View Full Version : kevyt kuorma-auton vero/vakuutus
Moro! Kuinka noissa vero menee vaikuttaako kokonaispaino, henkilömäärä
vuosimalli. Onko liikennevakuutus paljon kalliimpi kun vaikka saman
arvoinen henkilö tai pakettiauto?
Moro! Kuinka noissa vero menee vaikuttaako kokonaispaino, henkilömäärä
vuosimalli. Onko liikennevakuutus paljon kalliimpi kun vaikka saman
arvoinen henkilö tai pakettiauto?
Perusveroa ei kuorma-autona mene ollenkaan, käyttövoimavero 0,6 snt/100 kg/päivä kokonaismassan mukaan, useimmissa pakukuorkeissa siis 0,6 x 36 x 365 = 78,84 €/vuosi. Henkilöluku ei vaikuta käyttövoimaveroon eikä vakuutusmaksuun. Omassani liikennevakuutus 670 €/vuosi.
reynolds
01.03.2015, 22:38
Mulla vero juuri yllämainittu ja vakuutus jotain 5-6 hunttia bonareita en muista. Kyseessä vw lt.
Mulla GMC 3500 -93
Vero oli n. 90 euroa vuodessa ja liikennevakuutus jotain 1200€.
Bonuksia vissiin 0 eli ihan täydellä maksulla. Siihen ei muistaakseni saanut siirrettyä muista autoista rinnakkaisbonuksia Fenniassa.
Elikkäs vakuutukset on aikas hintavia, eikö niin?
Mitäs sit on normaali raskaissa pakuissa vakuutukset
Vaikka just joku jenkki pick-up, lava-mersu, chevy van.....
Eli onko se sit sen halvempi kuorma-autona :confused:
Taitaa olla että pikkuisen kalliimpi on K-A kuin paketti vakuutusten suhteen. Veroissa sitten toisinpäin.
Bonuksien siirto kuorma-autoon henkilöautosta on sitten kysymysmerkki, ilmeisesti jonkin verran vaihtelua käytännöissä...
GaryRock
03.03.2015, 18:35
Itellä VW LT:n vakuutukset joku 600e Fenniasta (0 bonuksilla), IF:n paras tarjous oli reilu 1400e ja muilta siltä väliltä. Fennialla onnistuu bonuksien siirto henkilöautosta ja jollain toisella yhtiöllä myös kun kyselin.
Verokaan ei hirveästi ollut ja 7 paikkaisuuskaan ei siihen vaikuttanut mitenkään.
Ainakin mie oon vaihellu boonuksia IF:illä kuorkkien ja henkilöautojen kesken ihan sujuvasti.
Ja joo, kuorkeissa vähä kalliimmat. Sisussa oli jossain 900e huitteilla vuosi lähtöhinnaltaan, ja mäyriksessä on 965e/v. Molemmissa on nyt boonukset henkilöautoista.
Chevy Astro 4x4 (henkilöauto) puolestaan 406e/v 0%