View Full Version : Toyotaan chevyn vaihdelaatikko?
Onkohan kukaan tehnyt moista rakennelmaa HJ:seen?
Moottorina: Toyotan 4.0L Turbodiesel
Vaihteistona: Chevyn TH700R4, TH400 tai TH350 Automaattivaihteisto.
Jakolaatikkona: NP208 tai HJ:n
Akselit: HJ61 / 100%
Jos joku on tehnyt tällaisen rakennelman, niin olisi kiva tietää
minkälainen homma tuollainen olisi rakennella.
Ei jaksais tuota keppiä heilutella, nimimerkillä automaatti aikaisemmin
Searchilla etsiskelin mutta en löytänyt valaistusta asiaan.
Toyota Landcruiser HJ60, 4.0 diesel, 1983, 5speed,
35BFG All Terrain, winch.
Uudessa 4x4 magazine:ssa on pajero, jossa on hj61:n 12h-t koneena ja th 350 perässä, mutta en tiiä siitä sen enempää.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Juniori83
12.09.2005, 07:33
quote:
Uudessa 4x4 magazine:ssa on pajero, jossa on hj61:n 12h-t koneena ja th 350 perässä, mutta en tiiä siitä sen enempää.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Koneena HJ-61 Jenkkiautomaatti ja mokin oma vaihteisto.
http://murobbs.muropaketti.com/
http://www.4x4wire.com/mitsubishi/
http://personal.inet.fi/koti/timo.virtanen/
http://www.pocuk.com/forums/
Muutaman kerran tullu mietittyä että miten onnistuu 12H-T:n naittaminen GM-tomaattiin. Onhan tietty helpompaa käyttää Toyotan omaa tomaattia, mutta GM askeja ja osia on helpommin saatavilla.
Adapterin kyllä tekee kun vaan ottaa tarkat mitat ja väsää jigin missä sen tekee. Mutta vetolevy voi olla ongelmallisempi. Ei taida vauhtipyörä sellaisenaan kelvata tomaatin kanssa.
Tuossa on FJ koneeseen pultattu adapterilla GM:n 168 hampainen vetolevy kampuraan. Starttikin näkyy olevan adapterissa kiinni:
http://fourwheeler.com/projectbuild/129_9911_fj45_06_z.jpg
Miten muuten on 12H-T:n startti, onko se kiinni lohkossa vai laatikossa? Jos laatikossa, niin silloin homma onnistuu kuten tässä (http://www.fourwheeler.com/projectbuild/129_9911_1965_toyota_land_cruiser_fj_45_driveline/) artikkelissa.
Heikki H.
FJDC (http://www.fjdc.org.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com) #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF
Edited by - 4x4_76 on 19/06/2006 15:01:54
Putkihässäkkä-Virtasella Nastolassa on/oli joku fordin pickuppi jossa HJ-60 motin perässä th350 ja tosiaan Pajero-Virtasella on monsterissa HJ-61 perässä th350?
quote:
Putkihässäkkä-Virtasella Nastolassa on/oli joku fordin pickuppi jossa HJ-60 motin perässä th350 ja tosiaan Pajero-Virtasella on monsterissa HJ-61 perässä th350?
Niin ja mitä mä kuulin "näköhavainnoista" maastossa, niin oli aika laiskan oloinen ratkaisu toi tomaatti tuon 4L koneen perässä. Joutuu varmaan muutaman kerran etsimään oikeaa turbiinia, että saa stall speedin oikealle kohtaa.
<center>---------------------------------------
www.formula-offroad.fi
</center>
quote:Niin ja mitä mä kuulin "näköhavainnoista" maastossa, niin oli aika laiskan oloinen ratkaisu toi tomaatti tuon 4L koneen perässä. Joutuu varmaan muutaman kerran etsimään oikeaa turbiinia, että saa stall speedin oikealle kohtaa.
Ei kai tuokaan mikään ongelma ole. Pystyyhän sen turbiinin rakentamaan melkolailla kohdalleen kun tietää moottorin speksit.
Heikki H.
FJDC (http://www.fjdc.org.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com) #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF
Tuolta pitäis löytyä adaptereita ja jopa sopivia akseleita laatikkoon niin että paketista tulee lyhyt.
Olisin ostanut itse akselin tuolta jos olis löytänyt firman ajoissa..
http://www.advanceadapters.com/
Onko uuttaa tietoa gm laatikoiden asennuksesta hoojiihin. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon jos alkaa tekemään hoojistä autoomaattia jenkkilootalla ja mikä loota kannattaa valita.
Note! This message was posted anonymously!
Saako tuollaisen leimalle??
Miksei sais? Laatikko kiinni ja muutoskatsastukseen, katsuri kattoo et joo, automaatti siellä on. Kuittia vilauttaa viel laatikosta ja 30€ kassalle :D
Miksei sais? Laatikko kiinni ja muutoskatsastukseen, katsuri kattoo et joo, automaatti siellä on. Kuittia vilauttaa viel laatikosta ja 30€ kassalle :D
Pitääkö ko. korissa olla ollut automaatti tehtallta jossain mallissa? Mites BJ?
Pitääkö ko. korissa olla ollut automaatti tehtallta jossain mallissa? Mites BJ?
Missään pykälissä ja säännöksissä en ole koskaan nähnyt että manuaalin tilalle ei saisi laittaa automaattia jos ei ole ollut optiona tehtaalta. Kuten jo sanoin, laatikko paikalleen ja leimalle.
Hyvä homma! Ei sentään näiltä osin ole suomalaisten rakennusintoa pyritty lannistamaan. :)
Rekisteröimätön
20.03.2009, 05:20
Niin ja mitä mä kuulin "näköhavainnoista" maastossa, niin oli aika laiskan oloinen ratkaisu toi tomaatti tuon 4L koneen perässä. Joutuu varmaan muutaman kerran etsimään oikeaa turbiinia, että saa stall speedin oikealle kohtaa.
<center>---------------------------------------
www.formula-offroad.fi
</center>
ite en ole kanssa kuullu jotta edes moottori olis edes 3000rpm kiertäny.vai onko se niin että amerikan turpiini lentää kuuseen diiselin väännöllä :) . heikkojakin vielä mm. corveten laatikot porsii kumin poltosta .
ja lopuksi:)
kaksi tervettä kättä ja kaksi tervettä jalkaa= manuaali vaihteet :) :)
Racingrabbit
20.03.2009, 08:52
ja lopuksi:)
kaksi tervettä kättä ja kaksi tervettä jalkaa= manuaali vaihteet :) :)
Mutta kun manuaalivaihteisessa on kolme poljinta ja ihmisellä vain kaksi jalkaa,millä niitä kaikkia saa paineltua? ;)
Kyllä ainakin kalliokiipeilyssä (Trial) automaatti on aivan ehdoton,jos ei ole oppinut jotain ihmeellistä nilkkojen vääntelyä,niin että jalka on yhtä aikaa kahdella polkimella.
Tietysti jos ajaa vain suolla tai mutaspoorissa,silloinhan ei tarvitsisi kuin yhden (kaasu) jalan...
Jeep-Rice
20.03.2009, 10:24
En tiiä mitä tuo parantaa tilannetta kun on tojon 4L verrattuna omaan patrollin 3.3L th350 kanssa mut toi on kyllä aika kuminauhaaa. Nopealla puolella kun risteyksessä polkasee kaasun pohjaan ni lähtee tosi moposti ja vasta parin sekunnin päästä kun ahdot on noussu ni vetää kivasti. Hitaalla puolella voima riittää mutta pidon raja on tosi häilyvä ei oikeen tiedä millon rengas nippanappa pyörii toisin kun manuaalin kanssa. Etuja on sen verran et hitaasti edetessä ei sula kytkin ja nopeesti ajellessa ei ahdot tipu vaihtaessa.
Ja niinkuin nyybi kirjoitteli: Kaiken saa kyllä paskaks mut on omaa tuhmyyttä jos tollasen ameriikan automaatin saa silpuks japanin dieselillä. On kuitenkin niin eri luontosia nuo kasit kun vetoja on heti tyhjäkäynnilltä ja jenkaavat vielä pitemmälle.
Kyllä jos mielenkiintoa riittää ni ei muuta kun rakentelemaan mutta ittelle en enää alkais tuommosta tekeen. Jenkki lootan kanssa riski kone ja ja näitten laiskempien koneiden kanssa tarvii enempi vaihteita.
Ite oon miettiny samaa ratkaisua.
Ehkä offi peliin oisi tuo th 700 sopiva kun siinä on/lienee lyhyempi ykkönen kuin noissa muissa,ja ylivaihde.Ja lukko turbiini.Tietysti dieselin turbiinilla varustettuna(jos eroa saaste bensakoneeseen en tiedä).
Eipä ne 6.2 litraset dieselitkään mitään raketteja alunperin ole olleet.
ite en ole kanssa kuullu jotta edes moottori olis edes 3000rpm kiertäny.vai onko se niin että amerikan turpiini lentää kuuseen diiselin väännöllä . heikkojakin vielä mm. corveten laatikot porsii kumin poltosta .
ja lopuksi
kaksi tervettä kättä ja kaksi tervettä jalkaa= manuaali vaihteet
Hohhoijaa...Mitähän tuohon sanoisi.Joku letukan viritetty 454 sysää hieman eri tavalla kuin villeinkään hj:iin kotiturbokone...Eli nyybi kommentti vailla vertaa.
Ainut heikko loota taitaa olla th 200,eikä sekään rikki mene jollei sillä 100 heppasella piilofarmillla yritä kumia poltaa,tai hinata jotain sairaan isoa perävaunua.
Yleensäkkin suomessa automaattien maineen on pilanneet kaikenlaiset koti korjaajat jotka säästösyistä eivät huolla/ovat vaihtaneet vääriä öljyjä tms.Aikoinaan noihin tomaatteihin.
Ja sittenhän ne ovat ihan paskoja.
kyllähän noita th:n ominaisuuksia muutettua helposti kun venttiili koneistoa hieman rukkaa, shift kittiä sun muuta sisään ja tosiaan turbiinin laittaa lukolla ja diesselistä ottaa..
Mutta kun manuaalivaihteisessa on kolme poljinta ja ihmisellä vain kaksi jalkaa,millä niitä kaikkia saa paineltua? ;)
Kyllä ainakin kalliokiipeilyssä (Trial) automaatti on aivan ehdoton,jos ei ole oppinut jotain ihmeellistä nilkkojen vääntelyä,niin että jalka on yhtä aikaa kahdella polkimella.
Tietysti jos ajaa vain suolla tai mutaspoorissa,silloinhan ei tarvitsisi kuin yhden (kaasu) jalan... Kun tulen vauhdikkaasti risteykseen omalla 1974 mallisella (maantie) harrasteautollani, niin teen seuraavaa. Oikealla jalalla painan kytkimen pohjaan. Vasemman jalan varpailla painan jarrua, ja kantapäällä painan välikaasua, niin menee pienempi pykälä helposti laatikkoon. Ja tämä kolmen polkimen operointi ei vaadi mitään akrobatiaa, ihan vaan normaalit jalat.
Kyseisessä autossa on ns lattiasta läpipoljettavat polkimet, ja ne ovat suunniteltu 60-70 luvulla juuri edellä kuvailtua tilannetta varten. Ohjekirjassa neuvotaan tilanne. Kun on läpipoljettaviin tottunut, niin riippupolkimet ovat perseestä. :D
Menee ot:ksi tähän aiheeseen, sen myönnän. Automaattia itsekin kaipaisin siihen 1986 malliseen (maasto) harrasteajoneuvoon... :)
Edit: Olen ollut joskus Caprice STW:n kyydissä, johon on laitettu Cedricin kone ja automaattilaatikko. Yllättävän hyvin pieni japanilainen jaksoi kiskoa isoa ameriikan lotjaa eteenpäin. Kun kuulin etukäteen tuosta chevy/nissan 2.8+automatic yhdistelmästä, niin alkoi naurattaa. Mutta kyllä se vaan tien päällä melko rivakasti sen sata otti tauluun. Kierroksia oli tottakai hieman erilailla pelissä, kuin että siellä olisi ollut 6.2+th...
Kun tulen vauhdikkaasti risteykseen omalla 1974 mallisella (maantie) harrasteautollani, niin teen seuraavaa. Oikealla jalalla painan kytkimen pohjaan. Vasemman jalan varpailla painan jarrua, ja kantapäällä painan välikaasua, niin menee pienempi pykälä helposti laatikkoon. Ja tämä kolmen polkimen operointi ei vaadi mitään akrobatiaa, ihan vaan normaalit jalat.
No nuohan on ihan vakio Sisumiesten juttuja.:D:D:D
Lainaus:
Kun tulen vauhdikkaasti risteykseen omalla 1974 mallisella (maantie) harrasteautollani, niin teen seuraavaa. Oikealla jalalla painan kytkimen pohjaan. Vasemman jalan varpailla painan jarrua, ja kantapäällä painan välikaasua, niin menee pienempi pykälä helposti laatikkoon. Ja tämä kolmen polkimen operointi ei vaadi mitään akrobatiaa, ihan vaan normaalit jalat.
No nuohan on ihan vakio Sisumiesten juttuja.:D:D:D
Sisumiehen juttuja, mutta en nyt puhunut Sisustani. Se on vuosimallia 1973. :)
kyllähän noita th:n ominaisuuksia muutettua helposti kun venttiili koneistoa hieman rukkaa, shift kittiä sun muuta sisään ja tosiaan turbiinin laittaa lukolla ja diesselistä ottaa..
Millasella modauksella saisi kiville kipuamisesta sen ryntäämisen pieneksi? Kuitenkin välityksien peesaaminen tomaatilla olisi mukava säilyä. Osaatko kertoa lisää tuosta muokkaamisesta?