Bj 40
02.03.2015, 20:51
Onko kukaan tehnyt/suunnitellut moista? Tää nyt on vaan sellainen "aivopieru" mutta joskus tuntuu vain että niitäkin kannattaa joskus makustella.. Yksinkertaisimmiillanhan tuo toteutuisi kun purkais vaan pumpun päästä sen alipainekalvon kopan irti ja rakentais siitä keskeltä läpi suoran ohjauksen siihen karaan joka syöttöä säätelee..? Karan liike pitäisi toki saada passattua sopivaksi koko kaasupolkimen liikematkalle..
Ai mitä tällä saavutetaan..? Varmaankin kengurukäytös maastossa tai jotain vastaavaa ja hirvee savupilvi jos erehtyy antamaan kenkää kunnolla nopeesti! :D Ei maastoon luultavasti mitään parempaa tuolla saisi, mutta sitten kun oma auto on todella paljon liikkeellä myös kestopäällysteellä niin mieleen juolahtaa tuon pumpun ohjauksen huonot puolet turbon kanssa.. Tai en minä tiedä onko se edes niin huono turbon kanssa tuo ohjaus!! Meneekö dieseliä sopivassa suhteessa ilman kera vai meneekö auto ikäänkuin hapenpuutteessa vasten kaasuläppää savuamiskynnyksellä? Jotain tälläistä on kyllä mielestäni havaittavissa jos syötöt käännetään reilusti isommalle.. Vai liekkö luulotautia..? Olisi mukava jos auto menisi mahdollisimman pienellä määrällä menovettä ja ilmansaantia ei tarvitsisi rajoittaa millään, ja samalla jos tahtoisi maksimimäärän evästä niin sen saisi polkimesta? :rolleyes: Tiedä vaikka kulutustakin saisi tuolla pienemmäksi..?
Niin ja se on totta että tuo original ohjaus pumpulle on vakio konseptissa hyvä, mutta turbon kanssa noiden nippeleiden käännöt yms. letkujen reijittelyt on mielestäni vain helppo tie niin sanotusti "ihan ok" tulokseen, saisiko tuon yleiskäyttöön paremmaksi modaamalla?? Mitä mieltä arvon raati?
(Itsellä on siis haettu pumpun toiminta nipat kääntelemällä ja kalvon ohjauksen letkun on ehjät, mielestäni reijittämällä tilanne on maantieajoon huonoin mahdollinen..)
Ja ajatuksenakinhan tämä lähtee ihan vain sen takia kun tuolla katoksessa makaa ihan ehjä "vara" 3b-mylly turbolla joka alkais piakkoin vaatia taas pyörittelyä niin siihen vois soveltaa ja testailla jotain ennenkuin tartteis ajoautoon mennä pellin alle rakentelemaan ja kikkailemaan! ;)
Ai mitä tällä saavutetaan..? Varmaankin kengurukäytös maastossa tai jotain vastaavaa ja hirvee savupilvi jos erehtyy antamaan kenkää kunnolla nopeesti! :D Ei maastoon luultavasti mitään parempaa tuolla saisi, mutta sitten kun oma auto on todella paljon liikkeellä myös kestopäällysteellä niin mieleen juolahtaa tuon pumpun ohjauksen huonot puolet turbon kanssa.. Tai en minä tiedä onko se edes niin huono turbon kanssa tuo ohjaus!! Meneekö dieseliä sopivassa suhteessa ilman kera vai meneekö auto ikäänkuin hapenpuutteessa vasten kaasuläppää savuamiskynnyksellä? Jotain tälläistä on kyllä mielestäni havaittavissa jos syötöt käännetään reilusti isommalle.. Vai liekkö luulotautia..? Olisi mukava jos auto menisi mahdollisimman pienellä määrällä menovettä ja ilmansaantia ei tarvitsisi rajoittaa millään, ja samalla jos tahtoisi maksimimäärän evästä niin sen saisi polkimesta? :rolleyes: Tiedä vaikka kulutustakin saisi tuolla pienemmäksi..?
Niin ja se on totta että tuo original ohjaus pumpulle on vakio konseptissa hyvä, mutta turbon kanssa noiden nippeleiden käännöt yms. letkujen reijittelyt on mielestäni vain helppo tie niin sanotusti "ihan ok" tulokseen, saisiko tuon yleiskäyttöön paremmaksi modaamalla?? Mitä mieltä arvon raati?
(Itsellä on siis haettu pumpun toiminta nipat kääntelemällä ja kalvon ohjauksen letkun on ehjät, mielestäni reijittämällä tilanne on maantieajoon huonoin mahdollinen..)
Ja ajatuksenakinhan tämä lähtee ihan vain sen takia kun tuolla katoksessa makaa ihan ehjä "vara" 3b-mylly turbolla joka alkais piakkoin vaatia taas pyörittelyä niin siihen vois soveltaa ja testailla jotain ennenkuin tartteis ajoautoon mennä pellin alle rakentelemaan ja kikkailemaan! ;)