View Full Version : Jeep WK / WH / XK omistajia?
Renegade
26.06.2015, 14:33
Näitä uudempia risukeulojakin porukalta varmaan käyttölaitteina löytyy, niin miksei näillekin omaa topiccia... Ja alkaa näissäkin ongelmia pikkuhiljaa ilmaantua, niin josko tästä ketjusta olis apuja.
Meidän pihassa nyt reilun vuoden seissyt -09 Grand Cherokee 3.0 CRD, Tänä kesänä Jeep sai alleensa Jerkulta Rough Countryn 2" korotuspalikat ja uudet 265/70R17 Toyo:n AT -renkulat, ja kun leimakin on enää etuiskareista kiinni, niin ehkä jo kehtaa esittäytyä...:D Rengasjumpan yhteydessä joutui vanteiden alle ujuttamaan 1" spacerit ja osittain niistä johtuen kaikkien silmäniloksi roiskeläpät! Aiemmin on jo ruuvattu hyötyvarusteita, kattotelineitä, vetokoukkua ja webastoa. Syvemmällä metsässä ei käyttöautolla ole käyty, mutta muihin harrastereissuihin on kuljettanut luotettavasti.
Tähän saakka on toiminut hienosti, mutta ihan viime päivinä on Jeepillä ollut niin kovat ajohalut ettei oikein halua enää antaa avainta pois virtalukosta...:cool: Joutuu pari kertaa vaihdekeppiä renaamaan P-asentoon uudestaa että vapauttaa avaimen. Vissiin vaihdekepin vaihto edessä...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=177772
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=177768
Meillä on -06 Commanderi (XK) ja tänään just leimattu ilman huomautuksia. Oikeastaan suurin ongelma tällä hetkellä on takailmastoinnin putkien vuoto, mutta paikkasarja on jo hommattu (on tuumaset putket). Kun on takailmastoinnin putki puhki, ei toimi etuilmastointikaan, ne kun on samaa piiriä...
Muuten loistolaite, polttoaineenkulutus aina sama 11l/100km:ä, oli sitten traileri perässä + Comanche sen kyydissä tai asuntovaunu tai ei mitään perässä ja ajat yksin....
Renegade
26.06.2015, 15:04
Ilmastointi oli tässäkin talven aikana tyhjentynyt täysin, vaikka viime kesänä toimi hienosti. Ilmastoinnin huoltokone ilmoitti että "talteen otetun aineen määrä 0", mutta järjestelmän alipainetestissä ei havaittuja vuotoja, eikä silmämääräisestikään vuoda mistään. Ja nytkin tuntuis taas toimivan vaikka uudet kaasut on jo noin kuukauden päivät ollut koneessa.:confused:
Talven aikana oli myös oikea etuiskari puhaltanut öljyt pihalla, ja konttorilla vasemman iskarin vaimennusarvo 68 ja oikean 14... Ei kelvannut vaikka olin huolellisesti pessyt öljyt pois...:cool: Maanantaina pitäis tulla uudet iskarit. Ne voikin olla sitten toinen temppu vaihtaa, kun molempien alapultit on ruostunut puslaan kiinni...:eek:
Iskareita lukuunottamatta konttorilla kelpas renkaat ja korotukset, pienellä mutinalla tietenkin. Onneks noi spacerit sulautuu niin hyvin vanteisiin ettei inssi niitä edes huomannut, oli vissiin niin keskittynyt mittailemaan korkeutta.:D:D:D
Ei tarvitse sitä puslan pulttia avata, ottaa vain sen haarukan yläruuvin pois ja tukivartta tarpeeksi alaspäin.... Kolmen tunnin homma kaiken kaikkiaan molempien iskareiden vaihto (tai sen mä siitä veloitan)!!
Renegade
26.06.2015, 15:37
Ei tarvitse sitä puslan pulttia avata, ottaa vain sen haarukan yläruuvin pois ja tukivartta tarpeeksi alaspäin....
Saako sitä tukivartta väännettyä tarpeeksi alas irroittamatta sitä rungosta? Oli aika ahdasta jo noiden korotuspalojen tunkeminen iskarin päälle. Vai paljonko se iskarin alapään patruuna tarvii tilaa että saa irti? Ei kiinostais kulmia säädättää toista kertaa kesässä...
Kyllä tukivarsi antaa periksi, olen vaihtanut iskareita ilman alapultin avausta, tietysti teen sen käpälänostimella, jolloin on tilaa alla...
-06 Commander diesel oli minulla ajossa reilu neljä vuotta ja 125 tkm (nyt myynnissä). Eipä tuossa ole juuri muuta tarvinnut tehdä kuin tankata ja öljyjä sekä suodattimia vaihtaa. Ja jarrulevyt ja palat. Normaalien kulutusosien lisäksi ainoastaan yksi EGT-anturi. Nyt autolla 192 tkm ajettuna, joten on kyllä ollut mielestäni luotettava peli! Nyt kyllä jo pysäköintitutkissa jotain häikkää ja alkuperäisen navi-mankan näyttö ei herää kuin pakkasella kylmänä vähäksi aikaa. Muuten kyllä se mankkakin toimii täysin.
Sitten tuo ilmastointi. Omassa huomasin ekana keväänä, että eipä puhalla kylmää. Tehtiin vuototesti ja täytettiin ja toimikin. Jossain kohti sitten kytkin sen takailmastoinnin kojelaudasta päälle ja kohta ei toiminutkaan enää, kun oli kylmäaineet karannut. Vuoto paikallistui sitten niihin takailmastoinnin putkiin. Paineistettunakaan vuotoa ei saanut näkymään, jos sitä takailmastointia ei kytkenyt kojelaudasta päälle, joten on siellä välissä joku venttiili, että eivät paineellisena ole, jos ei ole kytketty päälle. Korjattiin putket sitten semmoisilla korjausletkupätkillä ja sen jälkeenpä ei kyseistä ongelmaa ollut. Voihan se olla, että pitkät yhtenäiset putket jotenkin tärinästä heikkenee tms.
Renegade
27.06.2015, 11:18
Kyllä tukivarsi antaa periksi, olen vaihtanut iskareita ilman alapultin avausta, tietysti teen sen käpälänostimella, jolloin on tilaa alla...
Joo, kyllä tääkin nosturilla vaihdetaan. Hyvä jos pitäis onnistua ilman alapultin avaamista.
Onko sulla muuten näihin niitä Rough Countryn kaukalomattoja hyllyssä, jos jossain vaiheessa ajelen siellä päin? Siis jalkatilan mattoja tarkotan, kontissa on jo kaukalo...
Joo, kyllä tääkin nosturilla vaihdetaan. Hyvä jos pitäis onnistua ilman alapultin avaamista.
Onko sulla muuten näihin niitä Rough Countryn kaukalomattoja hyllyssä, jos jossain vaiheessa ajelen siellä päin? Siis jalkatilan mattoja tarkotan, kontissa on jo kaukalo...Ei, mulla on Rugged Ridgen -kaukalomattoja...
Renegade
29.06.2015, 08:44
Ei, mulla on Rugged Ridgen -kaukalomattoja...
No niitähän mä just tarkotin...:D:D:D Mutta hyvä jos on hyllyssä, yritän ehtiä ajella hakemaan matot ennen syksyä. Kaasujalan kantapään kohdalta on auton matto kulunut puhki, ja imee ikävästi vettä eristeisiin kun noi alkuperäiset matot ei tuota reikää peitä...
ImacInnes
29.06.2015, 09:09
Mitäs ainetta ne ilmastoinnin putket on ja mikäs ne saa puhkeemaan?
Tarviiko penkit ja matto poistaa jotta pääsee korjaamaan?
t. Ismo Ämmä
Meillä on -06 Commanderi (XK) ja tänään just leimattu ilman huomautuksia. Oikeastaan suurin ongelma tällä hetkellä on takailmastoinnin putkien vuoto, mutta paikkasarja on jo hommattu (on tuumaset putket). Kun on takailmastoinnin putki puhki, ei toimi etuilmastointikaan, ne kun on samaa piiriä...
Muuten loistolaite, polttoaineenkulutus aina sama 11l/100km:ä, oli sitten traileri perässä + Comanche sen kyydissä tai asuntovaunu tai ei mitään perässä ja ajat yksin....
Mitäs ainetta ne ilmastoinnin putket on ja mikäs ne saa puhkeemaan?
Tarviiko penkit ja matto poistaa jotta pääsee korjaamaan?
t. Ismo ÄmmäKöykämiiniä ne on, ja ne on alustassa, tiesuola syövyttää, varsinkin sen yhden läpiviennin kohdalta, jossa on semmoinen suojapussi, joka yllättäen kerää kosteutta ja sieltä muhii... Eli ei tartte sisältä purkaa mitään, alapuolelta ainakin vararengas ja pitkittäinen törmäyspalkki...
No niitähän mä just tarkotin...:D:D:D Mutta hyvä jos on hyllyssä, yritän ehtiä ajella hakemaan matot ennen syksyä. Kaasujalan kantapään kohdalta on auton matto kulunut puhki, ja imee ikävästi vettä eristeisiin kun noi alkuperäiset matot ei tuota reikää peitä...Tällä hetkellä on varastossa, muistaakseni... Jopa WKII -malliin löytyy...
Renegade
06.07.2015, 15:54
Nyt on iskarit vaihdettu ja "hyväksytty" leima lapussa. Olipahan muuten jumppa vaihtaa noi iskarit, kahelta mieheltä 3,5 tuntia... Etuperää myöden piti irrottaa osia että sai iskarin korotuspaloineen putoamaan tarpeeksi alas ilman että iskarin alapulttia tai alatukivartta irroitti. Kiitoksia vaan "bj45lava".
Alkoi vaan nyt ihan tosissaan vittuilemaan toi vaihdekeppi. Ei anna avainta aina pois ja tänään jopa jumitti avaimen niin ettei liikkunut mihinkään suuntaan ilman paria nyrkiniskua vaihdekeppiin.
Ei tarvinnut kauaa googlettaa kun huomasi että ongelma lienee melko yleinen, ja netistä löytyi pari hyvää videoa sen korjaamiseksi. Eli ongelmana on tuon sähköisen vaihdekepin piirilevyn likantuminen, jolloin auto ei tajua mikä pykälä kepistä on valittuna.
Täytyy siis avata ja putsata toi piirilevy, mutta MILLÄ AINEELLA??
Kuvassa toi piirilevy, ja siis toi yläosa missä on noita mustia viivoja on se mikä pitäis putsata, mulla millä litkulla uskaltaa yrittää etten mee sitä pilaamaan? Joku isopropanoli/asetoni ja vanupuikko kävi mielessä...???
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178196
Joosepp1
06.07.2015, 18:32
Itse käytin bräkleeniä tms. ja vanupuikkoa, ja putsasin vain ne välit.
N 1.5v. on siitä aikaa, eikä ole ollut häiriöitä sittemmin
edit. tais olla quickleen
Renegade
06.07.2015, 19:04
Ok, tänks.
Eli vissiin tällä: http://www.crcindustries.com/ei/product_detail.aspx?id=03180
Mä ostin nyt CRC:n El-Mec Cleania ja CRC:n Contact Cleaneria. Täytyy kokeilla niitä ens hätään.
Edit: Just huomasin että tuon Quickcleanerin specseissä lukee "Plastic safe = NO". Eli ainakaan kaikki muovit ei sitä kestäis, eikös noi piirilevyt kuitenkin jotain muoviseoksia ole... Mutta ilmeisesti kestää jos on toiminut.
Renegade
07.07.2015, 12:29
Nyt tarttis apuja...
Grandin vaidekeppi purettu, ja on sitten tässä 2009:ssä ihan täysin erilainen keppi kuin vanhemmissa. Tässä ei edes ole mitään piirilevyä mitä vois putsailla... Mutta ongelma löytyi, ja se on ihan erillinen Tyco -merkkinen (made in china) mikrokytkin, mikä tuon p-asennon haistaa.
MUTTA MISTÄ TÄLLASIA SAA????
Jeepin varaosakirja tunnistaa ainoastaan koko vaihdekeppihässäkän, eikä Mersun kirjoistakaan ihan äkkiä löytynyt vastaavaa...
Tuo harmaa palikka on siis kyseessä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178214
Kokonaisuus näyttää tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178216
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178215
Jos tuon ikäisessä tosiaan riittää pelkkä P- asennon tieto, niin eikö tuohon voi vaan soveltaa jonkin sopivan muunlaisen mikrokytkimen? Mittaat varmuuden vuoksi mikä jännite sieltä menee läpi (12V tai 5V todennäköisesti), vai onko tuo maadoituksen kautta toimiva? Tämä nyt on ihan 100% mutu-tuntumalla ihmettelyä, mutta voisi olla mahdollisuus sekin.
Jos kerran tuota pelkkää pipanaa ei löydy mistään, niin jotenkin veikkaisin että vaihdekeppi on kokonaisuutena aika sikahintainen vs. elektroniikkapuljusta yksi mikrokytkin. Oletko eBay:stä koittanut etsiä?
Renegade
07.07.2015, 13:50
Joo, nyt on Partco:lta haettu pussillinen erilaisia mikrokytkimiä. Täytyy kotona porailla toi niitti auki ja katsoa mitä toi kytkin pitää sisällään. Ja täytyy vielä tarkemmin etsiä ebaystä ja alibabalta, mutta ainakaan ihan pikaisella puhelingoogletuksella ei löytynyt...
Renegade
07.07.2015, 15:21
Tollanen mikrohan siellä sisällä möllöttää. Ei nyt ihan samoilla koodeilla ole toi uusi, mutta kai tuo ajaa saman asian kun sen tonne kiinni kolvaa... Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, mulle ei noi numerot tossa kytkimen kyljessä kerro mitään...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178218
Tollanen mikrohan siellä sisällä möllöttää. Ei nyt ihan samoilla koodeilla ole toi uusi, mutta kai tuo ajaa saman asian kun sen tonne kiinni kolvaa... Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, mulle ei noi numerot tossa kytkimen kyljessä kerro mitään...
Mitään en mistään tiedä, mutta ainakin näyttävät olevan hieman erilasia kuvan perustella - toisessa on tuo varrellinen katkaisija, ja asentotunnistimen sisällä olevassa on pelkkä pieni painonappi (?).
Google kertoo linkin takana olevassa PDF:ssä D2F- sarjan mikrokytkimistä:
http://www.farnell.com/datasheets/1702886.pdf
edit: ..ja tässäkin muuten taas kerran huomataan, että pienellä vaivannäöllä ja muutaman euron arvoisen osan ostamalla voi säästyä mahdollisesti jopa useamman satasen laskusta. Viepä autosi vaikka merkkiliikkeeseen ja kerro että ei lähde avain irti.. pääset 100- varmasti kotiin sellaisen laskun kanssa että ei naurata.
Renegade
07.07.2015, 17:15
Mitään en mistään tiedä, mutta ainakin näyttävät olevan hieman erilasia kuvan perustella - toisessa on tuo varrellinen katkaisija, ja asentotunnistimen sisällä olevassa on pelkkä pieni painonappi (?).
Kyllä se ulkoisesti on samanlainen, tuo metallinen kieli lähtee irti saranoistaan, jolloin jäljelle jää toi nappi. Uusi on kolvattu kiinni ja porattu sokka korvattu 2,5mm ruuvilla. Kierteisiin vielä lukite ja paketti kasaan. Samalla tavalla se naksuu kuin vanhakin, ja mittarillakin katsottuna pitäis toimia. Vanha kytkin oli kuorestaan ihan mekaanisestikin rikki, joku klipsi tai liimaus pettänyt ja ihan sormilla tunsi miten kuorten puoliskot antoivat periksi.
Jäi vaan toi uusi ruuvin kanta sen verran korkeaksi vanhaan upotettuun niittiin verrattuna, että piti keppirungosta puukolla kovertaa ruuvinkannalle tilaa... Onneks nykyään on kaikki muovia.:D
Jaa joo. Toi kytkin maksoi pari euroa ja ruuvi 30 senttiä. Uuden vaihdekeppipaketin hinta oli jossain 500 euron hujakoilla....:D Tai katotaan nyt ennen ku toi on kasassa, että toimiiko....:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178221
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178220
Renegade
07.07.2015, 19:35
Nyt on Jeeppi kasassa ja toimii kuin uusi!
Kerrankin sai halvalla kuntoon!:cool: Ja ihan pelkän nettivideon ohjeiden mukaan avattu ja kasattu ilman sen suurempaa ammattitaitoa. Koomista, että melkein vaikeinta oli saada auton kello asetettua oikeaan aikaan... Suurin osa osista on kiinni ihan muoviklipseillä ja lähti käytännössä ihan nyppimällä irti. ainoastaan konsolissa ja keppirungossa oli pari kierteillä varustettua kiinnikettä
Mikrokytkin kotelossaan ja kotelo keppirungossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178268
Keppirunko autoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178269
Maton pohja kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178270
Matto ja karttakaavio kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178271
Ja siihen konsoli ja muut muovilistat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=178272
Renegade
07.08.2015, 18:59
Tänään oli hyvä päivä Jeepille. Ilmastoinnin vuodon syy löytyi eilen n. klo 15. Kennossahan oli vuoto, ulkokennon pystyrungon ja kennon kiinnikkeen välissä murtuma. Ilmastoinnin kennon yläosa on paksummalla rivoituksella ja siinä kiertää laatikon öljyt, onneksi rikkoutunut kiinnike oli tuon öljykennon alapuolella... Uusi Nissenin kenno (ovh n. 250€) tilaukseen eilen klo 15.30, ja tänään aamulla n. klo 8.25 kenno oli löytänyt tiensä Turusta Järvenpäähän. Ei voi moittia toimitusta eikä edes hintaa...
Kenno vaihtui uuteen alle tunnissa (sisältäen lounastauon), ja nyt tuntuu kaasut pysyvän sisällä, ainakin siihen malliin tulee kylmää. Kiitoksia jälleen "bj45lava".
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=179575
Ja aamulla DHL kiikutti pihaan ameriikan paketin, joka piti sisällään Jeeppikrääsän lisäksi uuden välipiuhan hanskalokeroon iPodille, ja nyt se laite jopa latautuu kun autossa on virrat päällä. Ei iso vika, mutta kohtalaisen ärsyttävää kun joutuu parin päivän välein kaivamaan sen iPodin irti johdostaa ja lataamaan sen jossain muualla. Ja yleensähän sen akku loppui kun oli johonkin pidellä lähdössä ajamaan...
Mukava lukea näitä kuvien kera höystettyjä juttuja. Ties joskus on omassa Jeepissä samat remontit edessä..
bj45lava
07.08.2015, 20:29
Ja samalla vaihtui myös vaihteiston jäähdytin. Se kun on ton ilmastoinnin kennon yläpää 10 cm matkalta samassa kenossa. Hieman ihmeteltiinkin ensin tuplaputkitusta ilmastoinnin kennolla
KoniJeep
09.08.2015, 21:54
Muijan Jeeppiin laittelin tänään Omen sarjaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3582&pictureid=179843
Jäi viiminen nurkka kesken kun kuulemma kuuluu liian kova pauke...
Perk€leen tiukassa osaa olla iskaritornin ala pultti!!! Mutteri aukes helposti ja naurahdinkin mielessäni että aukespas helposti... Ilmeisest on ruostunna puslaan kiinni...
KoniJeep
11.08.2015, 16:42
Muijan Jeeppiin laittelin tänään Omen sarjaa
xhttp://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3582&pictureid=179843
Jäi viiminen nurkka kesken kun kuulemma kuuluu liian kova pauke...
Perk€leen tiukassa osaa olla iskaritornin ala pultti!!! Mutteri aukes helposti ja naurahdinkin mielessäni että aukespas helposti... Ilmeisest on ruostunna puslaan kiinni...
Eipä tätä Jamantin postausta huomannu... ite piti sekin hoksata viimeisen nurkan kohdalla...
Ei tarvitse sitä puslan pulttia avata, ottaa vain sen haarukan yläruuvin pois ja tukivartta tarpeeksi alaspäin.... Kolmen tunnin homma kaiken kaikkiaan molempien iskareiden vaihto (tai sen mä siitä veloitan)!!
Renegade
23.08.2015, 20:22
Joo, ei ollu toivoakaan noitten iskareiden alapulttien kanssa, jätettiin suosiolla kiinni. Kaikki mikä auki lähti niin irrotettiin, etuperää myöden. Sitten saikin iskaritolpan väännettyä ylhäältä irti, vaikka siinä oli edelleen kahden tuuman korokepala jatkona kiinni... Mutta ilkeä homma joka tapauksessa, jos ihan perus iskarinvaihtoa miettii...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=180203
Kauanko meni aikaa etuiskareiden vaihtoon?
bj45lava
23.08.2015, 23:32
Se kolmisen tuntia, kerran jousipuristin päähän ja muuta mielenkiintoista, tuolla kun oli jo ne +50 palikat välissä, niin ei tullu oikea ulos ilman etuperän löysäämistä kiinnikkeistä.
Kaikenkaikkiaan semmonen 4 banaanin homma asteikolla 1-5.
Renegade
08.12.2015, 19:44
Kevyt pesu, 120 000 km huolto ja jarrunesteiden vaihto, kelpaa taas talven ajella. Jos nyt vaan tulis se talvi, niin näkis onko noista renkaista mihinkään, vai vieläkö joutuu ruuvaamaan nastat alle... Vajaa kymppi noilla nyt rullailtu kesäkeleillä, eikä voi olla kuin tyytyväinen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=185786
bj45lava
09.12.2015, 20:15
Ergonominen "työasento", maasturiin sopiva jakkara on cityjeeppiin hieman liian korkea ;)
Renegade
31.05.2016, 20:02
WH:n ohjaus naukuu/nitisee käännettäessä... Onko tullu muilla vastaan?
Esiintyy ainoastaan kuumilla keleillä auton oltua hetken ajossa, erityisesti kaupunkiajossa. Teki samaa jo viime kesänä mutta talvella malttoi olla hiljaa. Vähän kuullostais että vois tulla jostain tiivisteestä tai rintapellin läpiviennistä, tms.
Ja jos jostain läpiviennin tiivisteestä tulee, niin mitähän sinne kannattais sumuttaa voiteeksi ettei ala enepää vonkumaan?
Parissa (ainakin just nyt firman pihalla olevassa) on tullut vastaan että ratti hankaa johonkin kiinni siinä suojamuovien sisällä... Kiinnitin vain huomiota, ei ehkä sama juttu kuin edellä!! En ole tutkinut, mikä ääntää, kun ei ole tarvinnut, siinä autossa on ihan tarpeeksi puuhaa, kun vaan keksis tarpeeksi pienet kädet (pitää mm. kaivaa moottoriöljynjäähdytin esiin imusarjan alta, öljyä valuu norona)!!
Renegade
31.05.2016, 20:55
Ok. Tuntuu mustakin että tulis enemmän sisäpuolelta kuin konehuoneesta, eikä kuullosta että tulis ihan ratista, vaan jostain kauempaa. Ja ääni on mulla ainakin vielä aika vaimea, narina/nauku/kitinä - tyyppinen, eli ei ainakaan suoraan mihinkään rattimuoviin hankaa.
KoniJeep
31.05.2016, 22:44
Onkos joku laittanut päivä-ajovalo ledit näihin Jeeppilöihin?
Mistä olette ottaneet virran?
Tuli ostettua sellaiset jotka menee entisten sumareiden tilalle.
http://klauspeter8354.de/ebay/Tagfahrlichter/TFL%20Neu%202in1/nr1.gif
Renegade
01.06.2016, 12:07
Mulla oli edellisessä WJ:ssä entinen omistaja laittanut vastaavan virityksen. En muista mistä oli virran ottanut, mutta yllättävän suuren johtohelvetin oli saanu aikaseks kahesta lisävalosta... Eikös niiden pidä palaa aina kun auto on käynnissä ja auton valot on pois kytkettynä? Ei siis saa olla erillisellä kytkimellä?
Ainakin tossa omassa WH:ssa tykkään että siitä saa valot milloin tahansa ihan perinteisesti päälle ja pois.
Renegade
07.06.2016, 20:24
No oha se komee!:cool:
Vähän taas helpotti tän päiväsen iskarijumpan jälkeen. Pitkälle ei tarvii tätä ketjua katella taaksepäin, nähdäkseen että viime kesänä vaihdettiin molemmat etuiskarit uusiin (Gabriel, made in USA). No tänään vaihdettiin vaan se vasen etuiskari, mikä oli oksentanut öljyt pihalle... Vittu taas mikä homma, kun se alapultti on edelleen jumissa ja siellä on edelleen ne korotuspalat yläpäässä. Onneks alkaa mennä jo rutiinilla. Uusi iskari on sekin merkkiä Gabriel, mutta valmistusmaa oli vaihtunut vuodessa Kiinaksi. :eek: Halpamaihin menee näköjään nykyään kaikki...:mad: Saa nähdä kuinka kauanko se kestää. Onneks voi leiman hakea vaikka heti, niin ei ainakaan ennen ens kesää tarvii etuiskareita vaihdella
Iskarijumpan jälkeen tasapainotettiin vielä renkaat ja vaihdettiin ne ristiin, kun oli vanhat rautapainot ruostuneet ja kadonneet pesujen myötä. Edelleen huusi pahimmillaan toista sataa grammaa painoa renkaalle, mutta meno muuttui kyllä tasasemmaksi. Kiitos jälleen bj45lava.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=193610
Hieno on, just sopiva kun on hieman korotettu :)
Vähän taas helpotti tän päiväsen iskarijumpan jälkeen. Pitkälle ei tarvii tätä ketjua katella taaksepäin, nähdäkseen että viime kesänä vaihdettiin molemmat etuiskarit uusiin (Gabriel, made in USA). No tänään vaihdettiin vaan se vasen etuiskari, mikä oli oksentanut öljyt pihalle...
Minulle ei oikein ole koskaan jäänyt ko. puljun iskareista mikään hyvä kuva. Eikö kannattaisi laittaa kerralla kunnolliset, niin ei tarttisi vaihtaa koko ajan ja maksaa ylimääräistä ;) Olisi tainnut kaksien Gabrielien hinnalla saada jo korottavat mallit jousineen?
Renegade
08.06.2016, 09:15
Eikö kannattaisi laittaa kerralla kunnolliset, niin ei tarttisi vaihtaa koko ajan ja maksaa ylimääräistä ;) Olisi tainnut kaksien Gabrielien hinnalla saada jo korottavat mallit jousineen?
Ei ois kyllä ihan saanu. Noi oli viime kesänä alle 150 euroa kappale, ja nyt toi yksi meni takuuseen. Eli ei nyt mikään iso menoerä. Mutta joo, on viimeiset Gabrielit mun autoissa, valmistusmaasta riippumatta. Mulla ei noista ollu kokemuksia ennen tätä, mutta kyllä ne mulle hyvinä myytiin.:rolleyes: Ja kyllä, aina kannattaa tehdä kerralla kunnolla. Aina.
Ja tässähän kävi niin, että autoon laitettiin ensin noi korotuspalat ja isommat renkaat. Sitten vasta huomattiin että toinen alkuperäisistä etuiskareista vuotaa, ja silloin vaihdettiin molemmat. Sillon ois jo tehny mieli korottaa jousilla koko laite, mutta rahaa hupeni noihin vanteisiin ja renkaisiin sen verran, että korokepalat mahtui enää budjettiin. Kaikkiin kulmiin korottavat jouset + iskarit ois ollu kuitenkin lähemmäs tuhannen euroa yhteensä...
Jeps.. kyllähän se noilla palikoillakin toimii :) Eihän siinä oikeastaan muuta ole kuin että menee jousitus aavistuksen jämäkämmäksi edessä kun vieteriin tulee hieman enemmän esijännitystä korotuspalikan takia.
Jaa, ei mulla ole ollut koskaan mitään ongelmia Gabrielin iskareiden kanssa, laitoin tohon meidän Commanderiin eteen sellaiset!! Monta iskaria kumminkin vuosittain myyn ja suurin osa on Gabrielia...
Renegade
08.06.2016, 09:36
Jeps.. kyllähän se noilla palikoillakin toimii :) Eihän siinä oikeastaan muuta ole kuin että menee jousitus aavistuksen jämäkämmäksi edessä kun vieteriin tulee hieman enemmän esijännitystä korotuspalikan takia.
Totta, aika jämäkkä on noilla ajaa. Ja seuraavan kerran kun tarvii iskareita vaihdella niin vaihtuu samalla myös korottavat jouset. Nyt kun on noi palikat jo valmiina, niin voi tehdä vaikka etu- ja takapään eri aikaan. Sitte varmaan tarvii samalla jo eteen vaihdella noi alatukivarret puslineen, niin saa noita pulttejakin joskus availtua..
Jaa, ei mulla ole ollut koskaan mitään ongelmia Gabrielin iskareiden kanssa, laitoin tohon meidän Commanderiin eteen sellaiset!! Monta iskaria kumminkin vuosittain myyn ja suurin osa on Gabrielia...
Sitten mulla ja muutamalla kaverilla on osunut todella huono tuuri.. itsellä mennyt parit uudet Gabrielit, ja kavereilla sama vika. Nämä siis oli ihan henkilöautoissa. No, niistä on jo toki vuosia aikaa että voi olla että laatu on pääosin siitä parantunut :) maanantaikappaleita sattuu aina ja joka merkille.
Renegade
08.06.2016, 10:31
Sitten mulla ja muutamalla kaverilla on osunut todella huono tuuri.. itsellä mennyt parit uudet Gabrielit, ja kavereilla sama vika. Nämä siis oli ihan henkilöautoissa. No, niistä on jo toki vuosia aikaa että voi olla että laatu on pääosin siitä parantunut :) maanantaikappaleita sattuu aina ja joka merkille.
Vaikea kuvitella että laatu ainakaan entisestään paranee kun tuotanto siirretään Kiinaan. Tosiaan viime kesänä ostetuissa iskareissa luki isolla made in USA, nyt takuuna saadussa luki made in China... Ja vaikka se amerikkalainen iskari nyt menikin vaihtoon, niin silti jotenkin uskon edelleen että Amerikasta tulee laadukkaampaa tavaraa kuin Kiinasta, vaikka kiinalaiset kieltämättä onkin viime vuosina parantaneet laatuaan. Noin niinkuin yleiseti.
Renegade
22.06.2016, 19:03
Pientä lepopäivän hifistelyä... Koiraverkkoa, parkkitutkaa, vararengasta, olutta...
Niin paljon vitutti kärry perässä peruutella, että pakko oli laittaa tappokytkin tolle parkkitutkalle tonne konttiin. Ei huuda enää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=194006
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=194009
Samalla tuli ruuvattua (ensimmäistä kertaa) vararengas irti, sille pesu ja suojamöhnä päälle. Ompahan muuten hieno systeemi toi rengashissi, ja toimii niinkuin Amerikkalaisen kuuluukin. Vanteen hienoudesta puhumattakaan! Noita pitäis saada kolme lisää niin vois heittää alle! Myös venttiilin sijoitus hakee vertaistaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=194007
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=194008
Ja koiralle kalterit ja uusi matto. Vihdoin sai aikaiseksi hankittua tuon verkon, vaikuttaa ihan pätevältä vaikka tollanen pikakiinniketarvikepaska onkin. Vaatii tosin vielä vähän tuunausta, on turhan takakenossa ja vie koiralta päätilaa turhan paljon, on sen verran reilusti niskatuista irti että joutuu noita ylimpiä tukiputkia lyhentämään että niin kallistettua eteenpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=194010
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=194011
että pakko oli laittaa tappokytkin tolle parkkitutkalle tonne konttiin. Ei huuda enää.
Aijaa, yleensä se tappokytkin on tehtaan jäljiltä kojetaulussa!!
Renegade
22.06.2016, 19:10
Aijaa, yleensä se tappokytkin on tehtaan jäljiltä kojetaulussa!!
Tää onkin jälkiasennustutka. Tossa parkkitutkan boksissa lukee "Nissan"....:eek::eek::D:D
Tää onkin jälkiasennustutka. Tossa parkkitutkan boksissa lukee "Nissan"....:eek::eek::D:D
Autsh!!! Hylkii hylkii....
Renegade
22.06.2016, 22:04
Autsh!!! Hylkii hylkii....
No vähän, muttei pahasti. Varsinkaan enää kun sai ton katkaisijan. Piti toi tutka laittaa rouvan pyynnöstä, eli saattaa siis olla ihan hyväkin asia.. Nyt se ei enää itseäkään häiritse kun sen saa pois päältä. Nissanin tutka on kyllä pelannut ihan hyvin ja loogisesti, ei edes pakkasilla pesun jälkeen ole huutanut turhia.
bj45lava
22.06.2016, 23:01
Se on cobra tutka, ainoa toimiva tarvikemerkeistä.
Valmisti nissanin tutkat siis myös, et valitettavasti näin...
Renegade
02.12.2016, 17:56
Näin vuoden synkimpänä aikana sitä ihminen tarvitsee valoa. Toisin sanoen lisävalokuume.
Eli pitäis löytää joku hyvä ledipaneli WH:n keulalle, alkaa olla jo pää jumissa kun sitä viidakkoa on googlettanut. 80w Seeker alkais olla vahvoilla karsinnassa. Sen jälkeen ei kyllä auton omilla pitkillä tee oikeen mitään...
Siitä sitten tulikin mieleen, että jos pitkät valot hoitaisi pelkällä lisävalolla, niin mitenköhän onnistuis tuon auton oman pitkän muuttaminen lähivaloksi? WH:n ajovalo (H11) on umpiossa erikseen pitkän valon (hb3) kanssa. Saiskohan siis tota hb3:sta muutettua jotenkin fiksusti ajovaloksi??
Kokemuksia/näkemyksiä?
KoniJeep
02.12.2016, 18:34
Näin vuoden synkimpänä aikana sitä ihminen tarvitsee valoa. Toisin sanoen lisävalokuume.
Eli pitäis löytää joku hyvä ledipaneli WH:n keulalle, alkaa olla jo pää jumissa kun sitä viidakkoa on googlettanut. 80w Seeker alkais olla vahvoilla karsinnassa. Sen jälkeen ei kyllä auton omilla pitkillä tee oikeen mitään...
Siitä sitten tulikin mieleen, että jos pitkät valot hoitaisi pelkällä lisävalolla, niin mitenköhän onnistuis tuon auton oman pitkän muuttaminen lähivaloksi? WH:n ajovalo (H11) on umpiossa erikseen pitkän valon (hb3) kanssa. Saiskohan siis tota hb3:sta muutettua jotenkin fiksusti ajovaloksi??
Kokemuksia/näkemyksiä?
Itsekin tuumaillut pötköä keulalle tai katolle.
Tuo lyhkästen tuplaus ei mahda onnistua.. pitäisi vaihtaa erilainen umpio.
KoniJeep
02.12.2016, 18:37
Paskoja nää Jeepit kun pitää peltiä laittaa pohjaan vaikkei oo vielä 9 vuotta vanhempi :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3582&pictureid=198775
Renegade
02.12.2016, 18:46
Paskoja nää Jeepit kun pitää peltiä laittaa pohjaan vaikkei oo vielä 9 vuotta vanhempi :)
No sultahan mä näistä jo utelinkin tuolla facessa. Etummainen pelti meni mullakin nyt tilaukseen, takimmainen vielä harkinnassa.
Tallenna
KoniJeep
02.12.2016, 20:34
No sultahan mä näistä jo utelinkin tuolla facessa. Etummainen pelti meni mullakin nyt tilaukseen, takimmainen vielä harkinnassa.
Tallenna
osat ois bolt on, mutta arvaa katkesko pohjapanssarin pultti aukastessa... oli saanut osumaa kivestä.
KoniJeep
03.12.2016, 16:38
osat ois bolt on, mutta arvaa katkesko pohjapanssarin pultti aukastessa... oli saanut osumaa kivestä.
Sinnehän nuo istu nätisti paikoilleen.
Laitoin etureunaan paksummat pultit entisten pienten tilalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3582&pictureid=198793
veijon-esso
03.12.2016, 21:15
Mitäs panssarit makso ja mistä tulivat? lisää kuvia vaan kehiin!
KoniJeep
03.12.2016, 21:22
Mitäs panssarit makso ja mistä tulivat? lisää kuvia vaan kehiin!
tarvikkeet.fi ja hintaa kolmella palalla alle kolme sataa toimitettuna lähimpään matkahuoltoon.
Kuvassa jakolootan suoja
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3582&pictureid=198800
Pitäis keväällä ostaa karheemmat 265/70r17 renkaat. Nyt 245/75r17
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3582&pictureid=198803
veijon-esso
04.12.2016, 00:04
Asiallisen näköisiä suojia. Jotain pitää ehkä nikkaroida tohon omaankin ihan mielenrauhan takaamiseks jos tulee ajettua enempi kärrypolkuja. Oliks noi jotain 3mm paksuja?
265/70/17 on aika hyvä koko näihin. Ei vielä överi, mutta tekee kuitenkin jo maastoauton näköseks. Itellä ton kokoset BF KO2.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3387&pictureid=198811
Ootteko mimmosia alustasarjoja pultannu nuihin uuskoppasiin?
KoniJeep
04.12.2016, 09:58
Asiallisen näköisiä suojia. Jotain pitää ehkä nikkaroida tohon omaankin ihan mielenrauhan takaamiseks jos tulee ajettua enempi kärrypolkuja. Oliks noi jotain 3mm paksuja?
265/70/17 on aika hyvä koko näihin. Ei vielä överi, mutta tekee kuitenkin jo maastoauton näköseks. Itellä ton kokoset BF KO2.
3mm peltiä ovat.
Juurikin noita BF:n KO2:sia olen kuolannut! Mitkä vanteet noi on ja millä ET:llä?
KoniJeep
04.12.2016, 10:02
Ootteko mimmosia alustasarjoja pultannu nuihin uuskoppasiin?
Omen +55mm sarja on minulla.
Renegade
04.12.2016, 11:34
Tässä on myös 2" palikat jousien päällä ja 265/70 17 renkaat. Toi rengaskoko ainakin noilla mun Toyo:illa ja vakiovanteilla vaati 1" spacerit, ilman niitä otti eturenkas takaa kiinni sisälokasuojaan kun oli ääriasennossa käännettynä. 265/65 17 menis orkkisvanteilla vielä heittämällä..
Edit: Tiedä muistanko oikein, mutta olisko ton orkkisvanteen ET ollu jotain 50 tai 56...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=193610Tallenna
Eikö näissä ollu että kaikissa ei oo tuota quarda drive nelikkoa? Mistä sen helpoiten erottaa? Ei oo tullu vielä kuolattua muuten ku nettiauton välityksellä, sillä konstilla ei oo vielä köyhtyny :D
KoniJeep
04.12.2016, 19:09
Eikö näissä ollu että kaikissa ei oo tuota quarda drive nelikkoa? Mistä sen helpoiten erottaa? Ei oo tullu vielä kuolattua muuten ku nettiauton välityksellä, sillä konstilla ei oo vielä köyhtyny :D
Tais olla että kaikissa alkupään malleissa on QT2. Mutta uudemmissa se oli valinnainen?
vaihdekepin alla lukee: "Quatra Drive II", jos autossa on se.
https://www.youtube.com/watch?v=KR41MJcuo8c
Renegade
04.12.2016, 19:23
Tais olla että kaikissa alkupään malleissa on QT2. Mutta uudemmissa se oli valinnainen?
vaihdekepin alla lukee: "Quatra Drive II", jos autossa on se.
https://www.youtube.com/watch?v=KR41MJcuo8c
Näin vissiin oli. Toi mun -09 on avoimilla perillä, ei lue kepin juuressa mitään. Hyvin kyllä hoitaa kevyen ristiriipunnan jarruilla mitä oon kokeillu, mitään pidempikestoista rymistelyä tolla ei ole ajettu. Alennusvaihde lukitsee jakiksen, ja jarrulla hillitsee sutivaa pyörää. Quadra Drivessa tais olla sähköset (automaattiset) lukot akseleissa.
KoniJeep
04.12.2016, 19:42
Näin vissiin oli. Toi mun -09 on avoimilla perillä, ei lue kepin juuressa mitään. Hyvin kyllä hoitaa kevyen ristiriipunnan jarruilla mitä oon kokeillu, mitään pidempikestoista rymistelyä tolla ei ole ajettu. Alennusvaihde lukitsee jakiksen, ja jarrulla hillitsee sutivaa pyörää. Quadra Drivessa tais olla sähköset (automaattiset) lukot akseleissa.
Näissä on Eatonin ELSD. Eli sähköisesti ohjattu ja hydraulisesti toimiva kitkalukko:
http://i247.photobucket.com/albums/gg135/ahmed255/gc_ext12.jpg
http://www.theautochannel.com/news/2004/04/16/189790.html
Tarvittaessa lukitsee tasauspyörästön 100%. http://www.jeepcommander.com/forums/5-general-commander-discussion/5709-some-info-about-elsd-qd-ii.html
QT2 lukitsee myös tarvittaessa keskitasauspyörästön nopealla puolella.
Olen ollut kyllä QT2:seen todella tyytyväinen! :)
Renegade
04.12.2016, 19:54
Näissä on Eatonin ELSD. Eli sähköisesti ohjattu ja hydraulisesti toimiva kitkalukko:
http://i247.photobucket.com/albums/gg135/ahmed255/gc_ext12.jpg
http://www.theautochannel.com/news/2004/04/16/189790.html
Tarvittaessa lukitsee tasauspyörästön 100%. http://www.jeepcommander.com/forums/5-general-commander-discussion/5709-some-info-about-elsd-qd-ii.html
QT2 lukitsee myös tarvittaessa keskitasauspyörästön nopealla puolella.
Olen ollut kyllä QT2:seen todella tyytyväinen! :)
Niin mäkin luulin kun tuon ostin, mutta mulla on avoimet perät. Ihan piti maahantuojan järjestelmästä tarkistaa, missä luki molempien akseleiden kohdalla myös "open diff". Ei mee mitään johtoja ainakaan takaperään. Ja ihan Suomeen alunperin tuotu auto.
Tallenna
Tallenna
KoniJeep
04.12.2016, 19:58
Niin mäkin luulin kun tuon ostin, mutta mulla on avoimet perät. Ihan piti maahantuojan järjestelmästä tarkistaa, missä luki molempien akseleiden kohdalla myös "open diff". Ei mee mitään johtoja ainakaan takaperään. Ja ihan Suomeen alunperin tuotu auto.
Tallenna
Tallenna
Sulla onkin uudempaa vuosimallia! Mulla on -07.
veijon-esso
04.12.2016, 21:07
3mm peltiä ovat.
Juurikin noita BF:n KO2:sia olen kuolannut! Mitkä vanteet noi on ja millä ET:llä?
mitat on 17x9, ET30.
Linkissä lisää vanteista:
http://www.uspartsperformance.fi/kmc-xd-series-xd818-17x9
Ja tosta linkistä voi kattoo tarkemmin eri voimansiirtoja jotka ollu saatavilla. Ja itseasiassa takaveto versiokin ollut olemassa.
http://www.wkjeeps.com/wk_4x4.htm
Eli kolme eri nelivetoa, Quadra-Trak 1 ja 2 sekä Quadra-Drive 2.
KoniJeep
04.12.2016, 21:17
mitat on 17x9, ET30.
Linkissä lisää vanteista:
http://www.uspartsperformance.fi/kmc-xd-series-xd818-17x9
Ja tosta linkistä voi kattoo tarkemmin eri voimansiirtoja jotka ollu saatavilla. Ja itseasiassa takaveto versiokin ollut olemassa.
http://www.wkjeeps.com/wk_4x4.htm
Eli kolme eri nelivetoa, Quadra-Trak 1 ja 2 sekä Quadra-Drive 2.
Nettiautossa oli myynnissä yks takaveto. Tais olla V6:sella.
KoniJeep
04.12.2016, 21:18
mitat on 17x9, ET30.
Linkissä lisää vanteista:
http://www.uspartsperformance.fi/kmc-xd-series-xd818-17x9
Tartteeko olla spacerit?
Onko sulla Ome vai palikat?
veijon-esso
04.12.2016, 21:32
Tartteeko olla spacerit?
Onko sulla Ome vai palikat?
Ei tartte olla spacereita. Vanteen sisälaita tulee 2mm ulommas kuin vakiovanteessa, joten kaikki levitys tapahtuu ulospäin, just pysyy renkaat sopivasti lokareiden sisällä kuitenkin ettei rapa lennä ihan pöljänä.
Korotus on 2" palikoilla ebaystä.
KoniJeep
04.12.2016, 21:41
Ei tartte olla spacereita. Vanteen sisälaita tulee 2mm ulommas kuin vakiovanteessa, joten kaikki levitys tapahtuu ulospäin, just pysyy renkaat sopivasti lokareiden sisällä kuitenkin ettei rapa lennä ihan pöljänä.
Korotus on 2" palikoilla ebaystä.
Ottaako kiinni pinch weldiin, vai ootko modannu?
veijon-esso
04.12.2016, 21:48
Ottaako kiinni pinch weldiin, vai ootko modannu?
Hipasee siihen muoviloksuun kevyesti jossain parkkis ajelussa. Ei kuulu mitään, mutta muovi on kiillottunut. En oo jaksanu modata sen takia.
KoniJeep
04.12.2016, 21:58
Hipasee siihen muoviloksuun kevyesti jossain parkkis ajelussa. Ei kuulu mitään, mutta muovi on kiillottunut. En oo jaksanu modata sen takia.
Tuon verran tilaa jää 245/75r17 Hakkapeliitoilla.
Kuva valehtelee väliä suuremmaksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3582&pictureid=198841
veijon-esso
04.12.2016, 22:03
Isompaa alle vaan ja modaa ton jos tarttee. Pikku homma sinänsä, hyviä kuvakertomuksia aiheesta netissä ja peltikanttihan se vaan on. Tärkeintä lienee kunnon ruostesuojaus sen pellin muokkauksen jälkeen.
KoniJeep
04.12.2016, 22:10
Isompaa alle vaan ja modaa ton jos tarttee. Pikku homma sinänsä, hyviä kuvakertomuksia aiheesta netissä ja peltikanttihan se vaan on. Tärkeintä lienee kunnon ruostesuojaus sen pellin muokkauksen jälkeen.
se pelti reuna on paljon pienempi kuin tuo muovisen sisälokarin patti. Isot toleranssit ollut... ja talvirengas on tuon kokoisena ihan passeli
Renegade
05.12.2016, 12:40
Ei ottanu mulla tohon pattiin kiinni orkkisvanteilla uusilla 265/70 17 renkailla, oli sitten spaceri tai ei. Takaa sisäreunasta hiersi ilman spacereitä ääriasentoon käännettäessä. Mutta silloinkin juuri sen verran että oli sisälokasuojan pelti (mulla ei ainakaan siinä kohtaa ole muovia päällä) kiillottunut, olis kyllä maalit syönyt ajan mittaan.
Onko teille vinkkejä mitä näistä kannattaa ottaa huomioon jos ja kun :D tämmöstä rupean ostelemaan? Onko jotain tyyppivikoja tms. Katellu siis nuita wh koppasia 3l koneella
veijon-esso
06.12.2016, 20:54
Amerikan jeeppifoorumilla on ostajan opasta. Toki diesel juttuja huomattavan vähän. http://www.jeepforum.com/forum/f67/buying-wk-xk-read-1458434/
veijon-esso
06.12.2016, 20:57
Mun vinkki ois tietysti että osta Hemillä! on makia töristellä menemään ja on viimesen päälle peli. :D
Mun vinkki ois tietysti että osta Hemillä! on makia töristellä menemään ja on viimesen päälle peli. :D
Vaikkei mulla kilsoja tuukkaan juuri mitään niin nuo bensamaasturit on kyllä jo nähty. Vitara imi 15 ja nykynen 4l cherokee 23. Vastaavassa ajossa pajero 10 ja hiluxi 12. Eli seuraava on taas diesel :D
veijon-esso
06.12.2016, 21:26
Vaikkei mulla kilsoja tuukkaan juuri mitään niin nuo bensamaasturit on kyllä jo nähty. Vitara imi 15 ja nykynen 4l cherokee 23. Vastaavassa ajossa pajero 10 ja hiluxi 12. Eli seuraava on taas diesel :D
Pienil kilsoilla se dieseli on kalliimpi ku makselee jotain veroja.
KoniJeep
06.12.2016, 22:47
Onko teille vinkkejä mitä näistä kannattaa ottaa huomioon jos ja kun :D tämmöstä rupean ostelemaan? Onko jotain tyyppivikoja tms. Katellu siis nuita wh koppasia 3l koneella
Tässä alkupään mallissa ollut meillä swirl-moottori (<- voi ohittaa), puhaltimen moottori (noin 85€), hehkut..
Ei nyt ainakaan muuta tule mieleen. Perä ulisee, muttei ole ajoa haitannut. Nyt mittarissa 205tKm. Meillä ajettu 35tKm. En vaihtaisi mihinkään.
Itsellä on ollut 3.2 automaatti Pajero, Jeep KJ ym.
Rahaa menee lähinnä varusteluun :D
Renegade
07.12.2016, 20:57
Onko teille vinkkejä mitä näistä kannattaa ottaa huomioon jos ja kun :D tämmöstä rupean ostelemaan? Onko jotain tyyppivikoja tms. Katellu siis nuita wh koppasia 3l koneella
En kyllä äkkiseltään muista että itellä olis parempaa vehjettä ollut. -09 WH:ssa nyt 135tkm mittarissa, mistä itelle kertynyt viimeiset 50tkm. Onhan toi vielä tuore ja kohtuu vähän työnnetty, mutta eipä siinä oikein yhtään kunnon vikaakaan ole ollut. Kone on aika vakuuttava, ja jos kiveniskemistä aieheutuneita pintakukkia ei lasketa, niin eipä toi mistään tunnu olevan vielä edes ruostunut. Ainoat viat on ollut se vaihdekepin asennontunnistin ja vuotava etuiskari, niistä aiempana ketjussa.
Edit: Ja hehkut vaihdettiin viime talvena, useampi oli mykkä.Tallenna
Renegade
17.12.2016, 19:50
Jouluhuoltoa ja pari joululahjaa.:) Öljyt vaihtui koneeseen, periin ja jakikseen. Sen jälkeen alapallojumppa, molemmat väljät vaihdettiin Moogin nipallisiin niveliin. Ja sen verran hirvittää öljynjäähdyttimen mahdollinen vuoto, että varmuuden vuoksi pesuaineen paisuntasäilöön ja uudet nesteet. Ja joululahjaksi keulalle 80w Seeker 20X ja panssaria pohjaan!:cool:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199304
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199303
Takaperään oli päässyt kumitulpasta kosteutta, piti avata koppa että sai sen harmaan oksennuksen ulos...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199302
Jakolaatikon täyttöpullo.:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199297
Seeker on ehkä aavistuksen alhaalla, mutta istui tonne kuin nenä päähän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199296
Valo ja pellit kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199295
Tolla kyllä näkee!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199301
Tossa vielä pallonvaihtoprokkista. Pahoittelut pään kallistelusta, mutta Palsta jostain syystä kääntää kaikki puhelimen kuvat vaakaan...
Tallenna
Kyllä ne vedet on huohottimen kautta sinne perään päässy. Tyyppiongelma Chrysyn perässä, samoinkuin sen huohotinyhteen tukkoon ruostuminen (juuri siitä kosteudesta johtuenm ruostuu umpeen), tarkistas se yhde myös irroittamalla se, koska muuten tuikkaat ne ruosteet sinne perän sisään... Kuukausi sitten tarkistin 2008 -mallin yhteen ja tukossa oli....
Renegade
17.12.2016, 22:05
Tarkoitus oli vaihtaa noi peräöljyt kohta uudestaan, kun tota harmaata ei saanu kaikkea kunnolla ulos. Täytyy samalla tarkastaa huohotin. Missäs sen letkun yläpää muuten on? Mä oletin että vesi olis mennä siitä kumipropusta, kun aika surutta on tulla painepesurilla pestyä tota alustaa.
Tarkoitus oli vaihtaa noi peräöljyt kohta uudestaan, kun tota harmaata ei saanu kaikkea kunnolla ulos. Täytyy samalla tarkastaa huohotin. Missäs sen letkun yläpää muuten on? Mä oletin että vesi olis mennä siitä kumipropusta, kun aika surutta on tulla painepesurilla pestyä tota alustaa.
2005 -mallissa se päättyy ylätukivarren (oikean) kiinikkeeseen ja 2006 ja uudemmissa se jatkuu taka-apurungon pitkittäispultin (oikea etummainen) mutterin päälle (kierteelle)... Päässä on molemmissa se hattu, 2005 -mallissa tuommoinen: http://jamant.fi/fi/tuote/2471159-venttiili-oa1656101 , uudemmissa erilainen, kun sen pitää kiinnittyä siihen kierteeseen. Tuosta yhden vuoden mallista saattaa se hattu pudota pois ja silloin siitä tulee tratti, josta takarenkaan heittämä vesi valuu suoraan perään....
KoniJeep
18.12.2016, 09:58
Toisella saitilla oli puhetta puskureista.
Tällainen löytyi:
http://www.logansmetal4x4.com/grchwkfrwibu.html
http://ep.yimg.com/ay/yhst-133332051741596/grand-cherokee-wk-front-winch-bumper-2.gif
Renegade
18.12.2016, 15:59
Ei vaan taida -09 autoon saada teräspuskuria leimattua ihan helpolla..? Vaikka nyt olis etupuskurille tarvetta, nyt on nimittäin vastahuollettu laite mällätty.:mad: Vaimo otti Jeepillä vastaan kolmion takaa tulleen corollan. Laitan kuvia kun pääsen koneelle...
Pitäisi olla se maaginen e- hyväksyntä. Se kun tekee 4-6mm:n teräslevystä valmistetusta puskurista turvallisemman, kuin itse tehty vastaava puskuri on :rolleyes:
Renegade
18.12.2016, 19:31
Jeep vs Toyota. Tämä erä Jeepille. Eli se siitä jouluhuollosta sitten... Corolla haastoi paikallisen kylän keskustassa kolmion takaa Jeepin, ei olisi kannattanut. Vaimo pyyhkäisi Jeepillä pölyt Corollan keulasta.:eek: Ei onneksi henkilövahinkoja. Jeepin pinnasta meni puskuri, lokasuoja ja etuovi. Muut vaurioit selviää tarkemmin myöhemmin, mutta tuo eturengas siirtyi taaksepäin noin 5-0 senttiä. Alle vilkaistuna ainakin tukivarsi näytti ehjältä, raidetanko ihan mutkalla. Ratista kyllä pyörät kääntyi kun avustin hinurin lavalle. Veikkaan että se peltinen etukelkka, mihin tuo alatukivarsi tulee kiinni, on ainakin antanut periksi. Nähtäväksi jää mitä muuta. Joutuu nyt yhden viskin kaataa mukiin, sen verran sylettää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199322
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199324
Ja tässä vastapuoli. Vaurioita ei kannattane erikseen luetella...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199326
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199325
veijon-esso
19.12.2016, 10:15
Jo on rysähtäny, ainakin tojokuski tietää olleensa kolarissa! toivottavasti tulee vielä kuntoon hieno jeeppi, kerro sit mitä kaikkea meni uusiks.
Toi ylempänä oleva rautapuskuri ois kyl magee. Ehkä vähän ulkonevan näköinen jos ei meinaa vinssiä laittaa.. mut sittenhän se ois hyvä laittaa samalla! :D
Renegade
19.12.2016, 10:23
Jos vaan joku tietää mistä saa E-hyväksyttyjä vinssipuskureita tähän laitteeseen niin mielelläni vaihdan ton muovin teräkseen.
Jos vaan joku tietää mistä saa E-hyväksyttyjä vinssipuskureita tähän laitteeseen niin mielelläni vaihdan ton muovin teräkseen.Saishan niitä, mutta kukaan ei siihen hintaan enää osta sellaista!!
veijon-esso
19.12.2016, 12:34
Saishan niitä, mutta kukaan ei siihen hintaan enää osta sellaista!!
No millasta ja mihin hintaan?
Huh.. on kyllä rysähtänyt. Eiköhän Jeepistä vielä kalu tule, tulee vastapuolen vakuutusyhtiölle kyllä maksettavaa. Muistaa Toyota- kuski ehkä seuraavan kerran katsoa vähän tarkemmin liikennemerkkwjä ja liikennettä.
Saishan niitä, mutta kukaan ei siihen hintaan enää osta sellaista!!
Jeps, näin se tahtoo olla. En tiedä onko edes muuta kuin ARB, ja se on suoraan sanottuna sikahintainen. E-hyväksyntä maksaa..
Toi vinssipuskurikielto/ e-hyväksyntäpakko on oikeasti aika käsittämätön idea taas EU- tasolta, koska ei se e-hyväksyntä todellakaan tee teräksisestä puskurista yhtään turvallisempaa jalankulkijan kannalta - eikä edes kolaritilanteessa toisen auton. Se on kova ja korkealla joka tapauksessa..
KoniJeep
19.12.2016, 12:48
No millasta ja mihin hintaan?
Warn -merkkistä tais saada alta kahden tonnin...
EDIT-> vai oliko se ARB?
Tuokin on ilman TUV- merkintää: http://www.orc.de/inhalt.php?bereich=Zubeh%F6r&subnav=13&sprache=1
veijon-esso
19.12.2016, 13:18
Juu toi arb tuli mieleen heti kun olin lähettäny edellisen. Aika laatikkomainen, toi logans olis vähän paremman näköinen. Semmonen paja vissiin puolassa tai jossain itäeuroopassa kuin metal pasja tekee aika futuristisen näköistä puskurii eteen ja taakke ja uskoisin että toimittaa myös tarvittavat paperit ja hyväksynnät..! Niitten nettisivuilta vaan en löytäny englanninkieltä, niin vähän haastavaa tutkia sitä. Pitää koittaa google translaattorilla ku pääsee himaan.
Mutta jos auto siis 2006, niin eikös sen puskurin voi tehä vaikka ite?
No millasta ja mihin hintaan?
Niin, ei niitä ole kellään, juuri edellämainitusta syystä: kukaan ei sen hintaista e-hyväksyttyä osta, että kannattais niitä tehdä. Mutta kyllä niitä tehdään, jos joku sen maksaa...
Se on valitettavaa, että EU:ssa ei ole tajuttu että maastoautoja käytetään myös metsässä. Voisi olla tuohon puskuriasiaan vastaava höllennys kuin tuli karkeammissa renkaissa POR- merkinnän kanssa.
Oleellista olisi ettei ole teräviä kulmia. Olisi vaikka sitten muutoskatsastuspakko itse tehdyille puskimille, niin voisi leimasetä tai -täti tarkistaa onko hyvä.
Mutta jos auto siis 2006, niin eikös sen puskurin voi tehä vaikka ite?
Voihan sen, se on vaan just huollettu ja maalattu ;)
KoniJeep
19.12.2016, 13:58
Juu toi arb tuli mieleen heti kun olin lähettäny edellisen. Aika laatikkomainen, toi logans olis vähän paremman näköinen. Semmonen paja vissiin puolassa tai jossain itäeuroopassa kuin metal pasja tekee aika futuristisen näköistä puskurii eteen ja taakke ja uskoisin että toimittaa myös tarvittavat paperit ja hyväksynnät..! Niitten nettisivuilta vaan en löytäny englanninkieltä, niin vähän haastavaa tutkia sitä. Pitää koittaa google translaattorilla ku pääsee himaan.
Mutta jos auto siis 2006, niin eikös sen puskurin voi tehä vaikka ite?
http://www.escape4x4.de/hd-seilwindenstostange-vorne-metal-pasja-jeep-grand-cherokee-wk-wh/d-73066/
http://www.escape4x4.de/fotocache/bigorig/naraznik/wknar1.jpg
bj45lava
19.12.2016, 14:21
-09 auto kyseessä ja etuvalojen alareunatkin bonuksena erimuotoiset, eli ei suorat.
veijon-esso
19.12.2016, 14:56
Voihan sen, se on vaan just huollettu ja maalattu ;)
Tai sit sopivan nuhraantunut että tällänenhän se on aina ollut...!
Kait tohon keulaan sais tehtyä ihan asiallisen putkipuskurinkin, semmoseen pre-runner tyyliin ehkä. Noi levystä tehdyt vaatii kyllä hitosti silimää että sais tehtyä autotallioloissa mitään säädyllisen näköistä.
Juu, putkesta on sinänsä mukavampi taivutella ja tulee vähän kevyempikin.
Tosin WK on sen verran kulmikas että levystä tehty sinällään sopisi auton henkeen paremmin. ..eikun pahvia leikkaamaan ja teippaamaan niin saa mallin :D
veijon-esso
19.12.2016, 15:21
Mä ku rupeen tekee, ni se on hyvin äkkii jotain tollasta..! :D
http://www.jeepgarage.org/images/dto_garage/users/14413/2059.jpg
http://www.jeepgarage.org/images/dto_garage/users/14413/2059.jpg
KoniJeep
19.12.2016, 16:22
Taidan modata tuota originaalia?
http://www.jeepgarage.org/f14/jays-05-wk-build-thread-21516-28.html
http://i742.photobucket.com/albums/xx64/jayloop/Norris-7.jpg
KoniJeep
19.12.2016, 16:45
Täällä on hyvät ohjeet kuinka piilotetaan vinssi: http://www.jeepforum.com/forum/f67/omelet-s-hidden-winch-build-1225413/
http://i595.photobucket.com/albums/tt35/omeletn/wk_rocks_650.jpg
Matala-Tojotat vihaa maastureita. Rankkua on nyt kaksi kertaa kokkeiltu vierasperäisellä autonkotterolla, molemmat Tojotia. Anjoviksia.
Mut hyvin on lävähtänyt tuossa. Pääasia tosiaan ettei henkilövahinkoja tullut, harmillista toki että vaivaa näistä aina tulee vaikka olisi syytön osapuoli. Eritoten kun omakin peli menny ajokelvottomaksi.
Renegade
19.12.2016, 18:50
Komeita on ameriikan pojan puskurit. Saisko ton alkuperäisen etupalkin korvata itsetehdyllä vinssipeti-palkilla? Kelpaako leimalle? Koska kyllähän siellä muovipuskurissa tilaa olisi vinssille jos ton palkin vaihtaa, niin ku tosta kuvasarjastakin näkee.
KoniJeep
19.12.2016, 20:51
Komeita on ameriikan pojan puskurit. Saisko ton alkuperäisen etupalkin korvata itsetehdyllä vinssipeti-palkilla? Kelpaako leimalle? Koska kyllähän siellä muovipuskurissa tilaa olisi vinssille jos ton palkin vaihtaa, niin ku tosta kuvasarjastakin näkee.
Mistäpä sitä vinssiä näkee, jos laittaa käännettävän kilventelineen kidan eteen? ;)
KoniJeep
20.12.2016, 17:41
Taitaa olla menossa vetarin murros kuskin puolelta... rutinaa kuuluu satunnaisesti peruuttaessa.
Tekeeköhän näillä mitään? http://www.4x4proyect.com/jeep_part/crown-automotive-crown-52104591ab-front-axle-and-differential/en
http://www.4x4proyect.com/images/sheet/crown-crown-52104591ab.jpg
Jotenkin jäänyt huono maku noista crownin valmistamista osista.
Renegade
23.12.2016, 13:32
Tekeeköhän näillä mitään? http://www.4x4proyect.com/jeep_part/crown-automotive-crown-52104591ab-front-axle-and-differential/en
Jotenkin jäänyt huono maku noista crownin valmistamista osista.
Juurikaan ei ole XJ:lehtijousia teknisemmistä Crownin osista kokemusta, ne toimi kyllä hyvin!:D Kai noi aika peruskamaa on, lieke jostain meksikosta nykyään tulla...
Tallenna
Renegade
23.12.2016, 13:43
Tää romukasa sai joululahjaksi laskutusluvan vakuutusyhtiöstä, eli korjataan! Korjauskustannusarvio oli n. 10 000, ja vakuutustarkastajan mielestä autokin oli vielä yli kahden kympin laite, eli pari tonnia olis vielä varaa yllätyksiin. Jotkut osat oli sikahintaisia, mm. se etuiskarin alahaarukka reilusti toista tonnia...:eek: Etukelkka on ilmeisesti ehjä, koska tukivarsi oli takaosastaan antanut periksi, hyvä niin. Täytyy vielä selvittää mitä kaikkea vaihtolistalle lopulta menee, ja mikä on korjauksen loppuhinta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7493&pictureid=199324
Sain edellisen auton myytyä ja marssin jeeppikaupoille. Lähin koeajaan vuoden 06 3l dieseliä. Koeajo ja ostohimot loppu puolen kilsan jälkeen ku mittaristo rupes tekeen semmosta että meni mykäksi ja kohta palo kaikki valot, räpsytti kokoajan... Onko näiden tyyppivika? :D
Sain edellisen auton myytyä ja marssin jeeppikaupoille. Lähin koeajaan vuoden 06 3l dieseliä. Koeajo ja ostohimot loppu puolen kilsan jälkeen ku mittaristo rupes tekeen semmosta että meni mykäksi ja kohta palo kaikki valot, räpsytti kokoajan... Onko näiden tyyppivika? :DOn, virtalukonpohja vaihtoon ja taas toimii... Tosin noissa on se Recall...
On, virtalukonpohja vaihtoon ja taas toimii... Tosin noissa on se Recall...
Oli ruotsista tuotu...
Oli ruotsista tuotu...
Laita VIN mulle sähköpostiin, niin tarkistan onko tehty...
tappokinnas
02.01.2017, 12:06
http://i.imgur.com/Tgn7VX0.jpg?1
Vm.2008 WK jeeppi 3 litrasella dieselillä herjaa vikavaloa. Kaveri nollasi tänään ja sain leimattua. Syttyi heti kun konttorilta häivyin. :D
Onko ehdotuksia mitä vaihdellaan?
Edit. Kuva perhana ei näy
veijon-esso
02.01.2017, 12:17
Vm.2008 jeeppi 3 litrasella dieselillä herjaa vikavaloa. Kaveri nollasi tänään ja sain leimattua. Syttyi heti kun konttorilta häivyin. :D
Onko ehdotuksia mitä vaihdellaan?
Edit. Kuva perhana ei näy
Vaiha kaveria jos ei se kerro mitä koodeja se jeeppi ilmotti! :D
tappokinnas
02.01.2017, 12:20
Joo tuo vikakoodienluku ei oo mulle ihan selvillä. Nollasi tosiaan vaan ja soittelin niin lupas selvitellä. Mä kun en oo maksava asiakas niin motivaatio voi olla hukassa. Ja autokin on vielä äitin kaikenlisäks. :D
veijon-esso
02.01.2017, 12:24
Nyt näkyy kuva, imuilman lämpöanturiahan tuo herjaa. Onko siinä jopa kaks anturia (sensor 2), en tiiä mutta sieltä suunnaltahan tota on lähettävä ratkomaan.
Semmonen halpa obd lukijakin näyttää sensoridataa, niin vois varmistaa mikä anturi näyttää mitäkin.
Siellä on yksi imuilman lämpöanturi (15.00/kpl) ja yksi ilmamääräanturi, muita en filmiltä löytänyt tuohon liittyvää (no on siellä apine-erotunnistin ja MAP-tunnistin, mutta ne ei lliity tuohon, kait, ehkä)... Tarttis luntata omasta, mitäs siellä on muuta...
tappokinnas
02.01.2017, 13:03
Ostan jamant sulta mielelläni osat, sitten kun tiedän vaan mitä. Homma toiminut aina hyvin ja neuvoja löytynyt. :)
KoniJeep
02.01.2017, 13:14
Vaiha kaveria jos ei se kerro mitä koodeja se jeeppi ilmotti! :D
Tuollastahan tuo ilmoitteli: http://upkeep.us/OBDII/OBD2/Jeep/piart.php?art=111
veijon-esso
02.01.2017, 13:18
Tuollastahan tuo ilmoitteli: http://upkeep.us/OBDII/OBD2/Jeep/piart.php?art=111
Joo kyllähän tuolla jo pötkii eteenpäin, mut se eka viesti ilman kuvaa..! :D Ei tarvii vaihtaa siis kaveria! :D
KoniJeep
02.01.2017, 13:21
Joo kyllähän tuolla jo pötkii eteenpäin, mut se eka viesti ilman kuvaa..! :D Ei tarvii vaihtaa siis kaveria! :D
juu.. enpä tiennä ettei kuva näkynä...
enkä mie oo se kaveri :D
KoniJeep
05.01.2017, 20:34
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3582&pictureid=199860
Kolme hehkuu pimiänä... Kaikki hehkut vaihdettu 10/2015...
bj45lava
05.01.2017, 22:46
Hehkun controlleri on kans menekkituote mersun v6 koneessa.
KoniJeep
05.01.2017, 23:19
Hehkun controlleri on kans menekkituote mersun v6 koneessa.
sen kait pitäis näkyä koodilla p0670?
bj45lava
06.01.2017, 10:49
Ei ainakaan mb tuotteissa toimi kuten ajateltu, eka vaihdat tulpat joita ilmoitta tai kaikki kuusi, niin siitä sit seuraa hetken päästä aivon vikakoodi. Loota on myös muuttunut matkalla erilaiseksi...
KoniJeep
06.01.2017, 11:29
Ei ainakaan mb tuotteissa toimi kuten ajateltu, eka vaihdat tulpat joita ilmoitta tai kaikki kuusi, niin siitä sit seuraa hetken päästä aivon vikakoodi. Loota on myös muuttunut matkalla erilaiseksi...
taitaa olla jo neljäs versio lootasta olemassa.
Renegade
19.02.2017, 21:11
Vanha meni lunnaaksi, ja se menikin AVK:lta Viroon Baltic Truck Trade -nimiselle firmalle, mikä sen varmaan pajottaa kuntoon ja myy, kenties takaisin Suomeen. Onneksi itse löysin vanhan tilalle uuden (tai oikeastaan 5 päivää aikaisemmin valmistetun) samanlaisen. Korvaava löytyi Kamuxin Ruotsin myymälästä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=200546
Reilun kuukauden omistuksen jälkeen, ja pyöreästi 24 tunnin pajoittamisen jälkeen auto alkaa miellyttää omaa silmää. Kiitos jälleen bj45lava.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=201002
Ensi töiksi vaihdettiin kaikki mahdolliset öljyt ja suodattimet., kun alkoi 110 000 huoltokin olla ajankohtainen...:cool: Sen jälkeen alle lyötiin OME:n 2" jouset ja tikut.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=201022
Samalla kun tukivarret otettiin käteen, vaihtui niihin kaikki mitä vaihtaa voi.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=201024
Tässä tulos korotuksen jälkeen vakiokumeilla:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=200991
Tänään hifisteltiin rekisterikilpeä kiinni omavalmiste 4mm alumiini aluslevyllä, että saa noi ruåtsin metrin mittaisen kilvenreiät piiloon...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=200993
Ruostesuojaushommiiin piti tyhtyä roiskeläppien asennuksen yhteydessä...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=200996
Ja noi A-pilareiden mätisäkit sai lähteä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=200994
Panssarit pohjaan:
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=200997
Ja 265/70R17 pallerot alle, uusille 17x9 vanteille. Vanteiden ET 30, kun alkuperäisissä yli 50. Ei tartte enää spacereita.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=200998
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=201006Tallenna
offroadjouni
19.02.2017, 21:19
Reilun kuukauden omistuksen jälkeen, ja pyöreästi 24 tunnin pajoittamisen jälkeen auto alkaa miellyttää omaa silmää. Hyvältä näyttää minunkin silmään. :cool: Mikä on rengas- ja vannekoko?
Renegade
19.02.2017, 21:23
Renkaat on 265/70R17", Eli vakio 17 tuumat, mutta näissä vanteissa on ET 30 kun vakioissa on ET jotain 50. Ei tarvii enää spacereitä.:) Ja nää on 9" vanteet, alkuperäiset tais olla 7,5".
Tallenna
Tallenna
Tallenna
veijon-esso
19.02.2017, 21:41
Taas rupee himottaa tollaset pohjapanssarit, vaikken mä mitään omalla offailekkaan... :D
Mites asiantuntijat veikkailis etupään pikku kolahteluihin montuissa? tasaissa heitoissa ei yleensä kuulu mitään vaikka ois isompaakin, mutta nimismiehen kiharat tms on ehkä pahimmat. Kolisee aika ärsyttävästi. Oisko alapallot mahdollinen tollasen äänen päästäjä?
tappokinnas
19.02.2017, 21:59
Äitimuorin autosta vaihdoin kuskin alapallon, kun kolahteli lahjakkaasti. :)
Renegade
19.02.2017, 22:00
Alapallerot siellä kolisee. Edelliseen vaihdettii 130tkm:n kohdalla kun tuli leimalla huomaustusta, tähän vaihdettiin 110tkm:ssä ihan varmuuden vuoksi, ja olihan niissäkin jo väljää.
Ja jos otat tukivarren irti, niin vaihda samalla se iskarin alapusla (jos saat sen pultin irti) ja ne tukivarren takimmaiset helat, ne oli mulla molemmissa aika loppu. Mutta noi alapallot sen kolinan tekee.
US-partsista tais olla nää uudet MOOG:in alapallot, missä on nipat! Jos joskus jaksaa rasvailla, niin en usko että tarttee enää vaihtaa.Tallenna
Renegade
19.02.2017, 22:04
Taas rupee himottaa tollaset pohjapanssarit, vaikken mä mitään omalla offailekkaan... :D
En mäkään tällä paljoa offaile, mutta tuli nyt ostettua kun halvalla sai.:D Tänään noi ruuvattiin alle, ja onhan ne nyt tyhjää paremmat. En ehkä kuitenkaan noiden 3mm peltien varaan ajais autoa kiven päälle, mutta kyllä ne nyt isommat risut pitää pois kriittisemmistä paikoista.
Tallenna
veijon-esso
19.02.2017, 22:27
Ok, täytyypä vakavasti harkita palloremonttia. Onkohan ne tässä jotenkin extremetiukassa vai meneekö tallioloissa? Tietty jos malttais kesään asti ja tekis ajankanssa kun on enempi ajoneuvoja ajossa ja tää sais olla työn alla enemmän kuin yhen illan.
Renegade
19.02.2017, 22:34
Ok, täytyypä vakavasti harkita palloremonttia. Onkohan ne tässä jotenkin extremetiukassa vai meneekö tallioloissa? Tietty jos malttais kesään asti ja tekis ajankanssa kun on enempi ajoneuvoja ajossa ja tää sais olla työn alla enemmän kuin yhen illan.
Kyllä ne jonkun puristimen sopivine palikoineen vaatii. tohon edelliseen vaihdettiin (2 päivää ennen kuin se meni lunastukseen) puristimilla ja palikoilla tukivarren ollessa kiinni, korjaamo-olosuhteissa vajaa tunti per puoli.
Mielummin tietty tukivarsi käteen ja prässillä uudet irti ja kiinni. Samalla saisit vaihdettua ne iskarin alahelat, ja varsinkin ne tukivarsien takahelat. Veikkaan että ne takahelat on sullakin aika paskana, jos (ja kun) ei oo sen korottamisen jälkeen vaihtuneet... Ne on aika kovilla muutenkin.
Nyt on kahteen samanlaiseen alapallot vaihdettu, enkä välttämättä ois halunnut kumpiakaan vaihtaa ihan kotipihassa...
US-partsista tais olla nää uudet MOOG:in alapallot, missä on nipat! Jos joskus jaksaa rasvailla, niin en usko että tarttee enää vaihtaa.TallennaHöpö höpö, tarvii nekin vaihtaa, meillä oli Commanderissa tommoset kun ostettiin se kaksi vuotta sitten ja vaikka kuinka rasvasin, vuosi sitten sai vaihtaa pois. Paskaa nää on kaikki... Ja tukivartta ei tarvitse irroittaa alapallon vaihdossa, oikeilla vehkeillä tunnin homma per kappale....
Renegade
20.02.2017, 09:29
Höpö höpö, tarvii nekin vaihtaa, meillä oli Commanderissa tommoset kun ostettiin se kaksi vuotta sitten ja vaikka kuinka rasvasin, vuosi sitten sai vaihtaa pois. Paskaa nää on kaikki... Ja tukivartta ei tarvitse irroittaa alapallon vaihdossa, oikeilla vehkeillä tunnin homma per kappale....
Onhan ne alapallot kovilla. Eikä noi varmaan laadullisesti paljoa eroa alkuperäisistä, mutta mielummin nipoilla kuin ilman. Nähtäväksi jää kauanko kestää.
Ja saa tosiaan vaihdettua tukivarsi paikallaankin. Mutta jos jaksaa jumpata ne iskarin alapultit auki niin samalla ainakin itse vaihtasin kaikki helat ja pallot siihen alavarteen. Toinen alapultti aukes puolessa tunnissa, ja toiseen menikin sitten toista tuntia....
Höpö höpö, tarvii nekin vaihtaa, meillä oli Commanderissa tommoset kun ostettiin se kaksi vuotta sitten ja vaikka kuinka rasvasin, vuosi sitten sai vaihtaa pois. Paskaa nää on kaikki..
Jeps.. tuntuu että edes orkkiskama ei ole välttämättä kunnollista.
Itselle kun ostin Spicerin alkuperäiset ala- ja yläpallot ZJ:hin jokunen vuosi sitten, niin alapallo meni väljäksi jo vuodessa. Yläpallo sitten otti siitä nokkiinsa ja kulahti vähän myöhemmin. Eikä tunnu Moogin problem solverit olevan juuri sen kummemmat, nyt ne on olleet pari vuotta alla ja tuntuu olevan jo alkavaa välystä.
Tuskin näiden uudempien risukeulojen osat on sen kummempia.
veijon-esso
20.02.2017, 10:46
Jeps.. tuntuu että edes orkkiskama ei ole välttämättä kunnollista.
Itselle kun ostin Spicerin alkuperäiset ala- ja yläpallot ZJ:hin jokunen vuosi sitten, niin alapallo meni väljäksi jo vuodessa. Yläpallo sitten otti siitä nokkiinsa ja kulahti vähän myöhemmin. Eikä tunnu Moogin problem solverit olevan juuri sen kummemmat, nyt ne on olleet pari vuotta alla ja tuntuu olevan jo alkavaa välystä.
Tuskin näiden uudempien risukeulojen osat on sen kummempia.
Mutta rasvanipallisissa on edes jotain toivoa pidemmästä iästä. Mä en oo vielä koskaan nähnyt kunnolla tehdasrasvattua nipatonta niveltä ja sellasenaanhan ne useinmiten paikalleen ängetään. Ite yrittäny tietty rasvata sen mitä pystyy, mutta nipasta kun pääsee prässäämään sinne kamaa, niin ainakin mieli on parempi.
Juu, kyllä noi nipalliset on yleensä parempia kun saa rasvaa sisään ja edes ainakin osan kuonasta ulos.
Pallonivelet (kuten myös raidetangonpäät) ole aina rasvannut uutena, ja muutenkin niihin tulee ruutattua vaseliinia pari kertaa vuodessa.
Ainoa poikkeus missä en rasvanipallisia tuotteita osta on vetoakselin ristikot.
Renegade
20.02.2017, 11:38
Mutta rasvanipallisissa on edes jotain toivoa pidemmästä iästä. Mä en oo vielä koskaan nähnyt kunnolla tehdasrasvattua nipatonta niveltä ja sellasenaanhan ne useinmiten paikalleen ängetään. Ite yrittäny tietty rasvata sen mitä pystyy, mutta nipasta kun pääsee prässäämään sinne kamaa, niin ainakin mieli on parempi.
Nää rasvattiin kunnolla heti asennuksen jälkeen, tais suurin osa tehdasrasvasta tulla samalla ulos...
veijon-esso
11.03.2017, 12:00
Mites tälläsen jeepin etukardaani oirehtii jos se cv nivel on hieman väljä. Käytin irti ja hyvin pientä klappia tuntuu, uus on vissiin tosi napakka ja jämäkkä? etummainen nivel tuntui ihan ehjältä, samoin etuvetarien nivelet.
Ajaessa alkoi kuulumaan välillä jotain pientä resonointia/kolinaa/rutinaa. Yleensä se ilmenee lähinnä hyvin pienel kuormalla pienessä nopeudessa, 50-60 vauhdeissa ehkä. Silloin tällöin tekee. Ei ny mikään mailmanlopun ääni, mut semmonen ettei kuitenkaan kaikki 100% kunnossa.
Eli oisko se toi CV nivel vai onko muita ehdotuksia?
Renegade
22.02.2018, 10:34
Päivitelläämpäs tännekin välillä jotain. Alkaa WH:n kasvojenkohotus olla valmiina, ainakin toistaiseksi. Panssarit on pohjassa ja Seekerin lisäpitkä keulalla. Ebaysta löytyi sakkeliraudat ja tummemmat umpiot ameriikan vilkuilla ja keltaisilla parkeilla. Ja maskikin sai tuunauksessa hunajakennnoa taakse.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=210852
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=210851
... meirän frouvan grandista nappasin tänään oviverhoilut edestä irti, ja alkup 6x9 kailottimien tilalle tutumman merkin versiot, liki puol kiloa painavammat ja jopa kuulee kirjaimellisesti eron
Laredohan tämä on, ettei mitään hyvää ja kallista ole Joe hifipuolellekaan ruuvannut, mutta olipa mieleinen ja helppo päivitys, Tokmannin hyllystä vajaa 60 €urolla Pioneerin G sarjaset 6X9 t. Ja pelkällä liittimen tuunauksella bolt-on.
Seuraavaks täytynee tökätä takaoviin samansukuset midbassot.
Tietääks muuten joku, missäpäin tällasessa -05 mallisessa luuraa alkup. vahvistin, jos sellasta siis on ??? Vasemmalla kontin poskesssa ei ainakaan ...
Oisko takapenkin alla, wj:ssä ainakin siellä.
KoniJeep
04.03.2018, 12:51
... meirän frouvan grandista nappasin tänään oviverhoilut edestä irti, ja alkup 6x9 kailottimien tilalle tutumman merkin versiot, liki puol kiloa painavammat ja jopa kuulee kirjaimellisesti eron
Laredohan tämä on, ettei mitään hyvää ja kallista ole Joe hifipuolellekaan ruuvannut, mutta olipa mieleinen ja helppo päivitys, Tokmannin hyllystä vajaa 60 €urolla Pioneerin G sarjaset 6X9 t. Ja pelkällä liittimen tuunauksella bolt-on.
Seuraavaks täytynee tökätä takaoviin samansukuset midbassot.
Tietääks muuten joku, missäpäin tällasessa -05 mallisessa luuraa alkup. vahvistin, jos sellasta siis on ??? Vasemmalla kontin poskesssa ei ainakaan ...
Ei taida olla ollenkaan?
http://www.wkjeeps.com/wk_radios.htm
Ei taida olla ollenkaan?
http://www.wkjeeps.com/wk_radios.htm
Jep, näin juurikin taitaa asia olla.
Renegade
15.12.2019, 19:30
Nosteellaas tätäkin jutustelua. Tuli pari viikkoa sitten omaan 150tkm täyteen, ja sehän tiesi huoltoa ja samalla rengashommia. Puolikuntoiset Toyot vaihtui Amerikan A/T renkaisiin, näillä mennään taas pitkään ympäri vuoden. Tuli jo renkaat testattua lumella kun latvalintuja käytiin itärajalla hiihtelemässä, toimii. Tänään sain vihdoin ebaysta tilaaman blutooth OBD-palikan kiinni ja OBD JScan ohjelmalla rengaskoko vastaamaan oikeaa. Ja samalla ohjelmalla saa kuulemma myös rengaspaineen varoituspiipityksen hiljennettyä. Parin kympin adapteri ja saman hintainen lisenssi tohon aplikaatioon, eli aika halvalla pääsee näihin softiin pääsee nykyään itse käsiksi.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=225086
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=225087
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=225088
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8185&pictureid=225089
veijon-esso
16.12.2019, 21:14
Allterrainikin näyttää maastorenkaalta ton sadekelin sliksin jälkeen!! :D:D
Eiks toi renGaspaine piippa lähteny pois ihan jollain kikkailulla ilman testeriäkin, virrat pois herjan ollessa esissä tjsp.
Meidän Grandista paikkaillaan just tankkia, onpa surullisen helposti puhkeavaa matskua, kun kerää kökön vasemman takapyörän edustan poteroon.
veijon-esso
19.12.2019, 13:22
Eiks toi renGaspaine piippa lähteny pois ihan jollain kikkailulla ilman testeriäkin, virrat pois herjan ollessa esissä tjsp.
Ei lähe millään ilvellä, tää on eka toimivaks havaittu. Pakollinen toiminto jenkeissä niin sen poistaminen on tehty suht hankalaks.
Meidän Grandista paikkaillaan just tankkia, onpa surullisen helposti puhkeavaa matskua, kun kerää kökön vasemman takapyörän edustan poteroon.
Sulla lienee dieseli peltitankilla ja ruostuu puhki? bensamallien muovitankit pitäis kestää auton iän.
Renegade
25.12.2019, 17:44
Tän uudemman faceliftin kanssa ei oo ongelmia rengaspaineilmotuksien kanssa toisin kuin niissä -05-07. Tässä on ihan ohjekirjassa että jos kaikkien neljän anturin tieto puuttuu niin ymmärtää talvirengassarja olevan alla eikä ilmoita paineista.
Mulla on näissä tankit pysyny toistaiseksi ehjinä ku oon joka pesulla yrittänyt tankin suuntaan painepesurilla suihkia.
Onko tollasissa enempi ajetuissa kuinka paljon ongelmia tiedos ?
Esim. https://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/10867150
Kun autokuume on iskeny ja jotain romua tarvis katella niin tollanen jeeppiki vois olla yks vaihtoehto, ilmeisesti mersun kone ja laatikko noissa...?
Renegade
29.12.2019, 21:13
Itellä nyt toinen -09 menossa, ja on kyllä huonompiakin laitteita pihassa ollut. Väittäisin että ihan kohtuu hyviä laitteita on, ja nykyään saa jo aika edukkaasti. Ruoste ei kovin pahasti näihin pure, ja toi mersun CRD on kyllä hyvä tekniikka. Ja tossa vanhemmassa (05-07) on todennäköisesti vielä ihan lukkoakselit, uudemmissa lukottaa vaan jarruilla.
Ja mersun konehan tunnetusti kestää kilsoja, mutta varmaan jotain suutinvikoja voi noilla lukemilla tulla vastaan. On noista kuulemma joissain jotain turboja mennyt. Tukivarsien puslat ja pallot on kulutustavaraa, niinkuin toisinaan pyöränlaakeritkin. Ja noi tankit olleet osassa ongelmallisia. Koneen osalta swirl-moottoreita on mennyt, oliko nyt niin että imuputkista vuotanut öljy sen rikkoi... samoin kuin väärin kiristetyn tai huonolla tiivisteellä oleva öljykorkki valuttaa laturin päälle ja rikkoo sen. Ja joistain on siellä imusarjan alla oleva öljynjäähdytin alkanut vuotamaan, mikä ilmeisen isotöinen vaihtaa. Siksi putsaillut omasta jäähdytinjärjestelmää ja vaihtanut nesteitä silloin tällöin.
Jahas.. muutama kysymys 2006 3.0crd GC LAREDO. 2-3 vaihteen välillä tuntuu arpovan välillä pitkään, oisko johdinlevy? Pakin kun laittaa päälle niin välillä menee nätisti, välillä taas töksäyttää, johtuuko kans johdinlevystä (4kk sisään tehty laatikko- ja moottoriöljyjen vaihdot)? Ilmastointihuolto tehty ja täytetty,ei tykkää kuitenkaa puhaltaa kylmää, missä vika? Ja tänään yöllä töihin ajaessa alkoi ajovalot välkkymään ja menivät myös kokonaan pois päältä, mittariston ja koetaulun valot himmenivät. viiksestä jos piti pitkiä koko ajan päällä niin pysty ajamaan. Korjaantu ku ajoin p-paikalle ja sammutin auton ja käynnistin hetken päästä uudelleen..
Ilman vikadiagnosointia testerillä paha sanoa, mikä sitä riivaa...
Renegade
24.08.2020, 05:53
Laatikosta en osaa sanoa, mutta ilmastoinnin kenno vuotaa hyvin todennäköisesti vasemmalta puolelta kiinnityskorvan juuresta. Sen vuodon muistaakseni näkee ihan maskin läpi kun sumuttaa samalla jotain vuodonilmaisinta. Toi sähkövika kuullostaa maadoitus- tai virtalukkovialta. Näissä taisi joku kampanjakin olla siihen virtalukon pohjaan, jos en nyt taas ihan väärin muista..
Ei ollu recall koskien pohjaa, koski virtalukkoa, avainpesää...
Ilman vikadiagnosointia testerillä paha sanoa, mikä sitä riivaa...
No kävin lukemassa ne. Oti kyllä ylöskin mutta yllättäen hukkasin johonki, vittu. Nollausten jälkee alko toimii vaihteistokin nätimmi ja viat viittas vissiinki johdinlevyyn aika vahvasti.
Ja sitten taas kysyttävää.. töihin just ajaessa vähä tihku vettä ja käytin pyyhkijöitä hetken. Nehän sit jämähti suht yläasentoon eikä palaudu millään, samalla kun pyyhkijät päällä nii alkaa ajovalot ihan vähä räpsymään ja valojen viiksien puolelta kuuluu vähän ku joku rele naksuis..? Sulake? Moottori?
Edittiä.. olivat pyyhkijät jotenki jumissa, nyt taas hetken ainaki pelittänyt :D