Kirjaudu sisään

View Full Version : Renkaat vanteille venäläiseen tapaan.


t0ny
04.02.2015, 19:44
Kuinkas moni tätä harrastaa?

Kokemuksia aiheesta ja Tietysti kaikki vinkit olis ihan jees!

(Youtube videot näyttää aika hurjilta!)

Yölento
04.02.2015, 19:46
Mikä on tämä "venäläinen tapa"?

t0ny
04.02.2015, 19:51
Käytännössä vaan jotain palavaa kaasua ja tulta perään... :D

Lähinnä en oo ikinä ite kokeillu, mieli tekis kyllä.

Jaba
04.02.2015, 19:54
No lähet nyt rohkeesti vaan ajelemaan, niin päästään räjäyttelemään noita sun renkaita. Ne ei nimittäin pikkupaineilla pysy päällä :D

Jeeper
04.02.2015, 19:58
On kokeiltu, Brake cleanerilla.

Bazeeba
04.02.2015, 20:00
Juu joutu kans talvirenkaat laittamaan tuollei vanteelle ku ei muute noussu. Hyvin onnistu.

t0ny
04.02.2015, 20:01
No lähet nyt rohkeesti vaan ajelemaan, niin päästään räjäyttelemään noita sun renkaita. Ne ei nimittäin pikkupaineilla pysy päällä :D

Mä uskon sen :D

Heguli
04.02.2015, 20:02
Mikä siitä tekee venäläisen tavan ?

puruluu
04.02.2015, 20:03
Ei tuo paha homma oo, meillä rouvakin hentoo tuon tehä mukisematta.

t0ny
04.02.2015, 20:05
Mikä siitä tekee venäläisen tavan ?

Kuule kun siitä puhutaan usein täälläpäin venäläisestä tyylistä....
kirjoota googlee.. vaikka tuo nyt on ihan vain renkaan räjäytys.

Toppahousut tätä ilmeisesti paljon harrastaa,

t0ny
04.02.2015, 20:06
Ei tuo paha homma oo, meillä rouvakin hentoo tuon tehä mukisematta.

Taas jollain on Hyvä eukko, harrastuksissa mukana...

Täs on hyvä video, "RENKAAN RÄJÄYTYKSESTÄ" : https://www.youtube.com/watch?v=Q-3U-TRkJx8

artsi777
04.02.2015, 20:19
Monta kertaa käytetty keino kun ei muuten veny :D Järkee saa käyttää niinku joka hommassa.. Startti pilottii tai breik kliinerii, mutta kohtuu määriä ;) :)

Pajares
04.02.2015, 20:28
Juu ekalla kerralla tuli laitettua vähän pidempi suhaus ja tulta perään.

Renkas hyppäs voltin parinmetrin korkeuteen tallissa,Seuraaviin tuli laitettua ihan naftisti ja sytytys vähän kauempaa:D

Ja venttiilit kannattaa ottaa irti...

Palex
04.02.2015, 21:03
Juu ekalla kerralla tuli laitettua vähän pidempi suhaus ja tulta perään.

Renkas hyppäs voltin parinmetrin korkeuteen tallissa,Seuraaviin tuli laitettua ihan naftisti ja sytytys vähän kauempaa:D

Ja venttiilit kannattaa ottaa irti...
Mä oon aina ulkona poksauttanu, niin ei oo väliä paljon laittaa ainetta, kun on renkaalla tilaa pompata.:D

Ja venttiilit oon pitäny aina paikoillaan, niin on paineetkin valmiiks renkaassa.:D

artsi777
04.02.2015, 21:19
Myös ajettavan ruohonleikkurin hapertuneen takarenkaan saa lentämään huisin kuuseen kun sopivasti annostelee :D:D (Tämä kannattaa tehdä sisällä tallissa, koska muuten ei ehkä löydä kyseistä rengasta)

Pörö
04.02.2015, 21:24
Oma versio aiheesta, jarru kliineri ei syttynyt yli -20 pakkasessa tarpeeksi kiivaasti....

https://www.youtube.com/watch?v=geKZRbAMuD0

t0ny
04.02.2015, 21:45
Oma versio aiheesta, jarru kliineri ei syttynyt yli -20 pakkasessa tarpeeksi kiivaasti....

https://www.youtube.com/watch?v=geKZRbAMuD0

Tossa videossa se kävi jo mukavasti.

Nikuzai
04.02.2015, 21:49
Mä oon aina luullut, et toi on "punaniska" tyyli



Mites muuten jossei ole kuin haulikko matkassa saako sillä vanteen rakoon haulittomalla ampumalla lie renkaan paikalleen, samantapainenhan se painepullo on :confused:



Niin ja kuulemma kannattaa venttiili irrallaan tehdä saattaa jäädä se kaasu kytemään ja sit kun sinne tuupataan happea kompurasta niin voi tulla kumin retaleet silmille ja siinä irtoaa verkkokalvot vaikka suojalasit onkin päässä eikä ollut kuin 2 kiloa vasta kun renkaan kylki faijan tutulla oli pettänyt.

Sitä miestä kuulemma jääsilmäksi sen jälkeen kutsuttiin :(

ZeiZei
04.02.2015, 22:02
Mä oon aina luullut, et toi on "punaniska" tyyli



Mites muuten jossei ole kuin haulikko matkassa saako sillä vanteen rakoon haulittomalla ampumalla lie renkaan paikalleen, samantapainenhan se painepullo on :confused:



Niin ja kuulemma kannattaa venttiili irrallaan tehdä saattaa jäädä se kaasu kytemään ja sit kun sinne tuupataan happea kompurasta niin voi tulla kumin retaleet silmille ja siinä irtoaa verkkokalvot vaikka suojalasit onkin päässä eikä ollut kuin 2 kiloa vasta kun renkaan kylki faijan tutulla oli pettänyt.

Sitä miestä kuulemma jääsilmäksi sen jälkeen kutsuttiin :(

Nykyään varmaan jo yleismaailmallinen konsti kiitos yötuubin, mistä lie alunperin lähtenyt...

Venttiilinsielun poisto on lähinnä siksi, kun muuten vetää jähtyessään alipaineen renkaaseen ja saataa pudottaa renkaan uudelleen vanteelta

psk123
04.02.2015, 22:41
Tulee muuten venttiilin reiästä kuumaa, mulla lähti metalli kumista irti ja eiku uudelleen rengas jumppaa.

t0ny
04.02.2015, 23:26
Ohjeet ja kokemukset on niin kattavia että eiköhän tota pidä huomenna kokeilla. :D
Kyllä tuolla nurkalla renkaita ja vanteita on.

Olishan tuo hyvä taito osata.

vmt
04.02.2015, 23:40
Ja jos ei starttipilotilla nouse rengas, niin sitten noin lopulta. :)
http://youtu.be/KHlF5hXJYk4?t=1m28s
Eli valmiiksi sopivasti palava seos happea ja asetyleeniä ja sitä renkaan sisään ja tulta perään.

t0ny
04.02.2015, 23:49
Ja jos ei starttipilotilla nouse rengas, niin sitten noin lopulta. :)
http://youtu.be/KHlF5hXJYk4?t=1m28s
Eli valmiiksi sopivasti palava seos happea ja asetyleeniä ja sitä renkaan sisään ja tulta perään.

No juu! aikapaljon käyttävät vissiin tota koktailia isoissta työkoneen pyörissä, ainakin videoitten perusteel :D

Kaitsu67
05.02.2015, 00:11
Kottikärryn renkaankin laitoin bräckleenillä vai oliko starttipilottia. Tubeless kumi ja oli niin tyhjä että irronnut vähän vanteelta eikä kompuralla enää täyttynyt.

Safareilta opittu kikka käyttöön ja avot, hyvin se meni rengas sijoilleen. Tosin ei kovin paljoa noin pieneen kumekseen ettei posahda jos ei kerkee paineita laskea venttiilistä.

young n dum
05.02.2015, 05:33
Tulee muuten venttiilin reiästä kuumaa, mulla lähti metalli kumista irti ja eiku uudelleen rengas jumppaa.

jep.. :D tuommoi kävi viron safarilla joku vuos sitten. sielu oli irti mut silti läks se metalli osa kuuta kiertävälle.. ja pitkä nokkasel sytkäril tussautin ni nokka jäi viel kumin ja vanteen välii hetkeks jumiin :D

Timo_L
05.02.2015, 11:57
On tämä sen verran testattu juttu, että testasivat joskus Myytinmurtajissakin :D

Heillä oli ensin hieman alkuvaikeuksia, mutta kyllähän se homma toimi heidänkin testaaana. Ja tosiaan renkaan sisällä oleva ilma jäähtyessään noudattaa termodynamiikan lakeja, eli saattaa muodostua ilman jäähtyessä niin hyvä alipaine että rengas pomppaa takaisin pois vanteelta.

t0ny
05.02.2015, 16:21
Myytinmurtajissa on kyllä varmaan testattu kaiken näkös, joskus tulee katteltuu kyseistä ohjelmaa..

Elikkäs tämäkin on vissii paras tehdä niin että venttiili ei ole paikallaa, starttipilottia kohtuullisesti, Paineilma lähel et voi heti työntää ilmaa renkaasee...

Ja Maastossa sitten venttiili paikallaan, että sinne jonkin sorttinen paine jäis ?:rolleyes:

ZeiZei
05.02.2015, 18:01
Myytinmurtajissa on kyllä varmaan testattu kaiken näkös, joskus tulee katteltuu kyseistä ohjelmaa..

Elikkäs tämäkin on vissii paras tehdä niin että venttiili ei ole paikallaa, starttipilottia kohtuullisesti, Paineilma lähel et voi heti työntää ilmaa renkaasee...

Ja Maastossa sitten venttiili paikallaan, että sinne jonkin sorttinen paine jäis ?:rolleyes:

Juu ei. Lähtökohin kumi ja vanne olis hyvä olla paikoillaan autossa ja yhdistelmä ilmassa, jolloin ei karkaa mihinkään.
Paineilman kanssa tulee normaalisti kiire, niin parempi laitella se vasta jälkeenpäin. Varsinkin kun metsässäkään ei yleensä löydy niin isoa kompuraa, että sillä ehtis matkaan. Eli sielu pois joka tapauksessa.

Starttipiloteissa on kanssa eroja, parasta on kai se peltipurkissa oleva, missä on aasin kuva��