View Full Version : LN110 takajarrut levyllisiksi?
Onko jossain autossa suoraan sopivat levyt hiluxiin?
toyota4x4
08.03.2015, 18:24
mm, hiluksissa, ja laita toyotan jarrusatulat, nissanin ja pajeron on hengenvaaralliset kun niistä saattaa pudota jarrupalat kesken ajon. näin on monelle myös käynyt.
Eli siis uudemmassa 170 hiluxissa? Mitä kaikkea pitää vaihtaa?
Eli siis uudemmassa 170 hiluxissa? Mitä kaikkea pitää vaihtaa?
No oikeestaan kaikki jarruihin liittyvä,ja tehä semmoset korvakkeet mitkä hitsataan akseliputkeen kiinni mihin ne satulat sitte tulee kiinni. Ja käyttää pyöränlaakeri irti et saa jarrukilven pois välistä. Itelläki käyny samanmoinen muutos mielessä mut on kaatunu lähinnä käsijarru ongelmaan,kardaani käkkäri kävis kai leimaankin mut vaikuttaa vaan toiseen pyörään eli pitäs olla neliveto päällä tiukan paikan tullen,sithän on olemassa yhdistettyä satulaa missä on käsijarrumekanismi itessään,sit pitäis kyhäillä mekanismi joka tekee käkkäri kahvaan niin paljon voimaa et pitää kunnolla, joku transportterin satulahan esim. olis hyvä mut portterissa kun on rengas 195/70R15 ja mulla 35x12,5R15 ni se tekee semmosen ilmiön et ei hiluxi pysy paikallaan ees tasasella. No sit olis sopivaa satulaa jossain isossa sprinterissä tai kuorkki ivecossa mut taas käkkäri mekanismi vaatii niin pitkän liikkeen et voi olla vaikeuksii sovittaa se hiluksin kahvaan,ja esim Ivecon hehtaari hantaakia ei hiluksin koppiin saa sopimaan. Siksipä on monessa vehkeessä käsijarrulle rumpu erikseen niinku esim. Hodarissa,sittenki jää käkkärin teho pieneksi verrattuna hiluksin omaan, eikä niissä levyjarruissa oo mitään niin hyvää et olis tullu kyhättyä semmosia.
No oikeestaan kaikki jarruihin liittyvä,ja tehä semmoset korvakkeet mitkä hitsataan akseliputkeen kiinni mihin ne satulat sitte tulee kiinni. Ja käyttää pyöränlaakeri irti et saa jarrukilven pois välistä. Itelläki käyny samanmoinen muutos mielessä mut on kaatunu lähinnä käsijarru ongelmaan,kardaani käkkäri kävis kai leimaankin mut vaikuttaa vaan toiseen pyörään eli pitäs olla neliveto päällä tiukan paikan tullen,sithän on olemassa yhdistettyä satulaa missä on käsijarrumekanismi itessään,sit pitäis kyhäillä mekanismi joka tekee käkkäri kahvaan niin paljon voimaa et pitää kunnolla, joku transportterin satulahan esim. olis hyvä mut portterissa kun on rengas 195/70R15 ja mulla 35x12,5R15 ni se tekee semmosen ilmiön et ei hiluxi pysy paikallaan ees tasasella. No sit olis sopivaa satulaa jossain isossa sprinterissä tai kuorkki ivecossa mut taas käkkäri mekanismi vaatii niin pitkän liikkeen et voi olla vaikeuksii sovittaa se hiluksin kahvaan,ja esim Ivecon hehtaari hantaakia ei hiluksin koppiin saa sopimaan. Siksipä on monessa vehkeessä käsijarrulle rumpu erikseen niinku esim. Hodarissa,sittenki jää käkkärin teho pieneksi verrattuna hiluksin omaan, eikä niissä levyjarruissa oo mitään niin hyvää et olis tullu kyhättyä semmosia.
top top.....eläpä ala nyt.....kyllä se kolmivitskoilla pysyy paikoillaan t5 transportterin takasatuloilla..jopa ylä ja alamäessä
No sit olis sopivaa satulaa jossain isossa sprinterissä tai kuorkki ivecossa
Mimmoset akselimassat näissä on, ja kuinka paksu levy?
edit/ Eipä mittää, google jeesas :)
Mimmoset akselimassat näissä on, ja kuinka paksu levy?
edit/ Eipä mittää, google jeesas :)
Nii kuorkkina ku niitä on ni riittänee,Mersu sikäli hyvä ku muistaakseen niitä oli kuus pulttisella vanteella ni helpompi sorvata uus pulttijako jos käyttää sitä mersun levyä. Parhauttahan olis ku saia jostain koko taka akselin raadon jarruineen ni olis helpompi mitottaa ja sais ottaa siitä risasta kaikki osat mitkä on risteytettävissä. Ja toi paikallaan pysymis ongelma tulee viimeistään vinssatessa,orkkis käkyäkin saa kiskoa tosissaan.