View Full Version : Lukon ohjaus
Alipaine toiminen lukko ei kytkeytynyt. Merkkivalokin / anturikin taitaa olla pimeä. Kurkkasin rälläkän kanssa kellon sisälle ja vettä täynnä koko paska. Eli ei ihme että pakkasilla oli lopettanut toiminnan. Nyt siis ideoissa muuttaa ohjaus mekaaniseksi, paineilmalle tai sitten sähkölle. Ideoita / vinkkejä haetaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6180&pictureid=169536
Avattu kello. Idea olisi hitsata jokin kiinnike kalvon/pellin paikalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6180&pictureid=169537
Lukko kiinni asennossa. Liikerataa ei ole hirveästi. Akselihan on gr patrolista
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6180&pictureid=169534
Hyllystä löytyi tollanen ja käyttö vipukin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6180&pictureid=169535
Kokoa ja iskua vaan hiukan liikaa...
Vaijeri varmin?
Epäkeskeinen vipu väliin,Millä saa oikean iskun.
Samalla sais sylinterin tipan ylemmäs suojaan...
Eli mielummin ostan jostain pienemmän version. Veikkaan että voimaa ei hirveästi tarvitse olla alkuperäiseen kun vertaa.
Tollasta sylinteriä on helppo lyhentää haluamaansa mittaan.
Tollasta sylinteriä on helppo lyhentää haluamaansa mittaan.
Siis koko sylinteriä? Miten tämä onnistuisi? Ei taida mennä ihan silmämitalla ja pajavehkeillä?? :p Koitin etsiä vaihtoehtoja mutta liikaa infoa yhellä istumalla. :D Jousipalautteisia yhellä letkulla tai 2 toimisia.. Tosiaan kaikki olisi tota sylinteriä varten olemassa paitsi kompura ja säiliö.. Olisi yksi sammuttaja josta voisi säiliönkin tehdä mutta pitäs suhauttaa se johonkin ja putsata kenties..
Kuvanmukaista sylinteriä pitää siis lyhentää tuosta päiden välissä olevasta putkesta ja männänvarresta mieleisensä määrät. Sorvissa onnistuu parhaiten.
Tuon mallisesta sylinteristä jää aika pitkä iskuun suhteutettuna, jos vertaa esimerkiksi tälläiseen "kompakti" sylinteriin: https://www.smc.eu/portal_ssl/WebContent/digital_catalog/jsp/view_product_configurator.jsp?dc_product_id=16711. 0&part_number=CQSB25-15DM
Tuo on vain yksi malli, niitä löytyy vaikka millä mitoilla, yksi tai kaksitoimisina.
Tommonen pikkusylinterin alsa putki menee ihan rautasahallakin, piirtää vaa viivan ympäri mistä katkaistaan. Jos on vinoutta niin viilalla oikaisee.
Sama tuo männänvarsi, poikkasee ja viillalla/rälläkällä uus kavennus ja reikä siihen.
BJ-40/76
26.01.2015, 23:38
Prikkoja männän päälle?
Mieluummin tuommoiselle suuruusluokkaa 75% olevalle iskupituuden lyhennykselle jostain muovista, esim. POM toppari männän varren päälle.
Ja tuo rautasahalla sylinterin lyhentäminen: ei varmaan onnistus minulta, jos ei saisi hioa päätä tasaiseksi esim. lasin päällä olevan hiekkapaperin päällä?
Miksi sitä pitää lyhentää? Sen kun värkkää kiinnikkeet ja se on siinä. Tai sitten laittaa jotain putkea toppariksi.
Ajattelin tehä evo1 version aluksi tosta ja lyhentämättä. Tehään sille vaan isompi panssari + suoja. Ei kai se haittaa vaikka varsi ei liiku tapista tappiin. Suomenmaalla tuntuu olevan ihan sikahintasia noi komponentit. Lyhennys / lyhkäsempi sylkky sen takia että ei tulisi akselin taakse hirveen kokosta pahkaa.
Mieluummin tuommoiselle suuruusluokkaa 75% olevalle iskupituuden lyhennykselle jostain muovista, esim. POM toppari männän varren päälle.
Ja tuo rautasahalla sylinterin lyhentäminen: ei varmaan onnistus minulta, jos ei saisi hioa päätä tasaiseksi esim. lasin päällä olevan hiekkapaperin päällä?
POMmista noita rajoittimia tuli aikanaan tehtyä paljon.
Noin pienessä sylinterissä se pien vinous ei haittaa, vinoputkisia sylintereitä on tullu ihan viralliselta valmistajaltakin isommassa kokoluokassa ja niissä kun halkaisija alkaa olla 125 ja enemmän ni sitä mäntää alkaa vituttaa ku painuu vinoon.