View Full Version : eaa.1990 luvun TURVAKAARI KYSYMYS
VOLIATTI
20.12.2014, 21:19
nyt tarkkana:D milloin tuli saumattoman turvakaari putken määräys 3 luokkaan, papat tietää.
Eikös se saumaton käsky tullut samalla kun 3-luokasta tuli prototype? Ihan mutu tuntumalla muistellen.. ja heti perään että ei tainnutkaan olla niin..
nyt tarkkana:D milloin tuli saumattoman turvakaari putken määräys 3 luokkaan, papat tietää.
Jos trialista puhutaan niin ei vieläkään.
VOLIATTI
21.12.2014, 19:44
Eikö cup luokissa ole pakollinen? tarvii varmaan lukea säännöt uusiks,
Tuosta sivut 214 ja 215
http://www.autourheilu.fi/attachements/2014-10-31T12-28-55175.pdf
Eurotrial säännöt sitten erikseen jos meinaa EM kisoihin tai PM kisoihin ajamaan. Silloin kannattaa tehdä saumattomasta ja miksei muutenkin. Riippuu katsastuskortista. Vanhoilla autoilla kelpaa saumallisesta putkesta tehdyt kaaret eli vielä 2014 myönnetty kortti. Minulta saa s-postina eurotrial säännöt kun sivusto ei näköjään toimi.
Eikös suurin osa kisoista "ennenvanhaan" ollut juuri näitä eurotrial tapahtumia? Jostain syystähän mekin ne saumattomasta tehtiin. Ja sen aikaisilla budjeteilla turvallisuus ei ollut se ensimmäinen kriteeri..:)
Byrocrat
21.12.2014, 21:18
Tuosta sivut 214 ja 215
http://www.autourheilu.fi/attachements/2014-10-31T12-28-55175.pdf
Eurotrial säännöt sitten erikseen jos meinaa EM kisoihin tai PM kisoihin ajamaan. Silloin kannattaa tehdä saumattomasta ja miksei muutenkin. Riippuu katsastuskortista. Vanhoilla autoilla kelpaa saumallisesta putkesta tehdyt kaaret eli vielä 2014 myönnetty kortti. Minulta saa s-postina eurotrial säännöt kun sivusto ei näköjään toimi.
Täältä San Marinossa noudatettavat kisasäännöt jollei EuroTrialin sivustolle pääse.
http://eurotrial.sm/
http://eurotrial.sm/?page_id=2428
VOLIATTI
21.12.2014, 22:25
näin muistelin myös, no kiitos avusta taas kerran, onhan noita säänöjä luettu joskus mutta ei näköjään tarpeeksi tarkasti.:D
Eikös suurin osa kisoista "ennenvanhaan" ollut juuri näitä eurotrial tapahtumia? Jostain syystähän mekin ne saumattomasta tehtiin. Ja sen aikaisilla budjeteilla turvallisuus ei ollut se ensimmäinen kriteeri..:)
Eurotrial-säännöistä
3.2.6.3 Tube dimension
For all constructions the minimum dimension is 38 x 2.5 mm (1,5”x0,095”) or 40 x 2.0mm (1,6”x0,083”). Only constructions made from steel tube are allowed.
It´s strongly recommended in case of replacing the B-bar/main-bar, a major repair of the cage or at new construction, to use cold drawn seamless unalloyed carbon steel tubes with a minimum tensile strength of 350 N/mm. Recommended tube size are 45x2,5mm (1,75”x0,095”) or 50x2,0mm (2,0”x0,083”) for the B-bar. Also recommended for A-bar/front-bar, lateral rollbar, half-lateral rollbar and transversal member.
Eli vaatimus on teräsputki ja vahvasti suositellaan saumatonta.
"Unalloyed carbon steel" sulkee cromon pois, mutta sekin on vain suositus?
VOLIATTI
21.12.2014, 23:12
kyllä mäkin sitä saumatonta suosin jos kaaret pitää tehdä
Eurotrial-säännöistä
Eli vaatimus on teräsputki ja vahvasti suositellaan saumatonta.
"Unalloyed carbon steel" sulkee cromon pois, mutta sekin on vain suositus?
Vain teräsputkesta, cromo ei ole sallittu uusissa autoissa.