Kirjaudu sisään

View Full Version : Kingcabin kytkimenvaihto

KuningasHytti
03.09.2005, 14:02
Onko kellään kokemuksia neliveto- Nissan KingCabin kytkimen vaihdosta? Omallani on ajettu nyt 260 000, auto on -89 vuosimallia, on alkanut nypyttämään aina liikkelle lähdettäessä. Osat jo on, mutta kyselyjen mukaan Käyttöauto Seinäjoella velottaa vaihdosta 700 euroa. Sellaista summaa en mielelläni maksaisi, on jo sen verran tullut tähän autoon itse osia vaihdettua, mukaan lukien alapallonivelet, mikä ei ole ihan läpihuutojuttu. Sekä etupään vetonivelien suojakumit.. Alustavien tutkimuksien mukaan näyttäisi, että vaihto olisi helpompi (tai vaivattomampi) suorittaa ottamalla moottori kokonaan irti. Takakautta joutuisi ottamaan vääntövarsijousien kannatinpalkin irti, jolloin auto tietysti putoaa alas. Eikä kytkinvaihteistot- paketti taida liikkua taaksepäin noin vain (vaihdekepit, kartaanit jne.)

Siis miten on, onx kellään tietoo? Voi kirjottaa myös osoitteeseen -matti.sauna@netti.fi-

Oon ekaa kertaa tällä sivulla, sho..

PIDÄ TURPAVÄLI!!kiitos!

Tojo4wd
03.09.2005, 14:25
quote:
Onko kellään kokemuksia neliveto- Nissan KingCabin kytkimen vaihdosta? Omallani on ajettu nyt 260 000, auto on -89 vuosimallia, on alkanut nypyttämään aina liikkelle lähdettäessä. Osat jo on, mutta kyselyjen mukaan Käyttöauto Seinäjoella velottaa vaihdosta 700 euroa. Sellaista summaa en mielelläni maksaisi, on jo sen verran tullut tähän autoon itse osia vaihdettua, mukaan lukien alapallonivelet, mikä ei ole ihan läpihuutojuttu. Sekä etupään vetonivelien suojakumit.. Alustavien tutkimuksien mukaan näyttäisi, että vaihto olisi helpompi (tai vaivattomampi) suorittaa ottamalla moottori kokonaan irti. Takakautta joutuisi ottamaan vääntövarsijousien kannatinpalkin irti, jolloin auto tietysti putoaa alas. Eikä kytkinvaihteistot- paketti taida liikkua taaksepäin noin vain (vaihdekepit, kartaanit jne.)

Siis miten on, onx kellään tietoo? Voi kirjottaa myös osoitteeseen -matti.sauna@netti.fi-

Oon ekaa kertaa tällä sivulla, sho..

PIDÄ TURPAVÄLI!!kiitos!

Kyllä minä vaihdoin aikanaan nissaniin kytkimen laatikon irrottamalla.
Mutta ei ihan ilman kikkailuja onnistu helposti.
Pistät sen etupään pukeille ja sitten se vääntötankojen kiinnitys palkki irti rungosta ja kampee sitä alaspäin (esim. pullotunkilla)kun en muista tuliko ihan itestään.
Kepit irti laatikosta ja kardaanit seka kytkinkopan pultit niin sekä startti ja muut liikuttelua haittaavat.
Niin pääsee laskeen ja vetään laatikkoo taaksepäin sielä palkkien päällä sen verran että pääsee välistä vaihtaan kytkin hilut eli ei tarvi tiputtaa lattialle itse vedin hallitunkin varassa ketjutaljalla VAROVASTI joka oli jossain takana kiinni.
Takasin päin menee muistaakseni helpommin paikoilleen.
Tein ton homman parikertaa eikä siinä iltaa kauempaa menny yksin siks pikku apu vehkeet kun yksin ei voimat välttämättä sielä autonalla riitä pitään laatikkoo ylhäällä on meinaan sen verran hankala paketti toi nissanin loota kun on niin pirun pitkäkin.
Tossa nyt aluksi vinkkejä jos noista jotain apua olis.
On jo vaan aikaa kun itsellä nissani oli niin ei kaikkee muista.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################

R-500
03.09.2005, 17:39
Moottorin jos ottaa irti niin ainakin etuperän joutuu pudottamaan alas että sopii öljypohja tulemaan ohite, ainakin -01 mallissa.
Anyway hikinen homma molempia reittejä.

Jaahas, no niin varmaan

popo99
03.09.2005, 18:29
omassa kooceessä meni n.10 tuntia kytkimen vaihtoon nosturilla ja ottamalla laatikko alas, ilman nosturia vittumainen homma...toi nypyttäminen voi sit kans johtuu peräst, ei ainakaan mul kytkimest johtunu...