View Full Version : Suzuki sj413 venttiilivarsienkumit vaihtoon?
Eli sj413 savuttaa käynnistyksessä. Pidemmän seisonnan jälkeen enemmän. Käynnistyy ja käy hyvin. Savutus vähenee/häviää n 10km ajolla. Puristuksia en ole vielä mitannut. Öljyä kuluu se. sitä joutuu lisäilemään (litra pari kuussa / <400km). Auto ei merkkaa alleen paikallaan seisoessaan, vaikka myös öljyvuotoa on.
Tuumin syyksi venttiilivarsien kumeja. Olisikohan oikeilla jäljillä?
Voiko kumit vaihtaa ottamatta kantta irti? Esim paineilmaa sylinteriin pitämään venttiilejä ylhäällä jne. Kelpaako motonetin kumit?
Kone on alta ja edestä öljynen. Veikkaisin kampiakselin etustefaa. Olisikohan oikeilla jäljillä?
Onko vaikea vaihtaa?
Note! This message was posted anonymously!
Käyttäjä
07.09.2005, 17:43
Kampuran stefa on helppo nakki,samalla kannattaa vaihtaa nokkaremmi ja kiristäjä.
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko# Saunalahti rules
SLCK Member #51
cruiser60@luukku.com
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png
Ilmeisesti kukaan ei ole vaihtanut ko kumeja.
Kannattaisikohan vaihtaa myös vesipumppu jos nokkaremmin vaihtaa. Onko suuri homma?
Note! This message was posted anonymously!
valkkari
13.09.2005, 14:57
quote:
Eli sj413 savuttaa käynnistyksessä. Pidemmän seisonnan jälkeen enemmän. Käynnistyy ja käy hyvin. Savutus vähenee/häviää n 10km ajolla. Puristuksia en ole vielä mitannut. Öljyä kuluu se. sitä joutuu lisäilemään (litra pari kuussa / <400km). Auto ei merkkaa alleen paikallaan seisoessaan, vaikka myös öljyvuotoa on.
Tuumin syyksi venttiilivarsien kumeja. Olisikohan oikeilla jäljillä?
Voiko kumit vaihtaa ottamatta kantta irti? Esim paineilmaa sylinteriin pitämään venttiilejä ylhäällä jne. Kelpaako motonetin kumit?
Kone on alta ja edestä öljynen. Veikkaisin kampiakselin etustefaa. Olisikohan oikeilla jäljillä?
Onko vaikea vaihtaa?
Note! This message was posted anonymously!
Mä vaihdoin 410 noi kyseiset kumit, ja siitä joutu ainakin irrottamaan kannen... En oo nähny tota 413 konetta, mutta voisin äkkiseltään veikata että jos siinä on vähänkin samallainen kansi - ni joutuu ottaa pois...
Jos ei mee... ni haetaan vauhtia
quote:
quote:
Eli sj413 savuttaa käynnistyksessä. Pidemmän seisonnan jälkeen enemmän. Käynnistyy ja käy hyvin. Savutus vähenee/häviää n 10km ajolla. Puristuksia en ole vielä mitannut. Öljyä kuluu se. sitä joutuu lisäilemään (litra pari kuussa / <400km). Auto ei merkkaa alleen paikallaan seisoessaan, vaikka myös öljyvuotoa on.
Tuumin syyksi venttiilivarsien kumeja. Olisikohan oikeilla jäljillä?
Voiko kumit vaihtaa ottamatta kantta irti? Esim paineilmaa sylinteriin pitämään venttiilejä ylhäällä jne. Kelpaako motonetin kumit?
Kone on alta ja edestä öljynen. Veikkaisin kampiakselin etustefaa. Olisikohan oikeilla jäljillä?
Onko vaikea vaihtaa?
Note! This message was posted anonymously!
Mä vaihdoin 410 noi kyseiset kumit, ja siitä joutu ainakin irrottamaan kannen... En oo nähny tota 413 konetta, mutta voisin äkkiseltään veikata että jos siinä on vähänkin samallainen kansi - ni joutuu ottaa pois...
Jos ei mee... ni haetaan vauhtia
Nyt en tiedä mutta mikä tekee rakenteesta sellaisen että pitää ottaa kansi pois??
Motonetissä on varmaankin suisaankin kahdenmallisia kumeja (voortin oli)eli sellaisia kumisia "hattuja" ja sitten sellaisia stefa tyylisiä kumeja?! Nyt en tiedä onko näin mutta nou stefa tyyliset on hyviä noi kumihatut rupee vuotamaan tosi helposti...
Joku joka tietää faktaa varmaan korjaa