PDA

View Full Version : Th400-LT230


samppas
08.03.2015, 19:30
Työn alla on Bj + Th400 + Lt230 ristisiitos.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7309&pictureid=171693

Kuten kuvasta näkyy vaihteisto paketti on aika pitkä jolloin takakardaanin mitaksi jää noin 55cm.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7309&pictureid=171691

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7309&pictureid=171690
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7309&pictureid=171689

Jakis on myös käännetty siten että auton pohja jäisi tasaiseksi.
Tällöin kardaanin kulma tulee aika jyrkäksi.


Mistähän autosta löytyisi pitkä liuku? Mitta saisi olla max 27cm kiinni ollessa.

ImacInnes
08.03.2015, 22:05
Terve.
Mistäs oot hommannut adapterin noitten väliin?
Kysyn kun en tiedä, onkos toi LT230 Land Rover Discon jakis vai jonkun muun?

Ite olen samnmoista puuhaamassa ja meinasin tehdä adapterin.
Meinasin myös Wagoneerin ja Latikan kardaanit yhdistää.

Kuvassa Wagoneerin ja Lantikan kardaanit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2061&pictureid=136565

Laipat olis jo. enään tarvis täyttää lootien väli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2061&pictureid=142270

t. Ismo Ämmä

offroadjouni
08.03.2015, 22:12
Aika lyhyt tulee kyllä... Itse lähtisin kyllä venyttämään akseliväliä tms, mutta jos haluat testata niin tuolta -> http://www.4xshaft.com/shorty.asp . Mulla on omassa autossa Tom Woodsin kardaanit ja ihan ok ovat laadultaan. Tekevät kaikki mittojen mukaan ja kohtuu hintaan.

samppas
08.03.2015, 23:01
Resepti on seuraava:

Fixed joke th400 ulostuloakseli
Th400 joken booriosa hitsataan lt230 sisääntuloakseliin.

Kuvissa oleva adapteri on Lt77 toosan alumiininen pääty. Siihen on koneistettu teräslaippa joka sopii th400 toosaan.


Tuonne Tom woodsille täytyy mailata. Vaikuttaisi että 90 defen takakardaano on noin 610-650mm pitkä joten tuo 550mm voisi toimia vielä.

Jeeper
09.03.2015, 07:59
Ainakin Volvo L3314:n kardaanissa on pitkä liuku, Sellaisesta tein CJ:hin takakardaanin. Laippakin sopii suoraan tuohon jakiksen päähän....

Googlella löydetty kuva:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQHbiA0766JqgpwPovO80hwUjdDWm8D1 zhijzA7732V390uEpQU

Timo_L
09.03.2015, 11:18
Ihan off-topikkina.. mitä hiton mönttejä monissa jakolaatikoissa on takakardaanin ulostulon jatkeena? Jotain "vauhtipyöriä" tasapainottamaan, vai mitä ne oikein on?

Eikö tuollaisen turhanoloisen 10cm paksun limpun voi heivata hevonkuuseen, ja lyhentää takapään ulostuloakselia vastaavasti? Saisi kardaanille lisää pituutta, luulisi että sopivaa yokea tai laippaa löytyy kuitenkin mikä kiinnittää jakolaatikon häntään?

kivinen
09.03.2015, 11:32
Ihan off-topikkina.. mitä hiton mönttejä monissa jakolaatikoissa on takakardaanin ulostulon jatkeena? Jotain "vauhtipyöriä" tasapainottamaan, vai mitä ne oikein on?

Eikö tuollaisen turhanoloisen 10cm paksun limpun voi heivata hevonkuuseen, ja lyhentää takapään ulostuloakselia vastaavasti? Saisi kardaanille lisää pituutta, luulisi että sopivaa yokea tai laippaa löytyy kuitenkin mikä kiinnittää jakolaatikon häntään?

Kardaanikäsijarru.

paavojaelvis
09.03.2015, 11:32
Ihan off-topikkina.. mitä hiton mönttejä monissa jakolaatikoissa on takakardaanin ulostulon jatkeena? Jotain "vauhtipyöriä" tasapainottamaan, vai mitä ne oikein on?

Eikö tuollaisen turhanoloisen 10cm paksun limpun voi heivata hevonkuuseen, ja lyhentää takapään ulostuloakselia vastaavasti? Saisi kardaanille lisää pituutta, luulisi että sopivaa yokea tai laippaa löytyy kuitenkin mikä kiinnittää jakolaatikon häntään?

Seisontajarrujahan ne...

Timo_L
09.03.2015, 12:16
Jaa.. no sitten se ei ole turha möhkäle :D En tiennytkään, että noissa on vakiona kardaanijarru :eek:

ImacInnes
09.03.2015, 17:53
Joo, rumpukäsijarru ja joku jo kehotti sen muuttamaan levykäsijarruksi.
Vaan ite meinaan asentaa sen tuollasena ja voi sen tarvittaessa myöhemmin sitten muttaa jos siltä tuntuu.

t. Ismo Ämmä

samppas
31.03.2015, 20:42
Taas on palattu suunnittelupöydän ääreen.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7309&pictureid=172983

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7309&pictureid=172982

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7309&pictureid=172981



Adapterille tulisi mittaa tällä systeemillä noin 6mm eli paketti lyhenisi noin 110mm.

Rakentamisen määrä tietty lisääntyy kun jakiksen alkuperäiset vivustot ei käy suoraan.

Lisäksi vaihdelaatikosta katoaa nopeusmittari ja governor eli toimii vain manuaalikoneistolla.

Voevoevoe kumminhan tuon toteuttaisi..

BJ-40/76
31.03.2015, 22:17
Eikö nopeusmittarin anturi ole jakolaatikossa?

samppas
31.03.2015, 22:30
Juu onhan tosiaan nopeusmittari jakiksessakin. Nopeusmittari on kyllä tarpeeton tässä yhteydessä.

offroadjouni
31.03.2015, 23:12
Toihan alkaa vaikuttamaan sopivan kompaktilta. En ole manuaalikoneistoisella automaatilla ajanut, joten en osaa sen käytännölisyyteen juuri kommentoida. Luulenpa että kokeilisin itse tuota ennemmin kuin pilaisin auton liian lyhyellä takakardaanilla.