View Full Version : Patrol
Tuli ostettua talviajoon tollanen pitkä turbo patrolli kun ei tojotakaan ole edistynyt..:rolleyes:
Alku kuvaahan ei tullut tietenkään otettua..
Auto kävi hyvin kun tuli mulle.. pari päivää sillä ajeltuani huomasin, että joku sylinteri uupuu pelistä.. aikani läräyltyäni vein suuttimet huoltoon ja niihin tuli uudet kärjet.
Tuli vähän erilainen tiivistystapa kun mitä alkuperäinen on.. näin neuvottiin pajalta niin sillei laitettiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168516
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168515
Sitten polttoaineen saannissa on myös häikkää..
siirtopumpun sihti oli tällläinen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168514
myös oma suodatin on jätetty pois käytöstä tilalla oli bensa-mallin suodatin mikä sekin tukossa..
Ongelmana on vielä korkea tyhjäkäynti ja epäilen, että se ei saa tarpeeksi soppaa.. no niistä myöhemmin PA-linja on myös aika kyseenalaiset..
No vehje täytyi saada ajoon kuitenkin kun se toimii käyttiksenä tällä hetkellä..
1000km kerkesin ajella ennenkun käytiin soramontulla...
josta jäi käteen rikkoutunut rengas ja yksi mäen valloitus.. :rolleyes:
eli aika balancecca meni..
no tästä viisastuneena viime vkl raapastiin Soa hommat käyntiin, mitkä jäivät vähän vaiheeseen ja olen taas autoton hetken aikaa..
takapää redi tai no .. iskarit ja jarrulinjat (kaks alimmaista latikkaa otettiin pois
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168513
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168512
Etupää saatiin tiputettua alas kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168509
harmaata hiusta raavittiin hetken aikaa tuon kapeemman puolen kanssa ja päädyttiin tälläiseen mikä jäi vielä toteuttamatta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168510
tuohon tietenkin tulee tukia vielä ja pistellään siittä fotoa kun saadaan valmiiksi asti..
Tästä tuo vielä vähän laskee kun on nyt pukkien varassa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168508
vetokoukkin on autossa.. mistä sitä vedettiin siellä soramontulla ihmetellen, että kun tuntuu joustavan vähän..
Oikeastaan koukku on tankissa ja korikannakeiden varassa kiinni enään..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168511
To Do-listalla on seuraavaa..
-Soa loppuun (uudet puslat iskarit yms)
-Takarungon korjaus
-Olkalaakereitten vaihto
-Pa-linjat mahd. tankki
- pientä paikkaamista maaliskuista leimaa ajatellen.
eihän tää lopu koskaan.. :D
jatketaan lisää kun saadaan jotain valmiiksi...
Onpas suorakylkinen!:eek:
Onpas suorakylkinen!:eek:
Vielä.. eiköhän tuo oo ollu pyhä ajossa.. taitaa se olla joksus maalattukin ainakin näyttää sille.. rujo se kuitenkin on :D
Mul oli muistaakseni takana ainoastaan kaks norraa soa patrollissa... oli aika passeli... tosin pätkä...
Onpas suorakylkinen!:eek:
asialle pitäisi tehdä jotakin :rolleyes:
Mul oli muistaakseni takana ainoastaan kaks norraa soa patrollissa... oli aika passeli... tosin pätkä...
Ainakin mun painolla tuntuu elävän tuossa tallissa kivasti tuo takapää.. tarvii kattoo miten se käytänössä.. ja tosiaan tarviaa saada hyvät iskarit..
:D
tuossahan tuo ulosotto tais olla lodjun kupeessa.. käyttövipu sisällä sellanen nuppi?
toyotan mekaaninen ois nääs pöydällä. onko mahdollisesti kardaani samanmoinen tojossa ja patukassa ..
Ulosotto on joo laatikon kupeessa. Ja kannattaa tehä sille ihan oma keppi jos meinaat vinssiä käyttää.;) Ja vaparin kytkin ei sit mekaanista oikee kestä.:D mut jos turbon kytkin ni pitää ja on nopee vinssi.;)
Ulosotto on joo laatikon kupeessa. Ja kannattaa tehä sille ihan oma keppi jos meinaat vinssiä käyttää.;) Ja vaparin kytkin ei sit mekaanista oikee kestä.:D mut jos turbon kytkin ni pitää ja on nopee vinssi.;)
nii että siellä ei oo käyttövipua sille olemassa sitäkö meinaat??
vaeko kartaania tarkotat?? ei oo tullu vielä vietettyä auto alla sen enempiä aikaa niin ei oo tullu tutkittua.. kardaaniahan siellä ei oo, mutta:D
alkuperänen turbo on joten eiköhän siellä turbon kytkin ole..
nii että siellä ei oo käyttövipua sille olemassa sitäkö meinaat??
vaeko kartaania tarkotat?? ei oo tullu vielä vietettyä auto alla sen enempiä aikaa niin ei oo tullu tutkittua.. kardaaniahan siellä ei oo, mutta:D
alkuperänen turbo on joten eiköhän siellä turbon kytkin ole..
No jos siellä se vaijeri systeemi vielä on miä ainaki purkaisin pois.:D Kolmas "vaihekeppi" vaan lattian läpi ja sieltä vipu siihen ulosottoon. Ja patrolliin saa sitte tehtyä suoralla putkella kardaanin. ristikot vaan päihin eikä niinku tojotassa et on kolme ristikkoa ja yks kannatinlaakeri.;)
PunisherFIN
06.01.2015, 20:42
sielhä on eturungossa läpimenot sille vinssin kardaanille molemmin puolin, ne samat läpimenot löytyy viellä Y61 korimallistakin.. nää on oikeesti suunniteltu jotenkin, toisin kun osa automerkeistä, eli nuo itestäänselvyydet löytyy vakiona ja siel ei ole sellasta loukkoo mihin normaalit työkalut ei kävis, joskus tosin pitää miettiä aika kauankin, ennen kun tajuaa miten nissanin inssi on jonkun jutun aatellu tehtävän :D
Tänään saatiin pedit tehtyä etuakselille..
uudet puslat jousiin ja josko sen huomenna sais kiinne sinne takasin niin pääsis napoja kääntää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168701
Pedeistä tuli tollaset ..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168700
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168699
..
onko tietoa miten saa noita kääntöpään tiivisteitä ja stefoja? onko nissani hommia ettei saa tarvikkeena??
Stefat on murikan puolella ni saa napoja polttaa aika reilusti ennenku ne sulaa. ;)
Eiku tuntuu kusevan öljyä läpi. . Ni sen takia. . Mut siis ei oo ollenkaan stefaa akselin päässä. .? Ja murikka piti purkaa että voi vaihtaa ne "poski " stefat?
Eiku tuntuu kusevan öljyä läpi. . Ni sen takia. . Mut siis ei oo ollenkaan stefaa akselin päässä. .? Ja murikka piti purkaa että voi vaihtaa ne "poski " stefat?
Ite purin putken tyhjäksi kun hitsuuttelin. Stefat joo murikan vieressä ja omassakin vuotavat. Murikka piti irrootaa joo. Apparin puolelle kun teet pedin jouselle niin silloin voi stefaa vituttaa kun lämpiää.
Edit. Olitkin tehnyt pedin jo. Omaan turasin hiukan eritavalla ja U pultit pistin tulemaan akselin alta kuten apparin puolellakin..
Tossa ei mahtunut normisti pultit oisin laittanut kyllä siinä on sellanen tasanen osa edessä pohjaan lyönti kumin paikka siinä vieressä. . Eiköhän tuo pysy tolleinkin raja puikolla poltettu 10 mm ja 5 mm lattaa. .
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6435&pictureid=148778
Hyvin ne mahtuu. Siihen pohjaanlyöntikumintasaseen osaan vain sopiva reikä poraten. Takaata U pultti vain kun on murikan reunasta paksumpi. http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6435&pictureid=148781
asialle pitäisi tehdä jotakin :rolleyes:
Ei saa yllyttää!! :cool:
Toinen yllytti ni rupes tekee soaa. (kohta lähtee lapasesta - ellei oo jo lähteny)
Miksi käyttöautossa pitäis soa olla..? :o
no nyt se roikkuu siellä omineen..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168734
jarruletkulle tein eteen tollasen kun tuntu löytyvän ylimäärästä putkea,,
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168735
tän verran tuo on valuttanut öljyä sen jälkeen kun sai eilen akselin paikoilleen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168736
Kardaanille tuli tehtyä eilennä tilaa... tänään tilkitsin reikiä, mutta liikaa kun ottaa taas palkkiin kiinni :D
täytyy harkita tuota jos laittais tollaset kunnon u pultit sais ehkä enempi mielenrauhaa ..
Ei saa yllyttää!! :cool:
Toinen yllytti ni rupes tekee soaa. (kohta lähtee lapasesta - ellei oo jo lähteny)
Miksi käyttöautossa pitäis soa olla..? :o
:eek:
Joku yllyttänyt? ehei,,,
Puslat ois pitänyt jousiin vaihtaa jokatapauksessa :D
Toinen rukkanen lähti jo eilen :rolleyes: kun tuli rautaa lisää tontille ;)
Tollanen se oli...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168737
Länsiautosta käyty tilailee stefat.. 30e/KPL !! :confused:
no ne tulloo perjantaiks..
tänään takaata vähän vahvistelin petejä ja lankahan loppu kesken.. no jatkamme taas..
Ja tehdään etupetiin lyhkäselle puolelle muutos, että saa ne u-pultit samanlailla kun toisellakin puolella..
emäntä kilttinä tyttönä purki sillä aikaa etuperää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168947
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168949
.. ei tänään muuta :D
Olka-akselin purkua oli tänään.. meinas tulla itku kun ei meinannu lähtee toiselta puolelta murros irti kun neulalaakeri oli sanonu moro ja neuloja siellä täällä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168983
tätä kyselinkin tuolla, että onko ainoo vahtoehto mennä taas nissanille kyselee uusia laakereita..??
navat sain laikattua auki.. aika tarkkana saa oll kyllä, että näkee missä kohtaa tulee toinen putki.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168982
Stefat tuli haettua tänään, mutta tarvihee ekaks ottaa murikka pois ni saa ne vaihdettua.. olikos murikan purussa ihmeellistä? miten kovaa laitetaan takas kiinni? onks poskilaakereissa shimmilevyt vai??
olkalaakerithan tuli tilattua aikasemmin jo..
eipä ne nyt niin pahan näköset ollut kun odotin tai tässä on vaan yksi kooli..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=168984
PunisherFIN
15.01.2015, 22:13
nuo laakerit saat todennäkösesti kaikki tamgearsilta halvemmalla kun nissanilta ja ne on yleensä hyllytavaraa.. kylhän tuo olkalaakeri on aikalailla vaihtokypsä jos sormissa tuntuu nuo uurteet :D patrolli voi joskus olla vähän arka noista :)
Olkkalaakerit löytyy ihan peruslaakerikaupastaki. Miä voin SKF:n numeronki huomenissa kaivaa.;) on jossai tallessa kyllä. :)
Olkalaakerit odottaa jo asennusta. . Neulalaakereista kyselin. . Laitoin myös kyselyä tamgearsille. .
tamgearssilla ei moista neulalaakeria tunneta.. ei kellään mittoja satu olemaan??
Edit: tilattu nissanilta.. 40e kpl..
no tuleepahan tuettua suomalaista vai miten sen nyt meni.. loppuvuoden ostokset sitten ulkomailta :D
Otin tänään tankin pois ni pääsee hitsuuttaa sen takarungon paremmin..
tankki kyllä ei oo menossa takasin :D
kuvassa näkyvä aluputki on jollain pakkeli/liima virityksellä ollut imuputkena..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169022
tollanen reikä keskellä tankkia.. en tiedä miten noi letkut pitäis mennä muutenkaan kun oli kaks alkuperästä lähtöä joista toinen tukittu ja laitettu tämä mahtavuus
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169023
ja sitten ne linja mitkä oli vedetty tai jäi sinne vielä näiden lisäksi auton omat putket..
muoviputkea missä lemmarein kiristetty normi letku päälle.. siis liitos kohtiin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169024
.. näin tällä erää.. :rolleyes:
Noissa kaikissa on noi alkuperäiset tankit aina ihan ruosteessa tai muuten vaa paskoja. Kannattaa melkeinpä hitsuutella uusi sinne...
Noissa kaikissa on noi alkuperäiset tankit aina ihan ruosteessa tai muuten vaa paskoja. Kannattaa melkeinpä hitsuutella uusi sinne...
Ei mulla ainakaan ole.:rolleyes:
katotaan josko löytyy ehjä jostain...
tänään piti takarunko uusia, mutta eipä ollut sopivaa putkea puslille.. tarvihee ens viikolla sorvata sopivat..
no sain mä jotain aikaan..
helman aattelin korjata kun oli pieni reikä ja korikannake näytti haperolle..
kertaalleen nuo näyttää olevan hitsattu..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169104
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169105
masentavaa :( mutta kovalla tahdon voimalla painoin eteenpäin kun kolme leijonaa odotti kotona..
korikannake oli sitten tehty tällei ja tälläsessä kunnossa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169109
no ei muuta ku laikkaa vähän ja sillei..
ja uutta peltiä tilalle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169107
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169106
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169108
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169110
120X60 tuli laitettua.. vähän jäi kesken kun kaasu loppu, mutta jatketaan taas..
nyt sitä kolmea jellonaa..
etuperä melkein nipussa..
jos huomenna tekee vielä vähän u-pultteja niin saa lopullisesti sen sinne :D
jos jollain löytyy etuperän laakerikansien momentteja niin ilomielin otan vastaan..
nyt siis laitettu stefat, neulalaakerit ja olkalaakerit uutta.. vielä kun jarrupalat hakee niin avot...
murroksen "päässä" oli sellanen pronssi levy, toisella puolella mistä se laakeri oli hajonnu niin ei ollut enään murroksessa kiinni.. :confused: laitoin sen sinne väliin kai se siellä tehtävänsä ajaa..
köyhällä kun ois varaa käydä vaihtaa se kaasupullo niin pääsis rääppii lisää peltiä..
Tankkia suunniteltu, että alkuperänen vai jokin muu.. päätökseen ei oo päässyt vielä
maailmasta varmaan ei ehjää tollasta tankkia löydy ainakaan halvalla..
PunisherFIN
21.01.2015, 13:51
ne olkalaakerien pultit on 30-40Nm. katoin nissanin huoltomanuskasta, mut iteki vaan laittanu ne aina "kiinni" eli jarjen kanssa :)
okei.. Laitellaan kiinni ne järjen kanssa siis..
Hain muutaman u-pultin, mutta ei niistä ollut oikein sopivia mikään..
aattelin tehä itse.. eipä ollu 12mm tankoa joten tuli 14mm joutu tekee vähän banjoo tilaa, mutta kyllä ne sinne taitaa jotenkin mennä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169387
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169388
emäntä kävi kasaamassa napalukot tänään paikoilleen kun sen ne purkikin..
huomenna jos sais etupään kasaan kaikkineen niin oltais taas vähän lähempänä kuolemaa :D
Etukuorma latikoista otin molemmilta puolilta pienet pätkät pois tasapainosuuden nimissä..
mahtuu ohjausvarsi paremmin olemaan kun ei hinkaa latiin..
vielä pitää askarella pudotus sille apusimpukalle ja herkistellä toinen jarrusatula..
sitten iskaria ja raktionia ja mädät loppuun..
onhan noita.. jatkamaan pääsee oikestaan kun saa rahnaa ... :rolleyes:
nyt se valupuolen peti on siellä ja pysyy..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169425
tänään tuli askareltua tuota apusimpukan pudotusta.. tuli vähän hutiloitua joutuu vähän korjaamaan, mutta ehkä se siitä..
tarviaa lisä tukea tehdä vielä tonne sivuille ja ohjaus-iskarin kiinnitystä muutella..
jonkun reilu 6cm tiputin alaspäin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169630
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169631
Sullahan on pätevä emäntä!! :D
ihmeen kiltisti se emäntä aina tekee mitä käsketään :D
Tänään kivasti maanantaina kävin vähän epäilevin mielen yrittää irrottaa sektorivartta..
kuitenkin siinä onnistuin ja sain pienellä kolmijalka vehkeellä parilla napautuksella ja rost-offilla sen irtoomaan..
jokusen boorin sitä kääntelin nyt kääntyy kohtalaisen hyvin molempiin suuntiin.. tarvii stopparit rakennella vielä..
mitenköhän paljon tolle vakio nivelle uskaltaa kulmaa laitella..
torstaina saapi rahnaa niin saa kaasupullon niin pääse taas hitsaa ja tekee kesken eräset jutut loppuun.. tosin ens viikonloppuna tulee taas vuosia mittariin joten se rakentelu aika taitaa mennä siinä..:D
Jii Padola
02.02.2015, 20:38
morot
niin oliko niin ettei kääntökotelon stefoja saa kuin nissanilta??:D
mitenkän pyöränlaakereihin saako stefoa irrallaan
Jii Padola
02.02.2015, 20:42
ittelläkin laakerin vaihtoa........
olka ja pyöränlaakerit pitäis vaihtaa kun ravistaa niin pirusti
60:n vauhdissa, loppuu jos vauhti yli tai alle
perän poskilaakereiden takana on stefat.. enhän mä tajunnut katsoa mittoja niistä stefoista.. saattaa olla vielä tallessa se pussi jossain siinä muistaakseni oli mitat, että saattaa saada.. laakerin stefasta ei oo tietoa eiks motonetin sivuilla ollu erikseen stefa vai muistako väärin...
ja on mulla ne vanhat stefatkin roskissa.. voin huomenna kattella kunhan vaan muistan
vai tarkotitko niitä kuulan tiivisteitä? niistä ei oo hajua.. ne on varmasti nissani kamaa..neulalaakerista otin muistaakseni kuvan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169814
ei siitä omasta mielestä tullut ainakaan ylikorkee.. paha mitata kun epätasanen lattia.. no .. tästä on taas hyvä jatkaa
taakse tilasin uudet jarrusylinterin kun ilmausruuvit ei lähtenyt yllätys auki...
huomenna jos sais sorvattua vähän palikkaa puslalle ja sen sellasille..
On se vaan (kuvissa ainaki:D) siistikuntonen. :)
se vaan kuvissa näyttää siistiltä.. kovaa vauhtiahan sitä ollaan tässä rumentamassa :D vai kaunistamassa.. ??:p
Jonkulainen saavutus tämäkin.. sain etu iskarit paikoilleen.. tuli takapään iskarit eteen.. pienen raudan palan joutu väkästelee..
roikkumassa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169906
lähellä ajo asentoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7187&pictureid=169907
Pitäis pohjaan lyönti kumit rakenella kans ettei pääsis hirveesti jouse taipuu ylitte..
ei tullu osia vielä tänään.. josko huomenna niin pääsis niputtaa tuon etupään lopullisesti..
kattelin tuossa tuota etuperän kantta, että muuttasiko siitä täyttöropun paikkaa ylemmäs vai ei.. pinjonille tulis suunnilleen puoleen väliin öljyä tuolla setupilla.. tai voihan sen täyttää vähän akseli vinossa..
Nyt ois jarrut saatu..
Taakse putsaus ja uudet sylkyt ja eteen kuskin puolelle uudet tiivisteet.. mäntä oli aika rajun näkönen, mutta toivotaan että pitää..
uudet putket tuli vedettyä kanssa..
nyt kun laittaa jonkun mehu kannun tankiksi niin pääse venyttelee pihalle ja kattelee vähän pohjaan lyönti kumeja..
Tää vois olla myytävänä. . Tuli toinen auto vahingossa pihaan. . Yv:llä enempi.. Tähän hätään. .
älä myy,tuut kuitenkin katuu kun möit ton ;);)