PDA

View Full Version : UPS toiminta

Nerd-O
13.03.2015, 12:31
Täälläkin palstalla on varmaan noita kavereita mitkä toimittaa paketteja ympäri suomea. Sain tänään kokea todella hienoa palvelua UPS:ltä. Saksasta tilaamani auton osat, mitkä on muuten kuukauden toimitusajalla on onnistuneesti kadonnut kun UPS on toimittanut paketin suoraan kotiovelle ja jättänyt sen paketin siihen kotiovelle, ilman että kukaan sitä pakettia kuittaa. MITÄ VITTUA IHAN OIKEESTI?!?!?!? Kuinka tampiota porukkaa UPS:llä on töissä? Kuka jättää paketin etuovelle kaupungissa??? Jossain maalla tuo nyt voi jopa toimia, mutta kaupungissa missä kuka tahansa voi kävellä siitä oven ohi ja ottaa sen vitun paketin mukaansa. Osat on vielä toimitettu keskiviikkona keskellä päivää. Ei mitään lappua, ei mitään pakettia. On kuulemma mahdotonta soittaa asiakkaalle. Kumma juttu kun Itellakin osaa soittaa asiakkaalle. Olisivat nyt etukäteen soittaneet että tälläinen paketti tulossa, mihin aikaan saa toimittaa. Tai vaihtoehtoisesti sanoneet ettei toimitus onnistu kello 16 jälkeen niin olisin hakenut sen paketin. Mutta nyt ilmeisesti lähettäjä vaatii UPS:ltä korvauksena tuon lastin arvon ja minä odotan jälleen sen helvetin kuukauden niitä osia!!!!!

Kyllä muuten pikkusen vituttaa kun auto piti saada nippuun viikonloppuna ja ens viikolla ois ollut kovaa ajoa, mutta eih.. VITUN UPS!!!!!!!!!!!

Lisätään vielä sen verran, että noita osia ei saa suomesta mistään. Maahantuojalla on 4-8vk toimitusaika ja tavaran hintakin on melkein nelinkertainen. Ainoa maa mistä nuo löytyi oli saksa. Sitä en tiedä mistä ne niille sitten tulee, mutta huomattavasti halvemmat ne oli.

Palex
13.03.2015, 14:29
Kyllä tuo lähetysten kotiinkuljetus on suurimmaksi osaksi ihan perseestä, oli sitten kuriirina mikä yhtiö vain! Lähinnä kaikki ongelmat syntyy juurikin siitä, että ei voida soittaa ennen lähetyksen toimittamista.

Eräänkin kerran, olikohan DHL kyseessä, niin pakettia oli tyrkytetty ovelle keskellä päivää, ja tottakai soittamatta. Lapussa luki että sovi netissä uusi toimitusaika. No minäpä sovin seuraavalle päivälle kello 15.30 uuden ajan, ja kirjoitin vielä lisätietoihin että soittaa vielä kun on tulossa. Seuraavana päivänä onneks pääsin duunista vähän aikaisemmin, kun se jätkä tuli paketin kanssa ovelle klo14, ja ei tietenkään soitellut mitään! Ihme touhua...

Toki, kyllä joskus homma pelaa oikein mallikkaastikin, ja kuski soittaa hyvissä ajoin, eikä ongelmia muodostu.:) Yhdellä pikku puhelulla kaikki olis niin paljon helpompaa...

Luoppis
13.03.2015, 15:01
Näin käy, kun huolintaliikkeet palkkaavat jakeluun sen halvimman alihankkijan. Mitään perehdytystä ei anneta, eikä korkeammallakaan tasolla ketään kiinnosta, jos kuskit perseilee. Riittää, että tavara liikkuu ja kaikilla on kiire johonkin.

Nostokurki
13.03.2015, 15:14
Laitappa googleen hakusanaksi "vitun ups" :D

Palex
13.03.2015, 15:24
http://hs13.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305682943189?ts=541

Korpikumpu
13.03.2015, 15:34
Meikäläisellä ei oo ollu kun hyviä kokemuksia paikallisesta alihankkijasta. Joka kerta ovat tuoneet paketit ovelle ja jos en oo ollu paikalla, niin on sovittu, että mihin jätetään.

Tosin viimeksi kävi vahinko kuskilla ja ajo hateloon pakettia tuodessa. Aavistelin tämän tapahtuman, koska tiesin tien olevan huonossa kunnossa, mutta en saanut kuskia kiinni. Olisin ilmoittanut, että tuo toiseen paikkaan. Noh, ukkohan se soitteli sitten päivällä, että paketti olis tulossa, mutta auto on ojassa. Järjestin sitten traktorin sälliä kiskomaan ja paketin se toi toiseen paikkaan. Hyvin toimii.

Ja lukemattomia kertoja on kamaa tullut, mutta kai se on täällä maalla toista sitten :D

Gary Grand
13.03.2015, 15:45
:cool:Kyllä maalla on mukavaa..:D

Mulle kans tullut kamaa kotiovelle moneen kertaan ja ainoan kerran kun homma ei toiminut, oli kyse siitä ettei lähetti voinut pakettia jättää kun ketään ei ollut kotosalla, saati soittaa paikalla poiketessaan.:mad:

moggirange
13.03.2015, 16:23
Useita kymmeniä toimituksia on UPSin kautta tullut ja joka kerta ovat soittaneet ennen tuontia.

Pafo
13.03.2015, 18:34
On vähän sitä kun tätä tapahtunut näitten kanssa...

Hauskinta (näin jälkeenpäin) oli sen kerran kun vupsista-kuski tosiaan soitti ja sovin sen kanssa että tuo sen laatikon työpaikan parkkipaikalle niin että ottaisin sen siellä vastaan. Ei kuullut mitään eikä numerossa vastattu...

Ilmoitin hupsista-keskukselle ettei mennyt kuten jossain, johon sitten kylmästi todettiin että on kuitattu eikä sille voi mitään... 2 viikkoa myöhemmin tuli soitto työpaikan tavaravastaanotosta... jotain ihmeellisiä osia lojui siinä eikä ketään tiennyt mihin kuuluu, ja lopuksi oli nimeni löytynyt jostakin tulliselosteesta... :rolleyes:

Bj Andy
13.03.2015, 18:39
Joku kytkykauppa pöhelin tuli joskus jollain upsilla enkä ollu kotona. No naapurin silloin n.95v mummeli kuittasi lähetyksen ja toimitti illalla perille....:D

Mutta nää on näitä maaseutujuttuja nääs...

HJ60_Jussi
13.03.2015, 19:13
Oma pakettiseikkailu tältä viikolta...

No ilmeisesti kiitolinja oli tehnyt parhaansa ja olipahan muka soittanut ja sopinut käynnin ja herra hämäläinen oli kuitannu sen paketin vastaanotetuksi. No mä vaan kysyn että missä mun paketti ja kuka vitun hämäläinen? Ei oo tällä kylällä hämäläistä ja ei oo kukaan soittanu. No uus lähetys ja mulle seurantakoodi kouraa. Yx päivä koodin mukaan on pakussa kyytillä jakelussa. Ei tullu pakettia ja koodin mukaan ei oo kyytilläkään enään. Parin päivän päästä mua jo vitutti sen verta että otin yhteyttä kiitolinjalle ja siellä sanottiin että on jo jakelussa ja kuski soittaa sitte. No ei menny kuin vartti niin seurantakoodin mukaan on taas jaossa. Sitten tuli se maaginen soitto. Ne tuo paketin, ookko kotona. Tänne vaan. No poju tuo kuokkurilla paketin pihaan ja kirkkain silmin sanoo että oli jo pari päivää sitten tuomassa mutta en vastannu puhelimeen. Vittu se mitään ollu soittanu. Näytin oman puhelimen login ja kysyin että sulla varmaan on logissa se puhelu. Poika punaisena. No en mää sitte enään halunnu jatkaa vittuilua. Kiitin paketista, näytin henkkarit ja kuittasin paketin.

No sittehän ne sankarit kyselemään että missä vois kääntyä. Eikä? No mulla on pihassa oma 12 metriä pitkä scania että siitä vois ottaa mallia ja kääntää siinä liittymässä. No halusivat ilmeisesti helpomman niin neuvoin ajamaan eteenpäin ja siellä tulee helpompi risteys missä kääntää.

No miksi näin käy? Kyllä mä tiedän syyn. Mää asun tuhannen mettässä josta on 10 kilsaa asvaltin reunalle. Pitää olla ihan oikea syy että viittii ajaa tänne jumalan seliän taakse. Tie aurataan sillon kun viittivät. Meillä onkin HJ60 ja LJ70 käyttöautoina.

james_III
13.03.2015, 19:58
Samaa sekoilua se on kokemukseni mukaan kaikissa 3 kirjaimisissa kuriireissa, ei voida soittaa tai viestiä lähettää ajankohdasta millään ilveellä. Seurannassa kyllä lukee että on viestiä, soittoa, lippua ja lappua laitettu tiedoksi.

DHL paketti oli kyllä paras, kiinan myyjä otti yhteyttä kun en ollu lunastanu, mitään tietoa paketista ei koskaan tullut, parinviikon selvittelyn jälkeen se löyty paikallisesta postista. Kuriiri jättäny sinne sitte kun en ota vastaan useasta yrityksestä huolimatta, yksi soitto tai lappu olis ehkä auttanu asiaa :confused:

Postin pakettiseurannan poikkeama kuljetuksessa on kyllä lähes legendaarista :) Ei postillakaan aina mene putkeen, välillä tulee pakettikortteja joihin ei ole pakettia ja toisinaan paketteja joihin on 3 korttia :D :confused:

Mielestäni dpd on kyllä parhaiten osannu puhelinta käyttää ja kuskin kanssa joskus jopa sovittu toimitus työmaalle niin saa nopeemmin paketin ja kuski huomattavasti lyhemmän päivän :)

Dacia Duster
13.03.2015, 20:38
Itselläni on kokemuksia UPS toiminnasta jonkin verran, koska aikanaan työskentelin Ruotsalais- ja myöhemmin Tanskalaisen työnantaja palveluksessa, jolla oli ja on edelleen monopoli Kotimaan sisäisen lentorahdin toimituksissa.

Monasti päivittäin meille saapui UPS paketteja esim. Kajaanista ja muualta pohjoisemmasta suomesta kotimaan lentojen ruumissa, leiblattuna jatkamaan esim. Hollantiin ja maailmalle UPS:llä.

Yleensä UPS kuskit kävivät iltapäivin n. 1600 aikoihin noutamassa kollit jatkoille, mutta jos kone oli myöhässä, niin saattoivat meillä maata parikin päivää, koska kuskit eivät kuulemma jouda odottamaan.

No, kerran Kajaanista saimme 40 kg painavan lähetyksen, jatkoille UPSilla.

Tarjosin kuskille, vastaus en ota kyytiin, syystä että heillä on nostoraja paketille 20 kg. Pienen keskustelun jälkeen, kaveri soitti esimiehensä Koivuhaasta paikalle, kävivät punnitsemassa paketin 40 kg, jep, ei lähde heillä, koska eivät saa nostaa, laitoimme paketin takaisin Kajaaniin, jotta lähettäjä tekee mitä tekee, no ei tullut UPS kautta enää.

Koska UPS on Jenkkifirma, on myös tarkkaan säädetty, että kuljettajalla on virallinen ja siisti työasu, partaa tai viiksiä ei saa olla, ei myöskään lävistyksiä, tatuointeja tai korvakoruja.

Paketeista viis...

Itellasta nykyisin itsellä paljon positiiivista, mutta se onkin ei stoori...

popo99
13.03.2015, 20:49
kaikki ulkomaan tilaukset toiminut tänne landelle mallikkaasti, soitto tullu etukäteen ja jätetty sinne mihin pyydetty ilman kuittailuja, posti, ups ja joku nordpost.
kiitolinja mokannut sen sijaan useasti, kerran ne hukkas koko lavallisen ikkunoita ja viimetteeks toivat mulle venäläismiehen italiasta tilaamat samenttihousut vaikka piti kaivinkoneen kauha tulla:D no hetken päästä sitten soittivat jostain it-firmasta että "sun kauha on täällä, haetko pois?" :D

young n dum
13.03.2015, 21:44
kaikki ulkomaan tilaukset toiminut tänne landelle mallikkaasti, soitto tullu etukäteen ja jätetty sinne mihin pyydetty ilman kuittailuja, posti, ups ja joku nordpost.

X2 :)

BJ-40/76
13.03.2015, 21:58
Siis 1990 luvulla yksi erikois pikapaketti oli kateissa, Ja k.o paketti sisälsi firmalle elintärkeitä osia testattavaksi/hyväksyttäväksi, ja mistään niitä ei saa rahallakaan moneen kuukauteen: Paketti oli lähetetty, kuski oli hakenut, ja lähtenyt maasta....
Mutta sitten se hävisi, ja koska oli jotenkin erikoisvakuutettu, niin alkoivat käymään nurkkiaan läpi, ja paketti löytyi viikkojen päästä jostain.
Kuriirifirma muistaakseni maksoi jotain korvauksia (Lakimiehet selvittelivät alusta asti)
Mutta; Loppuhuipentuma oli se, että kuriirifirmalta tuli lasku 3 viikon säilytyksestä! Ei tarvinnut maksaa...

Ja mulle sattui aurinkopaneelin toimituksessa joku "ääliö" jakamaan: yritti soittamatta arkipäivänä puoliltapäivin, täytti ilmoituslapun ovea vasten (jäi jäljet) ja liimasi lapun oven ikkunaan ja työnsi tarran suojalapun kukkapenkkiin purkkapaperien kanssa! Viikkoon ei kuulunut mitään, niin aloin kyselemään seuraavaa toimitusyritystä, niin joku "tympääntynyt" tuumasi että pitänee ottaa jakoon kun sattuu jotain sinneppäin... (siis tästä on Oulun teknologiakylään ja yliopistolle noin 3 km matkaa, ja k.o kuljetusliikkeen terminaaliin 10 km)
Kävin itse hakemassa paketin terminaalista.

Timo_L
13.03.2015, 22:12
UPS:stä minulla ei ole kuin paskoja kokemuksia, DHL.stä lähinnä positiivisia, Itellaa en viitsi edes mainita... jaa, maintsin jo. Paskempaa saa etsiä :D

FedEx on toiminut pääsääntöisesti esimerkillisesti, tosin kerran onnistuivat Euroopan hubissa Pariisissa hukkaamaan yhden paketin. Ei mennyt omaan piikkiin, mutta tuli viikon ylimääräinen ventta ennenkuin FedEx suostui hyväksymään että se paketti todellakin on hukassa ja ilmoittamaan lähettäjälle. Vasta sitten lähettäjä laittoimi minulle uuden samanlaisen (tuli kahdessa päivässä kotiovelle).

Kaikilta firmoilta on kyllä soitettu etukäteen, paitsi Itellalta. Ne ei aina ole edes ottaneet kotiin toimitettavaa pakettia mukaan josta niille on maksettu, vaan toimittaneet postilaatikkoon lapun että lähipostissa on teille lähetys. Soitin postiin ja kysyin että mitähän helvettiä.. olen maksanut paketin kotiinkuljetuksesta, ja pitäisi itse hakea :D Noin kävi muutamankin kerran.

vmt
13.03.2015, 22:12
Itsellä on toiminut just niin, että eivät soita, mutta koittavat kyllä toimittaa ja sitten tulee viesti, että koitettu toimittaa ja pitää sopia uusi aika. Joskus olen sitten pyytänyt viemään ovelle ja osan hakenut. Näistä viisastuneena tilaan nykyään kaiken työpaikan osoitteeseen ja silloin homma toimii, kun joku aina vastaanottamassa toimituksen.

lavanelikko
13.03.2015, 22:23
Kiitolinjasta / Schekeristä töiden puolesta sen verran kokemusta, että vaikka rahtikirjassa lukee "Soitto 30 min. ennen toimistusta" ja allekirjoittaneen numero niin usein kuski soittaa työmaan pihasta... Usein on jätkät aamupäivän vartoillut klo 8.00 tilatttua kuljetusta ja heti kun on syömään päässeet niin mulla soi puhelin "Pihassa oltais". Ja varsinkin Helsingissä eivät millään meinaa jättää pakettia pihaan jossei joku ole kuittaamassa. Toki ymmärrän ettei kaikkea tavaraa voi toimittaa silloin kun lähettäjä/vastaanottaja toivoo... Tampereella Itella toimii hienosti, jos on samaan aikaan kahteen tai useampaan paikkaan saman lähettäjän purkuja niin yleensä soittaa jo edellisellä viikolla ja sopii aikatauluista. Ja nyt siis puhutaan nuppikuormista ei mistään 20kg:n käikäleista, vaikka vois niinkin toimia niitten kanssa. Kuten Itella teki kun tuli uusi omppuluuri kotiovelle. Soittivat edellisenä päivänä, kun en ollut tulleeseen tiedustelu viestiin kerinnyt vastaamaan ennen määräaikaa (ei tosin mainittu viestissä vaan kuski mainitsi soittaessaan).

liero
14.03.2015, 00:16
samalla ihmisellä menee kaikki v*****i....
oliko eilen syntymäpäiväsi?

Late
14.03.2015, 00:23
MITÄ VITTUA IHAN OIKEESTI?!?!?!? Kuinka tampiota porukkaa UPS:llä on töissä? Kuka jättää paketin etuovelle kaupungissa??? Jossain maalla tuo nyt voi jopa toimia, mutta kaupungissa missä kuka tahansa voi kävellä siitä oven ohi ja ottaa sen vitun paketin mukaansa.

Ja tämän kirjoittajan sijaintitiedoissa lukee;
"Lande,Finland."

:D

lavanelikko
14.03.2015, 05:02
samalla ihmisellä menee kaikki v*****i....
oliko eilen syntymäpäiväsi?

Enpä tiedä ketä tarkoitit, mutta mulla ei ainakaan ole:D:D

Mikael73
14.03.2015, 06:44
UPS:stä minulla ei ole kuin paskoja kokemuksia, DHL.stä lähinnä positiivisia, Itellaa en viitsi edes mainita... jaa, maintsin jo. Paskempaa saa etsiä :D
Itellasta samaa mieltä..muuten on kyllä kuriirifirmat poikkeuksetta soittaneet,DHLaa käyttäny,UPS harvemmin,FedExiä eniten kun on nopein ja varmin,tosin ei halvin..
Monesti on ollut kyllä lappu ovessa kuriirille numero/soittopyyntö kun on tienny etukäteen ettei oo paikalla koko päivää

Heguli
14.03.2015, 07:23
Omat toimitukset on tulleet yleensä fedexin kautta ja ne osaa käyttää jopa puhelinta, eli tosi hyvin on toiminut kuljetuslogistiikka.

-MaTTi-
14.03.2015, 09:13
Kuka se joskus kertoi kuskin kertoneen soittamattomuuden syylsi että ei heillä ole puhelimia firman puolesta eikä viiti omalla soittaa omaan laskuun. :confused:

Meilläpäin UPSin paketit tulee jonkun paikallisen alihankkijan kuppasella Sprintterillä tai Dailyllä. Ei mitää UPSin tunnuksia muualla kun paketissa. Mut ovat soitelleet ja homma toiminut. Jättäneet ovelle jos oon pyytäny, ei muuten.

ImacInnes
14.03.2015, 09:55
Joo...
Komisen kertaa on DHL päivällä yrittänyt tuoda USAn pakettia Tikkurilasta kotia Malmille ja eihän siellä ketään päivällä ole, ovat kyllä jättäneet lapun ja olen itse hakenut sitten paketit DHLn kottorista Tikkurilasta.

Säästäisivät hirmusti kun soittaisivat kun tavara on suomen toimipisteeseen saapunut ja näin sovittaisiiin toimitus tai nouto. Eikä ajeluttaisi turhaan tavaraa ympäriinsä.

t. Ismo Ämmä

Nikuzai
14.03.2015, 10:03
Tähänkin auttaisi pieni panostus kuluttajan puolelta.

Eli joku/jotkut perustaisi kuljetus firman ja sopparin tekisi kaikkiin lafkoihin, et haetaan suoraan heiltä suomessa ja toimitus ois vaikka isompien teiden varsille sopimus "varastoille"

Työttömiä joilla on vaikka isompi paku löytyy täältä ja varmasti kaikista merkkikerhoista, homman ideanahan ei olisi se halvin hinta vaan laadullinen palvelu

Esim. nokka tulossa jenkeistä 400e halvemmalla ja kuukauden nopeammin kuin suomesta, niin voi varmaan maksaa 30e enemmän siitä, et se nokka on haettavissa 10km päästä

Ainoo, et mulla ei ole viimesintä tietoa mitä verottaja tästä nykysellään kiukuttelee, mut kuitti kaupallahan siitä selviää, kuhanny ei sentään 30k€ lämpökeskusta kuitilla tee.