Kirjaudu sisään

View Full Version : tekniikan vaihto -87 hiaceen.. 2L -> 2L-T muutoskatsastus ongelmia! Ongelmat setvitty


Hautalintu
11.02.2015, 18:41
elikkäpäs, joku aika takasin ostin tuon -87 4x4 hiacen jonka konehuoneeseen on sovitettu 2L-T kone, nythän on niin että muutoskatsastus tökkii kun ei maahantuojalta saa tarvittavia papereita...
Kysymys kuuluukin, onko kukaan palstalainen onnistuneesti leimannut tuommosta hiacee turbo koneella? eihän nurkkiin olisi jäänyt maahantuojan/toyotan edustajan leimaamia lappuja koskien hiacen alustaa? käsittääkseni tuon ikäiseen nelikko hiaceen ei ole olemassa kun nuo yhdet ainoat jarrut mutta millä lapulla sen saisi konttorilla todistettua kun ei varaosaluettelo kelpaa...
vaihtomoottorin ympärille sain tuossa paperit puretusta cressidasta mutta eipä tietenkään trafilla ole tietoa tuon moottorin uskomattomasta suorituskyvystä (2L-T) joten tuon koneen tiimoilta olisi kans hienoa löytää toyotan edustajan leimaamia lappuja alle 66kw teholla (interwebin ihmemaailmasta löytyi tiedot kyllä cressidaan ja sen moottorin suorituskykyyn joka on 63kw ja 188nm ja painoa tuolla koneella on 222kg)

vaikka hakisinkin dynolaput tuosta koneesta ja tarjoisin omavalmisteena leimalle eli väittäsin turbotetuksi vakio koneeksi niin silti tarviisin todistuksen noista hiacen jarruista ja alustasta muutenkin että on mallisarjan tehokkaimman alusta/sitä vastaava..

pienoinen palkkio luvassa leimaan johtavista lapuista ja papereista!!!

-MaTTi-
11.02.2015, 19:07
Osia vertailuun esim. www.japan-parts.eu tai www.toyodiy.com

Toyotan koneiden tehot löytyy esim. tästä:
http://imageshack.us/a/img18/322/xduh.jpg
Parempikin versio jossain.

Ei pitäis olla mitään ongelmaa. Rehtisti löytyy kaikki tarvittava tieto.

Hautalintu
11.02.2015, 19:23
Tarviipas hätistää emäntä pois tietokoneelta ja alkaa tutkii noita linkkaamiasi sivuja! Isosti kiitoksia näistä tähän hätään! Jos nämä jäävät leimaan johtaviksi vihjeiksi ni pistön jonkin sortin korruptiopullon tulee postitse! :D

Hautalintu
11.02.2015, 22:19
Osia vertailuun esim. www.japan-parts.eu tai www.toyodiy.com

Toyotan koneiden tehot löytyy esim. tästä:
[kuva]
Parempikin versio jossain.

Ei pitäis olla mitään ongelmaa. Rehtisti löytyy kaikki tarvittava tieto.

mihinkäs mun pitäs noita osia muuten vertailla ku toi hiacehan on alkujaan 2,4vapari diisseli 4x4 vuodelta -87..?!?? nyt siitä olis tarkoitus tosiaan leipoa leimattu 2,4TD 4x4.. emmää ainakaan runkonumerolla löytäny ku noi ton auton tiedot, tarkempi tarkastelu vaan kertoi että jossai hiluxeissa ja runnereissa on samoja jarrulaikkoja edessä jnejne... ja vaikka kuin vertaan niin en kyl vielä ainakaan ole saanu valmistajan tai heidän edustajan leimaa näytölle.. :D ekaa motin vaihdosta ku leimaamassa ollaan ni typerän tuntuisia kysymyksiä varmasti tuossakin tuli jo nippu.. :D hitto ku tuo maahantuojan info puhelin olis vähänkin yhteystyö haluisempi... :/ ja paikallinen katsuri vähänkin soveltamishaluisempi.. jajaja..

tieros
11.02.2015, 22:38
Tojoliikkeestä pitäs saada oikeanlainen vertailu paperi ja se on hyväksyttävä. Ite jouduin hakemaan ku 33" rattaita olin katastamassa ja siinä lapussa oli hiluksista kaikki tiedot jarruista lähtien, luulis hiasteeseenki löytyvän.

-MaTTi-
11.02.2015, 22:53
mihinkäs mun pitäs noita osia muuten vertailla ku toi hiacehan on alkujaan 2,4vapari diisseli 4x4 vuodelta -87..?!??
Jos mallisarjasta löytyy tehokkaampi (bensa)malli, niin siihen. Jos sellaista ei ole niin teho saa nousta 20% nykyisestä 55kW:sta eli 11 kW, eli 2L-T sopii haarukkaan eikä muutokselle ole esteitä. Ainakaan Suomeen ei taida olla tuotu muuta kuin tuota diisseli-4x4:ää.

Tojoliikkeestä pitäs saada oikeanlainen vertailu paperi ja se on hyväksyttävä.
Toyota ei anna mitään lippulappua muutoskatsastusta varten nykyään, ei oo ainakaan viiteen vuoteen saanut. Joku paikallinen myyjä jos on vertailua joskus tehnyt niin se on eri asia sitten.

Hautalintu
12.02.2015, 08:17
Jos mallisarjasta löytyy tehokkaampi (bensa)malli, niin siihen. Jos sellaista ei ole niin teho saa nousta 20% nykyisestä 55kW:sta eli 11 kW, eli 2L-T sopii haarukkaan eikä muutokselle ole esteitä. Ainakaan Suomeen ei taida olla tuotu muuta kuin tuota diisseli-4x4:ää.


Toyota ei anna mitään lippulappua muutoskatsastusta varten nykyään, ei oo ainakaan viiteen vuoteen saanut. Joku paikallinen myyjä jos on vertailua joskus tehnyt niin se on eri asia sitten.

Rintajouppi ei voi auttaa kun heillä ei ole mitään tuommoisia tietoja vaan ohjaavat soittelemaan toyota infoon josta sanovat saman kuin matti jo kertoikin eli emme kirjoita mitään lappuja, autoluojukselta ei löytyny tuon ikäseen hiaseen oikein yhtään mitään myöskään..

Aikanaa tuota hiasee on saanut kyllä 2.0litrasella bensa koneella josta irtoaa tehia 81hv mutta sitäkään ei ole saanut kun takavetoisena jossa yllätys yllätys on eri jarrut kun 4x4 versiossa (käsi pystyyn kuka yllättyi?) Motonetin varaosa tiski ei löydä nelikkoon kun yhdet jarrut.. ja yleensäkkin nelikon alustaan yhtä mallia osia.. tai no kahta eri tarviketta mutta sama osa teknisesti... käyn nyt tänään vielä pyörähtää luojuksella kyselemässä noista alustan osista ja mahdollista lausuntoa että löytyykö heidän tietokannasta muita vaihtoehtoja.. alkaa hiljallee tuntuu että lähtee kiertoon koko vitun hiace tai sit ajetaan ilman leimaa.. :(

hiluvitkutin
12.02.2015, 08:47
Sullahan riittää vaan tieto vaparin ja turbon tehoista. Ei tartte muita lippuja ja lappuja.
Niinku matti sano 20%
Eikä tartte tehon mittausta ku alkuperänen turbokone.

Hautalintu
12.02.2015, 09:19
Sullahan riittää vaan tieto vaparin ja turbon tehoista. Ei tartte muita lippuja ja lappuja.
Niinku matti sano 20%
Eikä tartte tehon mittausta ku alkuperänen turbokone.

No kun ei riitä katsurin mielestä... tarvii todistuksen siitä että noi hiacessa olevat jarrut on mallisarjan tehokkaimman version jarrut... eikä kuulemma voida verrata kun mallisarjan tehokkaimpaan... ei tuohon olemassa olevan koneen 55kw maximi tehoon... tai voidaan verrata siihin kunhan on toyotan edustajan leimaama todistus siitä että ei ole tehokkaampaa ollut tarjolla... tai nojoo, voitas verrata tuohon olemassa olevaan alustaan jos teho ei muuttuisi, enintään alentuisi...

Hautalintu
12.02.2015, 09:21
Ja niin minäkin luulin että tehotiedot olisi riittänyt vaan kun ei ni ei sitten. Etitään niitä lappuja ja lippuja sekä todisteita..! Jollei niitä leimalle tarvittavia lappuja ala hiljalleen löytymään ni sit ajetaan leimaamattomana!

H&K
12.02.2015, 09:25
Vaihda konttoria. Katsastusmies säätää ihan omia kuvioitaan.

Hautalintu
12.02.2015, 09:30
Vaihda konttoria. Katsastusmies säätää ihan omia kuvioitaan.

En tiä heittikö toisella konttorilla kaveri herjalla vai tosissaan ku alko höpöttelee päästötaso selvityksiä jnejne.. mutta tuohonhan riittää käytönaikainen pakokaasu mittaus eli se mitä konttorilla tehdään ihan määräaikais katsastuksen aikaankin.. kaipa se täytyy käydä kyselee mielipiteitä vielä uudestaan tuoltakin...

jame80
12.02.2015, 09:31
suosittelen tuota yllämainittua konstia. kyllä pitäs iha helppo homma olla mutta katsuri pystyy siitä tekemään hankalan, jos on sillä tuulella. sano sille, että ei se minun vika ole jos akkas ei anna pxxxxa :) .

2,4TD
12.02.2015, 09:34
Noista tän suunnan konttoreista on ollut juttua.
Ehkä viisain on käydä kyselemässä, Karhukatsastuksessa meni normaalin katsastuksen yhteydessä muutoskatsastus ok.
Vaikuttivat olevan jotenkin kartalla ja selvittävät jolleivat tiedä.

jame80
12.02.2015, 09:35
tuolla oli ainaki wille87 veljellä edellämainitulla konseptilla tehty hiace ihan leimattuna. veljen nickiä en muista.

-MaTTi-
12.02.2015, 09:50
Jos mallisarjasta löytyy tehokkaampi (bensa)malli, niin siihen. Jos sellaista ei ole niin teho saa nousta 20% nykyisestä 55kW:sta eli 11 kW, eli 2L-T sopii haarukkaan eikä muutokselle ole esteitä. Ainakaan Suomeen ei taida olla tuotu muuta kuin tuota diisseli-4x4:ää.
Suomeen löytyy tyypitettynä seuraavat mallit:
Tyyppikoodi Merkki Malli
4905121401 TOYOTA HIACE LH66LV-MRBFW-VAN-4X4/2500
4905121402 TOYOTA HIACE YH66LV-MRBFW-VAN-4X4/2500
4905121403 TOYOTA HIACE LH56LV-MRBFW-VAN-4X4/2300
4905121404 TOYOTA HIACE LH66LV-MRBFW-VAN-4X4/2500
4905121405 TOYOTA HIACE LH56LV-MRBFW-VAN-4X4/2300

Eli tuo bensakoneinen YH66LV on sun vertailuauto, mihinkä vastaavuus jarrujen osalta pitää osoittaa.
Tehoa tuossa on 69 kW eli tämmöseen autoon saa asentaa 82,8 kW eli 113 heposen moottorin.

Eli vaikka toyodiystä kaivellen oman autosi valmistenumerolla jarrulevyn varaosanumero ja sitten Parts Cross-Reference, jolla näkee mihin kaikkiin käy sama laikka:
Part 43512-26081 (DISC, FRONT) was found on the following models:

Date range Model Frames/Options Found in diagram
12/1982-06/1988 TOYOTA HIACE YH5*,6*,7*,LH5*,6*,7* 43-03: FRONT AXLE HUB

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1986-07/1987 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 43-03
08/1986-07/1987 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 43-03
08/1986-07/1987 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 43-03
08/1986-07/1987 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 43-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 43-03 43-03
08/1987-07/1989 TOYOTA HIACE YH5*,6*,LH5*,6* 43-03: FRONT AXLE HUB

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1987-07/1989 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 43-03
08/1987-07/1988 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, U, SG 43-03
08/1987-07/1989 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 43-03
08/1987-07/1989 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, J, SG 43-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 43-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 43-03
08/1987-07/1988 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, U, SG 43-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 43-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, J, SG 43-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 43-03

Ja takarummulle sama homma:
Part 42431-35110 (DRUM SUB-ASSY, REAR BRAKE) was found on the following models:

Date range Model Frames/Options Found in diagram
08/1983-06/1998 TOYOTA HILUX LN5*,6*,YN5*,6*,RN5*,6* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

11/1995-07/2002 TOYOTA 4RUNNER RZN18*,VZN18* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

12/1982-06/1988 TOYOTA HIACE YH5*,6*,7*,LH5*,6*,7* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1986-07/1987 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 41-02
08/1986-07/1987 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 41-02
08/1986-07/1987 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 41-02
08/1986-07/1987 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 41-02
12/1986-07/1987 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 41-02
12/1986-07/1987 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 41-02
12/1986-07/1987 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 41-02
12/1986-07/1987 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 41-02
12/1986-07/1987 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 41-02
12/1986-07/1987 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 41-02
08/1987-07/1989 TOYOTA HIACE YH5*,6*,LH5*,6* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1987-07/1989 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 41-02
08/1987-07/1988 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, U, SG 41-02
08/1987-07/1989 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 41-02
08/1987-07/1989 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, J, SG 41-02
08/1987-07/1989 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 41-02
08/1987-07/1989 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 41-02
08/1987-07/1988 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, U, SG 41-02
08/1987-07/1989 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 41-02
08/1987-07/1989 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, J, SG 41-02
08/1987-07/1989 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 41-02
08/1989-07/1995 TOYOTA HIACE LH10*,11*,RZH10*,11* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

07/2001- TOYOTA DYNA KDY22*,23*,25*,26*,LY2** 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB



Ja vielä etujouset bonukseksi niin ei pääse siitäkään sanomaan:
Part 48161-26090 (SPRING, TORSION BAR, RH) was found on the following models:

Date range Model Frames/Options Found in diagram
12/1982-06/1988 TOYOTA HIACE YH5*,6*,7*,LH5*,6*,7* 48-03: FRONT SPRING & SHOCK ABSORBER

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1986-07/1987 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 48-03 48-03
08/1987-07/1989 TOYOTA HIACE YH5*,6*,LH5*,6* 48-03: FRONT SPRING & SHOCK ABSORBER

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1987-07/1989 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, J, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 48-03
08/1987-07/1988 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, U, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, J, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 48-03

Ja kuuluuhan se vakaajakin vielä akseliston osiin:
Part 48811-26070 (BAR, STABILIZER, FRONT) was found on the following models:

Date range Model Frames/Options Found in diagram
12/1982-06/1988 TOYOTA HIACE YH5*,6*,7*,LH5*,6*,7* 48-03: FRONT SPRING & SHOCK ABSORBER

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1986-07/1987 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03
08/1986-07/1987 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 48-03
08/1986-07/1987 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03
08/1986-07/1987 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 48-03 48-03
08/1987-07/1989 TOYOTA HIACE YH5*,6*,LH5*,6* 48-03: FRONT SPRING & SHOCK ABSORBER

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1987-07/1989 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1988 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, U, SG 48-03
08/1987-07/1989 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, J, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 48-03
08/1987-07/1988 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, U, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, J, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 48-03


Jne. printtaile niin paljon papereita että kelpaa. YH66 ja LH66 näyttäisi olevan alustaltaan ihan identtisiä.
Cressidan moottorin tehon osoitat tuolla aiemmin linkittämälläni Toyotan leimaamalla paperilla. Laitan kohta linkin isommalla resolla olevaan kopsuun.
Edit: tässä: http://i1.aijaa.com/b/00839/13712189.jpg

Hautalintu
12.02.2015, 09:57
Kiitoksia -MaTTi-, taidankin pistää hiukan isomman korruptiopullon postiin! :D

-MaTTi-
12.02.2015, 10:15
Kiitoksia -MaTTi-, taidankin pistää hiukan isomman korruptiopullon postiin! :D
Kiitos, mut puteleita juomatta jo ihan tarpeeks enkä oo muutakaan vailla. :)

Hautalintu
12.02.2015, 10:54
Kiitos, mut puteleita juomatta jo ihan tarpeeks enkä oo muutakaan vailla. :)

No siehän sälli olet! :D

Ippe69
14.02.2015, 21:30
Vaihda konttoria!
Itse muutoskatsastin -89 hiacen, eli samaa korimallia, itse turbotettuna. Katsastusmies pyysi ainoastaan teholapun ja vertailuna käytettiin bensamallia. 110 hevosvoimaa oli lapussa. Lisäksi kehui hyvin onnistunutta turbotusta, kun vääntökäyrää katsoi. Ja tämä tapahtui Kolarin A-katsastuksella

Hautalintu
15.02.2015, 17:12
Vaihda konttoria!
Itse muutoskatsastin -89 hiacen, eli samaa korimallia, itse turbotettuna. Katsastusmies pyysi ainoastaan teholapun ja vertailuna käytettiin bensamallia. 110 hevosvoimaa oli lapussa. Lisäksi kehui hyvin onnistunutta turbotusta, kun vääntökäyrää katsoi. Ja tämä tapahtui Kolarin A-katsastuksella

Näin tein, ihan vain siksi että karhukatsastuksella ei näköjään perjantaina haluttu asiakaspalvelua harrastaa... K1 konttorilla vilkuiltiin paperit läpi ja kaveri pisti paperit etiäpäin menemään (kyseisen yrityksen nykyinen toimintamalli) ja huomenna pitäs tietää kelpaako laput ja katsastetaanko huomenna kyseinen keksintö... ihmetteli kovin tota karhun ideologiaa että joka lipussa ja lapussa pitäs ol maahantuojan edustajan leima.. meidän talouden katsastukset siirtyi juuri kaikki pois karhulta!

Hautalintu
24.02.2015, 15:45
Näin tein, ihan vain siksi että karhukatsastuksella ei näköjään perjantaina haluttu asiakaspalvelua harrastaa... K1 konttorilla vilkuiltiin paperit läpi ja kaveri pisti paperit etiäpäin menemään (kyseisen yrityksen nykyinen toimintamalli) ja huomenna pitäs tietää kelpaako laput ja katsastetaanko huomenna kyseinen keksintö... ihmetteli kovin tota karhun ideologiaa että joka lipussa ja lapussa pitäs ol maahantuojan edustajan leima.. meidän talouden katsastukset siirtyi juuri kaikki pois karhulta!

no eihän ne nuokaan laput riittänyt ku pitää vielä tukivarsista tehä vertailu ja hankkia niihin joko maahantuojanedustajan leima, allekirjoitus ja nimenselvennös TAI haalia käsiinsä joku painettu opus jojotan varaosaluettelosta... ja tänään tosiaan on maanantai 16.2 vasta.. alkaa hiljalleen olee usko koetuksella tässä talkoossa...

oli sitämieltä että pitäs vastaavuuslaput viedä myös voimansiirrosta, hetki keskusteltiin paikallisen inssin kanssa aiheesta jonka jälkeen sain käsityksen että häntäkin hiukan ihmetytti miksi moista vaaditaan ja tulimme johtopäätökseen että niitä ei nyt kyllä tarvita.. toki, voihan tonne konttorille kantaa laput siitä että erilaiset on joiltain osin laatikot ja perävälitykset mutta vit*nko merkitystä niillä on liikenne turvallisuuden kannalta?

edit. näyttäs sittenkin olevan ainakin vaihteiston kuoret ja vaihteiden rattaat ristiinkäypäisiä :)

-MaTTi-
24.02.2015, 17:39
No kyllä voi yksinkertaisesta asiasta tehä hankalan. :confused: ...kyseessä huimat 86 hepoa ja tuottava pata mikä ei mitään murhavääntöökään tuota. Entäpä jos annat inssille muutaman nettisivun osoitteen josta vertailis osanumeroita ite jos ei printattuihin sivuihin luota?

Tojo4wd
24.02.2015, 18:15
Olisko jo helpompaa istua autoon ja viedä matille leimattavaksi säästys hermot ja aikaa.:D:D

Hautalintu
24.02.2015, 19:32
No kyllä voi yksinkertaisesta asiasta tehä hankalan. :confused: ...kyseessä huimat 86 hepoa ja tuottava pata mikä ei mitään murhavääntöökään tuota. Entäpä jos annat inssille muutaman nettisivun osoitteen josta vertailis osanumeroita ite jos ei printattuihin sivuihin luota?

no tulostin nyt kaikkiaan 76sivua vertailudataa ja myöskin tuon paperipinon viimeiselle sivulle kirjoitin mistä kyseiset vertailut on peräisin ja muutamalla sanalla kuinka tuota sivustoa käytetään... :D nyt on sit vertailtu kaikkiaan:
-jarrut (rummut, levyt, palat, kengät, sylinterit, tehostimet jne)
-jouset edestä ja takaa
-iskareille sama temppu
-vakaajat
-ala- ja ylätukivarret yksitellen
-perät ja listattu niiden erot välityksen suhteen
-vetarit edestä ja takaa
-pyörännavat molemmista päistä
-raidetangot molemmin puolin
-ohjaustehostimen pumput
-simpukat
-rattipylväs
-ja vittuilun vuoksi vielä ratitkin.. (tuli muuten pitkä lista ruoreja) :D

ja persana, melkein unehtui että kun vaihdelootat ei ollu samoilla numeroilla nois kamppeissa ni vertasin sitten:
-kuoret
-vaihderattaat
-akselit
-tiivistesarjat
-kytkimet kun ei ollu keskenään sekotettavissa ni kirjottelin vaan että eipä käy ristiin tms..
-jakovaihteistot pystyi keskenään toki vertaamaan semmoisenaan ja nekin tuolta löytyy...
-hittovie, kardaanit unohtu vertailla... joskohan nuo nyt kumminkin riittäs ku tulostimesta loppu mustekkin noita (t)ulostaessa
-kytkinkopat on se missä ero eikä vaihdelootat siksi ole samalla numerolla, mainitsin senkin tuolla...

kertokaa ny äkkiä mitä vielä vertaillaan, nyt loppu todellakin kiire! jos vaan suoralta kädeltä riipiskin joka v*tun osasta, nippelistä ja nappelista vertailut... 5000sivua tekstiä ja loppuun terveiset: joko riittää saat*na!?!? :D

Olisko jo helpompaa istua autoon ja viedä matille leimattavaksi säästys hermot ja aikaa.:D:D

jollei yllämainittu listaus tuota tulosta niin saatan pian lähteekkin ajelulle... vastahan tätä on kolmatta viikkoa tapeltu ja vartoiltu sekä vertailtu ni eikai ny vielä voi sanoa hitaaksi hommaksi??
*ärrinmurrin*

Nikuzai
24.02.2015, 20:04
Kyselin seat;in turbotusta niin ihmetytti itteenikin, et hittoko siinä on, ettei kelpaa ajaa toista jossa tehdas asenteinen turbo siihen katsastuksen montulle, et vertaa niitä keskenään.


Mut sit lappunen kelpaa jossa lukee, et tähän malliin on saatavana samat jarrut kun orkkis turbo koneisessa, sillä ei ole mitään merkitystä mitkä jarrut siinä autossa on kiinni :eek:

Hautalintu
24.02.2015, 23:53
Kyselin seat;in turbotusta niin ihmetytti itteenikin, et hittoko siinä on, ettei kelpaa ajaa toista jossa tehdas asenteinen turbo siihen katsastuksen montulle, et vertaa niitä keskenään.


Mut sit lappunen kelpaa jossa lukee, et tähän malliin on saatavana samat jarrut kun orkkis turbo koneisessa, sillä ei ole mitään merkitystä mitkä jarrut siinä autossa on kiinni :eek:

Ja sit on nää samat tapaukset ku mullahi nyt eli osoita jollain paperilla se että autossa on jo tehtaalta lähtien ne mallisarjan tehokkaimman jarrut ja muut kilkkeet että saat asentaa reilusti mallisarjan tehokkainta miedomman koneen siihi autoos.. :D säädäntö on niin omituinen ettei oikein voi ku nauraa.. :D vaan minkäs teet ku maalaisjärjen menettäneet virkamiehet päättää että näin on nyt toimittava ni sillonhan myö toimitaan juuri niinkuin käsky kävi... kun ei muutakaan voi... tai no lopettaa harrastamisen ja ajaa sillä harmaalla corollalla tuulipuku kahisten mutkaista tietä kohti horisonttia...

Tuo viimeinen ei kyllä ole edes vaihtoehto vaan enemmänkin painajainen... :D ei millään pahalla harmaan corollan omistajat.... :D

ajelija
25.02.2015, 00:52
Kävin mittauttamassa auton tehot ja sain jotain lukuja paperille siis. Seuraavaksi marssin maahantuojan liikkeeseen mistä tulostivat paperit että osat samat alustan suhteen. No sitten konttorille muutoskatastamaan kävi muuten mutta ne paperit ei kelvannu alustasta. Ammatti taitoinen katsuri kuitenkin katsoi konttorilta löytyneestä koivusen varaosakirjasta että juu samat on osat että eiköhän isketä leimat papereihin ja laitetaan samalla nuo renkaat, korinkorotus ja vinssi mitä ei ollu otteessa...

Hautalintu
25.02.2015, 09:09
Kävin mittauttamassa auton tehot ja sain jotain lukuja paperille siis. Seuraavaksi marssin maahantuojan liikkeeseen mistä tulostivat paperit että osat samat alustan suhteen. No sitten konttorille muutoskatastamaan kävi muuten mutta ne paperit ei kelvannu alustasta. Ammatti taitoinen katsuri kuitenkin katsoi konttorilta löytyneestä koivusen varaosakirjasta että juu samat on osat että eiköhän isketä leimat papereihin ja laitetaan samalla nuo renkaat, korinkorotus ja vinssi mitä ei ollu otteessa...

Ja toyotaan teit nuo muutokset? Kerro toki mistä maahantuoja liikkeestä olet saanut vertailutodistuksia? ;) ei meinaan toyotan liikkeillä täälläpäin ole lupaa kirjoitella moisia vaan ohjaavat joko soittamaan toyotan infoon tai kehoittavat etsimään tarvitsemasi tiedot netistä tms.. kokeiltu tuo polku ja ilmeisen huonolla menestyksellä ku hiace on edelleen leimaamatta...

ajelija
25.02.2015, 14:05
Patrolliin siis tein muutokset. Mutta sama kai tuo olisi ollut minkä merkkininen auto tahansa. Kyllä minunkin neuvo olisi että vaihda konttoria jos noin nihkeetä on. Pääset paljon helpommalla. Täälläkin Kuopion seudulla on konttoreita missä ei muutoskatsastukset katsastajia kiinnosta ja myös sellaisia joissa homma toimii ja hyviä neuvojakin antaavat. Ja viitsiivät ottaa asioista selvää jos eivät heti tiedä vastausta.

Hautalintu
25.02.2015, 16:39
Loppuu konttorit paikkakunnalta...
ps. Eihän se tuo aiemmassa postauksessa eritelty listauskaan kelvannu ku siino kuulemma liikaa paperia.. ja tojotan edustajan leima, allekirjoitus ja nimenselvennös... antoivat vaan tilalle yhden paperin mihin pitäs muutoksen kohteen ja verrokin varaosanumeroita alkaa listaamaan rinnakkain ja hakea siihin taas leimat sun muut... en nyt ihan haistattanu pitkiä mutten paljon muutenkaan... meinaan tuo lista minkä vein tarkistukseen ja leimaukseen ni meinas tulla kallis reissu siitäkin, sain sen vielä neuvoteltua mutta tuskin onnistuu enään tuon koontilistan kohdalla.. listan voin tehdä mutta leimoja siihin en hae, vien tuon vitun eilen kootun listan ja saavat tarkistaa sieltä itse numeronsa! Vittu! Aivan vitun naurettavaa pelleilyä yksinkertaisen asian tiimoilta!

Kala92
25.02.2015, 17:18
Naurattaa jo melkein toi touhu. Itehän sain coolerin leimaan, kun vein 44 sivua matskua konttorille ihan turhaan. Inssi oli ite lähettänyt nissanille s-postia ja kysynyt vastaako alusta mallia XY. Nissanin vastaus ''Vastaa Terveisin autokeskus'' ja näillä eväin leima paperiin. Luojan kiitos tarvihe toista kertaa käydä kyseistä rulianssia läpi kun on kerran jo vieny paperit, niin saa muutella rauhassa ja viedä vaan dyno lappuja :D

Hautalintu
25.02.2015, 17:37
Naurattaa jo melkein toi touhu. Itehän sain coolerin leimaan, kun vein 44 sivua matskua konttorille ihan turhaan. Inssi oli ite lähettänyt nissanille s-postia ja kysynyt vastaako alusta mallia XY. Nissanin vastaus ''Vastaa Terveisin autokeskus'' ja näillä eväin leima paperiin. Luojan kiitos tarvihe toista kertaa käydä kyseistä rulianssia läpi kun on kerran jo vieny paperit, niin saa muutella rauhassa ja viedä vaan dyno lappuja :D

Jossei olis kyse käyttöautosta josta vuosileima vanhana ni naurasin varmaan itsekkin mutta kun tosiaan olis vähän niinku kiirekkin asialla ni tyydyn vaan naureskelemaan vittuuntuneesti asialle!

Jappi
25.02.2015, 21:53
Ota siirtokilvet ja vie Matille...

Hautalintu
25.02.2015, 21:57
Ota siirtokilvet ja vie Matille...

Katotaan ny vielä miten huomenna äijän käy ja kelpaako tuo listaus vai ei.. jollei ni matille ilmottautuu uusi asiakas, hiukan tuota matkaa vaan kertyy mutta minkäs teet ku ei näiden paikallisten kanssa jaksa määräänsä kauempaa tapella... mikähän v*ttu näitä porilaisia vaivaa?? :D onneksi ei itse oo täältä päin kotosin... :D :D

Hautalintu
26.02.2015, 17:08
Muutokset otteessa, prosentteja rapsahti se oikea(?) Määrä eli 14%. Vuosikatsastuksen yhteydessä löytyi pari pientä korroosiopeikon puremaa ja takajarruista säädön tarvetta. Lähtis rapsuttelemaan ne kuntoon tuossa illan päälle ja huomenna hakemaan ajoaikaa uudemman kerran! :)
kiitoksia kanssa elämisestä aiheen tiimoilta evripadi! Huomenna vapaapäivä eli viikonloppu alkoi nyt! Ilmiselvästi aika eversti Sandelsin kanssa painua tallin hämyiseen tunnelmaan juonimaan seuraavia muutoksia! ;)