Cental73
13.01.2015, 10:25
kiinnostus pyöräilyä kohtaan finiitto, joutaisi myymään tuonkin poies.
GPZ R on vesijäähdytteinen, nelitahtinen, nelipyttyinen neljällä kaasuttimella varustettu aikansa tehokkain 500 kuutioinen katupyörä. (S-malli taas kaksipyttyinen/kaasuttiminen joita on enemmän liikkeellä).
Pyörään on vaihdettu aiemman omistajan toimesta lohko ja männät (oli napsahtanut männänrengas ja tehnyt uran lohkoon).
Ostin pyörän parikesää takaperin, silloin ei pysynyt nesteet sisällä (keitti) myyjä epäili kannentiivistettä. Tilasin koko satsin tiivisteitä ja avasin motin, tiiviste oli ehjä. Vein kannenkin oikaistavaksi ja tarkistettavaksi -> ei ollut sanomista siinäkään. Vaihdoin kuitenkin tiivisteet ja niputin koneen takaisin kasaan. Vesipumppu vuosi jonka vaihdoin, samoin alavesiletku. Googlen mukaan näissä on ollut noita kuumenemisongelmia yleisesti, yleisin syy on kaasuttimien säädöt. Tasapainotin kaasarit ja kuumeneminen loppui.
Purin murkulat viime talvena ja vaihdoin kaasuttimiin suuttimet ja tiivisteet. Sieltä puuttui yksi o-rengas ykköskaasuttimen neulasta, joten jos on säätänyt ohjeen mukaan eli ruuvit täysin kiinni ja sit saman verran jokaista auki - on ykkösen säätö pielessä -> seokset sekas ja kuumenee. Ilmankos oli lämmennyt. Hommasin vielä tuon alipainesäätäjän jolla keskinäistä balanssia säädetään. Nyt polttoaineensäätö ei ihan kohillaan, sellainen tehopiikki katos kaasutinroplaamisen ohessa mikä oli aiemmin 7000 kierroksesta alkaen - pitäisi säätää kaasuttimet uudelleen ja tasapainottaa.
Renkaat vaihdoin toissa syksyllä, mutta en tasapainottanut niitä, ajettu noin 1500 km - ei suttailtu/poltettu
Myös kytkinvaijeri ja ilmanputsari vaihdettu viime kesänä.
Akku on sökö, jäi paikoilleen kytkettynä ja nyt ei ota virtaa vastaan.
Pyörän mukana tulee kaikki hilpe mitä siihen on olemassa, eli takalaukku + teline, tasapainotusmittari kaasareille, kaksi kypärää, ajotakki (M/L koko aurauskeppivartaloiselle), liuta tiivisteitä, Haynesin korjausopas, ja mitä nyt sattuu löytymään.
Pyörällä on ajettu n. 77000 km, vuosimalli 1986 eli kohta saa vaikka museoida, mutta silloin tarvitsee maalata. Maalipinnassa sanomista; paukkumaalilakattu joka sitten sivumuoveissa hieman halkeillut. Vakuutus bonuksilla kesäkaudella n. 250 euroa
Kaikkinensa hintaa 650 euroa.
Pyörä Tuusulassa
Marko p. 040 7700200
GPZ R on vesijäähdytteinen, nelitahtinen, nelipyttyinen neljällä kaasuttimella varustettu aikansa tehokkain 500 kuutioinen katupyörä. (S-malli taas kaksipyttyinen/kaasuttiminen joita on enemmän liikkeellä).
Pyörään on vaihdettu aiemman omistajan toimesta lohko ja männät (oli napsahtanut männänrengas ja tehnyt uran lohkoon).
Ostin pyörän parikesää takaperin, silloin ei pysynyt nesteet sisällä (keitti) myyjä epäili kannentiivistettä. Tilasin koko satsin tiivisteitä ja avasin motin, tiiviste oli ehjä. Vein kannenkin oikaistavaksi ja tarkistettavaksi -> ei ollut sanomista siinäkään. Vaihdoin kuitenkin tiivisteet ja niputin koneen takaisin kasaan. Vesipumppu vuosi jonka vaihdoin, samoin alavesiletku. Googlen mukaan näissä on ollut noita kuumenemisongelmia yleisesti, yleisin syy on kaasuttimien säädöt. Tasapainotin kaasarit ja kuumeneminen loppui.
Purin murkulat viime talvena ja vaihdoin kaasuttimiin suuttimet ja tiivisteet. Sieltä puuttui yksi o-rengas ykköskaasuttimen neulasta, joten jos on säätänyt ohjeen mukaan eli ruuvit täysin kiinni ja sit saman verran jokaista auki - on ykkösen säätö pielessä -> seokset sekas ja kuumenee. Ilmankos oli lämmennyt. Hommasin vielä tuon alipainesäätäjän jolla keskinäistä balanssia säädetään. Nyt polttoaineensäätö ei ihan kohillaan, sellainen tehopiikki katos kaasutinroplaamisen ohessa mikä oli aiemmin 7000 kierroksesta alkaen - pitäisi säätää kaasuttimet uudelleen ja tasapainottaa.
Renkaat vaihdoin toissa syksyllä, mutta en tasapainottanut niitä, ajettu noin 1500 km - ei suttailtu/poltettu
Myös kytkinvaijeri ja ilmanputsari vaihdettu viime kesänä.
Akku on sökö, jäi paikoilleen kytkettynä ja nyt ei ota virtaa vastaan.
Pyörän mukana tulee kaikki hilpe mitä siihen on olemassa, eli takalaukku + teline, tasapainotusmittari kaasareille, kaksi kypärää, ajotakki (M/L koko aurauskeppivartaloiselle), liuta tiivisteitä, Haynesin korjausopas, ja mitä nyt sattuu löytymään.
Pyörällä on ajettu n. 77000 km, vuosimalli 1986 eli kohta saa vaikka museoida, mutta silloin tarvitsee maalata. Maalipinnassa sanomista; paukkumaalilakattu joka sitten sivumuoveissa hieman halkeillut. Vakuutus bonuksilla kesäkaudella n. 250 euroa
Kaikkinensa hintaa 650 euroa.
Pyörä Tuusulassa
Marko p. 040 7700200