View Full Version : Mikä käyttikseks?
Tarvis ns. "perheelle ykkösauton",pari speksiä:
-Hinta max. 2500e (vois olla enemmänkin jos osamaksu tms.)
-ilmastointi
-98' tai uudempi
-bensakone
-ei ranskalainen,opel,ford, tai jenkki.(toisinsanoen VAG tai japsit)
-mieluiten koukku (ei pakollinen)
-mieluiten 4wd
-sedan,farkku tai citymaasturi (pitää olla tilaa lastenvaunuille yms.)
-eteläsuomesta
Onko ideoita?
Nettiautossa saa nykyään tehtyä hakuja joissa saa poissulkea merkkejä/muita juttuja.
Eikös esim tuommoinen Passatti täytä kaikki nuo vaatimukset?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6522967
Eikös esim tuommoinen Passatti täytä kaikki nuo vaatimukset?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/6522967
Automaatti ja v kone :eek: kaks kirosanaa vaginassa. Ite meinasin kans ehdottas audii tai vw mut manuaali ja 1,8t koneella. Taitaa vaan toi hinta rajata aika paljon jos haluu hyvän nelikon. Mut etuvetoja osuu varmaan tohon hintaan.
Miten ois joku c tai väyrys mese?
http://www.nettiauto.com/subaru/forester/6941647
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6975765
Ei kyllä äkkisältään löytyny muita hyviä. Hinta ja vuosmalli ei oikein osu yhteen.
V70. Sellasen miäkin ostan sit kun en jaksa enää olla jeeppimies.
Automaatti ja v kone :eek: kaks kirosanaa vaginassa. Ite meinasin kans ehdottas audii tai vw mut manuaali ja 1,8t koneella. Taitaa vaan toi hinta rajata aika paljon jos haluu hyvän nelikon. Mut etuvetoja osuu varmaan tohon hintaan.
Miten ois joku c tai väyrys mese?
Häänrik: oon hakennu juu hauilla,taijan olla ronkeli:D:D
Toi vmt:n pasanen ois muuten jees mut noi v-koneiset vagit vähä jännittää,myös kulutuksen puolesta.Oltzin kanssa samaa mieltä.Tuo vois olla hyvä 1.8T koneella,tarttee kyhnyä lisää:D
Eka koppasissaForrestereissa kans hurjoittaa se kulutus enkä laske eduks että auto näyttää sammakolta.Mese vois olla ihan jees,tarttee ottaa yhteyksiä "viimeisiin Pirkkalaisiin" :D
Automaatti ja v kone :eek: kaks kirosanaa vaginassa. Ite meinasin kans ehdottas audii tai vw mut manuaali ja 1,8t koneella. Taitaa vaan toi hinta rajata aika paljon jos haluu hyvän nelikon. Mut etuvetoja osuu varmaan tohon hintaan.
Miten ois joku c tai väyrys mese?
Meillä on perheessä on noita nelivetovaggeja tällä hetkellä 4 kpl, eikä mulla ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa veekoneista tai automaateista, toisessa veekoneisessa dsg ja toisessa mehuautomaatti.
Tosin hauskempi toi 3B passat on w8-koneella, mut sitten voi olla kansipulmia :D
Automaatti ja v kone :eek: kaks kirosanaa vaginassa. Ite meinasin kans ehdottas audii tai vw mut manuaali ja 1,8t koneella. Taitaa vaan toi hinta rajata aika paljon jos haluu hyvän nelikon. Mut etuvetoja osuu varmaan tohon hintaan.
Miten ois joku c tai väyrys mese?
Mikäs tossa bensakoneessa on vikana, entä laatikossa? Kun ei itsellä kokemusta noista kuin dieseleinä ja manuaalilaatikoilla.
Eipä taida kovin montaa 1,8T nelivetomallia olla myynnissäkään tuossa ikäluokassa, vaikka hintahaarukkaa nostaisi reilustikin... Nähdäkseni Suomeen tuodut nelivetoiset oli silloin pääsääntöisesti dieseleitä tai sitten noita bensakutosia.
vartiainen
17.01.2015, 22:20
V70. Sellasen miäkin ostan sit kun en jaksa enää olla jeeppimies.
Sama. Ainoo vaan että mulla on näitä jo kaksi, bensa ja diesel. Menee melkeinpä aloittajan haarukkaan vanhakoppasena poislukien neliveto.
Sama. Ainoo vaan että mulla on näitä jo kaksi, bensa ja diesel. Menee melkeinpä aloittajan haarukkaan vanhakoppasena poislukien neliveto.
Ja niiden nelivedon toteutus nyt ei ainakaan kehuja ansaitse. Moottorikin väärinpäin.
vartiainen
17.01.2015, 22:28
Onko sillä nyt väliä mitenpäin se moottori on jossain parin tonnin ritsassa...
Onko sillä nyt väliä mitenpäin se moottori on jossain parin tonnin ritsassa...
On jos nelivetoa kattelee. Kaikissa noissa, mitkä henkilökohtaisesti tiedän, niin on niitä kulmavaihteita pitänyt vaihdella eikä halpojakaan ole olleet, ainakaan silloin.
V70 I-korisena, etuvetona. Alkavat olla aika edullisia ja bensakoneiset maltillisilla kilsoilla. Eivät oikein osaa ruostua ellei ole kolhittu tms.
Ei kyllä ole VAG tai japski... hommaa dieselinä niin saa VAG-sätöksen konepellin alle. :)
ajoin 25tkm v70 ykkös korilla ja diselinä, vois ostaa taas, toki uudempi kori houkuttas? rouvalla ensimmäisiä s80 2,4 bensa, se vtun kallis kaasuläppäkotelo vaihettiin, mutta sen jälkeen taas kulkenut. on olleet mielekkäitä
ajoin 25tkm v70 ykkös korilla ja diselinä, vois ostaa taas, toki uudempi kori houkuttas? rouvalla ensimmäisiä s80 2,4 bensa, se vtun kallis kaasuläppäkotelo vaihettiin, mutta sen jälkeen taas kulkenut. on olleet mielekkäitä
Niitäkin saa jo tarvikkeina melko järkihintaan, oisko ollu alle 300 euron moponetis
Töitten puolesta ajellu noilla v70 volvoilla ja onha ne hyviä mut kulutus?varmaa samoihi menee ku v6 passatilla ja silloin ennemmin se pasaati.Tänää kävin Mäntsälä P:eellä kattomas yhtä 99' crvtä joka tuli porvoosta,tulomatkalla (siis myyjä tullu porvoosta) oli alkanu pitää kirskuntaa (?) takaperästä kääntyessä joten unohdin sen kaupan,pahimmillaan perä paskana,vähimmillään öljynvaihdolla ois korjaantunu.eikai niissä kitkalukkoa takana ole?2200e lupas hinnan vian/äänen kera.
Siis tää: http://www.nettiauto.com/honda/cr-v/6817797
Niitäkin saa jo tarvikkeina melko järkihintaan, oisko ollu alle 300 euron moponetis
joo, mutta vaatii silti käynnin volvolla, ittellä korjaantuin noin 1,5h niin taas ajossa, osan tilaamalla olis mennnyt päiviä. hinta kaikkineen oli 600?
kallsi ja kallis, kyl se ainakin tuntu ko ei oo tottunut rahaa käsitteleen.
Julle vaan
18.01.2015, 00:04
Tismalleen samat vaatimukset oli meilläkin 4 vuotta sitten kun alko jälkikasvua tulla ja emännän civikki piti päivittää isompaan. Japsi piti olla kun oon laiska tekemään remonttia niin farkku Subaru Legacy -98 tuli hommattua. Makso sillon reilu kolmetonnia, nyt saa samanlaisen alta kahteen. On ilmastointi, sähköherkkuja, neliveto, koukku, alennusvaihde. Neljän vuoden aikana remonttia etuiskarit, lämppärin puhallin, 1 nivelen suojakumi, syylari. Väittävät Subarukuskeja merkkiuskollisiks ja kyllä toikin samaan merkkiin vaihtuu joskus kun aika koittaa. Vähän jo katellu muutaman vuoden uudempia outpäkkejä, mutta antaa vielä hintojen pudota:D
Subaru. Bensana mieluummin.
Subaru varmaan oikeestaan ainut järkevä vaihtoehto nelikkona tolla budjetilla. Todella varmoja autoja. Pikkusen juoppoja laitteita noi Subarut,
mutta tankkaaminen on kuitenkin todella helppoa ja jopa halvempaa, kun jatkuva remontin teko :D
HJ. Meidän taloudessa on molemmilla, eikä ole ahdistanut. Henkilömallia parempaa perheautoa en voisi kuvitella.
Osta kuitenkin se ranskanpulla niin voit valkata 150tkm vähemmän ajetun melkein kymmenen vuotta uudemman tohon samaan rahaan. Tietysti jos sen käyttiksen pitää samalla toimia peenisjatkeena niin sitten kannattaa unohtaa:D
Tismalleen samat vaatimukset oli meilläkin 4 vuotta sitten kun alko jälkikasvua tulla ja emännän civikki piti päivittää isompaan. Japsi piti olla kun oon laiska tekemään remonttia niin farkku Subaru Legacy -98 tuli hommattua. Makso sillon reilu kolmetonnia, nyt saa samanlaisen alta kahteen. On ilmastointi, sähköherkkuja, neliveto, koukku, alennusvaihde. Neljän vuoden aikana remonttia etuiskarit, lämppärin puhallin, 1 nivelen suojakumi, syylari. Väittävät Subarukuskeja merkkiuskollisiks ja kyllä toikin samaan merkkiin vaihtuu joskus kun aika koittaa. Vähän jo katellu muutaman vuoden uudempia outpäkkejä, mutta antaa vielä hintojen pudota:D
Erittäin mukavia ajokäytökseltään ja onhan tuo kulutus johonkin 1.4 verrattuna miltei tuplat mutta eipä kiukuta suomen kesäkelit, senkun syöttää menemään :) taloudessa nyt kolmas bokseri säksätin ja ensimmäinen oli ainut josta en käyttäny konetta irti tai jotain muuta isompaa, eli joko on vaan sattunut huonoja yksilöitä tai sit tuolle emännälle pitäs hommata joku tankki mitä ei sais särki :D
Nykyinen, n.200tkm rullattu -00 2.5 farkku legacy. ensin vaihdoin kytkimen eli kone poies, hetken kuluttua laatikko irti ja laakerointi, n. vuoden kuluttua keskitasauspyörästön vaihto ja nyt oottelen kauan tuo jaksaa tiputtaa jäähytysnestettä ennen ku on pakko pahvi vaihtaa, tai huomattavan öljynkulutuksen takia jotain muuta korkkaa koneesta.. ja ruostettakin riittävästi.. vähän usko horjuu mut toimiessaan ihan loistava laite :)
Edellinen 96 farkku imppu ois sitten jo ihan oma lukunsa :D
e. ja oon saman ikäluokan vaggeja koittanu enkä oikeen mistään tykänny, ennemmin remppailen suparua puoli-ilmaisilla osilla ja ajelen tyytyväisenä :)
En kehdannut tohon Ranskiksia laittaa kun ne oli erikseen kielletty. Siinä on kyllä perää että niissä on ostajan markkinat, eikä ne kaikki ole yhtään sen huonompia kuin jumaloidut Vaagenit.
Meillä ollut kaksi Ranskista, 306 Pösö ja Rellu Scenic. -98 malleja molemmat ja perusvarusteilla, erittäin varmatoimisia autoja. (nämä myytiin pois muista kuin teknisistä syistä)
Nämä ovat kyllä sitten vähän semmoisia loppukäyttäjän autoja jos haluaa sitä myyntiarvoa laskeskella ajellessaan(~2000e autossa?), myydessä ei taida saada oikein mitään. Paitsi ne väsyneet ranskisvitsit kaupanpäälle.
Noi vähän isommat Pösöt sun muut on kyllä mukavia pelejä ajoltaan, ja lämpöisiäkin vielä ovat. Ranskiksissa taitaa myös vaikuttaa vielä se edellisen omistajan viitseliäisyys tavanomaista enemmän, näistä kun tykkäävät jo muutenkin hieman boheemiuteen taipuvaiset ihmiset... :)
Tarvis ns. "perheelle ykkösauton",pari speksiä:
-Hinta max. 2500e (vois olla enemmänkin jos osamaksu tms.)
-ilmastointi
-98' tai uudempi
-bensakone
-ei ranskalainen,opel,ford, tai jenkki.(toisinsanoen VAG tai japsit)
-mieluiten koukku (ei pakollinen)
-mieluiten 4wd
-sedan,farkku tai citymaasturi (pitää olla tilaa lastenvaunuille yms.)
-eteläsuomesta
Onko ideoita?
Olisko tossa idistä: http://www.nettiauto.com/suzuki/liana/6651297
Täyttyy kaikki kriteerit, tosin Kouvola ei ihan etelä-Suomee ole mut ei ole Asikkalakaan. Tietty tolla rahaa ei kauheen mielenkiintoista kampetta saa.
Olisko tossa idistä: http://www.nettiauto.com/suzuki/liana/6651297
Täyttyy kaikki kriteerit, tosin Kouvola ei ihan etelä-Suomee ole mut ei ole Asikkalakaan. Tietty tolla rahaa ei kauheen mielenkiintoista kampetta saa.
Jotain tällaista hakisin itsekin. Ei mikään pippelinjatke mutta toimiva ja luotettava japsi.
En kehdannut tohon Ranskiksia laittaa kun ne oli erikseen kielletty. Siinä on kyllä perää että niissä on ostajan markkinat, eikä ne kaikki ole yhtään sen huonompia kuin jumaloidut Vaagenit.
Meillä ollut kaksi Ranskista, 306 Pösö ja Rellu Scenic. -98 malleja molemmat ja perusvarusteilla, erittäin varmatoimisia autoja. (nämä myytiin pois muista kuin teknisistä syistä)
Nämä ovat kyllä sitten vähän semmoisia loppukäyttäjän autoja jos haluaa sitä myyntiarvoa laskeskella ajellessaan(~2000e autossa?), myydessä ei taida saada oikein mitään. Paitsi ne väsyneet ranskisvitsit kaupanpäälle.
Noi vähän isommat Pösöt sun muut on kyllä mukavia pelejä ajoltaan, ja lämpöisiäkin vielä ovat. Ranskiksissa taitaa myös vaikuttaa vielä se edellisen omistajan viitseliäisyys tavanomaista enemmän, näistä kun tykkäävät jo muutenkin hieman boheemiuteen taipuvaiset ihmiset... :)
Vähän samoilla linjoilla noista ranskiksista.
Perhepiirissä on ollut viimeisen 15v aikana 106, 205x3, 306x4, 307x2 ja 508.
205 melko kurjia esityksiä, paitsi 1,9 gti hauskuuden vuoksi, vaikka siinäkin vaihteisto epätarkka soppakauha.
Muissa selvitty melko perus remonteilla ja joitakin sähkövikoja, mutta ei mitään isompaa.
Tietenkään ei nelivetoja, mutta ok käyttiksiä. Eikä ruostu.
Ja saa aina nauramaan vedet silmissä, kun kuulee 'ranskikset grilliltä'-vitsin. On se vaan hyvä läppä...
Ite BMW-uskovaisena ostaisin jonkun tollasen, ei kylläkään neliveto: http://www.nettiauto.com/bmw/520/6071877
Itellä on ollut useampikin E39 bemu, ja muuta pahaa en keksi äkkiseltään kuin sen että ainakin isomman dieselkoneen omaavissa malleissa etupään kuluvia osia saa olla kohtuu usein vaihtamassa (painava ja matala auto), toisaalta osat eivät kovinkaan paljoa maksa.
Minun autoni ovat olleet ruosteettomia ja tekniikka pelannut moitteettomasti.
Olisko tossa idistä: http://www.nettiauto.com/suzuki/liana/6651297
Täyttyy kaikki kriteerit, tosin Kouvola ei ihan etelä-Suomee ole mut ei ole Asikkalakaan. Tietty tolla rahaa ei kauheen mielenkiintoista kampetta saa.
Itse ajattelin vähän samaan tapaan, ennen kuin kaksi lianaa levisi käsiin vajaan vuoden sisään. Eka oli -03. Etuperä räjähti alle 130tkm. Toinen oli -07 katti, pakoputki, pari puolaa ja lopuksi laakeroitiin loota 120tkm kohdalla (palveli meitä alle 20 tkm). Osien saanti oli aika työlästä maahantuojallekin, joten päästiin ajamaan liikkeen sijaisautoilla yhteensä liki 10tkm. Tämän vuosituhannen suikkaa ei meidän pihaan enää ilmesty.
Subaru varmaan oikeestaan ainut järkevä vaihtoehto nelikkona tolla budjetilla. Todella varmoja autoja. Pikkusen juoppoja laitteita noi Subarut,
mutta tankkaaminen on kuitenkin todella helppoa ja jopa halvempaa, kun jatkuva remontin teko :D
Ei ole edes juoppoja nuo uudemmat eli 2000-lukuiset.
Ei ole edes juoppoja nuo uudemmat eli 2000-lukuiset.
No juu. Näin olen kuullut kerrottavan. Impreza EJ20 pannulla vei sekalaisessa ajossa suurin piirtein 10l/100km. Veikkaisin että Lecacy ei ainakaan juuri pienemmällä mene, mutta nämä mun Subarut on olleet vanhemmalla 116hp moottorilla.
Uudemmista ei ole omakohtaista kokemusta. Kylän jyväjemmareilla noita uudempia Subaruita on käytössä. Kovasti ne kehuu autojaan. Ennen nuo ajeli Saabeilla, mutta nykyään ne käyttää Subaruita ja Volvoja.
Itsellä oli tovin aikaa farkku Subarun Legacy 2.2 koneella. 2" putkella se ääni siitä moottorista on aivan mahtava. Ehdotonta plussaa siis. Eikä se sillä 2.2 koneella ihan kauheasti syönyt. Kaupungissa meni vajaa 10. Maantiellä 7. Subaruiden suurin ongelma taitaa olla ruoste. Tuo oli yksilö missä ei ollut ruostetta vaikka olikin vanha peli. Broidilla on 3kpl noita Subarun Forestereita. 2kpl perus turboja ja yksi STi. Jokainen niistä imee myös 10. Siitä mielenkiintoisia laitteita, että ne imee myös maantiellä sen 10. Ihan sama ajaako kaupungissa vai maantiellä. Aina menee 10. Jos lastenvaunut pitää mahtua kyytiin niin imprezan ainakin unohtaisin. Sinne ei nimittäin noiden lisäksi mahdu mitään muuta. Todella ahdas auto.
Olen muuten myös omistanut tuollaisen Suzuki Lianan. Oli oikein neliveto ja farkku. Mikään maailman upein korimalli se ei ole. Lisäksi se ensimmäinen koppa on olevinaan hieman futuristinen digimittariston kera. Faceliftissä tuli sitten normimittari. Olikohan se vuonna 2004. Tunnistat helpoiten siitä että autossa on korisarja kiinni. Itsellä ei ainakaan suurempia ongelmia ollut. Kärryn vetoon se oli aivan onneton peli. Se 1.6 voimanpesä on vaan liian pieni ja tehoton. Neliveto ainakin itsellä kytkeytyi hienosti. Taisin veivaa sillä joku 20tkm. Sain siitä vielä saman rahan mitä maksoin. Tuo digimittaristo oli ainakin itselle eräs syy hankkiuitua eroon siitä. Todella ärsyttäviä.
Parin tonnin hintaluokasta ei vaan tahdo löytyä mitään oikeesti järkevää neliveto peliä. Jos etuvedolla pärjää niin tuollainen V70 vois olla jeez peli. Eivät ainakaan mätäne, eikä niissä suuria ongelmia taida olla. Ne vaan kuluttaa ihan helvetisti bensaa. Jos se ei haittaa niin unohtaisin Volvon ja ottaisin Subarun, koska samalla kulutuksella saat nelivetoisen Subarun.
Mitä noihin patonkeihin tulee niin itsellä noita ranskalaisia on ollut niistä jokainen on ollut huomattavasti parempi kuin yksikään toitsu. Toitsut on ollut täysiä paskoja jokainen. Mitään muuta kuin vikaa niissä. Elämää suurempi kusetus on toitsu. Mutta tuon takia ranskiksia saa halvalla ja juuri sen takia ne on todella hyviä käyttöpelejä. Hyvä esimerkki oli tuo meikäläisen Citroen C5. Ostin sen 1500e. Ajoin sillä 25tkm ja myin sen 1500e. Mitään suurempaa huoltoa en tehnyt sille. Kaikki nesteet tosin vaihdoin siihen. Tosin myönnettäkööt että oletus oli ettei se toimi ;) Oli ihan positiivinen ylläri että se toimi.