PDA

View Full Version : muiden kanssa offaaminen


Laitinen88
01.02.2015, 00:18
Eli kysyisin vaa että pääseekö yleensä muittenkaa offaamaa tai ns. Järkättyihin maasto ajoihin jos on katsastamaton/paperiton maasturi? Kysymyksenä on muiden mielipiteet/reaktiot paikanpäällä aiheesta

lavanelikko
01.02.2015, 00:22
Miks ei pääsis... Tarvii vaan varmaan paikalliselta seuralta kysyä hinta...

Laitinen88
01.02.2015, 00:29
No joo sillä lähin vaa kyselemää et patrolli rojekti aluillaa et pääseekö vai jääkö toi piha auraks sit vaa vaikka :D

H&K
01.02.2015, 00:32
Teitin nurkissa on äärettömän hyvintoimiva ja joustava offiseura, kannattaa olla yhteydessä Heitin suuntaan.

http://www.pahama.com/

Laitinen88
01.02.2015, 00:40
Kiitos :)

Timo_L
02.02.2015, 12:14
Noin niinkuin oman oikeusturvan, ja eritoten muiden kanssaoffaajien kannalta ainakin itse olen vahvasti sitä mieltä, että on kulkupeli kilvetön tai ei, niin sellainen vakuutus kannattaa olla ajaessa voimassa mikä kattaa vähintään toisen osapuolen vahingot. Voi käydä yllättävän kalliiksi, jos lipsahtaa auto eri suuntaan kuin mihin itse haluat mennä..

lepoantti
02.02.2015, 16:23
Noin niinkuin oman oikeusturvan, ja eritoten muiden kanssaoffaajien kannalta ainakin itse olen vahvasti sitä mieltä, että on kulkupeli kilvetön tai ei, niin sellainen vakuutus kannattaa olla ajaessa voimassa mikä kattaa vähintään toisen osapuolen vahingot. Voi käydä yllättävän kalliiksi, jos lipsahtaa auto eri suuntaan kuin mihin itse haluat mennä..

tää vaatii kohta varmaan oman topicin..... autohan luiskahtaa useinkin erisuuntaan mihin on tarkoitus. mutta mikä on ns. katsojan oma vastuu. välillä ajotapahtumissa riesaksi asti "yleisöä" jotka itse vääntäytyy vammautumista uhmaten jopa todennäköiselle ajolinjalle, puhumattakaan niistä yllättävistä suunnanmuutoksista!!!!

yleensä alusta on aina liukas ja epätasainen josta pitäisi nanosekunnissa kyetä harppaamaan ryydloikalla karkuun, valitettavan usein tämä "yleisö" on myös päissään että vähäinenkin harkintakyky on menetetty. niin jotta hyppää siinä sitten karkuun holtottomasti kohti tulevaa kulkinetta jonka kuljettajaan ei saada kontaktia kesken hurmioituneen ajosuoritteen. lisäksi autojen jarrut ja kytkin saattaa olla sellaisessa soossissa että veto ei lopu vaikka yrittää ja jarrutkaan ei pidä. on monesti aika paha tällaisista on mennä autokuskia syyttämään kun lajin olemukseen ja haasteellisuuten kuuluu ennalta-arvaamattomuus! mun oikeustajulla on lähes aina sivustaseuraajan oma syy jos jää alle.

ihmeen vähän onnettomuuksia on onneksi sattunut, tai ainakaan tietooni ei ole sellaisia tullut. vai eikö niistä puhuta mitään jos on sattunutkin?

mutta tämän topicin aloittajalle: offroad on äärimmäisen typerää ja turhaa, melko vaikea kuvitella mitään yhtä tyhmää harrastusta!! eli rohkeasti mukaan, täällä päin en tiedä ketään jätetyn metsään jos on tullut mukaan. yleensä sekaan mahtuu ja apuja saa jos on ongelmia.

Laitinen88
02.02.2015, 18:21
Nii miten metsässä liikenne vakuutukset sit onkaa ees voimassa? Vai onko ne yleisesti tarkoitettu vaa ajoradalle?

Jos letka ajelua harrastaa metsässä kinttu poluilla ja jonkun esim varpaat jää alle joo mites siinä toimia vakuutusten kanssa tai harvemmin siel kolareita on ajeltu, tai ei ainakaa omilla kerroilla :p

turakki
02.02.2015, 18:45
Tapahtumat osiota seurailemaan vain. Usein ilmossa mainitaan pitääkö olla rekisterissä (esim. pitempiä tiesiirtymiä alueiden välillä). Yleensä ei tarvi.

Laitinen88
02.02.2015, 19:17
Kysymys tähän rakoon...

Oma valmiste maasturi? Saako sellaiseen millään ilveellä esim siirtolappuja jos ei ole rekisterissä eli siis oma valmiste runko ja kori jossa ei ole minkään näkösiä runko numeroita.... Onko tullu kellekkää vastaa? Esim traktoriks tms.

sirP
02.02.2015, 20:00
Kysymys tähän rakoon...

Oma valmiste maasturi? Saako sellaiseen millään ilveellä esim siirtolappuja jos ei ole rekisterissä eli siis oma valmiste runko ja kori jossa ei ole minkään näkösiä runko numeroita.... Onko tullu kellekkää vastaa? Esim traktoriks tms.

Maastoliikennevakuutus tai normi liikennevakuutus. Tuossa OP:n vastaus kysymykseen.
Punakilpiä ei omatekeleeseen saa.
Hei,



Vakuutettavia kohteita ovat erilaiset moottoriajoneuvot (jotkut autoa jollakin lailla muistuttavat), joita ei ole rekisteröity tai että niitä ei edes saa ajoneuvorekisteriin eikä käyttötarkoituksensa takia myöskään tulla rekisteröimään. Kohteet eivät kuulu mihinkään ajoneuvorekisterin mukaiseen ajoneuvoluokkaan tai -ryhmään ollessaan rekisteröimättömänä.



Liikennevakuutuksen hinta 351,58e/v



Osakasko

Osakasko sisältää hirvivahinko-, palo-, varkaus- ja oikeusturvavakuutuksen. Osakasko ei sisällä autopalveluvakuutusta normaali tuotteistuksesta poiketen. Omavastuu 200 euroa.



Osakaskon hinta 2x69e/v

burton
03.02.2015, 11:26
Kinttupoluilla offaamista yms. Luvatonta ajoa ei lahen seudulla hyväksytä!
Mutta safareita jos ja kun lahen seudulla järjestetää nii ei väliä vaikka ei ole kilpiä eikä vakuutuksia. Omalla vastuulla ja varovaisuutta tietysti pitää nii ei mitää hätää. Trailerilla tuo auton mestoille nii sillä selvä.

Ja mitä lepoantti totesi yleisöstä nii aika pitkälto samoilla linjoilla. Liian usein lähellä ajouraa ja usein takana kävellää lähes puskurissa kii, ja sopivan paskanen auto nii ei sielt ulos meinaa nähä!
Ja yks mikä vituttaa usein nii takapuskurissa kii tuleva toinen auto safareilla, onneks harvinaista.

Timo_L
03.02.2015, 12:52
Tottakai katsojilla/ sivustaseuraajilla on vastuu missä seisovat, ei ajolinjalle tai välittömään läheisyyteen pitäisi mennä. Mutta yhtälailla sitä vastuuta on kuskillakin. Offitouhuissa sattuu ja tapahtuu, ja juuri sen takia liikennevakuutus muodossa tai toisessa olisi syytä olla voimassa. Ei ole mukava tilanne, jos joku sattuu jäämään alle eikä vakuutusta ole - ei kuljettajalle eikä allejääneelle.
On kyseessä sitten henkilövahinko tai ajoneuvovahinko, voi summat kasvaa äkkiä hyvinkin isoiksi. Turha tehdä asiasta sen hankalempaa/ riskialttiimpaa kuin se on jo nyt. Liikennevakuutus ei ole kovinkaan kallis edes omavalmisteisiin (niissä yhtiöissä missä sen saa) kunhan kyseessä ei ole kilpailuvakuutus.


Tämä ei ole mitään kukkahattuilua tai pirujen maalaamista seinille, mutta kuljettaja on vastuussa ajokistaan ja turvallisesta etenemisestä. Jo valmiiksi jossain määrin riskejä sisältävässä harrastuksessa vakuutusasiat on nimenomaan toisten osapuolten oikeus- ja korvausturvan takia syytä olla mielestäni kunnossa.

Kaitsu67
03.02.2015, 13:04
Ja yks mikä vituttaa usein nii takapuskurissa kii tuleva toinen auto safareilla, onneks harvinaista.

Tää on totta, ja erityisesti ylä- ja alamäkipaikoissa pitää olla toiselle autolle tilaa edessä ja takana jos sattuu että pitää ottaa vauhtia, valuu tms. tai tiukoissa mutkissa kun joutuu vekslaamaan....ollu pari kertaa tiukka paikka kun innokas offari säntää heti perään tappituntumalla..:rolleyes:

Toinen ikävä juttu on, kun ajetaan letkassa eikä katsota että näkee sen takanatulevan vaan mennään kiireesti vaan etummaisten perässä.:mad: ja kun joku jumii ja letka katkeaa, niin sitten risteyskohdassa seuraavat ihmettelee, et mihis ne muut meni :confused:

Timo_L
03.02.2015, 13:41
Tää on totta, ja erityisesti ylä- ja alamäkipaikoissa pitää olla toiselle autolle tilaa edessä ja takana jos sattuu että pitää ottaa vauhtia, valuu tms. tai tiukoissa mutkissa kun joutuu vekslaamaan....ollu pari kertaa tiukka paikka kun innokas offari säntää heti perään tappituntumalla..:rolleyes:

Toinen ikävä juttu on, kun ajetaan letkassa eikä katsota että näkee sen takanatulevan vaan mennään kiireesti vaan etummaisten perässä.:mad: ja kun joku jumii ja letka katkeaa, niin sitten risteyskohdassa seuraavat ihmettelee, et mihis ne muut meni :confused:

Nämähän pitäisi olla jo armeijassa opittuja juttuja.. ;) Ala- ja ylämäkeen ei mennä ennenkuin se on kokonaan vapaa (ja vähän ylikin), risteyksissä/ mutkissa/ hankalissa paikoissa "vilkkukuittaus", eli aina odotetaan että seuraava tulee perässä ennenkuin matka jatkuu.


Meillä on duunissa kiellettyä ajaa yhtäaikaa laivan kannelta toiselle johtavaan ramppiin kun siinä on toinen kone menossa lastissa olevan yksikön kanssa - eli sen enempää ylä- kuin alamäkeen ole asiaa samaan aikaan.
Semejä vetäessä periaatteessa voi mennä kun ovat jarrullisia yksiköitä, mutta ei ole varsinkaan talvella/ sateella järkevää. Jarruttomien yksiköiden kanssa samaan aikaan ei ikinä, jos työnjohoto näkee niin helposti pääsee juttelemaan mukavia turvallisuusasioista vastaavan kanssa..

Laitinen88
03.02.2015, 15:47
Kinttupoluilla offaamista yms. Luvatonta ajoa ei lahen seudulla hyväksytä!
Mutta safareita jos ja kun lahen seudulla järjestetää nii ei väliä vaikka ei ole kilpiä eikä vakuutuksia. Omalla vastuulla ja varovaisuutta tietysti pitää nii ei mitää hätää. Trailerilla tuo auton mestoille nii sillä selvä.

Ja mitä lepoantti totesi yleisöstä nii aika pitkälto samoilla linjoilla. Liian usein lähellä ajouraa ja usein takana kävellää lähes puskurissa kii, ja sopivan paskanen auto nii ei sielt ulos meinaa nähä!
Ja yks mikä vituttaa usein nii takapuskurissa kii tuleva toinen auto safareilla, onneks harvinaista.

Kinttu poluilla vähän joo meinasinki noita safareja ja maan omistajan luvalla tapahtuvia ajeluja.

Täytyyki alkaa mettästää noit vakuutus juttuja just noihin oma valmiste vehkeisii koska ei väliä jos muut ei välitä mutta onpaha omana turvana sillo :)

Laitinen88
03.02.2015, 15:50
Tää on totta, ja erityisesti ylä- ja alamäkipaikoissa pitää olla toiselle autolle tilaa edessä ja takana jos sattuu että pitää ottaa vauhtia, valuu tms. tai tiukoissa mutkissa kun joutuu vekslaamaan....ollu pari kertaa tiukka paikka kun innokas offari säntää heti perään tappituntumalla..:rolleyes:

Toinen ikävä juttu on, kun ajetaan letkassa eikä katsota että näkee sen takanatulevan vaan mennään kiireesti vaan etummaisten perässä.:mad: ja kun joku jumii ja letka katkeaa, niin sitten risteyskohdassa seuraavat ihmettelee, et mihis ne muut meni :confused:

Kyllähän sen ymmärtää et pitää ottaa väliä ku eihä monttujen ja muiden esteiden väistelyst enää tuu mitää jos eellä tai takana tulevaa täytyis koko aika varoo tai seurata :D