PDA

View Full Version : Chevrolet Kalosin käyntiongelma + AUDI ongelmia..

farmforest
15.12.2014, 18:20
Onko jollain kokemusta kyseisestä autosta? 1.2 bensakoneella, vuosimalli -07. Kylmänä ongelmia saada käyntiin, siis näin jopa ilman ollessa plussanpuolella niin ei meinaa millään lähteä käymään, paitsi jotenkin kun kaasu on pohjassa. Lämppärissä kun pitää niin lähtee vähän paremmin. Sammuilee ja pätkii aikansa kunnes kone on normaalilämmöissä, ja silloinkin tyhjäkäynti on 500rpm tienoilla mutta pysyy käynnissä. Liikkeelle lähtö vaikeaa kuumallakin koneella ja on ihan kaasulla kikkailua ettei taas sammu..

Moottorivikavalo paloi ja autoa käytettiin vikakoodien luvussa, antoi häiriöksi tyhjäkäynti moottorin. Uusi tilalle, valo sammui mutta ongelmat jäi. Naapurin auto ja lupasin tänään käydä vilkaisemassa. Helpottaisi jos jollain olisi vastaava ongelma ollut ja tietäis mistä etsiä.. Google ei auttanut asiaan..

Mutis
15.12.2014, 18:38
Mulla oli joskus Hondasta moottorin lämpötila-anturi rikki ja silloin oli vähän samankaltaiset oireet. Oli kyllä paljon vanhempi eli vm oli jotain -90. Luulisi nykyään vikakoodit kertovan tuollaisesta. Toisaalta toimi ihan nrmaalisti kunhan vähän lämpesi.

farmforest
15.12.2014, 21:29
No johan on.. Oikeen liikkeessä vaihdettu osa, mutta koodit jääny nollaamatta :eek:. Taas pelasti honkkarin 50 euron CRX vikakoodinlukija...

Nerd-O
16.12.2014, 08:07
Siis tyhjäkäynti moottori vaihdettiin, vikakoodia ei nollattu ja vika säilyi? Kun vikakoodi nollattiin niin vika katosi? Muutoin olisin kyllä itsekin veikannut lämpötila-anturia vian syyksi.

JAMANT
16.12.2014, 11:13
Ai onko jossain oikein testeri, jolla Daewoo pohjaisiin Chevroletteihin pääsee sisälle?? Ei mulla ainakaan pääse yhdelläkään viidestä testeristä, on kaksi jenkkitesteriä, yksi Bosch , yksi halpis ja sitten toi OBD-katsastuskelpoinen testeri, ei pääse sisälle järjestelmään....

Nerd-O
16.12.2014, 11:39
Eikö perus obd lukijan pitäisi ainakin vikakoodit kertoa? Itse en ainakaan ole löytänyt mitään autoa mikä olisi tehty vuoden 2001 jälkeen missä perus vikakoodin lukija ei toimisi. Dieseleissä ne yleensä rokkaa vasta vuodesta 2004.

Ja olihan mulla se vuoden 2002 V70 Volvo mikä kyllä hienosti kertoi airbag viasta, mutta mitä ei saanut muuten resetoitua millään. Ei auttanut kalliit boschin laitteet. Avro tais sitten palstalta pelastaa ja sillä oli joku Volvo optimoitu lukija mikä poisti tuon vikakoodin.

JAMANT
16.12.2014, 11:51
Eikö perus obd lukijan pitäisi ainakin vikakoodit kertoa? Itse en ainakaan ole löytänyt mitään autoa mikä olisi tehty vuoden 2001 jälkeen missä perus vikakoodin lukija ei toimisi. Dieseleissä ne yleensä rokkaa vasta vuodesta 2004.

Ja olihan mulla se vuoden 2002 V70 Volvo mikä kyllä hienosti kertoi airbag viasta, mutta mitä ei saanut muuten resetoitua millään. Ei auttanut kalliit boschin laitteet. Avro tais sitten palstalta pelastaa ja sillä oli joku Volvo optimoitu lukija mikä poisti tuon vikakoodin.Pitäis ja pitäis, mutta kun ei aina pysty/laitteet ei osaa, ei osaa OBD-lukija tehdä katsastuslappua esim Huyndaihin...

farmforest
17.12.2014, 21:02
Siis tyhjäkäynti moottori vaihdettiin, vikakoodia ei nollattu ja vika säilyi? Kun vikakoodi nollattiin niin vika katosi?Kyllä. Ja mikä erikoista, moottorin vikavalo sammui, mutta vika jäi.

Ja olihan mulla se vuoden 2002 V70 Volvo mikä kyllä hienosti kertoi airbag viasta, mutta mitä ei saanut muuten resetoitua millään. Ei auttanut kalliit boschin laitteet. Avro tais sitten palstalta pelastaa ja sillä oli joku Volvo optimoitu lukija mikä poisti tuon vikakoodin.Mulla -95 mallin 850 melkeen sama ongelma, mutta ABS:än suhteen. Vika oli päällä, tolla halpiksella ei löytyny mitään koodeja mutta sitten läppärillä Volvon ohjelmalla löyty ja pysty nollaamaan. Muut koodit autosta saa nollattua tällä samalla lukijalla.

Todella outoja asioita on myös että tuosta samaisesta Volvosta hajosi mulla se PNP-kytkin. Kupariliuskojen päällä liikkuva osoitin laatikon päällä, mikä valitsee laatikolle sähköisesti oikean vaihteen kun keppiä liikuttaa. Meni siitä se osoitin poikki ja loota alkoi arpomaan päälle vaihteita jotenkin sekaisesti, kahta yhtäaikaa, vikavalo paloi ym. Kamala kolaus laatikosta kun yritti liikkeelle lähteä.

Kun kytkin oli vaihdettu uuteen, niin sama vika jatkui, laatikko paukkui samalla tavalla liikkuessa, eikä autossa ollut vetoa. Kun vikakoodin nollasi niin toimi moitteettomasti, kolaus hävisi ja vaihtaa pehmeästi. Siis kuitenkin mekaaninen osa mikä toimii, niin vikakoodi ohjaa sitä toimimaan väärin, on mun mielestä ihan käsittämätön yhtälö.

JAMANT
17.12.2014, 23:08
Siis kuitenkin mekaaninen osa mikä toimii, niin vikakoodi ohjaa sitä toimimaan väärin, on mun mielestä ihan käsittämätön yhtälö.Toi on niin nykypäivää!!

farmforest
19.12.2014, 12:37
Lisää outoja vikoja. Nyt Audi A6 -00 mallinen 2.5 V6 Tdi 132kw. Omituinen ongelma on että auto täristää joutokäynnillä ja myös kierroksilla. Koko auto tärisee, oli sitten paikallaan tai liikkeellä. Kone ei näytä liikkuvan liikaa. Voiko olla että tuo kaksoismassa vauhtipyörä aiheuttaa tuota..?

estate
19.12.2014, 15:52
Ettei olis kammen hihnapyörän (dampperi) vulkanointi pettänyt?