View Full Version : 4Runner - kysy ja vastaa
Noniin tänne kaikki kysymykset 4-runnerista niin ei tartte joka vikaa varte tehä omaa topickkia:)
Lähteekö ylätukivarsien natina pois muuten ku vaihtamalla ylätukivarsiin uudet puslat?
Takapään iskari aolahti kiinnityksestä läpi.. Oli läpimätä se kiinnityspiste. Jos ympärillä ehtaa metallia niin meneekö katsastuksesta läpi jos siihen hitsaa teräslevyn johon tekee iskarin kiinnitykselle reijän? Vai pitääkö alkaa koko kiinnitypiste vaihtamaan... Pääseekö tuonne edes hommiin ilman, että nostaa koko korin vittuun?
Takapään iskari aolahti kiinnityksestä läpi.. Oli läpimätä se kiinnityspiste. Jos ympärillä ehtaa metallia niin meneekö katsastuksesta läpi jos siihen hitsaa teräslevyn johon tekee iskarin kiinnitykselle reijän? Vai pitääkö alkaa koko kiinnitypiste vaihtamaan... Pääseekö tuonne edes hommiin ilman, että nostaa koko korin vittuun?
Voin kokemuksesta sanoa että on vittumaisen ahdas homma, ja voit olla varma että siellä on mätää aikapaljon muuallakin kuin pelkkä iskarin kiinnitys...
Korjasin omasta kaikki takapään rungon, tukivarsien kiinnitykset, jousilautaset ja iskarikiinnykset ja kaikki ruosteet muutenkin rungosta takaa. Aikaa meni ilta ja vkl puhteina yhteensä 2 kuukautta, kori paikallaan. Ei olisi homma onnistunu jos ei olisi sitä 5cm korikototusta jonka laitoin aikasemmin :D
Voin kokemuksesta sanoa että on vittumaisen ahdas homma, ja voit olla varma että siellä on mätää aikapaljon muuallakin kuin pelkkä iskarin kiinnitys...
Korjasin omasta kaikki takapään rungon, tukivarsien kiinnitykset, jousilautaset ja iskarikiinnykset ja kaikki ruosteet muutenkin rungosta takaa. Aikaa meni ilta ja vkl puhteina yhteensä 2 kuukautta, kori paikallaan. Ei olisi homma onnistunu jos ei olisi sitä 5cm korikototusta jonka laitoin aikasemmin :D
Mulla 60mm korikorotus.. Helpottaa ehkä vähä :) Kävin tuos kömpimäs auton alla eikä pajavasara ainakaa mistää läpi menny, et jos nyt alkuun hitsais levyn palasen kiinnityspisteeks..
http://imgur.com/CqTiWNP.jpg
Kylläpä tuli isona kuva :D
hiluvitkutin
17.03.2015, 07:41
Onko sulla.liian lyhyet iskarit? Nyhtääkö se niitä koko ajan ku johonki heittoon ajas?
Eiii. Hyvä oli ajettavuus.
Runneri v6
17.03.2015, 13:26
Jos jollain löytyy 90 runneriin kattoluukun lasia...mitat edestä 89,5,takaa 91,5 ja sivut n. 57-59,5 niin tarjoo mulle. 0407082838
Joku oli ilmeisesti joskus laittanut tuohon korjauspalan ja jättänyt "v"-leikkaukset hitsaamatta, tai sitten joku huvikseen leikelly.. Vaikka näyttää mädältä niin alla oli täysin tuoretta peltiä. Hitsasin alapuolelle prikan ja samalla leikkaukset umpeen, yläpuolelle laitoin myös prikan vielä lisätueksi. Tuli varmasti parempi kuin tehtaalta lähties :D
Nyt pari viikkoa odottelua, että OME iskarit saapuu niin saa nekin vaihdettua.. Oli kumit vanhoissa hieman väsyneet.
Katselin muutenkin runkoa ja suurimmaksi osaksi näyttäs olevan liki sentin kerros jonkinlaista massaa kauttaaltaa, joten ei tartte runkoakaan hitsailla mistään. Jousille aattelin kuitenkin varmuudeks tehä uudet kupit samalla, kun vaihdan iskarit.
Mitä kautta ootte vetäny kattovaloille piuhat?
Daddy's Toy
21.03.2015, 23:36
Mitä kautta ootte vetäny kattovaloille piuhat?
Tuosta kuskin ovenpilarista nostin piuhat ja katosta läpi tuon telineen sisään. Ja reilusti tiivistettä. Ei ole vuotanut.
Kiitoksia! Asennushommia edessä, kun vapaat koittaa.
Nyt tarvittas vielä hyviä neuvoja, mieluiten kuvituksen tai piirustusten kans siitä, miten vinssi kannattais keulille kiinnittää? En haluais kauhiasti puskuria silputa saati poistaa kokonaan, jotta sellanen "henkilöautolook" säilyisi edes hitusen :)
10000 vinssi odottelee asennusta.
Daddy's Toy
23.03.2015, 22:39
Kiitoksia! Asennushommia edessä, kun vapaat koittaa.
Nyt tarvittas vielä hyviä neuvoja, mieluiten kuvituksen tai piirustusten kans siitä, miten vinssi kannattais keulille kiinnittää? En haluais kauhiasti puskuria silputa saati poistaa kokonaan, jotta sellanen "henkilöautolook" säilyisi edes hitusen :)
10000 vinssi odottelee asennusta.
Siinnähän on puskurin alla poikkipalkki. Bilteman vinssipetiä käytetään aikas yleisesti.Vahvistat vaan kiinnitystä kunnolla. Ei tarvii ees silputa puskuria kauheesti ;)
Juu, mulla peti valmiina, mut kiinnitystä tosiaan mietin, että jos tekee sellasen pika-asennustyylisen? Miten tommonen putkenpätkä ois fiksuin kiinnittää runkopalkkiin, riittääkö jos juuresta hitsaa kauttaaltaan ja lisäksi sivuille terästä tukemaan, ettei pääse vääntymään? Riittääkö 4mm seinävahvuudella oleva kanttiputki vastakappaleeks ja miten vahvat pultit pitää olla vinssipetin kiinnitykseen? Vai onko parempi toteuttaa sokalla? Riittääkö yks? Esim TML vinssipeti vähä hepposen näkönen.. Jotain saman tyylistä suunnittelin, että sais tarpeen vaaties nakata vinssin myös taakse..
Tyhmiä kysymyksiä, tiiän, mut eka vinssin asennus itelle :)
Daddy's Toy
23.03.2015, 22:52
Juu, mulla peti valmiina, mut kiinnitystä tosiaan mietin, että jos tekee sellasen pika-asennustyylisen? Miten tommonen putkenpätkä ois fiksuin kiinnittää runkopalkkiin, riittääkö jos juuresta hitsaa kauttaaltaan ja lisäksi sivuille terästä tukemaan, ettei pääse vääntymään? Riittääkö 4mm seinävahvuudella oleva kanttiputki vastakappaleeks ja miten vahvat pultit pitää olla vinssipetin kiinnitykseen? Vai onko parempi toteuttaa sokalla? Riittääkö yks? Esim TML vinssipeti vähä hepposen näkönen.. Jotain saman tyylistä suunnittelin, että sais tarpeen vaaties nakata vinssin myös taakse..
Tyhmiä kysymyksiä, tiiän, mut eka vinssin asennus itelle :)
En minäkään oo vinssiä asentanu,vielä...... Eiköhän se kokeilemalla ja hiukan järkeilemällä löydy.Voip aika lailla koville joutua jos vinssaat vinoon
No vältetää kirosanat ja hitsataa suoraa runkoon :) Poikkipalkkia ei liene tarve vahvistella?
Daddy's Toy
23.03.2015, 23:07
No vältetää kirosanat ja hitsataa suoraa runkoon :) Poikkipalkkia ei liene tarve vahvistella?
Katoppas tuon pikku-pepen kuvakansiota. Siellä on hiluxiin asennuskuvia.Eli samahan pätee runneriin. Aikas helppo ja yksinkertainen ja hyvä tapa. Ja tosiaan ei tarvii puskuria raiskata
Daddy's Toy
23.03.2015, 23:11
Niin ja tuonne niitä kuvia sitten :D
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77050
Daddy's Toy
23.03.2015, 23:45
Suuri apu, kiitos!
Ollos hyvä.
Jaahas, mutta mistäpä johtojen läpivienti konehuoneen puolelle? Ei viihtis uusia reikälöitä tehdä :(
Daddy's Toy
26.03.2015, 02:21
Itse oon käyttänyt jo olemassa olevia läpivientejä. Kyllä se kumitiiviste venyy sen verran että jokusen piuhan saa vedettyä :D
mun käskettiin kysellä jos jotakuta kiinnostais ostaa -90 4runner. avk ostettu katolleen ajettuna. nyt kattoa suoristettu ja uudet ovet laitettu. ja uusi tuulilasi.
ei rekisterissä. 3,0v6 260tkm sisusta on irti. autossa ilmeisesti korinkorotuspalat. ja alla jonkunmoiset 33" AT renkaat.
katto ei oo ihan leima kelponen että offii tai varaosiksi. mukaan uudet peltipakosarjat paketissa.
1500e pappa siitä pyytää ja auto on kirkkonummella.
ite en alkais laittaa leimalle koska katto on vielä kurtulla ja kuskin ovi ei istu ylhäältä. mutta saahan sen tehtyä. auto on muuten siisitissä kunnossa. seissyt nyt 4 vuotta tallissa.
Daddy's Toy
27.03.2015, 17:00
Paljollakohan nuo peltisarjat sais?:D
Paljollakohan nuo peltisarjat sais?:D
1500e :D voihan niistä tarjota erikseen?
ton merkkiset paketissaan http://www.dougthorleyheaders.com/
Sanokaas viisaammat sopiiko jostain ovesta ikkunan nostinmoottori takaluukkuun? Kyseessä -91 runneri
Daddy's Toy
11.04.2015, 08:30
Jommastakummasta takaovesta käy
Kaitsu67
19.04.2015, 23:15
Rooverimiehenä näistä niin tiedä, mutta muistelen et joku Toyotamies joskus sanoi, että Toyotan 3 litrasta V6:sta on vaan automaatilaatikolla eikä manuaalia siihen saa, mutta onhan tääkin manuaaliaskilla? :confused:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=134363
Rooverimiehenä näistä niin tiedä, mutta muistelen et joku Toyotamies joskus sanoi, että Toyotan 3 litrasta V6:sta on vaan automaatilaatikolla eikä manuaalia siihen saa, mutta onhan tääkin manuaaliaskilla? :confused:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=134363
Ei kannata niitä toyotamiehiä uskoa...
Reisrdok
22.04.2015, 11:50
Kiitoksia! Asennushommia edessä, kun vapaat koittaa.
Nyt tarvittas vielä hyviä neuvoja, mieluiten kuvituksen tai piirustusten kans siitä, miten vinssi kannattais keulille kiinnittää? En haluais kauhiasti puskuria silputa saati poistaa kokonaan, jotta sellanen "henkilöautolook" säilyisi edes hitusen :)
10000 vinssi odottelee asennusta.
Syylärin tunneli pois, syyläriä muutama sentti taaksepäin ja ylimääräiset palkit veks :D Siihen poikkipalkkiin kahdesta suuntaa kovilla pulteilla + vahvikepalaa joka suuntaan. Ja vapautus kulmanivelellä läpi puskurista.
http://www.pempunoja.com/_/rsrc/1317012169108/toyota-4runner/korjauksia-2011-syyskuu/2011-09-25%2018.39.18.jpg
Takaiskarien korvat oli helppo hitsata kun leikkasi kylmästi huoltoluukun pohjaan.. Sitä on saanut muutaman kerran muutenkin aukoa.
Takaluukun lasiin käy kaikkien ovien moottorit. Jos sattuu ostamaan vääränkätisen kuten allekirjoittanut, sopii myös paikoilleen väärin päin. Johdot vaihtaa vaan liittimestä ristiin..
Kattovaloille vedin johdon samasta kohtaa kuin Daddy's Toy, ei ole vuotanut. Takatyövaloille ujutin johdot siitä takasivulasin ritilästä läpi.
Konehuoneen puolelle tein johtojen läpiviennin sovittamalla reilun kokoisen suojaputken olemassa olevan läpivientikumin kautta. Ei tarvii joka johdolle kairata aina reikää erikseen.
Ja on V6 3.0 manuaali :D
Tämäkin vehje tulee kohta myyntiin, täytyy työkoneita ostella :mad:
TheTomppa
01.05.2015, 10:39
Mie nykäsin autosta sisältä kattovaloille vaan yhen ohjauspiuhan ja releet+sulkkeet konehuoneeseen, sit siittä a-pilareitten tiivisteiden alla johdot katolle. Eipähän tullu kattoon rikiä joista saattais alkaa vuotaan.
Vinssi on keulassa samalla kaavalla laitettu ku Reisrdokilla. Takavinssi pitäs vielä jotenki järkevästi kehittää hakemaan paikkansa tuolta lattian alta :) onneksi (ehkä) helpottavana tekijänä on tuo 3" korinkorotus
Mimmonen jobi on 3.0 jakopää?
Mimmonen jobi on 3.0 jakopää?
Helppo homma jos löytyy/tekee sopivan työkalun kampuran siivapyörän kiinnipitämiseen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4101&pictureid=152116
Iskarit oottaa asennusta, vinssikin oottelee edelleen.. Nyt pitäs kuitenki äkkiä saaha katolle tavaraa, joten millaset taakkatelineet menee ovien väliin, vai meneekö mikkää? Alkuperäne teline on rasittava, kun on niin takana.. En oo raaskinu ostella vielä mitään, kun vituttaa aina lähteä vaihtelemaan tavaraa jos ei passaakaan..
Mistä saapi vetarin kumeja sisempiin niveliin, jotka kestää kauemmin ku 2kk ?
Motonetin tarvikekumit kesti kuukauden, tamgearsin kumit kaksi.
Tökkis ees risut noi rikki, mut ei, ku maatieajossa porsiivat.
Miten noi etumaskin osat käypi? -92 autossa on vissiin vielä "vanhan mallin" maski, eli ennen -> 8/91. Käypikö siihen paikoilleen motonetin 80/90 -hiluksin maski ja sivuvilkut?
Vai onko kellään myydä apparinpuolen parkkia ja valon kehystä?
Mistä saapi vetarin kumeja sisempiin niveliin, jotka kestää kauemmin ku 2kk ?
Motonetin tarvikekumit kesti kuukauden, tamgearsin kumit kaksi.
Tökkis ees risut noi rikki, mut ei, ku maatieajossa porsiivat.
http://www.bailcast.com/products/universal-boots
Noista on ollut ihan hyviä kokemuksia.
Joensuusta pitäisi ainakin JDH:lta löytyä
Miten noi etumaskin osat käypi? -92 autossa on vissiin vielä "vanhan mallin" maski, eli ennen -> 8/91. Käypikö siihen paikoilleen motonetin 80/90 -hiluksin maski ja sivuvilkut?
Vai onko kellään myydä apparinpuolen parkkia ja valon kehystä?
Joo, kulmaparkki on samannäkönen ku runnerissa paikoillaan, mut tuolta motonetistä kun tilasi sen 110-hiluksin maskin, niin siinä tuli pelkkä pieni musta ritilä, ei valojen kehyksiä.
teelmaki
15.06.2015, 13:10
Olis kova haave saada runko hiekkapuhalleltua mutta koppa on ikävästi tiellä, mitä kaikkea pitää huomioida kun sen nostaa ylös (nosto ei ole ongelma vaan se että mitä pitää irroittaa). Tietenkin korin pultit vissiin 12kpl, ratti akseli, johtoja varmaan jostain (mistä?) jne jne... Joku viksumpi jos viittis auttaa niin hattua nostasin.. :)
eikös näissä jossain runnereissa ole 4y kone? joten mistä saisi virranjakajan alipaine hässäkän ja ne jouset virranjakajaan ja sit kiihytys pumpun tai korjaus sarjna sille. Tiedän ebaysta saa mut sieltä ei oo varma käykö ja minkälaisia ne sit on, joten linkkailkaa muita sivuja.
Ensin luulin, ettei runnerin kopassa ois ollu 4Y konetta, mut pikainen googletus paljasti, et on sitä saanu ausseihin.
Täällä muualla runnerin nokilla on ollu 4-mukisena bensakoneena 22R.
Omakohtaista kokemusta ei oo 4Y-moottorista kun terminaalin trukista. Jokseenkin tuntus olevan sen verran harvinaisempi moottori et lähtisin kyselemään varaosia trukkipuolelta, esim. trukki-ukolta.
Vähä sama, kun patrollin 4.2-litrasesta dieselistä tunnu olevan mitään tietoa autopuolelta, mut nissanin trukeissa hyvinkin yleinen ja varaosia silläpuolella hyllyt väärällään.
Mistä hiluxista käy etulokarit -91 runneriin?
Mistä hiluxista käy etulokarit -91 runneriin?
LN110 4x4. Takapotkun lokarit ei pullota ihan samalla tavalla.
4runneri
17.10.2015, 10:27
Mistä ootte hommanneet perävälitykset? Kyseessä 3,0 td runneri ja oli hammaskeiju vieraillut! Onko kellään kokemusta noista cros 4wd:n välityksistä?
Reisrdok
27.10.2015, 09:27
Mikä mahtaa olla runnerin vääntävin moottori mikä käy verrokiksi uusilla säännöillä?
3VZ-E 244 Nm (wikipedia)
1KZ-T 287 Nm? (wikipedia)
Turbodieseli vaan kiinnostaisi kovasti.. Mesestä OM606 tomaatin kera? :D
Edit: Itellä siis 3VZ-E runneri mihin olen kaavaillut TD mottia
Mitenkähän mahtaa mahtua suorakutonen...
Reisrdok
27.10.2015, 13:26
Mitenkähän mahtaa mahtua suorakutonen...
Samaa pohdiskellut. On siellä hiukan löysää (viskoflekti + tunneli) mutta tiukkaa tekee. Toisaalta VZE ei ole niitä kaikkein pienimpiä moottoreita tilavuuteen (ja tehoon) nähden.
Koria joutuu pilhomaan varmaan joka tapauksessa. Täytyy mittailla kun saa runnerin takaisin lainasta.
Olisiko jonkulla OM603/606 karkeita mittoja, tomaatilla ja ilman?
Edit: laatikon kanssa näköjään 140cm http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118977&page=3
4runneri
20.01.2016, 17:03
Mikä kärähti? 4runnerista pimeni mittaristosta ne alareunan merkkivalot lukuun ottamatta käsijarrun,pitkien ja nelivedon merkkivaloja. Sulakkeet jo kattelin eikä palaneita löytyny.
Mikä kärähti? 4runnerista pimeni mittaristosta ne alareunan merkkivalot lukuun ottamatta käsijarrun,pitkien ja nelivedon merkkivaloja. Sulakkeet jo kattelin eikä palaneita löytyny.
Konehuoneessa on pieni musta rasia, jossa on pari sulaketta. Kato ne.
Moro!
Elikkäs koitin muutoskatsastaa melko tuoretta ostostani alla pyöriville 33" renkaille ja korotuksille.
Korinkorotus oli selvä juttu, 50mm korottava, mutta takajouset on ilmeisesti myös vaihdettu korottaviin ja niistä ei mitään tarkempaa tietoa ole..
Voisko joku vakiokorkusen runnerin omistaja mitata takapyörännavan keskeltä kaaren reunaan olevan mitan, jotta vois verrata korottuuko mulla yli sallitun rajan :confused:
PS: 33x12,5-15 renkaat ois saanu otteeseen muuten, mutta vanteissa oli reilusti liikaa miinus-offsettiä, täytyy kokeilla toisella sarjalla jossa miedompi ET, jotta raideleveys ei muutu niin mahottomasti :)
hiluvitkutin
17.05.2016, 20:47
Nii jos jollai ois vakiot uudet takajouset. Varmaan parempi ois joku mittakuva.
Nii jos jollai ois vakiot uudet takajouset. Varmaan parempi ois joku mittakuva.
Juu totta tuokin, tulee epäedullinen mittatulos lässähtäneillä jousilla. Semmonen mittakuva ois aika mahtava tosiaan, saas nähä minkälainen päänvaiva tästä vielä tulee..
jomppe86
22.05.2016, 07:01
Onko millanen homma vaihtaa eruperään uloimmat laakerit... vetarit liiuukku pikkAsen ylös ja alas.. siellä jotku neulalaakerit kuulemma on
kivimakke
24.05.2016, 09:21
Onko ln110 hiluxin napalukot yhteenkäypäsiä 90vm runnerin kans? Ei viittis alkaa purkamaan ja kokeileen tyhjää. Niin ja siis hilux on samaa ikäluokkaa
jomppe86
05.06.2016, 20:00
Onko kellään menny matkamittari rikki... itellä on pimeenä 4runnerissa.. eli nopeus mittari pelaa muttei kilometrejä tule ollenkaan kumpaankaan mittariin... onko ohjeita tai jos jollain olis myydä mittari joka pelaa
jomppe86
05.06.2016, 20:05
Niin ja tollanen sivu kuin milner offroad niin löytyy edullisia osia... jouset tilasin sieltä... made in japan 122e kotia tuotuna pari
jomppe86
05.06.2016, 20:22
Käy napalukot suoraan...
4runneri
26.07.2016, 10:32
Mistä ootte hommanneet nykyään 4runnerin 3,0 td 1kz-t:n sylinterinkansia?? Lueskelin että on ollu ongelmia noiden ulkomaan halpis kansien kans. Minkä laatuisia noi AMC:n kannet on jota näkys olevan tarjolla?
Tervehdys!
Tulipas tässä mieleen että onkos kellään täällä suomessa 1Gen eli ykköskoppaista 4runneria?
miettiny sellaista ku helpoiten sais välitykset mitä LäJään ja sitten että ois 5paikkanen niin mahtuu perhekki kyytiin. Mutta aika harvinaista herkkua tuollaiset ykköskoppaset runnerit.. ulkomailta kyllä löytyy muttei läheltä.
Mistä ootte hommanneet nykyään 4runnerin 3,0 td 1kz-t:n sylinterinkansia?? Lueskelin että on ollu ongelmia noiden ulkomaan halpis kansien kans. Minkä laatuisia noi AMC:n kannet on jota näkys olevan tarjolla?
AMC ihan jees. Orkkiksiakin täydellisiä niputettuja saa (tai ainakin sai) maailmalta n. tonnilla.
4runneri
03.08.2016, 07:30
Ok. kiitos tiedosta!
Offroadrunner
03.08.2016, 14:22
Ostin tuossa lsd perän runnerista tarkotuksena laittaa se hilksiin. Kun purin sen niin eihän siellä kitkalevyjä ollutkaan, vaan yhdet reikälevyt tasauspyörästön isompien rattaiden alla. Eli siis joku on vaihtanut joskus avoimen perän lsd merkittyyn akseliin?
-Captain-
08.08.2016, 16:51
Onko kellään menny matkamittari rikki... itellä on pimeenä 4runnerissa.. eli nopeus mittari pelaa muttei kilometrejä tule ollenkaan kumpaankaan mittariin... onko ohjeita tai jos jollain olis myydä mittari joka pelaa
Joko löysit mittarin? Miul on hyllys toimiva....
Mulla on 91 2,4td runneri. Joka alkaa jyriseen jossain 80.n vauhdissa. Ja loppuu ku vauhtia on yli 90. Onko kellään muulla ollut samaa vaivaa.? Ja toinen juttu saako tuota mittarivaijerin vinkumista millään pois? Koitin valuttaa sinne öljyä huonolla menestyksellä.
hiluvitkutin
31.08.2016, 07:56
Mulla on 91 2,4td runneri. Joka alkaa jyriseen jossain 80.n vauhdissa. Ja loppuu ku vauhtia on yli 90. Onko kellään muulla ollut samaa vaivaa.? Ja toinen juttu saako tuota mittarivaijerin vinkumista millään pois? Koitin valuttaa sinne öljyä huonolla menestyksellä.
Onko renkaat tasapainossa? Kardaanit suorat/ristikot ehjät?
Vinkuminen voi tulla mittaristakin.
Näyttää kilometrit kelpaavan näille kun katsoo myynnissä olevia yksilöitä. Eikä ihme jos muistelee ajokokemuksia.
Osaisiko arvon raati antaa suuntaa minkä "arvoinen" -91 ruosteeton, siisti ja vakio bensa-Runneri olisi alle 100tkm ajettuna? Hipsuissa toki, koska arvo on jokaiselle henkilökohtainen, mutta kun pitkään aikaan ei ole ollut vertailukohtaa markkinoilla, joten siihen etsin suuntaviivoja.
Tällainen olisi tarjolla, mutten ole vain osannut tehdä päätöstä tarjouksen esittämisen suhteen. Nuhanen pakosarja ja ainainen jakoremminvaihtorumba hieman arveluttaa kun tallilla saa viettää ihan riittävästi aikaa muutenkin. Muutenhan tuossa olis autoa pitkäksi aikaa ja muuhunkin kuin hitsausharjoituksiin.
Vähän kiinnostaisi myös uittaa seuraavaa generaatiota oleva isompilohkoinen jenkeistä, mutta omat haasteensa siinäkin. Saako edes täällä kilpiin jne.
Kiitokset asiallisista vastauksista ;)
Näyttää kilometrit kelpaavan näille kun katsoo myynnissä olevia yksilöitä. Eikä ihme jos muistelee ajokokemuksia.
Osaisiko arvon raati antaa suuntaa minkä "arvoinen" -91 ruosteeton, siisti ja vakio bensa-Runneri olisi alle 100tkm ajettuna? Hipsuissa toki, koska arvo on jokaiselle henkilökohtainen, mutta kun pitkään aikaan ei ole ollut vertailukohtaa markkinoilla, joten siihen etsin suuntaviivoja.
Tällainen olisi tarjolla, mutten ole vain osannut tehdä päätöstä tarjouksen esittämisen suhteen. Nuhanen pakosarja ja ainainen jakoremminvaihtorumba hieman arveluttaa kun tallilla saa viettää ihan riittävästi aikaa muutenkin. Muutenhan tuossa olis autoa pitkäksi aikaa ja muuhunkin kuin hitsausharjoituksiin.
Vähän kiinnostaisi myös uittaa seuraavaa generaatiota oleva isompilohkoinen jenkeistä, mutta omat haasteensa siinäkin. Saako edes täällä kilpiin jne.
Kiitokset asiallisista vastauksista ;)
Kaippa sen käypä arvo on se millä hintaa myyjä suostuu myymään ja ostaja ostaan... :)
Voisin itekkin tehdä hyvän tarjouksen siitä kun laitat enemmän kuvaa ja tietoa. Jos on japskimalli eli ohjaus väärällä puolen niin sitten ei kiinnosta yhtään.
Kaippa sen käypä arvo on se millä hintaa myyjä suostuu myymään ja ostaja ostaan... :)
No, näinpä ;)
Voisin itekkin tehdä hyvän tarjouksen siitä kun laitat enemmän kuvaa ja tietoa.
Koitan päästä käymään kohteessa.
Jos on japskimalli eli ohjaus väärällä puolen niin sitten ei kiinnosta yhtään.
Ei toki. Ihan reheellinen suomi-auto, joskokaan sillä mitään lisäarvoa tässäkään tapauksessa on. Päinvastoin, pitää erikoismainita tuo ruosteettomuus jos näin on.
-T
mistä bensa runneriin syyläri?mistä kannattaa tilata?
Ite tilasin muistaakseni autovaraosa24 (tai joku vastaava), muovipäätyinen syylari makso satasen kotopihaan tuotuna, ollu muutaman vuoden paikoillaan ja näyttää jo tihkuvan jostain saumasta vähän... eli ei saanu halvalla hyvää tälläkään kertaa :D
Moi, meillä on tommonen -93 4Runner 3.0 TD koneella ja tyystin uusina tämmöisen pelin kanssa ollaan liikkeessä. Tosi makeehan se on ja hauska ajaa mutta kaikkea pientä siinä on ollut jota ollaan korjailtu ihan rahojen kanssa ja kun ei itse ole tiennyt paremmin niin ollaan liikkeessä korjailtu mutta nyt olisi kiva jos saisi vähän jeesiä tähän hommaan ennenkuin tehdään enempää.
Ja jos nyt kiinnostaa niin tämähän on meidän ainoa auto joka meillä on ja ollaan tästä käyttö + offi autoa tekemässä itsellemme ja mielettömän hauskahan tolla on ajella :D
1. Meillä on uusittu pallonivelet ja apusimpukat kummaltakin puolelta kun ne oli kuulemma niin kuluneet että ei mitään. Pääsyynä näissä on ollut se että auto vähän hakee moottoritiellä ja sitten se että siinä on ratissä pientä välystä joka tuntuu tietysti eniten 80km/ vauhdissa josta on haluttu päästä eroon että olisi mukavempi ajella.
Ongelma on että tämähän ei ole auttanut yhtään, vähän parempi se tuntuma on mutta onko kenelläkään ideaa millä tuota välystä saisi vähän pienemmäksi? Auttaako jos puslat vaihtaisi tai raidetangon pallot? Vai onko se vain ominaisuus tämmöisessä :D
2. Oltiin juuri ekaa kertaa vähän enempi metsässä, mentiin tommosta lumista polkua pitkin ihan 4HI vaihteella ja ihmeteltiin sitten kun juuttuttiin ja etu- ja takaspäästä suti vain toinen rengas, että mikäs tässä on kun tässähän pitäisi olla tasauspyörästön lukko? Ainakin myyjä meille niin vakuutteli että 50/50 lukko olisi. Kokeiltiin kyllä ihan 4LO mutta ei se kyllä tuntunut auttavan?
Päästiin siitä irti sitten ihan vaan vähän heijaamalla ja muuten runksuttelemalla 4HI -vaihteella mutta olisi kiva tietää että miten se kytketään päälle jos tässä selainen on vai onko tässä ihan vain kitkalukko peräpäässä? Ja miten on, etupäässä ei taida olla mitään lukkoa ollenkaan?
3. Tämmöinen että kun ajellaan nelivedolla näin talvisin kun kitkatkin on alla niin kuuluu semmoista jurnutusta etenkin kun vähän hitaampaa ajelee ja kun 4LO vaihteella ajaa niin melkein rynkyttää koko auto.
Eli itseäni mietityttää ettei ole vain vetonivelet edestä menossa vai voisiko toi jurnutus olla vain liian vähän kaasun antamista / puslat tai muut jotka siellä vain on vanhat kuin mitkä?
hiluvitkutin
25.12.2016, 18:32
Saahan ne raidepäät kokeiltua onko niissä välystä.
Vaihtoon jos on. Onko sauvoja kiristetty? Minkä kokoset pyörät? Jollai 31" pitäs kyllä aika hyvin kulkea vetelemättä. Jos ei välystä missään niin tarkasta kulmat.
Nii ja kato onko simpukassa välystä.
Neliveto päällä siellä sutii kummastakin päästä yksi pyörä, takana silloin tällöin molemmat. Takana varmaan kulunut kitka.
Jurnutukseen: ootko kardanin ristikoita kokeillu?
Jarmokalervo
06.01.2017, 11:13
Löytyykö Runnerista raitis ilma suodatin?. Ja jos löytyy niin mistä¿ Omani Rupes viime viikolla työntämään kosteutta tuulilasille.
Nyt kun pakkaset alkoi,niin ei pysy lasi sulana. Puhallus on myös heikentynyt.
Jarmokalervo
06.01.2017, 11:50
Mistä mahtaa johtua,että pakkasilla ajoon lähtiessä viivyttelee loikkarin päälle laittoa. ? Välillä saa ajella useamman kilometrin ennenkuin isoin vaihde kytketty päälle.
Ja eilen Kuopiossa käydessä kävi välillä loikkarilla, mutta seuraavan hidastumisen jälkeen taas pienempi päällä kymmeniä kilometrejä. Pakkasta noin 25 astetta.
Samalla reissulla ihmettelin ikkunan jäätymistä. Onko Runnerista raitis ilma suodatin jossain? Alkoi noin viikko sitten puskemaan märkää tuulilasille eikä millään kuivu.
. Ei ole klygolia koska jäätyy. Samalla on puhallus heikentynyt.
Marriuzi
07.01.2017, 15:28
Tere! Onko tietoo mikä lukko on 91 vuoden 4runnerin perässä? Entä etuperässä?
hiluvitkutin
07.01.2017, 17:37
Tere! Onko tietoo mikä lukko on 91 vuoden 4runnerin perässä? Entä etuperässä?
Takana varmaan kitka ja eessä avoin.
Marriuzi
07.01.2017, 19:43
Takana varmaan kitka ja eessä avoin.
Määki veikkaan et eessä avoin kun toinen pyörä tulee mukaan jos toinen rupee jauhaa tyhjää.
Takana taas jos lähtee vaikka risteyksestä ja kääntyy oikeelle nii oikee rupee jauhaa tyhjää mut jos taas paikaltaan lähdettäessä suoraan nii kumpikin tulee heti mukaan.:rolleyes:
Marriuzi
07.01.2017, 19:55
Määki veikkaan et eessä avoin kun toinen pyörä tulee mukaan jos toinen rupee jauhaa tyhjää.
Takana taas jos lähtee vaikka risteyksestä ja kääntyy oikeelle nii oikee rupee jauhaa tyhjää mut jos taas paikaltaan lähdettäessä suoraan nii kumpikin tulee heti mukaan.:rolleyes:
Vastaten omaan kysymykseen nii perässä taitaa tosiaan olla LSD....!
Korjatkaa jos olen väärässä.:D
Marriuzi
07.01.2017, 20:39
Moro!
Elikkäs koitin muutoskatsastaa melko tuoretta ostostani alla pyöriville 33" renkaille ja korotuksille.
Korinkorotus oli selvä juttu, 50mm korottava, mutta takajouset on ilmeisesti myös vaihdettu korottaviin ja niistä ei mitään tarkempaa tietoa ole..
Voisko joku vakiokorkusen runnerin omistaja mitata takapyörännavan keskeltä kaaren reunaan olevan mitan, jotta vois verrata korottuuko mulla yli sallitun rajan :confused:
PS: 33x12,5-15 renkaat ois saanu otteeseen muuten, mutta vanteissa oli reilusti liikaa miinus-offsettiä, täytyy kokeilla toisella sarjalla jossa miedompi ET, jotta raideleveys ei muutu niin mahottomasti :)
Sitten vielä semmonen et mullakin on omassa 4runnerissa noi 33x12,5-15 mutakumit nii onko mitää mahiksia saaha niitä muutoskatsastettua? Mulla on levikkeet et renkaat kyllä pysyy kaaren sisällä. Sit ihan vähän ottaa kiinni päätyhelmaan mut saa varmaan sen verran taivutettua roiskeläppää ettei ota enää kiinni. Rekisteriotteeseen ei oo merkitty mitään renkaita (katsastuksessa merkityt renkaat) kohtaan ja (tyyppihyväksytyt renkaat) kohtaan,
Vaan (erikoisehdot ja huomautukset) kohdassa lukee et renkaat: 215R15
Rengaskoko oli kyllä katsurin mukaan muutoskatsastettavissa runneriin, mutta omassa vanteiden -44 et suurensi raideleveyttä niin paljon vakioon nähden, ettei siksi alkaneet merkkaamaan otteeseen.. käskivät kokeilla isommalla et:llä olevilla vanteilla, jotta raideleveys ois kapeampi. Raideleveys saa kasvaa vakiosta 30mm ja mulla kasvo noilla ~140mm :D En sitte tiiä, onko tuo raideleveyteen puuttuminen vähän katsurista kiinni..
Sitte kysymys viisaammille, eli onko tämmösessä 2.4td runnerissa starttirelettä ja jos on, niin missä? Runneri on ruvennu starttaamaan avaimesta sillon, ku sille päälle sattuu. Startin plus-navalta herätteen liittimeen jompittamalla saa kummiskin auton aina käyntiin, eli startti itsessään toimii. Ja virtalukonpohja on jo vaihdettu.
Marriuzi
08.01.2017, 13:49
Sitte kysymys viisaammille, eli onko tämmösessä 2.4td runnerissa starttirelettä ja jos on, niin missä? Runneri on ruvennu starttaamaan avaimesta sillon, ku sille päälle sattuu. Startin plus-navalta herätteen liittimeen jompittamalla saa kummiskin auton aina käyntiin, eli startti itsessään toimii. Ja virtalukonpohja on jo vaihdettu.
Oisko tästä kuvasta apua... 2.2 koneessa näyttäs olevan tuossa. :D
Marriuzi
08.01.2017, 13:56
Oisko tästä kuvasta apua... 2.2 koneessa näyttäs olevan tuossa. :D
Maadotus voi myös olla huono. Yhessä autossa itellä oli sama ongelma eikä startti pyöriny avainta käännettäessä. Vasta monen kerran jälkee saatto ottaa kontaktia ja yhtäkkiä startata.:D katoit kaikki maadotukset konehuoneessa ja hioin pinnat puhtaaks nii sen jälkee ongelma hävis.
Maadotus voi myös olla huono. Yhessä autossa itellä oli sama ongelma eikä startti pyöriny avainta käännettäessä. Vasta monen kerran jälkee saatto ottaa kontaktia ja yhtäkkiä startata.:D katoit kaikki maadotukset konehuoneessa ja hioin pinnat puhtaaks nii sen jälkee ongelma hävis.
Läheltä tuota vänkärin puolen sisälokaria löytys semmonen ku "self timer relay" ja pikasella googlailulla se vois vastata starttirelettä :) maadotuskin toki on yks mahdollisuus, mutta huonolla maalla, auton ei luulis starttaavan sillonkaan, kun jompittaa suoraan virran startin herätteelle?
Runnerikuski
14.01.2017, 14:35
Runneri päästää jostain öljyä jäähdytinesteiden sekaan. Aika mustat nesteet ja selvästi öljymäistä. Aika nopeasti muuttunut tällaiseksi, noin 200 km taakseppäin oli vielä hyvän näköset vihreät nesteet.
Onko muita mahdollisuuksia kuin kannen tiiviste?
Öljyt on hyvän näköiset ei pääse vettä sinne, eikä savuta harmaata tai muuta sellaista.
Kone on 2,4 Td, vuosimalli 91. Ajettu noin 500 000.
Meillä ilmaantui joku merkkivalo palamaan kojelautaan jota ei ohjekirjassa ole. Eli kierroslukumittarin "vieressä"/"sisällä" palaa joku lamppu jonka yläpuolella merkki jossa jotain röpelöä ja nuolet ylä- ja alapuolella. Ei kellään olisi ideaa mikä tää olisi?
Kone 3.0L TD -93 jos sillä jotain merkitystä, tuntuu pelaavan ihan ok, ei ole turbon paineet ihmeelliset. Mietin että olisiko joku outo jakopäänhihnan ilmoitin? Kone myös vuotaa öljyä ohjaustehostimesta ja öljypohjasta jonkun verran.
Ollaan tällä hetkellä ruotsisss ja paukutetaan n. 400-500km per päivä vielä kunnes päästään saksaan jossa katselmoidaan lisää mutta olisi kiva jos joku tietäisi tästä valmiiksi jotain että saako sillä ajaa yhtään. :D
4runneri
16.01.2017, 18:32
Se on turbon merkkivalo. Ilmottelee jostain häiriöstä.
http://www.sleeoffroad.com/technical/images/lamp.jpg
Tuollainen valo?
Ilmansuodattimen tukkeutumisen merkkivalo.
Ota kuva niin selventää helvetisti :D
Mitä tarkoittaa että etuperä on avoin? kiitos ja anteeksi...:)
-Captain-
15.02.2017, 10:25
Runneri päästää jostain öljyä jäähdytinesteiden sekaan. Aika mustat nesteet ja selvästi öljymäistä. Aika nopeasti muuttunut tällaiseksi, noin 200 km taakseppäin oli vielä hyvän näköset vihreät nesteet.
Onko muita mahdollisuuksia kuin kannen tiiviste?
Öljyt on hyvän näköiset ei pääse vettä sinne, eikä savuta harmaata tai muuta sellaista.
Kone on 2,4 Td, vuosimalli 91. Ajettu noin 500 000.
Öljynjäähdytin? Sijaitsee öljynsuodattimen jalassa...
Jussi Heinonen
15.02.2017, 11:06
Mitä tarkoittaa että etuperä on avoin? kiitos ja anteeksi...:)
Ei ole tasauspyörästön lukkoa.
Taas kysymys. kuten arvaattekin 4runner on ollut mulla viikon.... mikä on etuperän kyljessä olevan alipainekellon tehtävä?
Taas kysymys. kuten arvaattekin 4runner on ollut mulla viikon.... mikä on etuperän kyljessä olevan alipainekellon tehtävä?
Kytkee sen kuskinpuolen vetoakselin tasauspyörästöön...
Viitsitkö vääntää rautalangasta... onko siinä sitte etuperän lukko vai miten se toimii? kiitos
DogeYoke
16.02.2017, 18:46
Viitsitkö vääntää rautalangasta... onko siinä sitte etuperän lukko vai miten se toimii? kiitos
Ei ole lukko, vaan siinä kytketään veto etuakselille. Tiedäthän miten tasauspyörästö toimii? Yksinkertaistettuna tasauspyörästö pyörittää sitä helpoiten pyörivää pyörää. Entäs jos sieltä otetaan koko pyörä pois? Eikös silloin tyhjä akselitumppi pyöri melko notkeasti?
Sopiiko tähän facelift keulaseen ln110 hiluxin lokasuojat vai onko jotain eroja...mun mielestä näyttää samalta
hep taas. Mihinkäs olette kiinnittäneet runnerissa vinssipedin? Onko tuosta reijitetystä poikittais raudasta apuja joka on rungon etupäässä?
Olettekos mistä hommanneet runneriin alustan osia? -91 pitäisi löytää kallistuksenvakaajan yhdystangot eteen sekä taakse. Sekä "panhard"tangon puslat pitäisi kanssa uusia.
hep taas. Mihinkäs olette kiinnittäneet runnerissa vinssipedin? Onko tuosta reijitetystä poikittais raudasta apuja joka on rungon etupäässä?
Siihen poikkipalkkiin ja runkoaisojen alapuolella on hyvät kiinnityskohdat... oiskohan ollu 12mm pultilla ja 1.25 kierteellä...
Olettekos mistä hommanneet runneriin alustan osia? -91 pitäisi löytää kallistuksenvakaajan yhdystangot eteen sekä taakse. Sekä "panhard"tangon puslat pitäisi kanssa uusia.
Tuolta oon tilaillu runneriin alustanosia ja muitakin osia
https://www.autonvaraosat24.fi/
juarikka90
14.03.2017, 10:47
mitä vaatii että mahtuu 33 renkulat alla pyörimään ja vieläpä että kääntymään?
millä et luvulla kamnattas vanteet hommata?
4runneri
14.03.2017, 17:01
Itellä on 60mm palikat korin ja rungon välissä. Vanne on 10x15 ja -12 et. Hyvin on mahtunu.
mitä vaatii että mahtuu 33 renkulat alla pyörimään ja vieläpä että kääntymään?
millä et luvulla kamnattas vanteet hommata?
33x10.50R15 menee just just semmoisenaan vakioalustaan orkkisaluilla eli 7x15 ET+8. Miinusmerkkisillä ottais jo kiinni. SDORI-palikolla näyttääkin järkevältä ilman sauvojen kirraamista.
Hep, eli auto on ollut virrattomana muutaman kuukauden. nyt kytkin akut kiinni ja tosiaan oikea vilkku palaa koko ajan, ei vilku vaan palaa. kaytin releen irti, ei vaikutusta. (onko vilkuilla vain 1 rele) sitten hätävilkkukatkaisimen, ei vaikutusta ja myös sulakkeen, ei vaikutusta???? etulasinpyyhkijän moottori päästi myös savut ulos, eli sielläkin oli nähtävästi virta vaikka pyyhkijat ei toiminut. ja tämä tarina on tosi....APUA!
Tutkin tossa lisää ja se sähköpuoli on kyllä aivan sekaisin...pyyhkijän johdot on irti kun se moottori kärvähti. kun laittaa pyyhkiän nyt vivusta nopeinmpaa asentoon vilkku pelaa normaalisti mutta mittaristossa syttyy merkkivaloja . kun laitan vilkun oikealle niin se toimii normaalisti, mutta merkkivalot sekä esim radio sykkii vilkun tahtiin...edelleen APUA
Onko nyt maadoitukset varmasti kunnossa?
Itsellänikin jonkinlaista maadoitusvikaa. Pari päivää sitten vilkut ei pelannut. Sulake sieltä oli mennyt. Vaihdoin sulakkeen ja sitten siitä seurasikin, että kun vilkun laittaa oikealle kaikki valot vilkkuu ja lämpötilamittari ym heiluvat. Takavalon ajovalossa välkkyy, muttei vilkku. Otin vilkun ja takavalon irti ja putsailin liittimiä (oli aikamoisen paskan peitossa) ja kokeilin, muttei vaikutusta. Sen jälkeen putsasin vielä lisää ja tarkistin johtoja jotka näyttivät olevan kunnossa. Mistä seuraavaksi alkaisi etsimään? En ole vielä kerennyt uudestaan kokeilemaan kun liittimet kävin toisen kerran läpi, että reistaileeko.
Niin. luultavasti maadoitusvika mutta MiSSÄ....laitoin narun jo kiinni kattoon...
problem solved, otin narun irti katosta....
Joskus muuan auto teki samanlaisia oireita ku oli poltin jotenkin palannut oudosti, se oli sisältä ihan valkoinen. Ja yhen auton kans etittiin maatto vikaa usempi tunti kunnes paljastu et polttimon lasiosa oli vaan enää huulilla siitä metalli kannasta.
Hep taas. Onko tuossa -91 2.4 dieselissä ykkönen syncronoitu? ei mene päälle kun paikallaan. Oliskohan minkämoinen rojekti ehjätä? käykö joku muu loota tuohon? kiitos
jomppe86
01.05.2017, 18:11
Vaihappa redlinen öljyt siihen laatikkoon niin rupee todennäkösesti pelaan... aika tyypillinen homma.. se ykkönen menee päälle jos annat auton rullata ja kokoajan pukkaat ykköstä päälle niin lopussa lopsahtaa pesään... ite vaihoin öljyt niin rupeaa pelaan
Marriuzi
02.05.2017, 16:02
Kertokaapa onko tuo 4runnerin takalasin releboxissa vika ku nappia painamalla pitäs lasin laskeutua mut mitää ei tapahdu vaan releboxissa naksuu!!
Sama boxihan pyörittää takalasin pyyhintäkin!? Mut ei toimi sekään.
Vai oisko moottori jumissa tai jotain?!:confused:
Olisko kellään vinkkiä mistä löytys 4runneriin takatukivarsien puslat edukkaasti vai onko mahdoton yhtälö että löytyy ja vielä edullisesti😎😎
jomppe86
03.07.2017, 21:38
Katoppa semmoselta sivulta kuin milnerofroad
jomppe86
03.07.2017, 21:40
Joo elikkä tämä tyypillinen vetoakselin lonkkasu vika runnerissa .. mistä laakeri ja millanen homma vaihtaa
HiluxMan
04.07.2017, 05:07
problem solved, otin narun irti katosta....
Muille voisi olla hyötyä jos kertoisit, mikä oli ratkaisu ongelmaan?
Katoppa semmoselta sivulta kuin milnerofroad
No siellä näky olevan...
4runneri
09.10.2017, 16:21
Mikä vikana 4runnerin kytkimessä kun kytkin heitti irrottamasta? Kytkin alko ajossa vaan irrottaan huonommin ja huonommin lopussa ei vaihteita saanu enää päälle. Vaihdoin pääsylinteriin sisuskalut ja apusylinterin hommasin uuden ja on ilmattu ja ilmattu mutta männän liike on ja pysyy mitättömänä. Mistä se voi vielä valskata???
Ollut muutaman viikon tuollainen -91 4runnerin reuhka 2.4td koneella. Alkoi ilmenemään sellaista vikaa, että välillä tekee kuskin sähkölasia käytettäessä, välillä vilkulla ja lasinpyyhkijällä häviää kaikki sähköt mittaristosta ja puhaltimesta. Samalla surisee joku rele kun yrittää jotain noista käyttää. Palaa normaaliksi kun lopettaa. Ja välillä kaikki edellä mainitut pelaa normaalisti.
No aloin eilen illalla sitten tutkiskelmaan, otin virtalukon pohjasta liittimen irti ja vähän rasvailin, samalla heiluttelin muita johtoja siinä rattiaksilan lähistöllä ja ei vaikutusta. Laitoin sitten liittimen takaisin kiinni ja aloin koittelemaan, niin jäi vasen vilkku päälle palamaan yhtäjaksoisesti. Oikea vilkku toimii silti normaalisti. Vilkku myös syttyy uudestaan kun käyttää akun kengän irti ja laittaa takaisin. Eli ei sammu enään ollenkaan. Myös mittaristossa palaa vilkun merkkivalo. Sitten koitin ajovaloja, niin ne pelasi, mutta jäivät myös päälle vaikka ne viiksestä sammutti. Valot ei syty itsellään kun käyttää akunkengän irti.
Sen verran siinä vielä kokeilin, että laitoin lisämaadoituksen akun miinukselta runkoon ja koitin ottaa kaikki vasemman puolen vilkun polttimot irti. Ei vaikutusta probleemaan. Välillä ajossa myös hehkun valo vilkahteli ja kierroslukumittari heitteli. Tuo virtalukon liittimen irrotus ei vaikuta mitenkään valojen/vilkun päälle jääntiin. Otin myös kuskin ovesta kaikki sähköikkunoiden ja muut liittimet irti, ei vaikutusta.
Seuraavaksi ajattelin katsella loput polttimot läpi, koittaa tutkia vetokoukun johtosarjaa ja konehuoneen johtosarjoja kun ei nyt ihan heti osaa sanoa missä vika voisi olla. Auton oma jännitemittari näyttää ajossa hyviä latauslukemia, mutta n.viikossa meni akku tyhjäksi seisonnassa. En ole vielä mitannut latausjännitettä. Äkkiseltään joltain maavialta haisee, mutta en oikein osaa paikallistaa...
Kaikki vinkit ja arvaukset otetaan vastaan kiitollisina.
Marriuzi
06.12.2017, 23:06
Miten runnerin vääntösauvoja säädetään? Miten se toimi? Miten tietää onko säädetty tappiin vai ei?
Miten runnerin vääntösauvoja säädetään? Miten se toimi? Miten tietää onko säädetty tappiin vai ei?
Nosta auton etupää ilmaan, sitten suurinpiirtein b pilarin kohdalla auton alla on muistaakseni 24mm pultinpää, siitä kireemmälle ni kiristyy... ensin kuitenkin PITÄÄ putsata siitä pultista kierteitä niin hyvin ku vaan pystyy ja vaikka vähä jotain voiteluainetta päästää että pultti pyörii hyvin.
Iltaa, viikon seisonnan jälkeen runneri ulos (heti kun olin takalasin käsin nostanu paikalleen) lähin ajoon kevyt kiihdytys ja mukava ääni kuskinpuolelta ihan ku hammasratas sutis tai ei kohtaa toisiaan siis sen kuuloinen ääni loppu ku pysähty napalukot pois päältä uudestaan liikenteeseen niin reilu 50 km/h tunnissa ääni takasin.. mikähän iski?
Voisko napalukot jumittaa...vaseliinit menny jäykäksi pakkasessa. Pura, putsaa ja voitele napalukot, mutta älä laita sitä tallin jäykintä vasukkaa lukon täydeltä vaan jotain notkeampaa kohtuudella.
Voisko napalukot jumittaa...vaseliinit menny jäykäksi pakkasessa. Pura, putsaa ja voitele napalukot, mutta älä laita sitä tallin jäykintä vasukkaa lukon täydeltä vaan jotain notkeampaa kohtuudella.
Mikähän olis semmonen sopiva vaseliini?
Ite on tullut laitettua joskus paksua vaihteistoöljyä jota meil käytetään töis teollisuuskoneissa, ja joskus olen vaseliiniin sekoittanu peräöljyä et saanu notkeemmaksi. Mut se siin ehkä tarkeintä on ettei tunge koko napalukkoboksia täyteen. Ellet ole ennen avannu napalukkoja, niin avatessa hoksaat kyllä miksei liikaa kannata laittaa.
Hei. Mitä dokumentteja/mittakuvia alustankorotukseen (45mm) vaaditaan muutos katsastuksessa ? Ja eikö G luokan ajoneuvossa auton maksimi korotus ole 150mm. Kitös
Mistä löytää -92 4runneriin uudet alatukivarren puslat kellään tietoa ? Ja kiitos paljon vastauksista. !
Osaakos joku neuvoa mistä löytäisin hieman pidemmät kallistuksenvakaajan päät kun innostuin hieman korottamaan autoa. Vakiomittaset ei taida toimia niinkuin niiden kuuluisi toimia?
hiluvitkutin
14.09.2018, 16:46
Osaakos joku neuvoa mistä löytäisin hieman pidemmät kallistuksenvakaajan päät kun innostuin hieman korottamaan autoa. Vakiomittaset ei taida toimia niinkuin niiden kuuluisi toimia?
Rälläkkä, pyöröterästä ja hitsikone.
Vai pystykös siihen tekemään ne vaikka kierretangosta.
Miksei toimi ?
En tiedä, sillä kysyinkin. Jos toimii niin sitten laitan vakiomittaset kiinni. Halusin vaan varmistaa asian.
No nyt alkoi suunnittelun kukkanen eli takaikkuna temppuilemaan. Auki asentoon menee ongelmitta mutta kiinni laitettaessa jää noin 10 senttiä auki ja alkaa herätyskellolta kuulostava hälytysääni.
Tappokirves
08.10.2018, 15:28
Päivettiä!
Ostin -92 runnerin 3.0 bensalla. Startti naksuu välillä eli ei edes pyöräytä. Mistä saisi solenoidin kärjet tähän? Vironsivuilla olis myös uusi startti alta satasen mutta se on vaan 1kW eli eikös se ole aika tehoton kylmillä pakkasilla? Vai riittääkö siinä teho jos akku on kunnossa.
On muuten perkeleen hyvä peli.
No nyt alkoi suunnittelun kukkanen eli takaikkuna temppuilemaan. Auki asentoon menee ongelmitta mutta kiinni laitettaessa jää noin 10 senttiä auki ja alkaa herätyskellolta kuulostava hälytysääni.
Kiitoksia neuvoista. Ongelman ratkaisu oli että luukku ei ollut antureitten mukaan kiinni.
Nyt tapellaan sitten päästöjen kanssa. Ensiksi oli co kierroksilla liian korkea. vaihdoin erittäin likaisen ilmanputsarin uuteen mikä sai aikaan sen että meni muutkin arvot sekasin. lambda arvo oli ok. Autossa katalysaattori mallia biltema mikä speksien mukaan piti käydä 3 litraseen bensakoneeseen. Mutta olisiko kuitenkin liian tehoton kyseiseen kulkineeseen? Vaiko missä vika???
Nyt tapellaan sitten päästöjen kanssa. Ensiksi oli co kierroksilla liian korkea. vaihdoin erittäin likaisen ilmanputsarin uuteen mikä sai aikaan sen että meni muutkin arvot sekasin. lambda arvo oli ok. Autossa katalysaattori mallia biltema mikä speksien mukaan piti käydä 3 litraseen bensakoneeseen. Mutta olisiko kuitenkin liian tehoton kyseiseen kulkineeseen? Vaiko missä vika???
Olisiko kenelläkään heittää linkkiä mistä löytyisi kyseiseen härveliin varmasti käypänen katalysaattori?
Mahtaakohan siellä lambda toimia varmasti, ite aloittaisin siitä, enkä välttämättä laittas halvinta tarvikemallia.
Minkä kokoselle putkelle se katti on
Mahtaakohan siellä lambda toimia varmasti, ite aloittaisin siitä, enkä välttämättä laittas halvinta tarvikemallia.
Minkä kokoselle putkelle se katti on
51mm Bilteman katti 79-802
Kyllä varmaan piisaa tuo katti, itellä on omassa vähä turhan suuresta putkesta tehty pakoputki ja iso katti niin pitää aina huudattaa vähä autoa että saa päästöjä
minulla rassuutti päästöt mazdassa,viaksi paljastui motonet lampda.
Tappokirves
02.11.2018, 21:08
Etanoli muutossarja kiinnostais laittaa 3.0 bensarunneriin. Mitäs kaikkea muutosta se vaatisi itse laitteiston lisäksi? Osaako joku heittää polttoainelinjojen letkujen paksuuden ja pituutta paljon tarvis ostaa etanolin kestävää letkua.
Minulla on aikaa vähän koska kaiken ajan vietän töissä niin olisi kiva tietää mitä kaikkea ostaa varastoon valmiiksi että saa vain niputettua kasaan.
Marriuzi
13.11.2018, 20:44
Olin tuossa vaihtamassa runneriin apulaitehihnoja ja kun laturin hihnaa pois ottaessa kampiakselin päästä niin huomasin et se hihnapyörän kehä liikkuu edestakaisin kampiaksen suuntaisesti ja kehää voi pyörittää paikallaan. Siis tavallaan voi pyörittää paikallaan sitä urakehää jos nyt joku tajus mitä tarkotan.😁
Googlettelin jo asiasta nii jos nyt ymmärsin oikein nii se on joku harmoninen pyörä ja sen kehän kuuluu pyöriä vapaasti. Sitten kyllä rupesin epäilee et ei kait sen kuulu niin pyöriä, vai kuuluko? Eihän siitä esimerkiksi pysty ajoitusta lukemaan jos pyörii miten sattuu. Kertokaapa tietäjät onko normaalia vai meneekö pyörä vaihtoon?
3vze moottori kyseessä.
Marriuzi
13.11.2018, 20:53
Olin tuossa vaihtamassa runneriin apulaitehihnoja ja kun laturin hihnaa pois ottaessa kampiakselin päästä niin huomasin et se hihnapyörän kehä liikkuu edestakaisin kampiaksen suuntaisesti ja kehää voi pyörittää paikallaan. Siis tavallaan voi pyörittää paikallaan sitä urakehää jos nyt joku tajus mitä tarkotan.
Googlettelin jo asiasta nii jos nyt ymmärsin oikein nii se on joku harmoninen pyörä ja sen kehän kuuluu pyöriä vapaasti. Sitten kyllä rupesin epäilee et ei kait sen kuulu niin pyöriä, vai kuuluko? Eihän siitä esimerkiksi pysty ajoitusta lukemaan jos pyörii miten sattuu. Kertokaapa tietäjät onko normaalia vai meneekö pyörä vaihtoon?
3vze moottori kyseessä.
https://youtu.be/MxTkxXNllqg
Tuossa tubevideo vähän samanlaisesta heilumisesta. Mulla ei ihan noin paljoo heilu. Enemmän heiluu akselin suuntaisesti kun hihnan suuntaisesti.
BJ-40/76
13.11.2018, 23:40
Olin tuossa vaihtamassa runneriin apulaitehihnoja ja kun laturin hihnaa pois ottaessa kampiakselin päästä niin huomasin et se hihnapyörän kehä liikkuu edestakaisin kampiaksen suuntaisesti ja kehää voi pyörittää paikallaan. Siis tavallaan voi pyörittää paikallaan sitä urakehää jos nyt joku tajus mitä tarkotan.
Googlettelin jo asiasta nii jos nyt ymmärsin oikein nii se on joku harmoninen pyörä ja sen kehän kuuluu pyöriä vapaasti. Sitten kyllä rupesin epäilee et ei kait sen kuulu niin pyöriä, vai kuuluko? Eihän siitä esimerkiksi pysty ajoitusta lukemaan jos pyörii miten sattuu. Kertokaapa tietäjät onko normaalia vai meneekö pyörä vaihtoon?
3vze moottori kyseessä.
Siis tuo hihnapyörän moniurahihnan kehä on irti?
Onko tuossa hihnapyörässä värinänvaimennin?
Jos on, niin kampiakseliin pultattavan osan ja moniurahihnapyörän väliin on vulkanoitu kumia.
Ja nyt tuo vulkanointi on pettänyt. siis rikki.
Tarkista että tuo kampiakselin päässä oleva osa on kunnolla kiinni kampiakselissa.
Noita hihnapyörän värinänvaimentimia on mennyt rikki mm. Wolkkareissa. (siis kumi irtoaa raudasta, ja hihnapyörä alkaa elää omaa elämää....)
WV Trasportterissa tuohon on jo tehtaalla varauduttu; siellä on "pultti" joka ottaa kiinni, kun kumi pettää. Ja kirjaimellisesti hakkaa kuuluvasti, varsinkin pienillä kierroksilla.
Toyotassa tuo on niin harvinaista, että noita "korjaus äänimerkkilähteitä" ei ole (siis voi irrota ilman ennakkovaroitteluja).
Mutta oikeasti, jos tuo on irti, niin ei parane itsestään, vaan murustelee kumia kokoajan vähemmäksi, ja lopuksi tuo hihnapyöräosa voi lähteä pois paikaltaan; särkee siinä ohimennen syylärin ja jotain muuta pientä....
ja kun ohjaustehostin heittää toimimasta, niin voi käydä terveydenpäälle.
-> Minä en ajaisi....
Toi limppu on kiinteä kampuran päässä, isolla pultilla kiinni ja menee vaan yhteen asentoon (yksi urahahlo) ja lisäksi tohon limppuun tulee neljällä pultilla vielä yksi kiilahihnapyörä kiinni, tai en tiiä minkälainen tulee jos on ilmastointi...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4101&pictureid=152116
hiluvitkutin
14.11.2018, 08:04
Ootko sen irti käyttänyt?
Tuossa videolla vaikuttas että ois löysällä, kulunut tms.
Marriuzi
15.11.2018, 00:18
Siis tuo hihnapyörän moniurahihnan kehä on irti?
Onko tuossa hihnapyörässä värinänvaimennin?
Jos on, niin kampiakseliin pultattavan osan ja moniurahihnapyörän väliin on vulkanoitu kumia.
Ja nyt tuo vulkanointi on pettänyt. siis rikki.
Tarkista että tuo kampiakselin päässä oleva osa on kunnolla kiinni kampiakselissa.
Noita hihnapyörän värinänvaimentimia on mennyt rikki mm. Wolkkareissa. (siis kumi irtoaa raudasta, ja hihnapyörä alkaa elää omaa elämää....)
WV Trasportterissa tuohon on jo tehtaalla varauduttu; siellä on "pultti" joka ottaa kiinni, kun kumi pettää. Ja kirjaimellisesti hakkaa kuuluvasti, varsinkin pienillä kierroksilla.
Toyotassa tuo on niin harvinaista, että noita "korjaus äänimerkkilähteitä" ei ole (siis voi irrota ilman ennakkovaroitteluja).
Mutta oikeasti, jos tuo on irti, niin ei parane itsestään, vaan murustelee kumia kokoajan vähemmäksi, ja lopuksi tuo hihnapyöräosa voi lähteä pois paikaltaan; särkee siinä ohimennen syylärin ja jotain muuta pientä....
ja kun ohjaustehostin heittää toimimasta, niin voi käydä terveydenpäälle.
-> Minä en ajaisi....
Joo siis se moniurahihnan kehää voi pyörittää paikallaan. Siis kyllä näyttäs et siinä jotain on välissä ja on nyt vaan pettänyt. Huomasin sen tosiaan kun olin ottamassa pois vanhaa laturin hihnaa nii ihmettelin et miten tuo noin liikkuu. En tiedä kuinka kauan se on ollu noin, auto kumminkin toiminu moitteetta. Auto on ollut hihnan vaihtojen jälkeenkin käynnissä ja käynyt hyvin. Siis samalla vaihtu tehostimen kiilahihnakin.
Voin ottaa videon itse ongelmasta ja laittaa sen tänne näkyville jos tänne voi videoita liittää....
Marriuzi
15.11.2018, 00:24
Juurikin samanlainen kuin HV:n laittamassa kuvassa mutta tuota laturin moniurakehää voi pyörittää paikallaan.
Marriuzi
15.11.2018, 00:26
Ootko sen irti käyttänyt?
Tuossa videolla vaikuttas että ois löysällä, kulunut tms.
En ole käyttänyt irti. Tuo video ei ole mun autosta.
Marriuzi
15.11.2018, 00:47
Lainasin HV kuvaa ja merkkasin valkosella nuolella moniurakehän jonka pyörimisestä on puhuttu ja vihreällä keskipultin joka on tiukalla eikä limppu muutenkaan ole rikki tai väpätä pyöriessä.
Täytyy ottaa se video niin saatte selvemmän kuvan. 😆
Jos toi pyörä pääsee vapaasti pyörimään kampuran päässä niin sitte on se lukituskiila päässy sieltä hukkumaan tai jotain... kuulostaa kyllä oudolta, kun toi pulttikin kiristetään aika tiukkaan... onko jakoremmi vaihdettu hiljattain ?
Marriuzi
21.11.2018, 18:50
Nyt sain videon otettua hihnapyörästä.Yritin liittää tiedostoo mut eipä onnistunu. Onnistuukohan jotenkin muuten?
Marriuzi
25.11.2018, 23:03
Tässä video hihnapyörästä. Koittakaa saada selvää. 😆
https://youtu.be/1GZWCbZcrvA
Arska-tehtaalta
26.11.2018, 12:12
Vulkanointi pettäny dampperista, jos siinä on sellane
hiluvitkutin
26.11.2018, 12:28
Eiköhän se selviä ku otat sen irti?
Eiköhän se selviä ku otat sen irti?
Joo, lopeta jo ajot ens tilassa ja purkamaan. Kohta hajoo jotain muutakin.
Marriuzi
27.11.2018, 13:31
Jakoremmiä ei ole vaihdettu lähiaikoina. Kai siinä jokin vulkanointi on välissä ja nyt se on pettänyt. Taitaa olla vaihto kelponen tuo hihnapyörä. Eipä ole koskaan ennen tullut tuollaista vastaan muissa autoissa.
Kyselin jo merkkiliikkeestä tuota pyörää, eipä ollut saatavilla siellä.
Joo auto ei nyt oo liikkunu vähään aikaan kun on tehty voimansiirtoremonttia. :D
Kiitoksia vastauksista!
Kyselin jo merkkiliikkeestä tuota pyörää, eipä ollut saatavilla siellä.
Joo auto ei nyt oo liikkunu vähään aikaan kun on tehty voimansiirtoremonttia. :D
Japanista uus orkkis n. 240€ kaikkine kuluineen: https://www.amayama.com/en/part/toyota/1340865011
Tuolla jorinaa samasta aiheesta: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140349
HiluxMan
27.11.2018, 18:15
Tuon kuvan perusteella siellä kumia välissä. Videon poerusteella se olisi pettänyt.
Tappokirves
29.11.2018, 07:26
Onko kukaan tehny runneriin takaluukun modifiointeja jolla sais lasinnostomekanismin ittuun ja tekis yläpuolisen luukun joko lasikuidusta tai pellistä? Mulla on jo villi visio mutta jos jollain on kokemusta tai ideoita kuvineen antaa nii kahtosin mielellään. Talven aikaa käynnistyy tämä projekti niin teen sitten ihan projektitopikin aiheesta...
BJ-40/76
30.11.2018, 00:41
Jakoremmiä ei ole vaihdettu lähiaikoina. Kai siinä jokin vulkanointi on välissä ja nyt se on pettänyt. Taitaa olla vaihto kelponen tuo hihnapyörä. Eipä ole koskaan ennen tullut tuollaista vastaan muissa autoissa.
Kyselin jo merkkiliikkeestä tuota pyörää, eipä ollut saatavilla siellä.
Joo auto ei nyt oo liikkunu vähään aikaan kun on tehty voimansiirtoremonttia. :D
Kiitoksia vastauksista!
Siis marmorilta ei saa rekisteri/valmistusnumerolla?
Kuulostaa uskomattomalta. Minä tarkistasin uudelleen....
Mutta hinta voi olla esim. tuplat, kuin noissa nettitoimituksissa.
Hyvä että löyty vika.
Marriuzi
04.12.2018, 12:28
Onko kukaan tehny runneriin takaluukun modifiointeja jolla sais lasinnostomekanismin ittuun ja tekis yläpuolisen luukun joko lasikuidusta tai pellistä? Mulla on jo villi visio mutta jos jollain on kokemusta tai ideoita kuvineen antaa nii kahtosin mielellään. Talven aikaa käynnistyy tämä projekti niin teen sitten ihan projektitopikin aiheesta...
Itse en ole tehnyt modifointeja vaan korjasin takaluukun ja nyt on lasi laskenu/noussu alkuperäiseen tapaan.
Marriuzi
05.12.2018, 14:02
Onko muuten kukaan tilannut tuolta rockautosta mitää? Onko kokemusta millainen bulju?
Näyttäs saavan kaikenlaista osaa ja ihmeen halvalla!
https://www.rockauto.com
Onko muuten kukaan tilannut tuolta rockautosta mitää? Onko kokemusta millainen bulju?
Näyttäs saavan kaikenlaista osaa ja ihmeen halvalla!
https://www.rockauto.com
Monta kertaa monenlaista, kuten varmasti moni muukin. Tavarat tulee jopa 3 päivässä tänne, kunhan maksaa tullin ja alvin suoraan Rockauton sivuilla valmiiks. Muuten jees, mutta välillä hyppii ihmeellisesti lähetykset eri paikkoihin jos useampaa eri tavaraa ostelee.
Arska-tehtaalta
09.12.2018, 00:09
Löytyskö korjauspelleille jotain sourcee? Lähinnä takahelmoja tartteis...
Arska-tehtaalta
29.12.2018, 22:47
Pellit on nyt pienempi ongelma, vääntelen suorasta pellistä.
Mutta, kannentiivisteet keittelin paskaksi. Onko kokemuksia ebayn halpis pakosarjoista, josko sellaset vaihtus pahvien myötä :)
Olisiko kellään tietoutta miten kytketään 4runnerin virtalukkoon timeri? Valmista johtosarjaa minulla ei ole. Timerin boksilta lähtee punainen, sininen ja vihreä piuha. Kaverin Hj:stä mallailtiin ja siinä jää sininen käyttämättä kokonaan ja tällä asennuksella ei ainakaan runnerissa pelitä.
Marriuzi
23.01.2019, 23:35
Olin tuossa vaihtamassa runneriin apulaitehihnoja ja kun laturin hihnaa pois ottaessa kampiakselin päästä niin huomasin et se hihnapyörän kehä liikkuu edestakaisin kampiaksen suuntaisesti ja kehää voi pyörittää paikallaan. Siis tavallaan voi pyörittää paikallaan sitä urakehää jos nyt joku tajus mitä tarkotan.😁
Googlettelin jo asiasta nii jos nyt ymmärsin oikein nii se on joku harmoninen pyörä ja sen kehän kuuluu pyöriä vapaasti. Sitten kyllä rupesin epäilee et ei kait sen kuulu niin pyöriä, vai kuuluko? Eihän siitä esimerkiksi pysty ajoitusta lukemaan jos pyörii miten sattuu. Kertokaapa tietäjät onko normaalia vai meneekö pyörä vaihtoon?
3vze moottori kyseessä.
Tuossa jokin aika sitten sain tämän rojektin päätökseen tuon hihnapyörän osalta. Eli paskana se oli enkä tiiä miks. Oisko vaan aika tehny tehtävänsä et se kumi pettäny välissä. No tilasin uuden tuolta sit https://www.trodo.fi/hihnapyora-kampiakseli-febest-tds-3vze
Nyt paikallaan ja toimii. Kiitos kaikille jotka olitte mukana tässä ihmetyksessä kertomassa omia näkemyksiä.
Tässä vielä tarkempi video vanhasta joka rikki! :D
ttps://youtu.be/lxqsemEt_Ns
Marriuzi
23.01.2019, 23:45
Joo siis tuo ylempi linkki ei toimi ku jäi "h" pois.
Mut laitampa uudestaan.
https://youtu.be/lxqsemEt_Ns
Oliko tossa joku vulkanointi välis vai onko se ihan prässäämällä ollu kiinni... mietin vaan oisko sen saanu fiksattua esim kemppiliimalla :D
Samppa79
24.01.2019, 12:40
Oliko tossa joku vulkanointi välis vai onko se ihan prässäämällä ollu kiinni... mietin vaan oisko sen saanu fiksattua esim kemppiliimalla :D
Jonkun olen korjannut sorvaamalla kumin paikalle holkin, lämmöllä ja loctitella paikalleen.
Samppa79
24.01.2019, 12:44
Onko kukaan tehny runneriin takaluukun modifiointeja jolla sais lasinnostomekanismin ittuun ja tekis yläpuolisen luukun joko lasikuidusta tai pellistä? Mulla on jo villi visio mutta jos jollain on kokemusta tai ideoita kuvineen antaa nii kahtosin mielellään. Talven aikaa käynnistyy tämä projekti niin teen sitten ihan projektitopikin aiheesta...
Kahteen luukkuun olen tehnyt kiskot uudelleen ja toimivat myös talvella. Lasin alareinaan rosterista uusi peltu-u kanttaamalla. Kumi väliin ja painastaan lasiin kiinni. Sen u:n alapuolelle 6mm:n rosterilangasta vääntää uudet liukupinnat ja sorvaa pom:sta uudet rullat. Jos hampaita on rikki, ne voi hitsata ja viilata jiiriin.
Marriuzi
24.01.2019, 18:26
Oliko tossa joku vulkanointi välis vai onko se ihan prässäämällä ollu kiinni... mietin vaan oisko sen saanu fiksattua esim kemppiliimalla :D
Kyllä siinä on välissä joku kumi/vulkanointi tai muu sellanen. Ois kait sen voinu korjata jollain konstilla, mut ku uuden sai ihan kohtuu hintaan tuolta trodolta.
Itse itselleni vastaten jos muut painii saman asian kanssa elikkäs HKS timer typo 0 kytkentä virtalukolle
TIMER - VIRTALUKKO
Sininen - 7
Punainen - 3
Vihreä - 1
Musta - Maa
Harmaa - Maa
7 ja 2 johtolenkillä vielä yhteen
Tappokirves
08.03.2019, 13:21
Mulla rupes välkyttämään moottorin varoitusvaloa kesken ajon seuraavasti: 1.2.3.4.5 *lyhyt tauko* 6. *Pitkä tauko* ja sama uudestaan. Onko vikakoodi silloin 51? Mitä se mahtaa tarkoittaa? 1992 3.0 bensa runneri
Toimi normaalisti, lämmöt pysy kurissa eikä muutakaan mainittavaa ollut käyttäytymisessä. Autossa on ilmastointi...
https://www.troublecodes.net/toyota/toyota-92-95-pickup-or-4runner-3-0l-or-93-94-t100-3-0l/
Sistonen
30.07.2019, 15:43
Moro!
Onko nyt niin että mulla on se helvatan kallis takaluukun lasin ohjausboksi pimeenä? Tähän asti pelannut, nostimen moottorin aikanaan uusin ja ne nostohässäkkä kiskot, hyvin on rasvattu ja aika ajoin oon suhuuttanut silkkaria kumiohjaimiin.
No näillä kuumilla keleillä takaikkuna tieten aina auki ajellu. Yhtenä päivänä huomasin ettei lasi nouse enään ylös, ei ollut kokonaan auki, mutta alaspäin laski kyllä ihan normisti. No minä tutkimaan takaluukkua ja johdotuksia, ei mitään vikaa!! Lopun peleissä vedin lasinnostimen moottorin johdot poikki ja surrasin ne toisen kätisesti yhteen, jo nousi takalasi iloisesti ylös, mutta eipä taasen laskenutkaan alas!! Veivasin samaa usempaan kertaan ja aina sama homma. No sitten ku tallille pääsin ihmettelemään rauhassa hoksasin ettei rele napsu lasia nostettaessa kun nostimen moottori on kytketty oikeinpäin, mutta laskettaessa napsuu. Ja sama homma kun kytkee moottorin väärin päin. Sitten kävi mielessä että lasin nostimen nappi on aina välillä vittuillut juuri ylöspäin nostettaessa. Vituttaa koko saatanan takaluukku. Ihan hyvä ku toimii mutta tuommosena kyllä aivan hyödytön.
Elikä nappi morjes vaiko se ohjainboksi?
Vaiko onko sielä omat irtoreleensä ylös ja alas laskulle?
pari pientä relettä siellä muistaakseni on, mittaamalla selviää onko nappi vai rele
Technics
15.12.2019, 01:45
Tuli vähä tuosta nelivedon käyttötopikista mieleen... Minkäslaisia jousia sitä on runnerin peräpuolella hyväksi havaittu? Oon vähä kiroillu aika kovaa takapäätä, pompottelee kiharoissa eikä pitoja oikeen ole. Tällä hetkellä siellä on vakiojouset + sisällä jotkut edellisen laittamat apujouset ja trailmasterin pidemmät iskarit. Auto on kohtuu hyvin tasallaan eli perän ei tarviis nousta eikä laskea. Tuo jousipatentti ei kuitenkaan vaikuta kovin toimivalta jotenka mitä tilalle?
Tuli vähä tuosta nelivedon käyttötopikista mieleen... Minkäslaisia jousia sitä on runnerin peräpuolella hyväksi havaittu? Oon vähä kiroillu aika kovaa takapäätä, pompottelee kiharoissa eikä pitoja oikeen ole. Tällä hetkellä siellä on vakiojouset + sisällä jotkut edellisen laittamat apujouset ja trailmasterin pidemmät iskarit. Auto on kohtuu hyvin tasallaan eli perän ei tarviis nousta eikä laskea. Tuo jousipatentti ei kuitenkaan vaikuta kovin toimivalta jotenka mitä tilalle?
ite jouduin tekemään takarungon uusiksi taka-akselin etupuolelta alkaen, niin vedin suoralla rhs:llä perään asti ja tiputin jousien kiinnikkeitä parikymmentä senttiä alaspäin alkuperäsiltä paikoiltaan. ihan hyvän pehmeä oli ja sopivan korkea 37" renkaille.
Jussi Heinonen
15.12.2019, 06:31
Mä laitoin aikanaan omen jouset ja iskarit omaani, ja on kyllä selkeä parannus vakioihin. Nousee kyllä jonkun verran. Mutta kun sulla on nyt siellä jotkut lisävieterit, niin voisit ensin kokeilla heittää ne pois sieltä. Jos tippuu liikaa niin uudet vakiot/omen jouset tilalle. Kierrevieterit on aika paljon edullisempia kuin lehtijouset, joten joka tavalla hintansa arvoinen päivitys.
Hei kaikki (up-95) 4runnerin omistajat, voitteko kertoa paljonko diesel 2.4/3.0 motti kiertää 100km/h nopeudessa, kun alla normikokoiset renkaat?
Olisko kulutustietoja..kaupunki/maantie?