PDA

View Full Version : hevimiehen pat Trolli


hevimies
16.01.2015, 03:51
Noniin.

Nyt kävi näin että eka jaappanialainen eksy tontille sikahalvalla hinnalla.
On ollut huoltoautona offikalustolle ja siinä on kaarilevitykset, sekä ovenaluspalkitus tehty. Molemmista päistä on puskuritkin kadonneet jonnekkin.

Autossa oli toisenpuolen takavaloissa jotain toimimattomuutta, ja sen takia se ajettiin sisätiloihin ja tuulettumaan.
Aluksi läksi hytistä kaikki maton päällä olleet tavarat pois, ja matot meni pesulle.
Samalla kun matot on kuivamassa äänieristeidensä kanssa, alkoi tuon takalattian ruostepeikon torjuntahommat.
Molemmilta puolilta näkee autotallin lattian ja niille ois aloteltava viikonloppuna pellitykset.
Samalla kiskotaan jokainen ylimääränen johto pois ja katellaan loputkin kuntoon.

Onko näihin ollu ikinä mitään radion paikkaa, kun tuohon oli ruuvattu mökatoosa käsinojaan kiinne?

Takavaloihin kaipailisin samalla neuvoja. niissä alkuperäsissä liittimissä on abikoita siroteltu ja ideaalein oisi tietysti laittaa oikeat liittimet niille, mutta muussa tapauksessa kattellaan ne yleismittarilla kondikseen.

Puskureita kaipailtas kanssa ja sekalaisia pikkuosia. Kyseessä on eka nelikkopeli, ja harrastus on muutenkin keskittynyt noihin jenkkivehkeisiin. Tästä pitäisi saada tehtyä isäukolle sellanen peli et mettästä saa puita kiskottua ja allekirjoittanu pääsee vähän fiilistelemään tuota offausta.

toivon mukaan kuva toimis

Ewerglade
16.01.2015, 04:35
Varsinaista mankan paikkaa ei kojelaudassa ole. Mankka on sijoitettu joko siihen kojelaudan päälle erillisellä kotelolla tai sit siihen vaihdekepin taakse siihen käsinojaan nojaamaan. Ite tein aikoinaan omaan 160seen puskurit 40mm putkesta, 2 putkea päällekkäin muutaman sentien raolla, Hyvin toimi ja kelpas katsastus inssille.

nuti-90
17.01.2015, 17:11
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5703&pictureid=169111
tuosta on apua kun sähköjä kattelet.:)

nuti-90
17.01.2015, 17:12
nojoo olempas tyhmä.... palsta pienentää tuota kuvaa niin ei siitä saa vissiin mitään selvää.. mutta googleen "patrol wiring diagram"ja kuvahaku niin löytyy sama kuva.:D

hevimies
17.01.2015, 20:25
kiitoksia.

Viimeksi kun yritin ettiä sähkökaaviota niin tuli 240sx, ja hajabusaa :D
Eilen tuli ajeltua rälläkällä takalattiaa auki ja sieltähän paljastui yllättäen mätää. Taka korin kanake oli kans murtunu kunnolla. Saas nähä mitä sieltä toiselta puolelta löytyy.

Noo tuota lankakerää ja peltiä venatessa vois alkaa noita johtoja kiskomaan pois ja kattomaan noita takavaloja kuntoon. Samalla pitäs irrottaa ratti ja ihmetellä sen valonvaihtimen kuntoon kun on järkyttävän löysä.
Löytyisköhän noita uusia mistään netistä?

hevimies
25.03.2015, 10:12
Joo kylläpä tääkin proju on venähtäny, kun välissä tallissa tehtiin oman vanin mätähommaa pois ja rakenneltiin uutta sisustaa. :rolleyes:
Nyt kuitenki niin hyvät ilmat et mukava pihalla hitsailla ja eilisen episoodin seurauksena toiselle puolelle ilmesty uus korikannake ja uus lattiapelti oottais kiinni läästimistään. Toisellekki puolelle sama homma. Kuvia varmaan ilmestyy tänne illasta.
Näköjään takaakselin jarruputkeekin pitäs käyä tekemäs on senverta huimannäkönen putki. :D

hevimies
25.03.2015, 22:55
Noniin nyt niitä kuvei. viel ois vähän läästittävää paikka runkoon ja takapään korikannakkeitten teko. Tuossa pyöräkotelossaki oli reikä, mutta positiivista oli se et löyty hukkaantunu diesel100 puteli :D mankelisissit päätin maalata kiiltävän mustalla, koskapa tuo ruostekromi ei oikeen oo silmää hivelevä näky.

hevimies
22.04.2015, 13:43
Noniin mätähommia jatkettu ja nyt ois runko ja pyöräkotelon alapää kasassa. pyöräkotelon huipulle vielä pitäs vetää paikkaa ja ne taka alahelmat. Olisko jollain laittaa kuvatuksia niistä takaosan korikannakkeista? Ja itsetehtyjä palkkipuskureitten ideoita voi myös laitella.

hevimies
02.09.2015, 19:08
Jaahas paskarotteloki sai leiman (ihme) väkästelin uuden putkiston, joka nyt jatkuu perälle saakka ja on pirun paljon hiljasempi kuin se edellinen versio. :)

hevimies
05.11.2015, 11:28
Jaahas se ois taasen aika paneutua pattirollin öljynvaihtoremontin jäljiltä. Koneessa on ties kenen aikaset litkut ja samalla aattelin käyä perät ja jakiksen, sekä lootan öljynvaihdolla. Peräosastoon käytiin hommaamassa jännitteenmuunnin ja samalla rakenneltiin perävaunun pistoke kuntoon, jottei kärryn tuikut palais :D
Kuulemma ukko haki palkkiakin niin saa tekastua jonkinmoisen puskimen tuon ammottavan aukon eteen ja kaipa sitä samalla vauhilla survoo takapuskimenkin ja varaankin jonkinmoiset työvalot virittää persiiseen.
Vaniin tekasinkin jo lisäperuutusvalot ja onhan se oikeesti pimeessä mukavempi peruutella kun on valoja menosuuntaankin päin. alustavasti oli puhetta myös jonkinmoisen lumiaura systeemin teosta kun tuota lunta tulee ja kola on raskas. kellään ideoita siihen?

Nikuzai
05.11.2015, 17:25
Jaahas se ois taasen aika paneutua pattirollin öljynvaihtoremontin jäljiltä. Koneessa on ties kenen aikaset litkut ja samalla aattelin käyä perät ja jakiksen, sekä lootan öljynvaihdolla. Peräosastoon käytiin hommaamassa jännitteenmuunnin ja samalla rakenneltiin perävaunun pistoke kuntoon, jottei kärryn tuikut palais :D
Kuulemma ukko haki palkkiakin niin saa tekastua jonkinmoisen puskimen tuon ammottavan aukon eteen ja kaipa sitä samalla vauhilla survoo takapuskimenkin ja varaankin jonkinmoiset työvalot virittää persiiseen.
Vaniin tekasinkin jo lisäperuutusvalot ja onhan se oikeesti pimeessä mukavempi peruutella kun on valoja menosuuntaankin päin. alustavasti oli puhetta myös jonkinmoisen lumiaura systeemin teosta kun tuota lunta tulee ja kola on raskas. kellään ideoita siihen?


Tuossa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68884&highlight=lumiaura on kokonainen topikki lumiauroista, sieltä on hyvä luntata ja katella miten muut on toteuttanut