View Full Version : BJ42
Tuommonen palapeli tuli noudettua eteläsuomesta, Tupoksesta.
Tarkoituksena tehä tästä itelle käyttis jolla viittii ajella huonompiaki teitä. Projekti tulee edistymään hitaasti, mutta tavoite olisi saada kesällä ajoon, katotaan nyt miten äijän käy..
Perimätiedon mukaan tekniikalla olisi ajettu 250tkm eli sille osastolle ei tarvitse toivottavasti tehdä muuta kuin perushuoltoa. Auto on 2+4 pakun papereilla joka itselleni oli se tärkein kriteeri, oikiastaan muuta vaatimusta ei ollutkaan.
Tämän rakentaminen oli jo polkaistu alkuun eli tähän asti tehtyä edellisen omistajan toimesta:
-HJ61 akselit alla
-GR Patrollin jakarit edessä ja takana heppailtuna kohilleen
-runko maalattu
-vinssipedit valmiina
-uudet 2" korottavat jouset ja iskarit Defenderin ym. mitoilla
Suunnitelmia/jo tehtyä/hommattua:
-kori vaatii muutaman neliön peltiä, tehään isoista paloista ja takaosan lattia alumiinista
-flippikeula (muotti valmiina, rulla kuitua ostettu)
-taakse levikkeet (hommattu)
-paremmat penkit (hommattu+offipalsta istuinsuojat)
-renkaat mt-kuviolla, 33-35" katotaan mitä tulevaisuudessa saa leimattua?
-ohjaustehostin (tuli mukana)
-jousipetien rakennus (ajattelin edessä upottaa rungon sisään osaksi)
-koneen ahtaminen (sitten kun auto ajokunnossa)
-jokin nätti väri?
-panssari
Takaovien ympärystän rakentelin eilen irrallaan ja jos tänään saisi koripulkan pulttailtua runkoon niin ei alkuperäiset mitat niin kovin muuttuisi ruostekorjauksia tehessä.
Olkoon tuo sitten aloituskuva, vähän lohduttoman näköinen kasa?
veijon-esso
04.04.2015, 10:41
Olkoon tuo sitten aloituskuva, vähän lohduttoman näköinen kasa?
Ei suinkaan. Tuollainen lähtökohtahan antaa vapaat kädet tehdä mitä vaan ilman pelkoa että menee hyvä aihio jotenkin pilalle..! :D
Jääkö sinulla jouten nuo peltiset etulokarit ja niiden ja konepellin väliset pellit. Itsellä ne puuttuu projektista. Minulla on jouten lasikuituiset etulokarit, ne ovat jotkut levittävät mallit!
minä voin ostaa ne levittävät lasikuituiset:D
stemppiä rojektiin autohan on paras mahdollinen:D
Jääkö sinulla jouten nuo peltiset etulokarit ja niiden ja konepellin väliset pellit. Itsellä ne puuttuu projektista. Minulla on jouten lasikuituiset etulokarit, ne ovat jotkut levittävät mallit!
Joo kyllä ne jää joutilaaksi.
Nyt olis kori kohillaan ja takapalkki hepattuna paikalleen.
Hesenkastike
04.04.2015, 15:24
Jos kiinnostusta on niin teeppä flippi x 2 niin voin ostaa toisen :)
tee samantien 3 minäkin tarttisin yhden:D:D
Johan nuita tekis jos olis aikaa muttaku muttaku...
Tuli selailtua Brittituotoksien osia ja alko niin laiskottamaan ku näki jousilautasten ym. hinnat, että tilaukseen lähti: eteen valmiit ylälautaset, iskaritornit, kaikki akselikiinnikkeet ja alalautasia läjä.
onko ne tehty bjiinhin?pistä linkki mistä löysit saadaan kaikkien tietoon.
onko ne tehty bjiinhin?pistä linkki mistä löysit saadaan kaikkien tietoon.
Ei ole Beejiihin ku Defet ym. eli nuihin olemassaoleviin jousiin ja iskareihin sopivat. Paddocilta nuo tuli sitten ostettua kaikki.
Helemapalkit hitsattu. Oli paikallisessa väliaikaisesti ohuempiseinäset 100x50 palkit loppu niin tuli sitten 5mm seinämällä.. Vähän turhaa painoa, mutta otetaan kuskista pois.. :D
Etenee hitaasti, mutta varmasti (ehkä). Kesällä pitää saaha leima haettua..
Tuli muuten harrastettua kierrätystä ja takasisälokarit on tehty vanhan perunnannostokoneen pelleistä. Oli niin hyvin säilynyttä 1,5mm peltiä, että arvelin näitten kestävän ainaki tämän auton loppuelämän.
Pienimuotoinen mittavirhekki tuli ku otin mitat vanhoista sisälokareista enkä tajunnu, että kyljissä oli kolme (niin luit oikein) kerrosta peltiä päällekkäin.. Tuli siis vähän kapiat mutta eipä tuo varmaan kovin montaa vuotta ittiä häiritte.
Taas olis vähän ehtiny hitsailemaan.. Oikiastaan vielä etulattiat tehä niin pääsis puhaltamaan koko kopin ja ruiskuttamaan epoksia pohjille.
Niin joo ja onhan tämä jo jousillaan. Etulautaset ei ollu ku ettiä sopiva kohta ja turata kiinni. Simpukka aiheuttaa vielä päänvaivaa ku tulee nyt aikasta eteen vaan haittaako tuo mitään?
Taakse suunnittelin korkeudensäätöä ylälautasille mutta laiskuus voitti ja tuli kiinteä ku näytti, että perä jää jo nyt aikasta ylös.
Tuommoset supparit tuli ostaessa mukaan niin pitihän ne taakse laittaa. Takajouset on rungon sisäpuolella niin nuista saattaa olla oikiasti hyötyäki.
Ja tuossa vielä etupäätä. Paskoja kuvia kännykällä, mutta ei millään viitti kaivaa järkkäriä ja aukoa konetta, että saa ladattua..
Etulattiatki olis suunnilleen hitsailtu. Vielä saa päivän uhrata hitsailuille ja viimeistelylle niin on jo aika hyvällä mallilla.
Onko kellään tiedossa Rovaniemi-Sodankylä-akselilla harrastajaystävällistä hiekkapuhaltajaa?
Niin joo ja pintaväriki saapui jo.. 10 litraa polyureraanimaalia, ral6018.
Kuume vei mehut, mutta jotaki pientä kuitenki. Massat sulattelin pohjasta ja takaloosterin alumiinilattian pulttasin paikalleen. Viikolla kysellä hiekkapuhaltajan aikataulut ja jos hyvin menee niin ens viikonloppuna saa vedellä väriä niskaan.
Tämäki tuli tänään hiekkapuhallettua viritetyllä halppispannulla. Oli kyllä hyvä modaus rei'itetty kupariputki pannun sisälle kun ei menny enään kertaakaan tukkoon ja puhistustehoki tuntu parantuneen.
Puhalletulle pinnalle maalasin epoksipohjamaalin ja tämän kuivattua sitten vetelin saumoihin korikitin. Ei nuo tieten olis tarvinnu umpisaumat tuota kittiä, mutta ihan mielenkiinnosta tuli laitettua niin saa viimeistellyn näköisen. Pari päivää saa kuivua ja sitten vielä kerros epoksia ennen varsinaista pintaa.
Ja simpukka löysi myös paikkansa. Vaati hieman jousilautasen silpomista ja kolon paikkaamisen 3mm pellillä.
Ensimmäinen aurinkoinen vapaapäivä piiiiitkään aikaan niin sai jopa jotaki taas aikaseksi. Jos keli jatkuu hyvänä niin illalla sisälle ja pohjaan lopullinen väri.
"Pikkasen" vääristää omppu sävyä mutta joo-o, on se vihiriä!
Ja tuulilasin kehystä tuli aloteltua kans. Päälleppäin näytti hyvältä ennen ku otti lasin pois, mutta paskahan se oli, ei kyllä sinänsä yllätys ku Toyota kyseessä. :D
Saihan sieltä vähän väriäki näkymään ku laitto asetuksia.
offroadjouni
06.06.2015, 20:21
Hyvältä näyttää.
Ja pohjalle sama homma. Sanokaappa viisaammat mielipide kannattaako tuohon nyt ruiskuttaa massaa vai antaako olla nuin?
Ja tallissa pyöriessä tuli vertailtua volkkarin 1.9:ä ja tuota orkkis 3beetä. Melko hurja on koko ja painoero.. Pitäiskö.. :D
Ja pohjalle sama homma. Sanokaappa viisaammat mielipide kannattaako tuohon nyt ruiskuttaa massaa vai antaako olla nuin?
Ja tallissa pyöriessä tuli vertailtua volkkarin 1.9:ä ja tuota orkkis 3beetä. Melko hurja on koko ja painoero.. Pitäiskö.. :D
Mulla on ollu pohjasta massattuja autoja ja kaikki pohjasta mätiä. Hdj:ssa pelkkä maali pohjassa, 700 000km taulussa eikä paikan paikkaa oo tarvinnu hitsata. Tänä vuonna ensimmäinen paikka tulee helmaan kun on päässy vesi sisälle muhimaan. Mä jättäsin noin
Pitäis :)
Miksi? :D
Ei muuten mutta mitä sitten ku sinne massan alle jossaki vaiheessa pääsee kosteus ja leviää sitten siellä. Miksi mulla on joku kammo massaan?
Mulla on ollu pohjasta massattuja autoja ja kaikki pohjasta mätiä. Hdj:ssa pelkkä maali pohjassa, 700 000km taulussa eikä paikan paikkaa oo tarvinnu hitsata. Tänä vuonna ensimmäinen paikka tulee helmaan kun on päässy vesi sisälle muhimaan. Mä jättäsin noin
No niin tätä mieltä minäki olen ollu, mutta onko nämä massatut ollu jo valmiiksi vähän pintaruosteessa vai mikä ne pehmittää?
Pitäis :)
Niin joo tämä ei koskenukkaan massausta? :)
No niin tätä mieltä minäki olen ollu, mutta onko nämä massatut ollu jo valmiiksi vähän pintaruosteessa vai mikä ne pehmittää? varmaan juurikin se että suolatuilla teillä ajaes maalatulta pinnalta "peseentyy pois" ja massan väliin jää muhimaan? Kai? Ehkä? Luulis? Tästäki on varmaa 400 eri mielipidettä :D
varmaan juurikin se että suolatuilla teillä ajaes maalatulta pinnalta "peseentyy pois" ja massan väliin jää muhimaan? Kai? Ehkä? Luulis? Tästäki on varmaa 400 eri mielipidettä :D
Voipi olla. Onhan tuommonen ehjä maalipinta aika hyvä suoja mutta entä sitten ku alkaa olla kiveniskuja? Sama pätee tieten massaan.
Joo "pitäis" ei koskenu massausta... 2.5tdi ois aika muikia, kestävyydeltään miltei mesen vertanen.. Semmosen mää ite vielä joskus johonki lyön.. Mutta ei taida tulla sulla kysymykseen ku 1.9 sattuis jo löytyyn :)
Joo "pitäis" ei koskenu massausta... 2.5tdi ois aika muikia, kestävyydeltään miltei mesen vertanen.. Semmosen mää ite vielä joskus johonki lyön.. Mutta ei taida tulla sulla kysymykseen ku 1.9 sattuis jo löytyyn :)
Pitää kasata 3b:llä, mutta aattelin tehä vauhtipyörän ja sovitelaipan nyt ku molemmat on lattialla irrallaan niin saa sitten vauhdista nakata toisen koneen tilalle. Mersun konehan se olis se oikia, mutta ku sattuu tuommonen aaz löytymään valmiiksi niin ei raaski lisää möykkyjä hommata talliin pyörimään.
Saa muuten tarjota 3b:n (käykö myös b-koneen?) vauhtipyörää jos lojuu ylimääräisenä?
3-vuotiaan tytön kommentti oli, että sammakko, niin sitten se on. :D
Jotaki pientä tuli touhuttuaki:
-takapuskurista tehty irrotettava malli entisen kiinteän ja vähän taipuneen tilalle
-takarunkoa paranneltu ja nyt jos joskus haluttaa laittaa vetokoukku tai vinssikita niin hyvin pienillä muutoksilla onnistuu molemmat
-kaikki rungon korvalliset hitsattu ja päälle vedetty loctiten 7500
-korin koteloihin ruiskuttelin kotelonsuojan
-uudet kumityynyt tehty korin ja rungon väliin ja kumia poltettu oikein urakalla
Hitaasti, mutta hitaasti siis..
Ja taas pieniä askelia, mutta jotaki kuitenki:
-kori asemoitu rungolle uusilla kumeilla
-penkit sovitettu
Isoimpia hommia mitä vielä tekemättä:
-etunavat kääntää samalla kun histeer varret laittaa paikalleen
-kaikki korvalliset hitsata akseleihin, tällä hetkellä vain hepattuna
-etupanhard hommata ja laittaa paikalleen
-ulkokuoren maalaus
-tekniikka nostaa paikalleen, tälle en aatellu tehä muuta ku pesasta
-flippi tehä
-lukoille paineilmasylinterit ja joku 24v kompura hommata
-turvatankki+akut sovittaa konttiin käytettävyyden kärsimättä
+miljoona muuta pikkuhommaa
Juhannusjuhlien jälkeen tuli tänään joku tunti touhuttuaki.
Pieni kitti ulkopeltien saumoihin ja epoksit päälle. Ei tästä mitään näyttelykampetta tule eikä minusta maalaria, ei tosiaankaan hermot riitä tuommoseen hieromiseen. :D
Isommat renkulatki pitäis alkaa hommaamaan ja 10" vanteet mielessä niin et vissiin oltava se -44 raidetangonpään takia?
[QUOTE=MiKo;1232074
-flippi tehä
[/QUOTE]
älä tee lasikuituflippiä...jos alkuperäiset pellit tallessa, niin laita ne kuntoon :eek:.
( aikasempaan rakentelin lasikuitusen keulan ).
älä tee lasikuituflippiä...jos alkuperäiset pellit tallessa, niin laita ne kuntoon :eek:.
( aikasempaan rakentelin lasikuitusen keulan ).
Miksi en tekis?
Tuo flippi keventää keulaa sen yhen ison vinssin verran vähintäänki ja heleppo tehä uus/korjata jos ottaa osumaa. Ja huollettavuus nousee potenssiin kymmenen.
Aijjai.. nyt tuli kyllä laiskuuttani tehtyä pieni tyylirikko ja tein takakontin luukun vain millisestä pellistä. Jätetäänkö vai pitäiskö vielä taitella toinen oikiasta pellistä?
hiukan tuo millinen on kyllä hepposta:D
hiukan tuo millinen on kyllä hepposta:D
No niimpä :D
Jäi niin kaivelemaan niin tehin kuiten vähän tukevamman tuosta, nyt saa luvan kelvata:
Päivitykset jääny vähemmälle, mutts on sitä kuiten jotaki touhuttu.
Navat käännetty, histeer varret laitettu, ovia ja sivupaneeleita maalattu, renkaat hommattu, tehostin laitettu ym pientä.
Nyt tarvis vähän apua nimittäin raidetangonpäähän tarvis 23mm kierteellä vas.kätisen lyhyen pään ns. Pienemmällä kartiolla. Mistä mallista saan tuommosen?
Nyt tarvis vähän apua nimittäin raidetangonpäähän tarvis 23mm kierteellä vas.kätisen lyhyen pään ns. Pienemmällä kartiolla. Mistä mallista saan tuommosen?
LJ/RJ70, HJD80 jne...
LJ/RJ70, HJD80 jne...
Kiitos. Motonet oli tyhjä arpa jospa Tamgears olisi parempi.
Jotaki pientä värkkäilly taas. Tankille tehin "telineen" konttiin. Vähän paikkana kyllä huono mutta alkuperäinen on niin huonossa kunnossa ettei ainakaan tähän remonttiin jaksa laittaa kuntoon. Laitetaan akut sitten tankin paikalle niin saadaan painoa vähän alemmas samalla.
Ja siinä tankki hollilla. Pannat tehä vielä, mutta ei löytyny sopivaa materiaalia tontilta niin pitää käyä ostoksilla ensi viikolla.
Pientä touhuilua töitten jälkeen. Vieläkö jaksais panostaa tallin siivoukseen niin tulis jo vallan kelvollista jälkeä.
Ja taas töitten jäläkeen paskahommia.. Vissiin joku Hammeritella tai jollaki peltikattomaalilla maalannu joskus ilman pohjia ja nyt ei auta ku hioa kaikki pois. Kohtuullisen työläs homma kaikkinensa. No nyt kuiten oikiat vellit niskassa.
Vähän on tapahtunu, mutta jotaki kuitenki.
Vielä pitäis kehata alkaa laminoimaan keula ja nostauttaa tekniikka paikalleen niin loppuhan menee varmaan kuin itestään. Joo niin varmaan.
Kattoki pitää maalata kokovalkoiseksi ei oikein iske tuommonen mutta katotaan sitten tärkeimpien jälkeen.
murkula_
28.08.2015, 17:24
Hieno tulee!
Onko tuo väri kawasaki green?
On kyllä hieno väri berttaaan
Hieno tulee!
Onko tuo väri kawasaki green?
On kyllä hieno väri berttaaan
Kiitos kiitos, ral6018 tais olla koodi mutta ei varmaan kaukana Kawasakin väristä ole.
Semmonen perse siitä muovautuu. Yläluukku tulee polykarbonaatista ja maalaan siihen ikkunan tai oikiastaan tiivisteen.
Keulan muottiaki alotellu vahailemaan ja toiveena olis tulevana viikkona saaha valmis kappale. Saa nähä, työt meinaa vähän haittaamaan hyvää harrastusta.
Laiskottelupäivä, mutta äsken kävin kuitenki nakkaamassa tekniikan paikalleen.
Ei ainakaan vielä keula tipahtanu toivottua määrää, mutta jospa se siitä ajan kanssa tipahtais.
En tiiä mistä nyt tuulee, mutta jos ei sittenkään tekis flippiä vaan vääntäis siistit lokari/astinlauta-kombinaation putkesta ja päällystäis alumiinilla tai jollaki muulla, ehkä jopa vaikka ohuehkosta akselista tavallaan hämähäkinseitin.
Onko jollaki kuvia siisteistä toteutuksista ja nyt ei kiinnosta semmonen "perinteinen" putki jossa tasainen pelti päällä vaan pitää olla alkuperäistä pyöreyttä..
Pientä puuhastelua ja huomenna maalia niskaan.
Taas pientä touhuilua pohjamaalin kuivumista ootellessa.
Tuommosella "rypyttimelläkin" saa varsin kohtuullista jälkeä pienillä muutoksilla, eikä rypyistä ole tietoakaan ja putkikin pysyy pyöreänä.
Tuommoset lokari/astinlauta-aihiot vääntelin. Muutaman millin sisään tuli samanlaiset niin eiköhän se ole ihan riittävä toleranssi tämmöseen vanhaan romuun.
Niin ja akkuporakone päästi toimintasavut pihalle (hiilenpidin otti vähän lämpöä ja hiili jumahti), niin tunnelma on sama kuin toinen käsi olisi kadoksissa. On se vaikia olla iliman.
Laitetaampa vielä kuvasaastetta ku se on kuulemma kivaa?
Konepelti on ihan hirviä ku pyyhin lamellilla vanhat halkeilleet pakkelit pois ja uutta en halunnu laittaa. No katotaan jos siihen silimä tottuis tai sitten tehään vielä uusiksi jossaki vaiheessa.
Lokasuojat päätin tehä putkien ympärille lasikuidusta niin saan helposti alkuperäistä pyöreyttä, mutta kestääpähän sitten vähän parkkipaikkakolhuja ku on putki jäykisteenä.
Huomenna pääsis varmaan sommittelemaan kun maali kuivunu jos ei nyt saja aivan mahoton.
Semmosia tänään mallaillu ja kaippa ne siihen alakaa istumaanki. Johan tuommosen yhen tekasee, mutta koitappa tehä peilikuva!!
No ei vaiskaan, heleppo homma.
Ei aivan ole koko viikonloppua laiskoteltu.. valoraudan vääntelin ja sommittelin vähän lisäputkiaki mutta saa nähä jääkö nuin vaiko ei.
Maski olis nyt myös oikastu ja vanhat maalit hiottu pois. Kauhia homma ihan tuommosissa nopialta kuulostavissa hommissa.
Ja katon ja maskin tulevaa väriäkin vielä makustella eli nyt olis kaksi vaihtoehtoa: ral7021 eli semmonen tummanharmaa tai sitten perinteisesti valkoinen. Kumpi parempi?
HJ60_Jussi
27.09.2015, 21:57
Maalarin valkoinen
Semmosia tänään mallaillu ja kaippa ne siihen alakaa istumaanki. Johan tuommosen yhen tekasee, mutta koitappa tehä peilikuva!!
Jopas on tutun näköset putket :D Mulla oli käytössä hieman isompi rypytin, siihen oli vaikee saada putkea mahtumaan että sai nuo 2 etummaista kurvia tarpeeksi lähelle toisiaan.
Jopas on tutun näköset putket :D Mulla oli käytössä hieman isompi rypytin, siihen oli vaikee saada putkea mahtumaan että sai nuo 2 etummaista kurvia tarpeeksi lähelle toisiaan.
Joo tiukkaa teki mutta nippanappa sai tehtyä yhestä palasta. Ja sitten jostaki ku löytäis ison muotokamman voisi olla aika kova sana taivutushommissa varsinki jos pitää saada identtisiä kurveja tehtyä.
Maalarin valkoinen
Yön yli asiaa miettineenä niin kyllä se valkoinen katto ja maski taitaa olla SE juttu Bertassa vaikkei muuta alkuperäistä enää olisikaan.
samaa mieltä valkonen katto ja silmälasi.
Voi iesus, aina ku viikonloppu tulee niin lenssua pukkaa tai vettä sataa..
Tallia kuitenki siivottu sen verran, että sain pukattua beejiin pirttiin. Kattoa ja maski maalattu, syylärin alla oleva palkki vaihettu 60x60 rhs:sään niin sai maskin saranan paremmin istumaan ja syylärin mahtumaan konepellin alle. Pororauta tuli kans tehtyä niin ei tarvi niin hiljennellä ku kohalle sattuu. ;)
Tuossa vielä palkki vasta maalattuna. Hiasta nyhräystä vaikka tuntuu, että eihän se ole ku näpästä..
Uudet umpiot ja maski paikoillaan. Vielä 80w ledilisävalot niin keula olis valamis.
Lokasuojat ajattelin tehä millisestä alumiinipellistä, tai no ainakin muotin, katotaan nyt.
Pientä autokuumettakin pukkais lavajenkin muodossa, mutta puhukaa nyt joku järkiä etten ainakaan tätä hukkais... :D
pikku-maukka
11.10.2015, 21:46
Ja pohjalle sama homma. Sanokaappa viisaammat mielipide kannattaako tuohon nyt ruiskuttaa massaa vai antaako olla nuin? D
jos jotain tuohon maalinpäälle pitäs laittaa pohjaan niin ite laittasin kotelo suojaa en sen kummempaa.
Tarvis pientä muistin virkistämistä takalevyjarrujen suhteen jos jollaki sattuis olemaan tuoreessa muistissa?
Mikä satula missä käsijarru samassa, joku Transportteri vissiin? Ja mikä levy?
Ja jarrut pitää mahtua 15" vanteen sisään.
hunter x
24.10.2015, 08:16
JÄRKEÄ!!!!!!!
Beejiitä on suhteellisen harvassa, lavallisia ameeriikanautoja on suhteessa paljon!! Pirä beejii!!!!!!!!
ja hieano tullee tosta bertasta!!!
No niin pitkästä aikaa taas ehti tallillaki pyörähtämään.
Tankille tein alumiinilatasta kiinnikkeet ja vielä pitäis vaahto kaivaa pois ennen ku diisseliä kaataa, mutta miten näillä räpylöillä niin pienestä aukosta mitään kaivetaan? :D
Ja sitten vähän ennakointia kun hoksin, että välijäähdyttimelle tarvii tilaa eli syyläriä reilu 5 senttiä taakseppäin. Tässä vaiheessa oli vielä helppo siirtää kun tuulitunnelia en ole ehtinyt muokkaamaan.Ahdinta en ole vielä ehtinyt miettimään sen kummemmin, mutta jäi niin hyvät kokemukset muuttuvasiipisestä kun aikoinaan mersujen kanssa räpläsin, että eiköhän tähänki jotaki semmosta vois harkita. Tehoja ei nyt niin tarvis ylös mutta se vääntöööö... namnam...
Sähköjä pitäis kans alakaa suunnittelemaan ja takalämppärin päälle tehin alumiinista levyn johon ajattelin sijoittaa katkaisimet, sulakkeet ja tupakinsytyttimen. Mistä löytäis semmosen sulakerasian minkä voi upottaa ja olis vielä sillälailla järkevä, että plussan saisi tyrkättyä yhteen pisteeseen?
Päävirtakatkasija löysi paikkansa kojetaulusta. Onko jollaki ideaa miten tuommonen FIA-katkaisija kytketään niin, että auto sammuu samalla kun virrat kääntää pois?
Tarvis pientä muistin virkistämistä takalevyjarrujen suhteen jos jollaki sattuis olemaan tuoreessa muistissa?
Mikä satula missä käsijarru samassa, joku Transportteri vissiin? Ja mikä levy?
Ja jarrut pitää mahtua 15" vanteen sisään.
Itse tein lj70 akseliin transportterin t4 jarrusatulat ja lj70 etujarrulevyt ainut mitä piti tehdä niin laskea akselin päädystä oisko ollut 10mm halkaisiaa pois niin mahtui levy sisään :)
Nissanissa on käsijarru satulassa ainakin primerassa almerassa.mikset laita kardaani käsijarrua?
Niin olishan se kardaanikäsijarru aika huoleton, mutta jotenki takaraivossa polttelee ajatus, että samalla vaivalla kun laittaa levyt saa käsijarrunki.
Akselimassojen puolesta nuo transportterin satulat vissiin sopivat niin ei katsastussedällä pitäisi olla valittamista.
Vielä kun löytäisi levyn ettei laippaa tarvis sorvailla tai ostaa Toyotan sikahintaisia pyöränpultteja niin tuohan olis ihan bolt-on-juttu.
On se kyllä kun sulakerasiaan, katkaisijoihin, deutch-liittimiin sun muuhun sähköromppeeseen saa menemään yli 300€.. No kerran se kirpasee ja saapahan mieleiset sähköt ja kaikki tulee oikeilla liittimillä. Pitää vissiin vähän panostaa suunniteluunki niin ei tarvi monesti tehä.
Pientä nysväystä harrastettu ja takapään johtosarja olis valamis. Jokaisella toiminnolla on oma värinsä niin ei tulevaisuudessakaan tarvi hajottaa koko sarjaa jos vikoja tulee.
Ja akulle tuli tehtyä kaapelointi kans kuskin penkin taakse. 70 neliömillistä hienosäikeistä kuparikaapelia niin luulis virran huilaavan ihan nokko.
Semmonen takaluukku. Kohtuullisen haastava taivuttaa 😝
Pitää vissiin tehä alumiinistä taakse vähän tukea..
Välillä vähän vastustaaki.. Aloin kaatamaan nestettä koneeseen niin varpaillehan se lorisi. Oli tyhjennysroppu hävinny syyläristä. No aattelin, että eipä siinä mitään ja varastosta uuemman cruiserin roppu hakemaan ja huomata, että ei passaa. Ja toisessa samanlainen. Nyt alako jo vähän ärsyttämään. Minä olen vielä tähän päivään mennessä ollu siinä uskossa että kaikissa Toyotoissa on sama nippa..
Hydraulinipat kattelin läpi eikä mikään passaa. Sitten paineilmanippeleitä tutkimaan ja varttinen ärrä oli riittävän lähellä! Eli ei muuta ku kuuen millin kierre nippaan ja hydraulitiivisteen kanssa kuusiokolopultti tukkeeksi. Eli problem solved ja nesteet koneeseen.
No turhaan hoppuilin nipan kanssa ku näkyy olevan startti paskana. Jee jee vettä täynnä..
Se on ihan hyvä että jollakin muullakin joskus hiukan vastustaa ettei kaikki uutiset mulle. :-) oma rojekti ottanut vastaan ihan vitusti. :-)
Se on ihan hyvä että jollakin muullakin joskus hiukan vastustaa ettei kaikki uutiset mulle. :-) oma rojekti ottanut vastaan ihan vitusti. :-)
No semmostahan se näitten romujen kanssa on 😀
Töissä tulee päivittäin raavittua päätä vähän isompien romujen kanssa ja tonnilla sanotaan vasta päivää niin on tämä ihan mukavaa vastapainoa sille.
Käytin muuten startin auki ja täynnähän se oli ruostevettä + vielä sopivasti jumissa.. Putsasin ja löin kasaan mutta eipä starttaa vieläkään. Eli ens viikonloppuna harrastetaan remontin korjausta ja pitää käyä hakemassa uudet hiiletki samalla kun ei enää liikaa ollu pituutta.
Niin joo ja vnt-ahdin hommelit on ainakin toistaiseksi haudattu kun löyty sopivasti Garretin GT28R eli kuulalaakeriahdin. Saattaa olla ihan soppelin kokonen ja herkkyyttäkin pitäisi löytyä.
Mistä porukka ottanu öljyn ahtimelle? Alipainepumpulta haarottanu?
Tilanne 1-1 eli startti vastaan minä taistossa. Päätin kuitenki vielä kerran käyttää startin pöyällä ja purin osiksi ja santapaperilla hioin solenoidipuolen pinnat ja pirulainen sehän alako rokkaamaan!! Pienestä se on joskus kiinni. Tulipa taas uutta virtaa mieheen ku sai koneesta pyöräytettyä savut!
Muutenki työpäivän ohessa ehtiny ettimään ja tilailemaan laipat ja mutkat pakosarjan ja outletin tekoa varten. Niin päätin kuitenki, että teen paremman pakosarjan koska kun tuon orkkiksen käänsi ympäri tulee ahdin niin rumasti ylös ja eteen ettei ainakaan minun esteettistä silmää miellytä.
Ei jaksanu oottaa leikkeitä niin polttelin vapaalla käellä tuommosen.. Välttäköön niin pääsen viikonloppuna tekemään pakosarjaa.
Ei jaksanu oottaa leikkeitä niin polttelin vapaalla käellä tuommosen.. Välttäköön niin pääsen viikonloppuna tekemään pakosarjaa.
Siisti tuli.kun saat valmiiks tuon niin voisin tilata sulta yhden?:-)
Siisti tuli.kun saat valmiiks tuon niin voisin tilata sulta yhden?:-)
Aattelinki tehä muutaman nuita sarjoja niin ei muuta ku yyveetä jos kiinnostaa 😀
Tänään ei enää tallille jaksanu lähtiä mutta työpäivän päätteeksi tuli tehtyä lesti ja painelin prässillä putkesta pyöreästä neliöön muuttuvia pätkiä niin huomenna ei tarvi ku alakaa hitsailemaan sarjaa
Melekosen neljän tunnin leikkaa-liimaaoperaation jälkeen tuommonen pesä siitä sitten tuli. Pientä harmia meinas olla laipan vetelyn kanssa mutta ennen lopullista hitsausta vähän moskaa niin avot kympin sisälle jäi kierous eli ei kai kovin paha. Huomenna vois vähän tarjota hiekkaa ja maalia niskaan.
Pakosarja sai vähän hiekkaa ja lämpömaalin päälle. Ja keskikonsoliin laitoin katkaisijat ja sulakerasian sekä aloittelin johtohommia.
Mistä olette ottaneet nestekierron ahtimelle?
Jatketaampa näitä tylsääki tylsempiä päivityksiä..
Eli alako johtohommat tympimään ku ei nuita saa siististi.. Onko jossaki myynnissä abikoja johon johto laitetaan sivusta ja noin 6 neliömillin joholle?
Tuo sulakerasian syöttö pitää saaha siistimmin ku eihän tuommosta viitti kattoa.
Ja sitten muistin,että toinen laatikon kannatinkumi on rikki ja aattelin että nuin heikkoa systeemiä en enää halua niin tein tuommosen palkin ja siihen lehtijousen etupuslat. Kovathan ne kyllä on mutta jospa moottorin kumet pääsis vähän helpommalla nyt. Ja toisena ajatuksena tuossa oli panssari kiinnitys ja mikä parasta, on palkki juuri sen verran alempana, että panssari onnistuu suorasta levystä. Tuo muutaman sentin maavara menetys ei minulle merkkaa mitään niin kauan ku autossa on suorat akselit. Niin, mitähän sitä taas mielessä liikkuukaan? 😁
Onko jossaki myynnissä abikoja johon johto laitetaan sivusta ja noin 6 neliömillin joholle?
Ilmeisesti tämmöttis, vaikkei kuvaa olekkaan?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/487128/Lattaliitin-kulmalla-lippuliitin-63-pun-naaras-10kpl
Ilmeisesti tämmöttis, vaikkei kuvaa olekkaan?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/487128/Lattaliitin-kulmalla-lippuliitin-63-pun-naaras-10kpl
No helekkari, pitääpä käyä vilasemassa. Kiitos!
Kardaanikäsijarrua aloin värkkäilemään kelkan levystä ja satulasta. Pientä puuhastelua vaatii vielä ja satulalle kiinnikkeen jakolaatikkoon. Mulla oli joskus kymmenisen vuotta sitten samanlaisesta brembosta laitettu käkkäri mettäsuzukiin ja ainakin siinä pelas hyvin, saa nähä miten tämmmösen tonnikeijun kanssa sitten?
Ratille en raaskinu ostaa valmista keskiötä niin tein sen sitten vakioratista ja bemarin keskiössä. Ei mikään taideteos mutta menettelee. Vähän ehkä liian sylissä on nyt ratti mutta muokataan sitten joskus jos häirittee..
Välijäähytin löysi paikkansa kans. Silikoniletkut tilasin Kiinasta ja ahtoputket tehin alumiinista. Vielä pitää vähän pyöräyttää sikkikoneella haittoja putkien päähän.
Downpipe tuli kans tehtyä, mukavan jouheva tuli kolmen tuuman putkesta. Korin kannakkeen lovesin myös niin saa putken vähän ylemmäs. Vaimennin tulee pelkääjän lattian alle ja ulostulo takarenkaan eteen.
Lokasuojien tekoa aloittelin kans. Nämä peltiset on muottien muotit ja lopulliset kappaleet tehään lasikuidusta, ehkä jopa hiilikuidusta jos löytyy mattoa sopivaan hintaan.
Pohjapanssari 4mm mätölevystä. Tuli vielä tehtyä kardaanijarrulle pieni kyhmy kuvien oton jälkeen ja tokihan tuo vielä hitsataan kunnolla, kuvissa vasta hepattuna.
Akuille tein telineen ja ympärille pitäisi askarrella alumiinista kotelo. Ja koska auto on 2+4 paku tulee toinen penkki varmaanki laitettua tankin/akkukotelon päälle ja toinen kuskinpuolen takalokasuojan päälle.
Pientä takapakkia tuli myös otettua tulevan tekniikan kanssa kun valmiiksi maksettu Mersun automaattilaatikko oli ilmeisesti myyty parempaan kotiin eikä rahoja voi kuulemma palauttaa. Kiitoksia Karjalohjan suuntaan tästä!!!
Panssari hitsattuna ja pohjamaalissa. Vähän tuli haittoja tuonne pohjaan, mutta eipä tällä mitään hc-offia ole tarkotuskaan ajaa.
Lokasuojien teko jatkuu. Jos ois lehemän hermot ja tuhottomasti aikaa (ja taitoa) niin olishan nuita voinu hieroa paremminkin niin olis saanu virheettömän muotin. Välttäköön nyt kuitenki ku ei mikään näyttelypeli ole tulossa.
Muotin päälle kastelin huopasuikaleita hartsissa jos sais vähän lisää jäykkyyttä. Miten nuita oikiasti ruukataan jäykistellä?
GaryRock
23.01.2016, 13:20
Muotin päälle kastelin huopasuikaleita hartsissa jos sais vähän lisää jäykkyyttä. Miten nuita oikiasti ruukataan jäykistellä?
sähköputki on ihan hyvä, taipuisa kurttukin käy.
sähköputki on ihan hyvä, taipuisa kurttukin käy.
Kurttu voiski olla ihan jees, tänks 👍
Käsijarrun satula löysi paikkansa. Harmi ku tuli syksyllä myytyä hydraulinen käsijarru nyt olis ollu tarve.
Vähän rauhallisempi viikonloppu takana ja pikkuhommiin saa upotettua uskomattomia määriä aikaa, mutta pakkohan nämä on tehä.
Käsijarrusatula sai uudet palat. Sopivat löyty 24O Volvon kohalta luettelosta. Pikkusen joutuu hiomaan pintaa vähemmäksi, mutta brp:n hinta vs nämä niin kyllähän sitä mielellään hiaseeki muutaman minuutin.
Pakosarjan käytin vielä pois ja koneen kyljessä oleva luukku tuli tiivistettyä kun näytti vähän ihkuvan. No valmista tiivistettä ei ollu niin tein sen 5mm tiivistearkista ja kasasin liiman kanssa. Pakosarjan tiivisteet tein parin millin kuparista ja löijäsin ne. Pultteihin vähän kuparitahnaa ja kasaan. Samalla turbon kiinnitykseen pinnapultit. Saakohan vaikka Wurthilta kuparimuttereita kokoa vai pitääköhän ne tilailla jostaki muualta?
Turbon öljynpaluu tuli öljypohjaan 16mm putkesta, toivottavasti koko riittää. Nesteputkille hitsasin jiccinipan sisäkennolle menevään putkeen ja toinen heti hanan jälkeen niin pelaa kierto vaikka hana olis suljettunaki.
Ja mitähän muuta.. No vaikka mitä mutta ei jaksa enää kirjottaa, pitää jatkaa sitten paremmalla ajalla.
Touhuttu on vaan päivitykset jää koko ajan vähemmälle kun melkeimpä menee aivan yksinpuheluksi. 😁
Mutta eipä se mitään itellehän tätä tehään ja tänään voiski lähtiä pihalle kurvailemaan kun saa etukardaanin pitennettyä, tai paremminki lyhennettyä ku muistin, että mulla on jemmassa Bj75 takakardaani jos vain laipat passaa.
Minkälaisen jarrupääsylinterin (onkohan oikea termi) ajattelit laittaa käsijarrulle. Minulla on 450wr etujarrusylinteri jemmassa, riittäisköhän se kardaanijarruksi. Mutta tuo käsijarrukahva pitäisi saada kiinni jarrupääsylinteriin. Jos sinulla jo se paikallaan laitatko kuvan hämmästeltäväksi.
Mikä tekniikka tähän tulee kun kardaanit eivät passaa?
Villiveikkaus on, että bj75:ssä on jo ns. uudempi pulttijako. Ainakin hj:ssa muutos tuli 11/84, että vois kuvitella 75:ssakin kans tämän eri jaon jo olevan.
Minkälaisen jarrupääsylinterin (onkohan oikea termi) ajattelit laittaa käsijarrulle. Minulla on 450wr etujarrusylinteri jemmassa, riittäisköhän se kardaanijarruksi. Mutta tuo käsijarrukahva pitäisi saada kiinni jarrupääsylinteriin. Jos sinulla jo se paikallaan laitatko kuvan hämmästeltäväksi.
Mikä tekniikka tähän tulee kun kardaanit eivät passaa?
Tuommosen pääsylinterin laitan ja tangolla alkuperäiseen kahvaan. Harmittavan vähän tilaa tuossa kahvan takana mutta tangolla sitten penkin taakse, siellä on tilaa.
Villiveikkaus on, että bj75:ssä on jo ns. uudempi pulttijako. Ainakin hj:ssa muutos tuli 11/84, että vois kuvitella 75:ssakin kans tämän eri jaon jo olevan.
Kerkesin eilen poraamaan pinionin laippaan pienemmän jaon ja tuosta 75 kardaanista se olis käyny suoraan.
Eli kardaani olis nyt tehty. Lyhennetty 75 kardaani ja alkuperäisestä liukuosa.
Tuli ihan kohtuullisen hyvä ja löyty putken sisälle tiukka putki ohjuriksi. Jos väpättää pirusti niin jäihin tuosta putkia yli niin käy sorvissa tekemässä toisen. Ja muutenki vois niin olis sitten oikian mittanen varalle.
Ohjausvarret tuli Jokerilta (kiitokset!) ja päät on nyt sopivan yksinkertaiset eli hdj:n nivelet raidetangossa ja olikohan lj:n ohjausvarressa. Sektorivarren reikään tuli kans tehtyä isompi kartio. Vielä ohjausiskari hommata niin homma siltä osin bueno. 👌 Saapi tarjota jos nurkissa pyörii.
Pakoputkelle tuommonen väistö korin kannakkeeseen niin saapi putkea jonku sentin ylemmäs.
Niin joo ja tulihan sitä eilen vähän ajettuaki. Aivan perseestä tuli heti "muutama pikku juttu".. No tehostaminen pumpulle ei ole vielä telinettä kun ei ollu sopivaa siivaa kampuran päähän niin onhan se raskas kääntää. Ja kytkin luistaa. Pitää tarkistaa ettei työsylinteri jumita kun pääsylinteriki oli niin tukevasti jumissa ennen aukasua. Niin ja laatikon kannatin tehä vielä uusiksi oikialla kumilla. Pikkasen meinaa ottaa räminöitä lehtijousen puslilla. 😝
No nuo pikkujutut ja vielä joutuu kerran ainaki maaliruiskun sotkemaan, että saa takaluukun ja lokasuojat maalattua+ miljoona pikkujuttua niin siellähän se kesällä leima häämöttää, ehkä.
Mutta nyt kuiten jatkamaan tallin siivousta niin mukavampi touhuta loppuun.
Kytkin ei ollu ku säätää ja alako pitämään, hyvä niin.
Pihalla vähän ajeltu ympyrää ja tuntuis toimivan. Turboki vislaa mukavasti. Oikiasti tuosta tulee mieleen joku nelipyttynen rattori. ��
Pakoputki tuli tehtyä ja aikansa ihmettelin mistä sais sopivan ilmanputsarin ku nurkissa pyörivä hdj:n pönttö oli niin iso ettei mahtunu pellin alle. No eihän siinä auttanu muu ku laittaa hdj:n pönttö laihutuskuurille ja avot nyt on pönttö mikä sopii pellin alle ja hakkaa vaparisuodattimet sata nolla.
Tuli kyllä TAAS tehtyä tyylirikko ja tein tuon millisestä pellistä. Vähän kyllä taas hävettää.... Toisaalta alan ymmärtää näitä jotka millisestä tekee kaiken ku tuota on ihan äärimmäisen heleppo muotoilla. Tottunu paksumpaan niin tuohan on niinkö muovailuvahaa.
Siinä vielä putkesta kuva.
_kekkula_
22.02.2016, 09:33
Komee pönttö. Täytyykin pitää tämä mielessä kun oman bj:n konehuoneeseen sovittelen ilmanputsaria.
Tämä on kyllä muutenki ollut hienoa puuhastelua.
tulee kyllä hieno bertta.tänään lähti paketti tulee.
Kiitoksia! Kehuista ja Samille osista, laitoin tänään rahat tulemaan.
Tuli kans tilailtua Ebaysta muutama paineilmasylinteri ja venttiilit näille niin saapi vanhukseen vähän hi-tech-osia lukkojen ohjaukseen. Jostaki vielä pitäis keksiä 24v kompura? Vai 12v alentimen kautta kun jotenki semmonen muistikuva, että nuo 24v olis aika kiven alla.. Ja säiliöksi vanha sammutin kun niitä pyörii nurkissa.
Minä laitan tuollaisen hiukan oli ehkä kallis mutta toivottavasti laatu korvaisi hinnan.:)
Minä laitan tuollaisen hiukan oli ehkä kallis mutta toivottavasti laatu korvaisi hinnan.:)
Olis kyllä asiallinen, mutta myös omaan makuun on kallis. :/
Mitenkähän toimis jos ulosotolla pyörittäis perinteistä v-lohkoa.. Paljonko ne tarvii kierroksia/ mitä ulosotto tarjoaa?
Väittäisin, että kohtuu nopia toimitus Kiinasta Suomeen. Ei Suomen posti pysty kyllä koskaan samaan. 😁
Pientä nysväilyä harrastettu taas. Ohjaustehostimen pumppu ja säiliö löysi paikkansa, samoin ilmanputsari maalattu ja tehty kiinnikkeet. Pumpun telineeseen en ole 100% tyytyväinen, tuli vähän rävöstyksen näkönen.
Ja tuommoset lokasuojien tuet tuli tehtyä ku niihin on niin kätevä tehä korvallisia tukevasti. No nyt jatkamaan ajelua pihaa ympäri. 😊
Ei se ainakaan talvella hukkaan mene...
Konehuone alakaa olla semmonen ku se tehtaalta lähtiessä olis pitäny ollakki. 😉
Perse alakais olla luukun maalia ja lukkoja vaille valamis. Kilvelle 8mm muovista teline niin ei ainakaan ota korroosiota. Minkähänlaisia kahva/lukko-kombinaatioita löytyy tarvikkeena vai mitenköhän tuon tekis fiksusti?
Etulukon ohjaukseen laitoin paineilmasylinterin ja pelaa niinku ajatus. Taakse joutuu laittamaan vähän erilailla ku jakarin kiinnike aika pahasti eessä.
Tein väliaikaisen (pysyvän) paineilmasäiliön vanhasta sammuttimesta ja ainaki sen 50 kertaa kesti käyttää lukkoa päällä/pois niin ei tuo välttämättä tarvis ku pienen kompuran kaveriksi, mutta se renkaan täyttö sitten.. En tiiä. Niin oliko jollaki muistissa paljonko ulosotto pyörii? Nelosella samat ku moottori?
Taaksekki olis lukon kytkentäsylinteri löytänyt paikkansa, tuli akseliputken päälle ja siellä kai se kohtuudella on suojassaki.
Öljyt vaihtelin periin ja huomenna jos muistais huohottimen letkut laittaa kans. Ja sitten vielä vähän sähköhommia. Kyllä se tästä.
Päivä meni tallissa ja nyt piti oikein alakaa miettimään mitä sitä sai aikaseksi.. Eli vähäksi käy ennen ku loppuu ja kaikkia pikkuhommia on hipistelty mm. johtoja niputeltu ja sähköjä muutenki ihmetelty.
Onkohan kellään kaaviota jemmassa ku nyt on muutama pikkujuttu hukassa? Mittaristossa ei toimi muu kuin taustavalo ja pakin laittaa päälle niin filter-valo syttyy. Takavalot sentäs pelaa (paitsi jarruvalo) ja tulihan se e-hyväksytty ledipakkivaloki upotettua puskuriin.
Niin ja takaluukun laitoihin tuli tehtyä vahviketta niin mukavampi painaa luukku kiinni ku kohtuu jämäkästi tuommoset 350N kaasujouset nuin kevyessä luukussa. 😁
Ja ajettukki on. Ja kiinnikki jääty. Pitääkö se heti alakaa hommaamaan karkiampia ja isompia renkaita...piettäis nuo katsastusrenkaina.
Kaaviot löytyy tuolta.
http://www.slck.net/viewtopic.php?f=22&t=11224
Kyllä kelpaa päästellä. Lisää kuvia valmiista autosta!
Eipä enää toimineetkaa, mutta tuolta löytyy
http://www.slck.net/viewforum.php?f=22&sid=ede1506d096c8f9836041494bf9db4bc
Eipä enää toimineetkaa, mutta tuolta löytyy
http://www.slck.net/viewforum.php?f=22&sid=ede1506d096c8f9836041494bf9db4bc
Kiitos sieltähän ne löyty.
Kuume pirulainen riivaa niin ei pääse tekemään loppuun.. Mutta siinäpä kokonaiskuvaa.
Sieniä vissiin kasvaa tallissa..
Ja panssari oli myös saanut vähän väriä päällensä.
Ja kaaret haluttais alakaa tekemään. Jotaki tuommosta mielessä, netistä lainattu kuva. Kuitenki tuommoset, että sais kyytiläisetki suojattua.
on se vaan hienon näkönen
Vähän taas laiskottanu tehä mutta jotaki silti.
Akuille kotelo parin millin pellistä. Vielä kansi päälle ja huopa pintaan. Akkujen päälle jäi vielä tilaa jos tarvii releitä joskus lisäillä. Ja sitten takaluukkuun kahva. Kattelin tarjontaa Suomesta, mutta totesin, että en ala toista sataa mokomasta käikäleestä maksamaan ja ebay auki ja pari kymppiä köyhempänä oli kahva postilaatikossa viikon päästä.
Niin ja öljyt vaihtelin, päälaatikkoon gl4 ja muualle gl5, normi mobilin kuraa isossa pänikässä.
Ja ajelinki vähän ja taas tulin siihen johtopäätökseen, että renkaat on aivan liian pienet.. Oottakoon siinä lumien sulamista vai joko tämä pitäis myyä? ��
No lähti se sieltä ennen kevättä.. :D
Vilikun laitoin paikalleen ku ensin sain osat herkisteltyä.
Ja tuommonen köyhänmiehen läpivienti tuli tehtyä ku unohtu kaupasta ostaa, no ajaa vissiin asiansa.
Onko jollaki jo kokemusta saako tämmöseen 35" leimattua?
Nyt ei sitten ole renkaita ku 33" lähti kohti Savoa ja 1001rengas oliki huijaripulju. :D
No seuraava kauppa ja 35" Cooper Discover stt pro:t olis nyt tulossa, mutta toimitus ensi viikon lopulla. Onko näistä minkälaisia kokemuksia?
Ja keulaki halutti vähän modernisoida, ei oikein tuo mattolaituri sovi omaan silmään. Katotaan jos viikonloppuna ehtis tehä asialle jotaki. Vinssin jos laitan niin se tulee sitten taakse ja naru sieltä eteen niin saa vähän painoa taakse.
Alotin kevennyksen poraamalla pultin ontoksi.. Kohtuullisen vittumainen käsi-Makitalla mutta kyllä sinne johot läpi sujahti. Eli nyt olis nopea käyttöentisöinti tehty toisellekki vilkku/parkki-yhdistelmälle. Joskus tilailla Ebaysta uudet kun näkyy saavan alle satasella parin kotia niin ei paljoa kannatte aikaa käyttää entisöimiseen.
Puskurista tuli sitten tuommonen. 8mm mätölevyä oli nurkissa niin tein tuon keskiosan siitä, alempi levy parimillisestä johon muutama koristereikä ja dimplaukset niihin. Jossaki kun tulee vielä vastaan hitsattavia nostolenkkejä niin semmoset täräytän vielä kiinni niin niistä on hyvä sitten tunkkaillakki. Ja jos joskus vinssiä tekee mieli niin senku vähän muokkaa tuota maskipellin kiinnitystä ja laittaa vinssin jalat eellä suoraan tuohon levyyn. Ei pitäis enään puskurin tökkiä ojan penkkaan.
Eipä juuri mitään saanu aikaseksi, mutta laitetaan nyt muistoksi.
Takaluukku sai kahvaan kielen ja akkukotelo kannen. Käteviä nuo dzus-kiinnikkeet monessa paikassa. Vielä huohotusputki ulos ja tiiviste yläreunaan niin saa kelvata.
Semmoset renkaat. Vääntelin 8 tuumaa leveille vanteille niin pysyy levikkeen sisälle kuvio nippa ja nappa. Eteen ehkä joutuu pienen suikaleen laittamaan.
Järkyttävä ero on kyllä menemisessä hangessa verrattuna 33". Nyt on lunta 40-60cm ja puskuri vain auraa menemään.
Hieno on peli. Siellä taitaa olla vielä täysi talvi. Vieläkö hankin kantaa kelkkaa?
Onko jollaki jo kokemusta saako tämmöseen 35" leimattua?
Saa leimattua, ja BJ40 saa kans 35x12,5'' otteeseen. :)
Hieno on peli. Siellä taitaa olla vielä täysi talvi. Vieläkö hankin kantaa kelkkaa?
Joo täyet kelekkakelit vaan sosettahan tuo jo aikalailla on ku ei yöpakkasia ole.
Saa leimattua, ja BJ40 saa kans 35x12,5'' otteeseen. :)
Joo näin ymmärsin ja siksi nuo hommasinki kun luultavastihan tuota lakia taas kohta muutetaan.
Joo näin ymmärsin ja siksi nuo hommasinki kun luultavastihan tuota lakia taas kohta muutetaan.
No aivan varmasti keksivät jotain uutta taas harrastajien ''iloksi''..
Mulla on jotain dokumentteja ja aiheasiaa miten se muutoskatsastus onnaa, iha vaa jos tarvijaa. Emmää sua tyhymäksi väitä mut jos jotai niin.. :rolleyes:
No aivan varmasti keksivät jotain uutta taas harrastajien ''iloksi''..
Mulla on jotain dokumentteja ja aiheasiaa miten se muutoskatsastus onnaa, iha vaa jos tarvijaa. Emmää sua tyhymäksi väitä mut jos jotai niin.. :rolleyes:
Mulla otteessa lukee vakio rengaskoko 7.50-16 niin sillä sen leiman saa ei tarvi lappuja mutta kiitos vain tuesta.
Niin joo tämäki vielä kesken.. Aivan liikaa muuta hommaa ja aivan vitusti liikaa töitä, ei hyvä.
Tänä aamuna kuiten päätin tehä jotaki asian edistämiseksi ja tuommoset kaaret tekasin kylmävedetystä saumattomasta putkesta jonka olin jo aikasemmin ostanu valmiiksi. Tavoite oli vetasta pohjamaali vielä illalla ja siinä ne nyt on maalattuna. Aikataulua venytti vähän yksi venetraileri mikä tekastiin siinä sivussa. Niin joo ja vaihteiston kannatinpalkin muokkasin kans sopivaksi hj:n kumelle niin sai sen ärsyttävän resonoinnin loppumaan mikä johtu aivan liian jäykistä puslista. Eiköhän siinä yhelle paivälle ole ihan nokko.
Pikkusen piti tehä koelautaan koloa niin ei vie niin paljoa tilaa. Diakonaalia ei tâhän versioon tule ainakaan toistaiseksi kun ei nuita saa paikalleen jos sen laittaa. Koelauta tulee kans kokemaan muutoksen mutta siitä sitten joskus tulevaisuudessa lisää.
Tuommonen trailerin kuvatus vähän vielä vaatii ennen sinkkiin menoa..
Kaaret sai lipakan mustan pintaansa ja nostin jo paikalleenki.
Ja taas ei näimmä saa ku yhen kuvan per viesti..
Kaaret tuli hitsattua koelautaan niin ei tuuli vie.
Ja siinä näkyy sitten seuraava hommaki eli alkuperäinen koelauta pois..
Vähän pellin taivutusta..
Pari reikää ennen maalausta, sähköjen teko ja vielä hiilikuituteippi pintaan niin avot siitä tuli sitten tuommonen.
Gps nopeusmittari niin pitäisi olla aika tarkkaki..
Ja siinä vielä yläosakin paikallaan.
Katto sai myös pienen valkaisun kun sai touhuta maajalasta ja lopuksi pulttasin sen ja seinät paikalleen uuden tiivisteen kanssa. Nyt saa talvi tulla. 😉
Ei kellään olis yhtä peiliä joutilaana?
Huomenna jos vielä täyen päivän touhuais niin vois leimakunto olla aika lähellä.. Eri asia kyllä koska ehtii penkkiin ku pitää vissiin oulussa asti käyttää.
Tänään kerkesin vasta illalla pyörähtämään tallissa ja ratin vaihoin paremmin käteen istuvaan.
Niin joo mitä katsastusmies arvelee jos pulttaan turvavyön pääkaareen? Luonnollisesti "hieman" alkuperäistä peltiseinää tulevampi paikka mutta tuleeko ongelmia leimalla?
offroadjouni
30.07.2016, 22:46
Niin joo mitä katsastusmies arvelee jos pulttaan turvavyön pääkaareen? Luonnollisesti "hieman" alkuperäistä peltiseinää tulevampi paikka mutta tuleeko ongelmia leimalla?Ei pitäisi olla ongelmia kunhan on tukevasti tehty. Uudemmissa tulee ongelmia e-hyväksyntävaatimusten kanssa, mutta ei näin vanhoissa.
Pieni, mutta tärkeä detalji. ;)
Korpikumpu
11.09.2016, 16:20
Hyvän näköstä projektia!
Tuli tässä mieleen, että mahtoiko sulla jäädä ylimääräseks alkupeärinen mittaristo, minkä otit pois? Mulla olis tarvetta semmoselle...
Huomenna jos vielä täyen päivän touhuais niin vois leimakunto olla aika lähellä.. Eri asia kyllä koska ehtii penkkiin ku pitää vissiin oulussa asti käyttää.
Tänään kerkesin vasta illalla pyörähtämään tallissa ja ratin vaihoin paremmin käteen istuvaan.
Niin joo mitä katsastusmies arvelee jos pulttaan turvavyön pääkaareen? Luonnollisesti "hieman" alkuperäistä peltiseinää tulevampi paikka mutta tuleeko ongelmia leimalla?
mistä autosta tuo ratti...vois kysästä romulta samanlaista
mistä autosta tuo ratti...vois kysästä romulta samanlaista
90-luvun alun corollasta..