View Full Version : patrolli asiaaa
onko paha vaihtaa 3.3TD patrolliin öljypumppu,vai missähän vika kun paineet lämpösenä 0,5-1KG uusilla 15/40 öljyillä.ja tarviiko autoa korottaessa esim. 2" vaihtaa mitään letkuja tai iskareita.
osta (tai siis elä kun maksaa 136E) uusi anturi. eli tarvike mittari ja anturi. pumppu on öljypohjan sisällä. alustan korotuksessa siirtää iskarin ylä/ala päätä ja jarruletkujen kiinnitys paikkaa niin pitäisi pelata entisillä hilpeillä.
Kyllä tuosta päästään kunhan saadaan pienemmät renkaat ja painavampi auto.
OPA
Edited by - OPA on 06/09/2005 21:17:27
NHOffroadTeam
06.09.2005, 20:10
öljypumppu ei ole paha vaihtaa . vain öljypohja pois ja öljypumpun 2 pulttia auki.
itsel on kans samanlaiset öljynpaineet tyhjäkäynnillä kuumana, kylmänä n.3bar öljynä mobil 1 5w/50 täyssynteettinen. ja täydellinen koneremontti tehty n.600 km sitten . laakerit.männänrenkaat,hoonaus,kansi rempattu .mutta öljypumppua en vaihtanut. täytyis viel mitata mekaanisella öljynpainemittaril et valehteleeko sähköinen mittari.
quote:
öljypumppu ei ole paha vaihtaa . vain öljypohja pois ja öljypumpun 2 pulttia auki.
itsel on kans samanlaiset öljynpaineet tyhjäkäynnillä kuumana, kylmänä n.3bar öljynä mobil 1 5w/50 täyssynteettinen. ja täydellinen koneremontti tehty n.600 km sitten . laakerit.männänrenkaat,hoonaus,kansi rempattu .mutta öljypumppua en vaihtanut. täytyis viel mitata mekaanisella öljynpainemittaril et valehteleeko sähköinen mittari.
Nyt en tiedä asiasta. Mutta onhan tuossa koneessa nokka-akseli kannessa?
Meinaan jos on tuollainen voortin maamoottori niinkun mulla jossa nokka-akseli on lohkossa niin koneremontin yhteydessä on syytä tarkistaa aina nokkalaakerit.
NHOffroadTeam
06.09.2005, 21:21
nokka-akseli on lohkossa.öljypumppu ottaa siitä käyttövoimansa.
Ei oo tarvinnu patrollin alakertaa aukasta, eli onko turbokonneesa männän jähytysruiskut ja jos on niin kannattaa tarkastaa misä paineesa ne aukiaa. Luultavasti 2bar ei oo kaukana oikiasta. Volokkarin konneisa ainaki kuulat hakkau pilalle ja laskevat läpi.