View Full Version : NP203 kysymys
Pitäisikö kaikissa laatikoissa olla kolme vaihetta nopea neliveto, nopea lukittu neliveto ja hidas lukittu neliveto?
Omasta ei löydy kuin ilmeisesti kaksi viimeisintä... Laatikko todennälösesti -74 Chevystä.
Gary Grand
05.01.2015, 11:34
Ja on varmasti 203? Ettei 205..
Jos se NP203:n keskitasauspyörästö on jumissa tai jumitettu, niin sittenhän siinä ei kaikkia toimintoja ole.
Vai eikä valitsinvipu vaan liiku kaikkiin asentoihin?
Edittinä:
Aivopierujen siivoilua..
Eli ilmeisesti NP203 ja jumittava/väärään asentoon saatu/tms. valitsinvipu, kun ei löydy takavetoakaan(NP205)
Jos siitä olis tasauspyörästö jumissa, niin liikkuisihan se vipu kuitenkin kaikkiin asentoihin?! 4H-N-4Hlock-4Llock
Ja on varmasti 203? Ettei 205..
Jos se NP203:n keskitasauspyörästö on jumissa tai jumitettu, niin sittenhän siinä ei kaikkia toimintoja ole.
Vai eikä valitsinvipu vaan liiku kaikkiin asentoihin?
Edittinä:
Aivopierujen siivoilua..
Eli ilmeisesti NP203 ja jumittava/väärään asentoon saatu/tms. valitsinvipu, kun ei löydy takavetoakaan(NP205)
Jos siitä olis tasauspyörästö jumissa, niin liikkuisihan se vipu kuitenkin kaikkiin asentoihin?! 4H-N-4Hlock-4Llock
Juu, jumissa ilmeisesti. Kevyt väkivalta ja wd40 autto tälläkertaa :)
Kyllä tuo luultavimmin on 203, etuakselissa ei ole napalukkoja...
Onko ulosotto kuinka harvinainen/yleinen varuste näissä?
En tiedä PTO:n yleisyydestä, mutta mulla on 203 jossa k.o kapistus on kiinni.
En tiedä PTO:n yleisyydestä, mutta mulla on 203 jossa k.o kapistus on kiinni.
Onks sulla käyttövaijeria sille?
Omassa ei ole, ja käyttövipuki on irrallaan :)
Edellinen omistaja vaan sano et se on ollu sillon aikanaan pakollinen varuste, mut ei oo koskaa ollu edes käyttömahollisuutta...
-Captain-
06.01.2015, 11:37
Omassa ramchargerissa on kyl 5-asentoa tossa kepissä (NP203).. Edestäpäin: LoLoc-Lo-N-Hi-HiLoc..
Ja ulosotto löytyy ja sille vaijeri sekä käyttövipu kojelaudassa, semmone punane iso vetonuppi missä tais lukee joko Pto tai Winch, en muista..
Omassa ramchargerissa on kyl 5-asentoa tossa kepissä (NP203).. Edestäpäin: LoLoc-Lo-N-Hi-HiLoc..
Ja ulosotto löytyy ja sille vaijeri sekä käyttövipu kojelaudassa, semmone punane iso vetonuppi missä tais lukee joko Pto tai Winch, en muista..
Näitä on vissiin sit kuitenki erilaisia? Oma on samassa suunnassa LoLoc-N-HiLoc-Hi.
Tai en nyt 100% varma oo ku en oo oikee testannu montako pyörää missäki asennossa pyörii...
Ja tosiaan se ulosoton käyttö vipu on ihan vipu, ja sekä vivun ja ulosoton vaijerin lähtöpäässä on iso messinkitulppa.
Onko näihin saanu alunperin mekaanista vinssiä tai vastaavaa niinkuin Toyotalla?
Onks sulla käyttövaijeria sille?
Omassa ei ole, ja käyttövipuki on irrallaan :)
Edellinen omistaja vaan sano et se on ollu sillon aikanaan pakollinen varuste, mut ei oo koskaa ollu edes käyttömahollisuutta...
Ei ole mitään käyttölaitetta, pelkkä murikka jakiksen kupeessa.
Aikanaanhan maastoautot oli verovapaita jos oli varustettu ulosotolla, mutta sen ei tarvinnut toimia. Jeepeissäkin oli sellaisia virityksiä millä ei ollut mahdollisuuttakaan toimia.
Näitä on vissiin sit kuitenki erilaisia? Oma on samassa suunnassa LoLoc-N-HiLoc-Hi.
Tai en nyt 100% varma oo ku en oo oikee testannu montako pyörää missäki asennossa pyörii...
Ja tosiaan se ulosoton käyttö vipu on ihan vipu, ja sekä vivun ja ulosoton vaijerin lähtöpäässä on iso messinkitulppa.
Onko näihin saanu alunperin mekaanista vinssiä tai vastaavaa niinkuin Toyotalla?
Kyllä kaikissa 203:ssa on viisi asentoa, jopa sellaisessa missä on part-time kit (http://coloradok5.com/milemarkerpt.shtml).
Ramsey on tehnyt mekaanista vinssiä, mikä on 70-luvulla ollut mahdollisesti optiona. Hytikkapumppu on toinen mitä on pyöritelty.
Jaa, eli oliski hi-loc ku keppi on ihan takana... Mikäs on paras tapa selvittää se et niin varmasti on?
Tuntuu vaa et liikkuis vähän keveemmin ku toisiks taaimmalla...
-Captain-
06.01.2015, 21:09
Jaa, eli oliski hi-loc ku keppi on ihan takana... Mikäs on paras tapa selvittää se et niin varmasti on?
Tuntuu vaa et liikkuis vähän keveemmin ku toisiks taaimmalla...
lockki päällä molemmat kardaanilähdöt on "yhtäpuuta" :)
Saako kysyä tähän väliin, että:
Missä jakolaatikossa ois lisäksi vielä pelkän takavedon asento ???
F foordiin sellaista vähän suunnitellut..
NP205, NP208, NP241 muunmuassa.
mutta onko näissä tasauspyörästöä?
Ei ole. Äkkiseltään ei muita tule mieleen missä on takaveto ja tasauspyörästö, kuin Jeepeissä ja H1/H2 Hummereissa käytetty NP242 (http://www.novak-adapt.com/knowledge/np242.htm).
saiko tässä myös lukkoon tuon tasauspyörästön? entä jos etukardaani lähtö on eri puolella ku fordissa ni pystyykö ton asentamaan "kallelleen" jotta lähtis toiselta puolelta??
veijon-esso
23.01.2015, 11:23
Saa lukkoon tasasupyörästön. Ja ne lukkoasennot on kepin liikeradan päädyissä. Eli keskellä vapaa, siitä eteen on hidas ja taakse nopee alue. Ja sit kun keppiä änkyröi lisää niin sieltä ääriasennoista löytyy sitten lukko asennot.
Ja ne alkuperäiset kepakot on aika epätarkkoja ainakin tälleen n.40v ikäisinä, joten toiminta voi olla hieman epämääräistä. Mä yritin lootaremontin yhteydessä saada pelaamaan orkkis kepakon, mutta lopulta luovutin ja tein sen kahdella eri kepillä, toinen valitsee alueen ja toinen käyttää vain tasauspyörästön lukkoa. Suosittelen jos meinaa offailla yhtään enempiä.
Foordiin kannattais laittaa vaikka foordissa alunperin ollut 203 niin lähtö on valmiiks oikealla puolella, eli siis vasemmalla. Letukan lootissa se on oikealla oikealla puolella, joka on siis foordiin väärä puoli.
aivan, alkaa selvitä tämäkin homma. Siitä 203sesta ei vaan löydy sitä takaveto asentoa. Olis ihan hyvä kesällä....
eikö tuossa linkissäsi veijo-esso näytetä että se etulähtö ois juuri vasemmalla? offtopic.... On muuten just paita päällä mis lukee Veijo esso. ☺
veijon-esso
23.01.2015, 23:33
linkki? no paita kuulostaa joka tapauksessa hienolta!
aivan, alkaa selvitä tämäkin homma. Siitä 203sesta ei vaan löydy sitä takaveto asentoa. Olis ihan hyvä kesällä....
Ei siitä takavedosta sinänsä ole mitään muuta "hyötyä" kuin se, että voi polttaa kumia jos siltä tuntuu. Avoimella keskitasauspyörästöllä ei mitään varsinaisesti menetä verrattuna takavetoon. Toki jos napalukot ropeltaa auki niin säästyy ehkä litra bensaa ;) :D
eikö tuossa linkissäsi veijo-esso näytetä että se etulähtö ois juuri vasemmalla? offtopic.... On muuten just paita päällä mis lukee Veijo esso. ☺
Sikäli mikäli minä muistan oikein, niin jäykkäakseli- Chevyissä on kaikissa murikka oikealla.
Tuo linkki ylempänä on 242- jakolaatikkoon, ja ne kaikki on käsittääkseni vasemman puolen lähdöllä. Off-topikkina: humvee:kin alunperin on AM Generalin suunnittelema, ja ko. putiikki taas oli siihen aikaan samaa lafkaa Jeepin kanssa - ja Jeep taasen on käyttänyt kuskin puolen murikkaa jo pienen ikuisuuden. Siksi muuten humveessä ja noissa siivili- hummereissa on aikalailla Jeepin keulakin.. siitä aikanaan käytiin oikeutta USA:ssa kun hummerin oikeudet meni GM:lle, ja Jeep taas omistaa keulan ilmeen :D
veijon-esso
24.01.2015, 00:11
Onks tolle murikan "kätisyydelle" ikinä löytyny mitään tekniikkapuolen teoriaselvitystä, kun luulis ettei sillä oo mitään väliä ja standardoimalla se jommalle kummalle puolelle ois perä ja laatikkofirmoilla ollu paljon helpompaa..
Takavedon hyöty vois olla kuraspoorissa ihan mieletön jos on sopiva kaveri takana...!:D
Alunperin joskus vuonna kirves- ja miekka on rakennettu auto, ja todettu jossain vaiheessa että jaahah, tänne se murikka ja kardaani mahtuu nelivetomallissa :D Jäänyt siitä sitten elämään ko. merkin uudempiinkin malleihin?
Sen verran ahtaita tiloja monessa autossa näkee moottorin/ pakoputken/ etukardaanin sovitusten kanssa, että ei silläkään tunnu olevan mitään merkitystä..
eiku tossa heikin viestissä se linkki onkin:D