Kirjaudu sisään

View Full Version : Oivallinen formulahotrot moottori!!!!!


Big-Willys
08.09.2005, 16:40
Tämmönen löytyi, eli jos joku ei ymmärrä mitä siinä sanotaan,
niin kansan kielellä tehoa on varmasti riittävästi alkuun ja kierros alue on SOPIVA!!!
Aidosti asiasta kiinnostuneet voivat soittaa mulle
0400-643334

-Bowtie lohko
-Ross pistons ,4,165"
-Childs&Albert alu kiertokanget 6.00"
-Crower 4340 akseli
-Crane custom roller+nostajat
-Milodon gear-drive
-Pontiac alu-heads +titan valves+offset rockers
-tunnelram imusarja+2 kpl 750 Holley dp
-tehoalue 4000-8500 rpm
-kone on täydellinen:vetolevy (sfi),oilpan,CSI vesipumppu,MSD billet
jakaja,Fluiddamper,tehostartti
Männät vaihdettu 2004 (ajettu 50 lähtö).Kiertokanget ja laakerit vaihdettu
2005(ajettu 25 lähtöä).
Kone on vielä kiinni autossa = käyttömahdollisuus
Hinta:5000 EUR.Tai paras tarjous/Vaihto isolohko Chevy



Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!

offroadjouni
08.09.2005, 16:50
En minä tuosta niin kiinnostunut ole, mutta iskutilavuuden tuohon listaan voisi vielä lisätä...

/* Life Begins at 35" */

Big-Willys
08.09.2005, 16:55
Juu, anteeksi huono käytös!!
Sehän on tietenkin 377 cid pikkulohko
ja tosiaan ajettu varttimaili 9,79, loppunop. 221kmh 1350 kg autolla

Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!

TimJus
08.09.2005, 19:35
quote:
Juu, anteeksi huono käytös!!
Sehän on tietenkin 377 cid pikkulohko
ja tosiaan ajettu varttimaili 9,79, loppunop. 221kmh 1350 kg autolla

Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!


noilla ajoilla noin 700hp eiks nii.....

-------------------------
considerably bigger engine

Big-Willys
08.09.2005, 21:01
Siellämain liikutaan, toki 1/4 mailiin vaikuttaa muutama muukin seikka,
kuin pelkästään voima.

Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!

SoSo
08.09.2005, 21:28
Ja päivän tyhmä kysymys!?
Kuis noi alu kanget kestää esim katuvehkeessä??
Kun on jotenkin sellainen hatara muistikuva että ei hyvät noin katu käyttöö??
Mutta onko väärää/vanhaa tietoo???
Mutta olis maukas kone... Olispa joku mihkä laittas..

Big-Willys
09.09.2005, 11:28
Valoitetaampas hieman.. Aluveivejä käytetään rajusti kiertävissä moottoreissa painonsa takia. Esim BME 396 sarjan aluveivi 6.385" pitkänä
painaa 104gr vähemmän kuin vastaava Eagle H-profiili veivi. Ei ole paljon, mutta ajatteleppa kuinka monta kertaa veivi vaihtaa kulkusuuntaa
kun kone kiertää 8500rpm. Alkaa nimittäin painamaan se 104gr!! No se siitä. Älä hirveästi elättele toiveita tollasesta "katumoottorista", puristusta on niin paljon että ainoa vaihtoehto on käyttää ns racebensaa. VP 105, jota itse käytän maksaa, vaivaiset 3,5€/L ja sitä saa helposti ameriikasta. Aluveivin kestosta on monta on monia mielipiteitä, mm. eräs kuuluisa suomalainen kiihdytys ajaja sanoi mulle että alustagat ei tuu kestämään hetkeäkään tossa formula offissa. Oikeassa oli, 8000rpm rajoittajalla on ajettu koko kausi ja veivejä on rikottu suorastaan tuhansia, jopa alle! Kiihdytys hommissa veivit joutuvat hieman erilaiselle koetukselle kuin vaikka kadulla tai vaikka foffissa. Suurin syy veivien "venymiseen" lienee varttimaililla se, kun vedetään pultti pohjassa 400 metriä, loppunopeus yli 200kmh ja sitten nostetaan kaasu ylös!!! siitä nopeudesta moottorijarrutuksella tulee kaasuläppien alle niin järjetön imu kun kaikki männät kiskoo tuskassa alipainetta omalle mukilleen, eikä korvausilmaa saa mistään läppien ollessa kiinni. Tämäkin on vain yksi mielipide muiden joukossa, mutta toistaiseksi kaikista järkevin, mitä minä olen kuullut. Eli ei alu veivit kovin helposti kuole jos ajetaan kadulla tai metsässä, en usko että kun otamme motin auki vikojen kisojen jälkeen, alustagat olisi kovasti venyneet.
Aluveivit ovat kalliimpia kuin teräsveivit ja harvoin katumoottorit kiertävät niin paljon että olisi hyötyä laittaa sellaiset mottiin.
Ainoa herkkä asia jonka olen kuulut aluveiveistä on se, ettei ne tykkä kylmällä ilmalla käynnistelystä. Siksi mullakin on lohkolämmitin koneessa(ja myös sen takia että kisabensa on niin rajua kamaa, että se vie kaiken rasvan sylinterien seinältä, ja kylmänä yönä sylinterit vetävät pintaruosteeseen! Pro-Stock luokan tietoa!!)

Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!

taksi24h
09.09.2005, 15:44
tässä on muuten minusta hinta/laatu suhde tosiaan kohdallaan jos noi tiedot on totta!!!! ois hyvä kone!!

Big-Willys
10.09.2005, 08:06
Niin olisi! Siksi mä sen tänne laitoinkin, ei nimittäin tohon rahaan saa
edes keskivertoa diibadaaba katumoottoria rakennettua!

Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!

jeeppi-eki
10.09.2005, 09:31
Kyllä mulla on toisia käsityksiä VP:stä. Eli kannattais käyttää jokaisessa moottorissa ennen talvi säilytystä. Normi kauppa pensa on ladattu niin suurella määrällä hapettimia että varsinkin kaasuttimet ym. on vaarassa "umpeutua" . Ainaskin kannattaa käyttää kauppapensalla kaasari tyhjäksi ennen talvisäilytystä ja tilalle esim juri VP:tä.
ps. kisabensaa pystyy kyllä valmistamaan kauppabensasta kotikonstein.Enkä tarkoit mitään "tentunlisäystä".


JEEP OR H2
JEEP, because i`m poor

SoSo
10.09.2005, 09:38
quote:
Aluveivin kestosta on monta on monia mielipiteitä, mm. eräs kuuluisa suomalainen kiihdytys ajaja sanoi mulle että alustagat ei tuu kestämään hetkeäkään tossa formula offissa. Oikeassa oli, 8000rpm rajoittajalla on ajettu koko kausi ja veivejä on rikottu suorastaan tuhansia, jopa alle! Kiihdytys hommissa veivit joutuvat hieman erilaiselle koetukselle kuin vaikka kadulla tai vaikka foffissa. Suurin syy veivien "venymiseen" lienee varttimaililla se, kun vedetään pultti pohjassa 400 metriä, loppunopeus yli 200kmh ja sitten nostetaan kaasu ylös!!! siitä nopeudesta moottorijarrutuksella tulee kaasuläppien alle niin järjetön imu kun kaikki männät kiskoo tuskassa alipainetta omalle mukilleen, eikä korvausilmaa saa mistään läppien ollessa kiinni. Tämäkin on vain yksi mielipide muiden joukossa, mutta toistaiseksi kaikista järkevin, mitä minä olen kuullut. Eli ei alu veivit kovin helposti kuole jos ajetaan kadulla tai metsässä, en usko että kun otamme motin auki vikojen kisojen jälkeen, alustagat olisi kovasti venyneet.
Aluveivit ovat kalliimpia kuin teräsveivit ja harvoin katumoottorit kiertävät niin paljon että olisi hyötyä laittaa sellaiset mottiin.

Offtopic...


Tässä oli paljon aisiaa juuri tuota moottorijarrutuksen "venymistä" hain mutta en uskaltanut sitä ääneen sanoa kun olis vain sellainen mutu tuntuma!
Mulla roikkuu yks alu veivi tallin seinällä josta tunnit tullut täyteen. Ja kyllä sillä painolla on todella paljon merkitystä juuri noilla korkeilla kierrosluvuilla. Veivit "etenee" aika monta metriä sekunnissa. Ajettu kartingia 15v ja jokusia kankia tullut katkaistua ei paljon jää koneesta kun kanki katkee 18 000rmp sytkä vehkeet siitä voi vielä käyttää.