Kirjaudu sisään

View Full Version : Uudet Jeepit, millasia?


PunisherFIN
22.06.2015, 20:27
tuossa yksi tuttu ilmaisi mielenkiintonsa noita uudempia jeeppejä kohtaan ja vähän kun ei itekään osannu vasta yhtään mitään, niin mitäs mieltä arvon raati noista uudemmista "citymaasturi" mallin jeepeistä oikeen on?

lähinnä hänellä oli hakusessa joku compass/patriot/liberty? diesel koneella, koska kilometreja tulee aika paljon. samoten varsinaista maastokelpoisuutta ei ollut haussa, lähinnä, että pääsee koiran kanssa mettälle ja sieltä pois, tällä hetkellä ajossa on nissanin xtrail niin varmaankin siitä saa parhaan verrokin mihin auton tarviaa venyä tilojen ja etenevyyden suhteen :)

ite kun en tosiaan tunne yhtään noita, niin valistakaa nyt tietämätöntä :D

toyota4x4
22.06.2015, 20:40
huonoja ne on, alusta vikoja puslia taisivat olla hylätyimpiä autoja katsastus tilastoissa ja luotettavuudessa Saksassa ja Suomessa, ruostetta alustassa paljon,osassa moottori on volkkarin ja mm automaatti vaihteisto on dsg. mutta halpoja ne on etenkin käytettyinä. ja ainahan voi koittaa sattuisko hyvä yksilö kohdalle.
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=2362

Timo_L
22.06.2015, 21:44
Noista pienemmistä voisin kelpuuttaa Cherokeen (Liberty) bensa V6:lla, en muita. Uudemmat Grandit (WK, WK2) ja Wranglerit (JK) kelpaisi bensana, uusin grandi myös ehkä dieselinä.

vmt
22.06.2015, 21:49
Noista pienemmistä voisin kelpuuttaa Cherokeen (Liberty) bensa V6:lla, en muita. Uudemmat Grandit (WK, WK2) ja Wranglerit (JK) kelpaisi bensana, uusin grandi myös ehkä dieselinä.

Oman näkemyksen ja kokemuksen mukaan ei siinä edellisessäkään Grandin dieselissä (OM642) vikaa ole. Tai tietty jos tuota nykyistä VM tuotosta pitää luotettavampana kuin Mersua... No omat kokemukset perustuu kylläkin Commanderiin, mutta sama tekniikka.

Lisäys: itse en noita pienempiä ostaisi, mutta jos se Xtrail verrokkina, niin varmaan ihan sama, minkä noista hankkii.

JAMANT
22.06.2015, 22:12
Ei oo DSG-vaihteistoa. On CVT -vaihteistoja Patriot/Compass -malleissa!!

Timo_L
22.06.2015, 22:22
Tai tietty jos tuota nykyistä VM tuotosta pitää luotettavampana kuin Mersua..

Ei se mersunkaan luotettavuus ole ihan huimalta tuntunut, ja toisaalta VM:n uusi V6- diesel on vielä niin uusi tuotos että paha sanoa. Toki jos vanhat merkit paikkansa pitää niin ei se mikään huimaava kone ole luotettavuudeltaan.

Kuitenkin teho- ja vääntölukemat alkaa olemaan koneessa sitä mitä pitääkin suhteessa auton kokoon.. :)

vmt
22.06.2015, 22:41
Ei se mersunkaan luotettavuus ole ihan huimalta tuntunut, ja toisaalta VM:n uusi V6- diesel on vielä niin uusi tuotos että paha sanoa. Toki jos vanhat merkit paikkansa pitää niin ei se mikään huimaava kone ole luotettavuudeltaan.

Kuitenkin teho- ja vääntölukemat alkaa olemaan koneessa sitä mitä pitääkin suhteessa auton kokoon.. :)

Omien kokemuksien mukaan kyseiseen koneeseen on pitänyt vaihtaa yksi EGT-anturi. 125 tkm ehti sitä kokemusta kertyä ja nyt auton mittarissa 192 tkm. Tuota Mersun konetta kuitenkin tehty 2005 alkaen ja aika moneen autoon laitettu. Eikä se 218 hv ja 510 Nm vääntöä alkaen 1600 rpm minulla ainakaan liian vähälle tuntunut tuossa. Vääntöä kuitenkin sen mitä 5,7 Hemissäkin, mutta alkaa vaan alempaa. Tokihan aina saa tehoa ja vääntöä olla enemmän.

Mutta pointti se, että eipä ole moitittavaa minulla kertynyt tuosta WK/XK mallistosta.

PunisherFIN
23.06.2015, 10:06
lähinnä kysely kohistu justiinsa nuihin citymaasturiluokan autoihin ja kun porukka kuitenkin tietää, että mitä niiden voimansiirrossa ja konehuoneessa lymyää niin voisiko joku vähän valottaa? nimenomaan diesel malleista oli puhe?

mersukoneiset on aina riski, oli mikä tahansa, todennäköisesti paras moottori ikinä, mutta jos sattuu paska yksilö, niin sillon perseaukinen marssii narukauppaan jos ei takuuseen korjauksia saa, tämä on jo tiedossa :D

Kososen pentu
23.06.2015, 17:04
Itellä on nyt ollut tuollainen cherokee 2.8crd koneella kolmisen vuotta, joten voisin siitä jotain raapustaa. nuista muista ei ole kokemusta. Naulitkaa ristille mut ite pidän tätä ihan maastoautona. Vaikka suurinosa taitaa olla sitä mieltä että ei risukeula voi olla sellainen. ;)

Jeeppi on ollut itsellä jokapäiväsessä käytössä ja ostin sen alun perin metsästysautoksi ja on ollut aika ahkerassa käytössä.:) on tullut sellainen 120t ajettua tällä. ajoasento on aika korkea mut ite tykkään. kooltaan näppärän kokoinen, mut sitten kun kyydissä on 2 koiraa ja 3 miestä aseineen ja reppuineen niin meinaa käydä pieneksi. Ollaan kyllä vielä sovittu. Mukavasti menee 1 hurtta ja 3 äijää.:p

Pieni kääntösäde, pyörähtää puolta pienemmässä tilassa kuin pajero tai japanin lantikka.

iruostetta ei ole löytynyt vielä mistään joten en sitten tiedä siitä ruostumisesta... varmaan tulee jossain välissä. :confused: kori on vahvaa tekoa, kesti kuperkeikat ja muutenkin on paksua peltiä verrattuna japanialaisiin.

Vaihdelaatikkona on automaatti minkä mallia en nyt muista mutta käyttävät sitä samaa ainakin dodgen rameissa ja siinä ei ollut ainakaan vielä mitään vikaa. Koputan puuta. ;) kävin katsomassa niin laatikon tyyppi on 545RFE.

Tuossa miun vekotimessa on np242 jakolaatikko ja olen ollut tosi tyytyväinen. Löytyy siis se nopeanpuolen nelikko missä ei ole keskilukko päällä, eli voi ajaa vaikka asvaltilla Ilman että tarvii pelätä keskilukon hajoamista.

alussa jeeppi jätti pari kertaa tielle, syynä oli suuttimien jumi auki asentoon. tämä nikottelu loppui kun huolatin suuttimet ja sen jälkeen olen laittanut sitä lisäainetta tankkiin 5000km välein, eikä ole sen jälkeen ollut sitä vaivaa. Akkuna redtoppi jotta riittää virtaa.
Koneesa ei ollut muita vikoja itsellä turbon luona pieniöljy vuoto jota lähen kohta tutkimaan.:)

takaakselina crysler 8 vartti ja edessä on d30 alumiinikuorinen perä. 4.11 välityksillä ja takana kitkalukko.

Taka iskarit on taas paskana onkohan jo 3 vai neljäs pari. Tai sitten pitäisi ostaa paremmat. :D
lumessa etenee hyvin monesti ei meinaa saada ovia auki, hirviä on käyty aika syvältä metsästä pois ja on sitä taidettu pelastaa näitä muita isoja maadtoauto merkkejä metsästä. :rolleyes:

Ite oon ollut tosi tyytyväinen tähän kompromissiin jokapaikan autona. Mut vakio korkuisena on henkilöautoon verrattava. Pitää siis korottaa, mut onneksi tähän niitä osia löytyy.

Kiitos ja anteeksi!:p

Kososen pentu
23.06.2015, 17:12
Loppuun pari kuvaa juhannus reissusta. Mökille mentiin kärrin kanssa. raivasin reitin lauantaina. Mökillä ei ikinä ennen ole käyty autoilla kuin jäitä pitkin mut nyt on latu. Ja toisessa kuvassa näkyy suurinpiirtein kontin koko.

Renegade
23.06.2015, 18:29
Itsellä -09 WK Grandi mersun 3.0 koneella eikä pahaa sanaa sanottavana. Koneessa ihan tarpeeksi ruutia isolle autolle, ja etenee kyllä hienosti ilman lukkojakin.

Ja -08 Xtrailkin on pihassa ollut, ja mielestäni tuo Grandi on kyllä kooltaan, tiloiltaan ja suorituskyvyltään lähinpänä Xtrailia kuin nuo mainitut uudet, selkeästi pienemmät, Jeepit.

Eli kokoeroa noissa mainituissa ainakin Xtrailiin on selkeästi, mutta jos nyt ihan uudesta autosta puhutaan, niin vaikea uskoa että noi uudet Jeepit mitenkään umpipaskoja on verrattuna muihin saman hinta- ja kokoluokan laitteisiin. Uusi Cherokee alkaa jo miellyttää silmääkin, mutta samaa ei voi sanoa compass-liberty -osastosta.

Muutenkin alkaa kohta menettämään noi automerkit merkitystään, kun alkaa joka merkillä olla jo jotain yhteistuotanto-osaa, moottoria, pohjalevyä, ym. 4x4 maailman 1/2004 numerossa oli juttua tosta Compassista, jos sattuu jostain lehteä löytymään. Eikä se nyt mitään murska-arviota siinäkään saanut.

Eihän uudet jeepit enää mitään ameriikan Jeeppejä ole, mutta luulis niillä pääsevän paikasta toiseen kuin muidenkin merkkien vastaavilla tekeleillä.