PDA

View Full Version : ZJ Grandin pallonivelet kolaa taas.


tststs2
30.12.2014, 23:29
Moro! Kertokaas mettässä möyrijät,mitkä pallonivelet kestää -96 Grand Cherokeessa. Vuosi sitten vaihdoin nimittäin ylä-ja alapallot moogin osilla ja aattelin että varmaan kestää kun on nipoilla varustetut ja kaikkea mutta hitot ! Jo rupesivat kolisemaan ja tarkistin tilanteen ja kaikki ihan väljänä,eli ihan kuralaatua.Autolla on ajettu käytännössä pelkästään kadulla n.10000 km tänä aikana. Nyt tarttis tilata taas uudet nivelet eikä noita huvittais ihan joka leimalle vaihtaa kun on sen verran v-mäiset vaihtaa noi pallot. Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

Toni

Timo_L
30.12.2014, 23:32
Minulla kyrvähti myös Moogin nivelet aikalailla heti. Alemmat on muistaakseni Spicerin alkuperäiset, ylhäällä Moogit. Voi olla että oli toisinpäin. Rikki ovat kuitenkin.

En tiedä löytyykö AlloyUSA:lta tai vastaavilta jotain heavy-duty versioita näihinkin, ainakin WJ/ JK löytyy. Uskoisin että on ZJ:hin myöls, koska samat pallot on kun XJ/TJ -> offroad käyttäjiä niillä on biljoona :D

Rytari
31.12.2014, 00:14
mä vähä ihmettelen kyllä, mulla on ollu aika paljo rasvattavia niveliä eikä niitä kovinkaan usein tarvi vahtaa, jeeppiin vaihdoin juuri raidepään, vanhakin oli mooggilainen mutta käynyt väljäksi kun ei suojakumia ollut enää pariin vuoteen ja aina renkaan pyöriessä kerää kaiken ravan juuri siiihen nivelen päälle, muuten ei ole tarvinnut kyllä senmerkkisiäkään uusiksi vaihdella...

mitäs rasvaa ootte niissä käyttäneet? käyttöautoista ei tule rasvattua niveliä muuta öljynvaihdossa mutta offilaitteet melkein joka upotuksen jälkeen, tahtoo vesi päästä niveleen sisälle ja tehdä pahojaan vaikka vassukin vettä pitäis sietää

Timo_L
31.12.2014, 01:01
Minoon laittanut alustan niveliin merivaseliinia, pitäisi kestää kaikensorttisia myrkkyjä. Voi tietysti olla, että se itse aine on niin myrkkyä että on syövyttänyt jotain :D Mullakin on kaikki Moogin raidetangonpäät kestäneet ihan hyvin, mutta pallot meni äkkiä - siis myös ne Spicerit.

JERKKU
01.01.2015, 12:09
Moro! Kertokaas mettässä möyrijät,mitkä pallonivelet kestää -96 Grand Cherokeessa. Vuosi sitten vaihdoin nimittäin ylä-ja alapallot moogin osilla ja aattelin että varmaan kestää kun on nipoilla varustetut ja kaikkea mutta hitot ! Jo rupesivat kolisemaan ja tarkistin tilanteen ja kaikki ihan väljänä,eli ihan kuralaatua.Autolla on ajettu käytännössä pelkästään kadulla n.10000 km tänä aikana. Nyt tarttis tilata taas uudet nivelet eikä noita huvittais ihan joka leimalle vaihtaa kun on sen verran v-mäiset vaihtaa noi pallot. Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

Toni
Mä voin toimittaa hd pallonivelsarjaa 135€, siinä on ylä + ala. (Myös tarvittaessa vaihdettuna)

Jarno