View Full Version : Moskvich Elite BMC diesel, eli diesel mosse
Kysellääs täällä hiukkasen. Juu siis meidän pihalla = faijan = Kari "Lopen-seppä" Salosen "piha-aarteiden" seassa on myös tuollainen diesel moskovitsh tai mosse, joka käsittääkseni dieselöity aikoinaan Konelan toimesta Suomessa BMC:n diesel koneella.
Auto on ollut aikoinaan isä-ukolla ja äiteellä ihan käyttöautona, mutta nyt jo vuosia vuosia ollut käyttämättä.
Faijahan tuosta osais kertoa historiaa ja meinaan kyllä kyselläkkin, kunhan sopiva tilaisuus koittaa. Mutta mielellään kuulis muidenkin tietoja.
Mutta tärkeimpään ja ajankohtaisimpaan kysymykseen: mitähän tuollaisen arvo mahtais olla????
Siis joku oli mamma-Saloselle, eli äiteelle soitellu ja kyselly voisko se olla myynnissä? No miksipä ei, sillä ei vaan kaikkien pihalta ja nurkista löytyvien aarteiden ja projektien kuntoon saattamiseen riitä aikaa, vaikka kuinka haluais.
Tuon näköinen raaseri siis kyseessä:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=167624
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=167623
Noita ei ole tehty kuin muutama (max 10) ja vain suomessa.
Ruosteeton hitsaamaton orkkis bj on yleinen noihin verrattuna.
Jos ei olisi rahasta ja tilasta kiinni tulisin heti hakemaan:D:D:D
Omaan silmään näyttää tosi siistiltä siihen nähden mitä mosset yleensä on.
Jos jarrut toimii ja liikkuu omin voimin niin häpeämättä 1500€ saa pyytää pesun ja vahauksen jälkeen.
Jos kulttuuriteon tekisit ja hilloaisit sen katon alle?
Tai lainaisit museolle?
Nämä on oikeasti helvetin harvinaisia, ja ehkä ainoita neuvosto-autoja joita venäläisillä ei ole omasta takaa.
Ja teit mitä teit niin älä myy ryssälle:D
Mutta tärkeimpään ja ajankohtaisimpaan kysymykseen: mitähän tuollaisen arvo mahtais olla????
]
Jos löytys joku harrastaja kuka tekis auton omiin kokoelmiin niin myynti 200,- ja edelleenmyynti tilanteessa takaisin ostoikeus esim 200-1500,- tällä varmistuis että pääsis hyvään kotiin kunnostukseen eikä jobbaukseen, jos ei kelle kelpaa niin paaliin ja paalaus videolle :-)
Teet nyt vaan monta riviä euro lottoa niin täysosuman tultua voit palkata itelles rengin ja ehkä saaha pihan kaikki rojektit valmiiks ennen kuolemaa :-)
Teet nyt vaan monta riviä euro lottoa niin täysosuman tultua voit palkata itelles rengin ja ehkä saaha pihan kaikki rojektit valmiiks ennen kuolemaa :-)
Oon mä tota jokusen kerran yrittäny ja faija on yrittäny perinteisellä lotolla jo muutaman kymmenen vuotta:D:D:D ....ei oo vaan osunu:(:(
Laitas tuonne myyntiin jos joku ymmärtäis http://www.wuokila.com/itarauta/
Virossahan on joku mosse keräilijä jolla ilmeisesti oma museokin,nimeä en nyt muista mutta google vois helpottaa.
Laitas tuonne myyntiin jos joku ymmärtäis http://www.wuokila.com/itarauta/
Virossahan on joku mosse keräilijä jolla ilmeisesti oma museokin,nimeä en nyt muista mutta google vois helpottaa.
Juu yks kaveri jo vihjasikin tuon paikan. En vaan ole vielä saanu kirjautumisen hyväksyntää.
Sitä mieltä olen edelleen että älä päästä ulkomaille/jopparille/tunarille.
Näitä ei ole kaikkialla kuten elviksen cadillackeja tai hitlerin mersuja:rolleyes:
Lahtipoika
18.12.2014, 19:27
Minä tämän haluaisin ostaa. Mulla olis mahottomasti osia tällaiseen -60 luvun eliteen, tietty Bensa koneisiin.
Yhteydenpitöön pohjautuen.....
1000€ tarjottu. Niin kuin sanoin..... nelinumeroinen luku....
Mammalla ilmeisesti viimeinen sana mitä maksaa.....soittele kun tiedät mitä teette k.o ajoneuvon suhteen.. ....
Minkä kokoinen kone?
Minulla on BMC:n 1500 diesel moottori jouten tuossa ykkös-sarjalaisessa, uudet hehkutkin ja jossain homeinen korjausvihkonen moottorille.
Jos on myynnissä, niin topikki pitää siirtää myyntiosastolle. Siellä taas juttelu ei ole mahdollista, eli mieluummin sinne ihan oma myynti/huuto-ilmoitus jos on myynnissä.
Jos on myynnissä, niin topikki pitää siirtää myyntiosastolle. Siellä taas juttelu ei ole mahdollista, eli mieluummin sinne ihan oma myynti/huuto-ilmoitus jos on myynnissä.
Elä ny hikoile:p jahka ny "keksitää" mosselle ikä ja kunto ja hinta, niin sit voidaan alkaa oikee myyyymäää....siis jos mutsi ja isä-ukko sillo viälä suostuu:D:D
Eiks teillä itellänne oo vanhempia, jotka on kovia hamstraan kaikenlaista ja sit ne vaivaa lapsiaan tai lastaan selvitteleen niille hintaa? Sit ne senkin jälkeen miettii, että pitäiskö kuitenki vielä säilyttää, JOS ehtiis ite laittaan tai JOS tulee joku ja maksaa enemmän, tai JOS jotain plaa-plaa-plaa;):D:D
HÄH...eikö:confused::eek::eek:...;):D:D:D
Vedetääs taas samalla kyselyä, että onko näitä sit aikoinaan ollu enemmänkin perkinsin dieselillä tehtyjä? Meinaan ne vähät mitä oon ehtiny kuukeltaan on aina maininta perkins diesel, eikä BMC. Vai sotkeentuuko muistikuvat vaan, että diesel kun diesel, niin se on perkins;)
Ok, selvitellään historiaa ja hintatasoa :cool:
Tuolla olikin jo jotain juttua noista, Perkinsin diesel varmaan todennäköisempi.
http://www.wuokila.com/itarauta/viewtopic.php?f=9&t=3824 ( huhtikuulta)
Muistelen että noita... Eiku tais ollakkin Volgia, mitä oli tehty myös Land-roverin 2,25l dieselillä
Eiks teillä itellänne oo vanhempia, jotka on kovia hamstraan kaikenlaista ja sit ne vaivaa lapsiaan tai lastaan selvitteleen niille hintaa? Sit ne senkin jälkeen miettii, että pitäiskö kuitenki vielä säilyttää, JOS ehtiis ite laittaan tai JOS tulee joku ja maksaa enemmän, tai JOS jotain plaa-plaa-plaa;):D:D
HÄH...eikö:confused::eek::eek:...;):D:D:D
)
Ei oo itellä tommosia vanhempia mut lapsil on tommone isukki :-)
eikös tuossa linkissä kysytä juuri tätä jaren mossea
Samaa katsoin, ja siksi lisäsin tuohon että juttu on jo viime keväältä...
Sitä mieltä olen edelleen että älä päästä ulkomaille/jopparille/tunarille.
Näitä ei ole kaikkialla kuten elviksen cadillackeja tai hitlerin mersuja:rolleyes:
Mun mielestä taas tällaset joutais suorilta paaliin. Vielä parempi jos joku pöpilisti maksaa jotakin. :D En ymmärrä mitä kiksejä tallasesta vois saada, olipa sitten harvinainen tai ei.
Sori, ei herneitä, mut ei oo mun laji. Jare, huutokauppa vaan pystyyn ja luiskaan eniten tarjoovalle.
Miks mua melkein taas alkaa kiinnostaa, just tällaset vehekset jotka on niin last season kuin vain voi last season olla, ja vieläpä dieselinä, jotenkin melkein kiehtoo ... Tuohon joku MB viispyttynen CDI hiukan optimoituna, pohjalta 250/600
NAM !!!
Nyt pitää härkkiä sen verta että näitä tulee säilyttää senkin takia että ne on huonoja, Kärjistäen vois olla sitä mieltä että ausvitsinkin vois vetää sileeksi ja tilalle pottupeltoa ;)
Historiaa on nekin autot millä tavallinen kansa on ajanut, eli mosset, kuplat ja korollat, ei pelkästään herrojen sporttiavot.
russakka
21.12.2014, 23:47
ihan off-topiccina, mikä ton "syöksysämpylän" tarina on? :D oiskohan mahdollisesti poistolistalla?
tekniikkamies
22.12.2014, 00:10
Mun silmään pihan näkymä on vähän kuin ennen Turhapuro elokuvissa Härski Hartikaisen korjaamon piha! :)
Gary Grand
22.12.2014, 09:06
ihan off-topiccina, mikä ton "syöksysämpylän" tarina on? :D oiskohan mahdollisesti poistolistalla?
??"..ton.."?? Niitähän makaa siinä melkeen puolilaivuetta??:confused:
Syäksysämpylät/kajakit lähti kaikki(olikoha joku 7 kipaletta) Saksaan autonkuljetus rekalla, kun joku auto keräilijä sieltä ne halus. Eli ne saivat hyvän kodin ja minä sain pihaa tyhjemmäks faijan puolesta;)
.......okei okei.....olen minäkin sinne jo jotain keränny, eli en ole synnitön minäkään:D
Mun silmään pihan näkymä on vähän kuin ennen Turhapuro elokuvissa Härski Hartikaisen korjaamon piha! :)
:D:D:D:D Joo nii on....
russakka
24.12.2014, 14:38
no voi könkyrä, siispä etsintä jatkuu, voi mua onnetonta kun menin siskolle ehottaan saabbia ja nyt se on pakkomielle sille :(
Mosse on 1967 vuosimallia ja dieselöinti onkin käsityksen mukaa tehty Riihimäen Autolan toimesta 1968 ja tosiaan BMC dieselillä. Koitan huomenna laitella parit kuvat konehuoneesta.
Koitan huomenna laitella parit kuvat konehuoneesta.
YÄK!!!
Alä laita, please. :)
YÄK!!!
Alä laita, please. :)
Taidat vaan pelätä, että kuvat alkaa herättämään omistushaluja. :p
Kuvia kaikelle kansalle, ei niitä ole pakko katsoa jos ei tahdo.
Kiinnostavampi minusta tämä on kuin mätä tojota:p
Taidat vaan pelätä, että kuvat alkaa herättämään omistushaluja. :p
Ei, vaan mä oon jo nähny sellasen silloin joskus kauan sitten ku olin ko. merkin maahantuojalla töissä. Onnex en joutunu ruuvaamaan sitä, enkä niitä muitakaan diesel-yökötyksiä joita siellä näki, erityisesti Volga oli tosi suosittu tirsselöintikohde.
Ja aikakausi oli ennen sitä kuuluisaa 90-luvun lamaa ;)
Ja siellähän se brittien vihreä diesel voimanpesä lymyää:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=168096
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=168097
Maskiin ruuvattu oikee BMC logo;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=168095
Ja tietty peräpeltiin kans. On muute vetokoukkukin laitettu, eli eikun joku hieno lasikuituinen "kutemakoppi" perään ja teiden tukoksi liikenteeseen....meinaan voisin kuvitella Mossen olevan melko kiihkeä veturi:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=168094
Siis mallia 408 merkistä päätellen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=168098
Ja juu paperien mukaan 13.9.1967 ensirekisteröity. Ja poistettu kilvistä helmikuussa 1974.....että ihan hetkisen on faija tuotakin jo säilöny. Vuosien varrella on keränny pari mossee pihalle ikäänku varaosiks myös.
Punaseen löysin paperitkin. Pisteosia tuossa varmaan jotain saattaa olla?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=168100
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=168101
Valkonen varaosa yksilökin on, johon en ainakaa vielä nähny papereita ja faija ei edes muistanu mistä se on aikoinaan pihalle tulla....tainnu kans muutaman vuoden jo olla;) Omien hämärien muistikuvien pohjalta ainaki 30vuotta, kun oo ite penskana kivittäny siit joitain laseja ja sivuvilkut mureniks....juu ja sanomistahan siitä tietty tuli sillo:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1926&pictureid=168099
500 tarjottu alakuperästä mammonaa
500 tarjottu alakuperästä mammonaa
Jos ei kerran kelhen kelepaa niin tonni tarajottu ja puuttini ei ole minun kaveri eli käschpäy.
Pakko korotella ettei mene yhtä halavala ko no mikälie
Ranskalainen? esite
http://myntransportblog.files.wordpress.com/2013/09/1968-moskvitch-scaldia-brochure_68.jpg?w=640
Scaldia oli muistaakseni Belgialainen maahantuoja, joka dieselöi Volgia ja Mosseja. Tuossa mainoksessa on Perkinsin logo.