View Full Version : Land Rover Discovery 2 1999 lohkolämmittimen asennus
Hei,
Ostin Land Rover Disco 2:seen Defan lohkolämmitys sarjan. Malli 411421 oli malliin sopiva. Kun aloimme asentamaan lämmitintä tuli ongelma. Mihin sen Disco 2 saa.?
Onko jollakin kokemusta lohkolämmittimen asennuksesta? Onko vinkkejä? Juuri lähdössä Lapiin kahdeksi viikoksi, joten tarpeeseen tulisi.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä :)
En ole sillä silmällä koskaan vilkaissut tovereiden konehuoneisiin, mutta saattaa auttaa kun kerrot kummalla moottorilla autosi on.
Kyllä vain se voi helpottaa.
Td5 2,5
Juuri kuukausi sitten asensin omaan vm. 00 TD5-Discoon. Auto ylös nosturille tai pukeille. Äärimmäisen vittumaisessa paikassa repsikan puolella autoa, startin takana on pakkasroppu. Startti irki ja tuurnan kun pistää pakkasproppua vasten, saa lekaa senverran tuurnan ja rungon väliin, että pääsee lyömään sen poikittain ja vääntämään pois.
Vastuspaketti kannattaa lyödä holkkiin kiinni ensin hyvässä olosuhteessa työpöydällä. Itse käytin erikoislujaa laakerilukitetta välissä varmistamaan pysymisen lohkossa, koska se paikka oli todellakin ns. ahdas saada lyötyä vastusta lohkon kylkeen. Lisäksi siihen päähän sopi vain naurettavan kokoinen tuurnanpää, jonka huitaisi parilla lyönnillä solmuun.
Jos ei halua alakautta tehä, niin imusarjan kun purkaa pois niin pitäis onnistua :D
Hetken mäkin sitä paikkaa arvoin kun Defan kuvaa tsekkailin, mutta tuo startin takainen tulppa oli ainoa, jonne sen pystyi asentamaan.
Minkä näköinen Disco sulla Tampereella pyörii?
Defan malli 411421 oli alavesiputken väliin asennettava malli. Tarkoitit äskeisessä kommentissa että tuote minkä asensit on erilainen malli? Onko sinulla siitä Defa tuotekoodia?
Kaitsu67
12.02.2015, 11:27
Lohkolämmitinhän tulee perinteisesti moottorin lohkoon nimensä mukaisesti (mun mielestä) kuten tossa edellä oli laitettu pakkaspropun tilalle. Otsikossa on et lohkolämmitin, mut tossa edellä kirjoitit että se on vesiletkuun tuleva lämppäri? Jos se on tarkoitus laittaa alavesiletkuun, niin eikös se letku vaan pistetä poikki ja lämppäri väliin?
Yhdessä purkudiscossa (200TDi) ja pojan 1-sarjan (300TDi) Discossa tollanen oli laitettu ylävesiletkuun moottorin ja syylarin väliin. Tiedä sitten onko noilla millainen merkitys kummassa letkussa on kiinni, tosin lämpimän veden luulis nousevan ylöspäin, et alavesiletku vois olla kait parempi jos toi on kerta siihen tarkoitettu asennettavaksikin.
Alavesiletkuun niinkuin Kaitsu tossa totesi, ja vielä mielellään niin että osottaisi toinen lähtö mahdollisimman suoraan ylös, niin se ylöspäin nouseva lämmin vesi saisi aikaan mahdollisimman tehokkaan nesteen kierron.:)
Alas letkuun tottakai, sitä termarin ja syylarin väliä on aika turhaa lämmitellä.
Jos vielä mahdollista, niin pumpullinen malli.
Alas letkuun tottakai, sitä termarin ja syylarin väliä on aika turhaa lämmitellä.
Jos vielä mahdollista, niin pumpullinen malli.
Mulla oli tossa D2:ssa letkunvälilämmitin ja kiertovesipumppu lämppärille menevässä letkussa. Tosin erimallinen, kuin tuo em. malli. Ei vissiin ollut hyvä paikka, kun oli vastus kärähtänyt.
Hommasin tollasen samanlaisen lämmittimen, mutta vielä on asentamatta. Autoon oli siis laitettu Defan muuntaja irralliselle kiertovesipumpulle.
Termari on TD5:ssa syylarin takana olevassa 3-haaraisessa muovipalikassa, jossain siellä vois olla hyvä paikka lämppärille, niin että tulee koneen, eikä syylarin puolelle.
TEMÄHIK