PDA

View Full Version : lastutus vai ohjelmointi


jame80
26.02.2015, 21:40
nyt ku kerranki sai alle auton, jonka pystyy lastuttamaan tai optimoimaan tai jotain :) niin olisiko kokemuksia kumpiko kannattaa vai kannattaako ollenkaan kumpikaan. on sen verran tuo termistökin hukassa ettei tiedä mikä mikin on :)

escorvet
26.02.2015, 22:00
Eri asioita eri ikäsille autoille noi kaks. Jos on obd2 portti niin optimointi mahdollinen. Ja siis ilmeisesti tdi kyseessä?

Rak
26.02.2015, 22:51
Optimoinnit yms hienot sanat on vaan hämäystä niitä varten jotka ei halua virittää autoaan ohjelmistoa muuttamalla mutta optimointi passaa kun eihän se ole virittämistä ;)

Menetelmiähän on ohjelmiston vaihto tai muuttaminen olemassaolevaan ohjainlaitteeseen, "lastun" fyysinen vaihtaminen ohjainlaitteeseen tai lisäboksin asentaminen ohjainlaitteen tai jonkun muun moottorinohjaukseen liittyvän synseemin ja johdotuksen väliin.

Kaksi ensimmäistä suurinpiirtein sama asia, muutetaan ohjelmisto erilaiseksi.
Jälkimmäisessä huijataan ohjainlaitteen saamaa anturitietoa ja/tai ohjaamaa ruiskutusmäärää/ahtopainetta.

Ennenkuin joku alkaa kakomaan niin näitä voi hifistellessään miksatakkin keskenään mutta se on eri tarina ;)

Ja asiaan.

Käyttökelpoisimman menetelmän olet luultavimmin valinnut auton ostaessasi, arvioisin että se helpoin tapa on se jota ko. laitteeseen on saatavilla yleisemmin.

Siihen mikä eri tarjoajien vaihtoehdoista on paras, osaa vastata ne joilla on käytössä ko. kikkareeseen kyseisiä ohjelmistoja tms.

ajelija
27.02.2015, 03:56
Googlaa EVRY mode, jos et paljoa lisää hepoja tartte? Jos tarttet niin samat viritykset kuin vanhemmissakin isompi turbo, cooleri dumppi, putkisto, suuttimet, isompi polttoainepumppu... Ja näitten jälkeen ohjelmointi :) Ei se pelkkä lastu tai ohjelmointi kuitenkaan paljoa vaikuta.

Nerd-O
27.02.2015, 08:04
http://www.racechip.com/racechip-pro2/ tuollaista meikäläinen pähkäili Hyndaikkeliin kun se vielä oli. 250€ olisi maksanut kotiin toimitettuna. Tuosta oli vielä halvempi versio mikä taisi maksaa joku 125€. Myöskin tuolta sivustolta saatavissa. Mutta mitä siitä lueskelin juttuja niin kaikki tuota vähän parempaa mallia suositteli.

Broidi laittoi omaan TDi Leoniin tuollaisen kaltaisen boxin. Siinä se ainakin toimi ja alkoi menopeli kulkea huomattavasti paremmin. Kuulemma kulutuskin tippui kun se sitä seuraili. Itse muinoin kokeilin samankaltaista boxia Ford Tourneo Connectissa ja nokalla oli 1.8TD kone. Ei mitään vaikutusta menoon tai kulutukseen. Tosin näin jälkikäteen on kyllä selvinnyt että Ford ei todellakaan osaa tehdä diesel moottoria. Aivan paskoja laitoksia. Nyt kun nokan alla on huikea 1.3TD kone niin siihenkin olen hieman pähkäillyt tuollaista lastua. Tosin se menopeli liikkuu tällä hetkellä niin hyvin että veikkaan jonkun jo lastuttaneen sen. Sen pitäisi imeä kaupungissa joku 6-7 litraa niin viimeksi kun mittailin niin meni huikeat 5.6-litraa kaupunkiajossa. Hieman eroa Hyndaikkelin kulutuksiin.

jame80
27.02.2015, 08:10
kahtelin tuon evry modin ja ei varmaan olis huono sekään. turboa yms en ala vaihtamaan kun mopo karkaa kuitenkin käsistä viimelopussa :) . näkyvät lupailevan jotain +10-+25 hp ja vääntöjä 30-40 lisää melkein jokaisella boxilla ja ohjelmalla. sen vertainen tehon/väännön lisäys ois riittävä tuohon caravelleen . eli autohan on vw caravelle syncro 2.5td 88hp

Nikuzai
27.02.2015, 08:30
Mites muuten, kun siitä on reilusti eri teorioita, et miksi lastutus tehoaa niin hyvin ja kun kuitenkin kaikki ohjelmat on optimoitu (perseelleen) kaikkii autoihin

Esim. avensiksen tietokone ei varmastikkaan passaa suoraan hi-lux;iin tai hiace saati muihin d4d koneisiin?

Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois :confused: :confused:
Kun ei oikeen päästöilläkään selity?



Ja taas tuli oikeen fiksua tekstiä, mut toivottavasti kaikki ymmärtää :p

-MaTTi-
27.02.2015, 10:16
Jos on obd2 portti niin optimointi mahdollinen. Ja siis ilmeisesti tdi kyseessä?Ei välttämättä, esim. Toyotan purkkeihin (pl. diisselijaris) ei pääse käsiks/softaa muuttamaan muuten kuin ulkosilla lisäbokseilla.

Ei se pelkkä lastu tai ohjelmointi kuitenkaan paljoa vaikuta.Riippuu autosta, kyllä melkosen mojivia tehon ja etenkin väännön lisäyksiä saadaan aikaiseksi ihan turvallisellakin tasolla.


Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois :confused: :confused: Ei se kulutus yleensä juuri putoa, mitä putoo niin putoo sen takia kun vääntöä on käyttöalueella enempi. Tehoa saadaan lisää, mutta se ei välttämättä näillä halpispurkeilla tule "oikeasta paikasta", esim. railipaineen nosto ei pitkässä juoksussa tee hyvää.

Keskittyisin ko. merkin "omiin" lastuihin/softiin tai muuten tunnettuun merkkiin. Sellaiset palikat mitkä käy kymmeneen eri malliin sama purkki, unohtaisin jo kättelyssä.

jame80
27.02.2015, 10:54
itekkin tuossa surffailin ja hyvin varauksella lueskelin noita firmojen sivuja ja käyttäjien kokemuksia ... tuo matin päätelmä pitää tod.näk kutinsa ja halpaa ja hyvää ei ole vielä yhdistetty. kuitenkin vag diisseleihin näkyy tarjontaa olevan ihan riittävästi, että pystyy vertailemaan ja harkitsemaan eri vaihtoehtoja. ja vielä ku kriittisesti suhtautuu lupauksiin uusista tehoista niin ei ainakaan pahasti pety :) . aika monta ihan kotimaista firmaa kauppaa tuota uudelleen ohjelmointia joten semmonen tunne tuli, että saattaa kannattaa kääntyä niitten puoleen kuhan alkaa operoimaan ja antaa boxien olla ihan rauhassa.

Hirvonen
27.02.2015, 15:28
Tuota tuota eikös 2.5 td oo mekaanisella pumpulla ja 2.5tdi sähkö ohjatulla pumpulla

jame80
27.02.2015, 15:36
ei ole tietoa pumpuista. kertokee kuka tietää

rulez
27.02.2015, 16:18
Tuohon en ota kantaa onko mekaanisella vai sähkösellä pumpulla mutta senhän sen saat selville kun kurkkaat nokkapellinalle tuleeko kaasu vaijerilla vaiko ilman vaijeria.

Jos on mekaanisella pumpulla saat unohtaa kaikki evry ja ohjelmointi viritykset paraan tuloksen saat syöttöruuvilla ja ahtoja mekaanisesti nostamalla.

Jos taas sähköpumpulla halvimmalla saat tehoa evryllä mutta kulutus ei todellakaan pienene hyvällä tuurilla pysyy samassa. Jokainen ulkoinen boksi tekee juuri saman kun euron evry viritys ainoana etuna noissa bokseissa joita kaupataan vaikka millä merkeillä on pieni lisäelektroniikka jolla käynnistetään "boksi" vasta kun auto on käynnissä ja vikavalo "hehkun merkkivalo vilkkuu" ei herjaa kuten joissain vw malleissa kun evry viritellään liian suurelle (eli liian pieni vastus ja tehoa maksimaalinen määrä) tämä vikaherja ei koske kun harvoja tapauksia ja selviää kokeilemalla.

Evryt ja johdonväliin tulevat boksit eivät osaa muuta tehdä kun valehdella eculle väärän ennakon ja polttoaineen lämmön joten ecu lisää polttoainetta ja muuttaa ennakkoa perustuen väärin saamaansa tietoon ja tämä luonnollisesti lisää tehoa kuten myös mustaa savua kun ahto ei nouse näillä virityksillä !!


Optimoinnilla/ohjelmoinnilla voidaan taas muutella koko ruiskutuskarttaa ja ahtoja joten autosta saadaan oikeasti taloudellisempi ja tehoa voidaan lisätä reilustikkin eli tällä voidaan vaikuttaa esim. polttoaineen ruiskutusmäärään, ahtoihin, ruiskutus ennakkoon ja ruiskutusannoksen pituuteen myöskin lisätehoa voidaan säätää vain tietyille kierrosalueille toisin kun evry/boksi virityksillä.

Eli eivät todellakaan Johdonväliin tuleva Boksi ja Ohjelmointi vertailukelpoisia viritysmuotoja vaikka boksivalmistajat niin monesti sivuillaan kehuvat !

rulez
27.02.2015, 16:26
Lisäyksenä vielä etten myy mitään ohjelmia mutta paljon oon evryjen ja muitten sähköviritysten kanssa paininut vaggilaisten kanssa aikanaan

Nykyisin oon suosiolla laittanut omiin Traktoreihin ja autoihin Karalan softan niin tietää ainakin varmasti jotta on ammattimaisesti tehty.

Noissa softissakin on eroja osa myyjistä myy suoraa auton merkillä softan joka korvaa vanhan eikä huomioi oman auton softaa sen enempää. Nämä karalan softat tehdään aina alkuperäiseen autosta imettyyn softaan eli paja joka näitä jälleenmyy imee auton oman softan autosta lähettää sen karalalle itselleen joka muokkaa softan toiveiden mukaan ja palauttaa sen takaisin jälleenmyyjälle joka lataa sen takaisin autoon.

Ja tämä kaikki ei ole sen kalliimpaa kun muillakaan softavalmistajilla eikä vie aikaa paraimmillaan kun vartin.

Tuossa vielä karalan pajan linkki --> http://www.turbotec.com/henkiloautot/etusivu/etusivu.php

jame80
27.02.2015, 17:54
AJT/AYY käsittääkseni tuo kone olis tuohon vaihdettu. eli 2.5tdi 88hp . näkyyvät tuohon ohjelmointia tarjoavan monokin paikka

poiu
27.02.2015, 20:08
Itellä -01 transporter Acv-moottorilla jossa alunperin 75kW. Vaihdettu suuttimenkärjet, turbo ja ohjelma suoraan boxiin. Tuloksena rullilla 182 hp ja 405 Nm. Kiva peli ajella, traileri perässä 80 vauhtia, 2200 kierrosta, yli 300 Nm jo käytössä...

Tuossa muutamia tuttuja on laittanut "lastun" mutta itte en suosittele... Niillä vaan "hämätään" moottoria... Helppo viritys, mutta mielestäni saadaan toimivampi kun tehdään suoraan boxiin ja vielä jos päästään ajamaan rullilla, nähdään todellinen toimivuus.

Calmari
27.02.2015, 20:37
Niin miksi sen parin sadan lastulla saadaan siipastua lisää heppoja ja kulutusta pois :confused: :confused:
Kun ei oikeen päästöilläkään selity?

Tiijä lastuista mutta ohjelmoinneiissa ei tarvii välittää typen oksideista koska ei niitä missään mitata, liittyy vissiin jotenkin palolämpötiloihin ? Leimalla mahoton tai ainakin hankala huomata, kylhä ne ton halutessaan löytäis.

Jappi
27.02.2015, 21:18
Tuota tuota eikös 2.5 td oo mekaanisella pumpulla ja 2.5tdi sähkö ohjatulla pumpulla

2,4 on mekaaninen, 2,5 on aina Tdi eli sähköpumppu tai vielä kehittyneempi.

E: Virittämisen kannattavuus on aika paljon kiinni kumpi laatikkoversio siellä on jatkona. Pikkulaatikot ei kestä kunnolla vakioissakaan.

popo99
27.02.2015, 22:58
Itellä -01 transporter Acv-moottorilla jossa alunperin 75kW. Vaihdettu suuttimenkärjet, turbo ja ohjelma suoraan boxiin. Tuloksena rullilla 182 hp ja 405 Nm. Kiva peli ajella, traileri perässä 80 vauhtia, 2200 kierrosta, yli 300 Nm jo käytössä...


toi 400Nm pitää löytyä vakionakin:p
anyway missä teetetty ja mitä kustansi kokonaisuudessaan?

poiu
28.02.2015, 06:49
toi 400Nm pitää löytyä vakionakin:p
anyway missä teetetty ja mitä kustansi kokonaisuudessaan?


Eipä ainakaan mun laitteesta löytynyt vakiona kuin päälle 200Nm vakiona...

Ite vaihdoin komponentit, kanteen kohdistelin kunnolla imu- ja pakosarjat. Pakosarja on muistaakseni ahy, turbona Garretin gt20vnt, pumppu vakio, kärjet oli jotkut race2..... Koneessa tällä hetkellä 6 astetta ennakot, toimii noilla parhaiten. Alakerrassa runkotappeina arpin pinnapultit. Noista meinaa korkkailla tapit pukeista silloin tällöin....

Noilla palikoilla ajettu nyt 160tkm, hyvin toiminut. Penkissä käytin Kuopiossa Findieselillä. Kustannukset oli varmaan toista tonnia jonkun matkaa. En kerännyt maailmalta käytettyjä osia, vaan hommasin kaikki uutta. Tietää ainakin että kaiken pitäis toimia....;)

Paljon enemmän tuosta sais irti mutta nyt on hyvä ajella. Vaikuttaa kestävältä ja vääntökäyrä oli hyvänmallinen.

Jaba
28.02.2015, 07:35
Noi ulkoiset viriboxit kannattaa unohtaa, jos ohjelman saa kirjotettua suoraan Ecuun... Kaikissa autoissahan se ei kyllä valitettavasti onnistu.

Tuon firman ohjelmista on erittäin positiiviset kokemukset. Henkilö ja kuorma-autojen ohjelmat on olleet todella hyviä.

http://www.voimaa.com/

-MaTTi-
28.02.2015, 10:54
aika monta ihan kotimaista firmaa kauppaa tuota uudelleen ohjelmointia joten semmonen tunne tuli, että saattaa kannattaa kääntyä niitten puoleen kuhan alkaa operoimaan ja antaa boxien olla ihan rauhassa.
Joo, ehdottomasti ohjelmointi eikä boksia, jos vaan ohjelmoimaan pystyy.

Uazmies
28.02.2015, 12:31
kahtelin tuon evry modin ja ei varmaan olis huono sekään. turboa yms en ala vaihtamaan kun mopo karkaa kuitenkin käsistä viimelopussa :) . näkyvät lupailevan jotain +10-+25 hp ja vääntöjä 30-40 lisää melkein jokaisella boxilla ja ohjelmalla. sen vertainen tehon/väännön lisäys ois riittävä tuohon caravelleen . eli autohan on vw caravelle syncro 2.5td 88hp

Kyseessä siis T4 -portteri? Sikälimikäli on pidemmällä keulalla kun on caravelle, niin cooleri on maskissa ja voimaa tulee vähän hereämmin, jos taas se pienenpienenpieni cooleri koneen päällä niin herkemmin tulee vaan lämpöä.

Etelä-suomesta löytyy vag-(ohjelmointi)osaamista ainakin tuolta:

www.kamitec.net

khager
02.03.2015, 19:27
Itse vaan ohjelmoimaan:) Mukava harrastus ja aina on pientä viilaamista.
Laitat softan ja käyt ottamassa VCDS:n kanssa logit ja taas kotiin viilaamaan ohjelmaa.
Näin jatkat 2-3 vuotta ja olet oppinut joitain perus asioita.
VAG:n EDC15 ecut melko simppeleitä.

EVRYt ja muut kusetukset voit unohtaa. Niissä pakolämpötilat nousee savutuksen myötä turhan korkeiksi, lyhentäen ahtimen ikää.

jame80
03.03.2015, 18:09
jos tietokoneen käsittely taidot riittävät offipalstan , vasepuukin ja redtuben käyttöön voi olla parempi, että en ala ite ohjelmoimaan :)

HMy
04.03.2015, 08:06
http://www.ltr-racing.fi/
Oheisen puulaakin muokkaukseen kutakuinkin tyytyväinen 99 acv syncro
oli potilaana kulutus tippui vaunun vedossaa huomattavasti. Ja kun otettiin tuo alavääntö käyttöön muuttui volkkari inhimillisemmäksi .
Eikä ole ihan hinnan kiroissa .Lastut joutui tuohon vaihtammaan, tinailuksi meni.

Nerd-O
04.03.2015, 15:54
En oikein ymmärrä mitä vikaa noissa boxeissa on? Jos boxia saa halvimmillaan 125€ ja se tuo selkeästi lisää potkua niin en oikein ymmärrä kuka ihme menee maksamaan yli 600€ jostain ohjelmoinnista niin että saadaan ne pari lisäheppaa vielä sinne. Tosin nuo ihan halvimmat purkit ei välttämättä ole kovin kehuttavia, mutta esim. rachechipsin n.250€ maksava purkki on ainakin googletuksen perusteella toimiva purkki. En ainakaan itse ole valmis maksamaan 600e jollekin kaverille mikä käyttää tuohon 5min aikaa kun se tiputtaa softan auton ecuun. Se on ihan paska puhetta että joka automalliin muka optimoidaan erikseen. Koska kyseessä on kuitenkin massatuotannolla tehtyjä autoja niin miksi ihmeessä esim. jokaiseen T4 Transportteriin pitäisi oma softa kirjoittaa? Sama softa se on jos on sama kone. Joten optimoit sen yhteen autoon niin sama softa tippuu sen jälkeen miljoonaan muuhun. Eikä varmasti vie kovin kauaa kun sen softan tiputtaa. Aikaa tuossa vie kun sitä lähdetään jollain rullilla optimoimaan, mutta tuskin kovin moni firma sellaista tekee jos ne ottaa 600e siitä. Joten vain se ensimmäinen optimointi vie aikaa ja sen jälkeen alat muuten takomaan hilloa kun kaikki typerykset on valmiina maksamaan 600e sulle juuri siihen hänen autoonsa optimoidusta softasta, joka oikeesti on tehty kokonaan toisen auton perusteella.

Calmari
04.03.2015, 19:28
En oikein ymmärrä mitä vikaa noissa boxeissa on? Jos boxia saa halvimmillaan 125€ ja se tuo selkeästi lisää potkua niin en oikein ymmärrä kuka ihme menee maksamaan yli 600€ jostain ohjelmoinnista niin että saadaan ne pari lisäheppaa vielä sinne. Tosin nuo ihan halvimmat purkit ei välttämättä ole kovin kehuttavia, mutta esim. rachechipsin n.250€ maksava purkki on ainakin googletuksen perusteella toimiva purkki. En ainakaan itse ole valmis maksamaan 600e jollekin kaverille mikä käyttää tuohon 5min aikaa kun se tiputtaa softan auton ecuun. Se on ihan paska puhetta että joka automalliin muka optimoidaan erikseen. Koska kyseessä on kuitenkin massatuotannolla tehtyjä autoja niin miksi ihmeessä esim. jokaiseen T4 Transportteriin pitäisi oma softa kirjoittaa? Sama softa se on jos on sama kone. Joten optimoit sen yhteen autoon niin sama softa tippuu sen jälkeen miljoonaan muuhun. Eikä varmasti vie kovin kauaa kun sen softan tiputtaa. Aikaa tuossa vie kun sitä lähdetään jollain rullilla optimoimaan, mutta tuskin kovin moni firma sellaista tekee jos ne ottaa 600e siitä. Joten vain se ensimmäinen optimointi vie aikaa ja sen jälkeen alat muuten takomaan hilloa kun kaikki typerykset on valmiina maksamaan 600e sulle juuri siihen hänen autoonsa optimoidusta softasta, joka oikeesti on tehty kokonaan toisen auton perusteella.
Sama softa tosiaan käy kaikkiin samalla koneella oleviin mutta softan vaihto ja viriboxi on 2 eri asiaa, se viri boxi ei muuta mitään orkkis softassa vaan huijaa tiettyjä antureiden signaaleja.

jkoiv
04.03.2015, 19:43
Viriboxilla ei saada EGR:ää tukkoon joka oli itselle suurin syy lastutukseen. Kulutus tippui keskimäärin 0,5 litraa sadalle puolen vuoden perusteella. Toki sama voi boksilla olla mahdollista. Maksoin softasta (muistaakseni Karalan) 470e että melko nopeasti säästi kulutuksessa hinnan takas.

Toinen juttu on että onko boksin aikaansaama tehon lisäys pelkästään ruiskutusmäärää lisäämällä ruiskupumpulle terveellistä. Voihan ne toki kestääkin..

HMy
04.03.2015, 20:37
joo tuo ltr:n lastutuskin oli 45o joka on ihan inhimillinen hinta
ja varsinkin saatiin sellainen muokkaus mitä haluttiin, ei pelkästään tehoja yläpäähän ja voimasavua putkeen ,nyt t4 lähtee tyhjäkäynnillä liikkelle on muuten huomattavasti mukavempi kun ei tartte kytkimen kanssa kikkailla
vaununkanssa.Ja muutenkin parempi kun voi pahemmassa paikassa madella. Sattuipa että tuo Lastuvelho oli käymässä tuossa kylällä
muutakin asiaa niin tuo muokkaus onnistui tuossa pihassa.

-MaTTi-
04.03.2015, 21:10
http://www.turbotec.com/henkiloautot/chiptuning/kysyvastaa.php
Onko Dieselbox tai tehoyksikkö sama asia kuin lastuttaminen/optimointi?

Dieselboksit, lisämuistit, tehoyksiköt ym.. ovat moottorin ohjauksen johtosarjaan lisättäviä komponentteja joiden tarkoituksena on muuttaa ja välittää ohjainlaiteelle virheellistä tietoa moottorin kuormitustilasta sekä syötetystä polttoainemäärästä.

Esimerkiksi:
EDC-jakajapumpun syöttömäärää säädellään ohjainlaitteelta tulevalla virtamäärällä. Jotta ohjainlaite voi hallita syöttömäärää tulee ohjainlaitteen saada tieto jakajapumpun antamasta syöttömäärästä. Syöttömäärään suhteessa olevaa ja takaisin kytkettyä jännitetasoa muuntamalla voidaan lisätä syöttömäärää ja sitä kautta moottoritehoa.
Common-Rail dieseleissä tehoyksikkö yleensä nostaa ainoastaan ruiskutuspainetta, vääristämällä ohjausyksikölle saapuvaa ruiskutuspainetietoa.

Lisäbokseilla voidaan lisätä karkeasti syöttömäärää koko kierroslukualueella, mutta ei ahtopainetta, muuttaa EGR-venttiilin toimintaa, ruiskutusennakkoa ym. ohjainlaitteen hienosäätämiä toimintoja. Joissakin ajoneuvoissa teho saattaa tehoyksikön virheellisen toiminnan vuoksi aiheuttaa vikatilan, tai tehon alenemisen.
kulutusnäyttö näyttää todellista alhaisempia lukemia. (ohjainlaite laskee kulutuksen ruiskutusajan ja paineen perusteella.)
Luistonesto/ajovakaudenhallintajärjestelmä saavat virheellisen tiedon moottorin vääntömomentista. (ohjainlaite laskee vääntömomentin perustuen ilmamäärään ja syötettytn polttoainemäärään.)
Automaattivaihteisto saa virheellisen vääntömomenttitiedon.
Vääntömomentin rajoitus vaihdetta vaihdettaessa ei toimi suunnitellusti johtuen virheellisestä vääntömomenttitiedosta.
Partikkelisuodattimen puhdistussykli ei toimi suunnitellusti.

jame80
26.05.2015, 15:21
ei tarttennu viedä lastutukseen. hävis viimeisetkin tehot ja itku kurkussa purkamaan joko turbo vetää viimeisiä, konehuone levälleen ja turbo näytti ok ja rupesin epätoivossa alipaine letkuja vaihtamaan , jos vaikka olis poikki.... sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta iski ajatus: miksi hukkaportti on oudossa asennossa.... no se helvetti oli irronnu kokonaan kiinnitysestään ja vaan roikkui paikoillaan.... 2 kpl 6mm punttia ja hukka portin runko turboon kiinni ja hiljainen rukous ja starttaus kuin palmun alta..... siitä ajamaan ja kaasun painaisu ja nukkunut turbo heräsi eloon :) :) . ja viimein sain edelliseltä omistajalta elintenluovuttaja auton tiedot selvisi, että 102hp konehan se onkin eikä 88 :) .

Mako
26.05.2015, 16:21
Onko siinä vaihdettu vaihdelaatikko samasta autosta kuin moottorikin? 102 heppaisessa on se vahvempi laatikko. Tunnistaa siitä, että pakki on vitosen alla, kun heikommassa ykkösen vieressä.
Välijäähdytintähän ei tehottomimmassa, eli sinisen i:n, 88hv mallissa edes ole.

G280E
26.05.2015, 16:48
toi 400Nm pitää löytyä vakionakin:p


560Nm :D :D

jame80
26.05.2015, 19:15
on vaparin laatikolla, kun elintenluovuttaja oli ollu kuulema automaatti.

Mako
26.05.2015, 19:36
Okei. Sitten ei ehkä kannata jatkuvasti mitään äärimmäisiä vedätyksiä uuden voimasoftan kanssa suorittaa. :rolleyes:
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=273

jame80
31.05.2015, 23:09
nyt se sitten myrkyn lykkäs. auto käyntiin ja kaasua jolloin täys stoppi :( . pumppaus kaasulla ja matka jatkuu ilman ongelmia. mitä helevettiä ?

kenni_
02.04.2018, 19:31
Lainataan nyt tätä ketjua kun ei uuttakaan viitti alottaa.

Onko isuzun uutta 1.9ä vielä kukaan ohjelmoinu?
Steinbauerilta sais boxin, mutta en tiedä kuka niitä suomessa myy saati hintaa.. taitaa olla >900e?

kenni_
03.04.2018, 11:31
Okei nyt selvis hinta, 1160e. =S