Mts2
06.04.2015, 23:36
Tehdään tästäkin rakkaasta murheenkryynistä tänne topicci :D
Eli vuoden 2000 Lantikan Disco kakkonen. Alunperin ollut Outokumpu Mininging auto ja tuulilasitarroista ja remppakuiteista päätellen hyvin paljon venäjänliikenteessä.
Auto saapui 260tkm ajettuna työkäyttöön mulle 2012 Hämeenlinnasta ja ongelmat alkoi heti. Turboa, kampuran asentotunnistinta, hukkaportin ohjainta ja venttiiliä uusittiin Pirkanmaalaisella rooveripajalla useaan otteeseen. Osin korjaantui, osin ei, siihen oppi suhtautumaan ominaisuutena.
Suuremmat viat ilmaantui 2014 kesällä ja työkäyttöön piti hommata Pathfinder. Lantikka siirtyi itselle henkilökohtaiseen käyttöön ja saman tein aloitin hiomaan ruosteita helmamuovien alta. No samalla ne hapertui käsiin ja piti tehdä palkkihelmat. Perään pari tuumaa korotusta ja 245/70/16 katugummit vaihtui 265/75/16 Special Trackeihin. Perään pistin tilaukseen snorkkelin ja sen kiinni. Tässä vaiheessa satunnaisista omista metsäajeluista iski pientä kunnollista offipuremaa ja piti lähteä oikein tapahtumiin tekemään itseään tykö.
Kaikenlaista sähköhäikkää oli ja auto oli itsellä hallissa vähä väliä. Ajonesto pomppi ajossa päälle ja sammutti auton kesken ajon motarilla, ikkunat jäi auki yms. Vian paikallistin BCU eli body control unittiin, jonka vaihtoon piti ostaa Nanocomin diagnostiikkatyökalu. BCU löytyi romikselta alle satasella merkkiliikkeen 700e hinnan sijaan ja kaikki korjaantui.
Tässä välissä vanhasta vinssitelineestä tein uuden vinssipuskurin autoon, kohtaamiskulmaa sai vähän lisää ja pääsi edestä muovipuskurista eroon.
Auto oli taas ajossa, mutta perään levisi kytkin, levy irtaantui poikkinaisilla niiteillä keskiöstä. Vaihdoin koko roskan tilalle kovan vauhtipyörän kaksoismassan tilalle ja nyt paketti pelittää taas parin uuden biltema-helicoilin kera. Testiajoilla lähinnä vaihteistoöljyn lämpötila-anturi teki tenät, mutta muuten on nyt taas jo satoja kilometrejä päästy ongelmitta.
Tässä lyhyt kertaus autosta parilta kolmelta vuodelta ja kuvia ja tulevaisuuden säätöjä ja remontteja perään. Seuraavana ohjelmassa varmaankin on metsästää jostakin jotkin suunnilleet sopivat TUV-paprut jousiin leimaa varten.
Lisäksi ohjelmassa rautapuskurin teko taakse, pohjapanssarien tekoa lisää sekä pumppusuutinten tiivisteiden vaihto.
Täällä joitakin kuvia laitteesta! http://1drv.ms/1Gie8f3
Eli vuoden 2000 Lantikan Disco kakkonen. Alunperin ollut Outokumpu Mininging auto ja tuulilasitarroista ja remppakuiteista päätellen hyvin paljon venäjänliikenteessä.
Auto saapui 260tkm ajettuna työkäyttöön mulle 2012 Hämeenlinnasta ja ongelmat alkoi heti. Turboa, kampuran asentotunnistinta, hukkaportin ohjainta ja venttiiliä uusittiin Pirkanmaalaisella rooveripajalla useaan otteeseen. Osin korjaantui, osin ei, siihen oppi suhtautumaan ominaisuutena.
Suuremmat viat ilmaantui 2014 kesällä ja työkäyttöön piti hommata Pathfinder. Lantikka siirtyi itselle henkilökohtaiseen käyttöön ja saman tein aloitin hiomaan ruosteita helmamuovien alta. No samalla ne hapertui käsiin ja piti tehdä palkkihelmat. Perään pari tuumaa korotusta ja 245/70/16 katugummit vaihtui 265/75/16 Special Trackeihin. Perään pistin tilaukseen snorkkelin ja sen kiinni. Tässä vaiheessa satunnaisista omista metsäajeluista iski pientä kunnollista offipuremaa ja piti lähteä oikein tapahtumiin tekemään itseään tykö.
Kaikenlaista sähköhäikkää oli ja auto oli itsellä hallissa vähä väliä. Ajonesto pomppi ajossa päälle ja sammutti auton kesken ajon motarilla, ikkunat jäi auki yms. Vian paikallistin BCU eli body control unittiin, jonka vaihtoon piti ostaa Nanocomin diagnostiikkatyökalu. BCU löytyi romikselta alle satasella merkkiliikkeen 700e hinnan sijaan ja kaikki korjaantui.
Tässä välissä vanhasta vinssitelineestä tein uuden vinssipuskurin autoon, kohtaamiskulmaa sai vähän lisää ja pääsi edestä muovipuskurista eroon.
Auto oli taas ajossa, mutta perään levisi kytkin, levy irtaantui poikkinaisilla niiteillä keskiöstä. Vaihdoin koko roskan tilalle kovan vauhtipyörän kaksoismassan tilalle ja nyt paketti pelittää taas parin uuden biltema-helicoilin kera. Testiajoilla lähinnä vaihteistoöljyn lämpötila-anturi teki tenät, mutta muuten on nyt taas jo satoja kilometrejä päästy ongelmitta.
Tässä lyhyt kertaus autosta parilta kolmelta vuodelta ja kuvia ja tulevaisuuden säätöjä ja remontteja perään. Seuraavana ohjelmassa varmaankin on metsästää jostakin jotkin suunnilleet sopivat TUV-paprut jousiin leimaa varten.
Lisäksi ohjelmassa rautapuskurin teko taakse, pohjapanssarien tekoa lisää sekä pumppusuutinten tiivisteiden vaihto.
Täällä joitakin kuvia laitteesta! http://1drv.ms/1Gie8f3