View Full Version : Pottusäkki hj60
Tere foorumilaiset! Piti liittyä ku innostunu tuosta auton rakentelusta ja täältä varmasti saa apuja jos tarvii :) Eli ostin kaverilta tuon lavamallin hj60, tais olla suomen ainoa mitä AKE:n listasta löytyy :)
Muutoksia korotukset jousilla ja riipuilla, ARB:n paineilmalukko edessä ja aussie takana, 32 x 12,5 pallot,, panssarointia keulassa ja pohjassa, palkkihelmat ja jumalattoman kestävä mopoautonmurskain keulassa :D
Suunnitelmissa turbottaa heti ku talous antaa myöten, ja samalla tarkistaa koneen tiiviys ku on yli 450tkm ajettu. Tai mistäpä tuota tietää ku vaijeri katkennu 417tkm kohdalla :D
Kekkeruusi
04.02.2015, 14:57
ei taida olla ainoa,noin kuukausi sit bongasin nokialta sinisen pickup hj60 traileri perässä.. oli mielenkiintosen näkönen laite :)
Tere foorumilaiset! Piti liittyä ku innostunu tuosta auton rakentelusta ja täältä varmasti saa apuja jos tarvii :) Eli ostin kaverilta tuon lavamallin hj60, tais olla suomen ainoa mitä AKE:n listasta löytyy :)
Muutoksia korotukset jousilla ja riipuilla, ARB:n paineilmalukko edessä ja aussie takana, 32 x 12,5 pallot,, panssarointia keulassa ja pohjassa, palkkihelmat ja jumalattoman kestävä mopoautonmurskain keulassa :D
Suunnitelmissa turbottaa heti ku talous antaa myöten, ja samalla tarkistaa koneen tiiviys ku on yli 450tkm ajettu. Tai mistäpä tuota tietää ku vaijeri katkennu 417tkm kohdalla :D
ainaki toi puskuritarra on hyvä :D:D
Ja oikeassa autossa :D:D:D:D
T Rohmo
Mikähän kokonen turbo kannattas laittaa, ku yritin kyllä selailla foorumin läpi... Yks H1E Holsetti löytyis, mutta se on 16 pesällä, eli varmasti liian iso. HJ61:stä löytyy koko mosa ilman turboa. Eli pakosarja siitä, pumppu jne jos tarvii.
Mietin tuota hj80 vakiopuhallinta joka on kuiten vähän isompi ku hj61: puhallin. Saa nyt nähdä, mutta haluttais yrittää vähän enemmän ottaa ku sen 135hp. 150hp olisin tyytyväinen jos vaan esim.
-kytkin kestää ja senhän voi vaihtaa jytkympään.
-herääminen tapahtuu alle 1500rpm ja hyvät ahdot sais 2000rpm
-muut paikat kestää :D
Mikähän kokonen turbo kannattas laittaa, ku yritin kyllä selailla foorumin läpi... Yks H1E Holsetti löytyis, mutta se on 16 pesällä, eli varmasti liian iso. HJ61:stä löytyy koko mosa ilman turboa. Eli pakosarja siitä, pumppu jne jos tarvii.
Mietin tuota hj80 vakiopuhallinta joka on kuiten vähän isompi ku hj61: puhallin. Saa nyt nähdä, mutta haluttais yrittää vähän enemmän ottaa ku sen 135hp. 150hp olisin tyytyväinen jos vaan esim.
-kytkin kestää ja senhän voi vaihtaa jytkympään.
-herääminen tapahtuu alle 1500rpm ja hyvät ahdot sais 2000rpm
-muut paikat kestää :D
mikset paa koko 61 moottoria missä ois vakiona 136hv? siihen cooleri ja lisää syöttöö ni on tuo 150hv helpolla.
t.haapala
04.02.2015, 19:28
MK3 korisen supran vakio ahdin.
Ei maksa paljoo käytettynä, menee suoraan 61 pakosarjaan,
heräilee hyvin eikä kuitenkaan ahista niin paljoa kierroksilla kun 61 vakio turbo.
Ittel on 12h-t:n kyljessä moinen ja toimii juurikin niinku haluat.
Ja kytkin menee vaihtoon jos on 60 vakio tällä hetkellä :D
Edittii et tosiaan laita se supran ahdin siihen 12h-teeseen ja vaihda koko kone
Niin joo supran bensakoneessahan onki isompi fööni :) Se kone vain on ollu ilmeisesti kylmässä varastossa melko kauan, niin en tiedä missä kuosissa sylinteriputket ja laakeripinnat jne on. Eihän se iso homma olis kasata uusiksi ku irrallaan on, olis ainaki kunnossa :) Jos käy niin että en siitä 61 koneesta saa suoraa kampetta ja joudun laittaan pöhöttimen 60 koneeseen, niin eikös näihin käy suoraa 61 tai 502 valmetin kytkin tarvittaessa?
Onko tuossa 61 ja 60 koneissa hehkut eri paikassa? Kaveri jolta ostin väittää että toisessa on lohkossa ja toisessa imusarjassa... Vois kattoa, mutta se 61 mosa on niin vaikeassa paikassa ettei pääse käsiksi nyt :D
t.haapala
05.02.2015, 11:49
2h:ssa hehkutulpat kannessa ja 12h-t:ssa grillihehku imusarjassa
Okei elikä se 61 kone oli atomeina ja ruosteessa. Taidan päätyä käyttämään pelkästään pakosarjan ja pumpun siitä. Turbona käytän tuota Holsetin H1E:tä 12# pakopesällä.