PDA

View Full Version : Ilmakuvaus

-Jyki-
21.12.2014, 22:23
Onkos palstalla asiaa perehtyneitä harrastajia?Ite vielä täysin "vihree",kone ja muut tarvikkeet vielä kaupassa.

nyyperi
22.12.2014, 08:57
Ei perehtynyt mutta harjoitteleva, jos siis tarkoitat näitä drone-tyyppisillä... Ihan paskoja filminpätkiä vasta, ja muutama kiipeeminen hakemaan kopteria puusta...:D

-Jyki-
23.12.2014, 23:43
Ei perehtynyt mutta harjoitteleva, jos siis tarkoitat näitä drone-tyyppisillä... Ihan paskoja filminpätkiä vasta, ja muutama kiipeeminen hakemaan kopteria puusta...:D
Juurikin niitä tarkoitan...Phantomin hankinta suunnitteilla.

Häänrik
24.12.2014, 00:03
Tarkotattekos te nyt näitä jokamiehen lompsalle sopivia nelikopteria jota kamerallisena saa gigantista 90€? Myyjä meinaan esitteli sellasta ja ny on kuola poskella, mutta kiinnostaas kyllä käyttäjäkokemukset

LaaLaa
24.12.2014, 08:25
Sen verran sivusta seurannut, että tuollaisella gigantin tai muunkaan kaupan halpis lelulla ei kannata haaveilla ulkokuvauksesta, mutta ihan kelvollisia lentämisen perusperiaatteiden opetteluun sisätiloissa.

WiFi ei käytännössä ole kovinkaan toimiva noissa ja GoPro on ihan kelvollinen kamera näihinkin.

Eniten tietoa ja hyviä käytettyjä laitteitakin löytynee suomesta kopterit.net sivulta

-Jyki-
24.12.2014, 10:03
Tarkotattekos te nyt näitä jokamiehen lompsalle sopivia nelikopteria jota kamerallisena saa gigantista 90€? Myyjä meinaan esitteli sellasta ja ny on kuola poskella, mutta kiinnostaas kyllä käyttäjäkokemukset
Hieman eri hintaluokan laite esim. tuo Dji Phantom. http://www.kyparakamerat.fi/tuote/dji-phantom/
Edit:Linkki lisätty.

Vilkutin
24.12.2014, 15:26
Ite rakensin pari vuotta sitten hobbykingin 25€ rungosta... quadkopterin.
Siihen aivoiksi laadukkaat ja parhaat normi ihmisen budjetissa?? Dj naza ja siihen GPS laajennus.
Ohjaimina 200€ hinta/laatu suhde spektrum dx6.
Noparit ja moottorit hobbykingistä myös samoin akut.

Gopro en koskaan kerenny siihen laittaa, serkulla on vastaava runko jossa sitten järeemmät noparit ja motit ja vakaava gopro teline jonka itse teki 3d tulostimella.

nyyperi
24.12.2014, 16:48
Nii, mulla on se AR Drone. Eli se mitä ohjataa kännykällä/tabletilla. hauska peli, mutta ihan saatanan huono kamera minusta. Olen etsinyt sellasta hyvin kevyttä, kelpokuvalla varustettua edullista kameraa. mutta en kauhean aktiivisesti:D
Heti kun olin saanut tuon kopterin, niin piti tilata saksasta kaks tehoakkua. nyt ei lopu lennättäminen akkujen loppumiseen. Enempi vitutta katkeileva wi-fi yhteys.. Seuraava parannus kopteriin tulee olemaan gps järjestelmä ja radio ohjaus. Mutta se vaatii taas rahaa, josta on se krooninen pula. Ja kohta on kevät, ja pitää taas laittaa kaikki liikenevä veneisiin:D:D:D

rane58
24.12.2014, 23:04
Mitä ne höpötti että tarvitsisi luvat lennättämiseen..... :o

Palex
24.12.2014, 23:23
Mitä ne höpötti että tarvitsisi luvat lennättämiseen..... :o
Joo, mutta vain kaupallisessa käytössä. Harrastelijat saa lennättää ja kuvata niin paljon kuin huvittaa. :)

mikaelt
25.12.2014, 14:46
Eillen paketista kuoritui verkkokauppa.comista hankittu UDI818, eli neliroottorinen, alle 90e kameralla.
http://www.quadhangar.com/reviews.php?p=udi-u818a-quadcopter-review

Akun kesto, pakkasessa varsinkin on aika onneton nii ebaysta meni tilaukseen kaks akkua lisää. Jonkilaista kuvaa sai otettua ja kuvaaminen käynnistyy kauko-ohjaimesta. Ihan leluhan tuo on, mutta harjoitukseen käy. hauskaa oli ensi sisällä testailla ja sitten mennä ulos, pimeään, onneksi on ledit niin löytyi naapuritontilta. Johan alkoi mielessä käydä paremman hankinta...Tuohon ainakin Ebayn kautta saa muutamalla eurolla varaosia, eikä kiinasta tilattuna kopterillekkaan kauheesti hintaa tulis.
- verkkokauppacomissa näkyi olevan 2-4kk odotusaika jo sieltä tilaa!

Niin ja se paras puoli tossa vehkeessä on, että patterit kaukoon ja akku lataukseen...Sen jälkeen on lentovalmiina ja 2gt muistikorttikin valmiina kamerassa. kauheen pitkä oli muuten eka lataus, se 30-40min...tuijoteltiin siinä milloin laturin valo vaihtuu...

Selvennykseksi vielä että k.o kopteri ei tullut minulle lahjaksi vaan minä hankin sen emännän pojalle :D ;)

Edit: nyt on pari vara-akkua...Mutta kopteria ei ole joulupäivän jälkeen näkyny. Jossain naapuruston ryteikössä se on :/