Kirjaudu sisään

View Full Version : Aiotko äänestää? Vai äänestitkö jo? Kehu oma suosikkisi.

H_Nietu
14.04.2015, 21:16
Mä olen vielä kahden vaiheilla. Piirränkö lappuun kirkkoveneen vai numeron 88 uudellamaalla. Iltalehti blokkaaja, kirjoittelee sen verran jämyä textiä, asiasta ja sen verran vierestä (korjaa kyllä virheensä) että mun ääni menee Kari Vahteralle (KHT tilintarkastaja) tai kirkkoveneelle.
Ja turhaa on alkaa valittamaan että vain äänestämällä voit vaikuttaa.
Totta, mutta vain 1/3 000 000.
Eli muistakaa äänestettäessä että äänenne menee ensisijaisesti puolueelle ja vasta tois-sijaisesti henkilölle.
Eli kysymyksessä puhtaasti on puoluevaali. Joka meinaa suoraan sitä että vaalikoneet on suoraan sanottuna täyttä "jaskaa" koska henkilöinä vaikka eduskuntaan pääsisivätkin he eivät voi mennä omien arvojensa mukaan vaan heidän on noudatettava puolueen "linjaa".
Ja mua ei hetkauta pätkän vertaa mikä on vaalin tulos. Oli se mikä tahansa niin asiat ei pitkääääään.... aikaan muutu parempaan suuntaan.

ps.
Heguli, kehu oma suosikkisi. Älä ala paasaamaan kirkkoveneen pirtämisestä :).

HV
14.04.2015, 21:37
Aion äänestää, en vielä henkilöä tiedä mutta puolueen ainakin.

H_Nietu
14.04.2015, 21:49
Kun ihmiset näyttää olevan herkkähipiäisiä kertomaan henkilöään tai puoluettaan niin tehkää asiasta äänestys puolueittain.
Mulla ei ole mielenkiintoa aiheeseen. Nähdään onko offroad henkiset ihmiset samalla aaltopituudella kuin muu kansa.

Ja se puolue jota äänestän jos en piirrä kirkkovenettä on Perussuomalaiset.

Kaitsu67
14.04.2015, 22:14
Kirkkoveneen piirtäminen on lapsellista.....ja äänestetty on tänään, ja aina äänestänyt oikeaa ehdokasta, Aku Ankat yms on mielestäni "teinikapinointia", suotakoon se hupi niille jotka sitä harrastavat....mutta sitten on turha valittaa ettei mikään koskaan muutu :rolleyes:

Nikuzai
14.04.2015, 22:38
Uskallan rehellisesti sanoa, et tykylevitsille meni ääni ja puoluehhan on ainoa jossa kaikki äänesti talvivaaran paskan järveen valutus putkea vastaan

Ja se, että pitäisi miettiä millaisia maahanmuuttajia suomeen otetaan ei ole rasismia :mad:

Kaitsu67
14.04.2015, 22:49
Ja se, että pitäisi miettiä millaisia maahanmuuttajia suomeen otetaan ei ole rasismia :mad:

Sivuten aihetta, kansa on sitä mieltä, että paluulippuja pitää myös jakaa...

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1428979763029.html

KoniJeep
14.04.2015, 22:54
ääni annettu... puolueen puheenjohtaja perseestä, mutta ehdokas oli ainut joka täsmäsi aatteisiini ja arvoihini.

ImacInnes
14.04.2015, 23:09
Vaalikoneen mukaan äänestin.
t. Ismo Ämmä

Lerssinen
14.04.2015, 23:32
tykylevitsille

Komp, on viisas mies kun jututtaa livenä eikä kato vain nettivideoita :)

rane58
15.04.2015, 01:25
Ei tarvitse jäävätä itseäni kun eduskuntaa/hallitusta haukutaan.... :p

H_Nietu
15.04.2015, 01:59
Ei tarvitse jäävätä itseäni kun eduskuntaa/hallitusta haukutaan.... :p

Haukun silti....... :D
Kun ne vaan lupailee ja puhuu..... :( Selkeellä Suomalian kielellä: VALEHTELEE......niin että korvat heiluu.... :D
Ne oikeat teot kun on vähemmistössä/oppositiossa, hallituksessa tai kirkkoveneissä. :D ollut piilossa. :(
Toivottavasti seuravaassa hallituksessa tapahtuu muutoksia jotta nähtäis oikeasti onko niistä lunastamaan lupauksensa vai tarviiko pettyä.

Pessimistinä: Pettymys tulee. Tapahtui mitä tahansa :(. Ehkä suunta kääntyy mutta mitään konkreettista ei saada aikaiseksi, eli velkaantuminen jatkuu.... :(

Heguli
15.04.2015, 04:19
Heguli, kehu oma suosikkisi. Älä ala paasaamaan kirkkoveneen pirtämisestä :).

Jaahas, Hannulla on taas putki päällä ja tuubaa tulee suusta ihan kunnolla. Koska muuten lunastat lupauksesi ja häviät palstalta ? Eli oletko sanasi mittainen mies vai politiikon retale johon ei voi luottaa ? En tiedä mitä pirtäminen on, ehkä jotain hauskaa. Äänestän toki mutta en ole ennenkään julkisesti siitä aiheesta puhunut, jokainen tekee omat valintansa.

H_Nietu
15.04.2015, 06:02
Koska muuten lunastat lupauksesi ja häviät palstalta ? Eli oletko sanasi mittainen mies vai politiikon retale johon ei voi luottaa ?

Ehkä silloin kun sitä vähiten odottaa...
Minä en tiedä, mutta luoja tietää. :D Uskonnon kokeen patenttivastaus :D
Sun kiusaksi voin olla vaikka se "ketku politikon retale johon ei voi luottaa". :D
Jos se saa sun otsasuonen sykimään tai pullistelemaan. :D

Gary Grand
15.04.2015, 06:55
Ja turhaa on alkaa valittamaan että vain äänestämällä voit vaikuttaa.
Totta, mutta vain 1/3 000 000.
Eli muistakaa äänestettäessä että äänenne menee ensisijaisesti puolueelle ja vasta tois-sijaisesti henkilölle.
Eli kysymyksessä puhtaasti on puoluevaali. Joka meinaa suoraan sitä että vaalikoneet on suoraan sanottuna täyttä "jaskaa" koska henkilöinä vaikka eduskuntaan pääsisivätkin he eivät voi mennä omien arvojensa mukaan vaan heidän on noudatettava puolueen "linjaa".
pirtämisestä :).
Täähän tässä vituttaa..
Oikeen millään puolueella ei ole mun ajatuksiin sopivaa mallia ja jos jollain vaalikoneella testaa, niin saa neljä ehdokasta neljästä eri puolueesta?!?
Pahinta oli, että ykkösenä oli vihreä nainen..:D
No, kakkosena sentäs persu, mutta kolmas demari ja neljäs vanha koksu..
Valkkaa sitten noista.:eek::(:confused:

Mutta vielä Nietulle:
Mikähän on äänestysprosentti? Ei taida kolmesta miljoonasta ihan kaikki ääntään kuuluville pistää..

VeeWee
15.04.2015, 11:02
Aika hölmöä äänestää ehdokasta vaalikoneen mukaan,kun ääni menee kuitenkin ensisijaisesti puolueelle.

Jos sitä sunnuntaina koittais arpoa vähiten huonon vaihtoehdon puolueista ja antaisi äänen sitten jollekin alle eläkeikäiselle.

Gary Grand
15.04.2015, 11:22
Aika hölmöä äänestää ehdokasta vaalikoneen mukaan,kun ääni menee kuitenkin ensisijaisesti puolueelle.
:D:D
Kiitos! Hölmöksi tässä itsensä tunteekin.
..Ja miltä pohjalta sitten valkkaan sen vähiten huonon? Uskottavuus noilta on mennyt ihan järestään ja kaikki lupailee kuuta taivaalta, kunhan vaan saa äänen.

Heguli
15.04.2015, 15:10
Jos se saa sun otsasuonen sykimään tai pullistelemaan. :D

Ihan tiedoksi, ei todellakaan saa. Samaa tuubaa näemmä topicista toiseen ja vuodesta toiseen. Löytyiskö sieltä laarista tälle vuodelle joku uusi levy ?

Ja itse asiaan, noi vaalikoneet antaa tosiaan aika mielenkiintoisia tuloksia. Pikkusen jotain omaa vastausta muuttamalla saa taas uuden top vitosen, jossa pahimmassa tapauksessa kaikki eri puolueista.

Turbo Isuzu
15.04.2015, 17:22
Äänestäkää Teuvoa!

https://vaalit.perussuomalaiset.fi/ehdokkaat/teuvo-hakkarainen

Pauli
15.04.2015, 17:26
Stadilaiset saa äänestää mun appiukkoa: http://www.lahitieto.fi/2015/04/15/esittelyssa-jorma-luotonen-ipu/

Jeepp
15.04.2015, 20:12
Ite tein monta eri vaalikonetta ja aina pyöri ne samat naamat niin niiden perusteella..
Persuja Janne Halunen kempele Tai Jenna Simula..

Kollajaa ei missää nimessä eikä koskien suojelulakia avata. Ja natoon.

-MaTTi-
16.04.2015, 22:05
Oottekste kattonu näitä ylen vaalivideoita, aika hupaisiakin välissä. :D
Esmes:
dZph3szqqRQ
xbmg9ucd-2Y

H_Nietu
16.04.2015, 22:29
Oottekste kattonu näitä ylen vaalivideoita, aika hupaisiakin välissä. :D

Voi olla että rainalla nähtävät kaverit on ties kuin "viisaita" miehiä mutta ulosanti puuttuu...... :D

Ja tämän illan puheenjohtajien vaalitentistä:
Koko hutunkeito perustuu "jaskan" puhumiseen.
Perustelu:
JULKISHALLINON PUOLELLA EI OLE VIELÄ TAJUTTU ETTÄ NE OVAT VERONMAKSAJILLA TÖISSÄ.
Kierrelleen sitä oikeaa asiaa. Eli ei puhuta Suomalialaisen julkisen hallinon kulujen kuriin saattamista joka on huomattu jo kansainvälisesti jopa lehtikirjoittelun arvoisesti.
Homostelusta ym. "erittäin" tärkeistä asioista puhuttiin tuntitolkulla mutta ei ainuttakaan sanaa siitä kuinka julkisen hallinnon kulut laitetaan kuriin. Eikä minkään laista mainintaa paljonko julkiselta puolelta pitäisi leikata turhien "byrokraattien ja pa(pe)rinpyörittelijöiden" kuluja. Kyllä puhuttiin terveyspalveluista, koulutuksesta leikkaamisesta ym. normi sosiaalimenoista.
Mutta ei tärkeimmästä eli VALTION, KAUPUNKIEN ja KUNTIEN YT-NEUVOTTELUISTA.
Koska suurinosa k.o joukosta on saanut eduskunnan päätöksellä itselleen vähintään 5 (VIIDEN) VUODEN IRTISANOMIS-SUOJAN. Sinun ja minun veroina maksamilla varoilla. Oliskohan keskiansio about 40k€/v eli jokaisesta 200k€/5v kustannus veronmaksajille eli 5000:lla julkishallinon työntekijän potkuilla säästysi jo 1MRD€ kun laki saadaan kumottua niin mitä se olisikaan kun kenkää saa 20 000 julkishallinon työntekijää. Valtiolla noin 150 000 ja kunnilla noin 450 000 palkan "nauttijaa". Yksityisellä sektorilla noin 1.6milj työntekijää. Vertaa budjettia paljonko siitä on julkishallinon osuus, 2013 57,8% BKT:sta, se on vain yksinkertaisesti liikaa. Jos näistä 20k työntekijöistä olisi osa ns. tekijöitä niin niidenkin duunit voitaisiin ulkoistaa yksityiselle puolelle jolloin tehokkuus nousisi, verovaroja säästyisi ja osa maksetusta palvelusta palutuisi veroina Valtion verokirstuun. Säästöjä löytyisi loputtomiin tältä osastolta vaikka kuinka paljon. Esim vaikka kansanedustaja eläkkeet, niitä pitäisi alkaa maksamaan vasta siinä vaiheessa kun kansandeustaja on normi kansan mukaan eläkeikäinen (65-vuotias), tässä muutama. Jos näin ei tapahdu niin julkishallinon sektorin "palkan-nauttijoiden" veroaste pitäisi nostaa huomattavasti korkeammalle, eli mitä huonompi tehokkuus niin sitä suuremempi veroaste. Mua ei haittais vaikka maksais tuloistaan 50-90% veroa tulojen mukaan. Nostettiinhan eläkeläisten verotustakin korkeammalle kuin normi duunarien verotus.
Näillä eväillä SUOMALIA NOUSUUN ja veroaste normikansalle siedettävälle tasolle.
Tai kaikki kansalinen julkinen omaisuus ajautuu IMF:n haltuun ja tuloveroaste nousee tappiin ja luultavimmin menee myös samassa hässäkässä maanomistajien oikeudet (kaikkeen mitkä ovat 5m maanpinnan/rakennuksen alapuolella) maalämpöön, pohjaveteen ym. verolle tai poistetaan kokonaisuudessaan.
He eivät halua puhua siitä koska saavat itse palkkansa samasta "HUIKEAN" suureksi kasvaneesta potista.

Lopuksi:
Jokainen voi leimata kirjoittajan vaikka "kylähulluksi" tai muuten vaan "parkeilla" kulkevaksi. Mua se ei haittaa.
Omalla identiteetillä olen kirjoitukseni takana. Vastalauseet saa esittää kukin kuin haluaa.....vastaan mielelläni. :D
Jos jotain velkaantumisen estämiseksi jotain konkreetista/radikaalia tapahdu niin IFM / ym. velkojat tulee ja tappaa.
Ennemmin tai myöhemmin. :D
Maailma olisi paljon parempi paikka ilman uskontoja ja politiikkaa...... :D Ja ostohallituksella ilman kansanedustajia. :D

njp_racing
17.04.2015, 10:50
Olen jo äänestänyt. Perussuomalaista ehdokasta. Itse ajattelin asian niin, että AINAKAAN en missään tapauksessa äänestä KESK-KOK-RKP-SDP-VIHR ryhmästä yhtäkään, näiden "ansiot" on jo nähty. Itseasiassa, tämän viisikon voisi yhdistää yhdeksi suureksi sosialistiseksi-virkamies-EU-fanitus puolueeksi, niin hyvin ohjelmat ovat aina linjassaan erilaisten takinkääntelyiden jälkeen. Se yhdistäminen tosin pilaisi sen äänestämällä vaikuttamisen illuusion, jota nyt pidetään yllä leikkimällä vuoroin hallitusta ja vuoroin oppositiota. Se yhteinen EU-sosialismi-agenda etenee kuitenkin aina hallitusvuorolaisten vetovuoroilla. Ja ei, Perussuomalaiset eivät ole mielestäni mikään täydellinen puolue. En allekirjoita todellakaan kaikkia asioita, joita PS ajaa. Mutta mielestäni PS on silti kirkkaasti se pienin paha. Itse ajattelen näin, että PS on kuin kemoterapia: terveeseen ruumiiseen ruiskutettuna ehkä myrkkyä (kaikkine Hakkaraisineen, Teuvo on hyvä viihdehahmo, mutta tässä tilanteessa tarvittaisiin vähän muitakin ansioita), mutta sosialismin riivaamaan, kuoleman kourissa olevaan Suomi-ruumiisen ruiskutettuna parantava lääke, ja melkeinpä ainoa vaihtoehto. The enemy of my enemy is my friend. Muilla pienpuolueilla (poislukien Vasurit ja KD) on myös hyviä agendoja, mutta valitettavasti tämän nykyisen järjestelmän osana pienillä ei vaan ole riittävästi vaikutusvaltaa.

Rngd
17.04.2015, 15:44
Aion! Ja ääni menee myös edesmenneen shit-pack hallitusrintaman ulkopuolelle. Myöskään gallupjohtajapuoletta ei voi äänestää. Vanhasen hallituksen aikanahan nämä eurosekoilut jo alkoi.

http://www.eurokriisi.fi/

2010 Maaliskuu
Kreikan hätälainat:
Pääministeri Vanhanen on mukana myöntämässä Kreikalle 45 mrd hätälainaa ja toteaa sen olevan "hyvä bisnes".

2010 Toukokuu
Velkavastuu jaetaan:
Euroopan vakaustoimenpiteiden paketti mahdollistaa tuen antamisen vaikeuksiin joutuneille euromaille, vaikka tämä kielletään EU:n perussopimuksen 125 artiklassa.

2010 Toukokuu
Kreikan tukipaketti:
Kreikka saa 110 mrd tukipaketin, josta Suomen osuus on 1,5 mrd. Ehdoksi laitetaan tiukka säästö-kuuri, jota valvoo EU-komission, IMF:n ja EKP:n muodostama “troikka”.

Calmari
17.04.2015, 17:05
Äänestetty on, ei ehdokas voi paha olla jos ajelee mei kans rallii pellol ja juo olutta autotallissa, ja luonnollisesti tarkistin puolueohjelman mitä siellä lukee koska ehdokashan voi luvata vaikka kuun taivaalta ja jälkikäteen sössöttää jostain puoluekurista.

VOLIATTI
17.04.2015, 18:05
Ps.84 Juha Simonen on ihan asia äijä/vanhojen autojen/kulkuneuvojen harrastaja ja aika vahva persoona, vaikuttaa vantaalla nikinmäessä,http://www.juhasimonen.fi/

Rngd
17.04.2015, 20:04
Äänestetty on, ei ehdokas voi paha olla jos ajelee mei kans rallii pellol ja juo olutta autotallissa, ja luonnollisesti tarkistin puolueohjelman mitä siellä lukee koska ehdokashan voi luvata vaikka kuun taivaalta ja jälkikäteen sössöttää jostain puoluekurista.
Tuo puoluekuri pitäisi kieltää lailla!
Jossain F1:ssä kun annetaan tallimääräys niin sitä puidaan oikein valtakunnan uutisissa asti, mutta nämä politiikan "tallimääräykset" on mukamas ihan ok. Nehän juuri vesittää koko demokratian.

Calmari
17.04.2015, 20:12
Tuo puoluekuri pitäisi kieltää lailla!
.
Tuota perustuslaki periaattees kieltää sen.
http://villepihola.puheenvuoro.uusisuomi.fi/102322-%E2%80%9Dpuoluekuri%E2%80%9D-vs-suomen-perustuslaki
Hyvä kirjotus vaik onkii persu

Rngd
17.04.2015, 20:34
No eipä yllättänyt. Perustuslailla pyyhitään nykyjään persettä ihan urakalla. esim kaikki tämä Suomen itsemääräämisoikeuden luovuttaminen eurostoliitolle on täysin vastoin perustuslakia.

macro
17.04.2015, 22:49
(kaikkine Hakkaraisineen, Teuvo on hyvä viihdehahmo, mutta tässä tilanteessa tarvittaisiin vähän muitakin ansioita)

Nyt täytyy Teuvon kunniaksi sanoa, että mies on tuonut viimeisen vuoden-parin aikana omaa sanomaansa ihan kiitettävästi esille. Viihdehahmojakin eduskunnasta löytyy, monesti olisi muitakin joita ottaa tikunnokkaan (esim. klik klik (https://www.youtube.com/watch?v=SLyvNz_BG9o)). Mutta Teuvo on pitänyt puheita yllättävänkin aktiivisesti, kun aihealueet on käsitelleet metsätaloutta ja pienyrittäjien asemaa. Alussa tuli lauottua mitä sattuu, välillä on päissään töpeksinyt, mutta kaikesta huolimatta on eduskuntakauden jälkimmäisellä puolella alkanut saamaan jutun juonesta kiinni, eikä pelkää kantaansa esittää.

En aio äänestää persuja, en sitä tässä rupea perustelemaan, enkä ota kantaa siihen olenko Teuvon kanssa samaa mieltä, mutta seuraan (työn ohessa kun luurit päässä tietokoneen ääressä istun) nykyään aktiivisesti eduskuntasalin keskusteluja, nekun suorana netistä näkyy, ja perustan näkemykseni siellä kuultuun. Ei näistä keltainenlehdistö huutele.

TsKo
18.04.2015, 06:08
Voi olla että rainalla nähtävät kaverit on ties kuin "viisaita" miehiä mutta ulosanti puuttuu...... :D

Ja tämän illan puheenjohtajien vaalitentistä:
Koko hutunkeito perustuu "jaskan" puhumiseen.
Perustelu:
JULKISHALLINON PUOLELLA EI OLE VIELÄ TAJUTTU ETTÄ NE OVAT VERONMAKSAJILLA TÖISSÄ.
Kierrelleen sitä oikeaa asiaa. Eli ei puhuta Suomalialaisen julkisen hallinon kulujen kuriin saattamista joka on huomattu jo kansainvälisesti jopa lehtikirjoittelun arvoisesti.
Homostelusta ym. "erittäin" tärkeistä asioista puhuttiin tuntitolkulla mutta ei ainuttakaan sanaa siitä kuinka julkisen hallinnon kulut laitetaan kuriin. Eikä minkään laista mainintaa paljonko julkiselta puolelta pitäisi leikata turhien "byrokraattien ja pa(pe)rinpyörittelijöiden" kuluja. Kyllä puhuttiin terveyspalveluista, koulutuksesta leikkaamisesta ym. normi sosiaalimenoista.
Mutta ei tärkeimmästä eli VALTION, KAUPUNKIEN ja KUNTIEN YT-NEUVOTTELUISTA.
Koska suurinosa k.o joukosta on saanut eduskunnan päätöksellä itselleen vähintään 5 (VIIDEN) VUODEN IRTISANOMIS-SUOJAN. Sinun ja minun veroina maksamilla varoilla. Oliskohan keskiansio about 40k€/v eli jokaisesta 200k€/5v kustannus veronmaksajille eli 5000:lla julkishallinon työntekijän potkuilla säästysi jo 1MRD€ kun laki saadaan kumottua niin mitä se olisikaan kun kenkää saa 20 000 julkishallinon työntekijää. Valtiolla noin 150 000 ja kunnilla noin 450 000 palkan "nauttijaa". Yksityisellä sektorilla noin 1.6milj työntekijää. Vertaa budjettia paljonko siitä on julkishallinon osuus, 2013 57,8% BKT:sta, se on vain yksinkertaisesti liikaa. Jos näistä 20k työntekijöistä olisi osa ns. tekijöitä niin niidenkin duunit voitaisiin ulkoistaa yksityiselle puolelle jolloin tehokkuus nousisi, verovaroja säästyisi ja osa maksetusta palvelusta palutuisi veroina Valtion verokirstuun. Säästöjä löytyisi loputtomiin tältä osastolta vaikka kuinka paljon. Esim vaikka kansanedustaja eläkkeet, niitä pitäisi alkaa maksamaan vasta siinä vaiheessa kun kansandeustaja on normi kansan mukaan eläkeikäinen (65-vuotias), tässä muutama. Jos näin ei tapahdu niin julkishallinon sektorin "palkan-nauttijoiden" veroaste pitäisi nostaa huomattavasti korkeammalle, eli mitä huonompi tehokkuus niin sitä suuremempi veroaste. Mua ei haittais vaikka maksais tuloistaan 50-90% veroa tulojen mukaan. Nostettiinhan eläkeläisten verotustakin korkeammalle kuin normi duunarien verotus.
Näillä eväillä SUOMALIA NOUSUUN ja veroaste normikansalle siedettävälle tasolle.
Tai kaikki kansalinen julkinen omaisuus ajautuu IMF:n haltuun ja tuloveroaste nousee tappiin ja luultavimmin menee myös samassa hässäkässä maanomistajien oikeudet (kaikkeen mitkä ovat 5m maanpinnan/rakennuksen alapuolella) maalämpöön, pohjaveteen ym. verolle tai poistetaan kokonaisuudessaan.
He eivät halua puhua siitä koska saavat itse palkkansa samasta "HUIKEAN" suureksi kasvaneesta potista.

Lopuksi:
Jokainen voi leimata kirjoittajan vaikka "kylähulluksi" tai muuten vaan "parkeilla" kulkevaksi. Mua se ei haittaa.
Omalla identiteetillä olen kirjoitukseni takana. Vastalauseet saa esittää kukin kuin haluaa.....vastaan mielelläni. :D
Jos jotain velkaantumisen estämiseksi jotain konkreetista/radikaalia tapahdu niin IFM / ym. velkojat tulee ja tappaa.
Ennemmin tai myöhemmin. :D
Maailma olisi paljon parempi paikka ilman uskontoja ja politiikkaa...... :D Ja ostohallituksella ilman kansanedustajia. :D

No sit ku mä oon iso ja alan äänestää ni toivottavasti oot ehdokkaiden joukossa niin saat ääneni:D Olen jokseenkin samaa mieltä tosta julkisen puolen tehottomuudesta ja sille ei kyllä valitettavasti tee kukaan kuka tonne pääsee, mitään.