View Full Version : Kokemuksia autonostimista?
Minkälaisia autonostimia on käytössä, mitkä on hyviä ja mitä kannattaa välttää?
Uusi 2-pilari halpis olisi suunnitelmissa mutta mitään ei ole lyöty lukkoon...
ittellä launch merkkinen kiinan nostin ollu vuodesta 2008.
ahkerasti käytetty ja nostettu kaikkee muutakin kun autoja, kaivurin kauhoja yms...roikkuen vaan yhdessä tassussa.
ikinä ollu yhtäkään vikaa,aina nostanu ja laskenu.tyytyvänen ollu, ehkä ainoo kiinan tuote mitä mulla ollu, mistä ollu 100% tyytyväinen.
Itellä OMA-502:nen tallissa, mikä on 2 pilari mallia. Nostomuttereita siihen on vaihdeltu, kahdet orkkikset ja viimesimmät tuli laakeripronssista. Markka aikaan ostettu ja autokorjaamo käytössä ollut ja nyt pelkästään harraste, kun ukko pistänyt firman ovet kii (-10).
Suunnitelmissa uusia hydemalliks, tai laittaa toinen ku talliin mahtuu. Tai sit teen lisähallia ja sinne tuon hydemallin.
98 vuotinen stenhoj 4-pilari silta nosturi. Akseli nostimella. Löytyy meiltä.
2 pilarista en tykkää ku joutuu kontata laittelee niitä tassuja ja joskus joutuu liikutella autoa että saa ne hyvin,
Silta nosturi se vaan on niin kiva, sen kun ajaa päälle ja nostaa ylös :)
Onhan siinä 2 pilarissaki jotain parempaa ku siltanosturissa. Esim. renkaat roikkuu, ei tarvii erikseen nostaa ilmaan.
Jos nosturia oisin ostamassa ni kyllä mieluummin ostaisin 20v laatu merkin kun uuden kiinan kuran.
ittellä launch merkkinen kiinan nostin ollu vuodesta 2008.
ahkerasti käytetty ja nostettu kaikkee muutakin kun autoja, kaivurin kauhoja yms...roikkuen vaan yhdessä tassussa.
ikinä ollu yhtäkään vikaa,aina nostanu ja laskenu.tyytyvänen ollu, ehkä ainoo kiinan tuote mitä mulla ollu, mistä ollu 100% tyytyväinen.
Onko mikä malli? Tuo merkki on yhtenä ehdokkaana pyörinyt.
E: Siltamallia vierastan vähän kun hitsaushommissa tahtoo olla tiellä ne sillat noiden matalien henkilöbiilien kanssa.
-Captain-
06.02.2015, 03:35
Iteltä löytyy kans Stenhoj 4pilari akselistonostimen kanssa. Ja joskus harvoin jos tarvinnu henkilöbiilin helmoja hitsailla niin nostaa ensin toisenpään ylös ja pukit alle ja sit toinenpää ylös :) ja nelipilarin siltoja voi alustahommis käyttää hyödyks vaik osien/työkalujen laskupaikkana..
Itsellä myös tuo Launch Techin kiinankone. Ylhäältä avoin malli sähköisellä lukituksen avaamisella, 3500kg kuormalla.
Aika paljon nyt nostellut autoja, moottoreita ja muuta, toiminut ongelmitta. Kasaus hyvinkin simppeli. Pienet lisälevyt jalkojen ympärille asennusvaiheessa tein 10mm plootusta. Valua on alla 120mm ja Hiltin kemiallisilla kiinni. Ainakin tähän asti on kestänyt Transittia ja vanejakin nostella.
Osahan noista on epäsymmetrisillä nostojaloilla ja osa symmetrisillä. Epäsymmetrisien kanssa (etutassut lyhyemmät ja ehkä muotoillut) on välillä aika paskamaisia jos nostelee pitkä-akselivälisiä laitteita. Esim. pitkää Transittia on vittumainen nostaa noilla symmetrisilläkin kun ei millään meinaa ylettyä järkeviin nostokohtiin.
http://media.tori.net/image/medium/78/7815414948.jpg
Itsellä on tuon kaltainen laitos käytössä. Tosin hieman pienemmässä koossa. Tuo näyttää aika järeelle nimittäin. Mutta saman kaltainen runko ja toiminta tuossa näyttäisi olevan hieman suuremmassa koossa vaan. Oma nosturi nostaa muistaakseni 2400kg. Taisi nostaa jonnekin reilu metriin? Kovin kehuttava se ei ole, mutta on liikuteltavissa. Saa siis pois edestä jos ei tarvi nosturia. Menee kohtuu pieneen tilaan. Yleensä kun sitä ei käytetä niin pusketaan se sivupöydän alle. Joku patentti pitäisi keksiä sen liikuttamiseen, kun tällä hetkellä se on hieman hankalasti toteutettu. Kyllä se mukavasti hommia helpottaa kun tuolla sen auton nostaa ylös. Ennen ensimmäistä pykälää tuo yleensä tuppaa pompottaan autoa. En tie onko jostain öljyistä kiinni? Lisäksi nuo tassut saisi olla hieman pidemmät. Oisko siinä nyt joku n. 30cm sivulle levittävät tassut. Aika tarkkaan saa autoa ajella päälle. Hieman korkea tuo myös on, koska normi henkilöautoa kun tuohon päälle ajaa niin ei saa olla kyllä yhtään madallettu. IKH:ssa taisi muinoin maksaa joku vajaa 1000e. Ei näyttänyt enää olevan valikoimissa.
Lerssinen
09.02.2015, 08:19
Joo tuommoinen "rengasnostin" himottais kovasti itseäkin että sais edes rattaat kunnolla ilmaan ja istumaan auton alle niin olis bravuuri..
Sitten ku kattoo jotain nettikonetta tms niin semmoset ilmanpainetötteröt missä toinen pussi vuotaa maksaa 2000 € :D Joten ollaanpa ilman nosturia vieläkin..
Tuollainen Launch se sitten tuli...
http://www.elekma.com/tlt235sba
Lattian piikkaukseen ja valuun vaan joutuu, 100mm on vanha valu. Eikä sekään oikein häävissä kunnossa.
Täällä myös kova pohdinta käynnissä. Nostin pitää laittaa nyt kun on tilaa sille, mutta ei tilaa toisaalta rajattomastikaan ole. Kaksipilarinen ei oikein ole innostanut. Ilmeisesti joko täysmittaisilla silloilla oleva saksinostin akselikeventimellä tai sitten helmoista/rungosta nostava lyhytsiltainen saksi.
Nelitolppaa tuskin tulee, kun se vie eniten tilaa ja on ne tolpat pystyssä aina. 1-pilarista en laita, vaikka vähän tilaa viekin (ja olisi jopa siirreltävä), kun siinä on aina alustan keskialue varattuna.
Kaksipilari ja lyhyt saksi olisi vähiten tilaa varaavat ratkaisut. Pitkäsiltainen saksi ottaa lattialta tilaa sen 5-6 metriä pituussuunnassa, mutta saksinostin on toisaalta kapea, vain vähän päälle 2 metriä.
Onko porukalla kokemusta noista lyhytsiltaisista saksinostimista, siis tällä periaatteella olevat: http://www.elekma.com/saksinostin_tlt632af. MInkälaisia ovat maasturien laitossa tai pakettiautojen kanssa? Onko nosto-ongelmia tai tuleeko kiikkerä, jos pitkää pakua nostaa tullaisella keskeltä?
Helmojen sijasta saa nostettua rungosta, kun tekee sopivat välipalat siltojen välille, mutta sitten tulee kaksi poikittaista estettä keskialueelle. Alkaa silloin olla sama ongelma kuin yksipilarisella.
Mikael73
15.02.2015, 09:26
Tuolta (http://www.ythaide.com/products/Auto-Lifts/2-Post-lift/) olis nyt tulossa 2-pilarinostin,ens viikolla asennus,pääsee
näkemään minkälainen..saksinostimiakin näkyy samasta paikasta löytyvän.
Siinä 1700e alveineen tuli tuolle perusmallille hintaa
Onko kukaa hakenu virosta? On noi 2 pilariset uudet n.1300e
http://fin.auto24.ee/products/detail_product.php?id=623084
http://fin.auto24.ee/products/detail_product.php?id=758042
http://www.kuldnebors.ee/search/tooriistad-masinad-ja-seadmed/autoteeninduse-ja-remondi-seadmed/2-posti-tostuk/search.mec?pob_post_id=7502224&pob_action=show_post&pob_cat_id=10800&pob_browser_offset=100&pob_view_language_id=et&search_X_cat_ids=10800&pob_page_index=4&pob_page_size=25
Tuli mittailtua autoja ja tutkittua nostimien brosyyrejä...
Eipä oikein onnistu tämän tyypiset, vaikka olisikin henkilöautoille nopea nostinmalli:
http://www.elekma.com/images/products/tlt-632af_prpage.jpg
Jotta pickuppia nostelisi, pitäisi tehdä piirun pätkistä apupalikat väliin poikittain. Runkoaisat on sen verran kapealla (n. metri keskeltä keskelle), että nostosiltojen sisäreunat juuri tavoittaa ne. Se korjautuisi suoralla piirun pätkällä siltojen välissä, eli piiru nostaisi runkoaisoista. Vaihteiston kannatinpalkki roikkuu rungon alapuolella, eli poikittainen piiru tarvitsisi vielä korotuspalat runkoaisojen kohdalle. Tai sitten isompi piiru, mutta se alkaa jo painamaan niin paljon, ettei kannata. Muutenkin tuollaiset välilapikat on yksi riskin paikka nostoissa. Menee turhan hankalaksi.
--> ajosiltanostin akselikeventimellä tai kaksipilarinostin
Ajosiltanostin olisi tukevampi, mutta vaatii renkaiden vaihdossa keventimen siirtämisen päästä toiseen välissä.
mulla ollut kakspilari käytössä 5-6v ja erittäin kätevä http://www.korjaamokoneet.com/?p=HCT25AL30
Ei vikoja ja nostanu kaikki ylös en mielelläni muuta ottais kun 2-pilarisen erityisesti maastureita varten ihan paras.
Nyt talon vaihtuessa on tollanen kun talli on 100m2 pienenmpi http://korjaamokone.fi/?wpsc-product=saksinostin-crl-6270
Tyhjää parempi mutta peitää aika paljon tuota auton pohjaa kun nostaa ja viel lattiatilaa tallista,pienillä ja isoilla kikkailuilla pystyy operoimaan jotain juttuja ajoneuvoihin :D
ja tohon mun saksi malliin piti kans tehdä korotuspaloja että pysty rungosta kans nosteleen,nyt onnistunu kyllä pitkästä transportterista isoihin hlö autoihin ja bj.hin.. ei tosin niin helppoo nostaminen mitä 2-pilarilla:eek:
mikkoimp
17.02.2015, 22:27
Tuollainen Launch se sitten tuli...
http://www.elekma.com/tlt235sba
Lattian piikkaukseen ja valuun vaan joutuu, 100mm on vanha valu. Eikä sekään oikein häävissä kunnossa.
kerroppas kun on saatu paikalleen ja nostettua jotain isompaa, itsellä myös tuo odottelee kärryssä hallia päälleen kun sattui sopivasti halvalla saamaan vähän käytetyn...
150mm on tarkoitus omaan halliin tulla tolppien kohdille valua ja luultavasti tolppiin vielä noin 10mm levystä vähän alkuperäisiä isommat tassut..
Itsellä on juuri tuo TLT235SBA ja nosteltu tonnin kuormalla olevaa pitkää Transittia ja Baron Cruiseria. Lantikan Disco II siinä killuu yhtenään. Hyvä ja tukeva kone mielestäni.
Itsellä on tosiaan siinä 10mm plootusta lisätassut, joihin leikattu kolot nosturin omille tassuille. Kulmista kiinni betonissa. Valua 120mm ja Hiltin kemiallisilla ankkureilla.
Tuohon malliin siis nuo lisäplootut (https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1888623_10152164649357906_1506367574_n.jpg?oh=8df8 6a93a82b8cf1cb0555f5acbb7588&oe=5585327A&__gda__=1435863975_0fbed42e0ea57760c6be832bb5f341e 1)
mikkoimp
18.02.2015, 21:51
Itsellä on juuri tuo TLT235SBA ja nosteltu tonnin kuormalla olevaa pitkää Transittia ja Baron Cruiseria. Lantikan Disco II siinä killuu yhtenään. Hyvä ja tukeva kone mielestäni.
Itsellä on tosiaan siinä 10mm plootusta lisätassut, joihin leikattu kolot nosturin omille tassuille. Kulmista kiinni betonissa. Valua 120mm ja Hiltin kemiallisilla ankkureilla.
Tuohon malliin siis nuo lisäplootut (https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1888623_10152164649357906_1506367574_n.jpg?oh=8df8 6a93a82b8cf1cb0555f5acbb7588&oe=5585327A&__gda__=1435863975_0fbed42e0ea57760c6be832bb5f341e 1)
no hyvä tietää että on tukeva, kaveri nimittäin osti 3t jonkun muun merkkisen sinisen väriltään ja sillä vivaroa nosti ja kehui aika kiikkeräksi, vähän jännitti alkaa autolle mitään tekemään..
Kävin pikaisesti tutustumassa pariin käytössä olevaan ajosiltanostimeen akselikeventimellä (ilman helmakevennintä), Nußbaum Unilift 3500/4000 (http://www.nussbaum-group.de/english/business-units/workshop-equipment/automotive-lifts/uni-lift-scissors-lift/3500-nt/index.html) ja Nordlift UC4000 (http://www.nordlift.fi/web/index.php?id=343). Kumpikin oli n. 4700mm pitkillä ajosilloilla. Nordliftin oli ravistimella. Kumpikin vaikutti hyvinkin tukevalta. Varmaan osansa tukevuuteen sillä, että on vain yhdet pitkät sakset, eikä tuplasaksi-ratkaisua, jolloin tulee vähemmän niveliä ja varret on leveämmät ja paksumpaa tavaraa.
Saksalainen on neljällä sylinterillä: kaksi nostavaa ja kaksi varmistinsylinteriä. Tässä nosto tehdään saksiperiaatteella. Mekaanista varmistinta ei ole, vaan tuenta perustuu kaksinkertaiseen hydrauliikkaan ja kahdennettuihin sylintereihin per puoli. Jos samalta puolelta pettäisi samanaikaisesti kumpikin sylinteri, putoaisi se puoli alas.
Kotimaisessa on vain kaksi sylinteriä. Saksia Nordliftin siltanostimessa ei ole, vaan sillan etu- ja takapäässä on päistään nivelöity leveä pilari sillan ja lattian välissä. Sylinteri lykkää etummaista pilaria pystyyn, jolloin silta nousee vaaka-asennossa ylös ja samalla siirtyy n. metrin taaksepäin. Siltoja kytkee toisiinsa vaakapalkki siltojen taka-/alkupäässä. Sen tarkoituksena on varmaankin myös tasata nostoa, mutta ainakin estää toisen puolen laskeutuminen, jos toinen nostosylinteri pettää. Jos molemmat sylkyt pettäisi samanaikaisesti, putoaisi nostin alas. Jälleenmyyjän mukaan nostin ja kuorma pysyy ylhäällä yhdelläkin sylinterillä.
Laadukas vaikutelma niistä jäi :cool:. Hintaakin on sitten kertynyt sen edestä :(. Kumpikin maksaa uutena yhdellä akselikeventimellä ja valoilla varustettuna sen verran, että sillä hinnalla saisi kolme tällaista kiinalaista 4-pilarinostinta (http://www.elekma.com/4-pilarinostin_tlt440w).
kerroppas kun on saatu paikalleen ja nostettua jotain isompaa, itsellä myös tuo odottelee kärryssä hallia päälleen kun sattui sopivasti halvalla saamaan vähän käytetyn...
150mm on tarkoitus omaan halliin tulla tolppien kohdille valua ja luultavasti tolppiin vielä noin 10mm levystä vähän alkuperäisiä isommat tassut..
Jep, nyt on kahteen pirssiin öljyt vaihdettu. En ainakaan kovin kiikkeräksi osaa moittia noin lyhyen kokeilun perusteella. Asennusohjeet voisi olla hieman selkeämmät, aika paljon sai tulkita ja pähkäillä miten mikäkin tulee.
Valettiin suunnilleen neliön alalle uudet 30cm paksut anturat tolppien alle ja vanhaan lattiaan kiinni, kiinnityspultit hitsattiin rautakehikoihin jotka upotettiin noihin valuihin. Valun ajan nuo kehikot oli kiinni jigissä joka piti pultit tarkasti oikealla kohtaa tulevaa tolppien asennusta varten.
Onko kokemuksia lattiavapaista 2-pilari nostureista. Nuissahan kulkee yläkautta letkut ja mitä muuta ? Ajatus oli, että saisiko tuota yläpalkkia muokattua ylemmäs jolloin pystyisi nostamaan korkeita autoja paremmin.
Ammattitason lattiavapaata mallia nähnyt ja siinä ei kulkenut kuin hyde letku. Semmosen hinnat tosin sitä tasoa, että harraste hommiin turha ajatella.
Tuossa nyt parit mitä lähinnä katellut. Aika samaa tavaraa nämä "halppikset" taitaa ollakin.
http://www.vannetukku.fi/2pilarinostin-st402et-lattiavapaa-sahkomagneettisella-turvalukituksella-p-44267.html
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6&ala=10&item=9
Ylä tai alakautta kulkee tasausvaijerit, periaatteessa voihan niitä muokata mutta sitten pitää tietää vahvasti mitä on tekemässä.
Yksi vaihtoehto olisi upottaa yliajettava malli alapalkin verran lattiaan ja tehdä lattiatasoon tuleva levy päälle. Mitään kantavaa voimaa tuo lattiakotelo ei ota vastaan.
E: noilla lattiavapailla näyttäisi nosto jäävän melko surkeaksi jos pakuja tai maastureita rassaa...
Noh kyselin hieman myyjiltä ja ms-tuonille olisi tulossa uusi lattiavapaa jonka kokonais korkeus on 390cm. Sillä pitäisi minusta riittää tilaa, että saapi land cruiseria ja portteria nosteltu.
Kaitsu67
21.02.2016, 11:29
Tää vaikuttais mielenkiintoiselta, varsinkin kun sitä vois siirtää tossa kahen auton tallissa jomman kumman paikan välillä tarvittaessa....
http://www.twinbusch.de/index.php?cPath=3&XTCsid=leuss3iir4lle5a6qlgoe54c06
Tää vaikuttais mielenkiintoiselta, varsinkin kun sitä vois siirtää tossa kahen auton tallissa jomman kumman paikan välillä tarvittaessa....
http://www.twinbusch.de/product_info.php?products_id=154
Mulla on tuon mallinen. IKH:lta ostettu pari vuotta sitten, Kiinalaista tekoa. Ei näy enää olevan myynnissä.
Viimeistely oli vähän kuten kiinanvehkeissä yleensäkin, mutta muuten on toiminu hyvin. Monenlaista autoa sillä on nostettu ja tähän mennessä kaikki hommat on onnistunu. Lyhyille autoille varret on hieman pitkiä. Joskus nostettiin micra, niin piti varren päälle laittaa palikat joiden varassa auto nousi, kun oikeat tassut oli pyöräkoteloiden kohdalla. Lisäksi useissa maastureissa joutuu käyttämään lisäpalikoita, kun keskipalkki osuu runkoaisoihin ennenkuin tassut helmoihin. Muutenkin keskipalkki on joissain hommissa tiellä, mutta nostureitahan pitäisi olla ainakin kolme, että joka hommaan löytyisi optimaalinen. Minun käyttöön tuo on paras ratkaisu, koska hallin tila on rajallinen ja siellä joskus korjataan traktoriakin, niin tuon voi työntää pois tieltä.
Geen kanssa alkaa paino olla aika rajoilla, mutta hyvin kuitenkin nousee. Olen lisätukena käyttänyt sellaista teleskooppikeppiä, mikä on esim. kattojen levytykseen tarkoitettu. Sehän ei sinänsä kannata isoa painoa, mutta estää huojumisen jos joutuu pulttia tms vääntämään tiukkaan.
Mulla on tuon mallinen. IKH:lta ostettu pari vuotta sitten, Kiinalaista tekoa. Ei näy enää olevan myynnissä.
Viimeistely oli vähän kuten kiinanvehkeissä yleensäkin, mutta muuten on toiminu hyvin. Monenlaista autoa sillä on nostettu ja tähän mennessä kaikki hommat on onnistunu. Lyhyille autoille varret on hieman pitkiä. Joskus nostettiin micra, niin piti varren päälle laittaa palikat joiden varassa auto nousi, kun oikeat tassut oli pyöräkoteloiden kohdalla. Lisäksi useissa maastureissa joutuu käyttämään lisäpalikoita, kun keskipalkki osuu runkoaisoihin ennenkuin tassut helmoihin. Muutenkin keskipalkki on joissain hommissa tiellä, mutta nostureitahan pitäisi olla ainakin kolme, että joka hommaan löytyisi optimaalinen. Minun käyttöön tuo on paras ratkaisu, koska hallin tila on rajallinen ja siellä joskus korjataan traktoriakin, niin tuon voi työntää pois tieltä.
Geen kanssa alkaa paino olla aika rajoilla, mutta hyvin kuitenkin nousee. Olen lisätukena käyttänyt sellaista teleskooppikeppiä, mikä on esim. kattojen levytykseen tarkoitettu. Sehän ei sinänsä kannata isoa painoa, mutta estää huojumisen jos joutuu pulttia tms vääntämään tiukkaan.
Kuinka tarkka tuo on paikasta missä nostaa, kestääkö lattiassa olla kuinka suuret kaadot että tohtii vielä nostaa ettei mene nurin koko laitos?
Kuinka tarkka tuo on paikasta missä nostaa, kestääkö lattiassa olla kuinka suuret kaadot että tohtii vielä nostaa ettei mene nurin koko laitos?
En tiedä, ei ole vielä kertaakaan kaatunu :D
Mulla on suora lattia nosturin alla. Luulisin ettei tuo kovin herkkä ole kaatumaan, tukipisteet on kuitenki aika leveällä. Varmaan riippuu mihin suuntaan lattia on vino, pilarin suuntaanhan tuo ei kaadu millään. Autoon nähden pituussunta on varmasti kriittisin ja eteenpäin, kun keulassa on aina enemmän painoa kuin perässä.
Nyt on tuommonen MS-tuonnin hevy-duty lattiavapaa 2-pilari ollut käytössä tovin. Hyvin pystynyt nostamaan erinäköisiä autoja. Cruiseri ja portterinkin voi nostaa ihan ylös asti.
Kaitsu67
22.02.2016, 22:44
Mulla on tuon mallinen. IKH:lta ostettu pari vuotta sitten, Kiinalaista tekoa. Ei näy enää olevan myynnissä.
Toi Sakemannin vehje näytti ainakin ihan tukevalta. Olikos se kinukkimalli miten kallis tai halpa?
Meil käytös joku 3t siltanostin, jos uutta olisin ostamassa nii ehottomasti ostasin kakspilarinosturin. Niin harva homma on missä siltanosturi vie voiton
Toi Sakemannin vehje näytti ainakin ihan tukevalta. Olikos se kinukkimalli miten kallis tai halpa?
Mäkin katoin ensin että toihan ois hieno vehje, mutta sitten rupesin miettimään esim vaihteiston irroitusta, eihän se onnistu ton kanssa kun toi aisa tulee keskelle auton alustaa. Eli kakspilarinostin sen pitää kai olla.:)
Toi Sakemannin vehje näytti ainakin ihan tukevalta. Olikos se kinukkimalli miten kallis tai halpa?
Tuo saksalaisten vehje näyttää niin paljon samalta, että en yllättyisi vaikka olisi samalta tehtaalta lähtöisin. Ei kai missään lukenu, että se on Saksassa tehty? Muistaakseni 2700 siitä maksettiin, listahinta oli jonkin verran enemmän, mutta saatiin alennusta kun toimituksessa kesti useita kuukausia.
Nordlift muuten tekee samantyyppisiä Suomessa, mutta hintaa on tuplasti enemmän.
Harrikolle vielä, jos käytät nosturia aina samassa paikassa, eikä se ole tiellä silloin kun et käytä, niin osta 2-pilari. Onhan ne paljon halvempiakin ja keskipalkki on tosiaan tiellä joissain hommissa.
Tuo saksalaisten vehje näyttää niin paljon samalta, että en yllättyisi vaikka olisi samalta tehtaalta lähtöisin. Ei kai missään lukenu, että se on Saksassa tehty? Muistaakseni 2700 siitä maksettiin, listahinta oli jonkin verran enemmän, mutta saatiin alennusta kun toimituksessa kesti useita kuukausia.
Nordlift muuten tekee samantyyppisiä Suomessa, mutta hintaa on tuplasti enemmän.
Harrikolle vielä, jos käytät nosturia aina samassa paikassa, eikä se ole tiellä silloin kun et käytä, niin osta 2-pilari. Onhan ne paljon halvempiakin ja keskipalkki on tosiaan tiellä joissain hommissa.
Niinpä, tuo siirrettävyyshän tuossa on se juttu. Kakspilarinosturi jököttää aina siinä mihin se asennetaan. Ei ole elämä helppoa näiden pohdintojen kanssa, miks ei koskaan voi saada kaikkea kerralla.:D:D
Kaitsu67
23.02.2016, 23:07
Mäkin katoin ensin että toihan ois hieno vehje, mutta sitten rupesin miettimään esim vaihteiston irroitusta, eihän se onnistu ton kanssa kun toi aisa tulee keskelle auton alustaa.
Toi on kyllä totta, iso miinus. Ihme kun eivät ole tota aisarakennetta miettineet eritavalla :confused:
Niinpä, tuo siirrettävyyshän tuossa on se juttu. Kakspilarinosturi jököttää aina siinä mihin se asennetaan. Ei ole elämä helppoa näiden pohdintojen kanssa, miks ei koskaan voi saada kaikkea kerralla.:D:D
Niitten sivuilla oli tällanenkin, tääkin on siirrettävä, Sais vielä kauppakassin alle kun nostaa maasturin ylös ;) :cool:
http://www.twinbusch.de/Deutschland/katalog_eng/einz_seiten/6435-P_s.pdf
Ihmeen kevyesti siirtyy kivetykselläkin siinä videolla :eek:
EDIT: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZMTjCLsO0NI#t=136
Toi on kyllä totta, iso miinus. Ihme kun eivät ole tota aisarakennetta miettineet eritavalla :confused:
Niitten sivuilla oli tällanenkin, tääkin on siirrettävä, Sais vielä kauppakassin alle kun nostaa maasturin ylös ;) :cool:
http://www.twinbusch.de/Deutschland/katalog_eng/einz_seiten/6435-P_s.pdf
Ihmeen kevyesti siirtyy kivetykselläkin siinä videolla :eek:
EDIT: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZMTjCLsO0NI#t=136
Juu, mahtuis talliin vielä yksi auto:D
Juu, mahtuis talliin vielä yksi auto:D
Kuinka korkeet tallit teillä oikein on :D
Kaitsu67
24.02.2016, 08:59
Kuinka korkeet tallit teillä oikein on :D
Kyllä toi mun isompi on vissiin ainakin 4-5 metriä, et tollanen menis sinne helposti :rolleyes:
Kuinka korkeet tallit teillä oikein on :D
Mulla ei oo ku kolme ja puol metrii, Kaitsuhan taas sais autoja kolmeen kerrokseen :eek::D:D
Kaitsu67
24.02.2016, 11:20
Mulla ei oo ku kolme ja puol metrii, Kaitsuhan taas sais autoja kolmeen kerrokseen :eek::D:D
No ei nyt sentään, toi matalempi puoli on keskeltä noin 4,30 ja toinen puoli vähän nousee vielä siitä.
Discokin on lähemmäs 240 tellinkeineen :D, mutta toi liikuteltava nelipilari olis kyllä hyvä, kun siihen alle sais tarvittaessa tavallisen pirssin, ja sit sitä vois liikutella tallissa tarvittaessa toiselle puolelle. Pitää vissiin ruveta säästään tohon :rolleyes:
No ei nyt sentään, toi matalempi puoli on keskeltä noin 4,30 ja toinen puoli vähän nousee vielä siitä.
Discokin on lähemmäs 240 tellinkeineen :D, mutta toi liikuteltava nelipilari olis kyllä hyvä, kun siihen alle sais tarvittaessa tavallisen pirssin, ja sit sitä vois liikutella tallissa tarvittaessa toiselle puolelle. Pitää vissiin ruveta säästään tohon :rolleyes:
On tossa kyllä vielä toi et auto on tossa omilla pyörillään, kakspilarinosturissa on helppoa pudottaa akselit alta, vaihtaa renkaita ym. ym.
Kaitsu67
24.02.2016, 11:39
On tossa kyllä vielä toi et auto on tossa omilla pyörillään, kakspilarinosturissa on helppoa pudottaa akselit alta, vaihtaa renkaita ym. ym.
Siihenhän on optiona tuossa sivun esitteessä saatavilla "jacking beam", eli kevennin. Se pitäisi tietysti olla tai kyhätä sellainen mallia DIY.
Akselin pudotuksessa silläkin joutuu tietysti vähän kikkailemaan. Mutta ihan kaikkeahan ei voi aina saada....:D Pitää omat tarpeet +/- kartoittaa, mut tällä hetkellä toi vaikuttais omaan käyttöön aika lupaavalta.
ImacInnes
25.02.2016, 00:23
Itse olen tuollaista edullista matalanostinta käyttänyt.
http://www.nettikone.com/muu-merkki/cr-6270/1454130
On monipuolinen ja pystyy lähes kaikki hommat tekemään kun nousee 1,3 metriin. Tosin auton alla työskennelessä täytyy tuolilla istua.
Tällä pystyy myös näppärästi nostamaan kuorma-auton etu tai taka akselistaan ylös.
Tarvii vain sähköä.
Voi siirtää helpohkosti paikasta toiseen, tosin vaatii ainakin kaksi miestä.
Aavistuksen saisi olla tukevampaa tekoa kun isot pitkittäiset c palkin vähän kertyy vapaammasta päästään kun on aisat pitkällä ja nostaa.
Nostettaessa jalkojen teräsrullat liikkuu pitkin lattiaa ja kuluttaa sitä.
Tehtiin teräslatasta kiinteät kiskot rullille ja näin lattiaan ei kulu uria. Rosterista jos tekisi niin ei ruostuisi.
Alas laskettuna korkeus on 13cm joka on hieman liikaa nykyautolle jotta pystyisi huoletta yli ajamaan. Tehtiin kyllästetystä lattialle ajosillat nosturin viereen niin sitenhän pääsi jo vaikka millä päälle ajamaan.
Kuitenkin kaikinpuolin näppärä edullinen nostin.
t. Ismo Ämmä
Onko kellään kokemuksia Werther-kaksipilareista? Sellainen 5-tonnin hydraulinen versio vaikuttaa kiinnostavalta http://www.finnkone.fi/sites/default/files/kaksipilarinostin-werther-208i_5.pdf
Entä onko kokemuksia Finikorin edustamista AMI-kaksipilareista?
Ei nyt iha suoraan maastoautoon kuulu. Mut autoiluun ny kuitenki.
Vannetukku myis tuollasta. Olis meitin käyttötarkotukseen käytännöllinen.
Hallin korkeus on 3m ja betonilattia. Toi ois hyvä ku on siirrettävä jne. Ku lattiaan pultattava on sillee huono, et se vie käytännön tilaa paljon enempi mitä mitat antaa ymmärtää.
Mut onko jollai kokemuksia, esim mite kiikkerä ym se on?
https://www.vannetukku.fi/siirrettava-1pilarinostin-sts25t-p-51271.html
Kallis se on kyl, mut elämä on.. :)
Ei nyt iha suoraan maastoautoon kuulu. Mut autoiluun ny kuitenki.
Vannetukku myis tuollasta. Olis meitin käyttötarkotukseen käytännöllinen.
Hallin korkeus on 3m ja betonilattia. Toi ois hyvä ku on siirrettävä jne. Ku lattiaan pultattava on sillee huono, et se vie käytännön tilaa paljon enempi mitä mitat antaa ymmärtää.
Mut onko jollai kokemuksia, esim mite kiikkerä ym se on?
https://www.vannetukku.fi/siirrettava-1pilarinostin-sts25t-p-51271.html
Kallis se on kyl, mut elämä on.. :)
Edellisellä sivulla olen kirjoittanut yksipilarinostimesta kokemuksia. Eri merkkinen tosin, mutta kuvien perusteella näyttää niin samalta, että voi hyvinkin tulla samalta tehtaalta.
Onko kellään kokemuksia Werther-kaksipilareista? Sellainen 5-tonnin hydraulinen versio vaikuttaa kiinnostavalta http://www.finnkone.fi/sites/default/files/kaksipilarinostin-werther-208i_5.pdf
Entä onko kokemuksia Finikorin edustamista AMI-kaksipilareista?
Onko kellään näistä Werthereistä tai AMI-nostimista käytännön kokemuksia, hyvää/huonoa jne?
Mulla on ollut noita AMI merkkisiä 7kpl. Ja tälläkin hetkellä 3. Yksinkertainen rakenne ja todella huolettoman.
Hinta ja laatu on tosi hyvin käsikkäin.
Tuli hankittua tuollainen Torin 2-pilarinosturi https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/torin-qjy240b-e-4-tonnin-2-pilarinosturi-autonosturi ja asennettua paikoilleen. Ensitunnelmat...yllättävän asiallisen ja tukevan oloinen nostin, aika paksua tavaraa kautta linjan. Tuo pilarien alle tuleva "palkkirunko" on hyvä keksintö varsinkin jos epäilee oman lattian laatan kestävyyttä. Asennusohjeet oli perceestä, tietenkin :) Vaijerit oli asennettu väärinpäin (pitkä tanko vaijerin päässä ei tietenkään taipunut alimmaisen kääntöpyörän alle, piti vaihtaa juuri toisin päin), sähkökomponenteissa olisi voinut olla aavistuksen parempaa laatua (johtojen pituudet, niiden eristeet ja liittimet, pilarien välinen hytikkaletku kiinnittyy liian liki liikkuvia vaijereita tms), mutta ei mitään fataalia, pienillä muutoksilla saa korjattua. Molemmissa pilareissa oli yksi jalan reikä vähän epäkeskeinen alustan palkeissa oleviin kierteisiin (pirralla tein vähän soikeaksi). 20mm kiila-ankkurit tuli paketissa mukana.
Kysymys...kuinka pystysuorassa tuollaisten pilarien pitäisi olla? Paljonko saa olla kallellaan johonkin suuntaan? Jos nostokelkka liikkuu sen vajaan 2m ja siinä on tietenkin muutama milli välystä kun kulkee pilarin sisällä...ja itse teleskooppi nostovarsissa on tietenkin kans milli pari klappia...milloin pilarin kaltevuus on liikaa "vinoon" nostaminen tulee ongelmaksi?
MR-tuote tuo maahan omalla merkillä nostimia kiinalaisia kylläkin mutta niitä on korjaamoillakin käytössä.
Tuli hankittua tuollainen Torin 2-pilarinosturi https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/torin-qjy240b-e-4-tonnin-2-pilarinosturi-autonosturi ja asennettua paikoilleen. Ensitunnelmat...yllättävän asiallisen ja tukevan oloinen nostin, aika paksua tavaraa kautta linjan. Tuo pilarien alle tuleva "palkkirunko" on hyvä keksintö varsinkin jos epäilee oman lattian laatan kestävyyttä. Asennusohjeet oli perceestä, tietenkin :) Vaijerit oli asennettu väärinpäin (pitkä tanko vaijerin päässä ei tietenkään taipunut alimmaisen kääntöpyörän alle, piti vaihtaa juuri toisin päin), sähkökomponenteissa olisi voinut olla aavistuksen parempaa laatua (johtojen pituudet, niiden eristeet ja liittimet, pilarien välinen hytikkaletku kiinnittyy liian liki liikkuvia vaijereita tms), mutta ei mitään fataalia, pienillä muutoksilla saa korjattua. Molemmissa pilareissa oli yksi jalan reikä vähän epäkeskeinen alustan palkeissa oleviin kierteisiin (pirralla tein vähän soikeaksi). 20mm kiila-ankkurit tuli paketissa mukana.
Kysymys...kuinka pystysuorassa tuollaisten pilarien pitäisi olla? Paljonko saa olla kallellaan johonkin suuntaan? Jos nostokelkka liikkuu sen vajaan 2m ja siinä on tietenkin muutama milli välystä kun kulkee pilarin sisällä...ja itse teleskooppi nostovarsissa on tietenkin kans milli pari klappia...milloin pilarin kaltevuus on liikaa "vinoon" nostaminen tulee ongelmaksi?
Vatupassin mukaan simmattiin pystysuoraan Launchin tolpat ja sillä se on toiminut moitteetta, paketissa oli simmit mukana. Tuo oma alkaa kyllä vaikuttaa laatulaitteelta tuohon kuvaukseen verrattuna, vaikkakin ammattihitsarin silmä löysi muutamia pieniä hitsausvirheitä...
Niin....ammatikseen nostureita asentava heppu kävi vähän "konsultoimassa" siinä ohimennen....piti oikeen asiallisena kokonaisuutta ja meinasi tippua persiilleen kun kuuli kuin halvalla ("1/3 hintaan") noin asiallisia ja riskejä nostureita saa. Mutta joo, pienellä viimeistelyllä/muutoksella ja muutama pidempi johdon kuori niin ihan OK juttu. Todellinen laatu tietenkin paljastuu sitten käytön myötä.
Pilarien pystysuoruus...onko jollain jonkun valmistajan asennusohjeita/toleransseja....vai onko se vaan aina mainittu "pitää olla suorassa"? Tämä kylässä käynyt nosturiasentaja tuumasi vaan samaa, että heittoa pilarin yläpäässä saisi olla vain "muutamia millejä". Toinen torni jäi n 5mm etukenoon ylhäältä kun loppui ne shimmilevyt kesken, eikä ollut sopivaa matskua siinä käsillä. Että vieläkö pitää käyttää auki...
ImacInnes
06.08.2016, 07:25
Ilokseni huomasin että maahantuodaan Tanskalaisia nostimia nykyään myös.
http://www.jemaautolifte.fi/
Lattiavapaissa kaksipilarinostimissa kiinteät kääntyvät korotusosat.
Hinnat pärjää kiinan tuotteille halvimassa päässä.
Harkinnassa on.
t. Ismo Ämmä
Ilokseni huomasin että maahantuodaan Tanskalaisia nostimia nykyään myös.
http://www.jemaautolifte.fi/
Lattiavapaissa kaksipilarinostimissa kiinteät kääntyvät korotusosat.
Hinnat pärjää kiinan tuotteille halvimassa päässä.
Harkinnassa on.
t. Ismo Ämmä
Mielenkiintoinen tulokas. Vähän kuitenkin mietityttää, että paljonko nosturista on oikeasti "made in Tanska" :D Tuolla on automaattisella lukituksella oleva 3200kg nosturi n. 2200€ sis alv...joten ero Torinin 4000kg automaattilukituksella olevaan "kiinan nosturin" eduksi on 200-400€ (riippuen ostotavastavasta, itse ostin "ennakkoon" niin hinta oli n. 1800€) + rahti (Torinin hinta sisälsi toimituksen kotiosoitteeseen, tuosta Tanskan mallista ei käynyt heti selville rahtikustannus)....että ei kuitenkaan ihan pärjää hinnalla.... mutta eihän se dramaattisen iso ero ole....tosin jos vertaa siihen 4200kg nosturiin niin sitten eroa on taas 550-750€ + mahdolliset rahtikustannukset päälle....
Ilokseni huomasin että maahantuodaan Tanskalaisia nostimia nykyään myös.
http://www.jemaautolifte.fi/
Ei niistä tanskalaisia tule niistä kiinanostureista vaikka tanskalainen siihen oman leimansa lyö...
ImacInnes
06.08.2016, 20:29
Joo, oliskin ollut liian hyvää ollakseen totta. Eivät uskalla kertoa missä maassa valmistetaan.
Tollasen tekstin vaan löysin.
Tanska suunnittelu - German hyväksyntä - myyty maailmanlaajuisesti
Olihan tuolla Nettiauton puolella vastattu valmistusmaa kyselyyn näin.
Powerkone Oy vastasi: Tanskalainen 2007 perustettu nosturivalmistaja ja omatehdas/tuotevalvonta kiinassa.
Ok, kiinan nosstureita siis nämäkin.
t. Ismo Ämmä
No sinänsä että oma tehdas heillä on kiinassa eikä ole brändättyä tusinatuotetta noin lähtökohtaisesti, toki aika monelta osin 1:1 bulkkinostureiden kanssa mutta pyörän uudelleen keksiminen lieneekin aika turhaa.
Tieto tehtaasta löytyy sieltäkin download lehdykästä, tehtaan osoite on kiinassa mutta yhtiö on tuo tanskalainen tai sen kiinankonttori.
ImacInnes
07.08.2016, 15:52
Nyt olen noita prosyyreitä lukenut ja vertaillut niin, näyttäis nuo Tanskan kiinalaiset olevan noin tonnin kalliimpia kuin halvemmat 2-pilarit.
Itse tarvitsen sellaisen jossa on tolppien väli vähintään 2500.
t. Ismo Ämmä
ImacInnes
08.08.2016, 19:36
Kyllä nyt näyttää että MS-tuonnin valikoima tuntus osuvan mulle.
Halvimmat Kiinalaisia ja pari kalleinta Espanjassa tehtyjä.
Riittävän leveitä ja hinnat kohillaan.
Vaikeus tuntuu nyt olevan jotta minkä valitsisi?
Ovelasti hinta haarukka nousee aina satasella niin, on helppo vahingossa ostaa kalliimpi kuin piti.
Eikun on vaan enemmän vaihtoehtoja.
Made in Kiina. 1790,-, 1990,-, 2090,-, 2190,-, 2390,-, ja Made in Espanja 3690,- ja 3990,-.
Taitaa tulla 4000kg nostava jossa toiset käpälät on kolmiosaiset ja näin pidemmät.
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6&ala=10&item=9
t. Ismo Ämmä
Näppärän oloinen siirrettävä kaks tolppa, ahtaisiin ja mataliin talleihin. Saakohan tämmösiä täältä päin maailmaa?
QSUAXQOoXuY
ImacInnes
10.08.2016, 11:21
Nyt on pari 2-pilaria vertailussa.
MS-Tuonti. 4000kg, automaattilukot, takana pidemmät aisat. 2340,-
KM-Machine. 4000kg, automaattilukot, takana pidemmät aisat. 2100,-
http://korjaamokone.fi/
Jahas, eipä s-postikyselyyn eikä puheluihin kukaan vastaa?
t. Ismo Ämmä
Pystyykös noilla ns. "rocklamallisilla" siirrettävillä ykspilareilla nostamaan suzukeita? Kellään kokemusta?
Pystyykös noilla ns. "rocklamallisilla" siirrettävillä ykspilareilla nostamaan suzukeita? Kellään kokemusta?
Lyhyissä autoissa ei oikein meinaa käpälien nostokohdat sattua helman alle. Eli varret ovat liian pitkiä lyhimmässäkin asennossa. Olen ratkaissut ongelman laittamalla kapulan tms. varren päälle, joka osuu helmaan. Juuri suzukista ei ole kokemusta. Toinen ongelma maastureissa on se että runko osuu keskipalkkiin ennenkuin tallat osuu helmaan. Korkeammat nostotallat on jo suunnitelmissa, vain toteutus puuttuu. Jos tarkoituksena on nostaa vain suzukeita, tms lyhyitä autoja, niin nostovarsien lyhentäminen on helppo homma.
ImacInnes
12.08.2016, 08:31
Otti sitten puhelimitse yhteyttä Korjaamokoneesta ja pahoitteli kiireitä.
Avoimen tuntuisesti kertoi nosturiden tulevan kiinasta vaan ovat "erittäin hyvä laattuisia".
Kysyin jotta onko näisssä jotin hajoavaa niin kertoi että muutmaan on sähkölukkojen diodeja jouduttu vaihtamaan ja muutama vaijjeri on rispaantunut vaihtokuntoon.
Pyyntihintaan nosturi toimitetaan kotiin, eli ei erikseen rahtikuluja. (n.150,-)
Tällänen sitten tulee ja aika näyttää oliko hyvä vai huono hankinta.
http://korjaamokone.fi/tuotteet/kaksipilarinostin-htl-2340
t. Ismo Ämmä
Lyhyissä autoissa ei oikein meinaa käpälien nostokohdat sattua helman alle. Eli varret ovat liian pitkiä lyhimmässäkin asennossa. Olen ratkaissut ongelman laittamalla kapulan tms. varren päälle, joka osuu helmaan. Juuri suzukista ei ole kokemusta. Toinen ongelma maastureissa on se että runko osuu keskipalkkiin ennenkuin tallat osuu helmaan. Korkeammat nostotallat on jo suunnitelmissa, vain toteutus puuttuu. Jos tarkoituksena on nostaa vain suzukeita, tms lyhyitä autoja, niin nostovarsien lyhentäminen on helppo homma.
No mä jatkan tähän samaan kysymykseen. Kuinka isoja autoja noilla roclamallisilla 1-pilarinostimilla sitten nostaa? Varmaan joku XJ/ZJ/KJ Jeeppi menee vielä ok, mutta mitä tapahtuu jos yritetään jotain Blazer/Ramcharger, Tahoe/Suburban tai RAM 1500 kokoluokkaa nostella?
No mä jatkan tähän samaan kysymykseen. Kuinka isoja autoja noilla roclamallisilla 1-pilarinostimilla sitten nostaa? Varmaan joku XJ/ZJ/KJ Jeeppi menee vielä ok, mutta mitä tapahtuu jos yritetään jotain Blazer/Ramcharger, Tahoe/Suburban tai RAM 1500 kokoluokkaa nostella?
2500kg taitaa olla virallinen raja, enkä lähtisi sitä ylittämään. G-mersua olen sillä nostanut useastikin, mutta kyllä se alkaa olla isoimpia mitä sillä kannattaa nostaa. Olen senkin kanssa käyttänyt lisätukena teleskooppikeppiä jos on jotain vääntää tms. Lisätuki vähentää huojomista huomattavasti, vaikka ei sinänsä painoa juuri kestä.
Kotimainen nordlift tekee myös samantyyppistä nosturia, en tiedä kestääkö se enemmän. Ja hintaa on tuplasti.
Kaitsu67
16.05.2017, 16:55
Tää vaikuttais mielenkiintoiselta, varsinkin kun sitä vois siirtää tossa kahen auton tallissa jomman kumman paikan välillä tarvittaessa....
http://www.twinbusch.de/index.php?cPath=3&XTCsid=leuss3iir4lle5a6qlgoe54c06
Tollanen nyt tuli joku aikaa sitten hankittua. Ihan tuntus olevan toimiva peli. :cool:
fournier
10.05.2018, 05:42
Täällä on varmaan kokemuksia nostimista. Nyt olis tiedossa kakspilarinostin ja saksinostin. Saksinostin 3000kg ja pilari 3200kg.Riittää 100 Toyotalle . Kumpi olis parempi? Kiitokset....
dodge3500
10.05.2018, 05:59
Hitsauksessa saksinostin huonompi
Saksinostimilla on välillä hankala saada nostopisteitä kohdilleen ja rajoittavat toimintaa auton alla. Se on sellainen henkilöautohuollon bulkkinostin.
Kakspilarilla onnistuu kaikki hommat ilman että nosturi juuri rajoittaa toimintaa. Ainut miinus että etuovia ei saa kunnolla auki riippuen käpäläjärjestelyistä ja nostimme leveydestä.
Lisäksi pilarinostin on tiellä aina kun sitä ei käytetä, vaan pitäis samassa tilassa tehdä jotain muuta.
Itse päädyin siirrettävään 1-pilarinostimeen, mutta puutteensa siinäki on.
Se on totta että pilarit haittaa välillä toimintaa. Rahamies laittaa upotettavan kakspilarin josta ei ala-asennossa näy kuin tassut :)
jokke-76
10.05.2018, 10:32
Itellä saksi.voi nostella mönkkärit ruohonleikkurin Crossin ja toimii hyvänä pöytänä metalli hommissa.
Molemmissa puolensa, riippuu tehtävistä projekteista ja nostettavista autoista. Kaksipilarinosturi on ilman muuta parempi mittavammissa kunnostusprojekteissa kun nostin ei peitä puolta autoa alta (pakoputkihommat, laatikkoremontit, hitsaustyöt...). Maasturin nostaminen saksinosturilla voi olla myös melkoista hieromista, ainakin hj60 on tosi tarkka nostaa steyertekin saksinosturilla: auton pitää olla pituus- ja leveyssuunnassa aika kohdillaan ettei jää kantamaan jousen kiinnikkeestä, jakolaatikosta tai pakoputkesta.
Saksinosturi on taas omiaan henkilöautojen pikkuremonteissa ja huoltohommissa. Auto nosturille, laudat tms helmojen alle ja auto ylös. Kaksipilarilla jonkun ooppelin nostaminen on aina vähän jännää, tarvis laittaa siihenkin se lauta tassujen päälle.:D
Tilan tarve tulikin jo aiemmin käsiteltyä. Kaksipilari tuntuu kovalla kuormalla hieman tukevammalta kuin saksinostin? Varmaan ihan vaan mielikuvaa.
artsi777
12.05.2018, 07:13
Kummatkin löytyy, ainoaksi nostimeksi kaksipilari kuitenkin on parempi
Tällänen osu silmiin:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/760065-vakava-varoitus-autokorjaamoihin-ja-tee-se-itse-miehille-parin-tonnin-nostin-voi
Näköjään yllä oleva uutinen on kehittynyt tällaiseen suuntaan:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/1b9f4785-162c-4b0d-b119-4afef76a5e47
Onkos kellään keventimellä varustettua rasvamonttua henkilöautohommissa? Raskaan kaluston kanssa semmosia kyllä on, ei vaan henkilöautojen kanssa hirveesti ole tullut vastaan.
dodge3500
18.05.2020, 20:11
Oli mut vaihdoin hydrauliseen, kun tulee tehtyä enemmän raskasta kalustoa montulla
BJ-40/76
18.05.2020, 21:26
Onkos kellään keventimellä varustettua rasvamonttua henkilöautohommissa? Raskaan kaluston kanssa semmosia kyllä on, ei vaan henkilöautojen kanssa hirveesti ole tullut vastaan.
Monttu, n.4m x n.1m ja syvyys reilu 1,5m, on varustettu reunoja kiertävällä 50mm L raudalla, jossa kunnon tartunnat betoniin vajaan 0,5 m välein.
itse keventimeen on varattu n. 300mm iskulla oleva hydraulisylinteri/tunkki ja kasa kuulalaakeroituja rullia. (siis voi liikuttaa edestakaisin esim. vaihteiston irroituksessa/asennuksessa
Tuolla käsikäyttöisellä hydrauliyksiköllä nostoteho Muistaakseni 1000 -1600 kg välillä.... (olisin halunnut isomman, mutta hinta olis pompsahtanut)
Aihetta sivuten. Työpaikan korjaamolla on raskaalle kalustolle täypitkä monttu, syvyys on riittävä. Pohjalle on rakennettu saksinostimista kahdessa osassa nouseva lattia. Kätevästi saa aina oikealle korkeudelle kun montussa häärää jotain. Sitten kun ei ole tarvetta mennä monttuun niin montun saa "kiinni"
Onkos tullut uusia kokemuksia autonostimista? Tallin varustelu menossa ja nyt olisi nostimen hankintakin edessä. Mietinnässä 2 pilarinostin tai mahdollisesti saksinostin. Enempi nyt kallistunut 2 pilarin puoleen.
Nettiä selaillessa löytyy kyllä hirveästi erilaisia malleja ja myyjiä. Nyt olisikin kiva kuulla kokemuksia eri nostimista ja myyjistä.
Sais varmaan olla 4t nostava ja mielellään nostovarret teleskooppi mallia ja päältä vapaalla tilalla.
Pudjetti mielellään alle 2000e.
Kertokaas rohkeasti kokemuksia ja näkemyksiänne.
Itelläki nosturin hankinta mielessä, löytyykö seuraavistakokemuksia. https://www.elekma.com/tlt235sba
https://suomenkorjaamokoneet.com/tuote/kaksipilarinostin/
http://www.jemaautolifte.fi/fi/products/JA3500T/133
https://www.suomentyokalu.fi/korjaamolaitteet/autonostimet-ja-apunostimet/autonostimet/2-pilarinostimet/nussbaum-smart-lift-2_30-sl-dt-2-pilarinostin-p-3539.html
https://www.virtasenkauppa.fi/2-pilarinostin-profi-line-3600-kg-twin-busch-33685
Nuita olen miettinyt hallin korkeus vähn vajaa 4m
Jos nyt olisin ostamassa niin ensisijaisesti katsoisin lattiavapaita malleja. Se pienikin kynnys häiritsee esimerkiksi vaihdelaatikkonosturia.
Ja yleiskäyttöön tosiaan 2-pilari.
Joo tuo nussbaumin ruuvinostin olis varmaan ainaki laadultaan hyvä eikä ole tarvista kovin isoja autoja nostella kun tuo on 3000kg nostin
Kaitsu67
04.09.2020, 14:28
Mulla on ollut Twin Busch:in nosturi joka oli yks tossa listassa reilu kolme vuotta ja hyvin on toiminut. Tosin se on nelipilari ja tilasin suoraan Saksasta valmistajalta.
Oliko kallis rahti? Muistatko paikkaa mistä tilasit
artsi777
04.09.2020, 18:52
https://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6
Oma 2 pilari on hommattu tuolta, kohta 10v toiminu eikä moitittavaa :)
Kaitsu67
04.09.2020, 19:18
Oliko kallis rahti? Muistatko paikkaa mistä tilasit
Kuten kirjoitin, suoraan valmistajalta, eli tuolta:
https://www.twinbusch.de/
Rahteineen (tuli pihaan ja tyttö nosti hiiapilla paketin suoraan talliin) maksoin 2697€, 3600kg nostin. Tosin ostin toiminimelle niin säästin ALV:in eli VAT:in.
https://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=1347332&postcount=67
Rahdin osuus näytti kuitissa olevan 570€, mutta tosiaan tuli Saksasta suoraan talliin.
Ruusulehto
08.09.2020, 22:50
https://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=6
Oma 2 pilari on hommattu tuolta, kohta 10v toiminu eikä moitittavaa :)
Työmaalla johtajat nuukuuksissaan ostivat ms-tuonnilta 5000kg 2- ja 4-pilari nosturit viitisen vuotta sitten, ja on kyllä semmosta kuraa, että en omaan käyttööni huolisi. Ei lähde aina nostamaan ei niin mistään kohtaa, aivan tautisen hitaita, 4-pilarin lukot jää jumiin laskiessa. Takuu asioihin ei minkään näköistä kannan ottoa. Suosittelen että kukaan täysijärkinen ei osta ms-tuonnilta yhtään mitään!!! Tuttava piirissä kokemusta myös mönkijöistä samaisen firman kanssa ja ei mennyt ihan tuubiin sekään takuiden suhteen.
artsi777
09.09.2020, 06:16
Työmaalla johtajat nuukuuksissaan ostivat ms-tuonnilta 5000kg 2- ja 4-pilari nosturit viitisen vuotta sitten, ja on kyllä semmosta kuraa, että en omaan käyttööni huolisi. Ei lähde aina nostamaan ei niin mistään kohtaa, aivan tautisen hitaita, 4-pilarin lukot jää jumiin laskiessa. Takuu asioihin ei minkään näköistä kannan ottoa. Suosittelen että kukaan täysijärkinen ei osta ms-tuonnilta yhtään mitään!!! Tuttava piirissä kokemusta myös mönkijöistä samaisen firman kanssa ja ei mennyt ihan tuubiin sekään takuiden suhteen.
No sitten on laatu ja palvelu heikentynyt 10 vuodessa. Ei moitittavaa nosturissa, mutta otan myös huomioon sen että ostin kiinalaisen nostimen ja joo toimii eli nostaa ja laskee niinkuin pitää mutta ei se mikään nussbaumi kuitenkaan laadultaan ole :)
Nelipilareista ei kyseisen firman tuotteista ole kokemusta, mutta noita 2 pilareita on useammankin kaverin verstaalla täälläpäin enkä ole kuullut että olisi mitään ongelmia ollut.
^ Jos oikein ymärsin, Ruusulehdolla on nosturit työpaikalla, artsilla kotona?
Jos kyse on autokorjaamosta, niin siellä käytetään nosturia viikossa enemmän kuin kotitallissa vuodessa. Kiinannosturit on yleensä kotikäyttöön ihan hyviä, ammattikäyttöön on taas eri vehkeet.
ipancruiser
13.09.2020, 03:11
Itse ostin 3000Kg saksinostimen kempeleestä kumpareen vierestä ;(
Itse nostimen runko ja sylinterit oikein vahvat mutta sähkö kaappi
ei täyttänyt mitään tyyppikilvessä vaadittuja CE vaatimuksia.
Ei ollut mitään toimivaa maadoitusta missään. Pääsulakkeet jotain
semmosta tyyppiä mitä euroopassa ei käytetä.
Kun kytkin 3vaihe kaapelin kiinni oikeassa vaihde järjestyksessä niin
hydraulipumppu pyöri väärin päin.
Tässä tapauksessa sähköturvallisuus määräyksiä kierretään kun
laitteeseen ei kytketä valmiiksi liitäntä johtoa.
T : Ismo
Meille tuli IKH:n yksipilarinostimessa myös johto ja 3-v pistoke mukana irrallisena. Jonkin verran sähköstä perilläolevana meinasin kytkeä itse. Jotenki ei kuitenkaan ymmärrys riittänyt, joten soitin paikalle tutun sähkärin. Hetken ihmeteltyään totesi laitteen toimivan yhdellä vaiheella ja kytki siihen suko-pistokkeen
Onko noista siirrettävistä 1-pilarinostimista kokemuksia? Mulla on käytössä tuollainen talliosake ja sinne ei lattiaan saa tehdä mitään porauksia joten kiinteät nostimet ei tule kyseeseen. Veljellä on tallissaan tuollainen ajosilta nostin mutta siinä on se ongelma että sillat on tiellä ihan kaikessa oli sitten kyse auton sivulla tai alla tehtävistä töistä. Rengas ja moottori hommat sillä onnistuu hyvin mutta muuten se on aika paljon tosiaan tiellä. Omaan silmään tuollainen siirrettävä 1-pilari nostin voisi olla paras ratkaisu tähän tilanteeseen mutta kokemusta niistä ei ole. Hinnat näyttävän pyörivän siinä 3500€ sis alv kieppeillä mikä on about tuplat verrattuna noihin kiinteisiin 2-pilari nostimiin mutta ei auta kun semmoisen asentaminen ei onnistu.
Tässä pari joita olen katsellut
https://www.twinbusch.de/product_info.php?products_id=154
https://www.elekma.com/autonostimet/1-pilarinostimet/c/11/