PDA

View Full Version : Offareiden hyväntekeväisyys kalenteri 2016?


Pajares
20.12.2014, 22:47
Täällähän on valokuvausharrastajia ympärisuomen mitkä saisivat varmasti ammatimaisia kuvia.
+
Kaikenkarvaisia ukkoja.

Johonkin hyvääntarkoitukseen(ei mihinkään patrollin vaihdelaatikko ruljanssiin tai hajonneisiin ilmapusseihin:D) Mihin?

Ketä ottais vetovastuun ja Onko ihan idiootti idea ylipäätään?

Hautalintu
20.12.2014, 22:59
Täällähän on valokuvausharrastajia ympärisuomen mitkä saisivat varmasti ammatimaisia kuvia.
+
Kaikenkarvaisia ukkoja.

Johonkin hyvääntarkoitukseen(ei mihinkään patrollin vaihdelaatikko ruljanssiin tai hajonneisiin ilmapusseihin:D) Mihin?

Ketä ottais vetovastuun ja Onko ihan idiootti idea ylipäätään?

Idea on loistava ja jos tuotto on johonkin tarkoitus korvamerkitä ni lasten sairaanhoitoon tai syöpäsäätiölle!

PS: oliskohan tän paikka tuol chit-chatin puolella paremminkin?

Sami89
20.12.2014, 23:42
Idea on loistava ja jos tuotto on johonkin tarkoitus korvamerkitä ni lasten sairaanhoitoon tai syöpäsäätiölle!


X2! Miä äänestän kans lasten puolesta.:)

Lord of flies
21.12.2014, 00:18
Jollekkin lasten turvakodille tai vastaavalle lahjoitus.

Tai toinen vaihtoehto olis veteraanit. Ei heitäkään muisteta tarpeeksi.

Hailux
21.12.2014, 00:21
X2! Miä äänestän kans lasten puolesta.:)

x3

lavanelikko
21.12.2014, 01:50
Täällähän on valokuvausharrastajia ympärisuomen mitkä saisivat varmasti ammatimaisia kuvia.
+
Kaikenkarvaisia ukkoja.

Johonkin hyvääntarkoitukseen(ei mihinkään patrollin vaihdelaatikko ruljanssiin tai hajonneisiin ilmapusseihin:D) Mihin?

Ketä ottais vetovastuun ja Onko ihan idiootti idea ylipäätään?

Idea kerrassaan loistava... Vaikka en mikään ammattikuvaaja ookkaan niin minkälaisia kuvia kaipailtaisi, vai ihan vaan maasturoinitiin liittyviä...

rane58
21.12.2014, 05:31
"Täällähän on valokuvausharrastajia ympärisuomen mitkä saisivat varmasti ammatimaisia kuvia.
+
Kaikenkarvaisia ukkoja."

:D -Auto+ukko kuva, karvat kammaten... :cool: -Voisi heppa-tytötkin kiinnostua.... :p

Heguli
21.12.2014, 08:30
Kuvia en osaa ottaa, oon ruma kun mikä eli musta ei saa mr. heinäkuuta tekemälläkään, autokin on ihan vanha romu enkä tiedä kalenterin tekemisestä mitään. Mutta voin ostaa niitä 50 kpl ja myydä/lahjoittaa eteenpäin. Eli hyvässä ollaan mukana jos homma saadaan liikkeelle.

Timo_L
21.12.2014, 08:51
Eihän tuo huonolta idealta kuulosta.. lasten terveyteen voisi hyvinkin mennä, muodossa tai toisessa. Minä voin ottaa ainakin jotain kuvia, ja valmiinakin on materiaalia koneella.

kivinen
21.12.2014, 08:54
Jos joku kertoo tarkasti sen kohteen ja kuinka paljon tuotosta oikeasti menee kyseiselle kohteelle niin voin hyvin osallistua.

Ehdot sen takia, että tässä on pariin kertaan tullut kusetetuksi hyvän asian nimissä. En ole kiinnostunut keräysfirmojen tukemisesta.

mettäsika
21.12.2014, 09:15
Hyvä idea, jos tämä toteutuu ostan tottakai kalenterin .
Ja lapsien hyväksi tulot ...

Timo_L
21.12.2014, 09:18
Jos joku kertoo tarkasti sen kohteen ja kuinka paljon tuotosta oikeasti menee kyseiselle kohteelle niin voin hyvin osallistua.

Ehdot sen takia, että tässä on pariin kertaan tullut kusetetuksi hyvän asian nimissä. En ole kiinnostunut keräysfirmojen tukemisesta.

Kuten greenpiece, punainen risti, sotaveteraanit, yms.. järjettömiä summia vetää noidenkin putiikkien vetäjät.

Mutta juu, täytyy tosiaankin olla tarkasti kohde selvillä. En minäkään jaa kenenkään omaan taskuun hyväntekeväisyysrahoja/ työtä/ vaivaa.

Lord of flies
21.12.2014, 11:54
Saakos yhteisyö miten helposti kerätä rahaa lahjoitusta varten?
Tarvitaanko jotain lupia tms.?

Ja voidaanko vaan käydä yksin kertasesti lyömässä rahat kouraan jollekkin lastensairaalalle tai osastolle? Eikös silloin jäis välikädet pois, ja jos vielä sais porukan ajaan sinne kalustolla niin olis muksuille samalla ihmeteltävää ja varmasti piristäs arkea.

Itekkkn voin kuvaamiseen ja kuvien käsittelyyn osallistua, kun vähän on siitä kokemusta.

Pajares
21.12.2014, 12:10
Tälläinen itelläkin kävi mielessä että suoraan paikanpäälle se raha ilman mitään järjestöjä välissä!

Varmaan pitäisi olla joku tavoitesumma?

Sit miettiä mitä kustannuksia siihen tulee ja miten paljon?

Ketä/ketkä sijoittaa sen rahan siihen,Tuotoistako takaisin +/- 0
(jos joku yrittäjä,Niin pieni logo kalenterin reunaan palkkioksi?)

Toi olisi hieno että maastureilla paikanpäälle,Vaikka tosin jos on jotain oikeasti vakavasti sairaita,Niin ei ne pääse sieltä sänkystään mihinkään...


Mää voin tarjoutua mister elokuuksi urheilevana ihmisenä:D.

nyyperi
21.12.2014, 12:41
Miulle tuli kanssa mieleen että autoilla ihan livenä johonkin tapahtumaan. Vrt. Motoristit koulukiusaamista vastaan.. ite kun en pysty yleensä ajamaan motskarilla pitkiä matkoja ensinkään selän takia, ja harmittaa kun pojat menee aina jonnekin kotkaan tms. mutta Jeepillä vois ajella kauemmaskin..

Ja noita kalentereita kyllä on tällähetkellä jokaisella seuralla ja marttayhteenliittymällä. Itseasiassa olen jo rutissutkin syvällä mielensäpahoittaja-äänellä aiheesta.:D Mutta jotain muuta?? Jotain ihan omaa, sellaista jota kukaan muu ei ole vielä keksinyt?? Noi kopiot on aina kopioita.... Vaikka hieno idea, täynnä auttamishalua..

Ex_inkkari
21.12.2014, 12:41
Timo tuossa jo ilmottautui niin kuvia tuskin enään tarvitaan, mutta saa kysellä jos tarvetta ilmenee. Edellyttäen että homma etenee :)

Lord of flies
21.12.2014, 14:47
Onko mitään ideaa montako kalenteria tekis? Voisin kysästä vähän hinta arviota yheltä studiolta jossa vois tulostaa.

Kaitsu67
21.12.2014, 18:50
Offari uikkareissa sixpäkkivatsa ruskeana safaripelin konepellillä :D :eek:

EDIT: mut vakavasti, lasten tai nuorten asialle täältäkin kyllä!

lepa77
21.12.2014, 18:58
mukana ollaan ilman muuta loistava idea.lasten hyväksi tuotot.hyvä idea pajares toivottavasti joku ottaa asian hoitaakseen.

ravm
21.12.2014, 22:28
Lastenosastolla tullu ny jonkun aikaa istuskeltua pojan punkan vieres.
Joulu kotona,ja taas hoidot jatkuu...
Voishan sitä jollain lailla johonki osallistua ku saa junioria vähä iskuun.
Ainaki kalenteria ostamalla,jos tapahtumiin ei ny hetkeen pääse...

waffen
21.12.2014, 22:43
Jollekkin lasten turvakodille tai vastaavalle lahjoitus.

Tai toinen vaihtoehto olis veteraanit. Ei heitäkään muisteta tarpeeksi.

täältä tulee kyllä ääni jutulle.voisin ostaa omalle tallillekkin pari kalenteria. mutta lahjoitukset ei sotaveteraani säätiöille

sota veteraani säätiöt on saanu vuosikaudet lahjoituksia ja on heillä kiinteätä omaisuutta tälläkin hetkellä iso kasa. kannattaisi ruveta muuttaan kiinteetä omaisuutta rahaksi.

Mojoman
22.12.2014, 07:49
Mulla on myös valokuvaajan ammattitutkinto , eli olen messissä jos Tampereen seudulla keväällä kuvaajaa vailla.
Ja olen samaa mieltä tuon kalenterihommelin kanssa, eli jotain erillaista olisi hyvä saada. Semmoista, millä pääsisi julkisuuteen näppärästi, niin media hoitaisi markkinoinin.

Palde
22.12.2014, 10:14
Tää ei ny varsinaisesti liity oikeen mitenkään tuohon kalenterihommaan ...

Mutta ny jouluna ku ostatte kersoille uusia pelikonsoleita ja ne vanhat jää nurkkiin lojuun koska on niin " laast siison" ... Niin jos ne on toimivia , ni ne voi kiikuttaa lastenosastoille jatkokäyttöön !

Sinne kelpaa myös ehjät ja puhtaat lelut ja karvamokkulat

Kalenteri on loistava idea ja aina vaan parenee jos itte porukka vie suoraan kohteeseen !

kellukka
22.12.2014, 11:34
Ehdottomasti hieno idea!,jos se parantais samalla vähä tätä offareiden mainettakin.

Repro
22.12.2014, 12:00
Miekii voin pari kuvaa napsia, mutta tarvii varmaan olla joku yhtenevä teema?
Mies/naismalleilla?
Eroottisia vai vähemmän eroottisia?

kivinen
22.12.2014, 12:45
Miekii voin pari kuvaa napsia, mutta tarvii varmaan olla joku yhtenevä teema?
Mies/naismalleilla?
Eroottisia vai vähemmän eroottisia?

Olispa muuten jonkin verran vähemmän eroottista jos mä(tai 97% tuntemistani muista harrastajista?) vetäsen poseerauksen munasillaan auton vieressä.

Kuka sellaisesta sitten maksaa? Tai varsinkin, kuka sellaista haluaa nähdä?

Gary Grand
22.12.2014, 12:47
Olispa muuten jonkin verran vähemmän eroottista jos mä(tai 97% tuntemistani muista harrastajista?) vetäsen poseerauksen munasillaan auton vieressä.

Kuka sellaisesta sitten maksaa? Tai varsinkin, kuka sellaista haluaa nähdä?
Saati katella kuukaudesta toiseen seinällä?!?:eek:

Mutta ajatus on hyvä. Ehkei todellakaan tuo eroottissävytteinen, mutta muuten!

Pajares
22.12.2014, 14:20
Ehkä tollasseessa hyväntekeväisyys hommassa olis vaan parempi jos ihan tavallisia ihmisiä?Niin tulis sellanen aito kuva.

Jotain sellasia auto+paitapois lässykkä kuvia vaan,Joku kääntökalenteri vois olla kova missä ois pelkät autot toisella puollella?

Offipalstan naispuoleiset voisivat tähän meille kommentoida,Kelpaako ne tavalliset mölliäiset kalenteriin vai pitääkö olla leukaa kun Forresterin Ridgellä konsanaan:D.

Tietenkin Joku tasokas tissikalenteri olis varmaan ihan pro,Mutta niitä on niin paljon joten voi olla aika vaikeeta hukata eteenpäin..

AlluK
22.12.2014, 17:48
Eroottisia vai vähemmän eroottisia?

Mitä sanoo tähän Hippanoppa ja Nisseriina, joko on biksut esillä :)

jokke-76
22.12.2014, 20:44
Ääni lapsille.maasturit puree noihin aika hyvin niitähän vois käydä ajeluttaa jossai joka siihen kykenee

rane58
23.12.2014, 00:10
Tuotto lastensairaalalle. :cool: -Autoja paikalle ja kyydityksiä mahdollisuuksien mukaan.
-Ei mihinkään hukkuneitten merimiesten vaatetukseen tai alastomien neekeripoikien taskurahoiksi....:o

JPe
23.12.2014, 08:50
Uutta lastensairaalaa vartenhan kerätään kokoajan fyrkkaa.

Finderi
23.12.2014, 12:50
Mukana ollaan. Homman voi hoitaa varmaan keräysluvallakin, eipä tule kellään mutinoita sitten. Mulle on sama keille tarvitseville potti menee ja onko joku organisaatio vai suoraan esim. syöpää sairastava lapsiporukka jossain sairaalassa tjtn. Omasta mielestä olis kans hienoo tyyliin 120 offivehkeen kulkue rytyämässä lahjaa perille, mutta toisaalta sekin bensaraha olis rikkana rokassa, entä mihin iso sakki mahtuu jne. Mutta tapa ei ole pääasia jos hyvää tehdään...ja valitettavasti aina on käkättäjiäkin vaikka mitä yrittää, eli ei välitetä turhista!

sos
24.12.2014, 05:30
lasten hyväksi olen valmis maksamaan.
mutta semmonen tuli mieleen onko mahdollista, turvallista, tai edes laillista käyttää ns.vähävaraisia lapsia metsässä safarilla ja makkaranpaistolla, niille ei todellakaan tarvitsisi mitään tosioffia, vaan riittäisi varmaan ihan cruisailu metsässä semmosilla reiteillä, ettei tartte pahemmin vinssailla/hinailla, eli mahdolliset vaaratekijät minimiin, ja ajelun jälkeen ihan perus makkaranpaistoa nuotiolla.

itse aloitin puolivahingossa trialin ajon, ku jyväskylä kaupunkiseurakunta osti silloisen 2ryhmän rangen, tarkoituksen yhteiskunnasta syrjäytyneille nuorille ohjattuun toimintaan. idea oli hyvä toteutus huono, eli mun piti olla vaan ns.ohjaaja/auton korjaaja, mutta lopulta siihen ei "löytyny" niitä nuoria, joten ajoin itse sillä muutamia kisoja, ennen ku ostin itselleni hiluxin, koska luonnollisesti se seurakunnan projekti kuihtu käsiin.

ps ja en missään nimessä tyrmää tuota kalenteri projektia, mutta taitaa noita kalenteri keräyksiä olla jo liikaakin, meillä kumpikin lapsi myi omien partioryhmien ja omien koulujen kalentereita, tosin eihän niitä osteta sen kalenterin takia, vaan sentakia mihin rahat menee

Heikki L
24.12.2014, 12:24
suurin hyöty taitaa mennä kalenterin painajan työllistämisessä, jos laittas vaan jotain safaria pystyyn ja keräys suoraan sairaalaan jotenkin järkevästi luovuttaen että rahat olis ns "korvamerkitty" siis lasten ja nuorten asialla olen.

Kaikki kunnia veteraaneille mutta ne järjestöt on niin vitun ahneita, niiden pomot yrittää pitää ittensä laveessa leivässä mahd kauan. Niin eipä veteraanit taida noista keräyksistä paljoa kostua. Voi toki korjata jos olen väärässä.

pee
24.12.2014, 12:46
suurin hyöty taitaa mennä kalenterin painajan työllistämisessä, jos laittas vaan jotain safaria pystyyn ja keräys suoraan sairaalaan jotenkin järkevästi luovuttaen että rahat olis ns "korvamerkitty" siis lasten ja nuorten asialla olen.


Asiaa !!

Byrocrat
24.12.2014, 23:59
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L
Suurin hyöty taitaa mennä kalenterin painajan työllistämisessä, jos laittas vaan jotain safaria pystyyn ja keräys suoraan sairaalaan jotenkin järkevästi luovuttaen että rahat olis ns "korvamerkitty" siis lasten ja nuorten asialla olen.

Asiaa !!

Samaa mieltä, mieluummin jonkun tapahtuman tuotto hyväntekeväisyyteen kuin järjestää keräys tai tuotemyynti (jollei esim. kalenteria tehdä talkootyönä kuluitta) joiden kulut lähes aina ovat suuremmat kuin itse avustussumma :(

ravm
25.12.2014, 21:03
Löytyiskö kevään korvilla safarin pitäjää,jos kyseltäis osallistujia ennakkoon.et kannattaako järjestää...pienellä osallistumismaksulla?tampereen lastenosasto 06,ois ainaski konkreettinen kohde?on meilläki monenlaista järjestetty,mutta monelle matka tänne etelä-pohojanmaalle turhan pitkä,ainaki safaroimaan?voishan sen kalenterinkin toteuttaa.meidänkin kisakuvia voi käyttää,jos löytyy asiallisia.tänä vuonna oli aldis toomenki kalenteris päkinpoikia...

Rompe1
28.12.2014, 14:37
Mää voin tehä noita kalentereita kaverin firmalla, jos on tarvetta. Ollaan tehty paljon kalentereita siellä.
Tarvittaessa voin myös ottaa kuvia.

solihull
30.12.2014, 23:21
Todella hyvä idea kun kohteen valitsee huolella. Mutta esim. kaikenmaailman Petepelastuskopterit ja muut senkaltaiset toiminnot joita yhteiskunnan pitäisi ylläpitää pelkästään yhteiskunnan varoilla on aika petollisia ja omaa oksaa sahaavia keräyskohteita.
Monasti olen kerääjille suoraan sanonut että hyvä asia, mutta minä en nähin rahaani anna, koska se johtaa pitkällä aikavälillä amerikanmeininkiin eli yksityisrahoitteisiin hankkeisiin, kuten nyt on monissa tapauksissa käymässä! Ei näin, se syö yhteiskuntamme kuralle vaikka lyhytnäköisesti auttaakin asiaa!

Mutta siis,,, suoraan jonkun sairaalan osaston tai muun kohteen suora rahoittaminen olisi ehkä paras ja varmin keino saada raha lyhentämättömänä perille ja juuri haluttuun kohteeseen. Ja olisi sopivan pienimuotoinen juttu mutta pienemmälläkin rahalla saa yhdelle osastolle esim. jo monta mukavaa juttua.

Miksi myydä kalentereita tai järjestää tapahtumia, koska syntyy vain kuluja? Miksei kerätä suoraan Offipalstan innokkailta lahjoittajilta lyhentämättömänä keräysluvan kanssa? Varmasti tuotto on parempi näin, vaikka ei hurjiin summin johdakaan. Sitten joku autokolonnia voisi viedä shekin ja jonkun pehmeän ja kovan paketin perille avunsaajille, vaikka muutaman pienoismallin jos veisi vielä mukanaan jne.

Ääni ehdottomasti lapsille, viisaammat päättää minne ja miksi.

TT

A-P
31.12.2014, 18:09
Todella hyvä idea kun kohteen valitsee huolella. Mutta esim. kaikenmaailman Petepelastuskopterit ja muut senkaltaiset toiminnot joita yhteiskunnan pitäisi ylläpitää pelkästään yhteiskunnan varoilla on aika petollisia ja omaa oksaa sahaavia keräyskohteita.
Monasti olen kerääjille suoraan sanonut että hyvä asia, mutta minä en nähin rahaani anna, koska se johtaa pitkällä aikavälillä amerikanmeininkiin eli yksityisrahoitteisiin hankkeisiin, kuten nyt on monissa tapauksissa käymässä! Ei näin, se syö yhteiskuntamme kuralle vaikka lyhytnäköisesti auttaakin asiaa!

Mutta siis,,, suoraan jonkun sairaalan osaston tai muun kohteen suora rahoittaminen olisi ehkä paras ja varmin keino saada raha lyhentämättömänä perille ja juuri haluttuun kohteeseen. Ja olisi sopivan pienimuotoinen juttu mutta pienemmälläkin rahalla saa yhdelle osastolle esim. jo monta mukavaa juttua.

Miksi myydä kalentereita tai järjestää tapahtumia, koska syntyy vain kuluja? Miksei kerätä suoraan Offipalstan innokkailta lahjoittajilta lyhentämättömänä keräysluvan kanssa? Varmasti tuotto on parempi näin, vaikka ei hurjiin summin johdakaan. Sitten joku autokolonnia voisi viedä shekin ja jonkun pehmeän ja kovan paketin perille avunsaajille, vaikka muutaman pienoismallin jos veisi vielä mukanaan jne.

Ääni ehdottomasti lapsille, viisaammat päättää minne ja miksi.

TT

Kannatetaan!

Pajares
01.01.2015, 14:49
Todella hyvä idea kun kohteen valitsee huolella. Mutta esim. kaikenmaailman Petepelastuskopterit ja muut senkaltaiset toiminnot joita yhteiskunnan pitäisi ylläpitää pelkästään yhteiskunnan varoilla on aika petollisia ja omaa oksaa sahaavia keräyskohteita.
Monasti olen kerääjille suoraan sanonut että hyvä asia, mutta minä en nähin rahaani anna, koska se johtaa pitkällä aikavälillä amerikanmeininkiin eli yksityisrahoitteisiin hankkeisiin, kuten nyt on monissa tapauksissa käymässä! Ei näin, se syö yhteiskuntamme kuralle vaikka lyhytnäköisesti auttaakin asiaa!

Mutta siis,,, suoraan jonkun sairaalan osaston tai muun kohteen suora rahoittaminen olisi ehkä paras ja varmin keino saada raha lyhentämättömänä perille ja juuri haluttuun kohteeseen. Ja olisi sopivan pienimuotoinen juttu mutta pienemmälläkin rahalla saa yhdelle osastolle esim. jo monta mukavaa juttua.

Miksi myydä kalentereita tai järjestää tapahtumia, koska syntyy vain kuluja? Miksei kerätä suoraan Offipalstan innokkailta lahjoittajilta lyhentämättömänä keräysluvan kanssa? Varmasti tuotto on parempi näin, vaikka ei hurjiin summin johdakaan. Sitten joku autokolonnia voisi viedä shekin ja jonkun pehmeän ja kovan paketin perille avunsaajille, vaikka muutaman pienoismallin jos veisi vielä mukanaan jne.

Ääni ehdottomasti lapsille, viisaammat päättää minne ja miksi.

TT

Täähän kuulostaa hyvältä ja tarpeeksi vaivattomalta laiskemmillekkin.:)

Muksuille munkin ääni!

Finderi
01.01.2015, 18:25
Näyttää etenevän ja kehittyvän tämäkin hommeli. Tuolla vilahti TAYS:n lastenosasto 6 ja kolahti kans, mutta kai sekin sopii että eri puolilla maata paikalliset kasaa kimppoja ja laittaa lähiympäristön soppeliin kohteeseen? Toki tiedotus/viestintä huolehdittaisiin niin että vois olla samanaikaisesti kaikissa paikoissa ja infoaminen valtakunnallisena Offiporukan tempauksena. Tietysti keskitetty isompi rysäys saa varmaan enemmän julkisuutta. Tämmösia aatoksia vaan, edelleenkin kaikensorttinen hyväntekeminen sopii:D Mulla on sähköpostituttu toimittaja Keskisuomalaisessa ja sitä kautta vois kysyä juttua esim. Väli-Suomen sanomalehtiin kuten "Sunnuntaisuomalainen" tai sen tyyppistä proggista.

sos
01.01.2015, 21:16
ei kai tässä haeta julkisuutta, vaan apua sitä tarvitseville.
toki se julkisuus saa, ehkä muitakin harrastaji/seuroja innostumaan hyväntekeväisyydestä