View Full Version : PäHäMan Pääsiäis reissu venäjälle 2-6.04.2015
Kevät tulee kovaa kyytiä taas vastaan ja aika herätellä vehkeitä hallin nurkalta tulille ja alkaa huoltamaan sillä pääsiäisenä taas mennään venäjälle rymyämään. Lähtö torstaina(2.4) töiden jälkeen ja takaisin tullaan viimeistään maanantaina 6.4.
Reiteistä ei ole vielä mitään havaintoa mutta hyviä ideoita otetaan vastaan. :D Kerhon pj teltta lähtee mukaan tietenkin paikka varauksia tulemaan.
Mikäli mukaan haluat lähteä niin PäHäMan jäsen maksu olisi syytä olla maksettuna:D
kasaillaas tähä lähtijä listaa:
Team Pihlaja liikenne (Tero,Kake,Toni ja Tommi) / Haisuli
Rafu & appari? / Töttöröö volvo
Jouni & Lauri / Jeeppi
Tapsa4x4 & appari? / porttopate
Jussilainen & Janne / Räkytäky
Ukkonen & appari? / porttaalihojotin
Kokeillaan saahaako yhtäpaljon murroksia särki kuin viime pääsiäisenä, 11 murrosta muistaakseni meni :D
Ja joka vehkeesee sit KESTÄVÄT VETOPISTEET!!!
offroadjouni
15.02.2015, 19:49
Mukana.
tapsa4x4
15.02.2015, 23:57
Mulle ja apparille paikka teltast. niin mukana oon.
Juuuh, mukana ollaan ja jos tilaa teltassa niin paikat kahdelle!
Rafu
Yhelle autokunnalle on teltassa vielä tilaa
ukkonen7
19.02.2015, 18:09
Koitetaanpas päästä lähtemään Toyotaa ulkoiluttamaan
Mulle on vahvistettu kiinnitys Jounin kyytiin.
Missä viipyy reittikoordinaatti Jopan ilmoittautuminen?? Kalusto kuntoon😃
Missä viipyy reittikoordinaatti Jopan ilmoittautuminen?? Kalusto kuntoon😃
Ei taida uskaltaa hiluksilla lähtee ettei tuu naarmuja ja ei siinä taida olla leimaakaan :D (vähän pitää laittaa vettä myllyyn ns.)
Räkytäkyn elvyyttäminen reissua varten vihdoin aloitettu. Leimaa onkin onneksi 13.4 asti joten voi lähteä vaikka näin. Koitan kyllä leimata koska tarkoitus on lähteä helatorstainakin safaroimaan. Vähän löyty autosta hitsattavaa ja kaikkee muuta kivaa. On kyllä kovasti ajettu ja sen huomaa auton kunnosta :D
Tänään otettu liikennekäyttöön ja green cardikin tilattu. 2v viisumi tulossa uuteen passiin east starin kautta ja se kun tulee niin paratiisin portit on auki.
Mitä kyliä laitan viisumihakemukseen?
hiluvitkutin
02.03.2015, 18:39
Eikai siihe vielä mitään paikkoja tartte?
Meillä on haisulissa vähä kansi ongelmia... kaks kantta käyny jo kansi työssä ja paskoja molemmat. Tänää menee kaks taas tarkastettavaks et saako niistä tehtyä mitää:D
Jos vuosiviisumi niin se on koko venäjä. Kertaviisumissa taas pitäisi olla jotain ainakin aikaisemmin. Tässä joku ohje vanhasta topicista. Ohje on hieman ristiriitainen mutta voi olla vuosiviisumi hakemuksesta.
Lähialuematkojen ohjeessa lukee tuollaista:
Matkareitti
Viisumin anoja merkitsee tähän enintään kolme (3) kaupunkia, joissa hän arvelee yöpyvänsä tai viettämänsä muuten pidemmän ajan. Tiedon pitää olla tarkka, esimerkiksi "Koko venäjä" tai "Karjalan alue" ei riitä. Tässä ilmoitetut tiedot eivät kaikesta huolimatta kuitenkaan rajoita Venäjän sisällä matkustamista.
Eli jos laittaa Viipuri,Pietari,Sortavala.
Pointtina on että laittaa ainakin yhden kaupungin karjalan tasavallan puolelta. Tosin hiitolassakaan ei ole enää puomia missä tarkastettais mutta sitä ei tiedä jos yks kaunis päivä taas on. Siinä ollaan joskus otettu stoppi ja matka loppunut siihen kun ei kaikilla ollut viisumissa virtaa tasavallan puolelle. Hiitolassa saatiin kuitenkin käydä.
ukkonen7
04.03.2015, 09:06
Meillä on haisulissa vähä kansi ongelmia... kaks kantta käyny jo kansi työssä ja paskoja molemmat. Tänää menee kaks taas tarkastettavaks et saako niistä tehtyä mitää:D
Joko pukkaa kiire hiki karpaloita. Oletteko jo kerenneet akseli korjaukset suorittaa? Vielähän on aikaa onneksi
Joko pukkaa kiire hiki karpaloita. Oletteko jo kerenneet akseli korjaukset suorittaa? Vielähän on aikaa onneksi
akselit on kunnossa kaikki nytten. Tänää soittivat kansityöstä että neljäs kansi oli ehjä mistä saa vielä hyvän pelin tehtyy.. perjantaina saadaa kansi, ja lauantaina kokeillaa saaha vehkeet jo tulille. ja muutenki jo viimeset hipistelyt tehtyy jotta vaikka sit ens viikolla leimakonttorille jos jostai saapi taaloja siihe hommaa:D mut haisuli saahaa kuntoo kyllä, leimaaminenkaan ei pakollinen ku ajoaikaa elokuulle
ukkonen7
04.03.2015, 20:46
Leimaa onneksi marraskuulle mutta pakollisia kohteita löytyy, syylärin vein kenno huoltoon mutta joutuu vissiin uutta tilaamaan haperuuden takia. Samalla kun keula auki laittais ohjaustehostimen pumpun jenkki malliin jos parantuis sillä paremmaksi, samalla uudet letkut ja putket. Jalan teossa se isoin homma.
Tänää kävin inteamin kokouksessa ja he ovat kanssa lähdössä pääsiäisenä reissuun ja puhetta oli et koitetaan saada joku ilta leirit samaan paikkaan ja bileet pystyy :D
offroadjouni
09.03.2015, 23:15
Passi vanhentunut, viisumi puuttuu ja Jeepissä leimakin kylmänä. Toivottavasti on poutasäätä tulossa kun pitäis tuossa pihassa alkaa katsastusremonttia tekemään.
Passi vanhentunut, viisumi puuttuu ja Jeepissä leimakin kylmänä. Toivottavasti on poutasäätä tulossa kun pitäis tuossa pihassa alkaa katsastusremonttia tekemään.
Hyvin noi remontit etenee, ei ulkona ole ainakaan kylmempi kuin sinun vanhassa tallissa Ristikivessä😃
Rafu
offroadjouni
10.03.2015, 14:58
Hyvin noi remontit etenee, ei ulkona ole ainakaan kylmempi kuin sinun vanhassa tallissa Ristikivessä😃
RafuKatto pitää huonosti - sekä Pohjolan tallissa että Jeepissä.
offroadjouni
15.03.2015, 21:15
Noniin, nyt on ollut hyvää keliä ja Jeeppi alkaa kohta olemaan valmis katsastukseen. Passi pitäis tulla alkavan viikon lopulla ja sitten kertaviisumiin vähän toista viikkoa päälle. Kävin jo katselamassa edellisvuosien reissuista videoita ja kuvia ja siten keräämällä intoa odotukseen. :D
Onko mitään ajatuksia mihin päin ollaan menossa?
itsellä ollu ajatuksena että ekan illan leiri olisi vähä ennen "pamela leiriä" soratien varressa mänty kankaalla missä ollaan oltu ennenki muistaakseni 2013 mudventures viimeinen yö ja nyt oltiin itsenäisyyspäivänäkin ensimmäinen yö siinä paikassa ja siinä olis sitte yks hyvä pätkä vieressä mikä löydettiin satttumalta kans itsenäisyyspäivänä. Myös paalijärven reitti houkuttais käydä taas ajamassa kun siitäkin on jo muutama vuosi ku siellä ollaan oltu. katotaan ny mihin eksytään:D:D mutta nämä ovat minun ajatukset esittäkää toki muutkin ajatuksia jos on jotain mielessö:D
JOKA AUTOON SITTE SAHAT MUKAAN!!!!.. oli viime mudventuresilla aika työmaa alkaa jotai reittiä tekee ku kaks sahaa vain koko letkassa mukana niin koitetaas ny saaha niitä sahoja vähä enempi mukaan
ukkonen7
16.03.2015, 09:15
Pitää käydä saha kaupassa, oliko varmaa tietoa nyt siitä raja-aseman ajan varauksesta että onko se toiminnassa. Vai ei toimiva ohimenevä kokeilu??
Mul on saha. Voin ottaa mukaan jos tarve.
offroadjouni
16.03.2015, 18:07
Mul on saha. Voin ottaa mukaan jos tarve.Joo, ota vaan jos se on soiva peli. On minullakin saha, mutta se on aika pieni.
Pitää käydä saha kaupassa, oliko varmaa tietoa nyt siitä raja-aseman ajan varauksesta että onko se toiminnassa. Vai ei toimiva ohimenevä kokeilu??
Iha hölynpölyä se homma!!! Ei tarvi varata....
me saatiin eilen kans haisuli rokkaa mut koeajolla ilmeni pakosarjan raju vuoto, noh tänää purettu taas puoli konehuonetta ja todettu et pakosarja saatava tasohioukseen huomenna jonnekki.. mutta eiköhä se siitä:D
tapsallekki mentävä vkl kaveriks viel koneen vaihtoo kun lauantai iltana ku tultii valkealasta niin jakoremmi meni vähä ennen tallia ja kone kaput et kyl tääl meilläki viel rojekteja on ihan tarpeeks:D:D
No mä käyn varuiks hakee siihe uuden terän nii otan kyytiin. Se on tollanen Jonseredin 2050
No mä käyn varuiks hakee siihe uuden terän nii otan kyytiin. Se on tollanen Jonseredin 2050
joo ota ehottomasti mukaan:D jos ei muuta sahattavaa oo ni onha useempi saha nuotio puun tekoon :p
offroadjouni
17.03.2015, 18:00
Jeeppi olis nyt leimassa, mutta vielä olis vähän remonttia jäljellä. Ajattelin murrokset avata ja tarkastaa kun naputtavat niin saakelisti. Onhan ne ainakin pari vuotta naputtaneet, joten tuskin hajoavat kun kerran ovat tähänkin asti kestäneet. :rolleyes:
tapsa4x4
17.03.2015, 18:05
Mulla on koneen vaihto ja muuta pikku huoltoa ennen lähtöä jäljellä et tiukille menee toi lähtö mut yritetään kyllä.
Rangolla on kunnon saha, mun entinen :D jos vaan muistaa ottaa mukaan
Rangolla on kunnon saha, mun entinen :D jos vaan muistaa ottaa mukaan
Husu on mukaan lähtevien tavaroiden kasassa;) ku vaan kaikki mahtuu kyytiin:eek:
offroadjouni
18.03.2015, 20:27
Jeeppi olis nyt leimassa, mutta vielä olis vähän remonttia jäljellä. Ajattelin murrokset avata ja tarkastaa kun naputtavat niin saakelisti. Onhan ne ainakin pari vuotta naputtaneet, joten tuskin hajoavat kun kerran ovat tähänkin asti kestäneet. :rolleyes:No sieltähän oli toiselta puolen murroksen "inner bearing race" rikki. Edellisen kerran vaihdoin samat osat takuuseen 2,5 vuotta sitten ja nyt taas. Onneksi on vara-RCV:t hyllyssä niin voi odotella takuuvaihtoa.
tapsa4x4
18.03.2015, 20:39
Kannessa kaikki venttiilit mutkalla, venttiilin välit halki ja Esikammiot hajalla. Täytyy laivaan varastoja ja toivoa että olis ehjä kansi jossain.
Laitappas jussilainen Helatorstai 2013 reitti viivaa silloin ollaan ajettu se paalijärven lenkki et mitä muita baanoja silloin ollaan menty:D
offroadjouni
20.03.2015, 08:37
Laitappas jussilainen Helatorstai 2013 reitti viivaa silloin ollaan ajettu se paalijärven lenkki et mitä muita baanoja silloin ollaan menty:DTuolta topicista -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=1014786 löytyy seuraava kuva. Aika kostean näköistä ollut ainakin silloin...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5941&pictureid=130549
ukkonen7
20.03.2015, 09:11
Paalijärven ylityksen jälkeen miltein heti vasemmalle niin sielläkin ollut mukavaa rinne kiipeilyä ja kevyttä suota, mutta ei saa järkevästi lenkiksi mukaan.
Mennää to iltana siihe ennen pamela leiriä yöks kankaalle ja käydää pe aamuna kattoo minkälainen pätkä on siinä pamela leirin kupeessa mikä ukkosen kans ajettii itsenäisyys päivänä ja sitte paalijärven lenkki ja tuo suo pätkä ja katotaa jäädääkö sitte pe iltana toho kääntöpaikka leirii vai mitä tehää ja riippuu tietysti kuin kauan menee et päästää siihe.. vai onkos parempia ideoita jollain???:D
Oikein muistin eli itse en koskaan ole paalijärven ylityksestä lähtenyt vasuriin. latasi kaikki ajetut reittiviivat yhteen ja tarkistin. Muistelisin että jollain reissulla ihmettelin että joku ajanut mäelle kun meni selvät jäljet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=172225
Ja la aamuna sitte suunnitellaa lisää.. inteamin porukan kanssa oli vähä jos la olis yhteis leiri jossai räisälän nurkilla mut sitähä ei tiedä missä me ollaa lauantaina ni tilanteet elää:D:D
Eka leiri siis tämä Leiri4 ?
N 60 51,5478 E 29 22,2249
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=172226
Oikein muistin eli itse en koskaan ole paalijärven ylityksestä lähtenyt vasuriin. latasi kaikki ajetut reittiviivat yhteen ja tarkistin. Muistelisin että jollain reissulla ihmettelin että joku ajanut mäelle kun meni selvät jäljet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=172225
me on ajettu pari kertaa se vasurin reitti.
ukkonen7
20.03.2015, 21:06
Eka leiri siis tämä Leiri4 ?
N 60 51,5478 E 29 22,2249
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=172226
Kyllä, noilla jäkälillä se mitä Tero meinasi. Hyvää tasaista kangas metsää.
joo juuri se... ja pähäma notski puita on siinä ihan hollilla :D
Meillä alkaa olee haisuli iskussa ja osittain jo pakattukki:D
ukkonen7
22.03.2015, 14:30
Hommat edistyy, eilen sain ohjaustehostimen toimimaan ja tänään lottovoittona pakkasnestevuoto jossain syyläri sektorilla.
tapsa4x4
22.03.2015, 14:58
Hommat edistyy, eilen sain ohjaustehostimen toimimaan ja tänään lottovoittona pakkasnestevuoto jossain syyläri sektorilla.
puhutaan musta aika pienistä ongelmia.
Koneen yläkerta puuttuu.etu akseli osia jne ja miljoona muuta pienenpää hommaa.....
ukkonen7
22.03.2015, 19:00
Tsemppiä Tapsa, kyllä se sitten palkitsee ku pääsee mehtään vähän päristelee.
Meillä rupee olee paketti kasassa, viisumit taskussa ja auto lähtövalmiina!
Ja Teron toivomuksesta: Lumilapio ja moottorisaha mukana!
Pakitin jo auton tallista pihalle kun kuvittelin että olisi leimakunnossa. Ratti vaan tuntu jotenkin jäykältä ja paheni vaan. Ajattelin että ei voi olla totta jos simpukka paskana mutta olikin rattiakselin nivelet ruostuneet aivan jumiin. Ajoin auton jotain päiviä sitten lämpimään talliin ja jotenkin muutamassa päivässä ne on ruostuneet jumiin. No huomenna metsästämään kahta GUT11 ristikkoa. On autossa nyt sentään lattia, jarrut ja muovitankkikin asennettu.
Faija tuli just venäjältä ja sano et siellä ei oo oikeen enää lunta, ei ole edes ollut niin paljon kun täällä. Oli jossain Elisenvaaran korkeuksilla.
offroadjouni
24.03.2015, 14:51
Jeeppi olis kohtuu hyvällä mallilla... Eturenkaat puuttuu autosta kun odottelen että DHL tois jarrupalat ja vähän muuta tarviketta. Vähän ajattelin puuhastella vielä vinssin moottorien kanssa, ja mietiskelen että pitäiskö takavinssi laittaa kiinni parin vuoden tauon jälkeen. Sitten on kaikkea pienempää hipistelyä ja pakkaamista luvassa. Harmi että lauantain koeajot jäi niin lyhkäiseksi -> http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=1212817&postcount=17 .
ukkonen7
24.03.2015, 16:39
Pari reissua vedetty ratti ilman mutteria mutta oli jo viimein vaihdettava tiltin jälkeen nysä akseli missä ehtaa kierre, hivenen turvallisempi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6136&pictureid=172477
Meillä on haisuli valmis pohjapanssarin asennusta lukuun ottamatta.. vähä takana akseli limjois jotai sanomista mutta ei jaksa enää kiinnostaa ku ei haittaa mitää muuta kuin et uudet boggerit vähä kuluu:D ja meinas äske muutaman kilometrin koe ajolla tulla sydämmen tykytyksiä ku öljyä tippu kone huoneesta kun tallii ajoin mutta olikin unohtunu öljytikku takapenkille viikonloppuna:D:D
Tuli vaa mielee et sehä saattaa olla niide uusien boggereiden syy ku on akselikulmatnäytti olevan iha kittilää ja kattilaa. Pääsiäisenä ne hakee paikkansa ni katellaa niit akseli linjoja sit reissun jälkee:D
toyota4x4
26.03.2015, 21:12
puhutaan musta aika pienistä ongelmia.
Koneen yläkerta puuttuu.etu akseli osia jne ja miljoona muuta pienenpää hommaa.....
ootko harkinnu jotain luotettavampaa moottoria kuin 3.3 tai 2.8 patrollin kone?
hiluvitkutin
26.03.2015, 23:21
ootko harkinnu jotain luotettavampaa moottoria kuin 3.3 tai 2.8 patrollin kone?
Mikähän se sellane mahtas olla?
offroadjouni
27.03.2015, 09:30
Olisko kellään räikkään ylimääräistä ratasta joka tulee moottorin akseliin kiinni? Siis tuo -> http://gigglepin4x4.net/warn-m8274-splined-motor-pinion-gear-166-p.asp. Omasta näköjään puuttuu yksi hammas.
offroadjouni
27.03.2015, 10:34
Olisko kellään räikkään ylimääräistä ratasta joka tulee moottorin akseliin kiinni? Siis tuo -> http://gigglepin4x4.net/warn-m8274-splined-motor-pinion-gear-166-p.asp. Omasta näköjään puuttuu yksi hammas.Kun kukaan ei ilmottautunut omistajaksi tunnin sisään niin tilasin Atlokilta uuden osan. Nyt voitte sitten kaikki kertoa kuinka on hyllyt väärällään noita rattaita. :D
toyota4x4
27.03.2015, 23:07
Mikähän se sellane mahtas olla?
mulla olis myynnissä patrolliin ivecon 2.8 suora suihku diiseli turbolla hinta 850euroa +5v loota lyhellä 1:llä. tietty ite olen ajanu 5vuotta 1kzt- koneella mutta sen hankinta hinta vastaa 3 patrollia.(1500-2000e)
Tänään auto ja varusteet koeponnistettu, torstaita odotellessa
Miten se Tapsan kansiprojekti etenee?
Eile illalla saatii koneet tulille.. mut on siinä vielä hommaa.. et homma hallussa niin sanotusti:D
offroadjouni
29.03.2015, 16:37
Otin Jeepin liikennekäyttöön tänään ja kävin vetämässä maantietestit. Ei ollut woblaamista tai muutakana ongelmaa. Nopeusmittari on pimentynyt, mutta ehkäpä se ei estä lähtemistä. Pakkaaminen etenee...
tapsa4x4
29.03.2015, 20:42
Juu patrolli rupee oleen aika valmis ja rupeen huomen pakkaamaan. Mä meen ajamalla rajalle kun trailerin veturi on vieläkin ilman kilpiä.
Juu patrolli rupee oleen aika valmis ja rupeen huomen pakkaamaan. Mä meen ajamalla rajalle kun trailerin veturi on vieläkin ilman kilpiä.
Ihme ukko, ostaa 12 suburbania vuodessa ja ei yhtään trailerinveturia pihassa:p
tapsa4x4
29.03.2015, 22:22
Ihme ukko, ostaa 12 suburbania vuodessa ja ei yhtään trailerinveturia pihassa:p
Juu ja yhden ramin mut kun kaikista puuttuu suomen kilvet :D btw ostin mä 2 patrolliakin Viikonloppuna.
offroadjouni
30.03.2015, 16:16
Mihin aikaan ihmiset on lähdössä matkaan torstaina? Minä lähden klo 14 aikaan Kirkkonummelta eli olen Rajahovissa joskus 17 aikaan.
Mihin aikaan ihmiset on lähdössä matkaan torstaina? Minä lähden klo 14 aikaan Kirkkonummelta eli olen Rajahovissa joskus 17 aikaan.
Me päästään starttaamaan Tuusulasta 16.30
Mä lähen hesasta töistä joskus 16-17 kohti rajaa ja meidän loppu teami lähetee 16-16:30 hollolasta ja Rafun kans oli puhetta et nähää noin klo 19 valimaan teboililla.
Saadaaki näillä näkymillä lumisafari:D:D
ukkonen7
30.03.2015, 22:08
Alustava ajatus Että Jannen kanssa startattaisiin puolenpäivänaikaa Heinolasta kohti vaalimaata, matkalla viimeiset muona päivitykset. Mitenkäs Tapsan lähtö aikataulu lahdesta.
tapsa4x4
31.03.2015, 06:39
Alustava ajatus Että Jannen kanssa startattaisiin puolenpäivänaikaa Heinolasta kohti vaalimaata, matkalla viimeiset muona päivitykset. Mitenkäs Tapsan lähtö aikataulu lahdesta.
Juu teijän aika taulu tietoa ooteltu. samaan starttiin lähetään kouvolan prismaan mennään hakeen eväät.
ukkonen7
31.03.2015, 08:27
Juu teijän aika taulu tietoa ooteltu. samaan starttiin lähetään kouvolan prismaan mennään hakeen eväät.
No soitan tänään Jannelle varmistaakseni että passaa ni aikataulutetaan sinne Kouvolan Prismaan. Myö tehään siinä myös ne muonaostokset
Huh, melkoinen pakkaaminen kamoissa kun ne on levitelty pitkin tallia viime syksynä. Pääsen torstaina töistä 13-14 välillä miten sopii parhaiten ja koitetaan jos ei tarvita pysähtyä matkalla missään. Voidaan rauhassa woplotella 70kmh rajalle. Voitaisiin osua aika samoihin Ukkosen ja Jannen kanssa? Vaalimaalta voisi varmaan mennä yli jos niin kaikki muutkin tekee, toki Sveto on myös vaihtoehtona.
ukkonen7
31.03.2015, 16:28
Janne tulee Heinolaan 10:00-10:30 ja laitetaan sen kamat autoon/hetki jeesustellaan, siitä pikkuhiljaa kohti Kouvolan prismaa missä tarkoituksena tavata Tapsa. Minun puolesta voidaan venyttää lähtöä tai sitten maleksia matkalla ni saadaan Jussilainen letkaan. Meneehän siinä kaupustellessakin tovi. Vaalimaalla ois parempi kauppa mutta ei sen väliä kummasta menee yli, sveto/vaalimaa kumpikin käy.
tapsa4x4
31.03.2015, 17:52
Vaalimaalle mieluummin ainakin paljon parempi raja kauppa.
Mulla pakailut käynnissä. Mutta taidankin ruveta purkamaan etu boksia auki,taka vinssikin vielä osina lattialla.
ukkonen7
31.03.2015, 18:21
No jos Tapsalla ei super kiire ja vaalimaa käy Jussilaiselle niin mennäänkö paremman rajakaupan kautta. Madellaan matkalla ja otetaan Mikjus lennosta letkaan. Mikäs Tapsan boksissa?? Mitä varaosia matkassa? Toyotassa varakardaanit ja apulaitteet mutta ei paljon auta muita, rengaspaikkoja, öljyjä(ei vartalo öljyjä) ja ynm kemikaaleja. Vara porttaali poksin yritän jonnekkin survoa mukaan, jos mahtuis jonnekkin kolisemaan.
tapsa4x4
31.03.2015, 18:40
Mulla rd koneen suodattimet+jakopää startti,hj61 laturi,chevy tehostin pumppu ja työKalut siihen,kosaani,37x13x16 boggeri varalta,vara vinssin naru,vinssin moottori,öljyjä letkuja jne muuta städää.
etujousipakka,volvon vetotanko+raidetangon päät,vara kardaani mulle,iso 24v flekti,renkaan korjaus kamoja+uusi 280 80r16 sisäkumi. Noin äkkiä muisteltuna.
ja 6pultti volvon napa,suojakumi,murros.
toyota4x4
31.03.2015, 20:01
vaalimaa käy kyllä monelta olette lähössä? en tiiä vielä mitä varaosia otan mukaan..
tapsa4x4
31.03.2015, 21:55
vaalimaa käy kyllä monelta olette lähössä? en tiiä vielä mitä varaosia otan mukaan..
Viime reissuja muistelen murroksi,murroksia,murroksia ja muutama vetari.
No tulihan se ilmoittautuminen😃
ukkonen7
01.04.2015, 07:08
Lähdöt tapahtuu vissiin siinä 12 jäkälillä, soitellaan vielä päiväsaikaa lähtijöiden kesken kun pyörät rupeaa pyörimään.
Semmoinen ilmiö oli vielä uutisissa että venäjän luoteis federaatio ottanut testiin/käyttöön yli 24h ulkomaalaiskilpisten venäjän puolella vierailijoilta maksun. Maksu koskee tie maksua ja summaltaa 200 ruplaa per vuorokausi mutta eihän tuo onneksi liian kallis ole paratiisin ajelusta. Eli alue on tuota karjalan aluetta missä myö sujaillaan
Lähdöt tapahtuu vissiin siinä 12 jäkälillä, soitellaan vielä päiväsaikaa lähtijöiden kesken kun pyörät rupeaa pyörimään.
Semmoinen ilmiö oli vielä uutisissa että venäjän luoteis federaatio ottanut testiin/käyttöön yli 24h ulkomaalaiskilpisten venäjän puolella vierailijoilta maksun. Maksu koskee tie maksua ja summaltaa 200 ruplaa per vuorokausi mutta eihän tuo onneksi liian kallis ole paratiisin ajelusta. Eli alue on tuota karjalan aluetta missä myö sujaillaan
Olipas hyvä aprilli pila:D:D
ukkonen7
01.04.2015, 09:37
No eikös ollutkin :D
110 km olisi Vaalimaan kautta ekaan leiriin (Sveton kautta 40+ km). Tarkoittaa varmaan siis että käydään Antreassa tankilla matkalla? Onko se auki 24H? Täytyy varmaan kuitenkin ottaa kahden jerryn lisäksi kanistereita ettei välitankkauksia tarvita.
ukkonen7
01.04.2015, 10:08
Ei ollut antrean asema muistaakseni 24 auki. Onko käytävä tankkaamassa ennen paalijärvelle menoa ku on ajettu kosteamuta poori pamelaleirin jälkeen. Tässä mielessä hankala toi vaalimaan kautta meno
tapsa4x4
01.04.2015, 10:17
Yks 20-25l muovi kannu lisää dieseliä vaikka apparin jalkotilaan ja heti kun on tyhjä niin laittaa notskiin niin ongelma poistuu.
ukkonen7
01.04.2015, 13:02
Auto osittain pakattu ja extra nuotiokannut matkassa.
tapsa4x4
01.04.2015, 19:21
no miten teillä menee?
Kai se on pakko olla nipussa kun aika loppuu kesken ja alettava pakkaamaan muutakin kun varaosia ja työkaluja :D
Liimailin katon etureunaakin ettei tuulisi läpi niin kovin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=36&pictureid=173004
toyota4x4
01.04.2015, 19:51
no miten teillä menee?
ihan jees, TOYOTA tallissa toivottavasti kunnossa huomenna ja avasin just lonkeron :D .
offroadjouni
01.04.2015, 19:52
Ajattelin että ei siellä kuitenkaan juuri metsässä ajeta vaan vaihdellaan murroksia niin pistin kapeammat katurenkaat alle.
no miten teillä menee?
:D:D:D:D:D
Onks ees aprillipila? Vanha kuva?
toyota4x4
01.04.2015, 21:20
no miten teillä menee?
ei kuulemma ole, paratiisin portit on suuremman työn edessä Tapsalla tänä vuonna
toyota4x4
01.04.2015, 21:25
laitoin hinaus koukun, jos tarttee hinailla kalustoo.
ei ollu aprillia, just äske tulin tapsan pajalta ja siellä se boksia kasaili kovaa kyytiä.. mut vehkeet ny iskus toivottavasti:D
tapsa4x4
01.04.2015, 22:57
Juu kasassa on ja pakattukin käytännössä kokonaan.
aamupäiväl ruvetaan valumaan rajaa kohti.
offroadjouni
01.04.2015, 23:14
laitoin hinaus koukun, jos tarttee hinailla kalustoo.Eikös toi olis kannattanut laittaa etupuskuriin? ;)
täällähän sanansäilä viuhuu :D
ukkonen7
02.04.2015, 09:39
Valmiina reissuun
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6136&pictureid=173033
offroadjouni
02.04.2015, 12:09
Valmista myöskin.
Ja jumankaut....ihan tuliterät gummit alla vai?????
offroadjouni
02.04.2015, 12:36
Ja jumankaut....ihan tuliterät gummit alla vai?????Kyllä minä niillä kävin parikymmentä kilsaa tietä koeajamassa, mutta kohtuu uudet kumminkin. ;)
offroadjouni
02.04.2015, 13:23
Appari-Kuupo sai Jopan kyydissä sen verran etumatkaa, että tulenkin vasta toisessa aallossa. En viitsi yksinäni suotta ajella tuolla Venäjän puolella kun eksyn vielä. :o Tehdään siis niin että lyöttäydyn Rafun ja Haisuli-porukan letkaan, eli nähdään Rajahovissa 18.30 aikaan.
Joo haisuli starttaa hollolasta noin klo.16 aikaan nii ollaan siellä rajalla siinä klo.18 aikoihin
Mikjus, tapsa4x4 ja ukkonen7 bongattu ihan saatanan pitkästä venäjälle vievästä jonosta! Saattaa tunti jos toinenkin venähtää ennen ku pääsevät etes venäjän tulliin. Jonon pää kolkuttelee valtakunnan rajaa.
Niin, itsehän olen kotona, facessa oli just julkaistu video jonosta :)
Nuijamaan kautta saattaa päästä sujuvammin yli.
Jussilainen ollu kuulemma kolmisen tuntia jonossa ja arviolta ainakin kaksi tuntii meneeviel ennen kuin pääsee läpi... tunteet käy kuulemma kuumana jonossa.... ohitteluja / blokkailuja / kiilailuja...
offroadjouni
02.04.2015, 18:58
Onpahan jonoa.. Taitaa mennä aamuyöhön ennen kuin ollaan leirissä.
MikJus yms. selvis venäjän tullista läpi 5,5 tunnissa...
Kyselin jounilta et monelta olivat leiriin päässeet ja tässä viestejä :
"Klo 3 aikaan leirissä. Ajettiin 2013 mudventures-reittiä aamusta ja Paalijärven ylitys oli pilattu uudella sillalla. Nyt tempokeskuksen tietämillä. Kukaan ei ole tehnyt remonttia eli vehkeet on kestäneet hyvin. "
"Edellinen lähetys vähän kesti kun ei ollut kenttää. Nyt mutasafarireitillä eksyksissä ja leiri pystyssä. "
"Lunta on paikoitellen puoli metriä... "
Kaikki hyvin.. remonttia ei oo tarvinu tehä mihkää.. muta safari reitti käännyttii ympäri yöllä kun nuoska lunta oli yli munien ni ei päässy mihkää.. nyt la aamuna siirrytää silta reitille
Taas mielenkiinnolla ootan videoo tosta reissusta! Ihan paraimpia vuoden offi videoita:cool:
toyota4x4
04.04.2015, 21:24
kotiuduttiin jo tänää aivan suunnitellusti. tämmönen tynkä safarointi, hj-61:n+ 35" nankangien muta-tähtien suoritus kyky oli kyllä koetuksella ,mutta ehjin renkain ajamalla takas Lahteen.
Mennessä tosiaan tulli jonossa oli jo käsi rysyä kun jotkut pizza kebab miehet kiilas joidenkin eteen 4 tunnin jonotuksen jälkeen. koko raja ylitys alkoi 15.45 ja yli oltiin 20.00.
Eka yö oltiin ns. pamela leirissä kamenogoskista noin 10km itään josta aamulla päätin lähteä porttaali monstereiden perään ajelemaa hoojiilla pätkälle jossa mm. väihkönen paloitteli patrollin jokunen vuosi sitten ja moni muukin auto kokenut haaksirikon tavalla tai toisella, päivän valon aikaan ja kivikkoja hyväsi käyttäen 35" renkailla pääsi kyllä etenemää lähes ongelmitta muutamalla vinssauksella koska etu autojen 39 boggereiden ura on syvää. sieltä siirryttiin perusleirin suuntaan isoja teitä ,sieltä etsimme pätkän joka vie paalijärven suuntaan samalla huomattiin että lumi raja alkaa lähestyä ja paikka paikoin 30-70cm lunta toi omat haasteensa.
Pikku pyöräiset + suorat akselit laitettiin silloin keulille auraamaan latua sen jälkeen pääsimme hiekka tielle josta pääsisimme ylityksen suuntaan mutta huonoa offroad tietä olikin jäljellä enää 100m+ suurin yllätys olikin kuten toka vikassa kuvassa, niin paalijärven ylitykseen on tehty tie.!! joten se pätkä oli siinä, tosin tie on tehty roudan päälle osittain joten vakio autoille voi olla kesällä haastetta.
paalijärveltä alettiin suunnistamaan kohti itää jo seuraavaa päivää silmällä pitäen, pian alkoivat täysin auraamattomat tiet ja paikoin jopa 70cm lunta. otin ekan n.5 kilometrin auraus hukin 35" nankangella ja lukot päällä hj:lla pääsi kyllä etenenmään tosin meno muistutti lähinnä käärmeen luikerrusta vaikka latua syntyikin vauhdilla :D ..seuraavaksi oli porttaali hirmujen ja jounin vuoro aurata tietä joiden perässä ajelimme kohti oikotietä muta safari reitille josta joskus oli ajettu ihan pikkurenkaillakin reitti tosin hukkui yöllä helposti ja sen hakeminen ei ollut helppoa+ lunta oli kuulemma munia myöten joten päätimme jäädä erään mäen päälle yöksi leiriin ja aamulla palaisisimme takasinpäin.
Aamulla muutama kilometri leiristä sudittelun jälkeen yllätys oli melkoinen kun paikallisia jotka olivat huomanneet meidän jäljet ja päättäneen hyödyntää niitä päästääkseen kalaan,rupattelu tuokion jälkeen kalastajat neuvoivat meitä "auraamaa" ilmeisesti helpomman paluu reitin lava uatsille jotta pääsisivät pois kalasta.
isommalle tielle päästyämme ajoimme roudan runtelemaa tietä kirvun kautta inkilään josta me siis palasimme takaisin Suomeen tänään. ja loppu letka jatkoi silta reitille.
Vilkutin
05.04.2015, 11:25
Juuu video maittais kyllä...
lacrits68
05.04.2015, 13:09
moi!
Ladogaa ajatellen....mites märkää sielä oikein on/oli? ;) Kai te nyt jonkun suon ponnistitte?
//Janne
Juuri selvitty rajan yli takas suomee.. makee reissu vehkeet kesti ja paikka paikoin lunta munii asti ja 20km päässä ei sitte taas yhtää.. vettäkin oli paikoin paljjon.. ja paikka paikoin jäätäki oli vielä reilusti et melkein kesti mäyristäkin.. suott olivat kanssa vielä osittain jääs...
kuvia laitan kans näkyville kuha saan ne koneelle laitettua
Kytkin meni haisulista loppu matkasta.. painelaakeri menossa asetelmasta läpi kovaa kyytiä:D:D mutta ajamalla hyvin päästii kotio
Kiitos kaikille vielä hyvästä reissusta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!
kuvia tulee kuhan joudan laittaa:D
Kiitos myös täältä kaikille mukana olleille. Erityisesti Jounille Jeepin kyydistä! Oli mahtava reissu!
ukkonen7
06.04.2015, 19:56
Kotiuduttu on, pienehkö stoppi ja remontti Tapsan Tatsuniin imatra/lappeenranta välillä kun pinna pultit poikki. Hauskaa oli oikein olan takaa, kiitoksia hyvästä seurasta kaikille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=173392
offroadjouni
06.04.2015, 21:20
Kiitokset koko porukalle reissusta. Jeeppi on tyhjennetty ja pesty, ja itse tulin äsken saunasta. Täytyy huomenna käydä kuvia läpi ja laitella jotain esillekin. Nyt täytyy lähteä nukkumaan...
Myös täältäpäin iso kiitos kaikille reissuseurasta, mukavaa oli! Meilläkin Ruotsalaisessa sotakoneessa alkoi kotimatkalla tuntua ravistusta voimansiirrosta, jonka lisääntyessä irroitimme Porvoon kohdalla etukardaanin. Se projekti ei tuottanut toivottua ravistuksen loppumista, mutta kun käsijarrua nykäisee matkanopeudessa niin ravistus loppuu! No onneksi tällaiset sotakoneet on suunniteltu kriisitilanteisiin, niin aina joukot kotiutetaan, vaikkakin hieman linkuttaen.
Nyt kalusto pestynä ja vahattuna, niinkuin miehistökin! Kiitos.
Rafu & Joonas
Torstai 2.4.2015
Puolenpäivän aikoihin lähdin töistä hakemaan Jannea, viimeiset kamat berttaan ja nokka kohti vaalimaata. Joppa ja Tapsa bongatiin Kouvolan prisman pihasta mutta jatkettiin suoraan matkaa Vaalimaalle. Rajahovissa pysähdyttiin pikaisesti ja sitten tulliin.
Suomen tullissa ei ollut mitään, ekana ajoin vaan tullattavaa puolelle ja piti ottaa pieni sakkokierros takaisin drive-in kopeille. Muuttunut Vaalimaakin viime vierailuista.
Venäjän tullijono näyttikin sitten aika pahalta. Tässä jonossa kotimaisia autoja ja venäläiset taas suihkivat omaan jonoon vastaantulijan kaistaa pitkin. Venäjän tullin jonoon saavuttiin noin 15.30.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173432
Suomikilpisen mazdan karvakäsi yritti ohitella mutta muutamasta autosta nousi väkeä ojentamaan juippia, jonkinlaista käsirysyä oli ikkunan kautta ja sitten vaan mazdakuski kiilattiin niin että kaikki pääsi takaisin omille paikoilleen. Lopulta kuskilta meni hermo ja kääntyi takaisin Suomen rajalle päin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173434
Jonossa kesti tunti toisensa jälkeen. Siinä odotellessa irroitin ratin ja käänsin sen suoraan. Testattiin LA puhelinta ja todettiin että ei kuulu mitään, ei edes suhinaa, kannen aukaisu paljasti yhden konkan pullistuneen. Janne otti puhelun Terolle joka toi matkalta uuden midlandin pikkukoneen.
Viipurin veikkojen pihassa oltiin noin klo 20. Jonossa meni siis huimat 4,5 tuntia. Alakerran pankista eurot rupliksi kurssilla 59. Kaupasta pari lavaa janojuomaa, jokunen pullo pikkuhousumehua ja matka jatkui Säkkijärvelle jonka nesteella tankit täyteen. Diesel taisi maksaa noin 34 ruplaa litra = noin 56 senttiä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173435
Lisäkanistereita tarvittiin koska siirtymä ekaan leiriin 110km, eikä tankkausmahdollisuutta perillä. Antrean asema ei auki yöllä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173436
Tarkoitus oli mennä Pamela leirin lähistölle kankaalle mutta siellä olikin vielä niin paljon lunta että päätettiin mennä varsinaiseen leiripaikkaan lampien väliin. Perillä oltiin noin 00.30. Puutalkoot ja loppuletkan odottelu venytti nukkumaan menon noin klo 4 korville ja viimeiset kömpivät telttaan 6 kantturoilla.
Yöllä havahduin hieman pahaan oloon yllättäen, alkoa kun olin ottanut vain kohtuudella. Sitten tulikin kiire teltasta ulos. Hoipertelin pihalle polvilleen maahan ja pää tantereesen. Tuntui että just lentää laatta mutta sitten olo alkoikin helpottamaan. Kävelin takaisin teltalle ja huomasin että webaston putki oli maata vasten. Pöllytti luultavasti pakokaasua sisään jotenkin niin että retkisängyn päällä, naama kohti keskisalkoa sain siitä pahimmat käryt. Kukaan muu ei ainakaan mitään huomannut. Nostin putken takaisin ylös ja kömmin takaisin pussiin. Herätys oli klo 8, sain sentään noin 3-4 tuntia unta.
Klo 2:14 leiritulilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173437
Perjantai 3.4.2015
Vaihdoin uuden LA puhelimen mutta se ei kauaa kestänyt kun mykistyi. Luulin ensin että se on väärällä maa asetuksella mutta sitten hetken siitä kuului jotain kunnes mykistyi. Myöhemmin avattiin koppa ja todettiin että saman näköinen konkka oli pullahtanut tästäkin. En tiedä missä on vika antenni oikarissa, johto oikarissa, alennin antaa ylijännitettä tai jostain tulee 24v koneeseen sisään? No onneksi saatiin Terolta Midlandin alan 48 käsikapula lainaan ja se onkin niin hyvä peli että meni heti hankintalistalle.
Klo 8 herätys ja liikkelle päästään noi 10 aikaan. Ennen lähtöä Jouni kokeilee kuinka maxxiksen competition renkaat puree soraan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173440
Arvuutellaan että onko nuo oikeasti kisaseoksella. Kyljessä lukee ainakin competition. Renkaan kuvio näyttää ihan fiksulta ja nappula on korkea.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173439
Sitten lähdetään jytyyttämään leiristä pohjoiseen päin pätkälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173441
Yllätyksellisen jäässä vielä paikat, kantaa kevyempiä autoja.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173443
Tai sitten ei kanna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173445
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173446
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173447
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173450
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173455
Pätkä niin jäässä että läpi ollaan nopeasti. Suunta otetaan kohti tempokeskusta. Ukkosen eturengas meinaa karata matkalla ja pultteja pitää kirrata.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173457
Ennen tempokeskusta otetaan reitti joka kiertää saarijärven sivua hiekkatielle josta päästään kohti paalijärven ylitystä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173459
Lunta onkin vielä paljon ja melkoista tahkoamista hangessa. Pitää hiippailla kuin suossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173654
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173460
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173462
Ylämäet varsinkin ahdistaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173463
Vaan ei apukuskilla huolen häivää, lääkitys on kohdallaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173468
Urat on syvät ja jäässä. Jumiin jää helposti suorilla akseleilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173469
Räikkää laulatetaan. Varsinkin ekalla on tekemistä kun lumen takia ei henno survoa kaasu pohjassa kun ei tiedä mitä alla on.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173470
Paalijärven sunnalla on ollut rajuja metsätöitä ja hiekkatietä menee nyt ristiin rastiin. Hiekkaa on ajettu lumen ja jään päälle. Kesä vasta paljastaa miten huonossa kunnossa nämä sitten ovat. Paalijärven ylityksellä odottaa yllätys. Siinä on nyt silta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173472
Jälleen yksi hyvä reitti menetetty :(.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173475
Pahinta on että tämäkin hiekkatie menee täysin meidän reitin mukaan. Liian hyvät pohjat ajettu siihen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173476
Suunta otetaan kohti Mertjärveä ja siitä itään Inkilän suuntaan. Lumi vaan syvenee matkalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173478
Jopan nankang mittakaavakuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173479
Reitin plaanaus on melkosta hommaa. Auto luikertelee mihin sattuu ja hanki imaisee helposti lepikkoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173480
Koitetaan päästä tukkitien kääntöpaikalta ison mäen yli mutasafarireitille johtavalle pätkälle. Pohjoisrinteessä on vaan niin paljon lunta että reitti vaikea löytää ja varsin järjetön edes ajaa. Jonkinlainen "harhailureitti" kyseessä. Lunta puolesta metristä ylöspäin paikoittan pohjoisrinteen puolella josta pitäisi mennä. Lopulta päätetään vetää leiri mäelle ja ottaa aamulla uusi suunta.
Lauantai 4.4.2015
Aamulla takaisin samoja jälkiä ja isompien latujen kautta kohti siltareittiä Inkilän itäpuolella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173482
Vastakarvaan paha ajella
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173483
Porttaalimiehillekkin tulee ylittämättömiä esteitä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173484
Samaan kiveen istuu maastojeeppikin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173485
Tuttu silta matkan varrelta näyttää jo hieman arveluttavalta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173487
Onkohan tässä ollut silta vielä viime vuonna. Tai ainakin tie.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173488
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173489
Terävä reuna vastapenkassa, vinssillä ylös ettei mitään hajoa. Osa menee ihan ajamallakin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173490
Kuva joka todistaa Laurin tehneet jotain.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173491
Inkilä. Joppa poistuu letkasta kotia kohti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173492
Siltareitillä apparin juottoa kesken vinssauksen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173494
Apukuskin eväät.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173496
Siltareitillä tehty lisää puutöitä. Reitti aivan pilalla. Ainoa hyvä kohta on enää koivikko.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173497
Sekin aika jäässä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173498
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173655
Eli ei tässäkään pätkässä oikeen mitään ajettavaa.
Ennen uutta mullifarmia otetaan tauko ja näyttää siltä että jeeppi pitää tankata ja omankin tilanne on se se lähdetään Jounin kanssa Käkisalmen tankille. Loput lähtee kohti luotisuoraa. Jonkin ajan päästä tankille saapuu myös Ukkonen ja Rafu. Haisulista oli hajonnut kaasuvaijeri vain muutama kilsa siitä missä erottiin ja päättivät tulla tankille sillä aikaa kun haisulia parsitaan. Perinteisesti tankkauksen ohessa syödään huoltsikka tyhjäksi hamppareista ja hodareista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173504
Koittaa vähän räntääkin sadella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173506
Käkkäristä ajetaan räisälän kautta luotisuoralle. Yhtäkkiä boggerien jäljet katoaa metsään, reilusti ennen pätkää. Onnekkas "harhailu" etuletkalla sillä saatiin pätkälle mittaa muutama kilsa lisää. Sama linja menee pidemmälle läpi melkein suoraan kohti varsinaista luotisuoraa. Hakkuuaukeat ja muut esteet pakottaa pieneen kiertelyyn. Välissä on ihan hauskaa pehmeikköä.
Tästä tulee sitten luotisuoran jatko #2.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173508
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173656
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173510
Originaalilla luotisuoralla jeeppiin tulee ongelmia kun lukko päällä ei vedä kumpikin rengas, paitsi taakseppäin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173511
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173516
Jeebi ongitaan ylös ja tutkitaan vikaa. Vika vaikuttaisi jäävän lukkoon joten matkaa jatketaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173518
Ekana kairataan reitti auki. Jeepin eturengas kun pyrki jään alle rajusti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173520
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173524
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173525
Ojan kohdalla tulee taas paha jumi ja naru poikki. Pääsi tositoimiin gigglen pleissaus setti ja hyvin toimi. Pylpyrän avulla päästään ylös. Naru alkaa vaan olla aika lyhyt, kelalla ehkä 15m jäljellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173526
Ojan jälkeenkin löytyy vielä yllätyspehmeitä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173527
Ihme tapahtuu ja luotisuora päästään läpi koko kalustolla ilman pahempaa murhetta, lukuunottamatta jeepin lukkoa. Tämä reitti on viimeiset kaksi kertaa jäänyt ajamatta joko kalusto tai miehistö ongelmien takia.
Leiriksi haaveillaan saunaleiriä mutta niittysuon ojalla on veden korkeus niin että sillan tukit juuri näkyy. Tietää sitä että sinne on turha mennä, niinpä jäädään niitylle tien varteen leiriin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173528
Villisiat on myllänneet niityllä ja lähistöllä on vielä höyryäviä ulostekasoja. Kelon hakuun ja notski pystyyn.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173529
Tätä lähistöä pitäisi vielä tutkia enemmän mahdollisia reittejä esim. tästä niityn leiristä suolle päin. Siellä menee kaikenlaista polkua kartan mukaan.
Sunnuntai 5.4.2015
Aamulla päätetään ajaa luotisuoran jatkopätkä. Matkalla alkaa bjstä kuulua outoa ääntä jonka luulin poistuvan kun irroitin kepin alustasta. Lopulta ennen pätkää tutkitaan tarkemmin ja etukardaanista on karannu kaksi pulttia ja jäljellä olevat kaksi löysällä. Remontti tauko ja pari autoa lähtee scouttaamaan pätkän kuntoa. Risteyksessä on tukkimiesten chevy niva joten käytävä katsomassa minkälaiseen kuntoon pätkä on myllätty. Kardaanin pultteja ei löydy kun yksi omista varastoista mutta onneksi lopulta haisulista löytyy toinenkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173657
Päästään pätkälle. Venäläinen lautatie.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173530
Pikkupehmeiköissä teutarointia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173531
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173532
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173534
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173535
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173536
Jeeppi sukeltaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173538
Maastojeepit jumissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173540
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173542
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173544
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173546
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173658
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173660
Hakkuut menossa. Lisää kantohelvettiä. Reitti löytyy kuitenkin helposti vaikka metsä on "vetäytynyt" pidemmälle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173548
Mestat jäässä. Hauskasti hakattu reitin kummaltakin puolen niin että pätkä vielä ehjä. Ehkä tämäkin kohta pelkkää aukkoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173550
Pätkän lopussa pellolla lisää hakkuukalustoa, ei viitsitä ajaa parakin vierestä vaan ajetaan peltosarkaa suoraan ja ojan yli takaisin "reitille". Matkalla pellolta tielle vastaan kävelee iso ryhmä ilmeisesti töihin saapuvia ihmisiä. Parakin luona oli torakka joten voi olla että hetken päästä on tämäkin mesta myllätty kauheeseen kuntoon. Toki ei pätkä siitä pahene että puut häviää mutta toivottavasti ei tule mitään hiekkatietä tilalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173661
Nokka kohti Pamela leiriä jonka tienoilta otetaan pätkiä.
"Hämäys silta". Varmaan tehty kaikki hienoksi että junasta käsin tilanne näyttää hyvältä mutta mihin ei näe, asfaltti päättyy pian ja alkaa kuoppainen hiekkatie.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173551
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173552
Torakka jollain harhareitillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173553
Hihnakin pomppaa nurin niskoin matkalla. Tie jäässä ja lätäköt syviä. Alusta on varmaan puhtaampi tämän jälkeen kuin lähtiessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173662
Letka seis ja neuvonpitoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173554
Jos otetaankin oikealle ja mennään suon yli että heilahtaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173555
Näin tehdään. Matkalla katkee bjn tehostimen hihna joka aikaisemmin pomppasi uraan väärin päin. Remontin aikana tehdään ruoka. Onneksi oli yksi oikean mittainen remmi vielä mukana. Ensi reissuun pitääkin hommata lisää varalle.
Metsän läpi suon reunaan löytyy lopulta reitti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173556
Tämä on sulallakin helppo ja nyt heittämällä yli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173558
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173663
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173664
Päätetään vielä lähteä ajamaan pätkää pamela leirin lähistöllä. Reitti menee ison mäen yli ja pienen suon läpi palo ojalle.
Kivioja
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173561
Suo
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173562
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173563
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173565
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173566
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173567
Reikää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173569
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173571
Palo ojan jölkeen otetaan hiekkateitä pitkin suunta kohti pamela leiriä johon inteam letka saapuu myös samaan aikaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173573
Ilkan uaz
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173574
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173575
Rooveri
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173577
Eivät jää samaan paikkaan leiriin mutta tulevat myöhemmin ryhmällä iltanuotiolle hörpöttelemään. Ilkkaa ei näy, nukkumatti on kai vienyt voiton.
Iltapuhteina Jeepin kardaanin ristikon vaihto.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173581
Kelon hakua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173580
Nuotio pystyyn. Ruuan laittoa varteen tehdään yllättäen oma notski viereen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173583
Teltta pystyyn
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173584
Hallittu kulotus
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173585
Vaihdan bertaan peräöljyt, kirraan pikkupultit, Poistan savet vanteiden sisältä, pesen ikkunat ja nostan rengaspaineet kiloon. Aamulla sitten kaikki valmiina rajalle ajoon. Onneksi tuli näin tehtyä sillä aamulla oli kaikki jäässä. Ovet sai just ja just auki.
Nuotion äärellä tarkenee, sivummalle kun käveli niin huomasi että pakkanen kiristyi. Nukkumaan vetäydytään kohtuu ajoissa että päästään liikkeelle aikaisin.
Maanantain 6.4.2015
Aamun tunnelmia. Ainoa yö kun oli kunnolla pakkasta. Asteista en tiedä mutta teltassa tarkeni hyvin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173586
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173590
Eikä muuta kun kotia kohti vaalimaan kautta. Tullissa ei ollut yhtään jonoa ja kotimatka sujui ongelmitta. Kotipihassa huomasin tosin että ohjaustehostimen pumppu oli roiskinut öljyä hieman ja se pitää muistaa tarkistaa.
Tässä ajetut reitit. Kilsoja rajan takana tuli 507.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7368&pictureid=173645
Hauska reissu. Sopivan kokoinen letka jolla liikuttiin ripeästi. Isoja remontteja ei ollut. Keli loistava, lumisafari ja aikainen kevätsafari samassa. Ajettiin aika paljon mutta reitit helpohkoja kun jäätä ja lunta vielä yllättävän paljon. Muutama reitti taas pilattu kokonaan hiekkatiellä yms. Toivottavasti on helatorstaina lähtijöitä niin nähdään mestoja sulan aikaan.
offroadjouni
08.04.2015, 14:17
Hyvä kertomus, taas - Itsellä on vielä vaiheessa kuvien avaaminen. Bensaa tuli poltettua aika reilusti tällä reissulla. Mittarin mukaan ajoa tuli 540 kilsaa ensimmäisen ja viimeisen tankkaamisen välillä (Nesteellä) ja bensaa meni 210 litraa sillä välillä, joten kulutus on maltilliset 39 litraa satasella. Tulee aika hyvät säästöt venäläisellä bensan hinnalla. :cool: Jeepin toimiessa latukoneena tuli ajettua lähinnä täyskaasulla, joten kulutuksesa tuo näkyy.
_GARFIELD_
08.04.2015, 14:24
komeita kuvia taas, ollu äijillä hiano reisu.
millonkas saadaan elävää kuvaa näkösälle.
tapsa4x4
08.04.2015, 15:30
Juu kiitos vaan kaikille mukana olioille! Helana sit uudestaa,auto pelas hienosti lukuunottamatta etupyörän pultteja,nyt uusitaan joka napaa samalla kertaa kaikki pultit Ja laitetaan mutterin kiinni niin ei käy uudestaan näin.
Kaikenlaista päivitystä täytyy autoon tehä seuraavaan reissuun ja hommata ehjä la puhelin ja tollanen käai puhelin kanssa tilattava.
Juu kiitos vaan kaikille. Tää porukka tekee näistä reissusta aina hyvän.
Käsi la puhelimista lähti hinta kyselyä jo eilen. Oli meinaan aivan sairaan näppärä laite.
Ilmoittelen kun mallit hinnat tiedossa.
Tässä editoimattomat videoni liitettynä yhteen putkeen. Vinssailua ja jumittamista :D
nRfhvNtY-cI
Hyvä video taasen.loppukevennyksenä ajovalon pelastus:D:D
Eikö muilla ole lisää kuvia vai missä niitä pantataan:confused::D
ukkonen7
01.05.2015, 08:24
Yritän keretä laittaa omia kuvia tänään illemmalla, pika edit video nyt. ei kummoinen kun puhelimella nopeasti räpelletty.
/3vuVndGBBiU
Topi1982
01.05.2015, 10:30
Turhaa vaatimattomuutta, hyva video!:)
Kuin myos edellinen.
Eikö muilla ole lisää kuvia vai missä niitä pantataan:confused::D
mulla on kyllä ku kerkeen ja jaksan laittaa:D
video ei näy mulla? :eek:
hiluvitkutin
02.05.2015, 05:11
K-18
ukkonen7
02.05.2015, 06:45
Ei ole ikäraja käytössä, ei näy mullakaan puhelimella tai tabletilla mutta jos ton kautta näkyis.
https://m.youtube.com/watch?v=3vuVndGBBiU
ukkonen7
02.05.2015, 19:19
Tässä auto odotti että ukot hyppää kyytiin ja kauppaan Kouvolan prismaan. siinä odotellaan osaa porukkaan. Lähtö oli hyvissä ajoin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6136&pictureid=173033
Tullissa odoteltiinkin useita tunteja eli rajan takana kaupassa käynti ja tankkaus meni yö touhuksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174880
leirissä oltiin klo ?? ja unta nautittiin kokonaiset 2,5h, aamun askareita
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174881
Jounilla ja Rafulla autot jo valmiina maastoon
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174882
Jannen kanssa ollaan vähän hitaita aamulla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174883
Jouni tappaa aikaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174884
Pikku hiljaa lähetään etummaiset liikkeelle ja siinä ohessa Jouni kerkee jo touhuilemaan jeepillä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174886
Odotetaan letkaa kokonaan kasaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174887
Samilla pieni tarkastus/huolto tauko
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174888
Jäitä rikki, aika paksulti jäätä osa kohtaa ei edes hajoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174889
Jäitä pakkaa reilusti penkereeksi ja alustan alle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174890
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174891
sitten ollaankin siirtymässä paalijärvelle päin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174892
Ruotsalaisen sotakoneen kapteeni menossa pilkille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174893
Mika ja jouni opastaa reitille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174894
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174895
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174896
Samilla puree murikat kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174897
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174898
keski kohta korkea ja puree kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174899
pieni ruoka tauko ja Jussilainen ja Jasa ottaa ruoka peräiset
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174900
ollaan jossain
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174901
yöllä etsittiin jotain pika reittiä mertjärven tielle mutta ei löytynyt ja yövyttiin reitin varrella
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174902
matka jatkuu virallisia siirtymiä kohti siltareitille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174903
porukka kasaan ja suunnitellaan siirtymää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174904
Tapsa tarkastelee tehostin öljyä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174905
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174906
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174907
Mertjärvi/inkilään menevällä siirtymällä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174908
odotellaan että muutkin yli sillan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174913
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174914
paikka paikoin rupeaa olemaan lunta kohtalaisesti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174915
tie sortunut kirvu/inkilän päässä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174916
siltareitti jo takana, sekin jo vain siirtymää. onneksi ajettiin se edes viimesyksynä että näki sen ennen kuin se oli korjattu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174917
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174918
Tässä välissä kerettin jo käydä tankkaamassa käkisalmessa ja siitä Räisälään ja luotisuoralle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174919
Muistaakseni Tapsa jo turvautui avovaimon ajovuoroon
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174920
Jounilla häikkää etuperässä ja vedetään hetkeksi kuiville tutkittavaksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174921
Haisuli rikkoo jäitä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174922
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174923
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174924
mitättömän näköine oja mutta ilkeän syvä ja pystyseinämäinen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174926
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174927
BJ pituinen leveydeltään ilkeästi ja narut paukkuu poikki
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174928
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174929
Pitkään ei mennyt luotisuoralla ja vetäydyttiin niittysuolle päin leiriin. aamulla ukot jo hyvis ajoin hereillä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174930
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174931
Leiristä lähdettyä rupatellaan hetki ja Jussilainen tarkastaa ylimääräistä kolinaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174932
Tapsakin tarkastelee bokkereiden kul.pintaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174933
Kolina ilmeni löysässä olleesta etukardaanista, Haisulista muutama uusi pultti ja matkaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174934
sopivaa puuhdetta ensituimaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174935
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174936
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174937
Jounilla meinaa rengas sukellella liian syvään, liekö vittumaisia puita tai jäitä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174938
ötökät nousseet lämmittelemään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174939
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174940
Puita nousurampiksi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174941
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174942
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174943
Loppupätkä jäässä ja ajellaan jäitä myöten peltoaukeamalle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174944
Perus jeesustelua pienen huollon yhteydessä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174945
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174946
Jussilaiselta katkennut tehostimen hihna pysäytti meidät sopivasti syömään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174947
Ruuan jälkeen parin minuutin ajo suon reunaan ja sitä ylittämään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174948
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174949
Suon jälkeen kevyt metsä kallio kiipeilyä/suota, pamela leiriin mennään ajoissa ja viimeisen illan huollot/
miehistä huollot
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174950
Juhlallinen ilta nuotio
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174951
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174952
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174953
Tapsa huuhtelee Tatsunin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174954
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174955
Yöllä puraisi pikku pakkanen, meinasi olla ovet tiukasti kiinni muutamassa autossa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174956
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174957
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174958
Nouseva aurinko rupeaa hiljalleen onneksi läämmittämään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174959
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174960
Tapsan kanssa mennään Sveton kautta yli kun muut menee Vaalimaalta, Venäjän tullissa virkailija pyörittelee
päätään toistellen Kimo Kimo Kimo Kimo. kielimuuri ja virkailija laskeskelee sormiaan, onneksi paikalle saapuu
venäjää osaava suomalainen. Hän tulkkaa että kolmen päivän kirjautuminen mikä suoritetaan ilmeisesti hotellissa
tai sitten poliisilaitoksella on jäänyt tekemättä, olen asiasta ollut tietoinen mutta ensi kertaa tähän tullaan että siihen
puututaan. virkailija päästää meidät ja muistuttaa että sitten ensi kerralla. mikä lie sanktio moisesta voisi edes tulla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=174961
Imatralta noin 15km ja Tapsalta paukkuu 5 pinnapulttia poikki mutta onneksi Tapsa pysäyttää ajoissa. Pieni remontti ja kotia kohti
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7367&pictureid=173392
Tapsan kanssa mennään Sveton kautta yli kun muut menee Vaalimaalta, Venäjän tullissa virkailija pyörittelee
päätään toistellen Kimo Kimo Kimo Kimo. kielimuuri ja virkailija laskeskelee sormiaan, onneksi paikalle saapuu
venäjää osaava suomalainen. Hän tulkkaa että kolmen päivän kirjautuminen mikä suoritetaan ilmeisesti hotellissa
tai sitten poliisilaitoksella on jäänyt tekemättä, olen asiasta ollut tietoinen mutta ensi kertaa tähän tullaan että siihen
puututaan. virkailija päästää meidät ja muistuttaa että sitten ensi kerralla. mikä lie sanktio moisesta voisi edes tulla.
Mitähän ihmettä, onko tuo sitten ihan vastikään muuttunu takasin lyhyemmäks? Normaalisti 7 arkivuorokautta se leimaväli?
ukkonen7
03.05.2015, 08:29
Vanhasta muistista se kolme päivää mutta ikinä ei ole siihen puututtu vaikka yli 4vuotta käynnyt ja useimmat reissut yli sen 3 päivää.
Kiitoksia hyvästä videosta ja kuvista.
Viisumiasia on aika erikoinen, nykyinen laki tullut voimaan 2011 enkä löydä että muutoksia olisi tullut. Pitää vaan sanoa ettei olla oltu hotellissa vaan teltassa metsässä.
Viisumin rekisteröinti
Lyhyillä matkoilla viisumin rekisteröinti ei enää ole tarpeen
Vuonna 2011 voimaan tulleen lakimuutoksen johdosta viisumia ei enää tarvitse rekisteröidä Venäjällä, jos matka kestää enintään 7 arkipäivää. Tämä on huomattava helpotus turisteille, sillä useimmat turistimatkat kestävät selvästi alle 7 arkipäivää. Lauantaita, sunnuntaita ja virallisia vapaapäiviä ei siis lasketa mukaan, joten esim. maanantaista seuraavaan maanantaihin kestävällä matkalla viisumia ei tarvitse rekisteröidä.
Hotellien on uudenkin lain mukaan rekisteröitävä asukkaansa vuorokauden kuluessa, joten jos asut hotellissa, se todennäköisesti hoitaa rekisteröinnin.
Viisumin rekisteröinti, jos matka kestää yli 7 arkipäivää
Jos majoitut hotellissa, hotellin tulee lain mukaan hoitaa rekisteröintisi vuorokauden kuluessa. Jos majoitut yksityisessä asunnossa, rekisteröinnin voi tehdä asunnon haltija tai sen organisaation edustaja, joka on lähettänyt puollon viisumiasi varten. Rekisteröinti hoituu joko paikallisen postitoimiston tai maahanmuuttoviraston (Federalnaja Migratsionnaja Sluzhba) kautta. Tähän tarvitaan kopiot passin kuvasivusta, viisumista ja maahantulokortista. Rekisteröitävän ulkomaalaisen läsnäolo ei ole tarpeen.
Viisumin rekisteröinnistä vastuu on uuden lain mukaan venäläisellä vastaanottavalla osapuolella, jolle voidaan määrätä sakko, jos se ei ole hoitanut kutsumansa ulkomaalaisen rekisteröintiä asianmukaisesti.
ukkonen7
04.05.2015, 08:11
Kiitoksia hyvästä videosta ja kuvista.
Viisumiasia on aika erikoinen, nykyinen laki tullut voimaan 2011 enkä löydä että muutoksia olisi tullut. Pitää vaan sanoa ettei olla oltu hotellissa vaan teltassa metsässä.
Viisumin rekisteröinti
Lyhyillä matkoilla viisumin rekisteröinti ei enää ole tarpeen
Vuonna 2011 voimaan tulleen lakimuutoksen johdosta viisumia ei enää tarvitse rekisteröidä Venäjällä, jos matka kestää enintään 7 arkipäivää. Tämä on huomattava helpotus turisteille, sillä useimmat turistimatkat kestävät selvästi alle 7 arkipäivää. Lauantaita, sunnuntaita ja virallisia vapaapäiviä ei siis lasketa mukaan, joten esim. maanantaista seuraavaan maanantaihin kestävällä matkalla viisumia ei tarvitse rekisteröidä.
Hotellien on uudenkin lain mukaan rekisteröitävä asukkaansa vuorokauden kuluessa, joten jos asut hotellissa, se todennäköisesti hoitaa rekisteröinnin.
Viisumin rekisteröinti, jos matka kestää yli 7 arkipäivää
Jos majoitut hotellissa, hotellin tulee lain mukaan hoitaa rekisteröintisi vuorokauden kuluessa. Jos majoitut yksityisessä asunnossa, rekisteröinnin voi tehdä asunnon haltija tai sen organisaation edustaja, joka on lähettänyt puollon viisumiasi varten. Rekisteröinti hoituu joko paikallisen postitoimiston tai maahanmuuttoviraston (Federalnaja Migratsionnaja Sluzhba) kautta. Tähän tarvitaan kopiot passin kuvasivusta, viisumista ja maahantulokortista. Rekisteröitävän ulkomaalaisen läsnäolo ei ole tarpeen.
Viisumin rekisteröinnistä vastuu on uuden lain mukaan venäläisellä vastaanottavalla osapuolella, jolle voidaan määrätä sakko, jos se ei ole hoitanut kutsumansa ulkomaalaisen rekisteröintiä asianmukaisesti.
No tämä asia on hyvä tietää, olisi hyvä jos olisi lappu mukana missä lukisi toi 7päivän rekisteröinti asia venäjöksi kun ei näy Tullissa tietävän noita omia asioita. Jannehan meinasi sanoa siinä tullin luukulla että ei voida rekisteröityä teidän hotelleissa ku ne on niin paskoja että nukutaan mielummin teltassa metsässä:D.