View Full Version : passat 4wd
Taitaapa olla corolla katsastettu viimeistä kertaa, eli pitäisi ruveta uutta kehonsiirrintä katselemaan. Hiukan isompi auto houkuttelisi, ja jos samalla pääsisi eroon vajaavetoisuudesta. Nettiautoa on selattu, ja tuo pasuuna alkaa jollain perverssillä tavalla houkuttaa parikymmentä vuotta japsiauton omistanutta.
Budjetti on tietysti surkea pari kolme tonnia, joten vähän ajettua ei voi saada. Mitä tuo 2,8 v6 tapaa kestää. Ilmeisesti kulutus on kovan puoleinen, kun hinta on sama pienempien koneiden kanssa. Ajoa tulee vuodessa alle 20 tkm ja 90% maantietä. Diisseliä ei kannata tuollaiseen harkitakaan.
Maininnat nelivetotekniikoista olivat varsin kirjavia. Kone pitkittäin /poikittain? Mitkä nelivetopassatit on torsenilla? Tämä on ilmeisesti hyvä juttu pitemmän päälle?
Kone pitkittäin /poikittain? Mitkä nelivetopassatit on torsenilla? Tämä on ilmeisesti hyvä juttu pitemmän päälle?
Pitkittäin 2004 asti ja siihen asti myös torsenilla. Ja on se hyvä juttu.
1973-1981 kone pitkittäin, ei nelivetoa
1981-1988 koneet pitkittäin, nelivedossa joku muu kuin haldex tai torsen?
1988–1996 oli koneet poikittain, ja haldex.
1997-2004 sitten pitkittäin, ja torsen.
2005-> taas poikittain, ja haldex...
pipo_esa
30.03.2015, 08:22
1981-1988 koneet pitkittäin, nelivedossa joku muu kuin haldex tai torsen?
Näissä oli kytkettävä nelikko eli keskeltä jäykäksi
1988–1996 oli koneet poikittain, ja haldex
Näissä visko, haldexsi tuli vasta tohon 2005 -
vturpeinen
30.03.2015, 14:22
Itte oon tykännyt tuosta passatin (-03) nelikosta. Auto on vielä n. 30mm korotettu joten hyvä oli mettäautoteitäkin ajaa. Tukivarsia noissa tuppaa menemään varsinkin jos ajaa huonoilla teillä. Omassa paskatissa oli ylätukivarsien pultti mahinut kiinni, eikä lähtenyt kun poraamalla. Oli ilmeisesti laakkosella unohdettu kuparitahna välistä.
Sit kannattaa kattoo sinne "akkukoteloon". Jos on putsailtu laiskasti niin yleensä löytyy hapatusta ja on voinu vuotaa vettä sisälle jne. Sinne näkee myös jollain tavalla kun katsoo sinne mistä tulee raidetangot, akkutilan pohja on siinä yläpuolella niin näkee jos on kitostettu myyntikuntoon...
Pitkittäin 2004 asti ja siihen asti myös torsenilla. Ja on se hyvä juttu.Eikös se 3BG-koppa ollu 2005:een asti? 2006 eteenpäin sitten uuskoppanen. Ite tykkään vanhemmasta monella tapaa enempi, nelivetonsa ja matkustusmukavuutensa (hiljaisempi/pehmeempi) puolesta.
Eti joku hyvällä pidolla ollut, Saksan baanalla loppuun poljetut öljypolttimet yritä välttää.
Eikös se 3BG-koppa ollu 2005:een asti? 2006 eteenpäin sitten uuskoppanen. Ite tykkään vanhemmasta monella tapaa enempi, nelivetonsa ja matkustusmukavuutensa (hiljaisempi/pehmeempi) puolesta.
Eti joku hyvällä pidolla ollut, Saksan baanalla loppuun poljetut öljypolttimet yritä välttää.
Totta, 2005 oli vielä moottori oikein päin ja torsenilla neliveto, eli vuodella muistin väärin.
Itsellä oli tuollainen 2004 mallinen diesel neliveto ja sitä ennen 2000 mallinen samanmoinen ja vielä sitä ennen 1997 etuveto TDI. Kaikki ne oli minusta hyviä ja mieleisiä autoja.