PDA

View Full Version : peräöljyt ulos


Kar8888
15.12.2014, 16:41
-03 patrollista tulee peräöljyt etupäästä ulos,mikä vuotaa?

0ltzi
15.12.2014, 17:44
pinjonin stefa?

Repro
15.12.2014, 23:30
Huohotin tukossa?

baxxter
15.12.2014, 23:34
Joku on käynyt poraamassa reiän perään?

BJ-40/76
16.12.2014, 00:54
Mutta mistä ne peräöljyt tule ulos? Huohottimesta, stefasta; ,pinjonista (kardaanin sisäänmenoakseli) vai vetoakseleista? vai jostain muuvalta.....

Kar8888
16.12.2014, 13:37
Kiitos baxxter kun vastasit,hain kyllä vähän oikeeta tietoo:(
Eli öljyt tulee sieltä nivelpallosta ulos,siellä lienee jonkinlainen tiiviste?

JAMANT
16.12.2014, 13:56
Kiitos baxxter kun vastasit,hain kyllä vähän oikeeta tietoo:(
Eli öljyt tulee sieltä nivelpallosta ulos,siellä lienee jonkinlainen tiiviste?Baxxterin kanssa olen kyllä vähän samoilla linjoilla, meillä ei ole edelleenkään kristallipalloa ja me ei pystytä täältä saakka netin yli näkemään, mistä se sun akselis vuotaa, vähän pyydetään sarkasmisilla vastauksilla selventämään, että mistä se akseli vuotaa, kun vuotopaikkoja on useampi kuin yksi!!!

Gary Grand
16.12.2014, 14:17
Baxxterin kanssa olen kyllä vähän samoilla linjoilla, meillä ei ole edelleenkään kristallipalloa ja me ei pystytä täältä saakka netin yli näkemään, mistä se sun akselis vuotaa, vähän pyydetään sarkasmisilla vastauksilla selventämään, että mistä se akseli vuotaa, kun vuotopaikkoja on useampi kuin yksi!!!

Yksi ihan hyvä vuotopaikka oli kaverilla joka haki multa Pajeron perän:
Akselin kuori oli ruostunut yläpuolelta puhki ja alkanut repeämään pituussuunnassa..:D:cool: Siis akselin pituussuunnassa..

Mulla alkoi HDJ:n etuaksula pukata öljyjä sieltä ulkopään palloista ulos, kun oli edellinen remppaaja kääntänyt vetarin stefat nurinniskoin..:mad:

PunisherFIN
16.12.2014, 14:28
vetarin ulko ja sisapuolen stefa porsinu. ulompi on iha normaali juttu et voi valahtaa, mut sisapuoli on kulumisesta johtuva. kato eka oljyn pinta ettei ole ylitayttoa, eli ku tayttoropun avaat ni ei sais mahottomasti tulla oljya. jos se on tuo stefa niin eessa on peran aukasu oheistouhuineen. merkkikaupassa uber kallis remppa, osaavalle parin tunnin puristus.

fintroll
16.12.2014, 17:16
Jos ymmärsin hyvin se on noin nakoinen?

http://i30.photobucket.com/albums/c347/alexlangston/DSC03303.jpg

Yleinen vika. Stefa mikä vuottaa. Yleensä se on hyvin jos vaihdät saman aikana kääntolaakerit (tamgears NP2-1001) Stefa on tamgears (NP2-908), mun y60 1990 malli on käytänyt TO6-1008K mutta ajatellen -03 y61 malli on vähän paksumpi akseli)

Se on toi stefa keskella mika vuottaa:
http://www.patrol-gr.net/im/trucs/167/18.jpg

Nopea tapaa otaa koko kasa pois jos haluat vaihtaa sen stefa : https://www.youtube.com/watch?v=llaqhUs8_yk

Jos vaihdat kääntolaakerit varmistaa sen "shimmit" jai paikkalla, ja toi metalliosa mika estää otaa sen kääntolaakerin toinen osa on helppo ottaa pois ja voit käytää sen jalkeen uudeleen. Tarvitset vain iso 27/28mm hylsy ja vasara.

http://s17.postimg.org/km147dn73/13040007.jpg

BJ-40/76
16.12.2014, 22:11
Kiitos baxxter kun vastasit,hain kyllä vähän oikeeta tietoo:(
Eli öljyt tulee sieltä nivelpallosta ulos,siellä lienee jonkinlainen tiiviste?

Tarkista ensin, että huohotin ei ole tukossa. ja tietysti se, että perässä on vielä öljyä.

Toki, jos huohotin on tukossa, niin pitemmän päälle menevät stefat; olipa ne sitten uudet taikka vanhat....

PunisherFIN
16.12.2014, 23:13
voi sen stefan rikkoutumisen aiheuttaa huohottimen tukkeutuminen samallai kun tojotassakin, mut patrollissa noita stefoja on kaks kappaletta, siellä perän päässä on kanssa sisällä stefa joka noista pettää ekana. sivulla osanumero 9 http://nissan4u.com/parts/patrol_gr/el_y61/2003_1/type_16/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_2/

tosin niiku fintroll sanokin, niin se ulompi jos on ehjä niin se käytännössä riittää, ei se mitään merkkaa jos akseliputki on öljyä täynnä, pikkusen enempi menee tavaraa öljynvaihdossa sinne perään :D tuon ulomman vaihtoo en oo itte tehny, mut tuon kääntöpään "räjäyttää" auki ja pistää nippuun alle tunnissa per puoli ja en mie usko, et se stefan kaivelu sieltä ulos ja takasin paikalleen laitto mikään amerikan temppu on.

sama kääntöpään laakeri sinne menee, oli malli kumpi tahansa, offroadtarvikkeelta saa sitä täyttä tiiviste/laakerisarjaa siihen etupäähän, niin jos aikoo tehhä täyshuollon niin helpoimmalla sen setin saa sieltä. tamgearsilta sitten saa kyllä ne laakerit asialliseen hintaan suoraan hyllystä jos meinaa niitä vaihdella ja niputtaa esmes vanhoilla kääntöpään tiivisteillä. stefoista en tiedä, voi löytyä tamgearsilta tai sitten menee marmori hommiksi ja niitä ei varmasti ole suomessa edes merkkiliikkeen hyllyllä. jos tullee paha paikka osien kanssa, niin paiskaa yv, voin koittaa järkätä "naapurista" :)

Kar8888
22.12.2014, 14:14
No nyt alko tietoo tulviin.Kiitos kaikille ja Hyvää nelivetoa eiku siis Joulua!