View Full Version : Kimblen Patrol
Tollanen 3.3t vm88 patrolli piti käydä pelastamassa vantaalta joltakin vanhemmalta mieheltä, silloiset viat ei ollut kummoisia takavalot ja vedenlämpötilamittari eivät toimineet. No tarkoitushan olisi tehdä tästäkin suorakylkisestä vehkeestä pickup malli.
-Sitten mittailua ja miettimistä mistä pätkitään, no naapuri tuli käymään ja sanoi rohkaisevan lauseen: eihän se ole kuin peltiä ja sitä pystyy aina lisäilemään. No lopputulos laikkauksen jälkeen... Olisi pitänyt jättää takaovista n.puolet niin olisi päässyt helpommalla. Seuraavaksi ongelmaksi tuli ns.vanha takapääty mikä oli ruosteenraiskaama eikä oikeen saannut millään tavalla "hyvän" näköiseksi. No eipä muu auttanut kuin rakentaa taakse oma runko minkä ympärille pellit yms.
Nyt olisi peltityöt tehty kopan osalta niin pääseekin rungon kimppuun.
Tehtäävää vielä olisi mm
-soa
-koneen läpikäynti+uusi ahdin
-renkaat
-vinssi
-fladbed
-runkoon muutama paikka
-syyläri lavalle
-yms:D
Eikö tuo ohjamon taakse tuleva seinä olisi pitänyt olla vähän kauempana? Nyt jos laittaa kuskin penkin paikalleen niin eihän tuohon mahdu istuun? Eikö myös olisi ollut helpompaa käyttää sitä vanhaa koppaa lavana? Leikkaa vaan yläosan pois ja hitsaa ovet umpeen.
Itselle tehdyt säädöt, eli kun penkki on säädytty itselle hyväksi nii taakse jäi vielä 5cm turhaa tilaa:)
Miul on penkit kiinni takaseinässä ja penkkien takana/välissä on kompura. Kummankin penkin taakse saa 10litran vesikannut ja toisen penkin alle menee työkalupakki ja toisen alle virvoitusjuomia korillinen. :D koppi on vähä liian ahas ainaki miun makuun..
mihin sä sami tarvit työkalupakkia,sullahan on nissani eikä toyota:D
mihin sä sami tarvit työkalupakkia,sullahan on nissani eikä toyota:D
Datsuni se kyllä on.. ;) ja pitäähän kaluja olla jos vaikka joku tojotamies unohtaa omat kotii.:D
Niinhän se olikin sami olikin:) Kävin tarkastamassa penkin ja seinän välin 14cm, eli omaan mieleen tilaa on tarpeeksi.
Ei toyotat muita työkaluja tartte ku hitsauskonetta :D
Sitä mikä ossilla käytössä niin sitä on kyllä hitsattu oman mielenkiinnon loppumiseen asti:D
juu kävin sitä kattelemassakin ku se sitä hitsaili viel leimakuntoon :D ja ossi kävi turbosarjan siihe hakemas ny ja ollu pari kertaa mukan ajelemassakin :D
Joo kertokin kun nähtii lauantaina baarissa:D
mites tämä projekti edistyy?
voisi tul joku päivä kattelee mite o edistyny :D
Miä kuulin huhuja et oli jotain keinuakselin pulttiongelmia ollu..:rolleyes:
no kolmas pultti mitä tiukkasin katkesi tottakai kanteen. onneksi naapurista löyty vastakierretappi sarja niin helpotti *itutusta hieman. hommasin tilalle 12.8 pultit niin ei pitäisi mennä niin helposti poikki. yläkerta olisi kasassa, tuli vaihdettua venttiilivarrenkumit ja hiottua venttiilit samalla. Tuli samalla toinenkin projekti pihalle :D
pikku hiljaa eteenpäin. Koppa on nostettu päällä, mutta konetta ei ole saatu käyntiin(ilma ongelmia) tankin lähtö ja paluu liittimet reikäjuustolla ja vanha omistaja oli korjannut niitä lasikuidulla:mad:
no tuli putsattu se kuuluisa banjopulttikin pumpusta:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7241&pictureid=170256
Pitänee käydä varmaan ottamaan noita kuvia kun tekee, mutta ei sitä touhutessa muista..
Ei etene ei, tai ainakaan siihen tahtiin kuin itse haluisi. pari viikkoa menty flussan kourissa koko perhe, koirilla kennelyskät kaupan päälle.
No jotakin saatu aikaiseksikin mm. kansi laitettu taas paikalleen ja puuttuvat o-renkaat muistettu laittaa kanssa:D uusi downpipe tehty 3":seksi ja helmapalkkeja käyty liimailemaan. Nyt odotellaa että suuttimien paluulinjat tulevat, että pääsee kokeilemaan konetta.
Ei etene miullakaa toi rojekti ihan siihen tahtii ku toivoisin. :D en oo ees kuukautee nähny koko autoo ja talli on ihan pelkkää tojotaa täynnä!:eek::eek: joten en oo sinnekää viittin mennä.:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7241&pictureid=171541
tai joku tollanen siitä tuli:o
Ei etene miullakaa toi rojekti ihan siihen tahtii ku toivoisin. :D en oo ees kuukautee nähny koko autoo ja talli on ihan pelkkää tojotaa täynnä!:eek::eek: joten en oo sinnekää viittin mennä.:D
Äkkiä ne tojot pois sieltä että pääset autoa laittamaan
Hiphei! patrollin kansi remppa vol2 onnistui, nyt pysyy nesteet sisällä ja käykin nätisti:)
-iso kiitos rolpatille! hän siis lahjoitti minulle dieselinpaluulinja(siis ne mitkä lähtee suuttimilta)
Ei tässä muu auta kuin lähtä liimailemaan sähköjänön papanoita patrollin pohjaan
lattia maton alta paljastu pikku ruostevaurio ja sama homma repsikan puolella. no tänään 9tuntia hitsausta ja lattiat+korikiinnekkeet uusittu ja helmapalkit liimailtu kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7241&pictureid=172020
tuli siinä samalla otettua tuolta hytistä noita ylimääräisiä johtoja pois:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7241&pictureid=172019
ehkä tämä kesäksi valmistuu:rolleyes:
edit: seuraavaksi ostan valmiiksi rakennetun auton!
No jotakin saatu aikaiseksikin mm. kansi laitettu taas paikalleen ja puuttuvat o-renkaat muistettu laittaa kanssa:D uusi downpipe tehty 3":seksi ja helmapalkkeja käyty liimailemaan. Nyt odotellaa että suuttimien paluulinjat tulevat, että pääsee kokeilemaan konetta.
Mihis noi o-renkaat tulee kun omassa jäänyt entisellä omistajalla vaihtamatta ja syylärissä pulputtelee? Kansi plaanattu ja koeponnistettu niin ei luulisi siinä olevan vika? Metalli tiivisteellä toi oli kasattu mutta pitääkö se vaparin tiiviste paremmin niinkuin jostain luin?
Mihis noi o-renkaat tulee kun omassa jäänyt entisellä omistajalla vaihtamatta ja syylärissä pulputtelee? Kansi plaanattu ja koeponnistettu niin ei luulisi siinä olevan vika? Metalli tiivisteellä toi oli kasattu mutta pitääkö se vaparin tiiviste paremmin niinkuin jostain luin?
itse otin riskin ja laitoin vaparintiivisteen. tein tollasen kuvan paintilla:D ja nesteet kaadoin lämppärin letkusta niin kauan kuin se otti vastaa ja loput syyläristä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7241&pictureid=172217
Jees, paljon kiitoksia! :p Täytyy vielä katsoa minkä tiivisteen ite sinne heittäis :D
Meni projekti vähäksi aikaa jäihin. Tuli noita puuhommia:) no patrol on kyllä toiminut puun siirtimenä ja tulihan samalla testattu lavan kestävyys. takavalot vois tässä jossakin välissä asennella kun noi johdo roikkuu tuolla perässä. http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7241&pictureid=173189