PDA

View Full Version : Danan 44:sen olkatappi linjan kallistus


pjtk
25.08.2005, 22:57
Tuossa ois tavoitteena istuttaa D44:nen Raakkuun myös eteen ja samalla pitää Rangen alkuperänen kartaanikulma. Niin samalla kertaa menis sitten olkatappi kulma (olikohan sitten caster oikeelta nimeltään) etukenoseks. Voinen arvata, että tommonen etukeno caster on tien päällä hengenvaarallinen, joten sitä tarvis kääntää taaksepäin.
Onko kellään kokemusta tämmösestä??
Keinoja itellä tulee mieleen kolme erilaista. Yks, katkasta akseliputket. Kaks, porata banjonpäästä ne "pistehitsit" auki. Kolme, irrottaa akseliputkien päästä olkavarret.
Tokan vaihtoehdon voinen sulkee heti. Ei äkkiä löydy omasta takaa tarpeeks jykevää poraa.
Ykkönen ois kyllä ihan toteutettavissa. Vähä epäilyttäs, että kuinka saa akseliputket leikattua suoraan poikki ja kuinka ne saa liitettyä toisiinsa varmasti suoraan. No sopivalla U/V profiililla hitsattuna akseliputkeen, saa linjauksen varmaan hyvin lähelle totuutta.
Kolmonen on oma suosikki ja itelle vaihtoehto ykkönen. Olkavarret näyttäs olevan hitsattuna yhellä saumalla akseliputkessa. Sitten kuvittelisin, että noiden liitämisessä on myös käytetty lämpösovitusta. Eli rälläkällä hitsaukset pois, sitten pillillä olkavarsi kuumaks ja lopuks lekalla varren kääntöön.
Ehdotuksia mielipiteitä<img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle>

HeikkiH
25.08.2005, 23:30
Mä käyttäisin vaihtoehtoa kaksi. Ei sitä välttämättä tarvi porata auki, sen hitsin voi myös hioa pois pötkösmirgelillä, kursolla. Sopiva terä niin homma onnistuu kyllä.

Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt

TimJus
25.08.2005, 23:30
Olkavarret näyttäs olevan hitsattuna yhellä saumalla akseliputkessa. Sitten kuvittelisin, että noiden liitämisessä on myös käytetty lämpösovitusta. Eli rälläkällä hitsaukset pois, sitten pillillä olkavarsi kuumaks ja lopuks lekalla varren kääntöön.
Ehdotuksia mielipiteitä<img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle>


[/quote]

tämä on ainoa oikea tapa. muutaman tehneenä on joskus helpompaa lyödä koko c osa pois ensin akseli putkesta, kun ne on joskus tosi tiukat ja ei meinaa lähteä pyörimään.



-------------------------
considerably bigger engine

TimJus
25.08.2005, 23:33
sinne perä kuoreen ne on prässätty kiini mutta ulko c:t on vain hitsattu ympäri, ei mikään lämpösovitus.

-------------------------
considerably bigger engine

pjtk
26.08.2005, 07:37
quote:
quote:
Olkavarret näyttäs olevan hitsattuna yhellä saumalla akseliputkessa. Sitten kuvittelisin, että noiden liitämisessä on myös käytetty lämpösovitusta. Eli rälläkällä hitsaukset pois, sitten pillillä olkavarsi kuumaks ja lopuks lekalla varren kääntöön.
Ehdotuksia mielipiteitä<img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle>


tämä on ainoa oikea tapa. muutaman tehneenä on joskus helpompaa lyödä koko c osa pois ensin akseli putkesta, kun ne on joskus tosi tiukat ja ei meinaa lähteä pyörimään.



-------------------------
considerably bigger engine


Selma, tää ratkas pelin. Homman tehneitä tässä hainkin, että kuulee omakohtasia kokemuksia. Pitääkö se hitsisauma aukasta syvältäkin, vai riittääkö että sen vaan hioo pois<img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle> Ei ainakaan näytä, että ois kovin syvään poltettu.
Pääsee vaihteeks Hitsulta lainattu hienosäätö työkalu hommiin. Jo sillä tuli olka-akselit irrotettua.

JERKKU
26.08.2005, 08:45
Mulla on wagoneerissa ajettu ne C:t irti ja hitsattu uuteen parempaan asentoon, tossa juttua vastaavanlaisesta hommasta.

http://www.4x4wire.com/jeep/tech/axle/conv/dana44/fsj-cj/

Ehdottomasti paras ratkasu, munkin Wagolla on ajettu Norjaan ja se on korotettu 9". Ajaminen oli kuulemma erittäin mukavaa.

http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif

AMC 360 + TH400 + QT
Future updates SOA - 35" - 6"+3"
WAGO-Power

off road on the rocks
http://koti.mbnet.fi/off-road