View Full Version : Mitä korjasit tänään? 2015
artsi777
02.01.2015, 10:23
Mönkkärin etuvetareiden suojagummit, kun vanhat oli lumi ja jää vieny mennessään
hj:n takalukon herkistelin. Oli linkut aika pahasti jumissa. Koeajolle lähtiessä meni jarrupoljin pohjaan. Putki halki taka-akselilta.:mad:
Lasten mönkijään bensaletkun vaihdoin,10 min homma kun piti katteita raotella mutta nyt on poika driftaillu jäisellä pihalla melkeen tankillisen jo eikä meinaa väsyä millään :)
Turbo Isuzu
03.01.2015, 22:52
Ladan jarruremontti saatu valmiiks ja muutakin pientä tehty mm laatikkoöljyt ja penkin kiinnitykset..
Alkuviikosta pitäs muutama reikä tilkitä umpeen ja toimiva kiekkamittari kiinni, sitten olis leiman haku ja pääsee taas nappiksella ajeleen. :D
05 a6 guatron:n Pissivän ohjausvaihteen. Tai uusi osa tulee huomenna.
Mutta en suosittele kenellekkään isoräpyläiselle:D
Sit ibiza cubraan nopeus/abs anturi katkenneen tilalle+Jarruvika(kojetaulussa vilkuttaa jjarruvaloa+piippaa satunnaisesti) mitä vaginan merkkiliike oli pari kertaa yrittänyt tuloksetta korjata.
Jarruneste oli vaan vajonut alas kun palat oli niin loppu,Terveisiä vaan sinne huoltoon torveloille jotka oli kuitenkin laskuttanut 0,5 litraa dot5 ;).
AteGoon vähän huomiota:
- ratskin päivitys ihmisen ymmärrettäväks
- virtaspisteitä ohjaamoon
- keltavilkut hytin ja lavakaaren kulmiin
- lämmityslaitteen esivastuspaketin takaisin asennus, korjattu palaneet lämpösuojat, nyt on taas 4 nopeutta puhkurissa
- pientä sipistelyä
Jatkuu huomenna, kun on tallin lämmössä sulamassa, on hyvä puuhia ...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=168488
(on muuten aika kiva kun mahtuu kaks kuorkkia yhtaikaa talliin)
Korjasin vuotavan p*skapytyn venttiilin, ei jää enää veskissä pytty lotisemaan huuhtelun jälkeen. tähän asti täyty pitää pöntön sulku kiinni...
Hodarin kannen kasailin ja Vitosta kiristelin vetarin mutterin, kun oli jo toista senttiä klappia renkaassa ja syönyt kudokset poikki.. :rolleyes:
Vaimon A-mesen takajarruja taas vaihteeksi. Pinnat ruostuu irti jarrukengistä.
Lyhensin 5 kpl nuolia sopivaksi omaan vetopituuteen.
hj 60/61
07.01.2015, 19:00
Vaihdoin mersuun jänniteensäätimen, ny lataa taas. Oli vanha jo aika lopussa, ei toinen hiili ollut ottanut, ku ihan ujosti kulmalla kiinni...
Kekkeruusi
07.01.2015, 19:05
Vaihdoin mersuun jänniteensäätimen, ny lataa taas. Oli vanha jo aika lopussa, ei toinen hiili ollut ottanut, ku ihan ujosti kulmalla kiinni...
Öhöm, hieman menee offtopikiksi
Mutta Koska meinasit hj:ta korjata :) ?
Öhöm, hieman menee offtopikiksi
Mutta Koska meinasit hj:ta korjata :) ?
samaa aatul toitottanu et kaalis kuntoon :eek:
Bj:n takaoven salpakoneiston. Tanko oli poikki. Pari sisävaloa virittelin myös.
metsienmies
07.01.2015, 19:57
Tuulilasin pyyhkimen varsi ja sulka sekä päävirtakatkaisijan vaihdoin päivällä uuteen... ;) hirveitä on nuo rojektit nykyään... :eek:
Käyttikseen "uudet" nastarenkaat.
On toi maastotunkki vaan hyvä noiden renkaiden irrroitukseen vanteelta.
Lavaransusta ehjäilin lämmityslaitteen esivastuksen vaihtamalla uuden tilalle, on sitten foortin insinöör keksinyt paikan esivastuksellle..... kuskin etuvalon vieressä popniiiteillä kiinnitettynä :D :D :D Pakkikatkaisijan vaihdoin samaan rykäsyyn, kelpaa taas peruutella kun on valoa...
Nii, mittaristosta tuli vaihdettua palaneet valot tuossa ohessa kun etsin esivastusta.....
Nisseriina
12.01.2015, 00:53
Meseen uudet iskaripallot.
Uuden sisärenkaan vanhaan Bf seiskapuolikkaaseen. Pertana pitäis investoida tubeless vanteisiin.
Rangetojotaromun juuttuviin römpereihin putsaus+uuet kalvot ja kaik tiivisteet. Ja patrolliin kusipojan laittelin toimimaa.:)
savustin
17.01.2015, 08:16
En varsinaisesti korjannut vaan rakensin uutta hj,n koria ilman piirrustuksia silmät punasena hitsannu jo viikon eikä loppua näy.
Toyota crown rs50:sen kaasutin tuli putsattua keltaisesta mönjästä+patrollin yläkerrankin sain toissa päivänä kasaan.
Vitoon puhaltimen moottorin.
Vamaan verkkoterän tiputus ja jäärata volvoon sähköflekti viskon tilalle (ainakin +1hp :D)
BJ-40/76
17.01.2015, 19:22
Tein traktorilla talven ensimmäiset lumityöt. nyt pääsee taas pihaan vajaavetoisella.
Ja k.o lumityökoneesen vaihdoin vesipumpun, painoi muuten 7,4 kg :rolleyes:
Ja korjasin myös 3 öljyvuotoa hydrauliikasta, 2 onnistui, kolmas ei.
Vaihdoin Corollaan ajovalon polttimon. Melkoinen urotyö! :D
Corollaan jakoremmi ja kammen stefa. Jos nyt taas hetken pääsis ajelemaan. Kovasti viereisen pilttuun Hj jo huuteli hitsaria...
Vaihdoin takalasin pyyhkijänsulan. :p
scanian telinnostin tuli korjattua..
Tänään tuli rehkittyä.....aivan mahdottomasti.
V-mäinen vika renkaassa tuli korjattua. Ilmat pakkaantu noin viikon jälkeen täytöstä vain renkaan yläosiin, alkoi vuotamaan jo viime vuoden puolella. Epäilin ruuvia tai naulaa....Vian vuoksi tuli hankittua tubeless paikkasetti ja onnexi myös uusi venttiilin sielu. Ei löytynyt naulaa eikä ruuvia.
Korjaantui venttiilin vaihdolla.
Tänään tuli rehkittyä.....aivan mahdottomasti.
V-mäinen vika renkaassa tuli korjattua. Ilmat pakkaantu noin viikon jälkeen täytöstä vain renkaan yläosiin, alkoi vuotamaan jo viime vuoden puolella. Epäilin ruuvia tai naulaa....Vian vuoksi tuli hankittua tubeless paikkasetti ja onnexi myös uusi venttiilin sielu. Ei löytynyt naulaa eikä ruuvia.
Korjaantui venttiilin vaihdolla.
Onks kuvii ?? :D
HJ60_Jussi
21.01.2015, 14:35
Mulle kävi samalla lailla ja onnex venttiili oli yläpuolella
http://i1367.photobucket.com/albums/r781/jmehtala/371_zps04e78c12.jpg (http://s1367.photobucket.com/user/jmehtala/media/371_zps04e78c12.jpg.html)
Vihdoinkin kun sai talliin tilaa ja Vaggilainen käväs siä ensi niin Jeep GC WJ:n kolmiotukivarren korinpuoleset puslat, kallistuksenvakaajan kumit ja "koiranluut".
Aikalailla muuttu "amerikanlöllön" perse vakaammaks :D
Patongin pätkän takaluukun muutin jälleen aukeavaksi.. oli lukko levinnyt sinne sisään..
Patongin pätkän takaluukun muutin jälleen aukeavaksi.. oli lukko levinnyt sinne sisään..
Sama vika makaronin pätkässä. Molemmat ovien sisäkahvat hajosi, tai apparin puoli jo vuosia sitten, mutta nyt viimein kuskinkin. Oli liian hankala kun ei päässyt autosta ulos molempien ikkunoiden ollessa kiinni jäätyneinä. Kerran piti joulupäivänä jo tulla ulos ikkunasta, kun oven lukko mekanismi jäätyi ( siksi se ovenkahva särkyikin). Onneksi sain kuskin ikkunan aukeamaan.
Nyt uudet osat Italiasta paikoillaan, vielä kun saa paneleiden nippelit niin saa nekin kiinni.
Hah! Näitä ranskalaisia/italialaisia ei vissiin ole tarkoitettu pakkaseen!!
Pitäs joku pizzauuni olla missä yön säilyttäs..
Hah! Näitä ranskalaisia/italialaisia ei vissiin ole tarkoitettu pakkaseen!!
Pitäs joku pizzauuni olla missä yön säilyttäs..
Lämpökaapeli oven sisälle ja invertteri kuskin takajalka tilaan
Toi lämpökaapeli ei muuten välttiinsä ois tyhmempi idea etenkin kun joissain autoissa käsittääkseni tietää, et ilma laskenut pakkaselle kun kuski tulee taklaamalla autosta ulos samalla kun sen asentelee niin laittais lämpöeristettä ulkopeltiin
Eilen hitsailin Bj:n kattolaiturin revenneen sauman, ja suhautin telineeseen uuden värin pintaan. Tuskimpa pysyy sinkityssä pinnassa, mutta onpa hetken siistimpi. Tänään hissasin laiturin katolle. Aurausvaloja askartelin tellingi reunaan ja varapyöränkin sain paikoilleen. Nyt mahtuu taas mettäsukset kyytiin.
Vormula77
24.01.2015, 06:21
Eilen oli kevyttä harrastamista, jeeppiin ajovalo- ja parkkipolttimon vaihtoa ja itäautoon (mazda) öljyn vaihto. Pontiacin pyöränlaakerit ja vetarit oottelis asennusta, mutta saas nähdä miten käy kun Tare huhuili et punkalle pääsis tänään...
Suikkajäbä
24.01.2015, 21:45
Transportteriin tuli umpiot vaihdettua.
Tv:n kakeen uudet paristot. :cool:
Mulkorollaan vaihoin jakoremmin ja ulomman vetarin nivelen. Molemmat potki vastaan, no jakoremmi ei niinkään, mut piti työpaikalla romuista hitsailla ulosvetäjän tapainen että sai hihnapyörän irti.
Mut toi vetarin nivel... :mad: Kertokaas viisaammat miten se lähtis vähimmällä tuskalla jos ja kun on ilmeisesti joku mukana tullut liian ohut lankasokka joskus kumin vaihdossa tungettu väliin? Oli ulosvetäjä ja varmasti päälle 500Nm mutterissa ja ei mitään vaikka antaa moskalla kaveriks. No laikkakoneesen en löytäny firman varastosta kun hiomalaikan niin sai tovin vinguttaa että sai lovee kylkeen. Sokkaakin sai raplattua pätkissä pois, mut silti oli kait jo sokkauran reuna tyssääntyny ku ei vaan irronnu. 2 tunnin pieksämisen, raplaamisen ja vinguttamisen jälkeen antautu vihdoin. Laikkaa kai tollaselle joutuu joka tapauksessa antamaan, mut mistä kohasta se helpoiten aukeis? Ja millä välttäis vastaavan ongelman jatkossa? Leveydeltään jämpti sokka mikä ei turhan paljoo pullota urasta?
Hautalintu
25.01.2015, 17:42
Eilen hitsailin Bj:n kattolaiturin revenneen sauman, ja suhautin telineeseen uuden värin pintaan. Tuskimpa pysyy sinkityssä pinnassa, mutta onpa hetken siistimpi. Tänään hissasin laiturin katolle. Aurausvaloja askartelin tellingi reunaan ja varapyöränkin sain paikoilleen. Nyt mahtuu taas mettäsukset kyytiin.
Piti ihan kahdesti lukea ku ekalla kerralla vilkasin että hitsasit laturin katolle... :D :D :D
mie kans ropasin vähä rengastöitä.. vuoti ilmat hissuksiin pihalle yks noist irokeista, pieni tutkinta paljasti vuodon kumin ja vanteen väliin vanteen takapuolelta, painoin hiuka irti vanteelta, putsaus ja ilmaa sisään.. näkys loppuneen tuo vuoto... jatkossa näkee pysyykö pidempäänkin vai oliko vaan hetkellinen helpotus...
ps. Onneks ei tarvinnu alkaa purkaa noita beadlockkeja, ei oikein toi tulehtunu ranne tykkää kiertoliikkeistä :(
Corollan bensapumpun vaihdoin, niin sai sähköisen jälkiviritelmän hitolle...
Ja kadonneet vilkut ja lataus tuli etsittyä, sit olikin pakko lähtee ruopimaan. :D
Naikkosen corollaan konepellin lukon herkistelyä,kun kuulemma pelti irvisti jotenkin oudosti.:D
Eli tuulihakaan voi luottaa,Näissä uudemmissa.
Välikopassa lävähti isossa hypyssä kerran pelti auki,Meni ikkunakin rikki ja katto ryttyyn ja sydän hyppäs kurkkuun,Vaan pysyi tiellä...
Rouvan captivaan vaihdoin oikean etulaakerin (navan) .
Kaatumavammaa poteva kompura sai tukevamman jalustan alle :D
Oikein ingenjöörin taidonnäyte. ~40kg:nen moottori reilun puolen metrin korkeudella ja yhden ympäripyörivän pyörän varassa koko touhu, pari kertaa kerkes muuten kaatuun aika helposti, eipähän kaadu enään.
*Plasmalaikkurin paineilmaliitokset vaihtelin standardinmukaisiin, ja leikkelin Cruiserin loppuunruostuneen takapuskurin palasiksi uuden tieltä.
*Kimppatallissa joku oli istunut remonttijakkarani rikki, mutta korjaaviin toimenpiteisiin ei ollut ryhtynyt. Hitsasin kuntoon. Toivottavasti jättää, aasi, istumatta toiste!
*Öljynvaihto ja pa-suodin.
*Kännykän kädetvapaaksinappikuulokkeet olivat jo ranneliikettä vaille roskiksessa, kun hoksasin etsiä vikaa vaienneeseen vasempaan luuriin. Ja kas, vaikkufiltteri tyystin tukossa! Taas kuuluu radio remontoidessa.
Mulkorollaan vaihoin jakoremmin ja ulomman vetarin nivelen.
Mut toi vetarin nivel... :mad: Kertokaas miten se lähtis vähimmällä tuskalla jos ja kun on ilmeisesti joku mukana tullut liian ohut lankasokka joskus kumin vaihdossa tungettu väliin? Oli ulosvetäjä ja varmasti päälle 500Nm mutterissa ja ei mitään vaikka antaa moskalla kaveriks. No laikkakoneesen en löytäny firman varastosta kun hiomalaikan niin sai tovin vinguttaa että sai lovee kylkeen. Sokkaakin sai raplattua pätkissä pois, mut silti oli kait jo sokkauran reuna tyssääntyny ku ei vaan irronnu. 2 tunnin pieksämisen, raplaamisen ja vinguttamisen jälkeen antautu vihdoin. Laikkaa kai tollaselle joutuu joka tapauksessa antamaan, mut mistä kohasta se helpoiten aukeis? Ja millä välttäis vastaavan ongelman jatkossa? Leveydeltään jämpti sokka mikä ei turhan paljoo pullota urasta?
... Kyllähän ne joskus kivestää, ite oon yleensä piessyt putkeen niitä, eli sopiva paksuseinänen putki, vetari putkeen ja nivelestä kannattuu putken reunaan, siitä massiivista kalautusta pystyssä koko paketilla KIINTEÄÄN eli tukevaan lattiaan, kiveen tms, mutta eipä ne pahimmat lähde aina näinkään, ja sitten menee millisellä laikalla paloitteluks
tuossa pieksemisessähän lähtee usein palasia poorin päästäkin, ...
young n dum
31.01.2015, 18:05
helvetin O- pel päätti venäjän tullissa lukita ovesa tulo kaistal auto tarkistukse jälkee :D
täti katto kontin ja ku läimäsin kontin kiinne ni plops! ovet lukossa. maliki proplem. veli antti hinas omenalla taxfreen pihalle nahkonee sen ja tullista tuli valmiiks siivous setä ja tulli ukko kattoo ku lauri laittaa lasin rikki :D
ei tarvint onneks. ruukkarilla ovesta kahvan muovit vittuun ja jotai epämäärästä vetkuttelua ni pomppas napit ylös.:rolleyes:
ku tapoihi ei kuulu pitää ovia lukossa saati avaimia ottaa virtalukosta... saatana ku näis uusis autois on noita turhia sähkö himmeleitä :D
nii on lepposa ajella jeepillä ku virta lukkoon käy jätski tikusta lähtie kaik ja kuski ovee ei ees saa lukkoon saatikka et ois ees avaintakaan siihen :p
mut tuli korjattua jotaki tänäänkin..
Hautalintu
02.02.2015, 00:38
helvetin O- pel päätti venäjän tullissa lukita ovesa tulo kaistal auto tarkistukse jälkee :D
täti katto kontin ja ku läimäsin kontin kiinne ni plops! ovet lukossa. maliki proplem. veli antti hinas omenalla taxfreen pihalle nahkonee sen ja tullista tuli valmiiks siivous setä ja tulli ukko kattoo ku lauri laittaa lasin rikki :D
ei tarvint onneks. ruukkarilla ovesta kahvan muovit vittuun ja jotai epämäärästä vetkuttelua ni pomppas napit ylös.:rolleyes:
ku tapoihi ei kuulu pitää ovia lukossa saati avaimia ottaa virtalukosta... saatana ku näis uusis autois on noita turhia sähkö himmeleitä :D
nii on lepposa ajella jeepillä ku virta lukkoon käy jätski tikusta lähtie kaik ja kuski ovee ei ees saa lukkoon saatikka et ois ees avaintakaan siihen :p
mut tuli korjattua jotaki tänäänkin..
Keskuslukko = avaimet taskuun... minen luota noihin yhtään, muutaman kerran oon murtautunut omaan autooni sekä muutaman työnantajan kuormureihin ja todennut että on pirun paljon helpompaa tuo sisään-ulos kulkeminen ku on avaimet taskussa... tosin, eihän sole mies eikä mikhän jossei omaan autoonsa osaa murtautua! :D
luppakorva
03.02.2015, 08:59
Wartburgin startin korjaus. Solenoidinpään vaihto uuteen. Ei tarvinnut edes starttia irroittaa. Mukavaa vaihtelua, kun tuntuu, että nykyään vaihdetaan aina vaan isompia ja kalliimpi yksiköitä kerralla uuteen. Tässäkin oli vaan muoviosa murtunut liiasta voimankäytöstä.
840 Valmetin polttoaineensaanti ongelmaa tänään korjattua, hana purkuun ja putsaukseen, suodattimien vaihto ja suodattimille tulleiden banjoliittimien tarkastus ja putsaus. Soi kun siionin harppu sen mitä kuorman kerkesin puita laaniin tuomaan. Sen jälestä telikotelon öljynvaihto (hypoidi/hydrauliöljyn sekotus pois) tai öljyn poisotoksi tuo jäi, saa aamuvuoron kaveri laittoo roput takas ja lillittee uutta hypoidia koteloon...
Kaitsu67
05.02.2015, 00:16
Defeen jousi/iskarinvaihtoa harrastettu, flunssaisena etenee hitaasti mutta varmasti jumipulttien kanssa puuhastelu...pari tuntia tusaamista tallissa. Huomenna jatkuu.
Hautalintu
05.02.2015, 01:21
Hiaceen etsiskelin peruutusvalot (ol yks liitin irti ja hiukan ovelassa paikassa piilossa) sekä ehjäsin kusipojan... totesin samalla että carinan pesurisuuttimet eivät käy hiaceen... (pesunestettä oli/on edelleen kaikkialla muualla paitti lasilla) :D
HJ61 takapyörän laakerin vaihto työn alla.
Hiaceen etsiskelin peruutusvalot (ol yks liitin irti ja hiukan ovelassa paikassa piilossa) sekä ehjäsin kusipojan... totesin samalla että carinan pesurisuuttimet eivät käy hiaceen... (pesunestettä oli/on edelleen kaikkialla muualla paitti lasilla) :D
Omasta varastosta saattais löytyä uusia pissapojansuuttimia hiaceen, jos tarvetta niin voin vilkaista.
Venttiseiska
05.02.2015, 20:01
Naperon napikset ("automaatit") käänsin manuaalisesti lukkoasentoon ja poistin sen "lukitusnastan", todetakseni etuperän olevan P*skana... :mad:
Ja eilen vaihdoin PA-suodattimen, ku alko meno ryytymään...
Turbo tuli laitettua läjään uusilla tiivisteillä. Nyt pyörii kivasti ja imupesä pysyy kiinni. Ihmeen hyvähappinen oli akselikin. Viittiny es kiillottaa. Saa nyt nähä jos sen huomenna terpois kiinni ja pääsis huudattaa kunnolla, että saa rajottimet ym. säädettyä es johonkin arvoon. Viitti dynolla ihan 6krpm huudattaa. :D
IironSika
05.02.2015, 22:27
-05 Megane, ajettu 114 tkm ja kaikki raidetangonpäät ja kaikki koiranluiden nivelet finaalissa. Duunikaverin autoon vaihdoin.
-Jarkko-
05.02.2015, 22:41
Siskon luupäähän uudet alapallot...
Ja tallin kompurasta laskin paskavedet lattialle, muut osakkaat ei taida edes tietää että siellä on vedenpoistohana:cool:
Vaihdoin polttimon jakolaatikon näyttöön.... :o -Tuohon vasemman vipstaakin juurelle.
Saatoin patrollin takas ajokuntoon. Ai että oli hymy herkässä, kun kävin pihatiellä kokeilemassa. Tyhjäkäynnillä ahdot 0,1bar ja 2,5krpm ahdot sen 0.5bar, kun ykkösellä pyörittelin. Öljyt pysy sisällä ja muutenkin kaikki pelitti hyvin!
Kinkkurasian raidetanko nyt rässissä oikastu ja ajovalo umpiot vaihettu.
Turbo Isuzu
13.02.2015, 18:44
Mätähommia tehty muutama tunti, pitäs huomenna vääntäytyä verstaalle jos sais valmiiks asti ja sitten pienimuotosia sähkötöitä vielä piisaa...:eek:
HJ60:sen korjausta. Jousia vaihdeltu ehjempiin. Pakoputki rakennettu. Huolto tehty. Vielä pitäis tutkia, miks ei kaukovalot toimi...
Jeeppi tuli saatettua elävien kirjoihin ja tiimin sähkövelho taikoi siihen valot:D
Donatello
15.02.2015, 20:52
Pajeroon tuli laiteltua valoja ja tiimin sähkövelho sompaili sähöt kohilleen!
Kaitsu67
17.02.2015, 00:13
Ölppien vaihtoa, laatikon ja jakiksen, sekä perät ja kääntökuuliin rasvat. Tehostimen ölpät jäi vielä vaihtamatta. Koneeseen meni uudet öölöpit jo aiemmin mutta kun joku apina on vetänyt suodattimen iha s...tanan tiukalle niin jäi vaihtamatta. Kierrätetään nyt noilla hetki ja kaivetaan se suodatin sitten irti vaikka leikkaamalla jos ei muuten lähde. Jarru- ja kytkinnesteet oli testerin mukaan ainakin ok. Jäähdytysliemet tulikin jo vaihdettua kun syylari ja välijäähy vaihtui ehjempään.
helvetin O- pel päätti venäjän tullissa lukita ovesa tulo kaistal auto tarkistukse jälkee :D
täti katto kontin ja ku läimäsin kontin kiinne ni plops! ovet lukossa. maliki proplem. veli antti hinas omenalla taxfreen pihalle nahkonee sen ja tullista tuli valmiiks siivous setä ja tulli ukko kattoo ku lauri laittaa lasin rikki :D
ei tarvint onneks. ruukkarilla ovesta kahvan muovit vittuun ja jotai epämäärästä vetkuttelua ni pomppas napit ylös.:rolleyes:
ku tapoihi ei kuulu pitää ovia lukossa saati avaimia ottaa virtalukosta... saatana ku näis uusis autois on noita turhia sähkö himmeleitä :D
nii on lepposa ajella jeepillä ku virta lukkoon käy jätski tikusta lähtie kaik ja kuski ovee ei ees saa lukkoon saatikka et ois ees avaintakaan siihen :p
mut tuli korjattua jotaki tänäänkin..
Keskuslukko = avaimet taskuun... minen luota noihin yhtään, muutaman kerran oon murtautunut omaan autooni sekä muutaman työnantajan kuormureihin ja todennut että on pirun paljon helpompaa tuo sisään-ulos kulkeminen ku on avaimet taskussa... tosin, eihän sole mies eikä mikhän jossei omaan autoonsa osaa murtautua! :D
Eilen audiin kuskin takalasin laitoin, kun lukitsi porukat ulos :mad:
Oli muuten helppo vaihtaa lasi 4 ruuvia ovipahvi pois ja neljä pulttia niin on lasi/nostin järjestelmä kourassa :eek:
Sit lasihissi alas ja uus lasi paikalleen sokka reikään ja kasaus :)
Sit kuten tyypillistä mun remonteissa kourallinen osia jäi yli mut kaikki toimii :D
Kaitsu67
19.02.2015, 00:02
Defen runkopalkkiin muutama paikkalappu tuli turattua ja sinkkimaali päälle ja karjapuskuriin vähän pikatekohengitystä - Hammeritepurkin pohjat kun löyty avattuna kaapista niin tulipahan telattua kun ei jaksanu ruveta tekemään "kunnolla"....ehkä kesämmällä sitten kun pitää puskuritkin maalata.
EDIT: Ja eilen tuli ne tehostimen öljyt vaihdettua ja sisävalo korjattua.
Kinkkurasia kulkee taas :)
Hakkasin aamutuimaan patrollin takapyöränlaakerit irti. Eilen illalla kokeilin ja ei kohtuudella lähteny,niin jätin aamuun. Eihän nuo ollu sitten ees tiukassa.
Toissapäivänä suskasta etujarrusatulan vaihto, tänään skodelikkiin takajarrustalun vaihto, paitsi ettei Oulusta tunnu löytyvän uutta osaa.
Se oliki hauska juttu ku ajelin hapikseen toissapäivänä töiden jälkeen. Iin kohilla oli kolari, paikalla poliiseja, paloautoa, ambulanssia. Pienen odottelun jälkeen pääsi jatkamaan matkaa, ja n. 5 minuutin päästä soitto oudosta numerosta. Jätin vastaamatta. Minuutin päästä uus soitto samasta numerosta, Poliisita päivää..
"Ajelitko äsken skodalla Iin kohdilla pohjosen suuntaan? Auto pitäs viiä konttorille koneen mukaan, lokakuussa menny leima umpeen. Näytti sen verran tuoreelta että kyllä se läpi menee! Itelle kävi oman auton kans samanlailla viime kesänä. Ajattelin näin puhelimella ilmottaa niin mukavampi sulle ku se että jäät ratsiassa kiinni ja saat sakot" :D:D Kyllä oli harvinaisen rento/hyväntuulinen polliisisetä!
Niin ja syy takajarrusatulan vaihtoon, eikä konttorille vientiin oli se että ei ois menny katastuksesta läpi :D Syksyllä oli päässy levyt ja palat niin ohueksi että mäntä pomppas pois satulasta, ja hajotti tietenki samalla käkkärin akselin ja hilppeet männän sisältä..
Nyt on sitte ajeltu suzukilla työmatkat, ja muut.
Turbo Isuzu
23.02.2015, 22:45
Repäsin nappisladasta kuskin oven irti ja hitsailin uutta peltiä perkeleesti kerta oli märäntyny. Mutta ny on hyvä.
Etujarruletkut vaihtui myös ja sisustan sain kasaan.
Pikkuiseen ilmojen ranskanpullaan tais löytyä jarrut. Tätä on jo aiemmin muiden toimesta runkutettu ja nyt kun se tuli tuossa tammikuussa huoltoon niin pantiin yksi poljinsylinteri tilaukseen, ja tämä taas poiki sen että ko. osa vaihtui toisentyyppiseksi --> vaihda molemmat. (yhteensä neljä sylinteriä, kaks/ohjaaja) JO tänään osat tulivat ties mistä ja tarmokkaan nestejumpan jälkeen rupes jotain jarruja muistuttavaa löytymään.
Nämä on vähän trillereitä välillä kun tilaat kalliita osia ja sit jos ei toimikkaan... ja varsinkin jos osia odotellaan viikkokaupalla. :D
Pesukoneen moottoriin uusin laakerit 6201 ja 6202. Nyt uusimisen jälkeen on kolmannet laakerit käytössä. 5-urainen hihna piti uusia nyt ensimmäisen kerran. Rummun akselitiivisteet ja laakerit on edelleen alkuperäiset. Made in Finland Cylindalla on ikää 13 vuotta ja käyttöä on ollut paljon, kun 5-henkisen talouden pyykit on sillä pesty.
Osat kustansi nyt n. 11€ laakereihin ja 15€ hihnaan.
Hj:n takaiskarien yläkiinnityksen. Olikin aika pehmeitä kyytiä pelkillä lehtijousilla
Tiiä nyt, että korjasinko? Vaihdoin Citikan C5:seen etupyörän laakerin...
KC:n etupyörän laakerit :)
Hoojiin ohjausniveliä vaihdeltu. Nyt kulkee taas omalla kaistalla :)
käyttö lepoon väänsin uudet takajarruputket, palkaks sain räikkälenkistä nenänvarteen ku tiukkasin pakoputkea takas paikoilleen :mad: mut onpahan taas jarrut :D
Kaitsu67
25.02.2015, 00:26
Defen etukardaaniin tuli vaihdettua ristikko ja avatun jakiksen ulosoton input gear pistetty takaisin, putsattu housing ja takalevy ja tiivisteliiman kanssa paikalleen. Ja sit lämppärin ilmanoton ritilän tilalle vaihdettu scooppi.
Pesukoneen moottoriin uusin laakerit 6201 ja 6202. Nyt uusimisen jälkeen on kolmannet laakerit käytössä. 5-urainen hihna piti uusia nyt ensimmäisen kerran. Rummun akselitiivisteet ja laakerit on edelleen alkuperäiset. Made in Finland Cylindalla on ikää 13 vuotta ja käyttöä on ollut paljon, kun 5-henkisen talouden pyykit on sillä pesty.
Osat kustansi nyt n. 11€ laakereihin ja 15€ hihnaan.
Joku näissä "vanhoissa" koneissa viehättää, vaikka niihinkin joutuu korjauksia tekemään. Kai se on just se että pystyy. Meidän vanha Siemens kuivausrumpu muhoaa aina vaan vaikka ikää on jo 25v minimissään, hihna on kerran vaihdettu, ja sen sai ihan merkkiliikkeestä eikä edes vithuiltu. Ihan paras kone, kuivaa eikä sipistele.
Joku näissä "vanhoissa" koneissa viehättää, vaikka niihinkin joutuu korjauksia tekemään. Kai se on just se että pystyy. Meidän vanha Siemens kuivausrumpu muhoaa aina vaan vaikka ikää on jo 25v minimissään, hihna on kerran vaihdettu, ja sen sai ihan merkkiliikkeestä eikä edes vithuiltu. Ihan paras kone, kuivaa eikä sipistele.
Tuohon aikaan oli se elämän keston laskenta vielä lapsen kengissään, eli vehkeet voi kestää "ikuisuuksia" kun nykyään tahtoo pettää 4 vuotta.
Joskus miettinyt, et josko japanista tai kiinasta tois pesukoneen, kun jossei se riisinviljelijä ping;in pesukone kestä 10 vuotta niin se vaihtaa merkkiä ja jos sulla on maassa miljardi asukasta niin koneilla on kauppaa kesti ne tai ei :D
Jossen japanilaisen pesukoneen jolla kalatehtaassa pesevät kolmessa vuorossa pallokalaa eli kone pyörii 22/7, niin luulisi et koti käytössäkin kestää :eek:
Nisseriina
26.02.2015, 22:29
Lisävalojen johdotus uusittu.
En varsinaisesti korjannu mitään, kun ei Datsunissa oo mitään vikaa :D :D :D
Asensin Patrolliin joutohommina kuitenkin uuden vinssin... :cool:
En varsinaisesti korjannu mitään, kun ei Datsunissa oo mitään vikaa :D :D :D
Asensin Patrolliin joutohommina kuitenkin uuden vinssin... :cool:
Ei datsuneis ookkaa ikinä mitää vikaa, eikä niitä joudu korjaamaa..
ehkä vähän ehostelemaan välillä joutuu :)
Kiroilin nissanin käsijarrun vaijerin paikalleen
pikkupoika ping kun oli kahvan puolen nipan 90° pieleen tinannu ja vielä prässännyt soikeaksi :mad:
Eilissä päivänä pistin peltiä rengaskoteloon ja panssarivaunun kuvallista massaa perään :D
Kiroilin nissanin käsijarrun vaijerin paikalleen
pikkupoika ping kun oli kahvan puolen nipan 90° pieleen tinannu ja vielä prässännyt soikeaksi :mad:
Eilissä päivänä pistin peltiä rengaskoteloon ja panssarivaunun kuvallista massaa perään :D
Kuullostas Synnyn ehostamiselle... Vaik kyllähän tuota pyöräkotelon ehostamista on myös Bluebirdeissä ja jonkin matkaa Primeroissa ollut ohjelmistossa.
Tavallaan korjasin Stihl Ms250:sen ku ostin pois kauppiaalt ku pikkurahalla sain, joskin se kaipaa vähän hoivaamista.
Ei datsuneis ookkaa ikinä mitää vikaa, eikä niitä joudu korjaamaa..
ehkä vähän ehostelemaan välillä joutuu :)
Eihän näissä miljoonankilometrin laitteissa mitään vikoja ole :D
Tänään tehty Dasseen vähän huoltoa. Vaihdettu mottiöljyt + suodatin :) Etukardaani meni myös vaihtoon... :D
BJ-40/76
28.02.2015, 01:13
Siis tuohon entiseen Wararenkaasen; (MB -W124 4-matic) hydrauliikkaputkia taka-akselin lukolle ja tason säädölle, niin oletin tuosta hillitystä "tihkasusta" että ne on paluuputkia, mutta meni munilleen; siis korjatusissa putkissa oli sen verran painetta testatessa, että ulostaudun alta ripeästi..... :o
Nyt uudet värkit....
Kaitsu67
03.03.2015, 00:09
No tota Juniorin Hiluxia piti ruveta purkamaan, kansi pitää saada irti et näkee onko pahvi menny vai ite kansi...sen verran myöhään kerkes tallille et tän pidemmälle ei ehtiny. Piti käyttää kameraa ahkerasti kun on niin maan p..rkleesti alipaineletkuttimia :confused:
BJ-40/76
03.03.2015, 00:54
Siis tuohon entiseen Wararenkaasen; (MB -W124 4-matic) hydrauliikkaputkia taka-akselin lukolle ja tason säädölle, niin oletin tuosta hillitystä "tihkasusta" että ne on paluuputkia, mutta meni munilleen; siis korjatusissa putkissa oli sen verran painetta testatessa, että ulostaudun alta ripeästi..... :o
Nyt uudet värkit....
No, nyt teräsputkia ehdolla, "saappaat" nähdä pitääkö liitokset alkuperäiseen, toki voitelin putket ruuvilukitteella....
hj 60/61
03.03.2015, 20:03
Pikku rouvan corollaan tuli vaihdeltua öljyt ja suodatin... :D:D:D:eek::rolleyes::o
Samuraihin tulpat,öljyt,suodattimet.
Ponssekuski
03.03.2015, 21:34
Migin.. loppui virta langan päästä, ni tovin ihmeteltyä löytyi myllyn sisältä irrallinen piuha. Piuha kii ja johan käryää taas.. kevyesti vaa jännitti, et tuleekohan millanen paukku :D
Hoojiihin vaihdettu ehjä etuiskari katkenneen tilalle. Kaukovalot korjattu...
maitopoika
03.03.2015, 22:35
Mitsu l200 sovittelin pajeron karjapuskuria -> ei mee heittämällä paikalleen. Ajattelin vaihtaa startin kun oma ei toimi mutta pajeron startti ei ookkaan samanlainen :mad::mad: ällässä pieni pyörä kuopassa ja pajerossa iso tasalla, ulkoa muuten ihan samanlaiset:eek:
Mitsu l200 sovittelin pajeron karjapuskuria -> ei mee heittämällä paikalleen. Ajattelin vaihtaa startin kun oma ei toimi mutta pajeron startti ei ookkaan samanlainen :mad::mad: ällässä pieni pyörä kuopassa ja pajerossa iso tasalla, ulkoa muuten ihan samanlaiset:eek:
Saako starttien osia sekoittamalla toimivan?
nelosnuhvi
06.03.2015, 14:25
Onnistuuhan se renkaanvaihto näinkin:D
Nisseriina
08.03.2015, 20:52
Takavalo remppaa ...taas...jälleen katkennu johto jonku jo valmiiks käpälöidyssä kummajais polttimon pohjassa..vaihdoin uuteen omalla patentilla jos ois tokeentunu ny ja öljytki vaihdoin samaan kyytiin.
Turbo Isuzu
08.03.2015, 21:35
Tuosta nappisilmä ladasta paukahti takajarrusylinteri niin vaihoin sitten äsken molemmille puolille uudet sylkyt ja kengät ja pistin vielä taka-akselille uudet jarruputket ja letkun vaikka ne ei ollu kun pari vuotta vanhat..
Datsunin apusimpukka tuli vaihdettua.
Juipin mopottimen ohjauslaakerit vaihtoon, ite kyllä puuhastelivat mutta uskallus noilta loppui kun alalaakerin sisäkooli piti rälläköidä pois.
Sitten vielä uus alalaakeri paikoilleen, siinäkin tarvittiin nuijan faijan apuja kun piti kehitellä keino saada naputeltua laakeri 30cm putken alapäähän rikkomatta mitään. (näkyy menneen paasaaminen laakerin käsittelystä noin 75% perille, yhden pyöränlaakerin tuhosivat kun hakkasivat väärästä paikasta)
Täytin tuulilasinpesusäiliön... :p -Strittaa se takalasillekin....:rolleyes:
Nisseriina
09.03.2015, 12:29
Jeep on vähävikainen auto.
Täytin tuulilasinpesusäiliön... -Strittaa se takalasillekin....
Sun tarvis tutustua tohon Jonsu Jeeppiin niin hämmästyisit..se on jonku pahan riivaama :D:D:D
Jeep on vähävikainen auto.
Täytin tuulilasinpesusäiliön... -Strittaa se takalasillekin....
Sun tarvis tutustua tohon Jonsu Jeeppiin niin hämmästyisit..se on jonku pahan riivaama :D:D:D
-Se pitäisi käyttää manaajalla.... ;)
Nisseriina
11.03.2015, 11:55
-Se pitäisi käyttää manaajalla.... ;)
Tarviipa etsiä sellainen josko kottero tasottus :D:D
Pätkä Patrolliin vaihdettu Pitkän Patrollin taka-akseli :) Heti kun noi lumet hävis mettästä, niin pikkuakseli sano poks... :D
Nisseriina
13.03.2015, 12:32
Asentoo on korjailtu jo kolmatta päivää.
Tuli korjattua tytölle mönkijä, moottori sanoi sopimuksen irti jo ajat sitten. Tommonen raivurin kone jäi kynsiin naapurilta ja pienillä sovitteilla sen sai käymään vaihteistoon. Taitaa. Olla vain puolet tehokkaampi kuin entinen. Sen verran terhakkaasti ampuu eteenpäin jo tämänkin raadon kanssa!
Dacia Duster
13.03.2015, 20:20
Ei kai korjausta, mutta huoltoa, laittelin Ilmansuodattimen ja Sisäilmansuodattimen tuohon käyttikseen uusiksi, vielä kun jaksaisi vaihtaa uudet öljyt ja suodattimen ja tulpat ruuvata.
Kitkat piti vaihtaa kesäkumeihin, mutta eipä taida olla kiirus, jos takatalvi tulee ensi viikolla.
Niin, no Nesteen hallissa kävin alustan kuukausihuuhtelun tekemässä, suurimmat suolat jälleen pois ja vahasinkin tuon tötterön Osuuskaupan autovahalla, nyt jo toisen kerran kuukauden sisään:eek:
paavojaelvis
13.03.2015, 22:40
Ja paskat mitään korjattu oo, purin pitkän ykköspajeron ja koppa lähti paalattavaksi.
Asentoo on korjailtu jo kolmatta päivää.
-Kama Sutrasta saa vinkkejä korjailuihin... ;)
Nisseriina
14.03.2015, 10:42
-Kama Sutrasta saa vinkkejä korjailuihin... ;)
:confused::confused::confused: ei siä taida olla paljo vinkkejä noidannuolen korjaamiseen taitaa olla toisenlainen jumppaopus :D:D:D
Takajarrulevyihin piti hiukan aikaa uhrata.
LJ.ni edellinen omistaja on rakennellut siihen leyvyjarrut taakse ja tuossa yks päivä aloin kattelemaan vanteen keski reiästä et ihan kuin olis jarrulaikka halkeillut pyörän pulttien kohdalta.
Tänään otin renkaan pois ja totesin et jokaisen pultin kohdalta levy haljennut reiästä, joidenkin kohdalta tippui irti asti haljenneita palasia. Syy miksi näin käynyt, pyöränpulttien booriosa tulee vetarin laipasta n.3mm läpi ja on parisen milliä isompi kuin kierreosa, mutta levyssä oli aivan jämptit reiät eli ne boori osat on pikku hiljaa halkonut levyjä kun renkaita vaihdeltu. Kumma ettei ole pyöränmutterit löystyny ja irronnut kun levy on ajossa saattanu haljeta kun on ollut sitä booriosan olaketta vasten levy ja rengas kiristettynä.
Joten, kun porukka tekee kaikenlaisia muutoksia autoihinsa niin hiukan kannattaa uhrata aikaa ja keskittyä mitä tekee ettei käy tämän kaltaisia töppejä ainakaan jarrihin tai muihin turvallisuuteen liittyvissä muutoksissa.
Tuli läjästä myös huuhdeltua runkokin sisältä ja sitten kun auto oli kerran pystyyn nostettu niin oli hyvä samantien pestä pohja muutenkin talven jäliltä vähän huolellisemmin.
Suosittelen kyseisiä toimenpiteitä, jos vaan hiukankin on mahdollista saada auto nostettua tuohon asentoon jollain värkillä. Mutta ALLE EI SAA MENNÄ vaikka olisi kuinka hyväksi ja luotettavaksi todettu esim. trukki nostimena.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=171905
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=171906
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=489&pictureid=171907
tytön kuumeen takia olin kotona ja sain jeepin jarrut kasaan ja perän nippuun. Koeajollakin kävin, käsijarru on vielä tehoton. Jospa se siitä.
apupoika
19.03.2015, 19:58
Macgyver "korjaus" tienpäällä volvo v70xc eturenkaan tasapainotukseen.. on nää vehkeet niin helv,n herkkiä, yhtäkkiä kuului kolaus pyöräkotelosta ja alkoi motarilla hillitön tärinä vapiva vatkaus,, no reunaan ja ihmettelemään, ei ole ainakaan gummi puhki,, jaa ihankun etuvanteessa olisi jälki että puutuisi pieni paino, joo puuttu siitä. No takaloosterissa oli ilmastointi teippiä ja pakinpohjalta löytyi pari 8mm prikkaa ;) ;)
No ne kiinni teipillä vanteesen ja menoksi. Ihmetyksekseni ne riitti ja taas oli loppumatka tasaista. :D :D
Macgyver "korjaus" tienpäällä volvo v70xc eturenkaan tasapainotukseen.. on nää vehkeet niin helv,n herkkiä, yhtäkkiä kuului kolaus pyöräkotelosta ja alkoi motarilla hillitön tärinä vapiva vatkaus,, no reunaan ja ihmettelemään, ei ole ainakaan gummi puhki,, jaa ihankun etuvanteessa olisi jälki että puutuisi pieni paino, joo puuttu siitä. No takaloosterissa oli ilmastointi teippiä ja pakinpohjalta löytyi pari 8mm prikkaa ;) ;)
No ne kiinni teipillä vanteesen ja menoksi. Ihmetyksekseni ne riitti ja taas oli loppumatka tasaista. :D :D
Et oo tosissas?
apupoika
19.03.2015, 20:30
Kyyyllä.. tosissani olen.. :D
En tiedä meinäätko että ei voi olla noin pienestä kiinni vai että oletko tosissaan mennyt noin tekemään.. :D
Mutta näin tein ja toimii. Ei ne prikat pelkän yhden teipinpalan varassa ollut missään vanteen sivussa, vaan vanteen sisäpinnassa jossa kaikki paskakin tuntuu kestävän hyvin. :D :D
Käyttis S60:een öljyjen ja suodattimen vaihto, ilmansuodattimet jääköön viikonlopulle. Huoltovalon nollaus ohjelmassa kunhan obd bt-palikka tulee perille...
Eikö saa napeista nollattua?
Patrolliin vaihdettu korin ensimmäiset kiinnikkeet ja etupalkki. Jos se nyt seuraavat 25v. Remmiahtimen nokka pistetty kans piiloon, että humalaiset jalankulkijat työnnä sormee hihnan väliin tai naapuri käy leikkaamassa poikki.
Edit: Niin siis tos puuttuu hitsit viel ja hionta.
Tiiä nyt et korjasinko, mutta Hvan 55:sen putsasin ja vaihdoin viallisen ryyppyvivun uuteen. Ja sit laitoin uuden teräketjun ku entisen omistaja ol sahannut hampaist palasia ja muutenkin ei helopsti hyvään kuntoon viilattavaksi.
Sit Hvan 242XP:n putsasin myös ja pistin käyntikuntoon, kun mulle tullessa ei käyntiin lähtenyt... Yhtään osaa en tähän uusinut, enkä laitanut vaan putsasin brake cleanerillä, rätillä ja paineilmalla.
Lasten 70cc kiinan mönkijän kasasin kahdesta risasta,kurit poistin ja koeajoin,menee vallan perkeleesti jo minun alla (70kg) onkohan vähän liikaa tommoselle 8 v:eelle?:D
Hoojiihin löyty jarrut :D pääsylinteri vaihdettu... On näitä vanhoja autoja vaan ilo korjata :D
Gary Grand
21.03.2015, 01:57
Lasten 70cc kiinan mönkijän kasasin kahdesta risasta,kurit poistin ja koeajoin,menee vallan perkeleesti jo minun alla (70kg) onkohan vähän liikaa tommoselle 8 v:eelle?:D
Riippuu ihan siitä 8-veestä.. Omat pojat vetää kanssa pihalla mönkkärillä ja kiinan crossilla kisaa naru kireällä ja olen jo joutunu lopettamaan huolehtimisen.. :eek::eek:
Moottoripyörän keulan steeffanit vaihdoin ja ilmanputsarin, päivemmällä sitte vielä huolto ni vot:)
Hautalintu
21.03.2015, 16:41
Omegan moottorivika valon sammutin... :D eli suomeksi nollasin koodit jo eilen eikä lyhty syttynyt, tänään sit käytin vielä MAF anturin irti ja putsasin mokoman.. kävin koelenkillä ja tuntus vetävän vähän paremmin, valo ei ainakaan vielä syttyny ja maf arvot oli eilisestä paremmat joten vahva usko ja luotto on että P0170 koodi poistui! :)
lavanelikko
21.03.2015, 18:53
Lauteisiin laitoin kulmaraudat tekohengitykseksi...
Patrollia aloin 2 vuotta sitten hitsaamaan.
Tänään sain rungon pohjamaaliin. Nyt ois kaikki osat ruosteesta vapaat ja pohjamaalissa, pääsee pikkuhiljaa kasaamaan.
Lauteisiin laitoin kulmaraudat tekohengitykseksi...
Kai vielä siihen etureunaan ja yläkulmaan? :D Erotellaan tosi saunojat alkajista heti ensi istumalla :D Jotenkin tulee mieleen, kun ukko roppas vanhaan pihasaunaan lauteiden alle kakkosnelosta ja pari ruuvin kantaa jäi ''hiukan'' ylös. Ai jumalauta kun kirveli persusta kun siihen istua läväytti ja sattu just se kanta olemaan persposken alla.
Vaneroin eilen tallin ovet sisäpuolelta ja maalasin tänään pohjamaaliin. Pariovissa on yhteensä 44 metriä levyn reunoja, joten saihan niihin muutaman flügel-ruuvin kiertää.
Muijan mersun virtalukkon vaihdoin hetken piti miettiä et kuinka toi irtoo.mut onnex on Google sieltä löytyi aika hyvät ohjeet heleppoo :D
Korjasin jeepin äänentoistoa ja naapurisopua :D Kuva selventänee kaiken olennaisen...
http://i7.aijaa.com/t/00505/13778820.t.jpg (http://aijaa.com/BCTPRX)
(klikkaa isommaks)
huhhuh hahhah että pääs kotia ettei tarvinnu tienpäällä alkaa remontoimaan :)
609 mersu takapyörän mutskut oli löystyneet. yks kuudesta menny poikki ja loput tämän näköisiä:
http://i5.aijaa.com/b/00256/13780948.jpg?d91d6a3e7a4bcf4b9dc08b96f3da5b1cfb0d7 c3db97e0462407c3dffb2f8127d4ae846f259c61c3b1b75de9 06aeb1a64
savustin
03.04.2015, 06:17
On komea kuva hetken piti miettiä mikä toi on vähän niin kun kuun pinta tieteis ohjelmissa.Sen on vissiin ruoste painanut navan ja vanteen välistä löysälle menikö vanne paskaks.
312D sprinteriin ulkolämpöanturin ja syötönsäädön sisälle. Ei niinkään remonttia vaan puutteiden korjaamista :D
Noin käy jos unohtaa ne kartioprikat pois. Uudet mersun tiskillä ei ole montaa euroa.
Leka pitää muistaa kans :)
Onkos kellään muuten mersun lekaa? sellaista kerran hypistelin oli mesen tähti kyljessä ja kaikki :cool:
Ite laiton mersuun taakse pariset kun porukat saksaan lähti takas tullessa kokeilin, et piukalla on pysynyt
Orkkis avaimella kaveri kiristää ja ite pätkii lekaa siihen avaimen päähän joka lyönnillä nytkähtää 5cm :D sit kun lakkaa kirimästä ne pysyy ja lähtee vielä aukikin kaveri helppaa ja leka kerran avaimen päähän niin käsin pyöri irti.
Patrolliin laitettiin kaverin kans sintteri sisään ja muuta hipistelyä siinä ohella. Jospa ne kytkin ongelmat loppus tähän. Ainakin mitä pihalla pyörittelin, niin toimi perhanan hyvin. Pitää ja antaa jopa ihn minimaallisen luiston.
Daddy's Toy
03.04.2015, 21:02
Runnerin päiväajovalot ja kattovalot tuli johdotettua uusiksi. Kummatkaan ei toiminut. Vidusti oli hapettuneita liitoksia. Nyt toimii kun aikansa repi hiuksia :mad:
Nisseriina
04.04.2015, 00:31
Fiksasin sen mummontappaja fillarin..tutkin mitä löytyy takanavasta..ei siä paljo mitää ollu..pesin ja rasvasin uusiks ja koeajoki suoritettu ja toimi ainaki toistaseks. Enpä ole enne joutunu ropeltaa moista.Ny vaa sattu kiinnostaa ja oli korjattavaki pihassa valmiiks.
Daddy's Toy
04.04.2015, 19:06
Näin pyhien kunniaksi tuli tuollainen apusimpukan tuki väkästeltyä :D
Turbo Isuzu
07.04.2015, 23:05
Ascona sai uuden alustan ja 80's Luisin ralliratin. :)
Huomenna kytkimen vaihtoa.
Linnunpönttöön uusi katto.
Jeeppii vaihtelin ölpät koneesee ja jakolootaan
Donatello
11.04.2015, 21:33
Sällin Aixamiin tuli etuiskarit vaihdeltuu ja oli melkonen urakka! Kiitokset Joolille avusta!
a6 audiin kardaani+primastariin käppäri varpit ja 1kpl paikkoja ja puskuri liimailtu kasaan.
Narvian kiukaaseen 2cm hitsiä kun oli tehtaalta jäänyt vetämättä.
Sit vielä Suzuki noppeliin vähän hiljaisemmat äänet+Astinlaudat tekastu:).
emännän pyykkiteline piti remontoida.
Emännän pajeron tulevan vaihdelootan rempan sain lopultakin valmiiksi, ihme ja kumma ettei ainakaan omasta mielestä jäänyt mitään osia uupumaan vaikka homma onkin ollut työpaikalla levällään reilu vuoden:) Sit tein vielä sellasen kikkareen et saa laatikon hallitunkkiin kiinni, ettei tarvii koittaa onneaan ja käsin ruveta riuhtomaan laatikkoa pois ja uutta tilalle.
Toycedekseen jarrutehostimen letku, vanha oli sen verran pykinyt että alipaine pääsi karkuun. Nyt sammuu taas avaimesta eikä jarrujen merkkivalokaan enää vilkuttele.
Keväthuoltoa Grand Cherokeen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6504&pictureid=174218
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6504&pictureid=174217
Ilmastoinnin ehjäys. Sisäkenno alko vuotaan viime syksystä. Nyt on uusi asennettu. Enään ei tarvitse kun kasata.
Donatello
19.04.2015, 19:09
Mauton vetonivelen suojakumi, raidetangonkummit ja alapallo tuli värkkäiltyy uusiin!
Pojan kauko-ohjattavan beybladen korjasin.:D
Turbo Isuzu
08.05.2015, 20:27
Asconan konehuoneeseen tehty sähköjä uusiks ja öljynpainemittari kilkkeineen löysi paikkansa. Imu/pakosarjan tiivisteen vaihtoin myös.
Kaitsu67
08.05.2015, 22:59
Serieksestä tuli moottori ja vaihdelaatikko erotettua toisistaan ja myös rungosta.
Asconan konehuoneeseen tehty sähköjä uusiks ja öljynpainemittari kilkkeineen löysi paikkansa. Imu/pakosarjan tiivisteen vaihtoin myös.
Laitappas tästä joskus kuvia esille :cool:
Turbo Isuzu
09.05.2015, 19:06
Täytyskin oikeastaan kuvata tuota kunnolla kuhan saa remontit valmiiks ja tallista pois. Tuokin huono kännykkäkuva muutaman vuoden vanha mutta ei ole tuoreempia. Toinen samanlainen löytyy maaseudulta jemmasta, useamman neliön vaihoin peltiä joskus 2010 ja tällä hetkellä tyhjänä hylsynä kasaamista vailla.:rolleyes:
2.0 D-4D:hen hehkutulupat kilometrilukemalla 495tkm. 3/4:stä oli pimeenä, ilmankos poltteli vikavaloo tässä pitkin kevättä.
Nisseriina
15.05.2015, 16:30
Bemariin visko tuli tossa vaihdettua.Ny ei kuulu maailman lopun räimettä enää.
temmi_hoo
16.05.2015, 00:36
Saabiin askin tukipuslan ja etutukivarren etupuslan kiinnikkeen ja tulipa toiselta puolen takaa vaihettua selkänojan kiinnike viistoperäsestä jotta pysyy selkänojat kiinni kun on semmosesta penkitkin. Ihan yksin en tehny, olin kaverin tallilla ja melkeen enemmän apumiehenä.
Frouvan Volovosta oli taas simmu pimeänä, tuttu juttu lamppu palanut ajattelin. Olikin ryökäle johto sulanut lampunkannalta, uus liitin ja lamppu niin taas loistaa kulkurilla silmät kirkkaina.
Aamusella asentelin uuden kattovalaisimen pikkueteiseen, uber-led valaisin. 25v vanha puulaatikkovalaisin mureni käsiin viikolla kun frouva sai siivouskohtauksen. Ihme ettei ollut jo pudonnut päähän se loota.
Emännän sodastream tötterö oksensi jotain jousia ja irto-osia pihalle, joten tuli aukaistua se, ja kasattua nippelit takasin paikoilleen, niin johan alkoi taas vesi hapottumaan.:D
Kaitsu67
17.05.2015, 00:00
No ton '88 Rangen runkopalkkia hitsailtu, syylari vaihdettu toiseen vuotavaan :mad: nyt hakusessa ehjä
Moottorin ölpät ja suodatin tuli kans vaihdettua.
Bj tuli taas kerran niputettua. Uusi tehostimen pumpun jalka vaikuttaisi toimivan. Koeajoa vailla.
Nisseriina
17.05.2015, 09:04
Bemun katkennu pissapojan letku uusittu.
savustin
21.05.2015, 13:30
Rupes hiluksi haastamaan riitaa joka kerta kun sammutti tai käynnisti ni kuulu jumalaton kolina konehuoneesta ihan kun jäähdyttäjän siivet olis ottanu johonkin kiinni.Ei sieltä mitään löytyny otin koneen kumityynyt auki eikä mitään vikaa kunnes huomasin että vaihdelaatikon kumityyny oli tullut pultteineen palkista läpi ei muutako 8x80mm lattaan pätkä ja se palkkiin sähköliimalla kii jo lakkas krohinat.
Perämoottorin startin magneetit tuli liimattua... Jännä nähdä, kuinka korjaus onnistu. :D
Perämoottorin startin magneetit tuli liimattua... Jännä nähdä, kuinka korjaus onnistu. :D
Milläs liimasit? Itse korjasin joskus lasinpyyhkimen moottorin liimaamalla aralditin nopealla 2-K epoksilla, ja hyvin on kestänyt (pyörittää omatekoista hylsynkiillotinta, saattaa pyöriä vuorokaudenkin yhtä soittoa joskus).
kokkolanpoika
21.05.2015, 21:42
Kaverin alfa romeo GTV:hen piti tehdä custom alumiini bensatankki kun uutta alkuperäistä/tarvike tankkia ei löydy sitten mistään..
On hiukan kesken, mutta alkuperäinen muoto on sinnepäin joka piisaa kuulemma. Enään imuputken lähtö ja sitten mahdollisesti anturille paikka jotta saa bensamittarin toimiin..
Ja hitosti hitsaamista..
Käyttöautoon jakohihnan ja ruiskupumpun hihnan vaihtoo.
Ja pitipä vaihtaa toi kampiakselilla oleva hihnapyöräkin kun oli värinänvaimennin kumi pettänyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=28&pictureid=176448
Milläs liimasit? Itse korjasin joskus lasinpyyhkimen moottorin liimaamalla aralditin nopealla 2-K epoksilla, ja hyvin on kestänyt (pyörittää omatekoista hylsynkiillotinta, saattaa pyöriä vuorokaudenkin yhtä soittoa joskus).
Cascon strong super-epoksil, just semmosta nopeaa 2-koota... Loctiten 326 ois olt liian hienoa tohon starttiin. :D
Hyvin onnistu. Aika näyttää, et vaihtuuko startti, vai laakeroidaanko vielä toi lisäksi.
https://www.youtube.com/watch?v=nSIJpA1wnC4
Niputin Stihlin Ms250:sen, kun oli hiukan lämpöleikannut entisen omistajan toimest... Ja tankissa niin paljon kehuttua Aspenia. Eli uutta mäntää sisuksiin jne... Aikasemminhan tul laakeroituu ja pistettyy mäntää Hva:n 340:seen ja sit myös yks Hva:n 353:nen kasattua. Seuraavaks Ms260:nen kasaukseen, kun saa SKF:lt löytyvan vetopuolen laakerin. Ja saattaa samat kokee 024:nenkin, kun pari laakeriahan sielt tulee.
Turbo Isuzu
07.06.2015, 20:03
Asconaan vaihtelin kytkinvaijerin, nopeusmittarin vaijerin, kromipuskurin kiinnikkeitä tuli tehtyä työmaalla ja yhdestä ylimääräsestä pakosarjasta porasin muutaman pultin pois pylväskoneella. Tuli ostettua pari Weberin kaasaria joista pitäs nyt seuraavaks kasata yks toimiva. :eek: Tallissa oli vielä yksi DCOE 40 SFsprintfiltteri joka pitäs soveltaa tuohon DGV:n päälle. Helppo homma.
Kolmeen huskuun kokeilin valmis bensaa.yksikään ei käyny kunnolla bensan vaihdolla ongelma poistui nyt laulaa hienosti:D:D
https://www.youtube.com/watch?v=nSIJpA1wnC4
-Ei voi kun.....http://www.vrcf.fi/foorumi/Smileys/webby/hattua.gif
Vanteiden entraus :cool:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4867&pictureid=177040
vellihousu
10.06.2015, 12:34
Pään taas korjasin migreenilääkkeillä, hitto ku rupee toi sairaus häiritsemään mun alkoholismia.
Hautalintu
12.06.2015, 22:06
Kanalan ilmanvaihdon... eli tein moottorisahalla oveen pienen (7x30cm) reiän ja ruuvasin verkon päälle ettei villilinnut eksy samaan koppiin... :D
Ruohonleikkurin kulmavaihteen, kymmensenttisestä tuli ihan hyvä ohjuriprikka.. :D
Kerrankin korjataan miunki romuja kovalla rahalla...
Mökkiskootteriin vaihdoin taakse uudet jarrukengät. Vielä tarviis vuotava takarengas jotenkin paikata......
Kaitsu67
13.06.2015, 23:34
Ruohonleikkuritraktorin revenneen pakoputken.
Ja Discon vilkut.
Komensin itseni ja juipin tuonne pajaan siivoamaan. Pikkuhiljaa alkanut viluttamaan kun iso työpöytä on niin täynnä kaikkea schaissea ettei mahdu edes spraytölkkiä kädestä sille laskemaan. Osa sotkusta on omaa, mutta kyllä noi mopojaan runkuttaneet juipit olivat aika tehokkaasti levittäytyneet pöydillle ja yleensäkin pitkin pajaa. Ja kaikki mikä kädestä jää, jää niille sijoilleen.
Samalla iskulla ruuvipenkki vihdoinkin kunnolla kiinni pöytään, sama pikku smirgelille. Nyt mahtuu taas jopa pöytämallin pylväsporallakin porailemaan. :)
Vuosikausia varastossa maanneet vetolokerikot seinään pöydän luokse ja niistä kaikki turha sälä luiskaan. Nämä lokerot muuten kulkeneet piireissä jo jostain 70-80-luvun taitteesta, olivat alunperin faijan ja kaverin faijan "pommarissa". Sieltä kulkeutuivat kaverin hoteisiin ja nyt ne on mulla. On muuten pikkisen parempia kuin sellaiset K-raudan muoviset ja jumittavat rimpulat vaikkei nuokaan enään ihan uudenveroisia ole.
Hautalintu
15.06.2015, 00:23
Mopon ajoasennon... ennestään cliparit poistunu ja nyt laitoin 12mm koroketta timeless stongan kiinnikkeiden alle... tod.näk. huomen hakee ajovalo ja vilkut ni saa jättää orkkismuovit varaston hyllylle ja vääntää tupin nurinniskoin, sulattaa takapyörän katuun ja suunnata silmänsä rengaskaupan sivuille! :D alkaa olee loppu tuo nykyinen takafillari ni sama sulattaa pihaan ennenku enempi alottaakaa ajokautta.. :D
Nisseriina
19.06.2015, 19:37
Bemmiin tuli tälleen juhannuksen kunniaks vaihdettua takajarrusylkkä ku alko oksentaan ja putket ja letku jakokappaleelta repsikan puolelle asti ja tulipa ilmattua joka nurkka varmuudeks ja tuli vaihdettua siinä jarrunesteet koko autoon samalla..olipa jupakka ku välillä taivas repes ja vettä tuli iha helvetisti mut sain nippuun ja ajeltukki jo on.
XC 70 etualatukivarren puslat tuli vaihdeltua mittumaarin kunniaks äsken :D
Jopa muuttui taas ajoltaan, jännä homma miten kaikkeen tottuu, 100 tkm sitten vaihdetut ja aivan moro. Ny kulkee taas suoraan
Kaverin kingsiin vetoakselin sisempi suojakumes vaihettuna...
Lerssinen
24.06.2015, 17:12
Heleppo homma ku ei tartte irrottaa ku pultit etuperästä :)
hj 60/61
27.06.2015, 14:40
Helvetin-ooppelista takajarrut, etuvalot, rekkarinvalot ja torvenkin pistin toimintaan. Saas nähdä, mitä leima-setä maanantaina sanoo... Nyt jos palkitsis itsensä muutamalla pirkalla...:D
Terassin aurinkovarjon, tuuli sitä vähän riepotteli tuossa hiljattain ja yksi tangoista poikki. Ohuesta putkesta nikkaroiden uusi katkenneen tilalle ja hirmu näpertelyllä hökötys kasaan, kai se nyt seuraavaan tuuleen kestää...
Pitäis aina muistaa laittaa suppuun tuo, kun ei näköjään taloudessa kukaan tajua seurata tilannetta pihalla.
Stihl Ms260:nen tuli pistettyy nippuun, kun aikasemmin vahnat kiilat kelpas... Eli nyt voidaan viedä savottaankin ihan, tai ranteelle ku ennemmin ei...
Luulin HooJiin vaihteiston vuotavan, mutta sehän vain tulvi, joten tein "hullunkierron" laatikoiden välille. Samalla öljynvaihtohuolto.
BJ-40/76
28.06.2015, 21:32
Polkupyörä remonttia: vaihdoin takarenkaan, kun alkoi pinta mennä vihreäksi, siis nishikin renkaassa kun loppuu pinta, niin sen alla on vihreää kumia.
Ja sitten vaihdoin takajarrupalat ja voitelin kaikki vaijerit. Olisipa noiden autojen remppaaminen yhtä halpaa: "Kerskamallin" rengas, tuo "pistosuojattu" maksoi melkein tuplat vakioon verrattuna, pikku pullo (50g?) jotain extrahyper voiteluainetta ja jarrupalat maksoi noin 25 euroa. ja kaikki biltemasta.
Suitset tuli ommeltua nippuun ja Lumian näyttö vaihdettua.
Nii ja korjasin myös koirani munkit naapurin nurmikolta pois, ku jätkää alko paskattaa kesken leikkien... :D
vihdoin ja viimein jaksoin hallinkulman siivota ja puut sahailtua tuon ympäriltä pois, niin illalla sit hiukan sytkäpuolenputsailua ja muutakin pikkupuuhaa ja äkkiä hiuka airostarttia hakemaan ja kokeilemaan että hörähtääkö käymään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6246&pictureid=177982
ja tosiaan siis 70 luvun lopulla tuohon ajettu.
viel jäi kyl puuhaa moneksi päiväksi ennen kun saa liikkeelle. kaikki hydeletkut murtunu poikki jne
savustin
02.07.2015, 06:24
Toi on hieno onko semmonen diisseli joka käynnistetään pensalla vai onko apumoottori käynnisteinen kun sytkäpuolta huoltelit?
Tuo on juurikin sellainen mikä käynnistetään bensalla ja sit kun on lämmennyt niin vedetään vivusta ja vaihdetaan diisseliksi.
Swiftiin jakopää+vesipumppu.Pyöräytin myös paremmat renkaat vanteille kun näkyi jo metallit parista gummista..
Almeran takajarrut (levyt) :eek::eek::(
vihdoin ja viimein jaksoin hallinkulman siivota ja puut sahailtua tuon ympäriltä pois, niin illalla sit hiukan sytkäpuolenputsailua ja muutakin pikkupuuhaa ja äkkiä hiuka airostarttia hakemaan ja kokeilemaan että hörähtääkö käymään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6246&pictureid=177982
ja tosiaan siis 70 luvun lopulla tuohon ajettu.
viel jäi kyl puuhaa moneksi päiväksi ennen kun saa liikkeelle. kaikki hydeletkut murtunu poikki jne
Vois Häänrik olla ikionnellinen jos tuollasen joku ois unohtanu mun liiverin taakse :D
Mulla ois tänään vähän erilaisempi autonkorjausoperaatio. Emännän a-mantaan joku nutipää on pistäny c24ne koneen. Tietenki moottorinohjauspoksi takkuaa ja se pitäis tänään tinailla kuntoon. Ei siinä, kiukkuinenhan tuo manta on tommosella koneella mutta huvittavaa sinänsä että ainut nykyaikaistettu asia ei toimi. Olis se vaan helppoa ku ois kaikki autot varustettu vaan rivipumpuilla tai kaasareilla
Turbo Isuzu
04.07.2015, 21:01
Kiva että muutkin rassaa vanahoja Ooppeleita!
itse äsmäsin tänään Asconaan jarruputkia...
Ja kyllä A Mantaan kuuluis ehottomasti tuplakaasarit
Kiva että muutkin rassaa vanahoja Ooppeleita!
itse äsmäsin tänään Asconaan jarruputkia...
Ja kyllä A Mantaan kuuluis ehottomasti tuplakaasarit
Oon täs pähkäillykki että jos tuota ihmeellistä sammuilua ei saa kuriin että millasen kiukaan tuonne heittäiskää :rolleyes:
Näköjään ihan luuseri en ole, auto jopa käy meikäläisen tinailujrn jälkeen :D:D otin jopa videon todisteeksi :D
On siinä vaa mahtavat äänet :cool:
51uWhxyFMXI
Tallikompuraan tuli vaihdettua painekytkin, se kun lopetti sammuttamisen talvella. Oli vähän inhan tuntuista ajella pelkällä varoventtiilillä, varsinkin kun nuo juipitkin tuolla pajassa touhuavat.
Pikkuinen päristinhän tuo on mutta silti, paineilma on pommi.
Samalla iso kannu akkuvettä ja pistin ton nurkkiin haalitun ison akun laturiin. Josko se siittä vielä heräis.
Frouvan ameriikanmummolla käytiin ikkunat pesemäs.
vihdoin ja viimein jaksoin hallinkulman siivota ja puut sahailtua tuon ympäriltä pois, niin illalla sit hiukan sytkäpuolenputsailua ja muutakin pikkupuuhaa ja äkkiä hiuka airostarttia hakemaan ja kokeilemaan että hörähtääkö käymään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6246&pictureid=177982
ja tosiaan siis 70 luvun lopulla tuohon ajettu.
viel jäi kyl puuhaa moneksi päiväksi ennen kun saa liikkeelle. kaikki hydeletkut murtunu poikki jne
Olisiko alustakone "korminki" eli McCormick TD-14, bensa-diesel-koneella, jossa käynnistys tapahtuu bensalla, sitten koneen lämmettyä pienennetään palotilaa dieselille sopivaksi ja polttoaine vaihtuu? Hämeenlinnan Tykistömuseossa on tuollainen tykinvetäjä alkuperäisessä varustuksessa.
http://tractors.wikia.com/wiki/International_TD-14
Ehdottomasti säilyttämisen arvoinen salaojakone, kappale suomalaista maaseudun historiaa :cool:
Ex_inkkari
07.07.2015, 16:18
Paskoja noi amerikkalaiset, aamulla jätin valot päälle niin oli jo iltapäivällä akku tyhjä ?
Nyt sitä sitten latailen aikani kuluksi.
Olisiko alustakone "korminki" eli McCormick TD-14, bensa-diesel-koneella, jossa käynnistys tapahtuu bensalla, sitten koneen lämmettyä pienennetään palotilaa dieselille sopivaksi ja polttoaine vaihtuu? Hämeenlinnan Tykistömuseossa on tuollainen tykinvetäjä alkuperäisessä varustuksessa.
http://tractors.wikia.com/wiki/International_TD-14
Ehdottomasti säilyttämisen arvoinen salaojakone, kappale suomalaista maaseudun historiaa :cool:
internationalin koneellahan tuo. ja juurikin noin että lämpimäksi bensalla jonka jälkeen dieseliksi, piti oikein käydä ohjekirjasta koneen tyyppi katsomassa niin sehän on ud-370
ja noita on tässä mäessä jopa kaksi. toinen hallissa seissy.
90 luvulla urakoinnista jäi halliin seisomaan. se lähti jopa liikkeelle ainut et jarrut kadoksissa ja niitä tullut nyt jo pari iltaa ihmeteltyä eikä meinaa löytyä kun ei osia meinaa saada mistään.
internationalin koneellahan tuo. ja juurikin noin että lämpimäksi bensalla jonka jälkeen dieseliksi, piti oikein käydä ohjekirjasta koneen tyyppi katsomassa niin sehän on ud-370
ja noita on tässä mäessä jopa kaksi. toinen hallissa seissy.
90 luvulla urakoinnista jäi halliin seisomaan. se lähti jopa liikkeelle ainut et jarrut kadoksissa ja niitä tullut nyt jo pari iltaa ihmeteltyä eikä meinaa löytyä kun ei osia meinaa saada mistään.
Onko tossa se kolmas venttiili joka paljastaa sytytys tulpan ja samalla suurentaa palo tilaa?
Minnes se bensiini muuten johdetaan diesel imariin vai jonnekkin muualle?
Nisseriina
10.07.2015, 10:29
Tyrkkäsin tovi sitten uuden startin Ruiserille ja jumalauta kyllä starttas niin että hyvä ku ehti startti pyörähtää ku kävi jo..tais olla se sen oma jo hiuka väsyny mut ihmettelen kun se varottamatta hajos..no sitä auta jäädä pohtii.Pääasia et ny pelaa.
Tein itselleni uuden peeceen vanhasta Acerin räyskästä, mikä oli tuotu romukasaan. Oli ihan siisti ja hyvin toteutettu kotelo siinä, niin laitetaan nyt vielä uusiksi.
Ikäpoisto tämän kohtaloksi on tullut, mutta näytti olevan konkatkin oksentamassa ihan justiinsa. Noita pyöreäpäisiä ja jo hiukan vuotaneita oli Acerin emolla aika monta. Uutta emolevyä siis ja itse asiassa koteloa lukuunottamatta kaikki muu uudemmista keräilyosista kooten. Centos 7 asentuu parhaillaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2416&pictureid=178385
hiabin tukijalan purin ja hain uudet tiivisteet kertaa kaks. toinen on takas nipussa ja toinen purettu auki.
on se ihmeen helppo homma. tunti per sylinteri ja osatkaa maksanu ku 70e :) loppuu se öljynvuoto.
Peräkärryn valopistokkeen vaihdoin kun toisen puolen valot oli pimeenä. Täytyyhän valojen toimia.
Käyttispajeroa vähän naputtelin, kun oli joku edellinen omistaja kaatanut puun katolle. Kesken jää tällä erää, vaidetaan homma mazdan takajarruremppaan maanantaina.
hj 60/61
12.07.2015, 15:40
Omegaan öljyt ja sutari, sekä pesinkin sen vielä...:eek::eek: ja sit emännyksen kawaan myös öljyt ja sutari, sekä uudet ketjut ja rattaat. Kelpaa sen taas päästellä pitkin poikin...:D
Mäkkäriin pikku lagerremppaa...
Sit iltapalaksi mersun takaiskarin vaihto.
*Maitokärryyn kasasin pyörät.
*Toiseen tavarafillariin kaikki uudet renkaat juuria myöden.
*Sänkyyn tein designlaidan vanerista.
*Isä siinä ohessa laittoi billnääsiläiseen kirveen terään ja petkeleen terään uudet varret.
Laurilasse
17.07.2015, 11:55
Ei varsinaista korjausta, vaan uuden rakentamista tällä kertaa. :rolleyes:
Nyt oli aikaa tehdä vihdoin tuo lavakaari loppuun kun toukotyöt ja rehut on saatu tehtyä. 76mm putkesta tehty. Ostin valmiita 90-asteen kulmia joista leikkelemällä ja liimailemalla pääsi ihan itseä miellyttävään lopputulokseen... Ehkä vittumaisin homma tuossa kuitenkin oli saada kaikki sähköjohdot pujoteltua putken läpi alas asti... Mut eipähän ole näkyvissä muuta kuin lällärin antennin johto. :)
Pressu vaatii vielä pientä modifiontia että passais tuon kaaren kans samaan aikaan...
http://www11.pic-upload.de/17.07.15/52j4hrc2x2di.jpg (http://www.pic-upload.de/view-27710314/11758963_999689956716665_183326162_n.jpg.html)
wuntzikka
17.07.2015, 15:38
juu, minäkin suunnittelin huomiseksi lisä vilkkujen asentamisen nurkkiin ja vaihteistoöljyjen vaihdon... kattoo sitten vielä mitä kello on, jotta vaihtaisiko moottoriin vielä uudet öljyt suodattimen kera
Deluxe66
18.07.2015, 13:43
Loman aikana on kerinny muutaman polkusinpyrän rassata poikien kanssa kuntoon. Ny o maastopyörät joka jantterille.
Periaatteessa hajotin, mutta samalla vähän niin ku korjasin. Näytin meinaat miten kiinan rossilla hypätään ni korkkkas takaiskarin ylälautane. No samalla madaltu jopo sen verran että 120cm ukolla ylettyy jalat maahan. Ei siis aiheuta toimenpiteitä. Jousi nojaa nyt suoraan runkoon eikä pääse mihinkään purkaatumaan. Kuskin vaihto voidaan suorittaa, täytyy ite pysyä vaan katsomossa :)
Huomasin tänään ettei Rangen kuskin oven sähkölasi toimi. Eihän se nyt käy päinsä ettei lordin autossa toimi sähkölasi. :) Joten ei muuta kuin varaosanostimesta purkamaan moottori ja vaihtamaan ja taas laskee ja nousee lasi nappia painamalla!
Oli muuten Made in Germany osa joka Rangea alkoi hylkimään ja heitti toimimasta.
Nisseriina
19.07.2015, 19:33
Jumalauta..korjasin ekan tietokone ongelman iha ite...en oo mikää tietsikka inssi tai muuka joka tajuaa noitten päälle mut päätin yrittää ja hahaaa..nyhä se windowsin päivityski alko toimaa!!!
nyt saa eesti tölkit kyytiä!
http://aijaa.com/A8dpW2
nyt saa eesti tölkit kyytiä!
http://aijaa.com/A8dpW2
Onko alapuolella "purkuaukko", eli sellanen josta mahtuu lytätty tölkki putoamaan?;)
Onko alapuolella "purkuaukko", eli sellanen josta mahtuu lytätty tölkki putoamaan?;)
Se on sitten vasta siinä ammattijuopon mallissa :D
Pitääs emännälle tehdä tollanen
linja-autollinen on jäte alumiinia tullut vuosikymmenten saatossa siunaantuneeksi :D
Itellä oli ajatus, et kehittelisi lippaan jota täyttelisi samalla kun kone louskuttaa
Jaksaako takalasin pyyhkimen moottori kuin monta tuntia runtata?
Edit, perskeles onhan mulla se kuorma-auton käsijarru kello :eek:
Siihen sopiva vipu ja ulosoton ilmakatkaisija tai sit hyllystä volvon käsijarru niin riittäis virtauskin.
Perskeles täähän täytyy alkaa askartelemaan
Edit x2 löytypähän oikeen ilmasylinterikin :eek: :D
Kempistä kärähti maajohto poikki. Onnistuin fiksaamaan sen tuolla kentällä, vaikka työkaluina oli vaan moska, iso rälläkkä ja katkennut Mora. Nyrjähtäneestä sormestakaan ei oikein ollut apua. :D
Kai tolla taas pari puikkoa polttaa prkl.
Kempistä kärähti maajohto poikki. Onnistuin fiksaamaan sen tuolla kentällä, vaikka työkaluina oli vaan moska, iso rälläkkä ja katkennut Mora. Nyrjähtäneestä sormestakaan ei oikein ollut apua. :D
Kai tolla taas pari puikkoa polttaa prkl.
Korjasit hitsaamalla? :D
Korjasit hitsaamalla? :DOli kyllä niin väsynyt päivä, että kävi sekin mielessä. :D
Jäi "vähän" yöunet lyhyeksi, niin hieman oli ajatus huurteessa. Maajohdon korjattuani ihmettelin ja kirosin, kun ei puikko syty millään. No eihän se syty kun olin ottanut sen maajohdon jossain vaiheessa koneestakin irti (varmaan silloin kun rälläköin sitä...). Sitten kun sain maajohdon kiinni, niin ei vieläkään puikko syty millään, tai syttyi juu mutta oli niin nuhainen meininki että voi morjes. Meinasin jo potkia koko Kempin aas katolta, ennenkuin huomasin, että olin huitonut virrat jonnekin 100A vaikka piti olla 135. No johan alkoi palamaan. Jospa ens yön vaikka nukkuisin. :D
Eemelin 211 partikkelisuodattimen paineanturin vaihto kun herjaili moottorinvikavaloa ja sain kyseiseen anturiin koskevan vikailmoituksen kun vikaa tutkittiin #tähdellä# oli helpompi mitä olin kuvitellut konepellin alta ilman auton alla käyntiä (olisi ollut muoveja poistettavaksi asti) ja nyt valo poissa.
Vormula77
23.07.2015, 18:48
Tuli väännettyä Doosanin tela paikoilleen kun juniori oli papan kanssa metsäojaa perkaamassa ja jossain kurakossa ajanu telan irti, ilmeisesti kannon kolossa kääntynyt. Ihannan mutasta hommaa pienessä ac/dc jälkihuurussa.
Turbo Isuzu
24.07.2015, 21:45
Patrolliin tehty kaikenlaista pientä huoltoa ja sähkötöitä, jokohan tuonkin sais kohta leimalle...:rolleyes:
Krapulan :D:D:D:cool::cool::D:D:):rolleyes::D
Hieman katastus hommia. Vaihoin Berttaan sektorivarren ja liimasin Esablinnun kakalla iskarin alakiinnikkeen takaisin akseliin ja lopuksi kiertelin vielä simpukan suunnilleen keskelle. Kumma kyllä se alkoi taas mennä suoraan...:D Toinen takavalo on vielä pimeä ja oven kahvat odottaa vaihtoa nämä kun on korjattu niin leimalle lomps...
"Piree pireen letku ei ookkaan paree", eli letkunvaihtojumppaa teetti.
Töissä '01 1,5i Almeran tyhjäkäynti ongelmaa,Kotona oman '01 1,8i Almeran tyhjäkäynti ongelmaa.Jälkimmäisen sain korjattua,huomenna uudella innolla asiakkaan auton kimppuun :D:D
Renegade
29.07.2015, 19:52
Ei nyt varsinaisesti korjattu, mutta rakennettu! Luulis ton kaksheppasen tossa pukissa pysyvän!:D Pitäis alkaa Yamahasta vikaa ettimään, kun rikkoo tulppaa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5802&pictureid=179152
Renegade
31.07.2015, 17:31
Nyt on Yamaha kunnossa. Onneks ei noin pienessä koneessa mitään isoa vikaa voi olla...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5802&pictureid=179204
hj 60/61
05.08.2015, 18:05
Aamulla ku suoritin omenaan huurun poistoa sivu ikkunoista laskemalla ne alas, ni eipäs enään repsikan ruutu noussutkaan ylös. Hippasen oli koleeta ajella Tampereelle ikkuna auki aamulla. No, ny se on ylhäällä taasen, ja varmuuden vuoksi otin moottorin piuhan irti, ettei enää ales menekkään....:D:eek:
Flugfiske
07.08.2015, 22:24
Tollanen tuli korjattua, parin päivän uurastuksen jälkeen:
Kuva on sitte malliks. Ei tuo sama kone, mutta samaa mallia...
http://www.ahi-carrier.com.au/upload/data/Products-%20Commercial/30HXC_highresolutioni.jpg
Nisseriina
07.08.2015, 23:01
Viime sunnuntaina Forssan picknick reissulta piskin kans palatessa Volle Volmari päätti testata muorin pinnaa..Ajattelin et ajellaampa toista kautta kotia ku mistä tulin kunnes olin päässy muutama kilsan tämä perkele kahautti lämmöt punaselle lähes..lämppäri täysille ja ilmastointi pois..ikkunat auki ..oli vähä lämmin etten sanos..tovi sitten vaihdoin termarin volvolta haettuun eikä se ny ainaka enää sellasta tehny..saas nähä sainko kuntoo.Yritetty on ainaki.
"Piree pireen letku ei ookkaan paree", eli letkunvaihtojumppaa teetti.
Mikähän siinä, et noi pideen päät suunnittelee joku joka ei koskaan sellaista käytä :confused: 5-10cm lisää pituutta ja hieman takaviistoon se suutin niin ei tartte koittaa saada molempia käsiä mahtumaan pyttyyn samalla :(
Toinen on, et vessan pytyt suunnitellaan akoille tai pieni munaisille aina kun istuu pytyllä vehkeet on siinä reunalla tai sit hieroontuu siihen etureunaan ja jos istuu niin et mahtuu niin jarruraita on takaseinässä :mad:
Toinen on, et vessan pytyt suunnitellaan akoille tai pieni munaisille aina kun istuu pytyllä vehkeet on siinä reunalla tai sit hieroontuu siihen etureunaan ja jos istuu niin et mahtuu niin jarruraita on takaseinässä :mad:
Anoppilassa on sellainen pytty että mahtuu vähän leveämmätkin balssit. En nyt muista merkkiä tähän hätään mutta joku näistä normimerkeistä se on. Sitä vaan joskus ihmetellyt kun anoppi on sellainen ihan pikkuinen mummeli, mihin se tommosta pyttyä tarviaa. Enkä oo kehdannut kysyä... :D
Pitkään vallinneen epäjärjestyksen pihan varastossa. Paljon tavaraa meni tänään kierrätykseen ja huomenna toinen mokoma menee jätelavalle.
kaikkien 4mukulan fillarit tuli huollettua.saa siinäkin koko päivän menee:)
hj 60/61
15.08.2015, 14:37
Nurtsin leikkurin vetonaru tuli laitettua takaisin asemiinsa ja ku portterin otteessa oli merkintä takalattiassa olevasta reiästä, ni pistelin sinne sit pikku paikan, noin 30cm*30cm palasella on taas ehyt lattia...
Ja ku lupauduin naapurille kana-vahdiksi, ni korjasin pesistä muutaman tuoreen munan parempiin suihin...:D:D
Kaitsu67
18.08.2015, 17:55
No Freekun Lambda tuli testattua - irrotettua ja mittailtu, lämmitys ei näköjään
toimi, muuten antoi jotain lukemia toholla lämmittäessä yleismittariin, eli jotensakin on hengissä.
Ja pakoputkessa oli näköjään pieniä reikiä ennen ja jälkeen katin, ne tuli turattua umpeen. Pitänee käydä mittauttamassa päästöt uudestaan, jos vaikka olis vähän enempi kohillaan.
Lerssinen
18.08.2015, 22:14
Eipä oo tarttenu niittailla pintoja ennen ku aina on ostanu valmista kenkää mutta nytpä oon ku ei muutakaan saanu :D
http://karavaanari.org/kuvat/1439927542.jpg
Romut paikollaan, siinäpä se onki ku säätää nuo ees sinneppäin ku käsijarru on auton alla ja automaattisäätöjä ei oo.. Eli mutu-meisselituntumalla mennään :p
http://karavaanari.org/kuvat/1439927597.jpg
Kyseessä siis 86 vuoden mökkimersu..