View Full Version : Viimesin hankinta 2015...
Alotetaans uusi topicci, kun pistelin tilaukseen; http://gorillasports.fi/kuntosalilaitteet/10000123-45-asteen-selkapenkki.html ja http://gorillasports.fi/vatsalihaslaitteet/10000713-vatsalihaspenkki-taitettava.html ...
Hodarin nokkapelliin blingiä :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6535&pictureid=168299
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7176&pictureid=168307
BJ hinattiin tänään pihaan ja heti piti renkaita sovittaa:D no jos soan tekis nii sais varmaan mahtumaan...
Ski-doo -07 800 xrs, on niin makiat ajokelit että :D
kellukka
02.01.2015, 21:30
Raivaus saha, Rupee reitit aukee:D
Bilteman pomppuliina ku pakkauksessa sanottiin olevan oikea valinta jeeppien hinaukseen:D
Actionkamera sellainen Rollei, halvin malli Clasulta. Pojalla oli jo semmonen ja ihan riittävän hyvä kuva. Voin laittaa sen kiinni kopteriin, mönkkäriin ja Jeeppiin. Pitää vaan viel opetella sekä kuvan käsittelyä että se kuink ne saa tuubiin ....
bilteman lisävalot ja puuilosta hirmu kasa ledivaloja.beejiin runko vaihdelaatikko ja jousia
Ilppi, kun vanha alkaa olemaan liian äänekäs makkarin vieressä:
http://www.heizungen-günstiger.de/en/tag/msc-12hrdn1-qc6/Midea-Corona-high-perfomance-4-kW-MSC-12HRDN1-QC6.html
bilteman lisävalot ja puuilosta hirmu kasa ledivaloja.beejiin runko vaihdelaatikko ja jousia
Mä kans hain eilen Puuilosta 6 kpl ledityökkäreitä, on aika kohtuu hinnoissa
Nelikkohiase. Siitäkin huolimatta että se mäkilohiluoma valistaa: "ei hiasessa koskaan tuntunut niin miehekkäältä", tai jotain:p...
kellukka
04.01.2015, 19:19
Nelikkohiase. Siitäkin huolimatta että se mäkilohiluoma valistaa: "ei hiasessa koskaan tuntunut niin miehekkäältä", tai jotain:p...
Rupesko pihalla tarviimaan jo nelikkoa?:D
Rupesko pihalla tarviimaan jo nelikkoa?:D
Välillä näkyy tarviivan, sen verran ailahtelevaa tuo linkomiesten homma tänä talvena...
Kohta pitää ilmoittaa viimeseks hankinnaks RAKTORI :rolleyes:...
perussettiä talliin:
harrison kärkisorvi
yleisjyrsinkone
nauhahiomakone
Heikki L
05.01.2015, 21:26
arboga, nyt on venäläinen ja ruottalainen sulassa sovussa suomalaisen hitsauskoneen kanssa :)
Ex_inkkari
06.01.2015, 11:33
Nikon D90 ja Nikkor 18-70 3.4-4.5 AF-S
ILPpi tallia lämmittämään. Viime vuoden hankinta jo, mutta ollut viime viikkoon asti sähköasentajan käyntiä vailla.
Uus duuni. Tai ei tää niin kauhean uusi ole, tavallaan ollut jo puol vuotta heidän "listoilla" ja ko. toimipisteen pääjehut vanhoja tuttuja. Aamulla pitäis mennä jotain duunailemaankin.
Alkoi jo laiskottamaan tämä himassa pällistely... ei uskalla odottaa että jää jumiin tänne kokonaan.
Ostin emännälle kesäautoksi kätevän pakettiauton 310kg kantavuudella ja kutoskoneella, kun halvalla sain. Pienen hiontaoperaation ja uuden maalin tää vaatinee, mutta kesäänhän on vielä aikaa....
https://lh4.googleusercontent.com/-6AlteJDp8mY/VK2ppBPoodI/AAAAAAAAUeY/kL_xqgeHHtU/w800-h450-no/20150107_175834_Android.JPG
CFLineltä (Mikael73 palstalla); otsalamppuja 4kpl, 27W:sia LED työvaloja 60 asteen keilalla 4kpl:tta, sit 39W:sia LED työvaloja 2kpl:tta ja johtosuoja spiraalia 30pussukkaa (useit kokoja 6-30neliöseen). Sit Pansonicin akkukoneisiin (12V ja 14.4V) akkuja 3kpl:tta...
Ostin emännälle kesäautoksi kätevän pakettiauton 310kg kantavuudella ja kutoskoneella, kun halvalla sain. Pienen hiontaoperaation ja uuden maalin tää vaatinee, mutta kesäänhän on vielä aikaa....
Ameriikan vai Nissanin kutonen?
Lerssinen
09.01.2015, 21:35
Nuo laikkapakut pitäis kyllä ehdottomasti museoida (vaikka käyttöön) kun ovat sellaisia aikakautensa kukkasia ettei tosikaan ja kyllä, haluaisin samanlaisen itselle mutta on ne cedrikin tiisselillä tiisselöidyt raatopaskatkin vielä liian kovissa hinnoissa kuntoonsa nähden :mad:
Ex_inkkari
10.01.2015, 10:34
Nikkor 70-210mm f/4-5.6 AF-D
Nuo laikkapakut pitäis kyllä ehdottomasti museoida (vaikka käyttöön) kun ovat sellaisia aikakautensa kukkasia ettei tosikaan ja kyllä, haluaisin samanlaisen itselle mutta on ne cedrikin tiisselillä tiisselöidyt raatopaskatkin vielä liian kovissa hinnoissa kuntoonsa nähden :mad:
Samaa mieltä näitä olisi pakko säilyä näyttämään mallia soviet-suomalian lainsäädännön kukkasista ja verotuksesta.
Museoajoneuvotarkastajalla pitää olla lääkitys käsillä kun tuollaisen pölläyttää tarkistettavaksi ja mistäköhän se 30v lasketaan rekisteröinnistä vai muutoksesta?
Kuitusen "kuutio" kompostori kanssa museokamaa.
Pillucorolla, näköjään... :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5238&pictureid=168774
BJ-40/76
12.01.2015, 04:00
Akut 2 nelivetoseen, 2x95ah 3x mekaanisilla lukoilla olevaan hodariin, 1x72ah "ressileluun tms.", kumpikaan ei minun...
Mutta maksamaton mainos; Exide, piti siirtyä siihen, kun "superpower?" valmistus lopetettiin taannoin...
Viikonloppuna hankittu generaattori torpalle varavoimaks,ja mettälenkille turvaksi.
Gary Grand
12.01.2015, 11:20
Jep, Suojelukohteeks kaikki.. Ja toimenpidekieltoon kanssa.. Kyllä Suomen silloinen autoverotuskäytäntö on poikinu yleismaailmallisesti käsittämättömiä vehkeitä.:D
Pyyntihinnat noissa on tosiaan sellasia, että luulis niiden jo olevan museoituja.:eek:
Pillucorolla, näköjään... :D
Jaa, mikäs malli se tuo? :) Ei vissiin mulukosilimä? Mä laitoin tilaten Alvadilta jakoremmisarjan ja ulomman murroksen tohon mulkvistiin. 35.59€+20.50€+10€ postikulut=66.09€, ei paha. Motonetissä 69.90€+54.90€= 124.80€, eli melkein puolella hintaa.
C Tek MXS 5.0 Polar ja 5 kpl akunvalvonta LED liitosjohtoja lisäks, jollei muuta niin välkettä maisemaan ;)
Ewerglade
13.01.2015, 00:30
http://www.ebay.com/itm/141389567028
Tommonen tuli tilailtua. Saapi nähdä miten tuo toimii jahka joskus saapuu. Tai siis on tuo tullut jo suomeen, mutta kun tuo tullin toiminta on niin tehokasta niin odotellaan saapumisilmoitusta saman aikaa, kun mitä tuon suomeen tuleminen kesti :D
Jaa, mikäs malli se tuo? :) Ei vissiin mulukosilimä?
KE20
Frouvan pitkäkattoon naftasuti ja ajovalopolttimot, kassalla oli kiusallisesti myös lätkä-liigapussi...
Kaverin kanssa käytiin eilen hakemassa vuoden 1959 Ford f100 mulle.
Ex_inkkari
15.01.2015, 17:39
Yamaha TRBX504
kemppi mls 2300 ac/dc acx paneelilla
Kaverin kanssa käytiin eilen hakemassa vuoden 1959 Ford f100 mulle. Fast N loud tyyliin vaan kirkaslakka päälle sekä isot vanteet ja tonttiin.
Hienoja autoja noi vanhat lavavehkeet.
Yölento, Nissanin kutosta mä ens aattelin, mutta jossakin vaiheessa kiero mieli mietti jopa volkkarin deekua;) Siihen kun pistäin kunnon kasarijuppikampauksen ja feikkikultakäätyä ranteeseen, niin kelpais ajella kylillä luu ulkona.
Tosin kyllä mä ton dieselöinnin oon haudannut. Vähän on nyt vaihtoehtoja puntarissa. Periaatteessa lavan etureunan ohjaamoon tulevaa osaa tarttis siirtää taapäin, että mahtusin 195cm pituudellani ajaan tolla. Nyt kun ei tarvitse veroseuraamuksiakaan niin pelätä lakimuutoksien myötä.
Toisaalta tekisi mieli pistää vain orkkiskuosiin ja pyytää sahk:n 40-vuoteen museoautoikää hamuava sankari tekemään museotarkastus. Mitenkähän näiden kanssa menee, onko 30 vuotta auton valmistusajankohdasta, vaiko tuosta korimuutospäivämäärästä? Sitähän ei ole missään mainittu.
Laiskahan tuo on kuin perkele. 102hv kaasarikutonen ja perään on vaihdettu TH700.
Kyllä tää jossain muodossaan säilymään tulee. Viimeiset 20 vuotta olen hamunnut tällaista, siitä asti kun aikanaan näin Trans Am pickupin Konelan vaihtoautohallissa :D Halpahan tää oli, kun alle tonnin kaksilla renkailla ja leimaa kevääseen, vaikka maalipinnassa onkin laittoa.
Fast N loud tyyliin vaan kirkaslakka päälle sekä isot vanteet ja tonttiin.
Hienoja autoja noi vanhat lavavehkeet.
Joo on tulossa ajettavaa nykyaikaista alustaa ilmajousituksella. Vanteetkin on valkattuna jo. Patina on myös kaunista, eli juurikin tuohon tyyliin mitä kuvailit :)
Turbo Isuzu
19.01.2015, 17:31
Patrolliin uus tuuliklasi ja laatikkopaketti tuli kanssa haettua
Pääsis sitten leimakonttorille kun saa nuo paikalleen...
Gary Grand
20.01.2015, 08:37
GR-patukan etujakarit..
Takalasin pyyhkijänsulka, n. 6€.... :cool:
metsienmies
20.01.2015, 18:41
Pajeroon yllättäen... vaikka meni leimalla heittämällä läpi niin kaikki hilppeet molemmin puolin joutuu uusimaan... Jarrulevyt, palat, käppärikengät, pinnapultit ja iskunvaimentimet... lisäksi vielä jarrusatuloihin liukutapit kaikki ja tiivisteet. Pikku remppaa siis tiedossa. :( :rolleyes: ;)
2 x koiralle rokotus ja toisen korvien runkutus. Tsingtsing...
Toyota FJ-55 katkojan kärkiä kun vielä sai.
tt-thermo, uusi läppäri ja spintires
Uusi kuumailmapuhallin, nyt ostin oikein "laatu"merkin (Bosch) kun Lidl-malli päästi ikävästi toimintasavut karkuun.
Ford Ka, Ford Mondeo ja Citroen Xantia...kohta lumi pöllyää ja pelti rutisee...
Turbo Isuzu
23.01.2015, 23:32
Mie kävin just hakemassa 2.0 Opel Cih moottorin ja ens viikolla haen vielä yhen...
Sitten uusia kylkilistoja ym tavaraa B Asconaan.
Kinkkukaappiin iskarit kun 4x4partsilla oli kova tarjous -50% :)
Hommasin Ryöväriin Nanocomin testerin ja romikselta uuden korinohjausyksikön. Nyt ei tartte pelätä, että auto sammuu motarilla ajosta kun menee ajonesto päälle kesken kaiken :D Onneks mulla on ainakin toisinaan kohtuu hyvät hermot, joten sellanen tunnin odottelu kadunvarressa akunkenkää irrotellen on aina ollut ihan normalna :D
metsienmies
27.01.2015, 15:52
Vanhin pojista kolkuttelee aikuisuuden kynnyksiä jo joten kerran kohta kortti taskuun toivottavasti vilahtaa niin hommattiin hälle Volvo V70.
Toivotaan että, olisi edes hitusen paremmin homma hanskassa kuin alkaneessa Suomen Surkein Kuski 3 sarjassa. Ei herra jesta mitä sakkia. :eek::D:D
hj60 vm81:) on nää kivoja
Kekkeruusi
27.01.2015, 21:50
Susukiin 3" korottava alusta ja ohjaustehostin :)
Hautalintu
28.01.2015, 18:21
Pajeroon jarrut.. :D levyt ja palat eteen, kengät ja jouset taakse sekä käsijarruvaijerit... passattiin takapyörien laakerit...
Kävin ostaa muutaman etuikkunaan laitettavan suojan ettei tarvitse skrapaa...:o -Kaks egee kipale, kuinkahan kestäviä ovat...? :rolleyes:
Linkoon pikkasen lyhyempi hihna, kun liika pitkä kärähti. Nyv vaa lumet puuttuu.
NBB Alpha 225 lisäpitkiä pari kappaletta kun kuulemma ne on hyviä.
Ja ihan laadukkaan oloisia noin nopeesti hipelöitynä, josko sitä viikonloppuna sovittelis Ranen keulalle
Byrocrat
29.01.2015, 20:43
Käyttis Fordille etupään jouset, koiranluut ja yläpään laakerit kun ekan kerran tuli hyvin palvelleelle Mondeolle katsastuksessa hylky Oli etujousen alakierre katkennut! :( On ne uudet jouset 10 vuotta vanhoihin kuoleentuneisiin verrattuna paljon paremman tuntuiset vaikka vanhoissakaan ei vikaa tuntunut. :cool: Näillähän pärjää taas seuraavat 10 vuotta:rolleyes:
Kävin ostaa muutaman etuikkunaan laitettavan suojan ettei tarvitse skrapaa...:o -Kaks egee kipale, kuinkahan kestäviä ovat...? :rolleyes:
Mä olen niin "juutalainen"...... että heikottaa.....:D :D :D
Vaikka auto mulla on katoksessa ja ikkunoita joutuu raaputteleen vain tietyllä keleillä. Varsinkin kosteasta kunnon pakkasille. Että olen sääsänyt ton 2€.
Mä olen käyttänyt sellasta punaista paksua ja isoa "old school" täkkiä joka peittää etulasin ja etupellin. Kovilla pakkasillla kotio saavuttua heti "peittelyyn". Pysyy huomattavasti pidempään lämpimänä jolloin sähkönkäytön tarve vähenee saman päivän aikana tapahtuviin käyttöihin sekä aamuisin. Täkin eristeen ansiosta ei tarvii lämmittääkään kovilla pakkasilla niin pitkään kuin ilman täkkiä.
Tosin tohon peiton heittelyyn tuhrautuu joka kerta se 30s. ns. vapaa aikaa ja käytän sitä vain kotona ettei julkisilla paikolla leimattais "kylähullks" :D :D :D
Ja tämä on ollut käytössä jo niinä aikoina jolloin nuoremmat lukijat eivät olleet vielä edes "painovoimana kulkusissa". Eli vanhan kansan konsti kovillla pakkasilla kun lohko- ja sisätilan lämmitimet olivat vielä tulollaan ja sähköä ei ollut joka paikassa saatavilla.
Joskus vanhat konstit on parempia kuin pussilinen uusia....
Kerran kun tuommonen mummun wanha sotahuopa jäätyy kunnolla lasiin / pyyhkijöihin estäen liikkeellelähdön, vaatii sen uudelleen käyttöönotto laajahkoja henkisiä voimavaroja ...
Kerran kun tuommonen mummun wanha sotahuopa jäätyy kunnolla lasiin / pyyhkijöihin estäen liikkeellelähdön, vaatii sen uudelleen käyttöönotto laajahkoja henkisiä voimavaroja ...
Mulla ei ole tota kertaakan käynyt koska käytän ja säilytän sitä katoksen alla, ja käytöstä poissa oleva säilytyskin tapahtuu ulkolämpötilassa. Eli ei pääse kastumaan missän vaiheessa.
Ja vielä toinen:
Maalipinnan palvojat älköön vaivautuko. :D
Turbo Isuzu
29.01.2015, 22:30
Ostin alennusmyynnistä toiset säkkihanskat, kyllä on nyrkkeilysäkki saanu tänään kyytiä tuolla kellarissa. :D Pikkupäissään varsin mukavaa touhua...
Mä olen niin "juutalainen"...... että heikottaa.....:D :D :D
Vaikka auto mulla on katoksessa ja ikkunoita joutuu raaputteleen vain tietyllä keleillä. Varsinkin kosteasta kunnon pakkasille. Että olen sääsänyt ton 2€.
Mä olen käyttänyt sellasta punaista paksua ja isoa "old school" täkkiä joka peittää etulasin ja etupellin. Kovilla pakkasillla kotio saavuttua heti "peittelyyn". Pysyy huomattavasti pidempään lämpimänä jolloin sähkönkäytön tarve vähenee saman päivän aikana tapahtuviin käyttöihin sekä aamuisin. Täkin eristeen ansiosta ei tarvii lämmittääkään kovilla pakkasilla niin pitkään kuin ilman täkkiä.
Tosin tohon peiton heittelyyn tuhrautuu joka kerta se 30s. ns. vapaa aikaa ja käytän sitä vain kotona ettei julkisilla paikolla leimattais "kylähullks" :D :D :D
Ja tämä on ollut käytössä jo niinä aikoina jolloin nuoremmat lukijat eivät olleet vielä edes "painovoimana kulkusissa". Eli vanhan kansan konsti kovillla pakkasilla kun lohko- ja sisätilan lämmitimet olivat vielä tulollaan ja sähköä ei ollut joka paikassa saatavilla.
Joskus vanhat konstit on parempia kuin pussilinen uusia....
-En viitsi vanhaa märkää ja haisevaa täkkiä tunkea autoon, olen sen verran varakas (-lue rikas) että investoin kaksi egeä mukavuuteen...:D
Autel MD 701 testeri.
Ja tämä seurausta siitä että käyttikset vaihtu (liian) uusiin eli 2000 luvulla valmistetuksi:eek::D.
Byrocrat
31.01.2015, 12:34
-En viitsi vanhaa märkää ja haisevaa täkkiä tunkea autoon, olen sen verran varakas (-lue rikas) että investoin kaksi egeä mukavuuteen...:D
:D:D:D:D:D:cool:
Toi Lidlin ikkunapeite muuten kestää ihan hyvin kun varmistaa ovenväliin tulevien lärpäkkeiden kiinnityksen esim roudarinteipillä. Ratkeaa helposti ompeleesta :( Muuten toimii loistavasti!
Hääpäivän kunniaksi keittiötarvikkeita :)
http://www.jago24.de/en/garden/grill/smoker-grill/bbq-smoker-with-two-chambers.html
Turbo Isuzu
31.01.2015, 15:10
Oilon sai evästä, eli eilen tuli öljyä ja nyt olis pytty täynnä (2300L).
Hautalintu
31.01.2015, 17:26
Saksalainen peltipurkki vaihtui japanilaiseen peltipönttöön.. :) eli passatti veks ja hiace tilalle..
Saksalainen peltipurkki vaihtui japanilaiseen peltipönttöön.. :) eli passatti veks ja hiace tilalle..
Onnittelut tästä kaupast...
Päivällä utl IKH:n kauppiaalt investointina 6mm pitkä kuusiokoloavain 1/2":lle karalle ja sit tuli otettuu 3pkt kahden kappaleen pakkauksessa mustekaloja et saa peitteet pysyyn aavistuksen paremmin paikallaan. Naruhan pareen, mutta tarve auki otolle huonompi näin talvella.
Läjän periin ja laatikkoihin öljyt. Alkoi vaihteetkin toimimaan kuin ihmisen mieli ku laittoi Redlinet.
Hautalintu
31.01.2015, 20:06
Onnittelut tästä kaupast....
Kiitos nam! Ostos vaikuttaa hyvältä kun kesti suonenjoelta siirtymän ulvilaan ja matkalla sai pelastaa volvolla matkustaviakin pakkasesta.. :D visionikkarin päässä rattaat raksuttaa jo kovasti, häkit/loosterit neljälle koiralle, noin 145-150db äänenpainetta tarvittaessa, yöpymistilat kahdelle, tarvittaessa mahdollisuus kuljettaa hiukan isompaakin esinettä ja muutama pienempi juttu olis tarkoitus saada järjestettyä tuohon koppaan... ei tieten samaan aikaan... kahotaa mitä keksitään! ;)
Bootsien kantoihin nastaviritys sydeemin.... :cool:
http://images.clasohlson.com/medias/sys_master/9188967579678.jpg
Nuhakuume yli 38 lämpöä , alkoholiton humala.
Voiton puolella eka päivä duunissa.
Uudet tuulilasinpyyhkinät Discoon. Edelliset kesti pari kuukautta, todellista Biltema-laatua.
BJ-40/76
03.02.2015, 00:16
Ostin matkamallin jää/pakastearkun, Mobicool c40, kun oli halpa (poistomyynnissä paikallisessa "halpakaupassa") 230v sähköllä oleva 65watin kompuralla arkku. etiketin mukaan pitäs olla kylmää tarjolla +10... -15c ja nyt hyrissyt tuossa tunnin maksimilla, ja -22c näyttää mittari, ja juuri sammui, toivottavasti ei viimmeistä kertaa....
termostaatti 1/3 asennolla pysyi +3 ja +6 asteen välillä 22 asteisessa huoneessa, ja kävi harvakseltaan.
Vastaava:
http://www.grillikauppa.com/pakastava-matkajaakaappi-mobicool-c40-230ac-kompressori-p-812.html
ja ennen kaikkea tuo huomautus ihmetyttää vanhaa... """"HUOM. Laite ei pysty pakastamaan invertterikäytössä!"""""
No, ostin silti..... olispahan ensimmäinen rautanen/kuparinen kapine, joka NIIN nirso tarjottavalle sähkölle, että 4/5 osaa tehosta häipyy... siis grillikauppa ei kiellä invertterikäyttöä... toki tämä ei ole k.o kaupasta.
Vihdoinkin tuli odotettu turbon korjaussarja. Rupee öljyt pysyy oikealla puolella.juju
Kaitsu67
05.02.2015, 00:19
Turbon ja jäähdyttäjänletkuja, oventiivisteitä, suodattimia (huoltosarjat) 300 ja 200 TDi koneisiin, ym kilkettä tilattu sumujen saarilta :cool:
Kömpijä leikkikaluksi , Polaris 700 ja se "etuperä" rikkimerkkinen no takatuupparina hauskempi ;)
Näytti olevan sama murikka 400-700 ja vuosimallit 2002-2007 mitä äkiseltään katseli varaosakuvastoa netistä varaosanumeroineen.
Nyt sitten perä haussa eli ei se romujen määrä vähene mitenkään.
Tuli renkaat hommattua pari viikkoo sit rankkuun ja jokunen vuosi sitten nuo beatlokki vanteetki, vihdoinkin sai johonkin ne allekkin.
Kaitsu67
07.02.2015, 15:55
Tuli renkaat hommattua pari viikkoo sit rankkuun ja jokunen vuosi sitten nuo beatlokki vanteetki, vihdoinkin sai johonkin ne allekkin.
Asiaa! :cool: Aika asiallista kalustoa tuolla takanakin näkyy, sinun?
isäni ja minun yhteisiä harrastepelejä, Kertynyt jokunen nurkille.
Ohjaus simpukoita 2kpl, Kulmaparkit.
Hemmetti! :) Meikän vanha Range! :D Missä päin tää nykyään majailee? Kuva taitaa olla otettu v2009
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7211&pictureid=169294
Vähän hankintojakin... Uudet 16" vanteet ostettu Patrolliin...
Joo, Range sijaitsee pieksämäellä tätä nykyä, Olitko sinä laittanut sen auran tohon rangeen?
reynolds
07.02.2015, 23:37
Tuli investoitua käytetty hilti pr25 tasolaser ja kemppi minarc 150 puikkokone ja aga x21 nestekaasupillit&15m letkut ynnä muut tillbehöörit. Noilla pääsee taas hetkenmatkaa eteenpäin. Pinkan joskus salliessa vielä kemppi 2530 mikki.
Kaitsu67
08.02.2015, 20:17
isäni ja minun yhteisiä harrastepelejä, Kertynyt jokunen nurkille.
Kerros vähän mitkä ne kaks Rankkua on siellä lumen alla ;) Minkä vuotisia jne...
Tuosta vihreästä en osaa vuosmallia sanoa, se on vain moottoriton raato, menos purkuun ku on aika laho vikaa, ei kannata enää ruveta sitä hitsailee, sininen on vuosmallia 88 3.5efi automaatti. siihe tuli joitain vuosia sitte käynnistysvikaa ja se jäi noille sijoille, joskus keväämmällä rupeen elvyttämään sitä. osiakin siitä on otettu jonni verran tuohon toiseen vehkeeseen. esim startti alkuperäinen vuoden 88 lucas.
Joo, Range sijaitsee pieksämäellä tätä nykyä, Olitko sinä laittanut sen auran tohon rangeen?
Ei ole aura minun asentama. Ihan kuvan mukaisessa kunnossa poistui tontilta. Muutaman kerran olen nähnyt auton myynnissä ja siihen oli ilmestynyt aura keulalle.
Ei ole aura minun asentama. Ihan kuvan mukaisessa kunnossa poistui tontilta. Muutaman kerran olen nähnyt auton myynnissä ja siihen oli ilmestynyt aura keulalle.
Hitto ku ois saanu tietää kuka sen auran toho rakenteli koska laittoi hydrauliyksikön ilmastoinnin kompuran tilalle, niin ei ole varmuutta onko ilmastoinnin kompura ehjä vai ei. Ois pystynyt hydrauliyksikön rakentaa mihi vaa ku oli sähköllä toimiva yksikkö. olikos sinun aikaa ilmastointi vielä toimiva?
Hitto ku ois saanu tietää kuka sen auran toho rakenteli koska laittoi hydrauliyksikön ilmastoinnin kompuran tilalle, niin ei ole varmuutta onko ilmastoinnin kompura ehjä vai ei. Ois pystynyt hydrauliyksikön rakentaa mihi vaa ku oli sähköllä toimiva yksikkö. olikos sinun aikaa ilmastointi vielä toimiva?
Tietääkseni sen auran asensi Mikkeliläinen kaveri. Niemä en muista. Ilmastointi toimi minun aikana. Tosin auto seiso puolitoista vuotta käyttämättä, ennen kun myin eteenpäin.
Tuon auton myyminen on hiukan harmittanut, mutta hitsaushommat ei juuri silloin kiinnostanut pätkän vertaa.
Tietääkseni sen auran asensi Mikkeliläinen kaveri. Niemä en muista. Ilmastointi toimi minun aikana. Tosin auto seiso puolitoista vuotta käyttämättä, ennen kun myin eteenpäin.
Tuon auton myyminen on hiukan harmittanut, mutta hitsaushommat ei juuri silloin kiinnostanut pätkän vertaa.
Niin minä kattelin ostohetkellä että sitä on korjailtu paljon noita normi ruostepaikkoja mitä rangeissa tulee. helmat ja lattia pellit jne.. minä uskon et ilmastointi pelaa vieläki kun vaa kompuran laittaa konehuoneeseen paikoilleen, onneksi ei se kaveri hävittänyt niitä kompuran kiinnikkeitä, ihmetyttää vaa miks se ei tota hydrauliyksikköö laittanut vaik takakonttiin erilliseen koteloon eristettynä koska sähköllä toimiva, ois ilmastointi jääny konehuoneeseen normisti, ois vaan enemmän ollut sähkön ja hydrauliputkien vetoo mut ois tullu parempi sillai.
Omakotitalo tuli ostettua tuossa. Öljymontullinen autotallikin kuulu kauppaan :D.
Omakotitalo tuli ostettua tuossa. Öljymontullinen autotallikin kuulu kauppaan :D.
Hyvä että on hyvä talli ainakin :)
Kaks kpl ohjaus simpukoita Kinkkurasiaan. (toinen rikkoutuneen tilalle ja toinen varalle) :cool:
heeppiin puola,tulpat,tulpanjohdot,jakajankasi ja pyörijä...josko se himmeli nyt starttais:D
Kaitsu67
12.02.2015, 13:14
Röntgen-kuva nilkasta.
Menikö pahasti? :eek:
Menikö pahasti? :eek:
Leikattiin jo viime vuoden elokuussa kun oli jänne sökö ja koko nilkka lintassa. Nyt kuvattiin uudestaan kun yksi nilkkaan laitetuista titaanipalasista on alkanut aiheuttamaan kipua. Parin viikon päästä uudestaan leikkauspöydälle :)
Yhen ramman Versokorollan ostin lisää, vetoakseli napsahtanu puolesta välistä poikki. :eek:
Voimanpaskoo liikaa 1.8 pensakoneessa vai annettu liikaa kytkinpommia?:rolleyes:
HJ:hin käytetyt jouset + uudet henkselit.
Patrolliin hommattu uusi Vinssi :)
Uusi puhelin :D
Tuli hankittua Yamaha FZS 600 mopo :D
Moottorisahan kaasuttimiin kalvosarjoja kolmea mallia ja kutakin 4kpl:tta... Eli 12 kaasuttajaan. Ja noist taittaa kolmannes mennä heti käyttöön ku saapuu.
Hankinnassa sit myös rulla käynnistinaruakin (4mm tai 5mm), että ei tarvi jokast tarvetta kohden kauppaan juosta. Nytkin tallissa odottaa kaks naru poikki olevaa ku kolmanteen löyty naru viel...
Teräsleikkuri, käsikäyttöinen ja semmoinen lyhytleukainen. Sen verran tohon ruosteisempaan brittipiirakseen saa leipoa uutta peltiä että saksilla ja laikalla leikkely alkoi oksettamaan.
Kunnon levysaksi olisi pop mutta ei semmoinen mahdu mun leikkaussaliin. :(
BJ-40/76
14.02.2015, 21:52
Siis tommosia n. 1m2 kokoisia paloja 3 "tuubillista"
Vielä kun joku tekis pohjat.... (monta kertaa peilin edessä olen kokeillut nohittaa...)
Gary Grand
15.02.2015, 20:06
35" mutikat, kiitti pastirolli vastaantulosta.. :cool:
Edellisiä hankintoja:
GM 10-pulttiset perät, vielä noutamatta tosin..
Patrol GR:N jakarit
Kiitoksia muillekin osiin liittyville palstalaisille kaupoista!
Mitähän näistä sais tehtyä:cool::confused::rolleyes:
Nisseriina
15.02.2015, 20:26
Ulkolinnuille iiiso säkki syötävää että jaksavat karjahdella pusikoissa. :D
Donatello
15.02.2015, 20:54
Pajeroon valoja ja uus hehkunappi!
Ostin uuden kasin.
.
.
.
.
.
Nyt löytää ambulanssi oikeelle pihalle. :)
Katunumero siis...
T3Syncro
16.02.2015, 20:44
KKK K24 tuli vaihtokauppana 220 CDI mesen VNT ahtimeen
Hoojiihin uudet etuiskarit.
IHKULAINEN
16.02.2015, 21:15
Tehostin Nivaan
https://lh5.googleusercontent.com/-ClNSEBhvFCY/VNpIphbwuUI/AAAAAAAAIH0/Nlr8T9xsuxc/s512/20150210_200651.jpg
Offikamera
https://lh5.googleusercontent.com/-guphS2xZ5YU/VNpEdB0SkWI/AAAAAAAAIHY/BMjhxtdnSfA/s512/20150210_194856.jpg
piekkariin uusi tähtäin, meopta tactic 4-16x44, ja kuva kirkastuu :)
patukkaan uusi kansipahvi,termari ja erillaisia spray tuotteita.
Makitan välimallin pulttimopo.
Puuilosta uusi hitsausmaski, automaatti :O alle kolmekymppiä
Puuilosta uusi hitsausmaski, automaatti :O alle kolmekymppiä
Tuon on oltava hyvä :D joskus ostin semmosen 60 halppiksen, pari kertaa käytin ja sit onkii lepäilly tallin nurkassa.. nyt on esabin reilu satkun maksava malli ja ilman ei pärjäis ;)
Juu, muutaman kerran kun räpsäytti silmille, niin lensi nurkkaan (melko lujaa) ja tilalle ilmestyi Esab.
Ei kannata terveydellänsä leikkiä, vaikka kaikki lopun ikänsä elääkin...
Mullakin on tuommonen halpis maski mutta on kyllä toiminu ihan hyvin. Herkkyys vaan piti säätää muistaakseni pienimmälle ni ei räpsi.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/781881/Hitsausmaski-automaattitummennuksella
Tuon on oltava hyvä :D joskus ostin semmosen 60 halppiksen, pari kertaa käytin ja sit onkii lepäilly tallin nurkassa.. nyt on esabin reilu satkun maksava malli ja ilman ei pärjäis ;)
Mä ostin etrasta jonkun halppiksen joskus 2-3 vuotta sitten (makso jotain 60-70e) ja hitailen se päässä varmaan 2 kertaa keskimäärin jotaa viikossa. Enkä juuri ole huomannut suurempaa eroa työmaskiini joka on parin satkun kemppi.
Turbo Isuzu
19.02.2015, 17:24
Pari kertaa oon tuollasia kokeillu mutta en kyllä mistään hinnasta alakais käyttämään. Hitsarina olen kuitenkin ollu jo useemman vuoden... Perus kempin / Esabin maski ja nyökkäämällä alas;)
Autohommatkin käy hyvin.
Faija osti jostain sellaisen 60e automaattimaskin
Ihmettelin siihen asti, et mistä helvetin sulannäkemisestä ne puhuu kunnes nykäisin päähän sellainen 80 lukusen oranssin lasilinssi maskin :eek:
Siinä automaatti paskassa on niitä helevatin suojalaseja sisä ja ulko puolella niin ne kaikki heijastaa kaarenvaloa harmaana :mad: ja sit se on vielä jollekkin hemmetin alienille tehty jolla on silmät ja korvat nenän korkeudella. Auton alle on turha toivoa menevänsä kun kädet riittää niin maskin ylälaita kolisee pohjaan/pakoputkeen :mad:
Siitä pitäisi viistää sivuista 3-5cm kiilat ja liimata otsa päälaeksi
Siihen vilkkumiseen muuten helpottaa suikale maalarin teippiä tunnistin valokennon päälle ei vilku valoista eikä siitä et poltin siirtyy kaaren eteen
Jos rahaa olisi hommaisin sellaisen darthwader hitsauspuvun :D
On hengitys pumppu ja päänmyöränen kypärä :cool:
Ainakin riittävän laadukas kiikari piekkariin :)
Ainakin riittävän laadukas kiikari piekkariin :)
eiköhän tuo pelitä, nyt sain jo paikalleenkin... kuume tauti perkele riivaa, niin ei pääse kokeilemaan.
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/liero_/001Small_zps8ef28222.jpg (http://s256.photobucket.com/user/liero_/media/001Small_zps8ef28222.jpg.html)
eiköhän tuo pelitä, nyt sain jo paikalleenkin... kuume tauti perkele riivaa, niin ei pääse kokeilemaan.
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/liero_/001Small_zps8ef28222.jpg (http://s256.photobucket.com/user/liero_/media/001Small_zps8ef28222.jpg.html)
Komia. Nähnyt tämän toisellakin foorumilla. :)
Meoptassa on hyvä optiikka kohtuuhinnalla. Oma Meopta on 7x50 Artemis 4b-ristikolla (http://www.lovec-shop.cz/obrazky/meopta-artemis-2000-7x50--83a.jpg) kyttäyskäytössä, näkee hyvin heikossakin valossa.
Siisti peli. CZ ilmeisesti kyseessä. Yleensä ihmiset ei raaski ostaa kunnon optiikkaa, kun siihen nimenomaan pitäisi hiukan panostaa :)
Tähtäinlaitteissa optiikka maksaa monesti saman kuin sen alusta. Lisäksi tulee vielä kunnon jalat. Apelin pikajalat on ainakin olleet hintansa arvoiset.
Siisti peli. CZ ilmeisesti kyseessä. Yleensä ihmiset ei raaski ostaa kunnon optiikkaa, kun siihen nimenomaan pitäisi hiukan panostaa :)
jep, cz453 varmint.
mulla on tuon isoveli cz550 varmint missä on ollut jo viitisen vuotta sama kiikari ,niin olihan se ostettava tuohon pikkuiseenkin....
Vähän alkaa taas tarinat harhailla tässä topicissa :D mutta haitanneeko tuo ketään.
Zetorit on ihan hyviä kivääreitä. Mulla oli jokunen vuosi sitten CZ 750 S1 M1 kivääri 308win. Ihan maukas laite, mutta tuli hukattua pois se, kun piti saada tilalle Tikka T3 Tactical :)
Tuo on taivahan tosi, että putki maksaa melkein yhtäpaljon tai jopa enemmän, kun sen alla oleva ase. Tosin onhan tämä Tasco ja Jahtijakht poppoo sitten vielä asia erikseen :D :D :D
Sauerissa mulla on pikajalat ja ne on kyllä todella hyvät. Tosin melko monta euroa niistäkin joutui köyhtymään :eek:
Missä hinnoissa ol? Ja kysyn ihan uteliaisuudest, kun kysyin tuollast ja mietin et on hintaa putkelle mätkästy.
Ja ku sit kauppias tuumas et onko nyt tuo 4-16, vai 4-12x:nen ku toinen on tuplasti hintavempi.
ostin käytettynä tuon meoptan toiminta-ampujat foorumilta reiluun viiteensataan..
uusien hinnasta ei ole tuoretta tietoa, muistaakseni 750 maksoin uudesta n.5v sitten, tuohon piekkariin kyttäilin käytetyn...
ostin käytettynä tuon meoptan toiminta-ampujat foorumilta reiluun viiteensataan..
uusien hinnasta ei ole tuoretta tietoa, muistaakseni 750 maksoin uudesta n.5v sitten, tuohon piekkariin kyttäilin käytetyn...
Ok... Tuollasen 4-16:sen hinta likellä tonnin tänään (siis millä sen kauppias myis ulos). Ja sit sen 4-12x on 490€:a tiskillä, jonka ovh. 540€:a sitten taas.
Meoptat markkinoille tullessa hinta-laatusuhteeltaan huippua, ja ilmeisesti sen takia hinta noussut.
Ja ettei OT:ksi mee, niin tovi (n. 10min sit) kaupat sovittu Esab Compac 400:sest migist, missä poltinkaapeli vika.
Ok... Tuollasen 4-16:sen hinta likellä tonnin tänään (siis millä sen kauppias myis ulos). Ja sit sen 4-12x on 490€:a tiskillä, jonka ovh. 540€:a sitten taas.
Meoptat markkinoille tullessa hinta-laatusuhteeltaan huippua, ja ilmeisesti sen takia hinta noussut.
Ja ettei OT:ksi mee, niin tovi (n. 10min sit) kaupat sovittu Esab Compac 400:sest migist, missä poltinkaapeli vika.
Tuossahan noita on Huvilalla myynnissä. Hiukan eritasoisia putkia keskenään. Meopro tuuman putkella ja Meostar 30mm putkella. Myös toi ZD sarjan putki on 30mm runkoputkella.
Tuota ZD putkea kauppias sulle luultavasti on tarjonnut. Näyttäis ZD sarjan kiikarit olevan Huvilalla loppu tällähetkellä...
http://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Meopta/Meopta_Meopro_4-12x50,_Plex&naytasivu=343&id=226&saitti=ahtihuvila
http://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Meopta/Meopta_Meopro_4-12x50,_BDC&naytasivu=352&id=235&saitti=ahtihuvila
http://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Meopta/Meopta_Meostar_R1_4-16x44,_Mil-Dot&naytasivu=340&id=223&saitti=ahtihuvila
http://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Meopta/Meopta_ZD_4-16x44&naytasivu=364&id=247&saitti=ahtihuvila
Tuossahan noita on Huvilalla myynnissä. Hiukan eritasoisia putkia keskenään. Meopro tuuman putkella ja Meostar 30mm putkella. Myös toi ZD sarjan putki on 30mm runkoputkella.
Tuota ZD putkea kauppias sulle luultavasti on tarjonnut. Näyttäis ZD sarjan kiikarit olevan Huvilalla loppu tällähetkellä...
http://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Meopta/Meopta_Meopro_4-12x50,_Plex&naytasivu=343&id=226&saitti=ahtihuvila
http://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Meopta/Meopta_Meopro_4-12x50,_BDC&naytasivu=352&id=235&saitti=ahtihuvila
http://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Meopta/Meopta_Meostar_R1_4-16x44,_Mil-Dot&naytasivu=340&id=223&saitti=ahtihuvila
http://www.ahtihuvila.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Meopta/Meopta_ZD_4-16x44&naytasivu=364&id=247&saitti=ahtihuvila
Joo... Mainittikin et sit lisäksi saa ZD sarjaa, joka on hiukan kalliimpi mitä oli hyllyssä tällä hetkellä.
Kysyin ihan mielenkiinnosta, kun Meoptien hinta nousi yllättäen taannoin ku mielessä oli kiikarin vaihto. Ja jäi silloin ku nousi kolminkertaseksi ku edellisenä syksynä ois ollut ja ei enään sitä varastoo ollut tarjota.
Mut tuota tuumast runkoputkee omaavaa oli nyt hyllyssä ja sen hinta toisella mallilla 490€:a ja toisella se tuplat ja tais olla viel saman sarjankin ihan. Sit se 30mm putkinen nousi 1300€:n luokkaan.
Saattaa tulla hankittua tällänen Sako P94:sen päälle; http://www.nebraska.fi/vortex-diamondback-416x42-p-974.html ...
Joo... Mainittikin et sit lisäksi saa ZD sarjaa, joka on hiukan kalliimpi mitä oli hyllyssä tällä hetkellä.
Kysyin ihan mielenkiinnosta, kun Meoptien hinta nousi yllättäen taannoin ku mielessä oli kiikarin vaihto. Ja jäi silloin ku nousi kolminkertaseksi ku edellisenä syksynä ois ollut ja ei enään sitä varastoo ollut tarjota.
Mut tuota tuumast runkoputkee omaavaa oli nyt hyllyssä ja sen hinta toisella mallilla 490€:a ja toisella se tuplat ja tais olla viel saman sarjankin ihan. Sit se 30mm putkinen nousi 1300€:n luokkaan.
Saattaa tulla hankittua tällänen Sako P94:sen päälle; http://www.nebraska.fi/vortex-diamondback-416x42-p-974.html ...
Vortexia on moni kehunut. Varmaan pelittää piekkarin päällä mainiosti, kun kestää isommissakin kivääreissä.
Ex_inkkari
21.02.2015, 21:12
PitchBlack viritin ja JVC led telkku.
-Jarkko-
21.02.2015, 22:36
Noin 2000kg renkaita :D
Heikki L
22.02.2015, 08:06
E350 Mersu ja Explorer
Noin 2000kg renkaita :D
olikos akseleita mukana? :D
Ulkomaan lähetys saapui :) Vielä kun pääsis asentaa paikalleen
Autotalli nyt saa omat rojut kerättyä katon alle (helpottaa omia tekemisiä) ja saa jättää hommat kesken kun siltä tuntuu.
Onhan tätä mietitty ja ajateltu ja nyt vain tuli tarve ja kohde yhtä aikaa niin ei muuta kuin kättä syvemmälle taskuun ja kohti uusia pettymyksiä.
E350 Mersu �� ja Explorer
Ei sunkaa sul mitää kuvia ois :D
Stihl Ms260 ja Husqvarna 242:nen... Sit GR Patrollin ovia. Ja kaiki täält, joskin eri myyjältä.
Mazdarangeriin uudet akut.
Ja lisää parjaamaa Stihli Ms250:nen... Halvalla sain koko sahan, kun puolaa kävin kysyyn. Lisäksi pistettu offipaitaan tilaust vetään offihenkisisten pyyhkeiden muodossa, kun mallia ei ollut valmiina. Tekstit tulee Nissan Patrol GR ja Nisasan King Cab...
Patu merkkinen "kalapuntari"
Kaitsu67
27.02.2015, 15:39
Tämmösiä herkkuja :p Etuakseli, jakis, panhardi ja kardaani
satasella harraste-rautaa ja koppa tuborgia, pääsee loihtimaan vinssille ja iskareille kiinnityksiä :)
Ex_inkkari
27.02.2015, 19:28
Böker USN kääntöveitsi.
Kolme 5L-pänikkää tuulilasinpesuainetta 9.50€. :cool:
reynolds
27.02.2015, 20:48
Happipeitsen ostin ja siihen hapipulloon käypäsen paineenalentimen ja 30m letkua. Harmi vaan kun ei normi paineenalennin tahdo riittää vaikka vääntää ihan tappiin ja 8mm letkukin ahdistaa. No tietämättömyyden piikkiin. Vänkä laite kun lykkää betonin ja raudan edeltä vaikka ois kokonaan veden alla. Vielä menee vähän käyttöä opetellessa.
Tuollane valtamerialus :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3942&pictureid=171219
Polon jälkeen tuntuu oikeesti isolle panssarivaunulle tuo ja kauheen hiljanen, tuolla kuulee jopa omat ajatukset :D
Tuollane valtamerialus :)
Polon jälkeen tuntuu oikeesti isolle panssarivaunulle tuo ja kauheen hiljanen, tuolla kuulee jopa omat ajatukset :D
Nythän sitä on päästy oikein auton makuun.
Ponssekuski
27.02.2015, 22:23
Polon jälkeen tuntuu oikeesti isolle panssarivaunulle tuo ja kauheen hiljanen, tuolla kuulee jopa omat ajatukset :D[/QUOTE]
Varmaan samanlainen tunne, kun tuli aikoinaan hypättyä escortista kaverin impalan puikkoihin :rolleyes:
Tuntui vaan saatanan pahalle könytä takas riisikuppiin illan päättteeks :D
BJ-40/76
28.02.2015, 00:49
6 mm hydrauliikkaputkea 3 metriä, ja muutama helmiliitin....
Ex_inkkari
28.02.2015, 12:40
Warwick Sweet 15.2 combo 150w
Turbo Isuzu
28.02.2015, 13:24
B Asconaan jouset ja iskarit. Patrolliin laatikko/peräöljyt.
Varmaan samanlainen tunne, kun tuli aikoinaan hypättyä escortista kaverin impalan puikkoihin :rolleyes:
Tuntui vaan saatanan pahalle könytä takas riisikuppiin illan päättteeks :D[/QUOTE]
Nythän sitä on päästy oikein auton makuun.
Joo, ja plussaa tuossa on se et tällänen persjalkanen perunankaivajakii ylettyy ajamaan kun monessa autossa voi olla niin et penkki ei mee tarpeeks eteen tai jos menee ni ratti on liian lähellä ja polvet kolisee kojetauluun :o
Tuo on aika letkee ajella, automaatti ja viel takavetonen :cool:
Eilen tuli ostettua Jeeppi, mallia Grand Cherokee (WJ) ja tietysti 4.7V8 HighOutput malli. On viellä joku overland malli eli vissiinkin kaikki maholliset hilppeet?
Eilen tuli ostettua Jeeppi, mallia Grand Cherokee (WJ) ja tietysti 4.7V8 HighOutput malli. On viellä joku overland malli eli vissiinkin kaikki maholliset hilppeet?
-Onneksi olkoon! http://www.jkry.org/~drsnu/cool/youretheman.gif
käyttikseen uudet kesärenkaat.
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/liero_/074%20Small_zpsnlfrauy3.jpg (http://s256.photobucket.com/user/liero_/media/074%20Small_zpsnlfrauy3.jpg.html)
egr:n tulppauspalikka.
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/liero_/070%20Small_zpsoqvm4myx.jpg (http://s256.photobucket.com/user/liero_/media/070%20Small_zpsoqvm4myx.jpg.html)
ja uudet etu umpiot.
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/liero_/075%20Small_zpsehrjxbau.jpg (http://s256.photobucket.com/user/liero_/media/075%20Small_zpsehrjxbau.jpg.html)
Jussi Heinonen
01.03.2015, 19:56
Mukava 500 kilometrin sunnuntaiajelu oli tänää mistä mukaan tarttui 35x12,5 Creepyt
Ex_inkkari
01.03.2015, 23:11
Maastopyörä kierrätyskeskuksesta 26" 18 vaihdetta, varmaan vanha kun taivas mutta oli juuri huollettu ja uutta osaa heitetty reippaasti niin nappasin mukaan :) sihmanon sydeemit joten huolto helppoa. Jotain pientä pitää tehdä, penkki vaihtaa, lamppu ja pikku säätöä.
Tuli vielä 1 kuukauden huoltotakuu.
Läjään vuosi ajolupaa, eli leima ensimmäisellä yrityksellä.
kellukka
02.03.2015, 19:22
uus työpaikka:D
Kaitsu67
03.03.2015, 00:27
Uusi-käytetty safariteline Discoon :)
Mazdarangeriin ja lavettikärryyn leimat. 50€ katsastukset per kpl ja 30€ dieselin savumittaus (k=0.52). Kätevä paikka, kun on matkaa n. puoli kilometriä tallilta ja aina on päässyt heti työn alle.
Ennakoin kesärengas sesongin ja tilasin jeeppiin kesärenkaat koossa 235/65R17 varsin edulliseen hintaan. Samalla reissulla vannepesuainetta ja tyynyjä :D
"halvalla sain"
Jeeppiin vuoden ajoaikaa.... :cool:
Posti-Pekka kiikuttti 15kg 0.8 miggilankaa hyundain valmistamaa, Trafimet 36 poltinkaapelin 4metrisenä ja Esabiin passelin eurosovittimen. Sit varaosiks/kunnostuksen alle Husqvarnan 353:sen.
Tommonen projekt tuli hankittua..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=232&pictureid=171577
Turbo Isuzu
06.03.2015, 18:57
B Asconaan taas palikkaa. Tuli ostettua uus kytkin, krominen takapuskuri, jarrusatulat, levyt ym pientä nikaletta. Saiskohan jo ens kuussa leimattua...
Peeäf kuutrits km2 31" nakit Nappisilmään. Pyörittelin vanteille ja painottelinkin jo.
Nisseriina
06.03.2015, 20:25
Lj sai vihdoinki jarrukenkänsä ja ihka uudet automaattisäätöjen lipareet.
paavojaelvis
06.03.2015, 20:37
Heräteostoksena tuli raahattua pihaan pätkäpajeron kori. Pikkasen tarttis hitsailla ja siinä samalla vois miettiä, että millaiselle rungolle sen heittäis... Patrol? Jeep? Vai tekiskö ihan uuden... :rolleyes:
14 pkt laminaattia, kaks kassia ruokaa ja "pikku päkin" remontti olutta :rolleyes:
Ex_inkkari
07.03.2015, 11:40
Viiltosuojahanskat ja TKP kotelo. Maanantaina siirrytään terveyshuollon puolelle kyttäilemään.
Foordin HighPinion Dana 60 etuakseli, ja sille kaveriks 10.5 Sterling taka-akseli. Kyllähän oli painavia porsaita käsin nosteltavisi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7310&pictureid=171716
uus akkupora ja pulttikone.
http://i256.photobucket.com/albums/hh175/liero_/001%20Small_zpskzwv266l.jpg (http://s256.photobucket.com/user/liero_/media/001%20Small_zpskzwv266l.jpg.html)
Dacia Duster
10.03.2015, 21:21
Huomiseksi ajattelin hankkia Krapulan, siitä varmaan Känniä topicissa, mutta tuossa kävin tuohon käyttikseen hankkimassa huolto-osia 60 tkm huoltoon Hessumobiilista, ennen myivät ranskikseen alkuperäistä vastaavaa Purflux suodatinta, mutta nyt löytyi hyllystä WIX filters tuotteet, onkos kenelläkään tuollaisista kokemusta, jenkkifirma alkaen 1939 mutta...?
Samalla käynnillä tarjosivat ja myivät NGK tulpat, Densosta kuullut huonoa, liekö tuo NGK laatutulppa?
onko ford torino.
Ilmeisesti tuota mun koslaa meinasit ? Se on -68 XL Galaxie
Huskin 353G:n viallisena... Sit pari vastaavaa mitkä toimii osien luovuttajina sit muihin.
Makeo:lta ostettu Ziarelli Extreme Forest renkaat :D
Eräilves
13.03.2015, 08:57
Tuli tilattua Milwaukeen akkuporakone ja ruuvinväännin :) suapi nähä millasia ovat, ainakin pitäisi olla laadukkaita?
http://webshop.industriacenter.fi/product/119/powerpack-m18-bpdm18-bid-402c-milwaukee-shokkitarjous
http://webshop.industriacenter.fi/tuotekuvat/900x600/M18_BPP2C-402C--Hero_1.jpg
Kaitsu67
13.03.2015, 09:12
Tuli tilattua Milwaukeen akkuporakone ja ruuvinväännin :) suapi nähä millasia ovat, ainakin pitäisi olla laadukkaita?
Eikös tää ollu Makitan "kakkosmerkki"?
Anyway, mulla tollanen pulttipyssy ollu reilu puoli vuotta, 610Nm vääntöä. Toiminu ainakin toistaiseksi hyvin. Ainoa miinus on toi suunnanvaihtovipu, ei ole ihan onnistunut sijainti ja aika pieni/tunnoton varsinkin jos on vähänkin paksummat hanskat kädessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5986&pictureid=162038
Sukset, sauvat ja monot tarttu kaupasta matkaan x 2
Tätä hankintaa nyt intoillut tässä jo kovasti, mutta voi kai sen vielä tännekin laittaa, kun siinä kuitenkin lukee OFF ROAD :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=171972
Heti pääsi veturina toimimaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=171970
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=171969
Ja vielä kokovertailukuva meno- ja paluumatkan vetoautosta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=171973
Yllättävän taloudellinenkin, kun kuitenkin n. 7 tonnia painoi yhdistelmä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=171971
Tätä hankintaa nyt intoillut tässä jo kovasti, mutta voi kai sen vielä tännekin laittaa, kun siinä kuitenkin lukee OFF ROAD :D
Voima käskee ei kerjää
Faijan V8 nelikko audi 1200kg tiiliskiven aerodynamiikalla olleen vaunun kanssa 7L maantielle kevyempi kärry pienemmällä kopilla V6 koneinen 10L
Kolme 5L pänikkää tuulilasinpesuainetta 9€. :p
Voima käskee ei kerjää
Faijan V8 nelikko audi 1200kg tiiliskiven aerodynamiikalla olleen vaunun kanssa 7L maantielle kevyempi kärry pienemmällä kopilla V6 koneinen 10L
Mitä tuo nyt sitten tarkoittaakaan..? :)
Tässä kuitenkin tosiaan se 7 tonnia liikkui 6,7l V8 dieselin voimin (400 hv ja 1085 Nm), niin minusta aika pieni kulutus, kun tuo kyydissä ollut Jeeppi 3,0l dieselillä (218 hv ja 510 Nm) vie samaisen TYHJÄN kärryn kanssa n. 13 l / 100 km.
EDIT. Jaa niin nyt mä tajusinkin, että tehokkaampi meni huomattavasti pienemmällä... Niin kai tässäkin.
Faijan V8 nelikko audi 1200kg tiiliskiven aerodynamiikalla olleen vaunun kanssa 7L maantielle 7 litraa maantielle mitä? Vai meinaatko että V8 Audilla vetäis vaunua 100 km tuolla ainemäärällä? Bensaa vai diisseliä? Aika paljon on joka tapauksessa laskuvirheitä tehty jos tollaseen lopputulokseen on päädytty. :)
Turbo Isuzu
16.03.2015, 22:00
B Asconaan taas palikkaa mm. Marteliuksen 2.5" putki, maski ym..:)
Hautalintu
16.03.2015, 23:02
"Uusi" käyttöauto...
opel omega 2.2 litrasella 16v koneella vuodelta -02.. automaatti ilmastointi ja cruise.. ajettukkin vasta 173tkm.. jospa tuolla ny sit useamman vuoden pärjäisi...!
vellihousu
17.03.2015, 19:04
konevikanen hdj80
Oliko toi se tori.fi:n ökyhalpa? Niin ja kuvia ja rojektitopikkia tietty.
IHKULAINEN
17.03.2015, 20:00
20 paria mustia sukkia 20€ - ei tarvii enää pareja etsiskellä.
sit aiemmin tässä kuussa ostettua:
- Nivaan ohjaustehostin simpukka
- - varavetarit + muuta varaosaa
-5ah makita akku -rupee virta riittämään!
-kirppikseltä uudet kuulokkeet 10€ ovh.279€!!
-turkin lomalla käyty
Oliko toi se tori.fi:n ökyhalpa? Niin ja kuvia ja rojektitopikkia tietty.
Kyllä, juuri se.
http://forums.offipalsta.com/albumpicstb/172/f8128ab1a99bb5334071c0f811b40b5b_172097.jpg?dl=142 6616085
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=171972
Heti pääsi veturina toimimaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=171970
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=171969
Ja vielä kokovertailukuva meno- ja paluumatkan vetoautosta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=171973
Hienon näkönen yhistelmä......:D:D:D:D:D
Vuoden satsi verenpaine ja kolestrolilääkkeitä ;)
Tuommonen aika uljas sisäperämoottorinen lujitemuovihuvijahti:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=732&pictureid=172135
Make O:lta Suzukiin renkaat:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6229&pictureid=172104
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6229&pictureid=172104
pikku-pepe
21.03.2015, 20:34
Skoda merkkinen Pappamobiili+optimointi+aluvanteet+renkaat :D
Vanha 850 muuttolaatikko volvo automaatti,avokupla vm-73,nagang 35/12,5-15 renkaat rankkuun,3,9 Efi+automaatti(ZF),makitan akkuporakone+pulttipyssy,kalsarikännit,?????
Samsung tab4
Daddy's Toy
21.03.2015, 23:03
Tuommoinen mummojen tönimis raudan sain :D
BJ-40/76
22.03.2015, 00:24
10 eurolla 5 kpl 4 Litran kannua viinaa, toki lantattuna pesuaineella yms, mutta kestää pakkasta -20C. Ja tuo halpa: yhden kannun pohja puhkesi, kun sitä sormella kosketin.. No, Hyvää tuulilasinpesunestettä (väkevä propanoli?) ,, siis muuhun kuin lasin pesuun, säästyy...
Tuommoinen mummojen tönimis raudan sain :D
komee 4juoksia:)
Raybanit, iha oikeet raybanit siis, ja malliltaan ovat tottakai wayfarerit :D
Turbo Isuzu
23.03.2015, 22:37
Asconaan peltipakosarja.
Ariterm Arimaxs Puukattila ja Jäsi Oval 1,8k Vesivaraaja tuli maantaina Lappeenrannasta käytyä tulevaan talloon lämmitysvaihtoehdoksi.
Kaitsu67
25.03.2015, 11:47
Tollasta pitää kokeilla tekeekö sillä mitään....
http://www.motonet.fi/fi/tuote/751006/Nordblast-Home-soodapuhalluslaite
Lerssinen
25.03.2015, 12:03
Vihdoin viimein löyty orkkislevikesarja D21 pyöränkaariin tältä palstalta :)
Daddy's Toy
25.03.2015, 20:07
Virallinen veteraani status :D Tänään oli laki astunut voimaan koskien ex-rauhanturvaajia :)
Virallinen veteraani status :D Tänään oli laki astunut voimaan koskien ex-rauhanturvaajia :)
-Sillä olikin kiire ettei nämä ISIS-veteraanit kerenneet saada ensin....:o
Hazetin matala hallitunkki (http://www.svsboerse.de/import/JPG/3495712.jpg).
Hazetin matala hallitunkki (http://www.svsboerse.de/import/JPG/3495712.jpg).
Hyvän näköinen. Mitä kustansi?
trollhunter
26.03.2015, 14:49
Tämmönen varaosa trolli hieman rapeaksi paistettuna mutta lihoiksi menee kuitenkin nii ei väliä
Moottorisahojen huolto-osia 3,5kg verran... Ei tarvi aina olla kaupast hakeen, mitä yleisimpiä tarvii. Eli tuossa tuli 4mm käynnistinaruu 100m rulla. Sit 20 sytystulppaa ja saman verran poltoainesuodattimia. Sit polttoainletkuu metritavarana jne.. Nää tullu jo.
Sit lisäksi tulossa Hva 340:n mäntää, terälaippoja ketjuineen ja tiivisteitä ...
reynolds
26.03.2015, 23:11
Vw 2.5tdi jako&pumpun hihna kiristimineen ja vesipumppuineen, vieläkö viitis asentaa. Sitte Aga X21 nestekaasu pilliin 60cm pitkä suora leikkauspää ja hitsarin haljasnahka takki, loppuu se työvaatteiden pilaaminen.
Hyvän näköinen. Mitä kustansi?
Viis satkua. Ebayssa olisi ollut satkun halvemmalla, mutta kivijalkakaupassa niitä pääsee kokeilemaan ja tutkimaan yksityiskohtia.
Tojota miäs siirty mitsuista tojotiin takas, Mikä lie mielen härö ollunna...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7346&pictureid=172776
tuli hankittua reilut pari km julkisivupaneelia, pattinkia, lautaa, villaa ja tuulensuojalevyä....
sitten vielä heräteostoksena polttomoottorikäyttöinen halkomakone ni ei tarvi kirvestä enää heilutella:D
Klaasuulssonin työkaluvaunu.
Gary Grand
30.03.2015, 11:51
Islannin lennot
Klaasuulssonin työkaluvaunu.
Jeps, tuollainen vaunu paketista kuoriutui.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2104&pictureid=172967
Mutta pitihän sitä tietysti heti vähän tuunata. Korin korotus ja isompaa rengasta alle, niin kulkee paremmin :D Vaihdoin kovapintaiset orggispyörät pehmytpintaisempiin ja suurempiin. Näissä pyörissä on jarrukin helpompi, kun on edestä päältä painettava ja potkaisten laukaistava. Alkuperäisten lukkovivut on aika pienet keinuvivut pyörän akselilla.
Pyörien laipan pulttijako ei tietysti sopinut, mutta pari lankunpätkää sisäpuolelta LVI-ruuveilla kiinni pohjalevyyn ja pyörät sitten niihin samanlaisilla ruuveilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2104&pictureid=172966
Puuilosta löytyi tuollainen hylsysatsin solukumi-kenno, joka sopii suoraan Cocraftin laatikkoon. Reunoille jää pari-kolme senttiä tyhjää tilaa. Kenno on n. 3 senttiä paksu. Upotuksista huolimatta hylsyn yläreuna käy vähän kiinni, jos laittaa ylimpiin, mataliin laatikoihin. Keskellä oleva keskikorkea laatikko on tälle jo reilusti riittävä. Noita kennoja on Puuilossa erilaisilla upotuksilla. Tässä on mallina Lidlin halpis-hylsysatsi (ollut muuten ihan ok).
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2104&pictureid=172968
Se on Ohlssonilla tarjouksessa nyt 199,-. Halvempi ja minun mielestä tukevammin tehty kuin esim. Puuilon vastaava puna-musta.
Puuilon muotoilut foamipohjat oli 17,90 kappale.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2104&pictureid=172967
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2104&pictureid=172966
Puupuolen viimeistely hivelee silmää... :D
:D viimeisteltyhän se, oikaisin moottorisahalla katkaistun kakkoskutosen pään sirkkelillä...
dodge3500
31.03.2015, 20:00
73 vuoden challengerin ku bensan hinta on tippunu
Islannin lennot
Vau! :cool: -Hieno maa on tullut käytyä....