View Full Version : 4Runner iskarin kiinnitys
Saako runneriin -91 33x12,5-15 renkaat muutoskatsastettua?
4runneri
04.04.2015, 15:32
Kyllä saa. Aiheesta löytyy asiaa palstaltakin jos käytät hakua.
KarvaTurpa
04.04.2015, 17:25
Saa leimattua,mutta kannattaa vannehommaa miettiä tarkemmin. Edessä tulee herkästi ahdasta vakiopelissä.
Mikä olis järkevä koko mutikoille runneriin kun en aijo korotella. On täysin mettäautona mulla.
Daddy's Toy
04.04.2015, 19:13
Mikä olis järkevä koko mutikoille runneriin kun en aijo korotella. On täysin mettäautona mulla.
Taitaapi olla 31" maksimi koko ilman korotuksia. 31x10,5 15"
Kiitos, täytyy lähtee siitä! Mulla oli hiluxissa 32x12,5-15 ne oli ok! Mut joskus otti kiinni hiukan kun ei ollu koroteltu....
Eilen meni iskari yläpäästä läpi.... Minkalainen on hitsata? Lueskelin että muillakin oli menny läpi, ylihuomenna alkas hitsaus! Onnistuuko miten parhaiten? Vituttaa jo etukäteen.
Yleensä korjautuu kun laittaa uudet prikat ja kumit. Paljon on pitänyt ajaa romuilla jos tukivarteen on reiän syönyt...
Eilen meni iskari yläpäästä läpi.... Minkalainen on hitsata? Lueskelin että muillakin oli menny läpi, ylihuomenna alkas hitsaus! Onnistuuko miten parhaiten? Vituttaa jo etukäteen.
Takaa? Hio pellille, jos hyvää ehtaa tavaraa ruostemössön alla. Sit hitsaat alapuolelle prikan ja yläpuolelle jos mahtuu, jos ei nii laita kuitenki mut jätä hitsaamatta. niistä iskari läpi. Tulee parempi ko tehtaalta lähties.
Uudet iskarit on vaihtanut edellinen omistaja, pala tuli alas sieltä iskarin yläpäästä niin näky että sitä oli yritetty hitsata aikasemmin. Tila vaan näyttää aika ahtaalta. Täytty ottaa toinenkin iskari irti ja tarkistaa tilanne. Joo eli takapäästä on kyse. Kiitos vinkeistä, huomenna se hauskuus alkaa. Minkä kokosta prikkaa ootte sinne tunkenu, mulla kävi ensin mielessä että hitsaa rautaa vaan kunnolla sinne.
Noi prikkaviritykset on äkkiä tehtynä just sellasia että saa tehdä joka vuosi uudestaan. Eipä niihin taida olla muuta yksselkoista neuvoa kuin ruostepaskat pois ja uutta tilalle ;) ja kun kerran tekee kunnolla niin ei enää toiste tartte tehä.
Daddy's Toy
05.04.2015, 10:31
Sama rojekti itselläkin edessä. Tuo runnerin perse on ihmeen arka hapertumaan :mad: ite meinasin laittaa kunnon poikkipalkin ja siihen iskarit kiinni. Pitäs prkl kestää :cool:
Samppa79
05.04.2015, 10:32
Altapäin hiot siien säännöllisen reiän, niin että on kunnon peltiä näkösällä. Reikään 3mm levystä sopiva pala ja hitsaat sen sinne kunnolla kiinni. Uusi reikä iskarin kiinnitykselle ja kunnon mössö ettei heti ruostu. Prikka hommat on usein vähän sellaisia hätäpitihommia.
Joo noi taidan tehdä, ei kyl viiti jokavuos ruveta hitsaileen.... Kun ottaa renkaan pois ja nostaa Pilarinosturilla ilmaan niin on hyvä tehdä seisaaltaan tuo työ. Kiitos neuvoista.
Noi prikkaviritykset on äkkiä tehtynä just sellasia että saa tehdä joka vuosi uudestaan. Eipä niihin taida olla muuta yksselkoista neuvoa kuin ruostepaskat pois ja uutta tilalle ;) ja kun kerran tekee kunnolla niin ei enää toiste tartte tehä.
Höpöti. Eihä se sen herkempi oo uudelleen lahoamaan mitä joku hitsattu läpyskä. Kunnon massat vaa päälle nii ei tarvi joka vuosi uusia ja pääsee puolet helpommalla. Ellei sit koko kiinnityskannake oo läpimätä niin siinätapaukses uutta tilalle.
Ja niin iso prikka, että se peittää koko reijän ja ylettuu reilusti yli. Varmaa joku 50mm halkasijalla oleva piisaa.
No nyt on hitsattu iskarin kiinnitys ja toiseen laitoin tueksi ison prikan... Kiitos neuvoista!
Daddy's Toy
07.04.2015, 13:57
No nyt on hitsattu iskarin kiinnitys ja toiseen laitoin tueksi ison prikan... Kiitos neuvoista!
Joutukos paljonkin hitsaamaan :confused:
Vasemman puolen koko kuppiosan, että kiinnitty terveelle pellille ja toiselta puolen oli vähän murtunu niin laitoin neliskanttisen ison Prikan odottaa kesää kun putsaan ja hitsaan täysin taka-akselin ympäristön...