PDA

View Full Version : Hyvää settiä pienyrittäjien asemasta yhteiskunnassa

H_Nietu
22.01.2015, 16:56
Tämän päivän eduskunnan (puusilmien) kyselytunnilla.

Aiheet:
- Pienyrittäjän sosiaaliturva. Miksi se ei ole palkansaajien tasolla.
- Suuryritysten laskujen maksuajat. Eli sopimalla, (lue pakottamalla 60pv.). Porsaanreikä tulevassa lakimuutoksessa.
- ALV:n alarajasta. 6500->10000€, väläyteltiin jopa nostamisesta 50000€.
- ALV:N maksuperusteisuudesta, miksi Suomaliassa ALV:t pitää maksaa ennen kuin edes rahat kotiutuu....Euvostoliitto on jo aikaa sitten pyytänyt jäsenvaltioita siirtymaaän maksuperusteiseen ALV.n maksuun.
- Ym. muita epäkohtia pienyrittämisessä/alihankinnassa.

Kun nämä asiat tuli käsittelyyn niin sali hiljeni yleisestä puheensorinasta ja kaikki luultavimmin tajusivat kuinka kuutamolla ollaan.

Tosin näitä ennen keskusteltiin veronkierrosta.....käänteisestä ALV:stä, ym....päädyttiin rakennusalan valttikorttiin.....
Ihmettelen miksei sitä vaadita kaikilta palkansaajilta, töitä tekeveiltä, herroilta sekä narreilta....
Näyttää siltä että tämän yhteiskunnan rikolliset ovat rakennus-, kuljetus- tai ravintola alalla työskenteleviä tai toimijoita.

Mun mielestä pitäisi olla samat velvollisuudet ja etuudet kaikilla......
Tämän perusteella laki ei ole kaikille sama.

Tämä yllä oleva paksu "ruotsalainen abortti" kanki.... YLE:n kanavalta jotain 30:00 alkaen ja sen jälkeen....tai sitä ennen...

http://areena.yle.fi/tv/2397701

Tuntuu siltä kaikki tämä menee samaan osastoon kuin eläkeläisten verovapaus Portugalissa:
Valtioiden välisten verosopimusten mukaan joissakin valtioissa Suomalialaiset julkisen alan eläkkeet verovapaita kun taas yksityisen- ja yrityspuolen eläkeet verotettavia :( :( :(...... Tämä kuvastaa julkisenpuolen suoranaista halveksuntaa yksityisen puolen työntekijöitä ja yrittäjiä kohtaan..... :( :( :(

Jos kerran ollaan yhtä Euvostoliittoa niin miksi nämä valtioiden väliset verosopimukset eivät ole saman sisältöisiä?

Silti kaikki tämä jättää vielä auki EU-alueen ulkopuoliset verosopimukset ns. ilmaan.... sisällöt voi olla mitä tahansa.

H_Nietu
22.01.2015, 20:46
Mä olen pihalla kuin lumiukko näistä sähköisistä medioista...... :D
Tarkoitus oli tuoda julki missä mennään.... ja mitkä astelmat....:D
Sohaista ns. "muurahaispesää".....:D
Silti mua arvuuttaa toi "Sheriffin tähti" kuinka voit asettaa "rate or vote " tällä foorumilla.....:D, joku vois antaa vaikka vinkin..... Mä en tiedä... Valistakaa....
Iso käsi tähdestä..... suorittajalle.....:D
Tästä osoitteesta kun tuntuu tulevan pelkkää jöötiä...... :D :D :D
Pahoittelut kuitenkin kaikille mielensä pahoittanielle. Herroille ja narreille.... :D

Silti ketju ja otsikko on täyttä asiaa.......Olit mitä mieltä tahansa.

Löythän se kun aikansa kaivelee....Eli yksi "sheriffin tähti" = terrible..... :D :D :D
Silti iso käsi......