View Full Version : nasun vaihteistosta
juuh..eli nauhasisun vaihteistosta tietoa kaipaisin,moottorihan on roverin 8 mutta onko laatikkokin roverin tekeleitä.
Laatikossa semmonen vika jottei d:llä ajaessa vaihda isompaan,pakkovaihteet toimii kyllä.
niin ja manuaaleillekin vois olla tarvista jos jääny ylimääräisiä,koitin netistä ettiä mutta en löytänyt.
jotain varaosia tarviisin myös,mistähän vois kysellä.
http://www.nettikone.com/sisu/nasu/1334649
juuh..eli nauhasisun vaihteistosta tietoa kaipaisin,moottorihan on roverin 8 mutta onko laatikkokin roverin tekeleitä.
Laatikossa semmonen vika jottei d:llä ajaessa vaihda isompaan,pakkovaihteet toimii kyllä.
niin ja manuaaleillekin vois olla tarvista jos jääny ylimääräisiä,koitin netistä ettiä mutta en löytänyt.
jotain varaosia tarviisin myös,mistähän vois kysellä.
ZF4HP22 laatikko siellä on ainakin alunperin ollut. Eli samaa lootaa on tainnut olla myös Rangessa ja monissa henkilöautoissa.
VOLIATTI
12.02.2015, 11:56
4 vai 5 vaihteinen tilalle? Jos laatikko vaihtuu
Öljy on oikean laatuista ja sitä on sopiva määrä? Onko suodatin vaihdettu milloin viimeiksi?
Jos se on sama loota ku Rangessa niin helpointa lienee ehjätä se tai hankkia uus samanlainen tilalle.
Samaa lootaa taitaa olla monessa muussakin henkilöautossa, eli pitäis löytyä kohtuudella. Ja ainakin
Rangessa se on kohtuu luja loota, en heti keksi mitään pahaa sanottavaa. Nasussa luulis olevan kans
hyvä jäähdytys sille, kun ajellaan varmasti kaasuläppä isosti auki pitkiäkin pätkiä välillä.
-Paavo
roveroporukassa on sitten ainakin yks heppu mkä osti muutaman niitä armeijan varalootia kalkusta ja ne oli tallessa vielä loppukesästä...
ZF4HP22 laatikko siellä on ainakin alunperin ollut. Eli samaa lootaa on tainnut olla myös Rangessa ja monissa henkilöautoissa.
Onko bensa-Nasuissa todellakin tuo laatikko? :eek:
Herranjessus.. ei ihmekkään jos hajoaa :D
Onko bensa-Nasuissa todellakin tuo laatikko? :eek:
Herranjessus.. ei ihmekkään jos hajoaa :D
Jep!
Mut hienointa oli, et turbiinilukko kytki kiinni vasta 80km/h vauhissa :P (suurin sallittu nopeushan oli 40km/h)
Ja joka kerran ku talvella startatessa kasteli, niin piti hakea autohallien varaosaputkasta uudet platinatulpat. Niitä "roskiin" joutuneita tulppia taitaa olla vieläkin jossain autotallin nurkissa.
Moottorinohjaus oli tosiaan siitä hieno, et se ei oikein antanu kipinää, jos akkujännite laski alle 22v
Itellä oli sit kuitilla 110GT Siinä oli Detroit 6.2 vapari ja viestivarustus. voi sitä vauhdin hurmaa! Enää en muista oliko laatikko th400 vai joku uudempi?
Muutama kuva Nasun vaihteistosta ja jakovaihteistosta. Vaihteistosta ei ole purkukuvaa, Idea on varmaan ollut, että vaurion sattuessa, koko vaihteisto uusitaan. Jakolootasta löytyy räjäytyskuva, mutta sehän sulla on ehyt.
Otin nyt joutohommina kirjasta muutaman kuvan. Minkä ikäinen Nasu oli kyseessä? Tollanen ois kyllä mainio härveli, mut perskele, kun ei ole riittävästi pelimerkkejä käytettävissä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7212&pictureid=170464
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7212&pictureid=170465
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7212&pictureid=170466
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7212&pictureid=170467
Muutama kuva Nasun vaihteistosta ja jakovaihteistosta.
Offtopik:
Onko noista moottoreista vastaavia kuvia? Kiinnostais varaosanumerot ja mistä sais tuollaiseen roverin 3,5 litraiseen 9.75 puristuksella 040 eli viimeisen ylikoon mäntiä. Tai jos jollain on pari sellaista ehjää niin laittais privalla tietoa
Offtopik:
Onko noista moottoreista vastaavia kuvia? Kiinnostais varaosanumerot ja mistä sais tuollaiseen roverin 3,5 litraiseen 9.75 puristuksella 040 eli viimeisen ylikoon mäntiä. Tai jos jollain on pari sellaista ehjää niin laittais privalla tietoa
Kyllä jotain kuvia löytyy. Noista osanumeroista en sitten tiedä onko Roverin, vai onko Sisu merkannu jollain omalla numerolla. Noin suurta mäntää ei ole näemmä ainakaan v1989 kirja tunne.
Edit. Kyllä noi on Roverin numeroita. Ainakin Googlen haulla tolla numerolla RTC288720 löytyy mäntiä. Niin looginen juttu se ei ole, että numero olisi RTC288740 sillä ei löydy mitään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7212&pictureid=170497
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7212&pictureid=170498
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7212&pictureid=170499
juuh..eli nauhasisun vaihteistosta tietoa kaipaisin,moottorihan on roverin 8 mutta onko laatikkokin roverin tekeleitä.
Laatikossa semmonen vika jottei d:llä ajaessa vaihda isompaan,pakkovaihteet toimii kyllä.
niin ja manuaaleillekin vois olla tarvista jos jääny ylimääräisiä,koitin netistä ettiä mutta en löytänyt.
jotain varaosia tarviisin myös,mistähän vois kysellä.
Onko tämä toiminut sun aikana kuitenkin normaalisti? Oletko vedättänyt koneella ihan "tappiin" asti ja ei silti vaihda vaihdetta?
Kyllä jotain kuvia löytyy. Noista osanumeroista en sitten tiedä onko Roverin, vai onko Sisu merkannu jollain omalla numerolla. Noin suurta mäntää ei ole näemmä ainakaan v1989 kirja tunne.
Edit. Kyllä noi on Roverin numeroita. Ainakin Googlen haulla tolla numerolla RTC288720 löytyy mäntiä. Niin looginen juttu se ei ole, että numero olisi RTC288740 sillä ei löydy mitään.
Kiitos kuvista. Näyttää olevan poissa ohjelmasta tuo viimeinen ylikoko nykyäänkin. Eikä ilmeisesti ole vielä kirjan tekoaikana ollut noita .040 kokoja tarjollakaan?
Omassa vain oli kaksi mäntää vaihdon tarpeessa. Sais kasattua vielä eläväksi tuon, jos löytäisi kohtuudella pari mäntää renkaineen...
[End offtopic]
Kiitos kuvista. Näyttää olevan poissa ohjelmasta tuo viimeinen ylikoko nykyäänkin. Eikä ilmeisesti ole vielä kirjan tekoaikana ollut noita .040 kokoja tarjollakaan?
Omassa vain oli kaksi mäntää vaihdon tarpeessa. Sais kasattua vielä eläväksi tuon, jos löytäisi kohtuudella pari mäntää renkaineen...
[End offtopic]
Ollos hyvä :) Löyty v1994 kirja Nasusta, missä on Diesel moottori, mutta tämä kirja ei käsittele Roverin V8 enää ollenkaan.