Kirjaudu sisään

View Full Version : Hyundai H1/Mitsu asiantuntijat huom!


pekkajjj
21.12.2014, 09:17
Mulla on Hyundai H-1 paku 2.5 TD vuosimallia -02 pelannut muuten hienosti, mutta nyt kylmäkäynnistys ongelma. Elikkä sahaa vaan perkuleesti ja savuttaa samalla kitkerää palamatonta tiisseliä ja yskii kokoajana eli yrittää kyllä käyntiin, sittenkun vihdoin ja viimein käynnistyy kun jaksaa sahata niin savuttaa ja yskii hetken. Sitten alkaa käymään hienosti ja pelaa normaalisti! Hehkut uudet ja toimii yms. Ei jos jollain olisi kokemusta niin apu olisi tarpeen, kiitos etukäteen!

Heguli
21.12.2014, 09:55
Olet siis jotenkin varmistanut, että hehkuille tulee virtaa ?

pekkajjj
21.12.2014, 10:14
Juu hehkut on mitattu ja niihin virta tulee niinkuin pitääkin

-MaTTi-
21.12.2014, 10:29
Juu hehkut on mitattu ja niihin virta tulee niinkuin pitääkinEikä sattunu alkuperäisiä lyhyempiä paikoilleen? Onko pumpun ajoitus paikallaan? Vai muuten vaan väljä horo kone? ;)

pekkajjj
21.12.2014, 10:38
Hehkut ovat kyllä oikeat. Vian alkaessa hehkut vaihdoinkin koska ajattelin vian olevan niissä, mutta ei auttanut. vika on tullut pikkuhiljaa päälle eli pahentunut vaan kokoajan ja tällä hetkellä alkaa käynnistys olemaan niin vaikeaa kylmänä, että auto seisoo hallissa ja odottaa tuomiota. ei pitäisi olla väljä kone, voiko pumpun ajoitus mennä itsestään pieleen?

astalo
21.12.2014, 10:58
Vetää ilmaa jostakin polttoainejärjestelmään.

baxxter
21.12.2014, 11:26
Jos on lohkolämppäri, niin lähteekö sen avulla paremmin käymään?

pekkajjj
21.12.2014, 11:33
on lohkolämppäri mutta enpä ole sen kanssa kyllä koittanutkaan? ( huono käynnistymään +10 alaspäin) Eli jo plussa keleillä teki samaa.

-MaTTi-
21.12.2014, 12:41
Vetää ilmaa jostakin polttoainejärjestelmään.
Tämä kannattais kyllä tutkia seuraavaks. Kirkasta letkua väliin ja starttaamaan. Eihän siellä pumppu pysy tahdissa jos ei kama riitä.

Nerd-O
21.12.2014, 20:15
Mulla oli C5:ssa täsmälleen sama ongelma. Toimi hienosti kun oli + asteita, mut heti kun tuli pakkasta niin johan alkoi ongelmat. Sai sahaa niin helvetin kauan käyntiin ja sittenkin lähti rykimällä. Jos auto oli tolpassa niin sit ei ollut ongelmia. Mutta ennen kuin kerkisin ongelmaa ratkoa niin patongin nanoteknologia korjas itse vian. Hehkut kerkisin kyllä vaihtaa, mutta niissä vika ei ollut. Veikkaisin jotain lämpötila-anturia. Koska samainen ongelma tuli tuohon ralli Mitsuun. Se on kuitenkin bensakoneellinen. Sekin lähtee rykimällä lopulta käyntiin. Käy vajailla pytyillä. Mitään ongelmaa jos on plus asteita, mut heti pakkasella tulee ongelmat. Tosin tänään se kyllä käynnistyi ilman mitään ongelmaa, kunnes ajoin 180km mökille ja siellä siitä laukesi jarruputki :D Onneksi ei lauennut matkalle.

pekkajjj
22.12.2014, 11:17
sen verran kokeilin tuossa että 2h lohkossa olon jälkeen lähti näköjään hyvin käymään ilman mitään ylimääräistä sahausta tai rököttämistä?

Nerd-O
22.12.2014, 11:30
Eli lämpötila-anturi. Antaa väärää tietoa.

pekkajjj
22.12.2014, 12:10
Ai se voisi tehdä tuota. Onko tietoa kellään missä tuo lämpötila anturi sijaitsee huihaissa?

smgt
22.12.2014, 19:11
Eli lämpötila-anturi. Antaa väärää tietoa.

perustelu?

miten hehkujen toiminta on tarkistettu?

pekkajjj
22.12.2014, 20:11
siis hehkut mitattu yksitellen mittarilla ja sähkö kynällä. Myös mitattu että "yhdystankoon" tulee virta hyvin..

Bazeeba
22.12.2014, 20:21
Mitenkäs suuttimet? Neki vaikuttaa käynnistykseen.

smgt
22.12.2014, 21:37
Paljoko ne ottaa sitä virtaa?

Yleensä tiisseli autoissa käynnistysviat ei johdu antureista. Paitsi commonraileissa mutta ne alkaaki olla jo toiminnaltaan lähempänä bensa moottoria. :D

Perinteisissä syöttöpumppu tiisselissä käynnistykseen ei ole muita antureita ku hehkujen ohjaukseen ja korkeintaan ennakon säätöön.

pekkajjj
22.12.2014, 22:12
Hehkut antoi suunnillee 11voltin luokan lukemia, kaikki vähän yläpuolella muistaakseni. Eikös sen pitäisi riittää?

Nerd-O
23.12.2014, 09:28
perustelu?

miten hehkujen toiminta on tarkistettu? Päätellen siitä että lohkon myötä auto käynnistyy ok, ongelmaa ei myöskään ole lämpimällä säällä niin minä etsisin vikaa lämpötila-anturista. Ei hajuakaan missä se hyndaikkelissa sijaitsee. Mutta ensimmäisenä irroittaisin kaikilta antureilta piuhat ja tuikkaisin niihin jotain crc:tä tms.

Käytetäänköhän tuossa H1:ssä samaa moottoria kuin Pajerossa/Galloperissa? Mitsupohjainen moottori. Olettaisin jos se on kerran 2.5TD. Mikäli käytetään niin mulla on siihen moottoriin korjaamokäsikirja. Sähkökaaviota löytyy myös. Tosin ne on Terracaniin, mutta sama motti se on. Siinä nuo antureiden sijainnit pitäisi olla kerrottu.

pekkajjj
23.12.2014, 14:21
Juu siitä meinasin lähteä vian etsintää jatkamaan. Juu pajeron/ mitsun konehan siinä on. Kaaviot ja käsikirja auttaisivat varmasti asiaa huomattavasti. Pitääpi koitella ottaa liittimet irti ja putsailla!