PDA

View Full Version : Sähköt hukassa, king cab -87


t0ny
02.02.2015, 15:49
Laitan nyt tähän yleisesti ongelmani, jos saisin nopeammin apua.

Elikkäs mulla ei pala lyhyet ajovalot ja parkit, puhallin ei lähe päälle, mittaristo valot sekoilee tai on päällä.
Äsken kun käynnistin auton, puhallin läks ainakin päälle, mutta kun anto kierroksia koneeseen, se lopettikin taas toimintansa.
Sulakkeet käyty läpi, mitä tossa kapiinin puolella on.
Onkohan näissä mitään pää sulakkeita, vai voisko olla että joku rele olis ottanut itteesä?

jyrden
02.02.2015, 16:25
Valoja ja mittaristoo ohjaava releboxi on apparin puolella konehuoneessa siin akun takana. Voi olla asennettu näkyville, tai sit lokasuojaa päin reikään... Kumpaakin asennusmallia on tullut vastaan, kun on Kingejä tutkitttu enemmän ja vähemmän... Viimeks toisessa näkyvillä ja toisessa "piilossa".

t0ny
02.02.2015, 16:42
Ok,pitänee mennä tutkailemaa!

t0ny
02.02.2015, 17:07
Heti akun takana on tommonen Ison tupakka askin kokonen mötikkä, mihin tulee kaks liitintä.
Ei vielä avautunut tämä. Kun ei oo kokemusta moisesta. Ei pelaa kyllä pitkätkään valot enää..

karvanoppa
02.02.2015, 17:29
Mulla kerran Mitsu Galantissa samanlaisia oireita ja silloin meni virtalukon pohja.

t0ny
02.02.2015, 17:34
Joopa, eipä taas vika helpoimmasta päästä selvittää...

Onko näissä mitään pää sulaketta missää?

Lerssinen
02.02.2015, 17:52
Meter sulake jalkatilassa ja se sekoittaa melko paljon auton toimintaa jos ei toimi. Tarkista myös että se sulake saa OIKEASTI virtaa (ei yleismittarilla vaan kuormittamalla)

t0ny
02.02.2015, 17:54
Painun pihalle kahtoo! -->

t0ny
02.02.2015, 18:03
Millä mulla tota meter sulakepaikkaa kannattaa testata jos ei yleis mittarilla?

t0ny
02.02.2015, 19:09
Ainakin sulake siinä ehjä, pitänee huomenna tutkailla lisää, mitäs sitten jos sinne ei tuu ns "tarpeeksi" virtaa?
Mitäs sit kannattas alkaa ettii?

Lerssinen
02.02.2015, 19:13
Itellä vain oli yhdessä laitteessa niin että mittaristo sekoili samoin valoautomatiikka ei pelannu ja olikohan takavalotkin satunnaisesti hukassa..

Kaikki korjaantui vetämällä virtalukolta uus johto METER sulakkeelle, oli palanu liitin sieltä rasian takaa pas2.. Yleismittarilla kun mittasin niin koko ajan oli +12 volttia liittimessä tarjolla mutta kun otin abicolla siitä liittimestä virtaa ja koitin 21 watin poltinta eipä syttynytkään :p

t0ny
02.02.2015, 19:24
OK, Pitää huomenna päivän valossa kokeilla,
Viittaako tuo johonkin oikosulkuun kun, akkuvalo on ainoo mikä palaa himmeenä tyhjä käynnillä ja kierroksilla ilosen kirkkaana :D

Onkos muuten kellää Kinkkukomeron sähkö kaaviota?

lavanelikko
02.02.2015, 22:08
OK, Pitää huomenna päivän valossa kokeilla,
Viittaako tuo johonkin oikosulkuun kun, akkuvalo on ainoo mikä palaa himmeenä tyhjä käynnillä ja kierroksilla ilosen kirkkaana :D

Onkos muuten kellää Kinkkukomeron sähkö kaaviota?

Melkein väittäisin maavikaa...

Mr_Peace
02.02.2015, 22:17
Tossa linkki meikäläisen dropboxissa olevaan nissan kansioon, sieltä D21 1997 kansiosta löytyy nippu PDF:iä joista el.pdf (https://www.dropbox.com/s/1gwpiqohmzwl5r1/el.pdf?dl=0) sisältää jotain sähkökaavioita, jospa niistä olisi apua.

https://www.dropbox.com/sh/qrbjsjctt9sltry/AACEr5N9fOw4iRtUh2FVEJQaa?dl=0

(Kestää hetken että saan ladattua noi kaikki tonne, joten heti ei välttämättä näy)

t0ny
02.02.2015, 22:42
Tossa linkki meikäläisen dropboxissa olevaan nissan kansioon, sieltä D21 1997 kansiosta löytyy nippu PDF:iä joista el.pdf (https://www.dropbox.com/s/1gwpiqohmzwl5r1/el.pdf?dl=0) sisältää jotain sähkökaavioita, jospa niistä olisi apua.

https://www.dropbox.com/sh/qrbjsjctt9sltry/AACEr5N9fOw4iRtUh2FVEJQaa?dl=0

(Kestää hetken että saan ladattua noi kaikki tonne, joten heti ei välttämättä näy)

Kiioksia, tämähän oli hyvä!

Ehkä tämä tästä, sähkö viat, aina yhtä vaikeita.
Ennen kun hokaa mikä mättää..

-MaTTi-
03.02.2015, 01:29
Ääni virtalukon pohjalle.

t0ny
03.02.2015, 13:05
Jaahas, tässä useamman tunnin rassaanneena näpit jäässä, meinas usko loppua. Kaikki tuli kapiinin puolel omast mielest käytyy läpi...
Laitoin auton käyntii, puhallin pelasi ja valojen äänimerkki alkoi soida... poljin kaasua kunnolla, --> puhallin sammui kaikki virta hävisi mitä mittaristoon ja etuvaloihin ym tulee... Sittehä tää kinkkurasia alkoi jo haistakkin.
Löytyi puhaltimen kaks 15a sulaketta palaneena. ( kaikki sulakkeet olin käynyt läpi 2x aikasemmin.)

Noh, Akulta lähtee plus navasta liitin mötikkä, hetiliittimen jälkeen johto poikki.
Tosin kuori oli ehjä, enpä olis heti huommannut ellen olis nykinyt niitä.

Vaihdoin tähän uuden piuhan, niin puhallin alkoi toimia ja mittari valot toimi.
Valot ei. Koska oli palanut pitkät sekä lyhyet ja parkit. kun nämä vaihto toimii taas kaikki.

Voiko olla jännitteen säädin Jaskana? vai onkohan tuo johto vain joku heräte johto?
senhän tietyst näkee jos viat tulee takas..

Eikös ton jännitteen näje akun navoista mittaa, ilman valoja ja valojen kanssa ja niin että nostaa kierroksia?

t0ny
03.02.2015, 16:25
Kävin into pinkeenä ajamassa kinkkurasian jumii.. hyvin pelas kaikki sähköt... ainakin rasituksen alla :D

Mr_Peace
04.02.2015, 09:21
Eikös ton jännitteen näje akun navoista mittaa, ilman valoja ja valojen kanssa ja niin että nostaa kierroksia?

Akulta voi mitata ja tosiaan kannattaa mitata tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla.
Itselle tullut vasaan tapaus jossa oli juurikin tyhjäkäynnillä n.13-14V mutta kierroksilla nousikin sitten jo yli 18V, tosin sen huomasi jo kärystäkin kun akku keitti.