PDA

View Full Version : suzuki katsastus asiakirjat


nuti-90
10.03.2015, 17:19
mitä papereita pitää olla mukana muutoskatsastuksessa? SJ410 jossa samurai akselit, kierrejouset, vw 1.9td moottori. moottorista varmaan riittää alkuperäinen rek.numero?.. ja akseleista myös.. miten nuos akselimassat..pitääköhän olla jotakin samurain käyttiskirjaa mistä tulee ilmi vai?

HeikkiH
10.03.2015, 18:14
Eikös noissa nousevan auringon maan kamppeissa ole akselimassat tyyppikilvessä stanssattuna?

Mutis
10.03.2015, 19:15
Näistä saisi tehdä jonkun pysyvän suzuki faq-osion. Voisi kerätä yhteen nippuun rengaskoot, vertailumottorit yms. Jossain täällä pyörii se skannattu maahantuojan lappunenkin.

-MaTTi-
10.03.2015, 20:40
Eikös noissa nousevan auringon maan kamppeissa ole akselimassat tyyppikilvessä stanssattuna?
Ei se Samurain akselimassa 410:n kilvessä lue.

Osaluovuttajan rekkarinumeron perusteella tyyppitiedoista löytyy massat.

nuti-90
10.03.2015, 20:58
No mitä tuossa selainin topikkeja niin 520kg taitaa olla samurain etuakselimassa.. oli taljan nokassa puntari jolla keulaa nostin ilmaan.. 550kg😢 saapas nähdä miten tuossa käy

Pajares
10.03.2015, 21:04
580kg on samurain etu-akseli massa,mikä selviää tosta paperista.
Ja toisesta paperista ilmenee uusien akselien leveys.
Jostain kun hommaat vielä vanhojen akselien leveyden,Niin sit kelpaa?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=167485
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=167486

nuti-90
10.03.2015, 21:45
[QUOTE=Pajares;1210093]580kg on samurain etu-akseli massa,mikä selviää tosta paperista.
Ja toisesta paperista ilmenee uusien akselien leveys.
Jostain kun hommaat vielä vanhojen akselien leveyden,Niin sit kelpaa?

no kiitoksia kovasti.. se lappunen minulla onkin mistä ilmenee vähimmäis muutokset 410-->413 vastaamaan eli jarrut jne. eli vielä jostakin 410 akseli leveys niin siinähän niitä alkais olemaan.. miten se menee tuon akselimassa että mitataanko se kuski kyydissä vai?

HeikkiH
11.03.2015, 09:05
Ei se Samurain akselimassa 410:n kilvessä lue.

Hups, taas oli sormet ajatusta nopeemmat...

tth
11.03.2015, 19:14
Noista akselipainoista sen verran että maksimi akselipainot mitkä on tyyppikilvessä, ovat maksimit riippumatta mitkä akselit on alla.
Volkkarin kone keulalla saattaa tuoda lisäjännitystä katsastukseen painojen puolesta. Kannattaa riisua keulasta mahdollisimman paljon ylimääräistä painoa pois, puskurikaan ei ole pakollinen. Mieluimmin takapuskuri umpiraudasta että keula kepenisi.
Jos muistan oikein niin painot mitataan siten että kuski painaa 75 kg ja pelkääjä 70 kg. Tai jotenkin siihen suuntaan. Ja Suzuki on siitä hyvä, että se on 2+2, eli on kaksipaikkainen ja takapenkki vain tilapäiskäyttöä varten. Eli taka penkkiläisille ei lasketa henkilömäärän mukaisia kiloja.

-MaTTi-
11.03.2015, 19:16
Noista akselipainoista sen verran että maksimi akselipainot mitkä on tyyppikilvessä, ovat maksimit riippumatta mitkä akselit on alla.
Ei pidä paikkaansa. Jospa luetaan ihan laista suoraan:
3. Valmistajan autolle tai auton kanssa samaan mallisarjaan kuuluvalle autolle taikka autossa oleville akselistoille sallimat suurimmat akselimassat eivät saa muutoksen seurauksena ylittyä. Sovellettaessa mallisarjan muun kuin muutoksen kohteena olevan mallin suurimpia sallittuja akselimassoja tulee akselistojen kaikilta osin vastata vähintään auton valmistajan kyseisille akselimassoille tarkoittaman mallin akselistoja. Muutosten seurauksena valmistajan autolle sallima suurin kokonaismassa ei saa ylittyä.

tth
11.03.2015, 19:38
Ei pidä paikkaansa. Jospa luetaan ihan laista suoraan:

Asia voi olla näin. Perusteena oli se että pari vuotta sitten oli tarkoitus laittaa diesel Samurain akselit 413:seen, akselien korkeammilla omilla kantavuuksilla, mutta se projekti tyssäsi kahden eri katsastus miehen lausuntoon ettei tyyppikilvessä olevia akselipainoja saa ylittää.
No pienien painosiirtojen jälkeen ja katsastusmiehen hyvällä soveltamis tahdolla sain oman Volkkarin koneella ja Volvon automaatilla varustetun Suzukin katsastettua ihan omilla akseleilla.

-MaTTi-
11.03.2015, 20:34
Perusteena oli se että pari vuotta sitten oli tarkoitus laittaa diesel Samurain akselit 413:seen, akselien korkeammilla omilla kantavuuksilla, mutta se projekti tyssäsi kahden eri katsastus miehen lausuntoon ettei tyyppikilvessä olevia akselipainoja saa ylittää.Valitettavan usein vaaditaan väärin perustein papereita, tai ollaan vaatimatta vaikka pitäis. Leimakelpoiset muutokset ei mee läpi ja laittomat saattaa sujahtaa helposti leimaan.

nuti-90
11.03.2015, 22:21
näin minäkin olen ymmärtänyt että akselisto joka autoon on asennettu niin määrää myös massat.. olisko tuota 410 raideleveyttä kenelläkään missään kuvassa tai skannauksessa?

4WD
11.03.2015, 22:41
olisko tuota 410 raideleveyttä kenelläkään missään kuvassa tai skannauksessa?

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2698&pictureid=147778

Pajares
12.03.2015, 16:17
Tukivarsista vielä infoa mistä autosta on otettu!Rekkari tai kuva tyyppikilvestä(valmistenumero),Niin pitäis löytyä sen jälkeen konttorin tietsikalta...


Ei muuta kun onnea leimalle:).

Nuhapumppu
23.12.2016, 16:58
Kaiken maailman lakimuutokset meinaa estää oman suzukin leimaamisen toyotan akseleille. Nyt tarvitaan faktaa,saako vertailussa käyttää mallisarjan leveintå. Uudessa laissa kun puhutaan vain pelkästään ajoneuvosta.

nuti-90
31.12.2016, 15:42
Minun käsittääkseni 410 saa leimattua samurain akselit ja samuraihin tojotalaiset.. mutta 410 ei saa tojotalaisia koska ovat liian leveät.. joku joka tietää paremmin(-MaTTi-:D) vois kertoo enemmän ja tarkemmin

Nuhapumppu
01.01.2017, 18:43
Minun käsittääkseni 410 saa leimattua samurain akselit ja samuraihin tojotalaiset.. mutta 410 ei saa tojotalaisia koska ovat liian leveät.. joku joka tietää paremmin(-MaTTi-:D) vois kertoo enemmän ja tarkemmin
Unohtu päivittää,jos aloitettu vanhan lain aikaan (ennen:1.10.2015) niin onnistuu leimata nuo toyolaiset 410 kunhan todisteet löytyy,Matti moisen varmisti.

nuti-90
03.01.2017, 14:57
Ei kun vanhassa säännössä lukee että maks 100mm saa leveys kasvaa ja sehän ylittyy.. 410 vs samuraissa on jo 80mm muutos

Pajares
03.01.2017, 15:43
Ei kun vanhassa säännössä lukee että maks 100mm saa leveys kasvaa ja sehän ylittyy.. 410 vs samuraissa on jo 80mm muutos

Jos on oikeat paperit mukana,Niin verrokkina voi käyttää samurain raideleveyttä;).

Suzuki sj:t kun sattuu olemaan samaa mallisarjaa kyseisten paperien mukaan...

kaupallinen nimi voi olla samurai,Mutta mallimerkintähän on sj50v.
Samoiten 410 on sj40v jne.

nuti-90
08.01.2017, 19:08
Nii mut eikö ollut näin että vertailukohtana on kyseinen ajoneuvo eikä mallisarja.

Pajares
08.01.2017, 20:55
Nii mut eikö ollut näin että vertailukohtana on kyseinen ajoneuvo eikä mallisarja.

Niin tässä uudessa trafin määräyksessä lukee,Eli enään ei onnistu kun samuraimoon toyotalaiset.

Vanhassa puhuttiin että vertailukohtana voidaan käyttää "mallisarjasta" löytyvää.Joten ne saa rakentaa loppuun mitkä on aloitettu ennen ton uuden pykälän astumista voimaan:).Tosin tässäkin lienee joku takaraja,Muutenhan ne ois kaikki aloitettu ennen tota:D:D:D.

Nuhapumppu
09.01.2017, 18:07
Niin tässä uudessa trafin määräyksessä lukee,Eli enään ei onnistu kun samuraimoon toyotalaiset.

Vanhassa puhuttiin että vertailukohtana voidaan käyttää "mallisarjasta" löytyvää.Joten ne saa rakentaa loppuun mitkä on aloitettu ennen ton uuden pykälän astumista voimaan:).Tosin tässäkin lienee joku takaraja,Muutenhan ne ois kaikki aloitettu ennen tota:D:D:D.
Joo pitää pystyä todistamaan että aloitettu ennen 1.10.2015,esim kuvat kelpaa todisteiksi. Takaraja leimaukselle tais olla 2019 loppuun

Teitto
07.06.2017, 15:56
Hieman offtopiccia. Tuli haalittua keskeneräinen projekti. Ja täytyisi katsastaa kierrejousi alusta. Ei ole osien luovuttaja autojen rekkareita tiedossa. Eli onnistuuko todistaa tukivarsien laillisuus millään muulla ?
Esimerkiksi riittäisikö dokumentteina varaosa kuva jossa todetaan tukivarren olevan sopiva juurikin luovuttaja autoon ? Sekä jos on lisäksi näyttää dokumenteista luovuttaja auton akselimassa tiedot ?

Palex
07.06.2017, 16:06
Melkein voisi sanoa, että mitkä vaan tehdasvalmisteiset tukivarret ovat lailliset suzukiin, koska ei missään muussa vehkeessä ole ainakaan vähemmän painoa/akselimassaa/yms kuin suzukeissa. :D Se on sitten eri asia, että millainen nihilisti-inssi on vastassa, että vaatiiko jotain turhia todistuksia vaiko ei, mutta itse en ole ainakaan joutunut koskaan mitään todistuksia esittelemään tukivarsista, vaan ihan on suullinen selvitys kelvannut.

Teitto
07.06.2017, 16:21
Suzukissa voi aina vedota kokoon :D:D projektina itsellä on daihatsu rocky