View Full Version : Mistä tehdä kannentiiviste?
farmforest
23.05.2015, 09:03
Wickströmmin koneesta tarttis vaihtaa kannentiivisteet. Olin aikeissa tehdä ne itse kun ei mistään löytynyt, mutta eilen sitten sattumalta löysin alkuperäiset uudet jotka jo pistin tilaukseen. Mutta jos tollaset joutuu tulevaisuudessa tekemään niin mistä aineesta ne kannattaisi tehdä? Alkuperäiset on jotain 1.5mm paksut, metallipintaiset ja kupari "prikat" vesikanavien ympärillä. Ei öljykiertoa kannessa. Paineita ei tollasessa petroolikoneessa ole kuin se 4-5bar per pytty. Bensaa ja merivettä siis pitäisi kestää ja lämpöä myös.
Sais olla hyvää tavaraa ettei merellä tarttis alkaa kansiremppaa tekemään. Liimoihin ei kannata varmaan sekaantua. Onko ehdotuksia?
Kuparilevystä joka pehmitetään lämmöllä?
Kupari vielä lämmityksen jälkeen veteen niin tulee vielä pehmeemmäksi. Hassua sinänsä kun teräkselle käy ihan toisinpäin...
mettäsika
23.05.2015, 11:10
Konetiiviste Lindgren Ky
tuolla osaavat tehdä kanssa sulle kannentiivisteen jos tarvis iskee
Mää tein Androkseen tiivisteen lingeriitistä, jotain Permatexin mömmöö väliin ja hyvin pelitti.
Mites kuin kestävää toi kupari levy sitten oikeesti on, esim. turbodieselissä
Hapottamallahan siitä sais millin osia pois jolloin sylinterien reunoihin vois jättää paksunnoksen
farmforest
23.05.2015, 21:37
Just tollanen lingeriitin tapainen kiinnostaisi! Tuokin tuote tuli vastaan mutta oli hyllystä loppu niin ei ollut näyttää mitä tavara on. Sellanen helppo työstettävyys olis aina plussaa! Tais kannessa olla 6 vesikanavaa + männälle ja venttiileille reijät.
Byrocrat
23.05.2015, 21:55
Wickströmmin koneesta tarttis vaihtaa kannentiivisteet. Olin aikeissa tehdä ne itse kun ei mistään löytynyt, mutta eilen sitten sattumalta löysin alkuperäiset uudet jotka jo pistin tilaukseen. Mutta jos tollaset joutuu tulevaisuudessa tekemään niin mistä aineesta ne kannattaisi tehdä? Alkuperäiset on jotain 1.5mm paksut, metallipintaiset ja kupari "prikat" vesikanavien ympärillä. Ei öljykiertoa kannessa. Paineita ei tollasessa petroolikoneessa ole kuin se 4-5bar per pytty. Bensaa ja merivettä siis pitäisi kestää ja lämpöä myös.
Sais olla hyvää tavaraa ettei merellä tarttis alkaa kansiremppaa tekemään. Liimoihin ei kannata varmaan sekaantua. Onko ehdotuksia?
http://www.konetiiviste.com/
http://www.konetiiviste.com/upl/website/etusivu/banneri0.jpg
Konetiiviste Lindgren Ky MÄNTYHARJU Kurkisalmentie 15 52700 MÄNTYHARJU Puh. (015) 684 076 ...
BJ-40/76
24.05.2015, 00:20
Mitä polttoainetta sulla on tankissa?
Noilla wanhoilla "merikoneilla" on huomattavan hyvä varaosahuolto vielä nykyään...
Mutta jos minun pitäisi alkaa tekemään uusi kannentiiviste, niin raakavesijäähdytteiseen ei tulisi kuparista...Tuo em "pahvi" vois olla toimiva, varsinkin jos ns. liekkirenkaat... vaikka "teflonista"
farmforest
24.05.2015, 14:01
98E:llä tolla olis tarkoitus porskuttaa menemään. Se mitä tankissa nyt on ei oo tietoa ja koneen pitäs olla vuosimallia -87. Viimeisiä wickströmmejä siis. Vaasan Moottori Oy, joka noita koneita valmisti, myi mulle ne alkuperäiset tiivisteet! Luulin että koko pulju on kuollu ja kuopattu aikoja sitten mutta sitten sain vihiä että siellä saattas olla ukko keneltä noita tiivisteitä saa ja niinkuin saikin.
Yks pytty tässäkin on ollu auki ja sen tiiviste oli puolet ohkaisempi ja "paperimaisempi" ja näkyi selvästi että oli menny vettä siitä palotilaan.
Kuparille ääni täältäkin. Kestää pikkusen paremmin paineita jos aletaan ahtamaan ilmaa sinne isommissakin paineissa ja tärkein, lämpö ongelmat vähentyy huomattavasti. Ja VHT unohtamatta.