PDA

View Full Version : Tullin saapumisilmoitus ja maahantullaus


Ewerglade
13.01.2015, 16:10
Mene ja tiedä olisko tämä kuulunu tuonne chit chatin puollelle, mut siirtäkää jos näin on.

Koitin tuossa tosiaan tullata tommosta ledbaria ennen ku se saapu maahan. Toimittaja kun laitto s.postiin jo lähetysvaiheessa hinnan, lähetyskulut, seurantanumeron ja kaiken diipadaapan mitä siihen tullin ilmoitukseen nyt pitääkin laittaa. No eihän se onnistunu kun ei kuulemma saa tehdä tullausta ennen ku tavara on fyysisesti tullissa O_o?????

Onko tämä oikeasti näin jäykkää ja tyhjänpäiväistä diipailua vai oliko tullin täti vain paskalla tuulella???

HeikkiH
13.01.2015, 16:24
Nettitullaukseen tarvitaan maahanatulopäivä, tullitoimipaikka sekä passituksen MRN-numero että homma onnistuu. Maahantulopäivä nyt on selkein muuttuja, noista kahdesta muusta en ole varma onko ne jo tiedossa ennen paketin saapumista. Näin siis kun olen Fedexin toimittamana tavaraa tilannut.
DHL taitaa toimia samoin, heidän lähetyksiään tosin ei heidän mukaansa kannata tullata itse koska tulee ylimääräisiä kustannuksia, mutta paketti tulee kuitenkin suoraan toimitusosoitteeseen ja lasku noin viikkoa myöhemmin.

mparty
13.01.2015, 16:28
Mene ja tiedä olisko tämä kuulunu tuonne chit chatin puollelle, mut siirtäkää jos näin on.

Koitin tuossa tosiaan tullata tommosta ledbaria ennen ku se saapu maahan. Toimittaja kun laitto s.postiin jo lähetysvaiheessa hinnan, lähetyskulut, seurantanumeron ja kaiken diipadaapan mitä siihen tullin ilmoitukseen nyt pitääkin laittaa. No eihän se onnistunu kun ei kuulemma saa tehdä tullausta ennen ku tavara on fyysisesti tullissa O_o?????

Onko tämä oikeasti näin jäykkää ja tyhjänpäiväistä diipailua vai oliko tullin täti vain paskalla tuulella???

Jep, ja vielä periaatteessa sääntöjen mukaan jos mennään niin et saa tullata pakettia ennekuin sulla on se
tullin saapumisilmoitus joko sähköisenä tai paperisena käsissäs vaikka lähetys olis seurannan mukaan jo tullissa :D

Ewerglade
13.01.2015, 17:51
Näimpä ja nyt tuli vielä fedexiltä ilmoitus, että jos ei oo tullattu 5 päivässä niin lähettävät takaisin.

Rölli
13.01.2015, 18:07
DHL taitaa toimia samoin, heidän lähetyksiään tosin ei heidän mukaansa kannata tullata itse koska tulee ylimääräisiä kustannuksia, mutta paketti tulee kuitenkin suoraan toimitusosoitteeseen ja lasku noin viikkoa myöhemmin.

Päinvastoin, dhl ottaa korvauksen siitä että hoitavat tullauksen sun puolesta. Itse tullaamalla ei tule mitään ylimääräisiä kuluja. Kun saat ennakkoilmoituksen saapuvasta lähetyksestä niin soitto siinä viestissä olevaan numeroon ja asiakaspalvelu hoitaa et saat tarvittavat tiedot s-postiin kun kamat on maassa ja tullattavissa. Sit vaan kopio luovarista samaan s-postiin vastauksena ja homma hoidettu.
Näin se ainakin mulla toimii, helppoa ja nopeeta.

HeikkiH
13.01.2015, 18:18
Päinvastoin, dhl ottaa korvauksen siitä että hoitavat tullauksen sun puolesta. Itse tullaamalla ei tule mitään ylimääräisiä kuluja. Kun saat ennakkoilmoituksen saapuvasta lähetyksestä niin soitto siinä viestissä olevaan numeroon ja asiakaspalvelu hoitaa et saat tarvittavat tiedot s-postiin kun kamat on maassa ja tullattavissa. Sit vaan kopio luovarista samaan s-postiin vastauksena ja homma hoidettu.
Näin se ainakin mulla toimii, helppoa ja nopeeta.

Niinhän ne ottaa, tais olla 13 euron luokkaa. Mä kysyinkin sillon että voinko ite tullata, niin se nainen sanoi että siitä tulee kustannuksia ku se paketti pitää napata sivuun jne, että halvempaa ku he suorittaa tullauksen. Taiskin olla vaa huono päivä asiakaspalvelijalla :mad: No, samapa tuo, oli niin kallis paketti ettei tuo 13 euroa paljoa näytelly sen osan hinnassa, mut muistan seuraavan kerran jos DHL jonkin paketin toimittaa.

Jeeper
13.01.2015, 18:49
Itse yleensä teen nettitullauksen heti kun paketti on saapunut Suomeen, Joutuu vaan seuraamaan useammin trackingiä.... Vaatii tosiaan sen että myyjä lähettää seurantanumeron.
Tänäänkin tuli USPS:n paketti ja Postin saapumisilmoitus samaan aikaan pihaan :D
Eli muutaman päivän nopeammin saa paketin kotiin kun tekee noin.
Välillä jos on onnistunut tekemään aamulla nettitullauksen, Lähtee paketti jo Vantaalta eteenpäin.

Timo_L
13.01.2015, 19:53
Jeps, jos USPS:n lähettämä paketti jonka siis Posti hoitaa täällä, niin teen nettitullauksen aina itse. Netpostiin kun tulee ilmoitus tavaran maahansaapumisesta, niin samantien tullaa -> parissa päivässä parhaimmillaan kotipostissa, pahimmillaan menee 4-5vrk.

FedExillä homma toimii niin hyvin, etten ole jaksanut itse alkaa tullaamaan -> paketti tulee ainakin pääkaupunkiseudulla samana päivänä kotiin, kun se saapuu aamulla Pariisista niiden omaalla koneella tänne :) FedExillä yleensä ollut tullauksesta lisäveloitus ~10-15€ luokkaa, joten oikeastaan ihan sama jos on jo tilatteujen tavaroiden hinnassa säästänyt Suomeen verrattuna satasia. FedExillä minimiveloitus tullauksesta muistaakseni 9€. Käsittääkseni eivät ota lisäveloitusta jos tuullaat itse, mutta pakettia ei saa ihan yhtä nopeasti.